abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 16:21:46 #101
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75486343
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn vriend is iets ouder dan 2. Maar dat zul je wellicht verkeerd geschreven hebben.

Ik zou zelf niet voor een open relatie kiezen, maar als het een slippertje betreft zou ik daar niet zo'n moeite mee hebben. Leuk is het niet, maar de wereld vergaat ook niet.
Zeker als hij aangeeft dat het enkel een slippertje was, en er geen sprake is van verliefdheid of iets dergelijks, denk ik dat ik daar vrij snel overheen zou komen.

Mijn relatie is wel iets sterker dan een slippertje of puur een keer voor de sex buiten de deur eten.
Als ik mijn relatie daardoor zal laten bedreigen, dan ben ik kennelijk wel erg onzeker van aard. En stelt die relatie ook niet veel aan kracht voor.

Vraag terug:
Voor jou zou dat een ontzettende bedreiging zijn? Waarom dan? Dat begrijp ik niet zo goed...
Ik bedoel 2 jaar lang een vriend hebben

Maar je hebt het nu steeds over een slippertje. Wat deze wijven (ander woord is er niet voor) is meerdere keren sexen met een andere kerel, dus niet eenmalig.
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75486364
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:17 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Allemaal prima hoor, maar ik wil graag dat mijn vriend het aan mij overlaat om te kiezen of ik er mee om kan gaan als ie met anderen sekst. Hij weet dat ik dat echt niet wil dus dan zou ik het van disrespect vinden getuigen als ie het dan toch doet. En ik heb graag een relatie met respect voor elkaars gevoelens
  donderdag 10 december 2009 @ 16:22:13 #103
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75486365
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als het dan zo betekenisloos is, hou het dan gewoon bij je eigen vrouw.
Precies wat ik hiervoor zei GMTA!
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75486381
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:21 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Ik bedoel 2 jaar lang een vriend hebben

Maar je hebt het nu steeds over een slippertje. Wat deze wijven (ander woord is er niet voor) is meerdere keren sexen met een andere kerel, dus niet eenmalig.
Ja, ik had het over een slippertje. Geef jij nu eens antwoord.
Nogmaals de vraag:
Voor jou zou dat een ontzettende bedreiging zijn? Waarom dan? Dat begrijp ik niet zo goed...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2009 @ 16:24:11 #105
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75486428
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, ik had het over een slippertje. Geef jij nu eens antwoord.
Nogmaals de vraag:

Een slippertje, eenmalig of niet, zou je alleen maar maken als er dus iets niet goed is aan jouw eigen relatie. Als jouw relatie goed is, is er geen enkele reden voor sex buiten de deur! Wat valt daar niet aan te begrijpen?
pi_75486554
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:24 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Een slippertje, eenmalig of niet, zou je alleen maar maken als er dus iets niet goed is aan jouw eigen relatie. Als jouw relatie goed is, is er geen enkele reden voor sex buiten de deur! Wat valt daar niet aan te begrijpen?
"Relatie Neen
Seksualiteit Ja "

Aldus de man die een vriendin heeft... Toch nog wat FOK!sletjes daten, jongen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75486600
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Relatie Neen
Seksualiteit Ja "

Goh, wat volwassen.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:29:03 #108
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_75486602
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:09 schreef BereNDD het volgende:
Je bent gewoon te laf om het uit te maken en je kan gewoon niet alleen zijn.
Maar ondertussen wel buiten de deur eten.
dat dus, ik kan enkel hopen dat haar vriend ze zsm dumpt !
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:29:43 #109
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75486627
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Relatie Neen
Seksualiteit Ja "

