Maar dat is wel een waarheid. Terwijl respect een nogal vage en interpretabele term is.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eens. Prima als je in een relatie zit en je buiten de deur wil snoepen, maar wees dan wel zo eerlijk naar je partner toe. Doe je dat niet en sneak je rond, dan ben je imo respectloos bezig naar je partner toe onder het paternalistische mom 'Wat niet weet, wat niet deert'.
Ja maar als de ander geen open relatie wil? Dan kan dat toch niet? En je wil wel de relatie met die ander behouden?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je van jezelf weet dat je daar van houdt, dan moet je een OPEN relatie beginnen! Dan hoef je ook niet bang te zijn mensen pijn te doen, geen leugens en andere zooi.
Oh jawel, maar dan ga je toch gewoon naar je vriend/vriendin en een potje neuken?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar het kan wel een aanleiding zijn. Als je daar met het grootste gemak weerstand aan kan bieden ben jij nooit botergeil geweest
Dan weet je dus duidelijk dat je partner niet wil dat je vreemdgaat, en ben je imo nog fouter bezigquote:Op donderdag 10 december 2009 17:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja maar als de ander geen open relatie wil? Dan kan dat toch niet? En je wil wel de relatie met die ander behouden?
Of ze heeft iets meer beschaving.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar het kan wel een aanleiding zijn. Als je daar met het grootste gemak weerstand aan kan bieden ben jij nooit botergeil geweest
Dus dan bouw je de relatie verder op leugens en bedrog? Steady basis. Kiezen of delen. Alleen kleuters willen alles.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:12 schreef Taurus het volgende:
Ja maar als de ander geen open relatie wil? Dan kan dat toch niet? En je wil wel de relatie met die ander behouden?
Ik vind het echt heel zwak als je dan al vreemdgaat. Dan heb je echt geen respect voor je vriend...egoïstisch. Dan kun je nog zo botergeil zijn, maar dan hoort het denken aan je vriend je er toch van te weerhouden? Blijkbaar weegt een lekkere wip anders zwaarder dan de gevoelens van je vriend...quote:Op donderdag 10 december 2009 16:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik hou gewoon van seks. Als mijn vriend twee weken op vakantie is, mag vreemdgaan dan een andere reden hebben dan dat er iets mis is met mijn relatie?
En wat reageer jij raar op iemand die anders denkt dan jij.
Mij lijkt het persoonlijk ook te zwaar, ik kan een gehele verhouding of affaire niet verborgen houden. Bovendien wil ik gewoon een relatie waarbij dat niet nodig is. Maar als een ander er zeker van is dat het verborgen blijft en geen afscheid kan nemen van zijn huidige vriendin kan ik daar ook wel inkomen. Liefde is gecompliceerd, het bestaat niet altijd uit een steady basis en honderd procent zekerheid.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus dan bouw je de relatie verder op leugens en bedrog? Steady basis. Kiezen of delen. Alleen kleuters willen alles.
Ik ben niet heiliger dan de Paus, maar ga mezelf wat dat betreft niet goedpraten.
Hoe doe jij dat dan... Blijf je de hele tijd, jaar in jaar uit, dan maar met een schuldgevoel rondlopen?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus dan bouw je de relatie verder op leugens en bedrog? Steady basis. Kiezen of delen. Alleen kleuters willen alles.
Ik ben niet heiliger dan de Paus, maar ga mezelf wat dat betreft niet goedpraten.
Die gevoelens van mijn vriend worden niet geschaad want ik zou het niet vertellen. Dus dat zit wel snor. Ik denk ook niet dat ik 'dan al' vreemd zou gaan, zo moeilijk moet het niet zijn om je in te houden voor korte periode, maar het kan een situatie zijn waarin een verleiding te groot is.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het echt heel zwak als je dan al vreemdgaat. Dan heb je echt geen respect voor je vriend...egoïstisch. Dan kun je nog zo botergeil zijn, maar dan hoort het denken aan je vriend je er toch van te weerhouden? Blijkbaar weegt een lekkere wip anders zwaarder dan de gevoelens van je vriend...
True, true, maar honderd procent makkelijk te vermijden is het niet, vind ikquote:Op donderdag 10 december 2009 17:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Of ze heeft iets meer beschaving.![]()
Serieus, je kan situaties vermijden hè. Als je iemand aantrekkelijk vindt, kán je er voor kiezen om niet heel dicht op hem te gaan staan tijdens het dansen. Of als hij je aankijkt met niet mis te verstane bedroomeyes, hóef je niet per se zijn blik vast te houden. Kortom: je zou er voor kunnen kiezen, om het beetje geile niet te laten veranderen in onweerstaanbaar botergeil.
Kutte is alleen dat je die zekerheid dat het verborgen blijft nooit kunt geven. Nooit. Imo ben je gewoon zwak als je je cake wil hebben en wil opeten. Keuzes maken. Dan blijf je maar single, als je geen partner kunt vinden die ook in is voor een open relatiequote:Op donderdag 10 december 2009 17:19 schreef Taurus het volgende:
Mij lijkt het persoonlijk ook te zwaar, ik kan een gehele verhouding of affaire niet verborgen houden. Bovendien wil ik gewoon een relatie waarbij dat niet nodig is. Maar als een ander er zeker van is dat het verborgen blijft en geen afscheid kan nemen van zijn huidige vriendin kan ik daar ook wel inkomen.
