Nee, natuurlijk doe ik het ook voor mezelf. Ik deins er echt niet voor terug mezelf egoistisch te noemen, hoor. Dat is prima, dat is ook zo. En dat accepteer ik.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Dus eigenlijk verzwijg je het vooral in het belang van de ander? Dat moet ik hieruit opmaken? Je zegt het niet om hem de pijn te besparen?
Ja, dat dacht ik ookquote:Op donderdag 10 december 2009 15:34 schreef Northside het volgende:
Ok, verkeerde aanname van mij dan. 1 nacht in ver Amerika, ik dacht dat de enige manier waarop ze daar achter zou kunnen komen via jou was. Mijn excuses.
Hoor je wel wat je zegt?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn antwoord was een reactie op de stelling van PBateman dat als je helemaal gek op iemand bent, dat je dan het bed met een ander niet kunt delen.
Ik zeg daarop: Ja, dat kan wel. Je kunt gek zijn op iemand en toch sex hebben met een ander omdat dat elkaar niet uit hoeft te sluiten. Net als dat je gek op iemand kunt zijn en toch sex met jezelf kunt hebben.
Het hoeft elkaar gewoon niet uit te sluiten.
Maar dat begrijp jij kennelijk niet...
Ik vind dat jíj nogal makkelijk doet over de kwestie eerlijk zijn. Er zijn echt wel dilemma's rond 'de waarheid', het is niet altijd de beste optie.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:11 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat gedrag kan ik echt totaal niet hebben.
Als iemand mijn kapsel lelijk vind of iets anders staat ze niet aan dan hoor ik dat graag ja.
De waarheid is belangrijker dan wat iemand wil horen.
Stel je loopt de hele dag met een snotje aan je neus wil je dan ook dat niemand er iets van zegt omdat jij je dan beter voelt?![]()
Ik vind dat je nogal makkelijk doet over de kwestie eerlijk zijn.
Ik zou je in ieder geval niet vertrouwen.
Ik snap je wel, maar je hebt het nu weer over wat het gaat opleveren.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dat jíj nogal makkelijk doet over de kwestie eerlijk zijn. Er zijn echt wel dilemma's rond 'de waarheid', het is niet altijd de beste optie.
Een snotje aan je neus is iets andersik ben eerder net iets te eerlijk dan subtiel wat dat betreft, ook wat dat kapselvoorbeeld betreft, maar ik wilde illustreren dat er situaties zijn waarin 'eerlijkheid boven alles' niet van toepassing is. Je mag best voor jezelf nadenken wat die eerlijkheid gaat opleveren, in plaats van je vast te klampen aan die lege huls (die norm).
Sorry hoor maar je zit hier een beetje irritant te doen omdat je het niet met haar eens bent. Als je echt niet kunt begrijpen wat ze met die text bedoelt, dan ben je gewoon niet zo snugger. De vergelijking is er omdat "seks met je hand" en "seks met een ander" beide plaats kan vinden zonder gevoelens voor die ander. Natuurlijk is het niet exact hetzelfde.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:36 schreef HugoBaas het volgende:
Hoor je wel wat je zegt?
Je vergelijkt sex met een ander met masturbatie.![]()
Dat begrijp ik inderdaad niet nee. Als jij dat logica vind moet je nog veel leren.
Het is mij duidelijk dat begrijpend lezen en spelling niet jouw beste onderdelen waren op school.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:36 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Hoor je wel wat je zegt?
Je vergelijkt sex met een ander met masturbatie.![]()
Dat begrijp ik inderdaad niet nee. Als jij dat logica vind moet je nog veel leren.
Het wel vertellen is grotendeels ook eigenbelang natuurlijk. Vertel, waar ligt het voordeel voor je partner om het wel te vertellen? De enige reden die ik hier hoor om het wel te vertellen is ófwel de nietszeggende leus 'waarheid boven alles' zonder motivatie, ofwel de redenen 'ik kan niet leven met die schuld', bam! Daar istie weer, egoisme. Komt altijd kijken, maar er is wel een verschil in egoisme als in ontwikkelingswerk doen en je daardoor een beter mens voelen, en je geld houden en uitgeven en je daardoor een beter mens voelen. Je doet het beiden voor jezelf, maar de een heeft nog een gunstig effect. Dat ik hem de pijn en ellende van de confrontatie met mijn avontuurtje wil besparen is geen goedpraterij (hoe is dat goedpraterij? ik praat mijn daad niet goed, ik pleit er ook niet voor, ik vind het niet goed te keuren) , het is ook niet 'op zijn best' een bijkomend voordeel, het is een gigantisch voordeel. En voor mezelf ook, ja. Nogmaals, daar schaam ik me niet voor.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:43 schreef Northside het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het is een verdraaing van de feiten. Je vertelt het hem niet omdat je de relatie niet op het spel wil zetten, omdat je je vertrouwde leventje niet kwijt wil. DAT is de reden om het niet te vertellen, dat je hem de pijn en ellende wil besparen is goedpraterij, of op zijn best een bijkomend voordeel. Het niet vertellen is eigenbelang en geen medeleven. Als je zijn welzijn zo belangrijk vindt was je nooit bovenop die ander geeindigd.