Hehe, vergeten te veranderen Ik zal ook even kijken of m'n hyves veranderd is

edit:
Zo goed huilmeisje?
Relatie Ja
Seksualiteit Ja
pi_75486793
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:24 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Het is duidelijk jouw mening dat een slippertje altijd moet betekenen dat er iets niet goed zit in de relatie.
Zo zie ik dat helemaal niet. Je kunt best een keer een slippertje hebben terwijl je relatie wel goed is hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75486800
Serieus, dit is weer zo`n Viva ding. Wat is dat dan toch, waar komen ze vandaan?
pi_75486848
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is duidelijk jouw mening dat een slippertje altijd moet betekenen dat er iets niet goed zit in de relatie.
Zo zie ik dat helemaal niet. Je kunt best een keer een slippertje hebben terwijl je relatie wel goed is hoor.
De vraag is waarom je behoefte hebt aan sex met een ander als je eigen relatie (en dus ook sex) goed is.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:36:37 #113
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75486877
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan mag jij dat wel gaan uitleggen: Waarom zou jouw vriend iemand anders moeten neuken als de relatie met jou zo goed is? Dan doettie dat toch met jou?
  donderdag 10 december 2009 @ 16:36:57 #114
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75486891
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De vraag is waarom je behoefte hebt aan sex met een ander als je eigen relatie (en dus ook sex) goed is.
en alweer: GMTA
  donderdag 10 december 2009 @ 16:37:34 #115
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75486916
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:34 schreef Scorpie het volgende:
Serieus, dit is weer zo`n Viva ding. Wat is dat dan toch, waar komen ze vandaan?
Uit de onderste putten van de hel
pi_75487023
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:36 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Dan mag jij dat wel gaan uitleggen: Waarom zou jouw vriend iemand anders moeten neuken als de relatie met jou zo goed is? Dan doettie dat toch met jou?
Damn, dat is nu al tig keer uitgelegd: Je kunt gewoon een keer in de situatie komen waar je super geil bent en die ander ook. Op vakantie zonder partner, op zakenreis met collega's. Verzin maar eens wat. Alcohol in het spel. Noem maar op.
Het kan gebeuren.
En dat zegt wmb niets over je relatie.

Maar bij jou wel per definitie..?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75487046
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat je ook wel eens geil kunt worden van anderen. Jij niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75487051
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:36 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Omdat er meer is onder de zon. En als je daar van houdt, waarom niet?

Ik denk dat er meer relaties kapotgaan aan frustraties en NIET vreemdgaan dan aan mensen die stiekem (hoe vervelend stiekeme dingetjes ook zijn..) vreemdgaan en (daardoor) hun relatie zien opbloeien..
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_75487105
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer relaties kapotgaan aan frustraties en NIET vreemdgaan dan aan mensen die stiekem (hoe vervelend stiekeme dingetjes ook zijn..) vreemdgaan en (daardoor) hun relatie zien opbloeien..
Dit is nou al zo vaak uitgelegd. Snappen mensen het echt niet, of willen ze het niet snappen?
Als je een relatie hebt, mag je kennelijk buiten je relatie geen eigen seksualiteit meer hebben...alsof je gecastreerd bent.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2009 @ 16:42:57 #120
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75487122
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Damn, dat is nu al tig keer uitgelegd: Je kunt gewoon een keer in de situatie komen waar je super geil bent en die ander ook. Op vakantie zonder partner, op zakenreis met collega's. Verzin maar eens wat. Alcohol in het spel. Noem maar op.
Het kan gebeuren.
En dat zegt wmb niets over je relatie.

Maar bij jou wel per definitie..?
Als je geil bent (zoals ik ook al tig keer heb gezegd) kan je toch net zo goed gaan rukken of w/e? Dat je geil bent zegt idd niks over je relatie, maar dat je een prutser zonder ruggegraat bent, die zich niet een paar dagen kan inhouden, DAT zegt wel wat over je relatie. Als een vrouw dr benen niet kan dichthouden heeft ze ook totaal geen respect voor haar partner, net als een kerel doe zn lul niet in zn broek kan houden!
pi_75487163
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is nou al zo vaak uitgelegd. Snappen mensen het echt niet, of willen ze het niet snappen?
Als je een relatie hebt, mag je kennelijk buiten je relatie geen eigen seksualiteit meer hebben...alsof je gecastreerd bent.
Dat heb ik niet gezegd, maar je beslist nog steeds wel zelf wat je er mee doet. En als mijn vriend weet dat ik het niet fijn zou vinden als ie het buiten de deur doet en nog veel minder fijn als ie er over liegt en hij doet het toch, dan heeft ie weinig repect voor mijn gevoelens. En dat is voor mij wel vrij essentieel in een relatie.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:44:29 #122
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75487166
quote:

[..]

Daarvoor heb je die relatie! Om je leven met diegene door te brengen en monogaam te zijn. Wil je met anderen sexen, neem dan een relatie waar je beide afspreekt dat je met andere naar bed mag gaan!
pi_75487218
quote:

[..]

Als mijn partner gefrustreerd zou zijn, dan kan ie daar met me over praten en dan kunnen we samen een oplossing zoeken.
pi_75487225
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:42 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Als je geil bent (zoals ik ook al tig keer heb gezegd) kan je toch net zo goed gaan rukken of w/e? Dat je geil bent zegt idd niks over je relatie, maar dat je een prutser zonder ruggegraat bent, die zich niet een paar dagen kan inhouden, DAT zegt wel wat over je relatie. Als een vrouw dr benen niet kan dichthouden heeft ze ook totaal geen respect voor haar partner, net als een kerel doe zn lul niet in zn broek kan houden!
Dus dan laat jij de kracht van je relatie dus bepalen door wat je zelf als zwak ziet.
Mijn relatie is veel meer dan het feit of iemand 'zijn lul niet in zn broek kan houden'.
Ik zou me er dan ook niet zo bedreigd door voelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75487227
Kijk, hier zou ik op in kunnen gaan... Maar het is iets te veel een inkoppertje...
pi_75487235
quote:

[..]

Volgens mij snap jij niet dat vreemdgaan over meer gaat dan alleen sex hebben. Je doet je partner namelijk pijn, je liegt en je bent egoistisch bezig....
pi_75487255
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:44 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd, maar je beslist nog steeds wel zelf wat je er mee doet. En als mijn vriend weet dat ik het niet fijn zou vinden als ie het buiten de deur doet en nog veel minder fijn als ie er over liegt en hij doet het toch, dan heeft ie weinig repect voor mijn gevoelens. En dat is voor mij wel vrij essentieel in een relatie.
En is het dan het liegen, of is het dan het vreemdgaan wat jou het gevoel geeft dat hij geen respect heeft voor jouw gevoelens?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75487294
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:45 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Als mijn partner gefrustreerd zou zijn, dan kan ie daar met me over praten en dan kunnen we samen een oplossing zoeken.
Idealiter wel.

Maar vaak werkt het anders als je al 15 jaar getrouwd bent.

Ik vind het een beetje raar dat een man of vrouw die vreemdgaat AUTOMATISCH een slechte partner zou zijn. Dat is helemaal niet zo. Als je met elkaar geweldig bent en voor elkaar geboren, maar daarnaast doe je af en toe seksen met een ander, wie of wat wordt daar nou door geschaad? Ja, het is "liegen", maar dat is "zeggen dat je echt geen dikke kont hebt en deze rok nog best kan -met jouw leeftijd-" ook soms...

pi_75487312
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:44 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Daarvoor heb je die relatie! Om je leven met diegene door te brengen en monogaam te zijn. Wil je met anderen sexen, neem dan een relatie waar je beide afspreekt dat je met andere naar bed mag gaan!
Waarvoor ik die relatie heb, dat bepalen mijn partner en ik samen wel.
Als sex daarin zo belangrijk is dat een slippertje je relatie meteen kapot maakt, dan vraag ik me af hoe sterk die relatie dan op de eerste plaats al was.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2009 @ 16:50:42 #130
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75487398
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus dan laat jij de kracht van je relatie dus bepalen door wat je zelf als zwak ziet.
Mijn relatie is veel meer dan het feit of iemand 'zijn lul niet in zn broek kan houden'.
Ik zou me er dan ook niet zo bedreigd door voelen.
Dit gaat neit om hoe ik iemand zie! Serieus, lees jij ook de viva?
Vreemdgaan betekend dat diegene d'r heil ergens anders gaat zoeken en dus niet bij haar huidige vriend kan vinden. Dan is er dus iets fout in je relatie! Bovendien heeft diegene die vreemd gaat totaal geen respect voor zijn/haar partner door dit te doen! Wat valt er niet aan te snappen

Ik ga hier serieus niet meer op in... Ik snap niet wat er met jou is gebeurd dat je zo'n blok voor je kop hebt en dat acceptabel vind. Ik blijf bij m'n 1e stelling: Ik hoop dat jouw vriend lekker een ander grietje ligt te ballen... kijken hoe jij je dan voelt! Fijne avond
pi_75487545
Waarom trollen ze de hele tijd over hetzelfde? En waarom willen ze weten of er meer mensen in een schuitje zitten? Het is dan toch zeker niet jouw schuitje? Wat een armoe.
pi_75487546
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Idealiter wel.

Maar vaak werkt het anders als je al 15 jaar getrouwd bent.

Ik vind het een beetje raar dat een man of vrouw die vreemdgaat AUTOMATISCH een slechte partner zou zijn. Dat is helemaal niet zo. Als je met elkaar geweldig bent en voor elkaar geboren, maar daarnaast doe je af en toe seksen met een ander, wie of wat wordt daar nou door geschaad? Ja, het is "liegen", maar dat is "zeggen dat je echt geen dikke kont hebt en deze rok nog best kan -met jouw leeftijd-" ook soms...
Waarom zou dat anders zijn als je 15 jaar getrouwd bent?

Zoals ik al zei heb ik er geen problemen mee als je dat wilt doen, buiten de deur seksen, maar spreek het dan wel samen af
pi_75487576
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet dat vreemdgaan over meer gaat dan alleen sex hebben. Je doet je partner namelijk pijn, je liegt en je bent egoistisch bezig....
Als hij het niet weet is er niets aan de hand
pi_75487579
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:50 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Vreemdgaan betekend dat diegene d'r heil ergens anders gaat zoeken en dus niet bij haar huidige vriend kan vinden. Dan is er dus iets fout in je relatie!
En ik leg je net uit dat een slippertje helemaal niet persee iets te maken hoeft te hebben met de kwaliteit van je relatie. Maar dat gaat er niet in bij jou...
quote:
Ik ga hier serieus niet meer op in... Ik snap niet wat er met jou is gebeurd dat je zo'n blok voor je kop hebt en dat acceptabel vind. Ik blijf bij m'n 1e stelling: Ik hoop dat jouw vriend lekker een ander grietje ligt te ballen... kijken hoe jij je dan voelt! Fijne avond
Wat ik dan weer niet begrijp is dat je me meteen vanalles toe gaat wensen wat je zelf net als 'het kwaad' bestempeld. Als jij hier zo'n duidelijke mening over hebt, dan neem ik aan dat je het een ander ook niet toewenst. Kennelijk gaat het je meer om wrok of zo?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75487653
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:50 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Vreemdgaan betekend dat diegene d'r heil ergens anders gaat zoeken en dus niet bij haar huidige vriend kan vinden. Dan is er dus iets fout in je relatie! Bovendien heeft diegene die vreemd gaat totaal geen respect voor zijn/haar partner door dit te doen! Wat valt er niet aan te snappen

Ik hou gewoon van seks. Als mijn vriend twee weken op vakantie is, mag vreemdgaan dan een andere reden hebben dan dat er iets mis is met mijn relatie?

En wat reageer jij raar op iemand die anders denkt dan jij.
pi_75487688
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

En dan komt ie er een keer wel achter TS heeft niet een keertje een slippertje gemaakt, ze gaat willens en wetens een jaar lang met een ander. Dan deel je meer dan alleen seks, je deelt ook intimiteit en gevoelens. Ik
pi_75487729
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:57 schreef ripley1 het volgende:

[..]

En dan komt ie er een keer wel achter TS heeft niet een keertje een slippertje gemaakt, ze gaat willens en wetens een jaar lang met een ander. Dan deel je meer dan alleen seks, je deelt ook intimiteit en gevoelens. Ik
Jij.

Dat is waar, dat is riskant. Dat risico zou ik niet lopen.
pi_75487753
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:57 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Hij zal het niet leuk vinden, maar als hij haar een beetje kent, dan zal het hem ook niet verbazen, denk ik zo.
Heb zo de indruk dat die 2 daar wel samen uit zullen moeten zien te komen
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75487755
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:56 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik hou gewoon van seks. Als mijn vriend twee weken op vakantie is, mag vreemdgaan dan een andere reden hebben dan dat er iets mis is met mijn relatie?

En wat reageer jij raar op iemand die anders denkt dan jij.
Ga jij vreemd dan?
pi_75487768
quote:

[..]

En dat is nu net waar het om draait....
pi_75487849
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij zal het niet leuk vinden, maar als hij haar een beetje kent, dan zal het hem ook niet verbazen, denk ik zo.
Heb zo de indruk dat die 2 daar wel samen uit zullen moeten zien te komen
Misschien wel, maar dat kan dus ook als ze gewoon uit zichzelf met hem gaat praten dan toch?
pi_75487860
quote:

[..]

Ik denk dat er wel iets aan de hand is. Alleen weet hij dat nog niet en dat is misschien het hele probleem. Ik vind dat stelselmatige buiten de deur neuken iets raars hebben. Het doet me vermoeden dat je dan met je eigen relatie een soort broer/zus verhouding hebt en dus daarom de spanning ergens anders zoekt. Ik denk niet dat je in een broer zus relatie moet blijven zitten. Dus óf je probeert dat te verbeteren, óf je gaat uit elkaar. Of je neukt dus in het rond blijkbaar, maar dan zie ik weer niet in waarom je er een topic over moet openen.
pi_75487981
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:58 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Ga jij vreemd dan?
Neen. En zeker niet stelselmatig, tenzij ik daar een heel goede reden voor heb. Maar het kan gebeuren, ooit. Wie weet.
pi_75487982
quote:

[..]

Wel in open relaties, maar dan moet je dat met elkaar afspreken, en niet in je eentje.
pi_75488025
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef Taurus het volgende:

[..]

Neen. En zeker niet stelselmatig, tenzij ik daar een heel goede reden voor heb. Maar het kan gebeuren, ooit. Wie weet.
Zo zit het bij mij ook. Ben nog nooit vreemdgegaan tijdens een relatie. Maar ik sluit het niet uit. Mijn blik op relaties is veranderd, waarom dat dan "ineens" niet....

pi_75488062
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat je ook wel eens geil kunt worden van anderen. Jij niet?
Geil worden van iemand is niet hetzelfde als er bovenop springen.
  donderdag 10 december 2009 @ 17:08:29 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75488091
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef -Strawberry- het volgende:

Wel in open relaties, maar dan moet je dat met elkaar afspreken, en niet in je eentje.
Eens. Prima als je in een relatie zit en je buiten de deur wil snoepen, maar wees dan wel zo eerlijk naar je partner toe. Doe je dat niet en sneak je rond, dan ben je imo respectloos bezig naar je partner toe onder het paternalistische mom 'Wat niet weet, wat niet deert'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_75488101
(Naakt)pics van TS?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75488152
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geil worden van iemand is niet hetzelfde als er bovenop springen.
Maar het kan wel een aanleiding zijn. Als je daar met het grootste gemak weerstand aan kan bieden ben jij nooit botergeil geweest
pi_75488169
quote:

[..]

Als je van jezelf weet dat je daar van houdt, dan moet je een OPEN relatie beginnen! Dan hoef je ook niet bang te zijn mensen pijn te doen, geen leugens en andere zooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')