Ja, blabla. Liefde is ook geven en nemen en nog meer niksteksten.quote:Liefde is gecompliceerd, het bestaat niet altijd uit een steady basis en honderd procent zekerheid.
Nee. Ik trek mijn conclusies en stop met die relatie die toch al ten dode was opgeschreven. Zodoende heb ik nog steeds een prima contact met die exen, ook al weten ze inmiddels dat ik toen niet helemaal trouw was geweest. En guess what: dat kwam niet als een verrassing, dat was voelbaar.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:19 schreef capricia het volgende:
Hoe doe jij dat dan... Blijf je de hele tijd, jaar in jaar uit, dan maar met een schuldgevoel rondlopen?
Dan pas je blijkbaar niet goed bij elkaar.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het een zwakte is, en niet fraai. Maar mensen zijn over het algemeen ook vaak zwak en niet fraai.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kutte is alleen dat je die zekerheid dat het verborgen blijft nooit kunt geven. Nooit. Imo ben je gewoon zwak als je je cake wilt hebben en wilt opeten. Keuzes maken. Dan blijf je maar single, als je geen partner kunt vinden die ook in is voor een open relatie.
[..]
Nounou, 'geen respect tonen voor je relatie' is toch ook geen nikstekst volgens jou?quote:Ja, blabla. Liefde is ook geven en nemen en nog meer niksteksten.
Dat zou ik ook niet kunnen. Maar een ander misschien wel, dat jij dat niet kan zegt natuurlijk niet zoveel.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan pas je blijkbaar niet goed bij elkaar.
Ik zou er dan niet voor kiezen om vreemd te gaan. Zoek dan een ander of blijf trouw bij je houdige vriend/vriendin. Als je weet dat je vriend/vriendin het verschikkelijk zou vinden als jij vreemd ging, hoe kun je dan nog met jezelf leven als je keer op keer naar een minnaar toe gaat en ondertussen wel de onschuld zelfe speelt thuis.
Ja, dan denk ik ook wel dat het een keer zou kunnen gebeuren. Ligt er ook maar net aan hoe belangrijk je sex zelf vindt. Ik denk dat het in zo'n situatie ook niet betekent dat je een slechte relatie hebt, maar het is dan puur het lange tijd niet zien van elkaar.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Die gevoelens van mijn vriend worden niet geschaad want ik zou het niet vertellen. Dus dat zit wel snor. Ik denk ook niet dat ik 'dan al' vreemd zou gaan, zo moeilijk moet het niet zijn om je in te houden voor korte periode, maar het kan een situatie zijn waarin een verleiding te groot is.
Als hij een half jaar weg zou gaan denk ik trouwens niet dat het me lukt. En ik denk ook niet dat dat wijst op een slechte relatie. Ik vind dat wel menselijk.
Iemand die dat wel zou kunnen is wat mij betreft geen leuk persoon.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet kunnen. Maar een ander misschien wel, dat jij dat niet kan zegt natuurlijk niet zoveel.
Maar ondertussen zelf wel met andere gozer in bed liggenquote:Op donderdag 10 december 2009 17:24 schreef Taurus het volgende:
Ik geef toe dat het een zwakte is, en niet fraai. Maar mensen zijn over het algemeen ook vaak zwak en niet fraai.Een open relatie lijkt me trouwens niets, ik kan niet van mijn vriend blijven genieten als ik weet dat ook anderen van hem genieten op die manier. Dus dat zou dan wel (goed) verborgen moeten zijn.
Waarom zou ik dat hopen?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:57 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Maar ondertussen zelf wel met andere gozer in bed liggen![]()
Jij hoopt dus eigenlijk stiekum dat je vriend ook een affiare heeft? Wat een zwakke instelling zeg. Als je niet eerlijk kunt zijn in je relatie verdien je ook geen relatie. Relatie is gebaseerd op vertrouwen dat je elkaar geeft. Als jij dat vertrouwen schaadt(wat je overduidelijk doet) dan heeft een relatie toch geen zin?
Imo ik vind liegen nog erger dan het vreemdgaan. Heb liever een vriendin die vreemdgaat en het opbiecht dan een vriendin die erover liegt.
Ik had net een 'mental image' van een theekransje met vrouwen, die het over hun seksvriendjes hadden.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:54 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als hij het niet weet is er niets aan de hand
Dat vind ik wat beperkt. Als een vriendin van mij er een affaire op nahoudt naast haar vriend zou ik dat niet goedkeuren, maar mij zal het verder een worst wezen natuurlijk. Ik heb daar geen persoonlijk belang bij, en aan principes doe ik niet. Ik vind dat een beetje een middelbare-school instelling: jouw vijanden zijn mijn vijanden, dat gedoe.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iemand die dat wel zou kunnen is wat mij betreft geen leuk persoon.