Een sneu verhaal, had het nog niet eerder gelezen, toch blijf ik van mening dat als je van iemand houd, en je gaat vreemd, het dan normaal zou moeten zijn dat je het opbiecht, ongeacht wat dat voor je relatie betekent.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:31 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heb het hele verhaal een eindje terug verteld. Ik heb nooit de intentie gehad vreemd te gaan, maar de fout gemaakt niet snel genoeg in te zien dat het een richting op ging die niet goed was, en waarin ik niet sterk genoeg zou zijn het te weerstaan. Jij hebt dezelfde behoeften als de meeste andere mannen. Als jij een mooie meid ziet zou jij daar best mee naar bed willen gaan, maar het hebben van een relatie weerhoudt je ervan er werk van te gaan maken.
[..]
Absoluut. Heb een paar keer op het punt te gaan staan het te vertellen maar kon het niet over m'n hart verkrijgen. Natuurlijk ook omdat ik niet graag de kans loop dat het stukloopt maar vooral omdat zij dacht dat ik zo iets nooit zou doen.
Ik heb de indruk dat het onderwerp vreemdgaan nogal gevoelig ligt bij hem.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sorry hoor maar je zit hier een beetje irritant te doen omdat je het niet met haar eens bent. Als je echt niet kunt begrijpen wat ze met die text bedoelt, dan ben je gewoon niet zo snugger. De vergelijking is er omdat "seks met je hand" en "seks met een ander" beide plaats kan vinden zonder gevoelens voor die ander. Natuurlijk is het niet exact hetzelfde.
Een vriend van me heeft een scheve schaats gereden en die is gewoon helemaal gelukkig met z'n vriendin die er niks van weet. Dus ik vind het een beetje een simpele gedachte. Ik geloof ook niet dat jij altijd alles aan de vriendin vertelt.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:40 schreef HugoBaas het volgende:
Eerlijkheid duurt het langst. Cliché, maar cliché's kloppen altijd.
En mij is het duidelijk dat jij het emaptisch vermogen van een koe hebt.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is mij duidelijk dat begrijpend lezen en spelling niet jouw beste onderdelen waren op school.
Dit is dus slecht debatteren. Oordeel eens niet zo over mensen die er andere normen en waarden op nahouden dan jij. Je diskwalificeert jezelf hiermee.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:57 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dan heb je een slappe vriend zonder ruggengraat.
En als hij je er toch niet uitzet wat zet je dan op het spel door het te vertellen?
Je spreekt jezelf tegen.
Om hem geen pijn te doen boefuckinghoe. Het IS zwart-wit. In vreemdgaan is er geen grijs gebied.
Alles tijdens mijn relatie vertel ik ja, als je dat niet gelooft tja dat moet je zelf weten.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft een scheve schaats gereden en die is gewoon helemaal gelukkig met z'n vriendin die er niks van weet. Dus ik vind het een beetje een simpele gedachte. Ik geloof ook niet dat jij altijd alles aan de vriendin vertelt.
Eh, was jij niet degene die andere mensen egoistisch noemde?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit is dus slecht debatteren. Oordeel eens niet zo over mensen die er andere normen en waarden op nahouden dan jij. Je diskwalificeert jezelf hiermee.
Dat is een soort van ethische keuze die je op dat moment niet zo licht meer maakt.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Een sneu verhaal, had het nog niet eerder gelezen, toch blijf ik van mening dat als je van iemand houd, en je gaat vreemd, het dan normaal zou moeten zijn dat je het opbiecht, ongeacht wat dat voor je relatie betekent.
Het wordt makkelijker hoor, niet moeilijker. De eerste keer dat ik d'r zag was het meest kut, daarna slijt het, en zit je gewoon weer in een fijne gelukkige relatie waarin je jezelf regelmatig nog een grote klootzak vindt maar heel blij bent dat het nog is zoals het eerst is, en je nog meer je relatie waardeert.quote:Die 1,5 jaar, nee, dat zou mij absoluut niet lukken, nog geen 1,5 uur, dan kan ik mezelf niet meer in de spiegel aankijken.
Er rust zoals de TT al aangeeft toch een soort taboe op. Volgens veel mensen hier is iemand die vreemdgaat onbetrouwbaar en een grote klootzak. Ik ben geen van beiden en heb volgens mij een stuk realistischer beeld hierop dan de meeste andere. Niet in de laatste plaats omdat ik zelf meegemaakt heb hoe makkelijk het is om zo uit te glijden.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:42 schreef capricia het volgende:
Ik heb de indruk dat het onderwerp vreemdgaan nogal gevoelig ligt bij hem.
Vraag me af waarom.
Het is juist heel goed debatteren.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit is dus slecht debatteren. Oordeel eens niet zo over mensen die er andere normen en waarden op nahouden dan jij. Je diskwalificeert jezelf hiermee.
In de eerste 6 maanden van een relatie, als ik helemaal dolverliefd ben, kan Carmen electra op d'r knieen smeken of ik d'r wil nemen, maar dan lach ik haar hard uit. Dan is mijn vriendin de enige vrouw op de wereld en de rest doet er dan gewoon niet toe.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:29 schreef capricia het volgende:
Ik zeg daarop: Ja, dat kan wel. Je kunt gek zijn op iemand en toch sex hebben met een ander omdat dat elkaar niet uit hoeft te sluiten. Net als dat je gek op iemand kunt zijn en toch sex met jezelf kunt hebben.
Het hoeft elkaar gewoon niet uit te sluiten.
Nou, jij dacht toch ook dat je ermee weg kwam? Na 1.5 jaar kwam de waarheid alsnog keihard terugzeilen. Ik zou toch lastig met die angst kunnen leven.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft een scheve schaats gereden en die is gewoon helemaal gelukkig met z'n vriendin die er niks van weet. Dus ik vind het een beetje een simpele gedachte. Ik geloof ook niet dat jij altijd alles aan de vriendin vertelt.
Dat kan voor jou zo zijn, voor mij dus niet, ik zou niet met mezelf kunnen leven dan.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:46 schreef Catbert het volgende:
Het wordt makkelijker hoor, niet moeilijker. De eerste keer dat ik d'r zag was het meest kut, daarna slijt het, en zit je gewoon weer in een fijne gelukkige relatie waarin je jezelf regelmatig nog een grote klootzak vindt maar heel blij bent dat het nog is zoals het eerst is, en je nog meer je relatie waardeert.
Vertel me dan eens waar het voordeel voor hem ligt als ik het hem vertel! Ik heb het nog geen een keer gehoord, je kunt toch niet ontkennen dat het naar is om voor hem te horen? Dus hoort ie het niet, echt, makkelijkere wiskunde bestaat niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:40 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar je hebt het nu weer over wat het gaat opleveren.
Weer dat ik, ik, ik gedrag.
Eerlijkheid duurt het langst. Cliché, maar cliché's kloppen altijd.
Dat ben je toch ook? Lets face it, je vriendin heeft je niet voor niets gedumpt. Je was niet betrouwbaar in de relatie, en bovenop dat heb je haar ontzettend veel pijn gedaan met je actie. Ja, dan ben je ook een klootzak. Waarom maak je de waarheid mooier dan dat hij is?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:46 schreef Catbert het volgende:
Er rust zoals de TT al aangeeft toch een soort taboe op. Volgens veel mensen hier is iemand die vreemdgaat onbetrouwbaar en een grote klootzak. Ik ben geen van beiden en heb volgens mij een stuk realistischer beeld hierop dan de meeste andere. Niet in de laatste plaats omdat ik zelf meegemaakt heb hoe makkelijk het is om zo uit te glijden.
Het voordeel voor hem is, dat hij dan op basis van de waarheid een beslissing kan maken of ie wel of niet bij je wil blijven.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vertel me dan eens waar het voordeel voor hem ligt als ik het hem vertel!
"Dan is jouw vriend slap en heeft geen ruggengraat" is raar, dat is vanuit jouw visie bekeken terwijl die jongen best een andere mening er op na mag houden zonder slap te zijn. Ik ben het ook niet eens met jouw normen en waarden, maar ik noem je geen idioot.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:46 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Het is juist heel goed debatteren.
Ik geef mijn mening. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn.
Ik snap alleen de normen en waarden niet en geef mijn mening over die normen en waarden.
Nee sorry. Ik waardeer je input maar wat jij doet kun je geen "heel goed debatteren" noemen. Debatteren is niet hard schreeuwen, en met drogredenaties aankomen lukt je hoogstends bij domme mensen die het niet doorhebben.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:46 schreef HugoBaas het volgende:
Heerlijk, daar zal hij zich vast op verheugen. Durf eens verder te denken dan dat voorgeschreven 'op basis van de waarheid'.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het voordeel voor hem is, dat hij dan op basis van de waarheid een beslissing kan maken of ie wel of niet bij je wil blijven.
En een ander voordeel is dat hij op de hoogte is van het feit dat zijn vriendin eerlijk en open is. Ook niet onbelangrijk om te weten. En dat ze fouten kan maken, dat is ook een voordeel om te weten.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het voordeel voor hem is, dat hij dan op basis van de waarheid een beslissing kan maken of ie wel of niet bij je wil blijven.
Het nadeel is dat hij nu op z'n minst flink ongelukkig gaat zijn de komende tijd. In het geval van m'n ex is het nog erger: die heeft kwa ego en wereldbeeld een enorme knauw gekregen. Het zou voor haar beter zijn geweest als ze er nooit achter was gekomen (of nouja, het was NOG beter geweest dat ik het nooit gedaan had natuurlijk).quote:Op donderdag 10 december 2009 15:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Een beetje vrouw gaat het op zichzelf betrekken hoor. "Was ik niet genoeg?" "Is de seks niet goed genoeg?" "Wat mis je aan mij?"quote:Op donderdag 10 december 2009 15:51 schreef Scorpie het volgende:
En een ander voordeel is dat hij op de hoogte is van het feit dat zijn vriendin eerlijk en open is. Ook niet onbelangrijk om te weten. En dat ze fouten kan maken, dat is ook een voordeel om te weten.
Kortom; je weet dan tenminste wat je hebt aan je vriendin.
Als mijn daden als egoistisch worden beoordeeld wil ik wel even duidelijk maken dat het niet egoistischer is dan jullie visie. Dat is prima debatterenquote:Op donderdag 10 december 2009 15:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh, was jij niet degene die andere mensen egoistisch noemde?
Het voordeel voor hem is dat hij weet wat voor vlees hij in de kuip heeft.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vertel me dan eens waar het voordeel voor hem ligt als ik het hem vertel! Ik heb het nog geen een keer gehoord, je kunt toch niet ontkennen dat het naar is om voor hem te horen? Dus hoort ie het niet, echt, makkelijkere wiskunde bestaat niet.
De waarheid is niet altijd welkom. Alsjeblieft, cliché, maar clichés hebben altijd een kern van waarheid.
En als hij het niet vertelt? Dan weet ze dat hij onbetrouwbaar is?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En een ander voordeel is dat hij op de hoogte is van het feit dat zijn vriendin eerlijk en open is. Ook niet onbelangrijk om te weten. En dat ze fouten kan maken, dat is ook een voordeel om te weten.
Kortom; je weet dan tenminste wat je hebt aan je vriendin.
Het gaat er natuurlijk helemaal niet om of hij het leuk zal vinden of niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Heerlijk, daar zal hij zich vast op verheugen. Durf eens verder te denken dan dat voorgeschreven 'op basis van de waarheid'.
Hier nog zo'n pareltje van je talent tot debatteren:quote:Op donderdag 10 december 2009 15:46 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn.
Ik snap alleen de normen en waarden niet en geef mijn mening over die normen en waarden.
quote:Op donderdag 10 december 2009 15:42 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
En mij is het duidelijk dat jij het emaptisch vermogen van een koe hebt.
Volgens mij leg ik uit wat er gebeurd is. Ik maak de waarheid niet mooier? Ik geef hier letterlijk en objectief weer wat er gebeurd is, en waarom mensen volgens mij niet moeten claimen dat ze het nooit zouden doen. Natuurlijk ben ik wat dat betreft een klootzak. Dat jij dat tegen me zegt doet me ook niks hoor, dat heeft m'n ex me al duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:48 schreef Scorpie het volgende:
Dat ben je toch ook? Lets face it, je vriendin heeft je niet voor niets gedumpt. Je was niet betrouwbaar in de relatie, en bovenop dat heb je haar ontzettend veel pijn gedaan met je actie. Ja, dan ben je ook een klootzak. Waarom maak je de waarheid mooier dan dat hij is?
Dit wat je nu zegt is ook van toepassing op de 'vreemdgangers' in deze discussie.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee sorry. Ik waardeer je input maar wat jij doet kun je geen "heel goed debatteren" noemen. Debatteren is niet hard schreeuwen, en met drogredenaties aankomen lukt je hoogstends bij domme mensen die het niet doorhebben.
Je hebt duidelijk een mening waar je aan vast blijft houden. Prima. Maar als daar niet over te discussieren valt zie ik niet waarom je je in een discussie blijft mengen, anders dan dat je het leuk vindt een paar "vreemdgangers" voor rotte vis uit te maken.
Dat ligt weer aan hoe zwaar je het vergrijp beschouwt. Als ik 1 keer vreemdga en dat zelf als een vergissing beschouw, draag ik geen masker, hou ik nog steeds van hem, ben ik nog steeds de leuk en intelligente vrouw voor wie hij gevallen is, sta ik nog steeds voor hem klaar als hij me nodig heeft op alle vlakken. Er verandert niets aan de situatie. Als ik het vertel blijft dat gedeelte dus exact hetzelfde. Er is alleen maar 'n nadeel: een excusez-le-mot kutsituatie, een dilemma, een ondraaglijke pijn voor hem. Hoera, wat fijn dat zijn vriendin zo eerlijk is.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:54 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Het voordeel voor hem is dat hij weet wat voor vlees hij in de kuip heeft.
Hij kan dan beslissen of hij verder wil in een relatie met iemand die is vreemdgegaan.
Hij maakt als je het niet verteld beslissingen zoals bijvoorbeeld trouwen of kinderen.
Maar die beslissingen worden dan gemaakt op een situatie die niet klopt en op een vrouw die een masker draagt.
Dat is dus een tu quoque drogredenatie.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:56 schreef HugoBaas het volgende:
Dit wat je nu zegt is ook van toepassing op de 'vreemdgangers' in deze discussie.
Die doen precies hetzelfde.
Je zegt zelf letterlijk:quote:Op donderdag 10 december 2009 15:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Volgens mij leg ik uit wat er gebeurd is. Ik maak de waarheid niet mooier? Ik geef hier letterlijk en objectief weer wat er gebeurd is, en waarom mensen volgens mij niet moeten claimen dat ze het nooit zouden doen. Natuurlijk ben ik wat dat betreft een klootzak. Dat jij dat tegen me zegt doet me ook niks hoor, dat heeft m'n ex me al duidelijk gemaakt.
Ze heeft me overigens niet gelijk gedumpt, het is pas 2 maanden later uitgegaan waarna we nog langer erg intensief contact hadden. Het was een "can't live with, can't live without" situatie. Uiteindelijk heeft zij besloten dat ze dat niet emotioneel aan kan, en heb ik nu ongeveer een nieuwe vriendin.
Volgens mij spreek je dus jezelf tegen.quote:Er rust zoals de TT al aangeeft toch een soort taboe op. Volgens veel mensen hier is iemand die vreemdgaat onbetrouwbaar en een grote klootzak. Ik ben geen van beiden en heb volgens mij een stuk realistischer beeld hierop dan de meeste andere. Niet in de laatste plaats omdat ik zelf meegemaakt heb hoe makkelijk het is om zo uit te glijden.
Lees je eigen reactie waar dat het antwoord op was nog eens en je ziet dan dat jij hetzelfde doet.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier nog zo'n pareltje van je talent tot debatteren:
[..]
Oke, en als het 3 keer gebeurt, en jij besluit in je wijsheid dat het nog steeds niks voorstelt, maar dat die piemel toch wel erg lekker smaakt. Blijf je voor jezelf dan nog steeds volhouden dat het niks betekent? Of ga je dan het toch vertellen, puur en alleen omdat de piemel van de buurman iets beter bevalt?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat ligt weer aan hoe zwaar je het vergrijp beschouwt. Als ik 1 keer vreemdga en dat zelf als een vergissing beschouw, draag ik geen masker, hou ik nog steeds van hem, ben ik nog steeds de leuk en intelligente vrouw voor wie hij gevallen is, sta ik nog steeds voor hem klaar als hij me nodig heeft op alle vlakken. Er verandert niets aan de situatie. Als ik het vertel blijft dat gedeelte dus exact hetzelfde. Er is alleen maar 'n nadeel: een excusez-le-mot kutsituatie, een dilemma, een ondraaglijke pijn voor hem. Hoera, wat fijn dat zijn vriendin zo eerlijk is.
Nee, ik ben toen een klootzak geweest in de zin dat ik die fout heb gemaakt. Het gaat me er om dat veel mensen zeggen "eenmaal een vreemdganger, altijd een vreemdganger", en dat is onzin. Ik weet wat het me gekost heeft, en wat het haar gekost heeft, en hoe ik het had moeten voorkomen. Ik denk dat de kans dat ik het weer zou doen eerder lager dan hoger geworden is.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:58 schreef Scorpie het volgende:
Volgens mij spreek je dus jezelf tegen.
Maar jij was digene die riep dat 'ie zo goed kon debatteren, toch?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:58 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Lees je eigen reactie waar dat het antwoord op was nog eens en je ziet dan dat jij hetzelfde doet.
Wie de bal kaatst.........
Waarom mag dat steeds niet?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk helemaal niet om of hij het leuk zal vinden of niet.
Dat je vreemdgaan een vergissing noemt vind ik al schrijnend.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat ligt weer aan hoe zwaar je het vergrijp beschouwt. Als ik 1 keer vreemdga en dat zelf als een vergissing beschouw, draag ik geen masker, hou ik nog steeds van hem, ben ik nog steeds de leuk en intelligente vrouw voor wie hij gevallen is, sta ik nog steeds voor hem klaar als hij me nodig heeft op alle vlakken. Er verandert niets aan de situatie. Als ik het vertel blijft dat gedeelte dus exact hetzelfde. Er is alleen maar 'n nadeel: een excusez-le-mot kutsituatie, een dilemma, een ondraaglijke pijn voor hem. Hoera, wat fijn dat zijn vriendin zo eerlijk is.
Het zal jou er ongetwijfeld om te doen zijn, maar wat hoger staat op jouw lijstje is dat jouw relatie geen gevaar loopt omdat je partner achter jouw misstap komt.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom mag dat steeds niet?Daar gaat het mij 'natuurlijk' wel om.
Dat kan ik ook, als de andere partij dat ook doet.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar jij was digene die riep dat 'ie zo goed kon debatteren, toch?
quote:Op donderdag 10 december 2009 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, en als het 3 keer gebeurt, en jij besluit in je wijsheid dat het nog steeds niks voorstelt, maar dat die piemel toch wel erg lekker smaakt. Blijf je voor jezelf dan nog steeds volhouden dat het niks betekent? Of ga je dan het toch vertellen, puur en alleen omdat de piemel van de buurman iets beter bevalt?
Tja, ik persoonlijk snap dat ook niet. Een vergissing is als je ipv rechts naar links gaat in een winkelpad. Of op de 5e etage knop in een lift drukt ipv de 6e.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:02 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat je vreemdgaan een vergissing noemt vind ik al schrijnend.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen hier zo makkelijk over nadenken.
Dat hoeft toch niet evenredig te zijn? Je kan toch ook gewoon uitgekeken zijn op de sex met je vriend, en toevalligerwijs iemand tegenkomen met een lekkere piemel? Jij doet net alsof het een het ander uitsluit, volgens mij hoef je niet per se iets tekort te komen in je relatie (zoals je zelf al aangaf) om het bed in te duiken met een ander.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:04 schreef Taurus het volgende:
[..]Nouja, als mijn vriend slecht presteert in bed in die mate dat ik het ergens anders ga zoeken moet ik mezelf inderdaad afvragen of ik door moet gaan met mijn relatie. Dan stelt het trouwens wel iets voor, bij regelmatig vreemdgaan - voor mij, de wijsheid die jij mij toeschrijft wordt onderschat. Ik heb het over een vergissing.
Ja. Als ik het kon uitspreken had ik 'jahaaa' gezegdquote:Op donderdag 10 december 2009 16:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zal jou er ongetwijfeld om te doen zijn, maar wat hoger staat op jouw lijstje is dat jouw relatie geen gevaar loopt omdat je partner achter jouw misstap komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |