abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75485755
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:05 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja. Als ik het kon uitspreken had ik 'jahaaa' gezegd Dat klopt, dat de relatie niet in gevaar komt is ook voor ons beiden een voordeel.
Nee, voor jou is het een voordeel. Jouw vriend weet van niks, voor hem is het dus geen voordeel. Het is dus puur eigenbelang.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:06:13 #252
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75485764
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:04 schreef Scorpie het volgende:
Tja, ik persoonlijk snap dat ook niet. Een vergissing is als je ipv rechts naar links gaat in een winkelpad. Of op de 5e etage knop in een lift drukt ipv de 6e.
Maar goed, iedereen houdt er een andere definitie op na bij dat woord.
Tja, ik heb nooit vooraf bedacht dat ik vreemd zou gaan ofzo. Dat ik toen niet die taxi heb besteld was een 'vergissing'. Vooral een overschatting van mezelf.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_75485812
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:02 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat je vreemdgaan een vergissing noemt vind ik al schrijnend.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen hier zo makkelijk over nadenken.
Je hebt al vaker geschreven dat je het niet begrijpt. Erg veel verder kom je niet in deze discussie.
Laten we het er maar op houden dat jij je moeilijk in kunt leven vwbt deze materie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2009 @ 16:07:42 #254
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75485820
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:06 schreef Scorpie het volgende:
Nee, voor jou is het een voordeel. Jouw vriend weet van niks, voor hem is het dus geen voordeel. Het is dus puur eigenbelang.
Nee, het is voor hem een voordeel die pijn niet mee te hoeven maken, al die twijvel die er bij komt kijken. Hoewel ik wel denk dat mannen hier makkelijker in zijn dan vrouwen omdat ze het niet zo erg op zichzelf gaan betrekken als vrouwen doen.

Ik heb het zelf meegemaakt en het is geen puur eigenbelang. Dat is veel te simpel gesteld. Ik ben er ook achter gekomen dat het inderdaad voor haar beter is dat ze het niet weet als je door wil met je relatie.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_75485824
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet evenredig te zijn? Je kan toch ook gewoon uitgekeken zijn op de sex met je vriend, en toevalligerwijs iemand tegenkomen met een lekkere piemel? Jij doet net alsof het een het ander uitsluit, volgens mij hoef je niet per se iets tekort te komen in je relatie (zoals je zelf al aangaf) om het bed in te duiken met een ander.
Wel als je regelmatig vreemd gaat/vreemd wil gaan. Daar wordt het risico ook hoger van overigens, en nogmaals: als de kans bestaat dat je partner achter je avontuurtje komt, dan zou ik het vertellen. Ik wil het niet nog pijnlijker maken dan het zou zijn als ik het hem zelf vertel.

Ik ga er net als ieder ander van uit dat ik bij mijn vriend alles vind wat ik zoek, in ieder geval voldoende om me niet op een ander uit te leven. Gelukkig weet ik dat van die piemel al vaak bij de eerste date, dus dat zal het breekpunt niet zijn
pi_75485866
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef Taurus het volgende:

Het wel vertellen is grotendeels ook eigenbelang natuurlijk. Vertel, waar ligt het voordeel voor je partner om het wel te vertellen? De enige reden die ik hier hoor om het wel te vertellen is ófwel de nietszeggende leus 'waarheid boven alles' zonder motivatie, ofwel de redenen 'ik kan niet leven met die schuld', bam! Daar istie weer, egoisme. Komt altijd kijken, maar er is wel een verschil in egoisme als in ontwikkelingswerk doen en je daardoor een beter mens voelen, en je geld houden en uitgeven en je daardoor een beter mens voelen. Je doet het beiden voor jezelf, maar de een heeft nog een gunstig effect. Dat ik hem de pijn en ellende van de confrontatie met mijn avontuurtje wil besparen is geen goedpraterij (hoe is dat goedpraterij? ik praat mijn daad niet goed, ik pleit er ook niet voor, ik vind het niet goed te keuren) , het is ook niet 'op zijn best' een bijkomend voordeel, het is een gigantisch voordeel. En voor mezelf ook, ja. Nogmaals, daar schaam ik me niet voor.
Tsja, je schuldgevoel afkopen door het te vertellen, is dat eigenbelang? Weet ik niet, dan zouden criminelen ook uit eigenbeland in de gevangenis zitten, ze hoeven zich immers niet meer schuldig te voelen over hun misdaden. Misschien is dat theoretisch wel zo, maar in de praktijk... ik denk dat je het aan je partner verteld uit respect voor die persoon en uit respect voor de relatie... misschien zelfs uit respect voor het begrip eerlijkheid, al vind ik dat zelf te zweverig klinken. Maar je plaatst het respect voor je partner en je relatie boven je eigenbelang door het te vertellen denk ik.

Het voordeel voor je partner is dat hij weet wie en wat zijn partner echt is. Dat hij een realistisch beeld van je heeft. En nee, dat is in zo'n geval nadelig voor jou, want het is geen mooi beeld. Maar dat heb je in zo'n geval dan ook verdiend.

Het "foutje", het "vergissinkje", het "het stelde niets voor, dus hoef ik het niet te vertellen", dat is goedpraten. Je hebt je partner gewoon keihard verraden, zijn vertrouwen beschaamd. Dat zijn de feiten, er vervolgens over praten in termen als "foutje" doet de zaak geen recht.
Ja, ik generaliseer.
pi_75485898
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

Waarom mag dat steeds niet? Daar gaat het mij 'natuurlijk' wel om.
Daar gaat het jou om ja, maar je hebt een monogame relatie, dan ben je niet alleen, dan is er ook een andere partij, die in dit geval naar mijn mening alle recht heeft op de waarheid.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_75485903
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:02 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat je vreemdgaan een vergissing noemt vind ik al schrijnend.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen hier zo makkelijk over nadenken.
Nee, dat kun je duidelijk niet, en dat is te merken. Dat terwijl ik wel kan begrijpen dat het voor jou einde verhaal is als je vriendin vreemdgaat, of als je vriendin niet eerlijk is. Mijn benadering zou het niet zijn, maar ik begrijp het tenminste. Als je echt zodanig niet bij mijn visie kunt komen, kun je je afvragen of het zin heeft toch nog herhaaldelijk hierop te reageren.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:10:08 #259
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_75485921
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Je hebt al vaker geschreven dat je het niet begrijpt. Erg veel verder kom je niet in deze discussie.
Laten we het er maar op houden dat jij je moeilijk in kunt leven vwbt deze materie.
Ik kan me juist prima inleven.
Zoals ik al zei: empatisch vermogen.

Ik wil dat mijn vriendin nooit aandoen, omdat ik weet hoeveel pijn haar dat zou doen.
Tevens wil ik altijd eerlijk zijn en niet liegen. Vreemdgaan niet vertellen gaat er bij mij niet in.

Jij kan je gewoon niet inleven in een goede relatie lijkt het op. Je liegt om het toneelstukje dat je opvoert leuk te houden voor je vriend.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  donderdag 10 december 2009 @ 16:10:45 #260
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75485944
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Daar gaat het jou om ja, maar je hebt een monogame relatie, dan ben je niet alleen, dan is er ook een andere partij, die in dit geval naar mijn mening alle recht heeft op de waarheid.
Wat heeft 't voor zin de waarheid te weten als je er verder alleen maar slechter op wordt?
  donderdag 10 december 2009 @ 16:11:16 #261
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_75485957
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:08 schreef Northside het volgende:

[..]

Tsja, je schuldgevoel afkopen door het te vertellen, is dat eigenbelang? Weet ik niet, dan zouden criminelen ook uit eigenbeland in de gevangenis zitten, ze hoeven zich immers niet meer schuldig te voelen over hun misdaden. Misschien is dat theoretisch wel zo, maar in de praktijk... ik denk dat je het aan je partner verteld uit respect voor die persoon en uit respect voor de relatie... misschien zelfs uit respect voor het begrip eerlijkheid, al vind ik dat zelf te zweverig klinken. Maar je plaatst het respect voor je partner en je relatie boven je eigenbelang door het te vertellen denk ik.

Het voordeel voor je partner is dat hij weet wie en wat zijn partner echt is. Dat hij een realistisch beeld van je heeft. En nee, dat is in zo'n geval nadelig voor jou, want het is geen mooi beeld. Maar dat heb je in zo'n geval dan ook verdiend.

Het "foutje", het "vergissinkje", het "het stelde niets voor, dus hoef ik het niet te vertellen", dat is goedpraten. Je hebt je partner gewoon keihard verraden, zijn vertrouwen beschaamd. Dat zijn de feiten, er vervolgens over praten in termen als "foutje" doet de zaak geen recht.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_75485965
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Weer zo'n leeg statement> waarom heeft hij recht op de waarheid? Als die waarheid hem benadeeld? (en jawel, ook hem benadeeld, niet alleen mij, als je het daar niet mee eens bent of niet gelooft dat ook zijn belang voor mij meespeelt kan ik daar niets meer aan veranderen)
  donderdag 10 december 2009 @ 16:11:47 #263
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75485975
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:10 schreef HugoBaas het volgende:
Gast, hou gewoon op. Jij hebt gelijk, wij niet. We zijn allemaal klootzakken/kutwijven van de bovenste plan. Jij je zin.

Toedels
pi_75485994
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wat heeft 't voor zin de waarheid te weten als je er verder alleen maar slechter op wordt?
Dat heb ik al gezegd, dan kan de andere partij op basis van de waarheid een beslissing maken of hij/zij wel of niet bij je wilt blijven.

Als die ander niets weet, heeft diegene zoals Northside goed zegt, geen realistisch beeld meer van je.
pi_75486020
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:55 schreef capricia het volgende:

Hier nog zo'n pareltje van je talent tot debatteren:
Na jouw uitspraak:

"Ik heb de indruk dat het onderwerp vreemdgaan nogal gevoelig ligt bij hem.
Vraag me af waarom."

moet jij helemaal je mond houden over goed debatteren.
Ja, ik generaliseer.
pi_75486052
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Weer zo'n leeg statement> waarom heeft hij recht op de waarheid? Als die waarheid hem benadeeld? (en jawel, ook hem benadeeld, niet alleen mij, als je het daar niet mee eens bent of niet gelooft dat ook zijn belang voor mij meespeelt kan ik daar niets meer aan veranderen)
Waarom hij recht heeft op de waarheid ? Omdat het je vriend is misschien ? Die een monogame relatie met je is begonnen ?

Maar ik ben er ook zo eentje die ''jouw soort'' niet kan en wil begrijpen, dus laten we het hier maar bij houden.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:14:10 #267
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_75486059
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:09 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nee, dat kun je duidelijk niet, en dat is te merken. Dat terwijl ik wel kan begrijpen dat het voor jou einde verhaal is als je vriendin vreemdgaat, of als je vriendin niet eerlijk is. Mijn benadering zou het niet zijn, maar ik begrijp het tenminste. Als je echt zodanig niet bij mijn visie kunt komen, kun je je afvragen of het zin heeft toch nog herhaaldelijk hierop te reageren.
Vreemdgaan is exit inderdaad, zo iemand kan ik niet meer vertrouwen.
Daarom zou ik zelf ook nooit vreemdgaan. Een relatie is gebasseerd op vertrouwen.

Als dat weg is ga je je bij alles wat iemand doet er wat achter zoeken. Dat werkt uiteindelijk niet.

Dat het exit is als ze niet eerlijk is dat heb ik niet gezegd.

Maar over vreemdgaan en dingen moet zeker wel eerlijk over worden gedaan. Eeerlijkheid komt ook weer neer op het vertrouwen dat je in iemand hebt.
pi_75486071
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Na jouw uitspraak:

"Ik heb de indruk dat het onderwerp vreemdgaan nogal gevoelig ligt bij hem.
Vraag me af waarom."

moet jij helemaal je mond houden over goed debatteren.
Ik begon niet over hoe een goed debat er uit hoort te zien...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2009 @ 16:14:58 #269
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75486090
quote:
Je benaderd het volledig eenzijdig. Je gaat alleen maar uit van de 'voordelen' van het 'weten'. Wat is nu, afgezien van dat je de waarheid weet, precies het voordeel? Dat iemand een dergelijke fout gemaakt heeft maakt die persoon niet opeens anders, het kan echt vrijwel iedereen (paar uitzonderingen hier daargelaten kennelijk ) overkomen. Je realiseert hopelijk toch dat er ook nadelen aan zitten voor het slachtoffer.
quote:
Dat doet er verder weinig toe. Ik denk dat de meeste mensen die het meegemaakt hebben prima inzien hoe zwaar zo iets weegt.
pi_75486176
quote:

[..]

Ik vind respect voor mijn relatie juist zelf de last dragen van mijn daden. Meningsverschilletje, of in ieder geval een andere visie hou ik hier blijkbaar op na. Ik begrijp wel waar je op doelt, maar ik denk juist na over de praktijk en niet over een theoretisch begrip als eerlijkheid. Ik wil weten wat die eerlijkheid voor uitwerking heeft, en naargelang die uitwerking handel ik.
quote:
Ik beschouw mijn daad als een vergissing, niet als onderdeel van mij of wie ik ben. Als ik dat niet zou kunnen, mijn daad voor mezelf relativeren, zou ik het vertellen inderdaad, anders ga ik er aan stuk. Maar ik kan dat wel aan, ik beschouw die vergissing niet als symbool voor mijn persoon. (En met alle respect: ik vind het ook geen feit dat het wel symbool zou staan voor wie ik ben)
quote:
Nee, ik keur de daad an sich niet goed. Juist als ik het goedkeurde, zou er geen sprake zijn van een vergissing/fout. En als ik het wel beschouw als 'foutje', dan kan dat. Voor jou is het een doodzonde, een keihard verraad. Voor mij niet.
Maar ik vind niet dat dingen die je niet goedkeurt ook automatisch vertelt moeten worden, ik zie het nut en de waarde er niet van in.
pi_75486182
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:14 schreef Catbert het volgende:
het kan echt vrijwel iedereen (paar uitzonderingen hier daargelaten kennelijk ) overkomen.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Kwestie van zelfbeheersing naar mijn mening.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:17:49 #272
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_75486195
quote:

[..]

Je benaderd het volledig eenzijdig. Je gaat alleen maar uit van de 'voordelen' van het 'weten'. Wat is nu, afgezien van dat je de waarheid weet, precies het voordeel? Dat iemand een dergelijke fout gemaakt heeft maakt die persoon niet opeens anders, het kan echt vrijwel iedereen (paar uitzonderingen hier daargelaten kennelijk ) overkomen. Je realiseert hopelijk toch dat er ook nadelen aan zitten voor het slachtoffer.
[..]

Dat doet er verder weinig toe. Ik denk dat de meeste mensen die het meegemaakt hebben prima inzien hoe zwaar zo iets weegt.
Lees jij niet goed?

Er is al meerdere malen, door meerdere mensen aangegeven dat je partner geen realistisch beeld van je heeft en dus een relatie heeft met iemand waarmee hij/zij dat misschien wel niet wil.

Tevens worden er beslissingen genomen naar aanleiding van een partner die een masker opheeft.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:18:00 #273
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75486204
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Dat heb ik al gezegd, dan kan de andere partij op basis van de waarheid een beslissing maken of hij/zij wel of niet bij je wilt blijven.
Is dat een voordeel, dat zijn/aar beeld van je wijzigt?
quote:
Als die ander niets weet, heeft diegene zoals Northside goed zegt, geen realistisch beeld meer van je.
Nou, ik vind dit nogal wat. Want als je eenmaal zo'n fout gemaakt heb, ben je dan compleet anders? Vind ik niet. Veranderd je relatie? Absoluut. In de meeste gevallen komt het nooit meer helemaal goed volgens mij.

Er wordt bovendien compleet voorbij gegaan aan de emotionele impact die zo iets op je partner heeft. Jullie stellen dit compleet eenzijdig.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:19:05 #274
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75486242
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:17 schreef HugoBaas het volgende:
Lees jij niet goed?
Ik lees prima. Dank je. Ik ga niet meer in op jouw berichten omdat dat, itt die van Northside, Scorp en Pbateman, volgens mij gewoon geen zin heeft.
pi_75486263
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:14 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Vreemdgaan is exit inderdaad, zo iemand kan ik niet meer vertrouwen.
Daarom zou ik zelf ook nooit vreemdgaan. Een relatie is gebasseerd op vertrouwen.

Als dat weg is ga je je bij alles wat iemand doet er wat achter zoeken. Dat werkt uiteindelijk niet.

Dat het exit is als ze niet eerlijk is dat heb ik niet gezegd.

Maar over vreemdgaan en dingen moet zeker wel eerlijk over worden gedaan. Eeerlijkheid komt ook weer neer op het vertrouwen dat je in iemand hebt.
Dat is je goed recht. Maar sorry, het is ook mijn goed recht het niet te vertellen. 'Over vreemdgaan en dingen moet zeker wel eerlijk over worden gedaan'> vind jij.
pi_75486294
quote:

[..]

[..]
De nadelen begonnen al toen 1 van de 2 in de fout ging, toen was er al een keten van gebeurtenissen in gang gezet die niet meer gestopt kon worden.
quote:
Voor hunzelf ja. Maar weten ze dat ook van de partner in kwestie? Want ik denk namelijk dat het idd een hoop goedpraten is zodat de partner in kwestie hun niet zal dumpen.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:20:43 #277
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_75486305
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:19 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik lees prima. Dank je. Ik ga niet meer in op jouw berichten omdat dat, itt die van Northside, Scorp en Pbateman, volgens mij gewoon geen zin heeft.
Dit gedrag helpt niet echt nee.

Ik heb serieuze vragen en probeer dingen te begrijpen, maar jullie komen steeds met dezelfde zogenaamde antwoorden.

Iets concreets heb ik tot op heden helaas nog niet gehoord.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:20:56 #278
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75486312
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:17 schreef PBateman1978 het volgende:
Zo lust ik er nog wel een paar.

Kwestie van zelfbeheersing naar mijn mening.
Ja, da's erg makkelijk en kort door de bocht. Heb je dat stuk gelezen wat ik geschreven heb? Ik had die meid inderdaad een taxi moeten bellen. Hiervoor had ik het nooit uberhaupt zover in de buurt laten komen. Het is makkelijk je zelfbeheersing te onderschatten. Hiervoor dacht ik net zo hard dat ik het nooit zou doen
pi_75486342
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:10 schreef Catbert het volgende:

Dus iemand die terminale kanker heeft en nog 4 maanden te leven heeft moeten we het ook maar niet vertellen, want dan heeft hij nog 4 rotte maanden en dood gaat hij toch? En ja, dit is wel ongeveer hetzelfde principe, voordat dat weer geroepen wordt.

Ik zeg hier niet ja of nee, misschien is het hier ook beter om het niet te vertellen, maar is het niet het recht van iedere persoon om op de hoogte te zijn van de zaken die invloed hebben op zijn leven, for better or worse?
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:21:50 #280
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_75486347
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:19 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is je goed recht. Maar sorry, het is ook mijn goed recht het niet te vertellen. 'Over vreemdgaan en dingen moet zeker wel eerlijk over worden gedaan'> vind jij.
Dit bedoel ik inderdaad, dit is mijn mening.

Ik vind alleen dat je niet het recht hebt om te gaan denken voor je vriend en voor hem te gaan bepalen wat wel en niet goed voor hem is. Snap je?
pi_75486350
Ik vraag me trouwens af of mensen die hun relatie laten bedreigen door een slippertje, eigenlijk wel serieus sterk in hun relatie staan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75486368
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dit gedrag helpt niet echt nee.

Ik heb serieuze vragen en probeer dingen te begrijpen, maar jullie komen steeds met dezelfde zogenaamde antwoorden.

Iets concreets heb ik tot op heden helaas nog niet gehoord.
Ik denk dat zelfs je medestanders het hier niet mee eens zijn.
pi_75486394
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:18 schreef Catbert het volgende:
Nou, ik vind dit nogal wat. Want als je eenmaal zo'n fout gemaakt heb, ben je dan compleet anders? Vind ik niet. Veranderd je relatie? Absoluut. In de meeste gevallen komt het nooit meer helemaal goed volgens mij.

Er wordt bovendien compleet voorbij gegaan aan de emotionele impact die zo iets op je partner heeft. Jullie stellen dit compleet eenzijdig.
Ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen, ik zal wel ouderwets zijn, als ik een monogame relatie met iemand aanga, dan verwacht ik 100% eerlijkheid over vreemdgaan, het gaat er dan even niet om of het opbiechten een enorme emotionele impact heeft op mij, het gaat er mij om dat ik dan weet dat diegene een fout heeft gemaakt, en ik dan kan beslissen of ik het vergeef, of dat ik de relatie beëindig.
pi_75486396
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:21 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af of mensen die hun relatie laten bedreigen door een slippertje, eigenlijk wel serieus sterk in hun relatie staan.
Als ik voor mezelf spreek? Ja. Bij mij zal het ook niet gelijk exit zijn, maar ik wil het wel weten. Als ik er zelf achter moet komen is het wel gelijk exit, daar ben ik heel resoluut in. En dat ik dan al 8 jaar een relatie heb doet daar niks aan af.
pi_75486434
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:22 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen, ik zal wel ouderwets zijn, als ik een monogame relatie met iemand aanga, dan verwacht ik 100% eerlijkheid over vreemdgaan, het gaat er dan even niet om of het opbiechten een enorme emotionele impact heeft op mij, het gaat er mij om dat ik dan weet dat diegene een fout heeft gemaakt, en ik dan kan beslissen of ik het vergeef, of dat ik de relatie beëindig.
Daarnaast geef ik ook teveel om mijn partner om tegen diegene niet gewoon eerlijk te kunnen zijn.Noem me ouderwets, romantisch, hopeloos of weet ik het, ik kan het gewoon niet.
pi_75486453
We beginnen trouwens bijna vast te lopen volgens mij, want inmiddels komt een beetje naar voren dat we echt anders staan in de waarde van eerlijkheid en bedrog. Ik kan ook niet meer goed spreken van gelijk of ongelijk. Ik respecteer en begrijp het dat iemand niet met het schuldgevoel kan leven en het vertelt, of dat iemand vasthoudt aan 'waarheid boven alles', maar ik denk er anders over en volgens mij met motivatie. Zelfde geldt voor Catbert voor zover ik kan zien. Veel meer valt er niet te concluderen, denk ik.
pi_75486466
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:24 schreef Taurus het volgende:
We beginnen trouwens bijna vast te lopen volgens mij, want inmiddels komt een beetje naar voren dat we echt anders staan in de waarde van eerlijkheid en bedrog. Ik kan ook niet meer goed spreken van gelijk of ongelijk. Ik respecteer en begrijp het dat iemand niet met het schuldgevoel kan leven en het vertelt, of dat iemand vasthoudt aan 'waarheid boven alles', maar ik denk er anders over en volgens mij met motivatie. Zelfde geldt voor Catbert voor zover ik kan zien. Veel meer valt er niet te concluderen, denk ik.
Denk het ook Ach, topic is bijna vol
  donderdag 10 december 2009 @ 16:26:20 #288
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_75486497
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarnaast geef ik ook teveel om mijn partner om tegen diegene niet gewoon eerlijk te kunnen zijn.Noem me ouderwets, romantisch, hopeloos of weet ik het, ik kan het gewoon niet.
Goed verwoord!

Zo denk ik er ook over. Je bent niet de enige.
pi_75486501
quote:
Voor het eerst ben ik het met je eens in dit topic.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:27:21 #290
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75486534
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef Scorpie het volgende:
De nadelen begonnen al toen 1 van de 2 in de fout ging, toen was er al een keten van gebeurtenissen in gang gezet die niet meer gestopt kon worden.
Ik ben helemaal met je eens dat de oorzaak bij de vreemdganger ligt. Maar wat daarna gebeurt daar kun je keuzes in maken. Ik heb de keuze gemaakt het niet te vertellen en weet dat als ze er niet achter was gekomen we hoogstwaarschijnlijk gelukkig getrouwd waren geweest in een jaar ofzo, even later kids hadden gehad, etc. Als ik het wel verteld had, weet ik vrij zeker dat dat niet gebeurd was. Dat is misschien egoistisch, maar ik weet ook dat zij dan gelukkig was geweest. Zij wou net zo goed graag met mij trouwen en kinderen krijgen. Ze is al 30, en dat toekomstbeeld valt in het water zogauw ze daar achter komt, of je het nu vertelt of dat ze er zelf achter komt.

Dit hele verhaal heeft een enorme deuk achter gelaten in d'r ego. Ze heeft nu het gevoel dat ze niet goed genoeg is, de seks niet goed genoeg was, etc. Als ze er niet achter was gekomen, had ze dat niet gehad.

Ik vind het jammer dat jij en anderen stellen dat het puur egoistisch was. Dat was het in ieder geval voor mij niet.
quote:
Voor hunzelf ja. Maar weten ze dat ook van de partner in kwestie? Want ik denk namelijk dat het idd een hoop goedpraten is zodat de partner in kwestie hun niet zal dumpen.
Dat speelt allemaal mee, maar je moet gewoon niet stellen dat het puur egoistisch is. Je hebt de keuze tussen gelukkig doorleven een een relatie, waar beiden blij mee zijn, een enorme optater te geven op z'n minst. Het is te simpel te stellen dat het puur egoisme is. Ik hoop voor je dat je nooit in die situatie terecht komt (en kom niet aan met ik zou het nooit doen, daar moet ik alleen maar om lachen) dat je die keuze moet maken, want hij is echt verdomde moeilijk.
pi_75486582
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:10 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: empatisch vermogen.

Ik wil dat mijn vriendin nooit aandoen, omdat ik weet hoeveel pijn haar dat zou doen.
Tevens wil ik altijd eerlijk zijn en niet liegen. Vreemdgaan niet vertellen gaat er bij mij niet in.

Jij kan je gewoon niet inleven in een goede relatie lijkt het op. Je liegt om het toneelstukje dat je opvoert leuk te houden voor je vriend.
Kijk, daar ga je alweer: Jij bepaalt kennelijk wel even wat een goede relatie is en wat niet. Snap je dat dat soort opmerkingen niet echt bijdragen aan een goed debat?

Ik geloof meteen dat jij/jullie een goede relatie kunnen hebben. Waarom zou dat niet het geval kunnen zijn?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75486583
Nou, goed topic, discussie op niveau.

Valt me wel op dat het woord respect zo weinig is gebruikt, meestal vliegt dat ook over en weer in discussies over vreemdgaan.
Ja, ik generaliseer.
pi_75486584
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:21 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dit bedoel ik inderdaad, dit is mijn mening.

Ik vind alleen dat je niet het recht hebt om te gaan denken voor je vriend en voor hem te gaan bepalen wat wel en niet goed voor hem is. Snap je?
Volgens die redenatie zou jij ook niet mogen vertellen dat je bent vreemdgegaan. Dan bepaal je evengoed wat wel en niet goed voor haar is. 'Je moet weten wat ik gedaan heb'. Waarom? 'Omdat je de waarheid verdient'. Maar ik ben gelukkig zo! 'Ja, maar ik ben een klootzak, dat is een realistisch beeld van mij, en dat moet je weten'. Nouja, dat mag. Punt is dat ik mezelf niet direct onvoorwaardelijk als een klootzak beschouw en dat ik mezelf nog wel de relatie waardig vind. Dus ik heb niet eens een reden om het hem te vertellen.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:29:34 #294
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75486619
quote:
Yup, m'n reactie op Scorp is ook de laatste wat betreft 't wel/niet vertellen. Ik was ook altijd pro-vertellen totdat ik daadwerkelijk die keuze moest maken. Tja, misschien zwak, misschien egoistisch, ik weet 't ook niet. Ik wil in ieder geval niet weer in die situatie zitten
pi_75486628
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef Northside het volgende:

Valt me wel op dat het woord respect zo weinig is gebruikt, meestal vliegt dat ook over en weer in discussies over vreemdgaan.
Respect kan ook verschillend worden geinterpreteerd: als jij uit respect je partner de waarheid vertelt kan het zo maar zijn dat ik uit respect voor mijn partner zijn vertrouwen niet schaad (door het hem te vertellen).
  donderdag 10 december 2009 @ 16:30:07 #296
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75486635
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef Northside het volgende:
Vind ik ook
  donderdag 10 december 2009 @ 16:30:56 #297
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75486663
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef capricia het volgende:
Kijk, daar ga je alweer
Ga er dan ook gewoon niet op in
pi_75486665
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf spreek? Ja. Bij mij zal het ook niet gelijk exit zijn, maar ik wil het wel weten. Als ik er zelf achter moet komen is het wel gelijk exit, daar ben ik heel resoluut in. En dat ik dan al 8 jaar een relatie heb doet daar niks aan af.
Ik begrijp dat je een goede relatie hebt. Een slippertje maakt die relatie toch niet opeens waardeloos?

Ik heb inmiddels 10 jaar dezelfde monogame relatie. En die relatie is zo sterk, dat ik weet dat een slippertje geen deuk daarin zou kunnen slaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75486690
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:29 schreef Taurus het volgende:

Respect kan ook verschillend worden geinterpreteerd: als jij uit respect je partner de waarheid vertelt kan het zo maar zijn dat ik uit respect voor mijn partner zijn vertrouwen niet schaad (door het hem te vertellen).
Daarom vliegt het ook over en weer en wordt het niet eenzijdig gebruikt.
Ja, ik generaliseer.
pi_75486741
Ik ben wel lekker bezig hier, ik ga vreemd en vertel het niet en ik gluur in de telefoon van mijn vriend. Goed beeld zet ik neer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')