Ik heb zo het idee dat het zo niet werktquote:Op donderdag 10 december 2009 18:03 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ik had net een 'mental image' van een theekransje met vrouwen, die het over hun seksvriendjes hadden.
- die van mij heeft niets door.
- die van mij ook niet, wat een sukkel!
- hahahaha![]()
Met andere woorden: hoe kijken deze vreemdgaande vrouwen naar hun nietsvermoedende mannen? Ik heb zo het idee dat ze hen maar dwaze sukkels vinden
Dat laatste begrijp ik wel hoor. Maar dan heb je het over een eenmalig iets. Dan is eerlijkheid misschien overrated. Hoewel ik dan nog vind dat je daar niet al te licht mee moet omgaan. Je kwetst gewoon je partner als hij het te weten komt. En die kans is er gewoon altijd.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat hopen?Natuurlijk niet. Ik verdien trouwens best een relatie, lijkt me niet aan jou om te bepalen wie een relatie verdient en wie niet. Jouw belang bij eerlijkheid is prima, maar het is niet de mijne. Mijn relatie is ook op veel meer gebaseerd dan vertrouwen
En dat vertrouwen is niet geschaad, want hij weet het niet. Bovendien ga ik helemaal niet vreemd, dus 'wat je overduidelijk doet' is ook allesbehalve overduidelijk. Ik zeg het niet vaak, maar je post klopt van geen kant
![]()
En ik heb liever een vriend die niet vreemdgaat, overigens. Als hij dan toch 'n keer 'n foutje maakt en hij wil wel bij mij blijven: bespaar me dan het slechte nieuws. Ik heb liever de illusie dat er nooit iets is gebeurd. Raar he?
Neuh.....dat hele geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe bezit is zó jaren '90. Knopen doorhakken FTW!!quote:Op donderdag 10 december 2009 18:04 schreef milana1988 het volgende:
Het kan toch ook gewoon zijn dat je eerst even iemand uitprobeert voordat je iets besluit?
Mij lijkt het sterk dat de man echt niets doorheeft. Hij zou, bij bewuste vreemdgang, toch moeten merken dat er iets niet klopt. Het kan wel, natuurlijk. Vrouwen staan bekend om hun stalen zenuwen.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat het zo niet werktMaar wie weet.. Tsja, als die mannen het hun hele leven niet doorhebben dan lijkt mij weinig aan de hand. Probleem van veel vreemdgaan is dat je sneller het risico loopt dat je partner er achter komt, en dat is voor niemand leuk. Dat risico zou je niet moeten nemen, lijkt me redelijk dom.
En als je het omdraait? Stel dat je wist dat de vriend van 1 van jouw vriendinnen vreemd ging, zou je het haar dan wel vertellen?quote:Op donderdag 10 december 2009 18:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat vind ik wat beperkt. Als een vriendin van mij er een affaire op nahoudt naast haar vriend zou ik dat niet goedkeuren, maar mij zal het verder een worst wezen natuurlijk. Ik heb daar geen persoonlijk belang bij, en aan principes doe ik niet. Ik vind dat een beetje een middelbare-school instelling: jouw vijanden zijn mijn vijanden, dat gedoe.
Vind ik lastig. Weet ik niet, ligt aan de situatie. Ik zou hem er sowieso op aanspreken, denk ik. Daar moet dan maar duidelijkheid uit komen.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:22 schreef Nnelis het volgende:
[..]
En als je het omdraait? Stel dat je wist dat de vriend van 1 van jouw vriendinnen vreemd ging, zou je het haar dan wel vertellen?
Sex and the City en de werkelijkheid liggen minder ver uiteen dan jij denkt...quote:Op donderdag 10 december 2009 18:03 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ik had net een 'mental image' van een theekransje met vrouwen, die het over hun seksvriendjes hadden.
- die van mij heeft niets door.
- die van mij ook niet, wat een sukkel!
- hahahaha![]()
Met andere woorden: hoe kijken deze vreemdgaande vrouwen naar hun nietsvermoedende mannen? Ik heb zo het idee dat ze hen maar dwaze sukkels vinden
Daaruit maak ik op dat je het erg vindt als je vriendinnen bedrogen worden, wat dan ook zou betekenen dat je niet wilt dat het jou gebeurt. Waarom kan je er dan toch mee leven zoiets eventueel achter te houden voor je partner?quote:Op donderdag 10 december 2009 18:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vind ik lastig. Weet ik niet, ligt aan de situatie. Ik zou hem er sowieso op aanspreken, denk ik. Daar moet dan maar duidelijkheid uit komen.
Das toch een drogreden? Als ik ervoor zorg dat jij ontslagen wordt, neuk je vriendinnen, maak je leven kapot zonder dat jij het weet dat ik het ben. Dan is het dus ok, omdat jij het toch niet weet en daarmee niet je vertrouwen in mij schaad. Misschien beetje over de top, maar jij denkt op deze manier wat betreft vreemdgaan.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:03 schreef Taurus het volgende:
En dat vertrouwen is niet geschaad, want hij weet het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |