abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 december 2009 @ 00:55:47 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 december 2009 @ 00:58:16 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75357816
Moeskroen B terug vind post
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 7 december 2009 @ 00:59:39 #3
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_75357841
quote:
Ref Colemonts speelt Sinterklaas voor Anderlecht
Cercle Brugge 1 - Anderlecht 3

Daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt, zacht geklopt... Het was scheidsrechter Laurent Colemonts die Sinterklaas speelde voor Anderlecht op Cercle. Hij gaf Boussoufa een penalty die er geen was en paars-wit won met 1-3. De voorsprong op achtervolger Club Brugge blijft vijf punten.
Een slippertje kan dodelijk zijn. Het is de slogan die tegenwoordig langs alle autosnelwegen staat. Zondagavond was het echter heel toepasselijk in het Brugse Jan Breydelstadion. In de 42ste minuut wilde Mbark Boussoufa Cercle-verdediger Dennis Viane afschudden door een sprint in te zetten. De Marokkaan gleed uit tegen de geheel onschuldige Viane en toch gaf scheidsrechter Laurent Colemonts een penalty. Het was zelfs geen schwalbe van Boussoufa. Dader Viane kreeg nog geel voor protest en Boussoufa schoot van op de stip de 0-2 in twee tijden op het bord.

Het slippertje van Boussoufa was dus dodelijk voor Cercle Brugge en wellicht voor de scheidsrechter zelf. De scheidsrechterscommissie zal niet anders kunnen dan deze ref na zo’n kapitale blunder een serieuze sanctie (degradatie) te geven. Colemonts speelde dus Sinterklaas voor de competitieleider, maar het Brugse thuispubliek schold hem uit voor amateur en maffia. Zelfs na de rust moest Colemonts de groen-zwarte assistent-trainer Lorenzo Staelens nog kalmeren.

Legear scoort 0-1

Het strafschopincident zorgde wel voor animo in wat eigenlijk een eerste helft was aan een traag tempo en zonder veel beleving. Cercle had amper aanvallende intentie en paars-wit bouwde traag op. Bij Anderlecht had Jacobs de voorkeur gegeven aan De Sutter op de studerende Lukaku en bleef Legear in de ploeg ondanks zijn matige prestatie tegen Zagreb. Bij de thuisploeg was de grootste verrassing dat keeper Bram Verbist eindelijk weer de voorkeur kreeg op de 18-jarige Bram Coppens.

Kansen waren er amper. Juhasz ging nog het meest van allemaal op zoek naar zijn derde goal in drie competitiematchen. De Hongaar kopte een voorzet van Boussoufa echter naast. Ook De Sutter versierde enkele kansen tegen zijn ex-team. Hij kopte naast en zijn goeie omhaal werd afgefloten wegens een fout. Cercle moest het doen met een schotje zonder richting van Iachtchouk. Toch kwam Anderlecht op voorsprong. Deschacht verstuurde een lange bal. Legear, die tot dan toe amper een bal had geraakt, troefde Gjuzelov en Evens af en duwde de bal binnen.

De Brusselaars prezen zich gelukkig met de voorsprong en net toen deelde scheidsrechter Colemonts zijn cadeautje uit. Cercle schreeuwde dan wel moord en brand, maar had de achterstand ook aan zijn zwak spel te danken.

De adrenaline en woede wegens de strafschop met het strikje om, deden groen-zwart na de rust wat beter spelen. Eindelijk creëerde de thuisploeg kansen. Iachtchouk zag een lobje over Proto net naast hobbelen en kopte even later op de doelman. Serebrennikov miste een vrijtrap.

Ook Frutos is Sint-Nicolas

Door de dadendrang van Cercle lukte het Anderlecht niet om zijn tiende competitiematch zonder tegengoal te spelen. Toen Biglia een fout beging net buiten de zestien, kreeg hij geel. Met een afgeweken vrijschop scoorde Iachtchouk de aansluitingstreffer. Verder kwamen de Bruggelingen niet.

Juhasz kopte nog op Verbist en Nicolas Frutos mocht nog invallen. De Argentijn staat lang niet scherp, maar op de feestdag van Sint-Nicolas moest ook de Goleador scoren. Hij besliste de match.

Anderlecht blijft na 21 op 21 dus autoritair leider met vijf punten voorsprong op Club Brugge en heeft nu zelfs al 15 punten voor op Standard. En dat dankzij Sinterklaas Colemonts.
quote:
Onterechte strafschop zet Anderlecht op weg naar zege

De bewuste strafschopfase: Boussoufa glijdt uit en botst tegen Viane aan, Colemonts fluit onterecht voor penalty.

Anderlecht heeft na een matige wedstrijd met 1-3 gewonnen op Cercle Brugge. Daarmee behoudt paars-wit vijf punten voorsprong op Club, dat het vanavond bij Lokeren haalde met 0-1. Net als op Daknam werd de wedstrijd in Jan Breydel in een beslissende plooi gelegd door de scheidsrechter. Bij een 0-1 stand floot ref Colemonts tot verbijstering van heel Cercle voor strafschop na een glijpartij van Boussoufa. De totààl onterechte penalty vormde het nekschot voor de thuisploeg, die Iachtchouk nog wel een late aansluitingstreffer zag lukken maar finaal kopje onder werd geduwd door de ingevallen Frutos.

Scheidsrechtersbaas Robert Jeurissen kan zijn gsm de komende dagen best ergens ver weg op zolder dumpen, wil hij een vredevolle kerst tegemoet gaan. Of nog beter meteen in het Kempisch Kanaal gooien. De big boss van het Belgische scheidsrechterskorps zal straks aardig uit de hoek moeten komen om het (zoveelste) falen van zijn discipelen uit de doeken te doen. Na de fratsen van Geldhof eerder op de avond in Lokeren, bakte Colemonts het in Jan Breydel zo mogelijk nog bruiner. Drieënveertig minuten waren weggetikt toen een uitglijdende Boussoufa tegen Viane botste. Niemand die een herhaling nodig had om uit te maken dat dit absoluut geen strafschop waard was. Colemonts legde de bal echter resoluut op de stip en gaf 'boosdoener' Viane op de koop toe geel. Boussoufa bedankte in twee tijden voor het cadeau en zette Cercle op een onoverkomelijke 0-2.

Boussoufa: "Obstructie"
Waar Club-coach Adrie Koster toegaf dat het rood van Lokeren-speler Gueye een véél te zware sanctie was, begon Boussoufa na afloop aan een spelletje bochtenwringen, gevraagd naar de bewuste strafschopfase. "Zeker obstructie van Viane", zei de Marokkaan zonder verpinken. "Volgende zondag ook eens proberen", denken wij, bescheiden amateurvoetballer, erbij.

Iachtchouk scoort tegen
Feit was: Anderlecht kon met een dubbele bonus - Legear had eerder voor 0-1 gezorgd - op zak in de tweede helft rustig achterover leunen. Cercle probeerde manmoedig de bakens te verzetten, maar veel gevaar leverde dat niet op. Iachtchouk zag een subtiele lob naast het doel van Proto hobbelen. Pas tien minuten voor affluiten werd de Oekraïener beloond voor zijn gave partij. Een afgeweken vrije trap verraste Proto. Te laat voor Cercle dat in het slot nog koud werd gepakt door de ingevallen Frutos.

Verbanning
Of we de komende weken nog voldoende scheidsrechters hebben om eersteklasseduels in goede banen te leiden, is een andere vraag. Na de tijdelijke verbanning van Verbist en Flament naar tweede klasse wordt het afwachten wat er met Geldhof en Colemonts te gebeuren staat. Ook meteen dumpen maar in het vagevuur? "Dan houden we straks niet genoeg refs meer over", gnuifde Cercle-coach Glen De Boeck. (lpb)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 7 december 2009 @ 01:05:59 #4
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75357961
Uiterst sportieve reactie van Mbark Boussoufa...

Hier in Nederland zou hij samen met Coelemonts gestraft worden. En niet zo zacht ook...
  maandag 7 december 2009 @ 14:20:51 #5
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_75371123
Ik ben wel even benieuwd of GBA dit zal volhouden. Ik hoop het in ieder geval. Het is leuk te zien hoe een oude knar als Bart Goor nog wekelijks vriend en vijand verbaast met dergelijke prestaties.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_75378477
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:20 schreef Masanga het volgende:
Ik ben wel even benieuwd of GBA dit zal volhouden. Ik hoop het in ieder geval. Het is leuk te zien hoe een oude knar als Bart Goor nog wekelijks vriend en vijand verbaast met dergelijke prestaties.
Hij legde hem er schitterend in afgelopen zaterdag
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:46:12 #7
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_75401583
Ik kom ziek als ik dit lees :
quote:
Toeval of niet, maar Laurent Colemonts woont in Dilbeek, een buurgemeente van Anderlecht.
Zondagavond na de match had hij nog geweigerd iets te zeggen. Maar gisteren volgde dan toch wat commentaar op zijn beslissing: ‘Als je als scheidsrechter geen matchen van bepaalde clubs mag fluiten omdat je in de regio woont, dan moeten ze ons maar naar het buitenland sturen. Ik blijf er trouwens van overtuigd dat het penalty was. Ik heb de televisiebeelden nog niet gezien, maar ik blijf bij mijn standpunt. Ik ben zeker dat er een contact was tussen Boussoufa en Viane. Mbark Boussoufa zocht misschien het contact, maar welke speler doet dat niet?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 december 2009 @ 12:13:58 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75404307
wow
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:46:42 #9
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_75422859
tvp
Lijepa li si !
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:15:29 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75562144
Standard verliest thuis tegen de laatste uit de stand, Roeselare, is ondertussen zelfs uit de top 6 weggezakt en staat op18 punten van Anderlecht. Gelukkig haalden hun tegenstanders in de CL meestal niet eens het niveau van de degradatiekandidaten uit de Belgische competitie.

Club Brugge slechts gelijk tegen KV Mechelen en ook al op 7 punten van Anderlecht en de B-ploeg van Moeskroen is zijn magie al terug kwijt en verliest thuis met 0-5 van de voorlaatste, Lokeren.

Blijkbaar willen Standard en Club bewijzen dat de hervorming van de competitie geen garantie is voor spanning door in deel 1 al zoveel punten te verliezen dat ze zelfs na halvering nog steeds voor een hopeloze opdracht staan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 december 2009 @ 18:11:34 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75658685
quote:
AA Gent moet Standard 5000 euro voor tv’je Preud’homme

AA Gent moet 5000 euro betalen aan Standard omdat Gent-trainer Michel Preud’homme tijdens hun jongste competitiewedstrijd (2-1-zege voor AA Gent) gebruik had gemaakt van een tv’tje in de dug out. Standard had geëist dat de wedstrijd zou worden herspeeld, maar het sportcomité van de voetbalbond sprak een mildere straf uit.

De 5000 euro moet worden geschonken aan een goed doel, zo ordonneerde het sportcomité. De zaak rond de gruweltackle van Standard-speler Reginal Goreux op het been van Wim Mennes (Sint-Truiden) is uitgesteld naar 12 januari.

Het sportcomité was er niet over te spreken dat het bondsparket contact had opgenomen met Mennes.

Zulte Waregem krijgt morgen te horen welke sanctie aan de rode kaart van verdediger Karel D'Haene wordt gekoppeld.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75664759
het wordt weer eens tijd voor een overwinning voor kv (mechelen wel te verstaan ):{
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:08:15 #13
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_75803218
En de matchen vanavond gaan door ... Behalve Cercle Brugge - Moeskroen , waar die laatste geen 11 bereidwillige spelers meer blijkt te kunnen vinden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 december 2009 @ 17:54:32 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75888097
quote:
Vereffenaars zien geen toekomst voor Moeskroen in eerste klasse

Vereffenaars Alain Zenner en Gérard Delvaux hebben hun conclusies over Moeskroen ingediend bij de Waalse minister van Sport Antoine. Volgens Zenner en Delvaux kan Moeskroen niet blijven bestaan in eerste klasse. Dat weet de openbare omroep VRT.

‘De activiteiten kunnen alleen worden voortgezet in 3de afdeling’, zeggen ze aan de VRT. Moeskroen wil het stamnummer van Peruwelz overnemen om in derde klasse te kunnen voetballen, maar de derdeklasser bestudeert het voorstel nog.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 21 december 2009 @ 18:39:15 #15
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_75889556
Allez hoppa , met Peruwelz dus na oa Zulte (Waregem) , Strombeek (RWDM/Brussels) , Germinal Ekeren (Beerschot) , Ingelmunster (Harelbeke) , ... nog maar eens een ploeg die ten onder gaat aan de grootheidswaanzin van een failliete buur en overgekocht wordt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_75896080
Het is toch ook gewoon competitievervalsing wat er nu gebeurt met Moeskroen?
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_75949741
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:53 schreef Roberto258 het volgende:
Het is toch ook gewoon competitievervalsing wat er nu gebeurt met Moeskroen?
Het beste is gewoon Moeskroen helemaal schrappen. Dan hoeft Roeselare zich geen zorgen te maken over rechtstreekse degradatie en is het gewoon net alsof Moeskroen nooit aan het seizoen is begonnen.

Toch zonde. Moeskroen had voorheen best een aardig elftal met o.a. de gebroeders Mpenza, Lemoine en nog zo'n Joegoslaaf waar ik de naam van kwijt ben.
pi_75949906
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het beste is gewoon Moeskroen helemaal schrappen. Dan hoeft Roeselare zich geen zorgen te maken over rechtstreekse degradatie en is het gewoon net alsof Moeskroen nooit aan het seizoen is begonnen.

Toch zonde. Moeskroen had voorheen best een aardig elftal met o.a. de gebroeders Mpenza, Lemoine en nog zo'n Joegoslaaf waar ik de naam van kwijt ben.
Bedoel je niet Adnan Čustović, de Bosniër?
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_75950067
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:49 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Bedoel je niet Adnan Čustović, de Bosniër?
Vidovic speelde er toen en nog 'n Joegoslaaf. Custovic heeft er ook gespeeld inderdaad, net zoals Jestrovic.
pi_75950088
Ik denk eerder aan Jestrogoal.
edit: niet dus
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:54:20 #21
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75950116
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Allez hoppa , met Peruwelz dus na oa Zulte (Waregem) , Strombeek (RWDM/Brussels) , Germinal Ekeren (Beerschot) , Ingelmunster (Harelbeke) , ... nog maar eens een ploeg die ten onder gaat aan de grootheidswaanzin van een failliete buur en overgekocht wordt ...
Hoe zat het met Waterschei?
pi_75950164
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hoe zat het met Waterschei?
Die zijn samen met Winterslag gefuseerd tot RC Genk.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:56:38 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75950208
Martic heeft ook nog bij Moeskroen gespeeld.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75950326
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Martic heeft ook nog bij Moeskroen gespeeld.
Die bedoel ik inderdaad.
pi_75989172
quote:
Milan Jovanovic (28) speelt het komende seizoen bijna zeker bij AC Milan. Dat heeft Luciano D'Onofrio, sterke man bij Standard, gezegd in een interview aan Sport/Voetbalmagazine dat pas volgende week woensdag in de rekken ligt. De Servische aanvaller, aan het einde van het seizoen transfervrij, zou er ploegmaat worden van ex-Rouche Oguchi Onyewu. Jovanovic, die momenteel revalideert van een operatie aan de knie, doet het seizoen dus vrijwel zeker uit in Luik.
Jova verdient deze transfer. Al vind ik het vreemd daar Milan op deze positie Ronaldinho al heeft staan.
2e Luikenaar die door D'Onofrio richting milaan wordt verkast.
pi_75989323
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:54 schreef kristyle het volgende:

[..]

Jova verdient deze transfer. Al vind ik het vreemd daar Milan op deze positie Ronaldinho al heeft staan.
2e Luikenaar die door D'Onofrio richting milaan wordt verkast.
Alsof Jovanovic daar veel gaat spelen. Dat wordt er weer eentje in de orde Onyewu, Bogarde, Reiziger, Tomasson, etc...
pi_75989644
Daarom, Jovanovich heeft vaak genoeg vermeld dat hij naar een ploeg gaat om te spelen en dat gaat hij niet/weinig doen in milan.
Een aanbod van Valencia en Stuttgart slaat hij af maar naar milan gaat hij wel, terwijl hij bij die andere 2 ploegen toch zou kunnen hopen op meer speelkansen.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:12:03 #28
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_75990127
Niet vergeten, "he is going to big club" hé !
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 23 december 2009 @ 23:07:00 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75993124
Standard en Genk uit de beker en dan nog in thuismatchen.

Goed bezig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 24 december 2009 @ 18:19:21 #30
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76024836
quote:
Standard: "Verbauwhede deed het met opzet"

Standard heeft op een persconferentie Kortrijk-doelman Glenn Verbauwhede verweten dat hij met opzet Axel Witsel heeft geraakt.

Glenn Verbauwhede landde gisteren in de bekermatch van Kortrijk op Standard met zijn studs in het gelaat van Witsel. De Gouden Schoen kreeg zeven hechtingen.

Het incident gebeurde in de slotfase van de bekermatch die KVK won. Witsel lag op de grond en Verbauwhede kon hem na een sprong "niet meer ontwijken".

"Verbauwhede knalde met opzet en zonder zich in te houden op Witsel. Hij had een neusbreuk of een zwaar oogletsel kunnen oplopen", klonk het in Luik.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76025296
!!!
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_76088460
quote:
KV Kortrijk had er al rekening mee gehouden, maar dacht te moeten spelen. Ondanks een toezegging van de curator liet Excelsior Moeskroen de wedstrijd lopen.

Spelers en trainers hadden aangekondigd niet te zullen spelen tegen Kortrijk. Met hun staking wilden ze hun onvrede kenbaar maken over de gebrekkige communicatie en achterstallige betalingen. De curator Geert De Mets zei echter dat er weldegelijk een ploeg in het veld zou komen.

Maar een uur voor de wedstrijd geven de spelers toch geen gehoor aan het verzoek van de curator. Na overleg met de spelersvakbond meldden ze dat ze hun staking zouden voortzetten.

KV Kortrijk, dat door het niet komen opdagen van de tegenstander een reglementaire 5-0 zege boekte, reageerde met gemengde gevoelens. 'Het is triest, zei trainer George Leekens, die ooit trainer was bij Excelsior Moeskroen. 'Wij zijn te gemakkelijk. We hebben ons wat laten doen, maar Moeskroen blijft nog altijd een speciale club voor mij. Ik begrijp die spelers. Ze hebben niet alleen plichten, maar ook rechten. We zijn allemaal verliezers.'
pi_76109893
Gent-Anderlecht nu live op Sporza.
sig verwijderd door FA
pi_76113644
Die kans van Vandamme
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  zondag 27 december 2009 @ 19:49:27 #35
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76114096
Erg veel smerige/zware overtredingen "die de bedoeling niet waren".

Normaal, hoort erbij, dat is het moderne voetbal .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76114667
Echt een lompe wedstrijd ja
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_76115049
quote:
Op zondag 27 december 2009 20:06 schreef Roberto258 het volgende:
Echt een lompe wedstrijd ja
Kijk je daar dan nog echt van op?
In Belgenland spelen ze altijd als kut met peren.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  zondag 27 december 2009 @ 21:59:23 #38
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76119114
quote:
Op zondag 27 december 2009 20:18 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Kijk je daar dan nog echt van op?
In Belgenland spelen ze altijd als kut met peren.
Wel kut met peren waar de Nederlandse ploegen blijkbaar niet eens meer van kunnen winnen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76124858
Ach het AZ van vorig jaar had Standard waarschijnlijk helemaal afgeslacht. En Ajax liet in Brussel al zien duidelijk de meerdere te zijn van Anderlecht.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  zondag 27 december 2009 @ 23:52:54 #40
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76125455
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:42 schreef Roberto258 het volgende:
Ach het AZ van vorig jaar had Standard waarschijnlijk helemaal afgeslacht. En Ajax liet in Brussel al zien duidelijk de meerdere te zijn van Anderlecht.
Het Standard dat vorig jaar al Europese topclubs deed beven had het AZ van vorig jaar allicht ook wel afgeslacht ... Die ploeg is zelf maar een schim van wat ze vorig seizoen waren ...

En Ajax won niet in Brussel hé ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 27 december 2009 @ 23:57:34 #41
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76125676
Ja, iedereen vergeet altijd maar dat de tegenstander ook zwaar onder zijn niveau kan spelen.

Ik denk dat Ajax in topvorm wel beter is dan Anderlecht in topvorm, maar ook dat Standard in die omstandigheden de betere is van AZ.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 27 december 2009 @ 23:59:39 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76125766
quote:
Op zondag 27 december 2009 21:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wel kut met peren waar de Nederlandse ploegen blijkbaar niet eens meer van kunnen winnen ...
In ieder geval ontbreekt het de Nederlandse clubs aan stootkracht en brutaliteit...
  maandag 28 december 2009 @ 00:02:04 #43
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76125874
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, iedereen vergeet altijd maar dat de tegenstander ook zwaar onder zijn niveau kan spelen.

Ik denk dat Ajax in topvorm wel beter is dan Anderlecht in topvorm, maar ook dat Standard in die omstandigheden de betere is van AZ.
Anderlecht is in elk geval inderdaad niet de ploeg die flitsend voetbal zal spelen dit seizoen , maar ze hebben wel de 'saaie' kwaliteiten dat ze alles potdicht kunnen gooien, de tegenstander in slaap kunnen wiegen en aan n paar kansen genoeg hebben om de boel af te maken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76126865
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het Standard dat vorig jaar al Europese topclubs deed beven had het AZ van vorig jaar allicht ook wel afgeslacht ... Die ploeg is zelf maar een schim van wat ze vorig seizoen waren ...

En Ajax won niet in Brussel hé ...
Ajax was zo veel beter uit bij Anderlecht, maar kansen hoort idd ook bij het voetbal en dat lukte niet goed. Ajax had daar minimaal met 1-4 kunnen winnen. Tegendoelpunt was trouwens volstrekt onnodig. Maar qua veldspel had Anderlecht amper iets in te brengen.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  maandag 28 december 2009 @ 00:44:33 #45
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76127223
quote:
Op maandag 28 december 2009 00:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Anderlecht is in elk geval inderdaad niet de ploeg die flitsend voetbal zal spelen dit seizoen , maar ze hebben wel de 'saaie' kwaliteiten dat ze alles potdicht kunnen gooien, de tegenstander in slaap kunnen wiegen en aan n paar kansen genoeg hebben om de boel af te maken ...
Anderlecht begint dus Portugesischer te worden...
  maandag 28 december 2009 @ 01:23:28 #46
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76128253
quote:
Op maandag 28 december 2009 00:30 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ajax was zo veel beter uit bij Anderlecht, maar kansen hoort idd ook bij het voetbal en dat lukte niet goed. Ajax had daar minimaal met 1-4 kunnen winnen. Tegendoelpunt was trouwens volstrekt onnodig. Maar qua veldspel had Anderlecht amper iets in te brengen.
De keren dit seizoen dat een tegenstander Anderlecht tijdens de match denkt compleet weg te spelen , maar vervolgens na de 90 minuten ontdekt dat ze eigenlijk niet gewonnen hebben zijn eigenlijk al bijna ontelbaar aan het worden ...

(vanavond zelfs nog Gent weer)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76136399
quote:
Moeskroen speelt ook woensdag niet en verdwijnt uit competitie

Het doek is gevallen voor Excelsior Moeskroen. Trainer Hans Galjé liet zondag nog weten dat zijn ploeg woensdag wellicht weer aan zou treden tegen Westerlo, maar volgens de RTBF zal daar geen sprake van zijn. Moeskroen verdwijnt daarom uit de Belgische competitie.

De noodlijdende club liet eerder al verstek gaan tegen Cercle Brugge en KV Kortrijk. In de regels staat dat een vereniging uit de competitie wordt gezet wanneer zij drie keer op rij niet op komt dagen. Galjé wilde niet uitsluiten dat Moeskroen woensdag wel zou spelen, maar dit plan is nu van de baan.

Volgens de Franstalige omroep is tijdens de algemene vergadering van maandag besloten om de stekker eruit te trekken. De spelers krijgen deze middag hun ontslag en de wedstrijd tegen Westerlo zal geen doorgang vinden. Wat de precieze gevolgen zullen zijn voor de ranglijst in de Belgische competitie is nog niet helemaal bekend

Voetbalzone
  maandag 28 december 2009 @ 13:12:12 #48
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76137352
En nu komt dus nog een reeks processen van clubs die hun tegen Moeskroen behaalde punten niet willen kwijtspelen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 28 december 2009 @ 15:28:47 #49
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76142989
Het klassement na het failliet :

Klassement na schrapping Moeskroen
Rangschikking na schrapping (rangschikking voor schrapping) - Wedstrijden gespeeld - Punten (verschil)
1. (1) Anderlecht 18 42 (-3)
2. (2) Club Brugge 18 39 (-1)
3. (3) AA Gent 19 36 (-1)
4. (4) Germinal Beerschot 18 32 (-3)
5. (5) Zulte Waregem 19 30 (-3)
6. (7) Standard 18 28 (-1)
7. (8) STVV 19 28 (0)
8. (6) Kortrijk 18 27 (-4)
9. (11) KV Mechelen 18 22 (0)
10. (9) Westerlo 19 20 (-3)
11. (13) KRC Genk 18 19 (0)
12. (14) Charleroi 18 19 (0)
13. (12) Cercle Brugge 18 14 (-6)
14. (16) Roeselare 18 12 (-1)
15. (15) Lokeren 18 9 (-6)
16. (10) Moeskroen 0 0
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 28 december 2009 @ 15:40:31 #50
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76143522
Jammer dat er geen goede oplossing mogelijk is voor dit soort problemen.

Of je nu alles gaat schrappen of je gaat iedereen die nog tegen Moeskroen moet 3 punten cadeau geven, het is allebei een vorm van competitievervalsing.

Of je laat gewoon sommige ploegen 29 wedstrijden spelen en andere 30 en je berekent het gemiddelde, maar dat gaat er nogal vreemd uitzien .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76143573
Oei Lokeren...
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 december 2009 @ 13:47:42 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76178924
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:41 schreef Roberto258 het volgende:
Oei Lokeren...
ze degraderen in ieder geval niet direct
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:25:21 #53
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76180418
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze degraderen in ieder geval niet direct
Nee, maar ze moeten zo maar eens een punt te kort komen tegen Roeselare om de eindronde te ontlopen en dan toch degraderen. Of Club dat kampioen wordt met een puntje meer dan Anderlecht.

Anderzijds blijven de goals die gescoord werden tegen Moeskroen wel tellen. Janczyk die topschutter wordt door 4 goals uit wedstrijden die zogezegd niet eens gespeeld zijn, dat is toch belachelijk. Aan de schorsingen uit die wedstrijden doen ze ook al niets, want dat is dan weer "te moeilijk".

Dit mag gewoon nooit gebeuren. Het is onmogelijk dat de problemen van Moeskroen plots uit het niets opduiken. Zoiets moet je als voetbalbond toch van ver zien aankomen. Dat laat je zo'n ploeg toch gewoon nooit toe in 1e klasse?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:39:17 #54
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76180984
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jammer dat er geen goede oplossing mogelijk is voor dit soort problemen.

Of je nu alles gaat schrappen of je gaat iedereen die nog tegen Moeskroen moet 3 punten cadeau geven, het is allebei een vorm van competitievervalsing.

Of je laat gewoon sommige ploegen 29 wedstrijden spelen en andere 30 en je berekent het gemiddelde, maar dat gaat er nogal vreemd uitzien .
In Turkije krijgt elke club die dit seizoen een wedstrijd tegen Ankaraspor zou moeten spelen een 3-0-overwinning en een vrijaf cadeau.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:18:56 #55
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76318343
Roger Lambrecht: "Puntenaftrek niet conform FIFA-reglement"

Lokeren-voorzitter Roger Lambrecht wil zich niet zomaar neerleggen bij het puntenverlies van zijn club door de zaak-Moeskroen. "Onze advocaten zijn al bezig met onze klacht", zegt Lambrecht in Het Laatste Nieuws.

Lokeren had in deze competitie twee keer gewonnen van Moeskroen, maar het raakte die zes punten dus kwijt. "Zoals ik het begrepen hebt, is die puntenaftrek niet conform de reglementen van de FIFA", zegt Lambrecht.

"Volgens de FIFA kun je punten die je op het veld verdient, niet kwijtraken. Mijn advocaten zeggen dat we 95 procent kans maken om deze zaak te winnen", zegt Lambrecht.

"Dat anderen me hypocriet of egoïstisch noemen, dat interesseert mij niet. Ik zou anders reageren als Lokeren in de middenmoot zou staan, maar nu maak ik er een zaak van. Ik denk enkel aan Lokeren. De degradatie zou ons miljoenen kosten."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:36:11 #56
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76318772
Lokeren en Lambrecht .

Een jaar of 6 geleden zat Lommel in de problemen en wilde de profliga die schulden betalen. Lokeren had toen van Lommel verloren en Lierse (toen de grote concurrent voor Europees voetbal voor Lokeren) had er 2 keer van gewonnen.

Wie stond er het hardst te roepen om die punten te schrappen en tegelijk Lommel dan maar in de afgrond te duwen? Roger Lambrecht en Lokeren.



'Een dode zoals Lommel moet je niet helpen. Men moet gewoon het reglement toepassen. Men kan de bestaande regelgeving niet omzeilen omdat enkele clubs toevallig benadeeld zijn

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:57:30 #57
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76319351
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lokeren en Lambrecht .

Een jaar of 6 geleden zat Lommel in de problemen en wilde de profliga die schulden betalen. Lokeren had toen van Lommel verloren en Lierse (toen de grote concurrent voor Europees voetbal voor Lokeren) had er 2 keer van gewonnen.

Wie stond er het hardst te roepen om die punten te schrappen en tegelijk Lommel dan maar in de afgrond te duwen? Roger Lambrecht en Lokeren.



'Een dode zoals Lommel moet je niet helpen. Men moet gewoon het reglement toepassen. Men kan de bestaande regelgeving niet omzeilen omdat enkele clubs toevallig benadeeld zijn


Ach , hij is wel eerlijk : "Ik denk enkel aan Lokeren."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:40:29 #58
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76320630
Hoera ! We hebben al een sequel voor de soap-moeskroen !
quote:
Bond geeft Antwerp tot 11/01 om te betalen

Het nieuwe jaar is nog pril maar het belooft al weinig goeds voor Royal Antwerp FC. Na de hevige storm rond de te laat uitbetaalde spelerslonen, de in beslag genomen recette na het thuisduel tegen Waasland en de leasingauto’s een kleine maand terug, dreigt de oudste club van het land in nog nauwere schoentjes te geraken. De Raad van Bestuur van de voetbalbond meldde namelijk dat Antwerp tot maandag 11 januari 2010 16.00 uur de tijd krijgt om zijn achterstallige schulden aan de bond te betalen.

Als dat niet gebeurt, dreigt een kater voor de Great Old, want bij faling mag de club geen sportieve activiteiten meer ondernemen vanaf 14 januari. Concreet zou de thuismatch tegen Lierse dan het laatste wapenfeit kunnen zijn. Maar zover zijn we nog lang niet.

Antwerpsecretaris Paul Bistiaux: “Het klopt dat we nog een paar schulden hebben lopen bij de voetbalbond, maar betalen vóór 11 januari betekent voor ons nog een eeuwigheid. We zijn ons bewust van het probleem, dus we gaan het nodige doen, zodat alles in orde komt."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 4 januari 2010 @ 11:25:36 #59
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76392301
quote:
Weeskinderen van Moeskroen vinden stilaan onderdak

Maxime Lestienne is niet de enige Moeskroen-speler die met (top)teams flirt. De vrije voetballers van de failliete club onderhandelen bijna allemaal met een nieuwe club. Belofte Guillaume François tekende zelfs al. Een overzicht.
Germinal Beerschot is de eerste club die bij het failliete Moeskroen heeft gewinkeld. Gisteren bereikte de club een overeenkomst tot 2013 met Guillaume François (19). De aanvaller, die na passages bij Champlon en Virton sinds 2006 bij de Henegouwse club speelt, scoorde dit seizoen nog in de met 3-2 door Germinal Beerschot gewonnen wedstrijd tegen Moeskroen. Hij speelt doorgaans als tweede spits en kwam dit seizoen al zestien keer aan de aftrap.'Het wordt ongetwijfeld onze belangrijkste transfer in deze transferperiode', aldus G. Beerschot-voorzitter Herman Kesters. ‘Verdere transferactiviteiten hangen af van eventuele uitgaande transfers.'

2. Daan Van Gijseghem - Belgische club of Lille

De Franse nummer twee Lille wil de as van zijn defensie versterken omdat enkele verdedigers naar de Africa Cup trekken. Daan Van Gijseghem (21) werd meteen aan de Noord-Franse club gelinkt. ‘Lille is geïnteresseerd', zegt zijn manager Jos Eerdekens. ‘Misschien komt er een gesprek, maar we gaan ook met een Nederlandse club praten. Voorlopig richt Daan zich echter vooral op de Belgische markt. Er zijn drie clubs geïnteresseerd. Club Brugge is daar zeker één van. Daan beslist op het einde van de week.'

3. Idir Ouali - Test bij Sochaux

Standard was geïnteresseerd, maar Idir Ouali (21) test een week lang bij het Franse Sochaux, de nummer 13 in Frankrijk. ‘Voor ons is Ouali een buitenkansje', stelde voorzitter Alexandre Lacombe. ‘Zo'n speler verwachten wij hier niet zo snel.' De Franco-Algerijn zelf houdt alle deuren open. ‘Mijn toekomst is nog onduidelijk', zegt Ouali. ‘Ik test een week bij Sochaux, maar sta nog open voor andere ploegen.'

4. Thomas Hovine - Liever Lens dan Zulte Waregem

Ook de jeugdspelers van Futurospor zijn gegeerd. Thomas Hovine (19), Belgisch international -20, test bij de Franse tweedeklasser Lens. Hij was ook in beeld bij Zulte Waregem. ‘Lens is een betere optie dan Zulte Waregem', verklapt Hovine. ‘De perfecte club om mijn opleiding af te maken.'

In de moeilijkste periode van Moeskroen stond Hovine twee keer in de basis.

5. Cédric Berthelin - Aanbod van Griekse PAS Giannina

De Griekse promovendus PAS Giannina zoekt een tweede doelman en deed Cédric Berthelin (33) een voorstel. ‘Als ik binnen de 14 dagen geen aanbod krijg van een Belgische eersteklasser kies ik voor Griekenland', stelt de Franse keeper. Giannina staat op een degradatieplaats.

6. Jaycee Okwunwanne - Niet naar PAOK, wel naar WBA?

De Bahreinse international keerde zonder contract terug van zijn testperiode bij PAOK Saloniki in Griekenland, maar West Bromwich Albion zou een nieuwe poging ondernemen om spits Jaycee (24), die dit seizoen al 8 keer scoorde, binnen te halen.

7. Hans Galjé - Kandidaat scout bij Club Brugge

Trainer Hans Galjé zou in beeld zijn als scout bij zijn ex-ploeg Club Brugge. ‘Ik weet dat Hans Galjé zich op de bijeenkomst van oud-spelers kandidaat heeft gesteld, zegt sportmanager Luc Devroe. ‘We moeten het nog bekijken of hij als scout aan de slag kan.'

Galjé zelf: ‘Er is geen officieel contact geweest, maar ik zou alleen maar positief schrikken als mijn naam valt. In de informele sfeer heb ik gehoord dat Brugge aan mij denkt. Natuurlijk moet het wel combineerbaar zijn met mijn baan als keepertrainer bij de Rode Duivels.'
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:44:43 #60
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76502041
quote:
Advocaat: "Actie ondernemen tegen klikspaan"

Dick Advocaat heeft erg scherp gereageerd op de heisa rond de oefeninterland. Vooral CEO Jean-Marie Philips heeft de boter gegeten bij de Belgische bondscoach. "Met die man kun je gewoon niet werken", zegt Advocaat aan de NOS, zonder de naam van Philips expliciet te noemen.

"Er zit één of andere klikspaan bij de voetbalbond die ontzettend goeie relaties heeft met de media", reageert Dick Advocaat als door een wesp gestoken op de interland-heisa.

"Dit kan natuurlijk helemaal niet. Ze wilden tegen Noord-Ierland spelen, maar daar komt geen kip naar kijken. Dus zei ik: "Ik speel niet tegen Noord-Ierland, dan spelen we maar tegen niemand"."

"Je moet weten dat we vijftien tot twintig aanbiedingen van landen hebben gekregen om een oefeninterland tegen te spelen. Dan speel je toch niet tegen Noord-Ierland", zegt de bondscoach.

"De man die dit gezegd heeft (Philips dus, red) - en ik heb een vermoeden wie het was - daar kun je gewoon niet mee werken, want je durft niks meer te zeggen", spreekt Dick Advocaat harde taal.

"Als je elkaar niet kunt vertrouwen, is dat een slechte zaak. Ik heb er intussen contact over gehad met bondsvoorzitter François De Keersmaecker en die geeft me gelijk."

"Nu gaan ze zeggen dat Advocaat niet wist dat Trapattoni bij Ierland zit en dat soort dingen. Waarom ze dit zeggen is mij een raadsel, maar ik vind dat de Belgische bond actie moet ondernemen tegen de man die dit gedaan heeft."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:51:08 #61
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76502372
Is dit stap 1 in de actie om lekker wat te stoken zodat hij op termijn ontslagen wordt en kan verder werken bij AZ, wat hij ongetwijfeld veel leuker vindt?

Want hij zit gewoon buitenproportioneel te zeiken over iets wat 2 keer niets voorstelt, dat lijkt me duidelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 22:00:09 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76502851
quote:
Niet PSV, maar Club Brugge versterkt zich met Lestienne

Niet PSV, maar Club Brugge neemt de 17-jarige Maxime Lestienne over van Excelsior Moeskroen. De Belgische topclub meldt de komst van de middenvelder woensdag.

De speler stond hoog op het verlanglijstje van verschillende clubs. Omdat Moeskroen eind december failliet werd verklaard, kon Brugge de middenvelder transfervrij inlijven. Adrie Koster (foto) is dit seizoen trainer van de Belgische club.

Naast PSV hadden ook Anderlecht, Standard Luik, Lille, SV Zulte Waregem en Manchester United belangstelling voor de speler. Lestienne wordt later op de dag aan de pers gepresenteerd. Over de lengte van het dienstverband is nog niets bekend.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 22:00:31 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76502868
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is dit stap 1 in de actie om lekker wat te stoken zodat hij op termijn ontslagen wordt en kan verder werken bij AZ, wat hij ongetwijfeld veel leuker vindt?

Want hij zit gewoon buitenproportioneel te zeiken over iets wat 2 keer niets voorstelt, dat lijkt me duidelijk.
zo leuk is werken bij AZ niet, geld is op, spelers moeten weg etc. etc.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:05:42 #64
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76503134
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is dit stap 1 in de actie om lekker wat te stoken zodat hij op termijn ontslagen wordt en kan verder werken bij AZ, wat hij ongetwijfeld veel leuker vindt?

Want hij zit gewoon buitenproportioneel te zeiken over iets wat 2 keer niets voorstelt, dat lijkt me duidelijk.
Ik denk dat hij vooral wil afrekenen met die irritante figuur van een Philips ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:23:05 #65
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76504123
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vooral wil afrekenen met die irritante figuur van een Philips ...
Ik vermoed een combinatie van beiden. Als het bij de Duivels niet kan zoals hij en niemand anders het wil, dan vindt hij wel een ander team. .
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:04:02 #66
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76735075
quote:
Elektronische identiteitskaart als voetbalticket

Vincent Van Quickenborne, minister van ICT, heeft dinsdag een revolutie gelanceerd in het voetbal: de eID (elektronische identiteitskaart) als voetbalticket. Een ticket voor een voetbalwedstrijd wordt zo opgeslagen op uw elektronische identiteitskaart.

Elke Belg ouder dan 12 jaar heeft een eID. Het is de bedoeling dat hij met die eID online een ticket voor een voetbalwedstrijd kan kopen. Hij steekt zijn eID in een kaartlezer van zijn computer en koopt online een ticket.

Het ticket wordt opgeslagen op zijn eID en aan het stadion steekt de fan zijn eID in de kaartlezer. Het systeem zal in Charleroi-Lokeren (30/1) en klup Brugge-Roeselare (6/3) getest worden.

Het systeem van de eID heeft enkele duidelijke voordelen: er moet geen papier meer gebruikt worden om tickets af te drukken. En valse tickets en illegale doorverkoop van tickets zal beter onder controle gehouden kunnen worden. Na de eerste twee testwedstrijden volgen er nog twee, de data van die wedstrijden worden later nog meegedeeld.

"De eID kan het leven van de burger sterk vereenvoudigen", zegt minister Vincent Van Quickenborne, die het systeem invoerde.

"Deze nieuwe toepassing, is een prachtig voorbeeld van hoe de eID zaken vooruit kan helpen. De eID is een waardevol instrument voor organisatoren van wedstrijden, evenementen, concerten, enzovoort."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:53:58 #67
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76737660
quote:
Standard boycot Gala van de Gouden Schoen

Landskampioen Standard zal niemand naar het Gala van de Gouden Schoen 2009 van woensdag in het Casino Kursaal in Oostende sturen. Dat maakten de Rouches bekend op de clubwebsite.

De beslissing komt er naar aanleiding van een peiling van de krant Het Laatste Nieuws, die de verkiezing organiseert. De Luikenaars pikken het niet dat Axel Witsel een van de genomineerden was in de peiling naar 'de meest verwerpelijke persoon van 2009'.

'Hij stond er naast bijvoorbeeld Kim De Gelder, de moordenaar van Dendermonde', verklaren de Rouches in een communiqué. 'Zo'n vergelijking kan absoluut niet en vertoont een totaal gebrek aan respect tegenover onze speler.'

'Standard is er zich bewust van dat zijn spelers verplichtingen hebben naar de pers toe, maar zoiets moet voor beide partijen van toepassing zijn', klinkt het.

Dossier afgesloten

Opvallend detail: Op 18 december publiceerde Standard een boodschap op zijn website waarin het de verontschuldigingen van Het Laatste Nieuws aanvaardde.

'Wij nemen acte van deze excuses, en voor ons is het dossier dan ook afgesloten', luidde het toen in een persbericht. Blijkbaar zijn de plooien toch niet helemaal gladgestreken.
Standard
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76800351
Jovanovic won hem trouwens. Vreemd genoeg op basis van de tweede ronde...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:47:04 #69
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76897532
En dit verzin je zelfs niet
quote:
Bond tovert bekeroplossing uit zijn hoge hoed

De bond heeft een oplossing uit zijn hoed getoverd voor de bekerfarce rond Zulte Waregem-Cercle Brugge. De winnaar zal zijn kwartfinale tegen Anderlecht in één wedstrijd in Anderlecht moeten afwerken en niet met een heen- en terugwedstrijd.

Zulte Waregem-Cercle werd tot drie keer toe afgelast wegens het slechte weer en de bond krabde zich in het haar op zoek naar een nieuwe datum. Die is er nu: woensdag, samen met de heenwedstrijden van drie van de vier kwartfinales.

Een week later, samen met de returns van de kwartfinales, zou de winnaar zijn kwartfinale tegen Anderlecht in één duel afwerken. En in Anderlecht.

Cercle Brugge is allerminst opgezet met deze beslissing. "We nemen met verbazing en verbijstering kennis van de beslissing die de KBVB vanmiddag nam", schrijft de club op haar website.

"Deze beslissing is niet enkel in strijd met het eigen bekerreglement, het is bovendien ook een beslissing die zowel sportief als financieel nadelig is voor de winnaar van het duel tussen Cercle en Essevee."

"Cercle maakt dan ook het nodige voorbehoud bij deze beslissing en beraadt zich samen met Zulte Waregem over mogelijke stappen."

Zulte Waregem-coach Francky Dury viel uit de lucht, toen Sporza hem belde. "Ik kan mij wel volledig in de uitleg van Cercle Brugge vinden, want dit is tegen het reglement. Dit is het enige land waar zoiets mogelijk is", zei hij.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76898981
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En dit verzin je zelfs niet
[..]


Ongelooflijk... Ik ben voorstander van het schrappen van de terugwedstrijden in de kwart- en halve finales van de Beker om de kalender te verlichten, maar uiteraard niet op deze manier. Nu worden de beker én de competitie gewoon vervalst.
pi_76925417
Witsel weer rood tegen Anderlecht.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:29:44 #72
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76925544
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:26 schreef pagadder het volgende:
Witsel weer rood tegen Anderlecht.
En volkomen onterecht, als er iemand bij die fase een kaart had moeten krijgen was het net Juhasz zelf geweest ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76925702
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En volkomen onterecht, als er iemand bij die fase een kaart had moeten krijgen was het net Juhasz zelf geweest ...
Mja. Heb de beelden nog niet gezien. Van wat ik hoor ging Witsel met gestrekt been door. Wij zien het vanuit duizenden standpunten en tientallen keren herhaald, maar ik kan best begrijpen dat vanuit de arbiter zijn standpunt Witsel een zware overtreding maakte. Hij moet immers in een fractie van een seconde beslissen en mag geen beroep doen op de beelden.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:34:20 #74
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76925760
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:32 schreef pagadder het volgende:

[..]

Mja. Heb de beelden nog niet gezien. Van wat ik hoor ging Witsel met gestrekt been door. Wij zien het vanuit duizenden standpunten en tientallen keren herhaald, maar ik kan best begrijpen dat vanuit de arbiter zijn standpunt Witsel een zware overtreding maakte. Hij moet immers in een fractie van een seconde beslissen en mag geen beroep doen op de beelden.
Ik heb de beelden wel gezien en je kan stellen , Juhasz ging daar op z'n minst even hard door en plantte z'n schoen toch stevig in het been van Witsel ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 17 januari 2010 @ 15:37:52 #75
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76925924
Allé, Standard kan nu nog feller gaan roepen dat alles en iedereen tegen hen is.

Ik krijg het moeilijker en moeilijker enige sympathie te voelen voor die ploeg.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 17 januari 2010 @ 15:38:37 #76
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76925955
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En dit verzin je zelfs niet
[..]
Waarom wordt er in België überhaupt gewerkt met heen- en terugmatchen?
  zondag 17 januari 2010 @ 15:39:49 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76926013
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:37 schreef Masanga het volgende:
Allé, Standard kan nu nog feller gaan roepen dat alles en iedereen tegen hen is.

Ik krijg het moeilijker en moeilijker enige sympathie te voelen voor die ploeg.
De hele structuur van Standard moet om voor ik weer respect voor ze krijg.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:46:59 #78
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76926299
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waarom wordt er in België überhaupt gewerkt met heen- en terugmatchen?
Om de kalender te ontlasten had men vb kunnen werken met heen- en terugwedstrijden vanaf de halve finale. Nu goed, achteraf is het makkelijk spreken.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 17 januari 2010 @ 15:58:20 #79
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76926785
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 17 januari 2010 @ 16:00:11 #80
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76926852
Pronostiek in welke minuut de volgende rode kaart valt?
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 17 januari 2010 @ 16:05:41 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76927060
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:00 schreef Masanga het volgende:
Pronostiek in welke minuut de volgende rode kaart valt?
Ik denk 40e minuut.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:17:55 #82
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76927539
Eigenlijk had het nu 1-1 moeten staan, maar zelfs bij Standard zijn ze het nemen van goede penalty's verleerd...
  zondag 17 januari 2010 @ 16:19:21 #83
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76927601
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Eigenlijk had het nu 1-1 moeten staan, maar zelfs bij Standard zijn ze het nemen van goede penalty's verleerd...
Het staat momenteel 0-3. Weinig discussie mogelijk dus. En ik verwacht geen rood meer, de wedstrijd bloedt gewoon dood.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 17 januari 2010 @ 16:19:48 #84
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76927623
0-4. 2e owngoal op rij.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 17 januari 2010 @ 16:24:36 #85
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76927821
Benieuwd hoeveel goals Standard gaat binnenkrijgen tegen Red Bull Salzburg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:27:31 #86
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76927943
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd hoeveel goals Standard gaat binnenkrijgen tegen Red Bull Salzburg.
Mwah , ze recupereren in principe toch Defour en Jovanovic tegen dan ... Scheelt ook weer n hap
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 17 januari 2010 @ 16:30:06 #87
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76928053
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Mwah , ze recupereren in principe toch Defour en Jovanovic tegen dan ... Scheelt ook weer n hap
Ik begin me af te vragen of het probleem niet bij Boloni zit. Kampioen worden dankzij de erfenis van Preud'Homme en nu dat is uitgewerkt, blijft er niet zoveel meer over. Daar waar Preud'Homme bij Gent toch goed bezig is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76928217
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik begin me af te vragen of het probleem niet bij Boloni zit. Kampioen worden dankzij de erfenis van Preud'Homme en nu dat is uitgewerkt, blijft er niet zoveel meer over. Daar waar Preud'Homme bij Gent toch goed bezig is.
Standard heeft wel degelijk te lijden onder de lange blessure van Defour, en nu Jovanovic ook even afwezig is, zakt de ploeg als een kaartenhuisje ineen. Op dat gebied staan Anderlecht en Brugge sterker.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:38:03 #89
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76928343
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:34 schreef pagadder het volgende:

[..]

Standard heeft wel degelijk te lijden onder de lange blessure van Defour, en nu Jovanovic ook even afwezig is, zakt de ploeg als een kaartenhuisje ineen. Op dat gebied staan Anderlecht en Brugge sterker.
Dat weet ik, maar misschien had Preud'Homme daar wel een oplossing voor gevonden itt. Boloni. Niet dat ze dan nu aan de leiding hadden gestaan, maar mogelijk wel de schade beter beperkt... een punt of 8 ipv. 20.

Ze hebben het een paar jaar een beetje kunnen tegenhouden, maar er dreigt ook weer een leegloop... het ziet er niet goed uit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:40:00 #90
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76928416
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:38 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar misschien had Preud'Homme daar wel een oplossing voor gevonden itt. Boloni. Niet dat ze dan nu aan de leiding hadden gestaan, maar mogelijk wel de schade beter beperkt... een punt of 8 ipv. 20.
Ik denk dat het probleem bij Standard toch vooral bij het bestuur en de verkoop (en door blessures tijdelijk verlies) van sommige spelers zit.

En het is en blijft nog altijd vooral een uitstalraam van de makelaarsclan d'Onofrio hé ... Laat ons dat ook niet vergeten. Hun doel is winst maken , geen titels pakken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 17 januari 2010 @ 16:43:12 #91
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76928507
Jovanovic is uiteraard weg, Mbokani zie ik dan ook niet meer blijven. Bij Defour wordt het ook tijd het allemaal eens een niveau hoger te proberen. Voor Witsel zou het ook al beter zijn om in het buitenland zijn hoofd leeg te maken en terug met de voeten op de grond te komen. Als ze ergens met genoeg geld zwaaien, zal Bolat ook wel snel weg zijn.

Dan blijft er niet veel meer over... ja, Koen Daerden... dat vind ik één van de meest overschatte Belgische spelers van de laatste jaren .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:44:46 #92
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76928551
Al is Koen Daerden dan wél misschien het soort werkpaard waarvan ze er wel n paar in de ploeg kunnen gebruiken nu. Al is het maar om de vedetten soms eens mee te trekken als ze er minder zin in hebben ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76930039
voor zover het mogelijk is (ben immers een nederlander en geen enkele band met luik of brussel) had ik altijd een sympathie voor standard...kom regelmatig in de streek rondom luik en die club heeft natuurlijk wel de mooiste aanhang van heel belgie.

Echter, hoe ze daar zijn omgegaan met de witzel affaire is in mijn ogen echt stuitend en a-sociaal....onvoorstelbaar wat voor een mongolide trainer ze daar hebben. Respectloos en gewoonweg een hork die vent. En ook sommige reacties van spelers.

Ben dus blij dat het recht vandaag heeft gezegevierd: witzel er weer lekker af met rood en een vernedering voor de rouges op eigen veld: 0-4. Hopelijk leidt dit tot het ontslag voor boloni, zou een passende reactie zijn van anderlecht op al zijn imbeciele gedrag in de pers! klasse!
pi_76930099
Dit was echt geen rood Hij speelt de bal en die andere gozer was gewoon te laat. Ik vond het gewoon een hele goede tackle.
Feyenoord Rotterdam
pi_76930248
Het was inderdaad geen rood. De ref had -de voorgeschiedenis kennende- voor zo een lichte fout geen rood mogen trekken. Het was zelfs geen fout Juhasz kwam te laat.
  zondag 17 januari 2010 @ 18:25:22 #96
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76932201
De Camargo: "Andere job voor Verbist"

Standard-aanvoerder Igor De Camargo was niet te spreken over scheidsrechter Johan Verbist. "Ik hoop dat de Scheidsrechterscommissie hem zal straffen."

"Die rode kaart was niet eerlijk. Die fase heeft de match in tweeën gebroken. Dit is niet goed voor de Belgische competitie en ook niet voor de speler", vindt De Camargo. "Verbist heeft voor deze job gekozen en dus moet hij de hoge verwachtingen aanvaarden. Anders moet hij maar van werk veranderen."

"We moeten proberen uit deze negatieve spiraal te geraken. Als we zo blijven verliezen, wordt de top zes moeilijk."
When all things seem to end, the future still remains..
pi_76933729
Voor mij is dat duidelijk wel rood. Een gestrekt been hoort niet, bal of niet. Al had Juhasz ook een kaart verdiend, want hij komt er ook te bruusk in.
  zondag 17 januari 2010 @ 19:40:47 #99
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76935084
En ondertussen krijgt ook Germinal-Beerschot een pak rammel van Cercle ... 1-4 staat het daar al ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 17 januari 2010 @ 19:56:02 #100
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76935731
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen krijgt ook Germinal-Beerschot een pak rammel van Cercle ... 1-4 staat het daar al ...
Waarvan 3 keer met hulp van de klungelende GBA keeper blijkbaar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 18 januari 2010 @ 00:34:50 #101
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_76949710
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik heb de beelden wel gezien en je kan stellen , Juhasz ging daar op z'n minst even hard door en plantte z'n schoen toch stevig in het been van Witsel ...
Niet overdrijven, Juhasz lag bijna op de grond en zijn knieën waren geplooid.
Lijepa li si !
  maandag 18 januari 2010 @ 00:38:30 #102
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_76949822
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:25 schreef Masanga het volgende:
De Camargo: "Andere job voor Verbist"

Standard-aanvoerder Igor De Camargo was niet te spreken over scheidsrechter Johan Verbist. "Ik hoop dat de Scheidsrechterscommissie hem zal straffen."

"Die rode kaart was niet eerlijk. Die fase heeft de match in tweeën gebroken. Dit is niet goed voor de Belgische competitie en ook niet voor de speler", vindt De Camargo. "Verbist heeft voor deze job gekozen en dus moet hij de hoge verwachtingen aanvaarden. Anders moet hij maar van werk veranderen."

"We moeten proberen uit deze negatieve spiraal te geraken. Als we zo blijven verliezen, wordt de top zes moeilijk."
Verbist heeft die onterechte penalty niet gemist en heeft ook geen 2 owngoals gescoord.
Ze moeten daar eens stoppen met Calimeroën in Luik!

Die regel in vet zou ook voor de spelerkes van Standard mogen gelden.
Lijepa li si !
  maandag 18 januari 2010 @ 18:02:33 #103
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76975116
Een passage uit de column van Hugo Camps deze morgen in De Morgen:

FC Hollywood

Standard is de weg kwijt. Dat wisten we al een tijdje. Als je weggespeeld wordt door KV Kortrijk kun je beter de Mexicaanse griep inroepen om een confrontatie met Anderlecht uit de weg te gaan. De vernedering staat bij voorbaat vast.
Dat het zondag nog net geen forfaitscore is geworden, verraste dus niet. Wat wel verraste, was de uitgebluste lelijkheid van de kampioen. Het vergeefse ploeteren. Het klompenvoetbal.
Of toch, kampioen met cokes in de benen.
Hoe is het zo ver gekomen? Na de topper is geen discussie mogelijk: Anderlechts was superieur. In een nieuwe gedaante zowaar: pretentieloos. De hoofdstedelingen zijn geen wolk van vedetten meer die zichzelf tot wereldwonder hebben verklaard. Bij Standard wemelt het van de B-acteurs.
FC Hollywood aan de Maas.
Je ziet het aan kleine dingen. Aan de manier waarop de coach langs de lijn staa: implantaat van alle werelduniversiteiten bij elkaar: Cambridge, Harvard, Louvain.. professor stamcellen.
Je ziet het aan Dieumerci Mbokani. Met de nonchalance waarmee hij een strafschop nam, werpen vrouwen niet eens een kind. Ergo: hij faalde glunderend, alsof het niet om een strafschop maar om het voetenspel van een mannequin ging. Ik dacht nog: waar blijven de handen in het kruis?
Of neem onze vriend De Camargo: Woelwater in de zestien, maar altijd met een dubbele portie armen en benen Zelden efficiënt, nooit oogstrelend. Wel met ijle praatjes achteraf, ook omdat hij een soortement Nederlands spreekt. Als ik Igor hoor, moet ik altijd aan De Kreuners denken: de treurigheid van een jukebox. Voor vijf frank.
Standard: ooit barricade van het volk, nu een sterfhuis voor parvenu's. En ja, daar reken ik ook Yves Leterme bij. Een premier die een Gouden Schoen ophaalt voor een werkweigeraar: waar moet je dan nog met het lava van respect? Milan Jovanovic zat gisteren, in gesteven zit in de skybox, een onverwacht geluk na te spelen. En nee, er stond geen Spa'tje klaar voor de premier. Niet eens een stoel.


De rest gaat over scheids Verbist. Maar zo lang ze bij Standard niet stilstaan bij bovenstaande halen ze volgens mij de top6 nooit.
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 18 januari 2010 @ 18:23:09 #104
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76975966
Standard Luik heeft een schikkingsvoorstel van 2 wedstrijden voor Witsel afgewezen. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

Eigenlijk ben ik er zelf voor om de KBVB over te laten nemen door de UEFA, aangezien de Belgische voetbalbond zich geen raad weet met het geval Standard.

Dan zie ik Laszlo Bölöni een beroepsverbod opgelegd krijgen, Axel Witsel die twee jaar niet meer mag voetballen en nog een reeks andere spelers die voor lange tijd aan de kant staan. Dan begin je laakbaar gedrag van Oost-Europese clubs haast goed te praten.
  maandag 18 januari 2010 @ 23:06:11 #105
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76991407
Witsel: "Juhasz maakt de fout, niet ik"

Belga ma 18/01/2010 - 22:36
Axel Witsel sprak maandag niet met de pers, maar las wel een korte verklaring voor in de perszaal van Standard. "De sporen van Juhasz' studs staan nog altijd in mijn dij."

"De ref zei me dat hij me rood gaf omdat hij me met gestrekt been zag inkomen. Als hij dat gezien heeft, moet hij de tackle van Juhasz toch ook gezien hebben."

"Hij is het die de fout maakt, niet ik. De sporen van zijn studs staan nog altijd in mijn dij", zei Witsel.

Standard-woordvoerder Sacha Daout kwam daarna even aan het woord. "Standard had niet de intentie om over deze zaak nog te communiceren, maar de beslissing van de voetbalbond om twee speeldagen schorsing voor te stellen konden we niet aanvaarden. Die is overdreven en zwaar."

Daout legde uit waarom Standard in beroep gaat tegen de twee schorsingsdagen voor Witsel. "Axel ging, zij het fel, voor de bal, en raakte hem ook, terwijl Juhasz te laat kwam. Pas verder in de actie raakte de voet van Axel de knie van Juhasz. Wij willen over die chronologie gehoord worden."
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:52:00 #106
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77002175
quote:
Van Holsbeeck: "Z.Waregem is het probleem"

De beslissing om de kwartfinale in de beker met Anderlecht in één duel af te werken in plaats van twee blijft voor beroering zorgen. Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck wijst Zulte Waregem met de vinger op de RTBF. Cercle-coach Glen De Boeck pleit voor één lijn in Extra Time op Canvas.

Van Holsbeeck klonk ferm in het voetbalprogramma Studio 1. "Voor één keer mogen we de fout niet alleen bij de bond leggen. Dit is een probleem tussen de clubs."

"Er wordt in deze zaak heel weinig over Zulte Waregem gepraat. Zij hebben drie keer hun duel uitgesteld, terwijl iedereen weet dat ze er de eerste keer, eind december, niet alles aan gedaan hebben om hun veld speelklaar te krijgen."

"De coach van Zulte Waregem (Francky Dury, red) wou niet spelen. Zulte dacht alleen aan zijn eigenbelang. Nu men in de problemen zit, zoekt men slachtoffers. Daar gaan we niet mee akkoord."

"Alle bestuurders van alle clubs moeten nu, binnen de Profliga, een rol spelen. Want we zijn ons product aan het vernietigen. We moeten elkaar én de regels respecteren."

Extra Time had Cercle-coach Glen De Boeck in de studio. "De persoon bij de bond die deze beslissing heeft genomen, kan toch onmogelijk goed slapen. Hij kan die toch niet zinnig uitleggen."

Ik pleit voor één lijn: ofwel worden alle kwartfinales over één duel gespeeld, ofwel alles over twee duels." Jelle Van Damme (Anderlecht) en Stéphane Demol (ex-Charleroi) traden De Boeck bij. Iedereen gelijk voor de wet, klonk het.

De Boeck stelde het heel concreet voor: "Vervang Cercle gewoon door klup. Zou klup akkoord gaan met één match op het veld van Anderlecht. Ik denk het niet"
Vreemde redenering van Van Holsbeeck ... Het veld mocht nog een biljartlaken geweest zijn in december, als een burgemeester het stadion onveilig verklaard kon die match (met publiek) toch nooit doorgegaan zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77072640
standardddddsd
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:31:39 #108
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77077919
En vandaag was er de bekerspeeldag :

1/8e finales
Z.Waregem 1-3 Cercle Brugge

De winnaar van Z.Waregem - Cercle neemt het op in één match in de kwartfinale tegen Anderlecht , de andere ploegen spelen volgende week hun terugmatch van de kwartinale ...

kwartfinales (heen)
KV Mechelen 3-2 Westerlo
Kortrijk 3-2 Roeselare
Club Brugge 1-4 AA Gent
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77138791
En dus toch twee wedstrijden...
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 januari 2010 @ 15:45:37 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77143531
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:55:16 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77143992
Inderdaad een Belgenmop...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:04:03 #112
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_77170175
Witsel vrijgesproken van schorsing
Laszlo Bölöni kan tegen KV Mechelen beroep doen op Axel Witsel. De winnaar van de Gouden Schoen 2008 zou twee wedstrijden op de strafbank moeten plaatsnemen. Daar komt niets van in huis.

Het bondsparket eiste een schorsing van twee speeldagen voor Axel Witsel na zijn rode kaart tijdens Standard-Anderlecht. De club en de speler gingen in beroep en krijgen hun zin. Het Beroepscomité luisterde naar de verdediging van Standard: "Witsel én Juhasz gingen naar de bal, Witsel maakte geen fout."

De uitsluiting van Witsel volstond als straf, meende het Beroepscomité. Witsel is zaterdag inzetbaar tegen KV Mechelen.

"Rust en sereniteit hebben gewonnen met dit verdict", reageert Standard-directeur en advocaat Pierre François. "Ik ben ten eerste blij dat geen van beide spelers geblesseerd is geraakt bij die fase, want dat had best gekund. Ik ben ook blij dat Axel zondag zal kunnen spelen, want dat is een belangrijke match voor ons."


Hoezo geen mafia in de KBVB?
Lijepa li si !
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:32:46 #113
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_77171949
Charleroi dwingt de voetbalbond op de knieën

Charleroi heeft een cruciale rol gespeeld om uit de bekerimpasse te raken. Anderlecht-Cercle kan met heen- en terugmatch gespeeld worden omdat Charleroi akkoord ging om zijn competitiematch tegen Cercle uit te stellen. Nu blijkt dat Charleroi boter bij de vis wou voor deze geste.


In de wandelgangen is sprake van vijf voorwaarden die Charleroi had en die zijn niet van de poes. De bond, die een rechtzaak met Cercle wou vermijden, aanvaardde de voorwaarden en veegt daarmee haar voeten aan de eigen reglementen.

Zo mag Charleroi-manager Mogi Bayat, die na meerdere relletjes en wangedrag geen lid meer was van de bond, zich opnieuw aansluiten.
Belga

De procedures die tegen Mogi en voorzitter Abbas Bayat lopen, worden ook kwijtgescholden. Mogi Bayat was eerder uit de bond gestapt om straffen te ontlopen.

Verder mag aanwinst Torma Ederson, overgekomen van RC Genk en normaal dit weekend niet speelgerechtigd, wanneer de match tegen Cercle ingehaald wordt, dan wel meespelen.

Habib Habibou (foto), die voor drie wedstrijden geschorst is, zou door het uitstellen van de wedstrijd tegen Cercle Brugge geschorst zijn tegen Standard, maar de Franse spits zal toch vrolijk kunnen meespelen tegen de landskampioen.

De Bayats kregen het ook geregeld dat alle boetes worden kwijtgescholden.

Charleroi mag tenslotte Paul Taylor van Anderlecht huren, ook al mag een speler normaal geen twee keer van club veranderen.

http://www.sporza.be/cm/s(...)harleroi_voorwaarden


Welke Waalse club is eigenlijk clean?
Lijepa li si !
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:12:22 #114
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77174103
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:32 schreef Hrvat het volgende:
Charleroi dwingt de voetbalbond op de knieën

Charleroi heeft een cruciale rol gespeeld om uit de bekerimpasse te raken. Anderlecht-Cercle kan met heen- en terugmatch gespeeld worden omdat Charleroi akkoord ging om zijn competitiematch tegen Cercle uit te stellen. Nu blijkt dat Charleroi boter bij de vis wou voor deze geste.


In de wandelgangen is sprake van vijf voorwaarden die Charleroi had en die zijn niet van de poes. De bond, die een rechtzaak met Cercle wou vermijden, aanvaardde de voorwaarden en veegt daarmee haar voeten aan de eigen reglementen.

Zo mag Charleroi-manager Mogi Bayat, die na meerdere relletjes en wangedrag geen lid meer was van de bond, zich opnieuw aansluiten.
Belga

De procedures die tegen Mogi en voorzitter Abbas Bayat lopen, worden ook kwijtgescholden. Mogi Bayat was eerder uit de bond gestapt om straffen te ontlopen.

Verder mag aanwinst Torma Ederson, overgekomen van RC Genk en normaal dit weekend niet speelgerechtigd, wanneer de match tegen Cercle ingehaald wordt, dan wel meespelen.

Habib Habibou (foto), die voor drie wedstrijden geschorst is, zou door het uitstellen van de wedstrijd tegen Cercle Brugge geschorst zijn tegen Standard, maar de Franse spits zal toch vrolijk kunnen meespelen tegen de landskampioen.

De Bayats kregen het ook geregeld dat alle boetes worden kwijtgescholden.

Charleroi mag tenslotte Paul Taylor van Anderlecht huren, ook al mag een speler normaal geen twee keer van club veranderen.

http://www.sporza.be/cm/s(...)harleroi_voorwaarden


Welke Waalse club is eigenlijk clean?
Vergeet ook niet dat Charleroi gewoon een uitmatch speelde. Het betreft dus weinig organisatorische veranderingen / catering / ...
When all things seem to end, the future still remains..
pi_77174613
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:04 schreef Hrvat het volgende:
Witsel vrijgesproken van schorsing
Laszlo Bölöni kan tegen KV Mechelen beroep doen op Axel Witsel. De winnaar van de Gouden Schoen 2008 zou twee wedstrijden op de strafbank moeten plaatsnemen. Daar komt niets van in huis.

Het bondsparket eiste een schorsing van twee speeldagen voor Axel Witsel na zijn rode kaart tijdens Standard-Anderlecht. De club en de speler gingen in beroep en krijgen hun zin. Het Beroepscomité luisterde naar de verdediging van Standard: "Witsel én Juhasz gingen naar de bal, Witsel maakte geen fout."

De uitsluiting van Witsel volstond als straf, meende het Beroepscomité. Witsel is zaterdag inzetbaar tegen KV Mechelen.

"Rust en sereniteit hebben gewonnen met dit verdict", reageert Standard-directeur en advocaat Pierre François. "Ik ben ten eerste blij dat geen van beide spelers geblesseerd is geraakt bij die fase, want dat had best gekund. Ik ben ook blij dat Axel zondag zal kunnen spelen, want dat is een belangrijke match voor ons."


Hoezo geen mafia in de KBVB?
Dat beroeps euh... verminderingscomité heeft nu echt wel alle serieux verloren. Kom zeg. .
pi_77177405
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:12 schreef Masanga het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat Charleroi gewoon een uitmatch speelde. Het betreft dus weinig organisatorische veranderingen / catering / ...
Je zit wel met de supporters die meereizen natuurlijk, al weet ik niet of Charleroi veel supporters meeneemt normaal en of ze ook te maken hebben met combi's.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:37:32 #117
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77178036
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:18 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Je zit wel met de supporters die meereizen natuurlijk, al weet ik niet of Charleroi veel supporters meeneemt normaal en of ze ook te maken hebben met combi's.
Anderlecht kondigde trouwens gisteren ook nog doodleuk aan dat de supporters van Cercle die vanavond de verplaatsing willen maken een combi opgelegd krijgen. Ook sympathiek om dat nog de dag op voorhand te regelen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77181013
Belachelijk ja, dat is toch haast niet te doen, bussen die geregeld moeten worden etc...
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:17:49 #119
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_77184652
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:18 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Je zit wel met de supporters die meereizen natuurlijk, al weet ik niet of Charleroi veel supporters meeneemt normaal en of ze ook te maken hebben met combi's.
De bayats leven in oorlog met hun eigen Storm ultras...
Zegt op zich genoeg hoe ze over hun eigen fans denken.
Op z'n Berlusconi's proberen ze zich in te dekken voor eigen sancties/ boetes,... De rest kan de pot op, inclusief eigen fans!
Lijepa li si !
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:47:50 #120
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77185586
Van de blog van Chris Van den Abeele , sportjournalist bij de VRT/Sporza :
quote:
Van de beunhazen, verlos ons heer!
22 / 01 / 2010

Bij de voetbalbond zijn ze ‘t noorden helemaal kwijt. (De vraag of ze ‘t noorden daar ooit hebben weten liggen laat ik in het midden). Hebben ze toch wel een kortgeding aan hun broek van Cercle Brugge zeker, één van de sympathiekste sportverenigingen uit de lage landen.
Cercle pikt het niet dat het de kwartfinales van de voetbalbeker in één wedstrijd moet afwerken, op verplaatsing bij Anderlecht dan nog, terwijl de andere kwartfinalisten hun kansen in een heen-én-terugmatch mogen verdedigen.

Die belachelijke beslissing is genomen door het Uitvoerend Comité, zeg maar ‘de regering van de voetbalbond’.

Zelden zwart/wit

Bij rechtszaken is altijd enige voorzichtigheid geboden. De waarheid is zelden zwart/wit. Toch moet je al een juridische oen zijn om hier niet in te zien dat Cercle Brugge gewoon gelijk heeft. De Brugse vereniging heeft de gerenommeerde en dure Johnny Maesschalck onder de arm genomen om haar belangen te verdedigen. Eigenlijk had Cercle zich die kosten kunnen besparen, want je zou als advocaat al verschrikkelijk veel moeite moeten doen om deze rechtszaak te verliezen.

Op het ogenblik dat ik deze blog schrijf, donderdagavond, is het uitvoerend comité van de voetbalbond bijeen om alsnog een redelijke oplossing te zoeken.

Weg met de hansworsten!

Zelfs als ze er uit komen, wat gezien de afwezigheid van gezond verstand op de Bond onwaarschijnlijk is, blijft mijn conclusie (en ik ben niet origineel) : weg met de hansworsten die het bij de Bond voor het zeggen hebben.
De voetbalbond lijdt al jaren onder een totaal gebrek aan sterke figuren, aan centraal gezag. De bond heeft dat met Haïti gemeen, maar ik ga verder geen ongepaste vergelijkingen meer maken, al is de goesting groot.

De tienduizenden spelers én vrijwilligers die zich dag in dag uit inzetten voor het belang van hun club verdienen beter dan dit stelletje klojo’s.
Want wij Belgische voetballiefhebbers worden dag in dag uit belachelijk gemaakt door de bondstop.

Ben ik aan het overdrijven?

Ben ik aan het drammen, aan het overdrijven? Wel ik zal U eens een anekdote vertellen. Onze bondscoach heet Advocaat, Dick Advocaat, dat weet U. Hij mag dankzij onze machteloze bond schaamteloos zijn job als bondscoach cumuleren met een baan als clubtrainer van een topclub in Nederland. Moet allemaal kunnen, vindt de Bond, als Dick zich maar vanaf mei voltijds aan de Rode Duivels wijdt. Intussen geeft Dick ongestoord interviews waarin hij die afspraak graag in twijfel trekt.

En weet U wat onze bondsvoorzitter doet : hij belt naar Dick Advocaat… en raakt niet verder dan het antwoordapparaat van de Hollander (die zich niet de moeite getroost zijn gemiste oproep te beantwoorden, wat zou hij…)
Kunt U zich dat voorstellen, als werknemer. U ziet op uw gsm dat Uw grote baas heeft gebeld. En U denkt : foert, laat hem bellen…

Nog een voorbeeldje? Op het ogenblik dat de kwartfinales van de voetbalbeker worden afgewerkt (woensdagavond) laat Jean-Marie Philips, die als CEO van de Bond verantwoordelijk is voor het goed verloop van The Cup, zich uitgebreid als VIP soigneren op een …. volleybalmatch.
Zou je nu van pure schaamte als voetballiefhebber niet in een duister hol kruipen?

Het is maar bijzaak

Ik weet het vrienden. Het is maar een bijzaakje. Want Haïti staat in brand en we moeten storten, Opel gaat dicht, het milieu is naar de vaantjes en het gaat slecht met onze overheidsfinanciën. Dat is allemaal waar en veel belangrijker.
Maar misschien is dat een reden te méér om ons, mensen voor wie voetbal de belangrijkste bijzaak in het leven is, niet in de kou te laten staan. Want in tegenstelling tot de belangrijke zaken, zijn de problemen in ons voetbal wél of in elk geval iets makkelijker oplosbaar.

Welke krachtige figuur met uitstraling, gezond verstand én leiderschap, staat op om een putsch te plegen aan de top van de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Welke god mogen wij met onze smeekbede aanroepen? Verlos ons Heer, van de beunhazen der Belgische Voetbalbond.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 24 januari 2010 @ 10:50:29 #121
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77202768
quote:
Groenzwarte verbazing

(zo 24 jan 2010 om 08:52) - Het bestuur van Cercle neemt via de media met grote verbazing kennis van de "regeling" die de KBVB uitwerkte om een oplossing te vinden voor de kalenderproblemen.

Cercle Brugge spreekt met klem de bewering tegen alsof het zou hebben ingestemd met het bizarre compromis. Voorzitter Frans Schotte beklemtoonde steeds dat een uitweg slechts kan worden gevonden op voorwaarde dat de reglementen van de KBVB worden gerespecteerd.

Cercle distantieert zich van deze "regeling" en behoudt zich alle rechten voor om tegen een of meer van de gemaakte afspraken te protesteren.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 24 januari 2010 @ 19:55:55 #122
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77221235
Standard blijkbaar weer heel agressief aan het spelen bij KV Mechelen.

Wat is er toch in godsnaam mis met die ploeg?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 24 januari 2010 @ 20:59:16 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77224290
Misschien kan je beter vragen wat er nog goed zit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 24 januari 2010 @ 21:54:20 #124
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77227678
quote:
"De Keersmaecker moet zich vragen stellen"

Bondsvoorzitter François De Keersmaecker krijgt de wind van voren over de toegevingen die de bond deed aan Charleroi. "Hij heeft een probleem van geloofwaardigheid", klonk het in Sportweekend.

De bond heeft in ruil voor het uitstellen van Cercle-Charleroi een pak toegevingen gedaan aan Charleroi. De beslissing daarover is "en petit comité" genomen, weet Sportweekend.

Acht mensen stemden. Twee onthielden zich, drie stemden voor en drie tegen. Omdat de voorzitter bij de drie ja-stemmers hoorde gaf het ja-kamp de doorslag.

Pas maandag komt het Uitvoerend Comité - op verzoek van enkele leden - bijeen om over die toegevingen te vergaderen.

Analist Peter Vandenbempt vindt het "heel erg bizar" dat Charleroi gunsten krijgt. "Dat is nochtans helemaal niet nodig, want de bond kan een club ook gewoon verplichten om op een andere datum te spelen. Zoals we onlangs zagen met Westerlo - Sint-Truiden."

"De Keersmaecker heeft duidelijk een probleem met geloofwaardigheid. Eerst waren er zijn bizarre verklaringen in de zaak-Advocaat en AZ. En nu laat hij - nota bene een jurist - toe dat zijn eigen reglementen worden overtreden."

"Het Belgische voetbal verkeert al in een crisis, en dan is dit verhaal geen goed signaal. Ik vind dat hij zich vragen moet stellen bij zijn positie. Als dit in de politiek zou gebeuren, dan was er geen discussie."

De Keersmaecker wil voorlopig niet reageren. Pas na de zitting van het Uitvoerend Comite, morgen om 18u, wil hij de pers te woord staan. Hij heeft alvast toegezegd voor "Extra Time" op Canvas.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77229008
De arbitrage is alvast uitstekend aan 2010 begonnen. In KVM - Standard mochten De Camargo en Marcos weer ongenegeerd slagen uitdelen, en in Genk - Club Brugge maakt de ref er al een even groot potje van. .
  zondag 24 januari 2010 @ 22:49:18 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77231184
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Standard blijkbaar weer heel agressief aan het spelen bij KV Mechelen.

Wat is er toch in godsnaam mis met die ploeg?
Verkeerde trainer, verkeerd bestuur, verkeerde spelers, verkeerde fans.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:15 schreef Heero87 het volgende:
De arbitrage is alvast uitstekend aan 2010 begonnen. In KVM - Standard mochten De Camargo en Marcos weer ongenegeerd slagen uitdelen, en in Genk - Club Brugge maakt de ref er al een even groot potje van. .
Wordt het niet langzamerhand tijd dat de UEFA zuiveringen toepast in het KBVB-bestuur? Je zou haast kunnen zeggen dat enkele kopstukken beschermingsgeld ontvangen van onder andere de Luikse maffiosi.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:53:37 #127
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77234319
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd hoeveel goals Standard gaat binnenkrijgen tegen Red Bull Salzburg.
Benieuwd hoeveel goals Club Brugge gaat binnenkrijgen tegen Valencia.

Ze zijn allebei op tijd in vorm.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 25 januari 2010 @ 00:05:04 #128
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77234819
Ik ben eerder benieuwd hoeveel Red Bulls die spelers van Standard zo voor een wedstrijd naar binnen gieten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 25 januari 2010 @ 08:14:19 #129
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77238637
Komaan, geef hem nog eens de Swakiri ...
quote:
Bondspreses: "Begrijp niet wie er boos is"

Er is veel tegenwind bij de clubs voor de toegevingen die de bondstop deed aan Charleroi. Kortrijk-voorzitter Joseph Allijns spreekt van competitievervalsing en spreekt openlijk van het ontslag van bondsvoorzitter François De Keersmaecker. Die begrijpt de heisa niet. "De zaken zijn genuanceerder dan ze worden voorgesteld."

Voor Joseph Allijns ging de bondstop een brug te ver, Charleroi verwijt hij niets.

"Charleroi heeft het recht om zoveel mogelijk uit de brand te slepen, maar het kan niet dat de bond blind is voor de eigen reglementen. Goochelen met transfers en schorsingen is voor een stuk competitievervalsing."

Voor Allijns is het duidelijk: Voorzitter De Keersmaecker en algemeen directeur Philips zouden beter aftreden. Ze moeten de eer aan zichzelf houden als ze zo marchanderen met hun reglementen", stelt hij in Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad.

De Keersmaecker: "Ik voel me op mijn gemak"

KBVB-preses François De Keersmaecker staat voor een moeilijke avond. Hij moet zijn Uitvoerend Comité overtuigen van zijn toegevingen aan Charleroi en geeft daarna nog uitleg in Extra Time.

De bondspreses verrast in Het Nieuwsblad. "Ik voel me op mijn gemak. Onze beslissing was de minst slechte. Eigenlijk begrijp ik niet wie er boos is."

"Als we alle regeltjes tot de letter hadden gevolgd, had de bekerfinale niet kunnen plaatsvinden. De bond heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en voor iedereen goed proberen te doen, voor Cercle, voor Anderlecht en de andere clubs."

"Ik vrees geen stemming over mijn aanblijven"

De Keersmaecker wil niet van chantage spreken van Charleroi. "U zal zien dat de zaak veel genuanceerder is dan wordt voorgesteld."

Hij heeft wel moeite met de kritiek. "Het is oneerlijk alleen maar op de bondsvoorzitter te schieten. De beslissing van donderdag werd door acht mensen genomen", klinkt het.

"Bij drie voor, drie tegen en twee onthoudingen gaf mijn stem wel de doorslag, maar dat is volgens ons reglement een meerderheid."

Vreest hij een stemming over zijn ontslag? "Dat denk ik niet. Ik ben nog maar net weer verkozen. Waarom dan opnieuw stemmen?"
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77251694
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:15 schreef Heero87 het volgende:
De arbitrage is alvast uitstekend aan 2010 begonnen. In KVM - Standard mochten De Camargo en Marcos weer ongenegeerd slagen uitdelen.
Dat was schandalig ja.
De Camargo die een enkel had kunnen breken van een kvm speler, dan nog een slag met de platte hand. hoewel het toneelstukje van Rossini ook wel bestraft mocht worden.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:19:26 #131
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_77257991
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:47 schreef kristyle het volgende:

[..]

Dat was schandalig ja.
De Camargo die een enkel had kunnen breken van een kvm speler, dan nog een slag met de platte hand. hoewel het toneelstukje van Rossini ook wel bestraft mocht worden.
tis enkel Decamargo die lomp in de fout gaat, ik vind er niks verkeerds aan wat Rossini doet. Ok, tis theatraal, maar geen fout.
Lijepa li si !
  maandag 25 januari 2010 @ 18:25:08 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77258189
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:19 schreef Hrvat het volgende:

[..]

tis enkel Decamargo die lomp in de fout gaat, ik vind er niks verkeerds aan wat Rossini doet. Ok, tis theatraal, maar geen fout.
Ik blijf erbij, als je nauwelijks wordt geraakt en toch kermend als een zwijn tegen de grond gaat, dan vind ik dat de "belager" na de match op basis van de beelden alsnog een snoeiharde vuistslag in het gezicht van het "slachtoffer" mag geven. Kwestie van het karma terug in evenwicht te brengen, die had je dan nog te goed.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 25 januari 2010 @ 23:05:21 #133
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77272947
Iemand nog Extra Time gezien ? Met de bondsclown in de studio ? Hilarisch en tragisch ter gelijker tijd ...


En ook nog dit :
quote:
Het Uitvoerend Comité van de Belgische Voetbalbond heeft vanavond het vertrouwen in voorzitter François De Keersmaeker bevestigd. Dat raakte maandagavond na de buitengewone vergadering van het Uitvoerend Comité bekend. De bondsvoorzitter lag onder vuur nadat Charleroi enkele toegevingen had gekregen, die indruisten tegen de bondsreglementen.

Vorige week donderdag raakte bekend dat het bekerduel tussen Anderlecht en Cercle Brugge, dat wegens problemen met de kalender in één wedstrijd zou worden gespeeld, toch over twee matchen werd gespreid. De KBVB diende daarvoor wel de competitiematch van Cercle tegen Charleroi uit te stellen. Om het akkoord van Karolo's te krijgen, zou De Keersmaecker de Waalse club een aantal gunstmaatregelen hebben verleend en daarbij de bondsregels hebben overtreden. Die beslissingen werden echter 'en petit comité' genomen, en niet door het hele Uitvoerend Comité.

Mogi Bayat
In eerste instantie werden onder andere alle boetes van Charleroi aan de KBVB kwijtgescholden en mocht de uitgesloten Charleroimanager Mogi Bayat opnieuw een bondslidkaart aanvragen. De club mocht ook Paul Taylor van Anderlecht huren (wat eerst niet mocht), Mahamadou Habibou opstellen tegen Standard (hoewel hij aanvankelijk geschorst was) en nieuwkomer Ederson (oorspronkelijk niet speelgerechtigd) opstellen tegen Cercle als de match later wordt ingehaald.

Al die toegevingen worden nu ingetrokken. De KBVB gaat voorlopig ook geen contact opnemen met de Henegouwse club, maar wacht de reactie van Charleroi af. (belga/sps)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 25 januari 2010 @ 23:07:32 #134
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77273053
En dit :
quote:
Charleroi: "Afspraken moeten worden nageleefd"

ma 25/01/2010 - 21:50 Charleroi is alle toegevingen van de voetbalbond kwijt. Manager Mogi Bayat liet op de Franstalige openbare omroep RTBF doorschemeren dat hij aan een rechtszaak denkt

Charleroi gaf vorige week, mits enkele voorwaarden, de toestemming om de competitiematch tegen Cercle Brugge uit te stellen. Vanavond besliste het Uitvoerend Comité van de voetbalbond om die toegevingen te weigeren.

"Ik ben niet echt verrast", reageert Charleroi-manager Mogi Bayat. "Ik moest de toegevingen van de bond officieel op papier krijgen en dat is niet gebeurd, dus zag ik dit aankomen."

"Het is duidelijk dat dit niet kan. De afspraken moeten worden nageleefd. Dit toont ook nog maar eens aan hoe hypocriet het Belgische voetbal is, terwijl Charleroi altijd correct is geweest."

Bayat liet doorschemeren dat hij gerechtelijke stappen overweegt tegen de intrekking van de tegemoetkomingen. "En de mensen van de bond die dit ongedaan hebben gemaakt, kunnen beter ontslag nemen."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77274728
Peter Van den Bempt ging daar lekker, zeg maar op z'n Hollands, tekeer zeg tegen De Keersmaecker
pi_77276262
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand nog Extra Time gezien ? Met de bondsclown in de studio ? Hilarisch en tragisch ter gelijker tijd ...


En ook nog dit :
[..]


Het was leuk zappen tussen De Slimste (op één) en de Domste Mens ter Wereld (op Canvas). .
  woensdag 27 januari 2010 @ 00:46:12 #137
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77319676
En Anderlecht ligt uit de Beker van België ... Het verloor vanavond op Cercle Brugge ... De match die eerst niet gespeeld mocht worden van onze hoogvliegers bij de bond ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 27 januari 2010 @ 01:11:06 #138
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77320084
quote:
Charleroi daagt KBVB voor de rechter

Mogi Bayat heeft de advocaten van zijn club aan het werk gezet. Charleroi heeft vandaag beslist om de voetbalbond voor de rechter te dagen. Bayat, de manager van Charleroi, kondigde het nieuws aan op tv-zender RTL-TVi. Charleroi neemt het niet dat de KBVB eerdere toegevingen heeft ingetrokken.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77320373
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Anderlecht ligt uit de Beker van België ... Het verloor vanavond op Cercle Brugge ... De match die eerst niet gespeeld mocht worden van onze hoogvliegers bij de bond ...
Waardeloze pot voetbal was het.
Anderlecht was nergens.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:47:43 #140
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77330259
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:36 schreef kristyle het volgende:

[..]

Waardeloze pot voetbal was het.
Anderlecht was nergens.
Ik heb er anders wel van genoten als Cerclefan
When all things seem to end, the future still remains..
pi_77339672
Dat begrijp ik, als je als "kleine" vereniging een grotere ploeg kunt uitschakelen is het altijd een leuke match geweest.
Alleen jammer van het aantal kansen dat bijeen gevoetbald werd en de staat van het veld.
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:32:16 #142
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77344438
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:29 schreef kristyle het volgende:
Dat begrijp ik, als je als "kleine" vereniging een grotere ploeg kunt uitschakelen is het altijd een leuke match geweest.
Alleen jammer van het aantal kansen dat bijeen gevoetbald werd en de staat van het veld.
De algemene desinteresse in de beker is ook jammer. Zowel bij publiek als bij ploegen zelf (veel reserven en dergelijke).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:07:13 #143
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77345854
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

De algemene desinteresse in de beker is ook jammer. Zowel bij publiek als bij ploegen zelf (veel reserven en dergelijke).
Als ze nu eens gewoon die play-offs afschaften en ruimte genoeg op de kalender hadden om de beker ook op weekends te plaatsen zou je al heel wat anders zien ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:33:49 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77359996
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als ze nu eens gewoon die play-offs afschaften en ruimte genoeg op de kalender hadden om de beker ook op weekends te plaatsen zou je al heel wat anders zien ...
Het is al veel langer zo.

Vroeger werden al die winnaars tenminste nog in de Europacup 2 gestoken en had de beker nog wat uitstraling. Sinds dat allemaal maar in de Uefacup of Europaleague wordt gedumpt, wordt die beker enkel nog beschouwd als een "makkelijk" Europees ticket, de beker zelf interesseert vrijwel niemand meer en begint pas te leven bij de finale. En volgens mij niet alleen in België, maar in wel meer landen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:28:20 #145
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77605088
Anderlecht-Club gaat dan beginnen. Jammer dat ik geen Belgacom-tv heb, maar ik ben waarschijnlijk één van de weinige Belgen die Peter Van den Bempt en Eddy Snelders kan appreciëren.

Ik hoop vooral op een leuke match, maakt mij niet uit wie wint.
When all things seem to end, the future still remains..
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:37:59 #146
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77605528
1-0 Juhasz.
When all things seem to end, the future still remains..
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:26:38 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77613383
Anderlecht wint met 3-2 na een late en erg mooie goal van Boussoufa, gevolgd door een buitengewoon onnozel dansje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77621288
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:28 schreef Masanga het volgende:
Anderlecht-Club gaat dan beginnen. Jammer dat ik geen Belgacom-tv heb, maar ik ben waarschijnlijk één van de weinige Belgen die Peter Van den Bempt en Eddy Snelders kan appreciëren.

Ik hoop vooral op een leuke match, maakt mij niet uit wie wint.
huh, zijn er dan mensen die VD Bempt niét apprecieren ?
Club wel wat bestolen met die rode kaart natuurlijk, maar nu schreeuwen ze moord en brand en dat terwijl die kleine clubs zowat wekelijks bestolen worden tegen de toppers.
pi_77640320
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:12 schreef BramKVO het volgende:

[..]

huh, zijn er dan mensen die VD Bempt niét apprecieren ?
Club wel wat bestolen met die rode kaart natuurlijk, maar nu schreeuwen ze moord en brand en dat terwijl die kleine clubs zowat wekelijks bestolen worden tegen de toppers.
Ach, en die kleine clubs schreeuwen dan net zo goed moord en brand terwijl ze in andere wedstrijden even goed bevoordeeld worden.
Er wordt trouwens nooit nadruk gelegd op de fouten die tégen de toppers gefloten worden, ook in de wedstrijden tegen de kleinere clubs. Die zijn er echt wel, alleen winnen de grote clubs vaak toch ondanks die fouten, en klagen ze er dan vanzelfsprekend ook minder over.

Verder is het jammer dat zo'n cruciale wedstrijd en wellicht de rest van de titelstrijd beslist worden door één fout...
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:47:44 #150
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77640722
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:39 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ach, en die kleine clubs schreeuwen dan net zo goed moord en brand terwijl ze in andere wedstrijden even goed bevoordeeld worden.
Er wordt trouwens nooit nadruk gelegd op de fouten die tégen de toppers gefloten worden, ook in de wedstrijden tegen de kleinere clubs. Die zijn er echt wel, alleen winnen de grote clubs vaak toch ondanks die fouten, en klagen ze er dan vanzelfsprekend ook minder over.

Verder is het jammer dat zo'n cruciale wedstrijd en wellicht de rest van de titelstrijd beslist worden door één fout...
Ik vond het ook veel minder rood dan Witsel (Vargas maakt de tackle met wreef en niet met de studs), en ga ermee akkoord dat het het matchverloop en -resultaat heeft beinvloed. Toch kan een wedstrijd nooit de titelstrijd beslechten, het zou flauw zijn zich daarachter te verstoppen
When all things seem to end, the future still remains..
  zaterdag 6 februari 2010 @ 09:53:01 #151
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77695750
En Charleroi wint hun proces tegen de voetbalbond ... Alle beloofde privileges en voorwaarden gaan dus toch door ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 7 februari 2010 @ 11:51:14 #152
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77725542
"De bond had maar niet zo moeten klungelen"

KV Kortrijk is een van de slachtoffers door de uitspraak in het voordeel van Charleroi, omdat de geschorste Habib Habibou wél mag spelen tegen Kortrijk. KVK-voorzitter Joseph Allijns is gelaten en legt de schuld bij de bond.

"Wij zullen niet naar de rechtbank trekken, we zullen dit gelaten ondergaan", zegt Allijns aan Sporza. "Maar in feite is dit ook competitievervalsing. Charleroi heeft daar geen schuld aan, alleen de bond."

"De bond had maar niet zo moeten klungelen, sinds de afgelasting van Zulte Waregem-Cercle begin december. Wat voor een cascade heeft dat niet veroorzaakt. Je kunt er een boek over schrijven!"

Is de positie van François De Keersmaecker als voorzitter van de bond nog houdbaar? "Dat is een minzaam man, maar het gaat niet alleen om minzaamheid."

"Het gaat ook om beleid en visie en dat ontbreekt bij de bond. Ik vraag enkel dat het beleid van de bond drastisch verandert. Als dat met De Keersmaecker kan, goed. Maar ik twijfel daaraan."

"Het Uitvoerend Comité van 13/02? Daar zal niks bewegen. Het moet van onderuit komen, van de clubs en de Pro League", zegt Allijns, die een pleidooi houdt voor een sportrechtbank. "Dat zou, voor alle sporten, een stap vooruit zijn."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 8 februari 2010 @ 13:14:23 #153
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77765759
GB WIL MATCH TEGEN KVM OPNIEUW SPELEN


Germinal Beerschot wil zijn match tegen
KV Mechelen, die het afgelopen dinsdag
verloor met 1-0, opnieuw spelen. De
club vindt dat de voetbalbond niet alle
ploegen over dezelfde kam scheert.

Charleroi kon bij de bond afdwingen dat
het Ederson mag opstellen tegen Cercle.
Maar G.Beerschot moest aanwinsten Fran-
çois en Janczyk wél thuislaten tegen
KVM. "Iedereen gelijk voor de wet", vat
preses Kesters het GB-standpunt samen.

"Onze klacht is niet tegen Charleroi of
KVM gericht, wel tegen de bond. Als die
voor 1 club een uitzondering kan maken,
dan ook voor de rest", luidt het in GvA (TT)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77767070
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:39 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Er wordt trouwens nooit nadruk gelegd op de fouten die tégen de toppers gefloten worden, ook in de wedstrijden tegen de kleinere clubs.
En mijn woorden waren nog niet koud of... .
pi_77767118
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:47 schreef Masanga het volgende:

[..]

Ik vond het ook veel minder rood dan Witsel (Vargas maakt de tackle met wreef en niet met de studs), en ga ermee akkoord dat het het matchverloop en -resultaat heeft beinvloed. Toch kan een wedstrijd nooit de titelstrijd beslechten, het zou flauw zijn zich daarachter te verstoppen
Uiteraard is zo'n beslissing niet de enige oorzaak voor het eventuele missen van de titel, je verliest natuurlijk ook dure punten in andere wedstrijden. Maar het verschil tussen drie en negen punten achter is zelfs met play-offs toch bijzonder groot. .
Maar eerlijk gezegd geloofde ik sowieso niet echt in de titel.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:02:34 #156
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77769372
De tackle van Geraerts gisteren vond ik trouwens eigenlijk wél rood. Met de studs vooruit in een trap beweging, als hij iemand meeheeft is die z'n been doormidden ...
Dit was véél gevaarlijker dan Vargas vandeweek ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 februari 2010 @ 19:24:03 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77855757
quote:
Bölöni houdt eer aan zichzelf bij Standard

Standard Luik en trainer Laszlo Bölöni zijn per direct uit elkaar gegaan. De Roemeen leidde De Rouches vorig seizoen nog naar de landstitel, maar hij kreeg de kampioensploeg na de zomer niet meer aan het voetballen.

De directie van Standard en Bölöni zaten woensdag om de tafel om de sportieve malaise te bespreken. De coach besloot de eer aan zichzelf te houden. Zijn contract werd ‘in goed overleg’ ontbonden, zo valt te lezen op de website van de club uit Luik.

Waar Standard vorig seizoen nog kampioen werd, is de koppositie momenteel mijlenver weg. De achterstand op koploper Anderlecht bedraagt 22 verliespunten. Afgelopen zondag verloor Standard met 1-0 van RC Genk, het betekende de achtste nederlaag van dit seizoen in de competitie.

In de Champions League presteerde Standard redelijk. De club uit Luik speelde onder meer twee keer 1-1 tegen AZ. Beide keren maakten de Belgen in blessuretijd gelijk, waarbij vooral de goal van doelman Sinan Bolat in Alkmaar nog in het geheugen staat gegrift.

Dankzij de derde plaats achter Arsenal en Olympiakos Piraeus is Standard nog actief in de Europa League. Het Red Bull Salzburg van trainer Huub Stevens is de tegenstander in de aankomende speelronde.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_77856136
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]


Dat zat er al een paar weken aan te komen.
Bekermatch vandaag afgelast. Was te verwachten.
  woensdag 10 februari 2010 @ 19:47:51 #159
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77856731
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]
Hopelijk komt er een trainer aan de macht die al die filmsterren in bedwang kan houden.
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:24:39 #160
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77861246
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hopelijk komt er een trainer aan de macht die al die filmsterren in bedwang kan houden.
Tis de broer van de sterke man geworden blijkbaar :
quote:
Dominique D'Onofrio volgt Laszlo Bölöni op

Standard heeft niet geaarzeld om een nieuwe coach aan te stellen. Het is technisch directeur Dominique D'Onofrio geworden. Meteen na zijn aanstelling vertrok D'Onofrio naar Oostenrijk om er Casino Salzburg te bekijken, de tegenstander van Standard in de Europa League.

D'Onofrio zal worden bijgestaan door Siramana Dembéle, die ook onder Bölöni al assistent was.

Later deze week zal Standard nog een tweede assistent aantrekken. De naam van Jean-François de Sart, de bondscoach van de Belgische belofteploeg, wordt wel al genoemd.

Meteen na zijn aanstelling heeft D'Onofrio samen met Dembéle het vliegtuig genomen richting Oostenrijk, waar
hij Salzburg zal scouten. Donderdagmiddag is er een persconferentie in Luik.

Dominique D'Onofrio is de broer van Luciano D'Onofrio, de grote baas bij Standard. D'Onofrio was van 2002 tot 2006 al trainer bij de landskampioen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 februari 2010 @ 21:39:17 #161
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77862014
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:47:50 #162
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77862474
Even herinneren aan de vorige doortoch van Dominique D'Onofrio als hoofdtrainer van de Rouches:

Michel Preud' Homme moet op zoek naar opvolger voor D'Onofrio

Dominique D'Onofrio (53) wees gisteren een verlengd verblijf als hoofdcoach van Standard af. Bij de supporters lag de minzame broer van sterke man Luciano D'Onofrio al een tijdje onder vuur. Technisch directeur Michel Preud'homme moet nu een sterke -maar goedkope- nieuwe trainer vinden.

Niettegenstaande het geleverde werk en de fierheid die overheerst nadat de club zich voor het eerst voor de derde voorronde van de Champions League plaatste, heeft Dominique D'Onofrio bekendgemaakt dat hij afziet van de post als hoofdtrainer voor volgend seizoen.'' Dat liet Standard gisteren weten.

D'Onofrio zette met de tweede plaats het beste resultaat van de laatste tien jaar neer, maar voelde al langer een gebrek aan respect in Luik. Na de verloren topper tegen Anderlecht werden de tactische keuzes van de Italo-Belg op de korrel genomen, na de laatste match tegen AA Gent werd hij door enkele fans zelfs bekogeld met graszoden.

Standard stelde D'Onofrio een contractverlenging voor als hoofd scouting of jeugdopleiding, maar D'Onofrio gaf nog geen antwoord. Na vorig seizoen wilde D'Onofrio al afscheid nemen als hoofdcoach. Omdat de onderhandelingen met Eric Gerets toen spaak liepen, liet de gewezen carrossier zich alsnog overtuigen om er nog een jaartje bij te doen. ,,Ik denk dat zijn beslissing nu definitief is'', zegt technisch directeur Michel Preud'homme. ,,En dat we geen poging ondernemen om hem van gedachten te doen veranderen. We hadden hier al min of meer rekening mee gehouden en hebben dus al een aantal namen in ons hoofd'', zegt technisch directeur Michel Preud'homme. Standard zoekt een goedkope oplossing en zal geen coach aanzoeken die elders nog een contract heeft, zo luidt het.


Ik zou het niet opnieuw zien zitten..
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:21:02 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78056191
2 dagen te laat, maar OK.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78059690
quote:
Clubs weigeren internationals af te staan voor oefeninterland
De Belgische profclubs weigeren hun internationals af te staan voor een oefeninterland in mei. Dat lieten ze in een gezamenlijk schrijven van de Pro League weten aan de voetbalbond. "We deden dit nadat alle buitenlandse clubs hun spelers weigerden af te staan", verdedigt Pro Leaguevoorzitter Ivan De Witte zijn clubs. Hoe dan ook rijden de clubs met hun actie Dick Advocaat klem, schrijft Het Laatste Nieuws.

Geen tweede Kirin Cup
Omdat hij voorlopig enkel op 3 maart een oefenduel heeft tegen Kroatië had bondscoach Dick Advocaat eind mei graag een vriendschappelijk toernooi afgewerkt in Zuid-Amerika om de EK-campagne voor te bereiden. Maar om een herhaling van de Kirin Cup - waar Frank Vercauteren vorig jaar met een snel bijeengeraapt elftal moest aantreden - te vermijden, schreef de bond de clubs van de internationals aan. Eind mei is er immers geen officiële Fifa-datum, zodat de clubs hun spelers vrijwillig moeten vrijgeven.

Weinig oefenduels
De clubs van buitenlandse internationals lieten de bond weten dat zij hun spelers niet willen afstaan. Daarop werd afgezien van het toernooi in Zuid-Amerika en geopteerd voor één interland in Europa tegen een WK-ganger. Maar ook daar moet de bond nu van afzien. Advocaat heeft dus naast de partij tegen Kroatië nog maar één oefenwedstrijd op 11 augustus om de Rode Duivels klaar te stomen voor de EK-campagne.

Niet alleen topclubs
Afgaand op de laatste interlands gaat de afzegging van de Pro League concreet om Deschacht (Anderlecht), Geraerts, Sonck (Club Brugge), Witsel, Carcela, Defour en De Camargo (Standard). Toch wil Pro Leaguevoorzitter Ivan De Witte niet gezegd hebben dat de drie topclubs het initiatief tot de weigering namen. "Het was een punt op de agenda omdat de buitenlandse clubs hun internationals allemaal weigerden af te staan", aldus De Witte. "Wij wilden geen tweede verhaal Kirin Cup meemaken. Daar komt bij dat de competitie lang duurt en wellicht ook weer vroeger zal beginnen. De spelers moeten ook een keer rust hebben."
Achterlijk land toch ook, alsof ze Advocaat op alle mogelijke manieren willen tegenwerken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:52:10 #165
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78060025
De reden lijkt me anders vrij logisch.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78061150
Dat spreek ik zeker niet tegen en ik moet ook zeggen dat ik het artikel wat te snel gelezen heb, het stuk waarin staat dat de buitenlandse clubs hun spelers niet vrijgeven had ik gemist.

Je mist misschien je in het buitenland spelende "toppers", maar het is tevens de uitgelezen kans om eens andere spelers te testen of om de penningmeester wat gelukkiger te maken.
pi_78158558
Club en Standard alletwee gewonnen. Anderlecht staat er ook goed voor op dit moment.
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:46:35 #168
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78158706
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:43 schreef pagadder het volgende:
Club en Standard alletwee gewonnen. Anderlecht staat er ook goed voor op dit moment.
We zijn terug een topland de competitiehervorming heeft gewerkt
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:04:56 #169
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78159885
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

We zijn terug een topland de competitiehervorming heeft gewerkt
Benieuwd welke ploeg de 4e halve finalist wordt!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78159907
Allemaal dankzij de Belgische Voetbalbond ! Bedankt mijnheer Dekeersmaecker !
pi_78162665
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

We zijn terug een topland de competitiehervorming heeft gewerkt
Nu KV Mechelen nog
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_78170727
De Belgen zijn ons voorbij.

Standard Luik 3 - 2 Red Bull Salzburg
Club Brugge 1 - 0 Valencia
Athletic de Bilbao 1 - 1 Anderlecht

Dat zijn uitslagen waar we in Nederland alleen nog maar van kunnen dromen.
standaarddrinker
  vrijdag 19 februari 2010 @ 09:01:44 #174
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78172618
ja, goede europese beurt gemaakt, de belgen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:03:56 #175
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_78185891
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Nu KV Mechelen nog
dat dus
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:59:33 #176
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78266543
Club-Standard, ik verwacht een al bij al vlotte zege voor Club.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 februari 2010 @ 16:17:42 #177
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78267192
Die tussenkomsten van Jos Willems over het veldrijden op radio 1
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 februari 2010 @ 16:32:58 #178
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78267739
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:59 schreef Masanga het volgende:
Club-Standard, ik verwacht een al bij al vlotte zege voor Club.
En 0-1 Mbokani .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 21 februari 2010 @ 16:41:29 #179
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78268031
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En 0-1 Mbokani .
En duidelijk een terechte tussenstand. Zou Standard op kousenvoeten dan toch nog richting Europa terugkruipen in deze competitie?
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 februari 2010 @ 16:47:49 #180
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78268261
Zo, weer gedaan met voetballen, het is weer geruzie geworden en anti-Waalse gezangen
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 februari 2010 @ 16:51:58 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78268402
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:41 schreef Masanga het volgende:

[..]

En duidelijk een terechte tussenstand. Zou Standard op kousenvoeten dan toch nog richting Europa terugkruipen in deze competitie?
Ze hebben ook wel geluk dat enkele subtoppers na een erg goede periode elke keer opnieuw helemaal in elkaar zijn gestort (STVV, KV Mechelen, GBA) zodat ze die allemaal terug konden inhalen, al heeft Sint-Truiden zich nu wel herpakt.

Maar als die 3 na hun goede periodes gewoon hadden kunnen consolideren door hier en daar punten te blijven sprokkelen, dan was Standard kansloos geweest. Ik vind dat ze die top 6 gewoon niet verdienen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 21 februari 2010 @ 17:12:16 #182
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78269087
Sonck lokt direct een penalty uit 1-1

Ik schat de spits Sonck behoorlijk hoog in, in mijn ogen onbegrijpelijk dat hij zo weinig speelt.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 februari 2010 @ 17:18:34 #183
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78269319
En 2-1 en Witsel die nogmaals solliciteert voor een rode kaart
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 februari 2010 @ 22:14:39 #184
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78281484
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:12 schreef Masanga het volgende:
Sonck lokt direct een penalty uit 1-1

Ik schat de spits Sonck behoorlijk hoog in, in mijn ogen onbegrijpelijk dat hij zo weinig speelt.
Al ontsnapte Vadis toch ook wel echt aan een rode kaart ... Als ze bij Club nu nog klagen over de scheidsrechter ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 21 februari 2010 @ 23:27:30 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78285537
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Al ontsnapte Vadis toch ook wel echt aan een rode kaart ... Als ze bij Club nu nog klagen over de scheidsrechter ...
Ik zie Club minder snel klagen over de arbitrage dan bij Standard.

D'Onofrio is overigens snel ingeburgerd...
pi_78286357
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Al ontsnapte Vadis toch ook wel echt aan een rode kaart ... Als ze bij Club nu nog klagen over de scheidsrechter ...
Schandalige aanslag inderdaad.
Maar Mbokani en Witsel hadden er net zo goed af gemoeten.
pi_78286492
jammer ik had een sympathie voor standard. mooie streek daar, aardige mensen en een prachtige taal.

maar door die verschrikkelijke hork van een trainer en die rare maniertjes van die spelers kots ik ze nu uit en juich elke nederlaag toe van ze.....wat een ontzettende onsympathieke uitstraling heeft dat team zeg.
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:26:44 #188
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78447912
Anderlecht 2-0 voor tegen Bilbao.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:42:07 #189
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78448456
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Anderlecht 2-0 voor tegen Bilbao.
Leuke voorsprong, al vind ik die Eviva Espana in de tribunes echt maar niks.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:43:53 #190
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78448513
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:42 schreef Masanga het volgende:

[..]

Leuke voorsprong, al vind ik die Eviva Espana in de tribunes echt maar niks.
En ik vind Anderlecht niet goed spelen. Op rozen uiteraard, maar de bal in de ploeg houden lukt toch niet zo echt.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78448681
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:43 schreef Masanga het volgende:

[..]

En ik vind Anderlecht niet goed spelen. Op rozen uiteraard, maar de bal in de ploeg houden lukt toch niet zo echt.
Idd slecht voetbal is het gewoon.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:52:11 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78448800
Het kan niet altijd feest zijn, de wedstrijd in Bilbao was wel erg goed, waarbij Anderlecht veel respect kreeg in de Spaanse kranten (in tegenstelling tot Club Brugge, dat overal werd bekritiseerd als zwak kutploegje na de match tegen Valencia)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:58:37 #193
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78452156
De wedstrijd was uiteraard al helemaal gespeeld, maar toch maakte Anderlecht er een leuke tweede helft van. Ze konden even goed de bal achterin blijven rondspelen zijn.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:14:55 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78453051
Club na 1 minuut al 1-0 achter. Dat heeft lang geduurd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:16:57 #195
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78453158
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Club na 1 minuut al 1-0 achter. Dat heeft lang geduurd.
Dat positiespel van Club in vergelijking met het positiespel van Valencia. Doelpunt was deels pech, maar als je het positiespel vergelijkt is het in mijn ogen deels ook geen pech. Alleszins, niks verloren, maar het ziet er niet goed uit.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:01:05 #196
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78459186
Standard ook door.

Club verlengingen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:59:00 #197
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78462260
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Standard ook door.

Club verlengingen.
Uitgeschakeld worden door Valencia is geen schande, verlengingen uit de brand slepen is op zich al een prima prestatie!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78462760
Leuke 2e helft van Anderlecht, lang geleden dat er nog met zoveel doelpunten verschil gewonnen is in Europa.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 00:27:42 #199
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78463517
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:59 schreef Masanga het volgende:

[..]

Uitgeschakeld worden door Valencia is geen schande, verlengingen uit de brand slepen is op zich al een prima prestatie!
Dat wel, maar als het 7-0 wordt hebben ze bij Club ook weinig te zeggen ... De verlengingen waren vooral te danken aan een superdag van hun keeper ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_78464764
180 minuten lang standhouden tegen Valencia is bijzonder knap en toont dat er echt wel potentieel zit in dit team. Natuurlijk waren de verlengingen aan Stijnen te danken, wat een klassewedstrijd. Als die deze zomer vertrekt, weten we ook naar welk land. Ook een wereldpartij van Hoefkens, wie had dat gedacht toen hij deze zomer in Brugge tekende?

En toch, ondanks die kansen voor Valencia, zat er met ietsje meer Europese ervaring wel een goaltje in, en wie weet wel de kwalificatie. Valencia stond allesbehalve secuur te verdedigen, jammer dat we dat niet konden afstraffen. .

Mooi dat Anderlecht en Standard door zijn. .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:12:05 #201
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78469112
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat wel, maar als het 7-0 wordt hebben ze bij Club ook weinig te zeggen ... De verlengingen waren vooral te danken aan een superdag van hun keeper ...
da's overdreven, in de tweede helft speelde brugge heel goed mee en zelfs een eind de betere ploeg, en had ook valencia superreddingen nodig. Dat schot van sonck bvb
pi_78473522
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:12 schreef Beregd het volgende:

[..]

da's overdreven, in de tweede helft speelde brugge heel goed mee en zelfs een eind de betere ploeg, en had ook valencia superreddingen nodig. Dat schot van sonck bvb
Ja, echt, wat een kans. Stel je voor dat die er in gaat. Oké, het had zwaar onterecht geweest, maar het had zomaar gekund. .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:57:30 #203
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78490001
quote:
Play-offs I beginnen een week later op 27/03

Door de vele uitgestelde wedstrijden door het winterweer én de Europese kwalificatie van Anderlecht en Standard heeft de voetbalbond zichzelf wat meer marge gegeven en de start van de play-offs uitgesteld. De reguliere competitie eindigt nu niet op 14 maart, maar wel op 21 maart.

De laatste twee speeldagen van de reguliere competitie werden met een week verlaat en worden ook op een zondagavond om 20u afgetrapt.


"Speeldag 29 verhuist van 6 naar 14 maart, speeldag 30 van 14 naar 21 maart", legde Steven Van Beethoven, de voorzitter van de Kalendercommissie, uit aan Sporza.

Omdat Standard en Anderlecht op de donderdagen 11 en 18 maart in de Europa League spelen, is de aftrap van de laatste twee speeldagen op een zondag om 20u.

De play-offs I, met de beste zes ploegen van de competitie, beginnen op zaterdag 27 maart, met de titel als inzet. De play-offs II, met de nummers 7 tot en met 14, gaan van start op woensdag 31 maart. Hun inzet: een duel om een Europees ticket tegen de nummer vier uit play-offs I.

Niet alles is nu al zeker voor de Kalendercommissie: "Als Anderlecht en Standard Europees doorstoten moeten we wellicht nog één speeldag van de play-offs uitstellen."

Ten laatste in het weekend van 15 en 16 mei moet het voetbalseizoen zijn ontknoping gekend hebben, dat eist de FIFA. Op 11 juni begint immers het WK in Zuid-Afrika.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_78498668
Ik wist niet dat dit topic bestond

bij deze: tvp
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_78519139
En andermaal moet die Stijnen zijn bek open doen in de pers, man man, wat walg ik van die vent.
pi_78519646
Stijnen zijn uitlatingen in de pers zijn hilarisch.
quote:
"Een voorbeeld: vorige week stel ik vast dat hij zich uitgebreid uitlaat over de Europese prestatie van Anderlecht en Standard Luik. Maar dat Club Brugge speelt en wint tegen een wereldtopper als Valencia, daarover rept hij met geen woord. Dan vraag ik mij af: wie laat zich kennen? Ach, het zij zo."

Stijnen denkt niet dat Advocaat hem zal vragen terug te komen op zijn beslissing. "Ach, Advocaat gaat alleen naar Manchester en zo. Dat is veel interessanter dan Club Brugge. Club Brugge is te min voor hem
Als advocaat niets van Brugge moest weten zou hij Geraerts ook niet oproepen.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 14:39:35 #207
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78519883
Hij heeft weer eens één goeie match gespeeld waarin hij eigenlijk enkel maar ballen pakte die zowat elke goeie keeper zou moeten pakken en hij denkt weer dat hij onmisbaar is ...

Alsof Gillet of Bailly slechtere keepers zouden zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_78522098
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij heeft weer eens één goeie match gespeeld waarin hij eigenlijk enkel maar ballen pakte die zowat elke goeie keeper zou moeten pakken en hij denkt weer dat hij onmisbaar is ...

Alsof Gillet of Bailly slechtere keepers zouden zijn ...
Van Stijnen is al langer bekend dat hij één en al afgunstig is aan bv. Advocaat. Zo jaloers als de nete.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_78522142
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij heeft weer eens één goeie match gespeeld waarin hij eigenlijk enkel maar ballen pakte die zowat elke goeie keeper zou moeten pakken en hij denkt weer dat hij onmisbaar is ...

Alsof Gillet of Bailly slechtere keepers zouden zijn ...
Hij steekt al een heel seizoen in supervorm hoor. En dat hij enkel maar ballen pakte die zowat elke goeie keeper zou moeten pakken, is al helemaal ridicuul. De Spaanse pers schrijft hem niet voor niets de hemel in.

En verder doet Stijnen wel eens domme of lichtzinnige uitspraken natuurlijk, al hoe wel hij vaak ook een punt heeft. Neem zijn kritiek op de bond. Heel België hekelt het amateurisme van de bond (en zelfs van Advocaat), maar als Stijnen dat doet, is hij plots de lul.
Dat Advocaat niet veel van Brugge moet hebben, geloof ik ook niet, maar dat hij in vorige week in een interview Standard en Anderlecht prijst voor hun sterke resultaten en daarbij het strafste resultaat van de drie (1-0 tegen Valencia) is natuurlijk wel frappant. .
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:32:29 #210
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78522853
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:08 schreef Heero87 het volgende:
En verder doet Stijnen wel eens domme of lichtzinnige uitspraken natuurlijk,
understatement van de dag.

Man, wie wil die gast nog interviewen...
En ook hoe hij het zegt, zo zeurderig.

En stijnen is goed, maar proto keept de laatste wedstrijden net zo goed
pi_78523293
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:32 schreef Beregd het volgende:

[..]

understatement van de dag.

Man, wie wil die gast nog interviewen...
En ook hoe hij het zegt, zo zeurderig.
Dat is het hem net, iedereen wil hem interviewen voor zijn straffe quotes. .
En Stijnen is helaas niet het type dat interviews weigert. Die zal altijd wel zijn zegje doen. Langs de ene kant is dat mooi (liever de manier van Stijnen, dan de anonieme verhaaltjes van een aantal Rode Duivels in de pers afgelopen zomer), langs de andere kant levert het ook een aantal domme uitspraken op.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:35:39 #212
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78808936
En na Moeskroen is er nog de Great Old !
quote:
Antwerp geeft vanavond Tienen partij, maar of dat onder een zonnig gesternte zal kunnen verlopen, blijft weer zeer de vraag. De Great Old kampt al langer dan vandaag met ernstige financiële problemen, maar nu lijken de twisten met de invloedrijke familie Collin weer buitensporige proporties aan te nemen.

Het geduld van de familie Collin - voornaam schuldeiser en tegelijkertijd Antwerpsupporter - lijkt opgesoupeerd. Ze deed afgelopen week weer van zich spreken door uit het comité te stappen dat rond de jaarwisseling nog werd opgericht.

Het water staat Antwerp aan de lippen, want gisteravond nog vroeg het zelfs de financiële hulp van de supporters. Door geld in te zamelen hoopt men zo de enorme financiële put toch beetje bij beetje te kunnen dempen. De familie Collin zou de verse liquide middelen alleszins graag zien komen.

Vereffening nakend?

Geruchten als zou Antwerp dra in vereffening moeten gaan, doet men af als larie. Jan Michel, de raadsman van Antwerpvoorzitter Eddy Wauters, sprak klare taal op ATV: ”Het licentiedossier werd deze week tijdig binnen geleverd, maar het is niet volledig. We zijn onder meer volop bezig het aan te vullen met bijvoorbeeld betalingsbewijzen. Het dossier zal op heel korte termijn in orde moeten worden gebracht, en ik acht de kans dan ook reëel dat Antwerp het zal redden, maar dan moet er nog wel heel veel gebeuren”.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_78827214
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:32 schreef Beregd het volgende:

[..]

und
En ook hoe hij het zegt, zo zeurderig.


Dat komt vooral door zijn Limburgse accent toch?
pi_78827240
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En na Moeskroen is er nog de Great Old !
[..]


Dat zou wel heel jammer zijn.
  maandag 8 maart 2010 @ 23:49:21 #215
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78915646
Dat stamnummer 1 verdwijnt is jammer op zich, maar de alarmerende signalen zijn er echt al jaren. Het is gewoon nog meer jammer dat het bestuur in al die tijd geen oplossing gevonden heeft. Dat ze hun best doen wil ik best geloven, maar naar mijn aanvoelen past het bestuur niet in deze moderne voetbaltijden.

Deze week kwam echter in de media hoe de klasse een onleefbare wereld is en hoe het onmogelijk is financieel het hoofd boven water te houden in die reeks. Gemiddeld komen 1000 supporters naar de wedstrijden, de sponsors bieden amper geld en er zijn geen tv-gelden.

Degradatie naar tweede is dan ook financieel een complete ramp.
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:26:03 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78916662
Wat ik ook niet snap is dat de KBVB de acute problemen in de Tweede Klasse ook ongemoeid laat.

In verschillende landen zijn er TV-verslagen van het tweede profniveau, hoe bescheiden dan ook, maar in België lijkt dat niet aan de orde te zijn.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:46:19 #217
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78917163
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat de KBVB de acute problemen in de Tweede Klasse ook ongemoeid laat.

In verschillende landen zijn er TV-verslagen van het tweede profniveau, hoe bescheiden dan ook, maar in België lijkt dat niet aan de orde te zijn.
In België zijn die er ook hoor , zelfs Live-verslagen van wedstrijden ...

Op de digitale TV-zender EQXI ofzoiets ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 01:46:44 #218
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78917904
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In België zijn die er ook hoor , zelfs Live-verslagen van wedstrijden ...

Op de digitale TV-zender EQXI ofzoiets ...
Oké, misverstand.

De verslagen zijn wel te volgen op open netten?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 01:56:06 #219
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78917987
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oké, misverstand.

De verslagen zijn wel te volgen op open netten?
Ja, die zitten op de zender EXQI Plus , alleen is er geen hond die daarnaar kijkt ... (niet naar die zender en al helemaal niet naar die verslagen)

Ze hadden ze beter aan de VRT verpatst ofzo ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 9 maart 2010 @ 02:11:27 #220
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_78918080
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja, die zitten op de zender EXQI Plus , alleen is er geen hond die daarnaar kijkt ... (niet naar die zender en al helemaal niet naar die verslagen)

Ze hadden ze beter aan de VRT verpatst ofzo ...
of geven. Dan kan de VRT het geld in de verslaglegging steken.

Maargoed weer historie die afsterft. Al kwakkelt het al jaren in Antwerp
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 02:24:00 #221
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78918132
Hét probleem van Antwerp is natuurlijk hun grootheidswaanzin en het feit dat ze geen plaats voor henzelf vinden ...

Als je nu bv kijkt naar hoe Cercle zich in Brugge profileert als het totale uiterste van de "grotere broer" , maar daardoor wel een financieel gezonde toekomst opbouwt moet dat ook in Antwerpen mogelijk zijn natuurlijk ...
Alleen hebben ze in Antwerp er moeite mee om te erkennen dat ze het kleinere broertje zijn , en daar begint het natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 08:28:36 #222
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78919210
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 02:11 schreef rubbereend het volgende:

[..]

of geven. Dan kan de VRT het geld in de verslaglegging steken.

Maargoed weer historie die afsterft. Al kwakkelt het al jaren in Antwerp
Ze hebben het nu ook cadeau gedaan aan exqi, krijgen er niets voor. Ze hadden gehoopt zo betere sponsors en meer aandacht ed aan te trekken.

Maar zowel exqi als de ploegen uit tweede klasse komen er slechter uit door de tv-uitzendingen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:08:27 #223
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78923270
te lezen op sporza, 17 van de 19 tweedeklassers in de rode cijfers. enkel Hamme en OHL niet.

Nu ja, het is met europese topclubs niet anders
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:29:11 #224
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78925787
Ondertussen blijven er blijkbaar topclubs geïnteresseerd in Lukaku. Nee, niet Romelu, maar zijn broer Jordan. 1 jaar jonger, even groot en sterk en naar 't schijnt technisch beter dan zijn broer (wel minder scorend vermogen).

Na de Mpenza's dus nu de Lukaku's.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:03:24 #225
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_78929080
Uit Sportwereld van vandaag :
quote:
Tweede klasse virtueel failliet

Een financiële tijdbom bedreigt de clubs in tweede klasse. Zeventien van de negentien door ons onderzochte (ex-)tweedeklassers leggen rode cijfers voor. Lierse is kampioen... van het geld verbrassen.

Voor het eerst sinds zijn club naar tweede klasse zakte haalde Brussels-voorzitter Johan Vermeersch de nationale televisie. In de studio's van De Zevende Dag sloeg hij vorige zondag een noodkreet. 'Tweede klasse is niet leefbaar', stelde de West-Vlaamse bouwondernemer.

Wie de jaarrekeningen van de tweedeklassers erbij haalt kan niet anders dan Johan Vermeersch gelijk geven. Van de negentien door ons onderzochte tweedeklassers - sommigen waren het vorig jaar, sommigen dit jaar - kleuren de cijfers rood. Alleen Oud-Heverlee Leuven en Hamme (nu derde klasse) beheerden hun club als goede huisvaders.

De kampioen van de rode cijfers is Lierse. De nummer vier in tweede klasse is helemaal afhankelijk van de Egyptische investeerder Wadi Degla en torst een negatief eigen vermogen van bijna veertien miljoen euro mee. Financiële experts vragen zich af hoe lang deze situatie nog houdbaar is.

In het seizoen 2008-2009 - het eerste met het koningskoppel Cavens-Radzinski - werd voor meer dan 5 miljoen euro aan spelerslonen uitbetaald. In datzelfde seizoen maakte de club 5,6 miljoen euro verlies. Het overgedragen verlies bedraagt nu al meer dan 14 miljoen euro. Assistent-ceo Katrien De Ceulaer, dochter van ex-manager Neel De Ceulaer, heeft er geen moeite mee toe te geven dat de club bij gratie leeft van Wadi Degla.

De situatie in tweede klasse is structureel ongezond. Dat bleek vorig weekend nog in Antwerp waar de spelers dreigden met een staking omdat ze al een heel jaar te laat worden betaald. De 'Great Old' speelt al zes jaar in tweede klasse en kampt elk seizoen met een gebrek aan cash.

Maar ook ploegen die pas onlangs uit de hoogste afdeling zakten zitten in de problemen. Ploegen als Brussels, Bergen en Dender zitten nog met heel wat contracten van eersteklasseniveau opgezadeld. Hun kosten blijven hoog terwijl hun inkomsten - recettes, sponsoring en vooral tv-geld - drastisch instortten.

Er is maar één uitweg uit het moeras van tweede: opnieuw stijgen naar de hoogste afdeling. Als STVV vorig seizoen niet kampioen was geworden was de club van voorzitter Roland Duchâtelet in de problemen gekomen. Het probleem is dat er maximaal twee en meestal maar één club in slaagt promotie naar eerste af te dwingen. Gegarandeerd zullen er na Antwerp nog meer clubs in de problemen komen.

'Als men in België de top klein wil houden moet men vooral zo doorgaan', sneert Guido De Croock, de voorzitter van de liga van tweedeklassers. 'Alle problemen zijn begonnen toen de tv-rechten werden verkocht door de eersteklassers en niet langer door de voetbalbond. Die eersteklassers dachten alleen aan zichzelf en wilden de opbrengsten van tv niet meer herverdelen met de clubs uit lagere afdeling. Een historische vergissing: want eerste klasse kan maar leven bij gratie van de lagere reeksen.'

Overlevingspakket

De eersteklassers betalen vandaag alleen maar een 'overlevingspakket' aan de ploegen die uit eerste klasse zakken. Zo heeft bijvoorbeeld Bergen 450.000 euro uit de tv-pot gekregen om de kosten van de degradatie te dekken. Andere tweedeklassers noemen dat competitievervalsing. Met dat bedrag kan Bergen dit seizoen een spits als Roussel blijven betalen die de Draken straks mogelijk opnieuw naar eerste klasse brengt.

'Wij hebben recht op dat geld', zegt Bergen-directeur Alain Lommers. 'Bij de onderhandelingen over het tv-contract hebben we het zelf laten opnemen ook al wisten we toen niet dat we zouden zakken. Als lid van het Uitvoerend Comité wil ik dat ook de andere tweedeklassers kunnen profiteren van het geld van Belgacom tv. Maar de macht van de eersteklassers in de bond is groot geworden. Zij houden elk initiatief tegen.'

'De eersteklassers voeren een pure kortetermijnpolitiek', zegt Guido De Croock. 'Zij gaan ervan uit dat ze niet zullen zakken en willen dus alles voor zichzelf houden. Zo geraken we geen stap vooruit. Ons voetbal heeft een totaalaanpak nodig waarbij de grootste bron van inkomsten wordt herverdeeld. Anders wil niemand nog investeren in tweede klasse.'
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:12:27 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79040692
Aangezien er blijkbaar in andere topics een spreekverbod lijkt te gelden over de Europa League, dan maar hier.

Standard bijna zeker in de kwartfinale .

Anderlecht is wat anders, maar als dit Anderlecht (eventueel/hopelijk mét Boussoufa) thuis tegen dit HSV mag spelen, dan is 2-0 realistisch en haalbaar (wat niet betekent dat het waarschijnlijk of makkelijk is, maar ik denk ook niet dat ze maar 5% kans hebben of zo).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:35:01 #227
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79041554
Van Standard begin je toch meer en meer te denken dat hun competitiemalaise dit jaar toch echt puur een probleem van motivatie van hun vedetten is ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_79041793
Standard heeft gewoon erg gelukkig geloot tegen twee matige tegenstanders.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_79042270
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:41 schreef Roberto258 het volgende:
Standard heeft gewoon erg gelukkig geloot tegen twee matige tegenstanders.
dan krijg je weer dat natuurlijk. panathinakos schakelde Roma uit, Salzburg haalde 18/18 in een poule met Lazio en Villareal.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:19:01 #230
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79046748
gisteren waren ze wel niet erg sterk, panathenaikos

Voor standard is de gemakkeijkste weg naar europees volgens mij gewoon zorgen dat ze in playoffs twee zitten. Ik vind het zo enorm belachelijk dat je daar gewoon een ticket kan afdwingen voor europees zonder barrage te moeten spelen tegen iemand uit groep één.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:39:02 #231
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79053246
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:19 schreef Beregd het volgende:
gisteren waren ze wel niet erg sterk, panathenaikos

Voor standard is de gemakkeijkste weg naar europees volgens mij gewoon zorgen dat ze in playoffs twee zitten. Ik vind het zo enorm belachelijk dat je daar gewoon een ticket kan afdwingen voor europees zonder barrage te moeten spelen tegen iemand uit groep één.
Je moet wél barrage spelen hé ... De winnaar van PO2 komt uit tegen de 4de van PO1 in een wedstrijd om het europese ticket ... (of tegen de 5de als de 3de of de 4de de beker wonnen)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:38:06 #232
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79055870
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je moet wél barrage spelen hé ... De winnaar van PO2 komt uit tegen de 4de van PO1 in een wedstrijd om het europese ticket ... (of tegen de 5de als de 3de of de 4de de beker wonnen)
ah, toch...
Laatst in de metro stond het anders. goed dan.
pi_79056178
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:54 schreef BramKVO het volgende:

[..]

dan krijg je weer dat natuurlijk. panathinakos schakelde Roma uit, Salzburg haalde 18/18 in een poule met Lazio en Villareal.
Oké, maar Panathinaikois en Salzburg zijn Valencia en Hamburg niet, wie ze ook uitschakelden. In de Champions League hadden ze ook al een redelijk goeie loting.

Maar goed, dat is ook helemaal geen schande, integendeel, als je als Belgische club ver wil geraken, heb je al eens geluk bij de loting nodig. En uiteindelijk doen ze het toch maar mooi, winnen op Panathinaikos.
pi_79056230
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aangezien er blijkbaar in andere topics een spreekverbod lijkt te gelden over de Europa League, dan maar hier.

Standard bijna zeker in de kwartfinale .

Anderlecht is wat anders, maar als dit Anderlecht (eventueel/hopelijk mét Boussoufa) thuis tegen dit HSV mag spelen, dan is 2-0 realistisch en haalbaar (wat niet betekent dat het waarschijnlijk of makkelijk is, maar ik denk ook niet dat ze maar 5% kans hebben of zo).
Toch jammer dat Boussoufa out was, met hem erbij had Anderlecht een beter resultaat kunnen afdwingen. Ze kregen eigenlijk toch vrij veel ruimte, alleen sprong Kanu daar bijzonder slecht mee om. Nu goed, je mag hoe dan ook zo geen drie doelpunten weggeven natuurlijk...
pi_79056292
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je moet wél barrage spelen hé ... De winnaar van PO2 komt uit tegen de 4de van PO1 in een wedstrijd om het europese ticket ... (of tegen de 5de als de 3de of de 4de de beker wonnen)
Inderdaad, en ik vind trouwens dat Standard echt wel beter in play-off 2 zit. Het verschil tussen de nummers 3-7 is echt miniem, zeker als je de punten halveert. Zelfs Club Brugge zou weer in het vizier kunnen komen voor Standard.
pi_79126404
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:19 schreef Beregd het volgende:
gisteren waren ze wel niet erg sterk, panathenaikos

Voor standard is de gemakkeijkste weg naar europees volgens mij gewoon zorgen dat ze in playoffs twee zitten. Ik vind het zo enorm belachelijk dat je daar gewoon een ticket kan afdwingen voor europees zonder barrage te moeten spelen tegen iemand uit groep één.
Die moeten nog een barrage spelen toch? Als je tegen Sint Truiden, Zulte-Waregem en Kortrijk geen ticket kunt afdwingen, dan heb je er ook weinig te zoeken.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:06:14 #237
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79127567
ja dus, ik baseerde me op foute bronnen.
pi_79127911
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:45 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Oké, maar Panathinaikois en Salzburg zijn Valencia en Hamburg niet, wie ze ook uitschakelden. In de Champions League hadden ze ook al een redelijk goeie loting.

Maar goed, dat is ook helemaal geen schande, integendeel, als je als Belgische club ver wil geraken, heb je al eens geluk bij de loting nodig. En uiteindelijk doen ze het toch maar mooi, winnen op Panathinaikos.
Je moet niet alleen afgaan op de naam en faam van een club, maar meer op de huidige vorm van een club. Dat zegt wat meer dan de naam die een club in het verleden heeft opgebouwd.
pi_79150005
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je moet niet alleen afgaan op de naam en faam van een club, maar meer op de huidige vorm van een club. Dat zegt wat meer dan de naam die een club in het verleden heeft opgebouwd.
Wat was de vorm van Salzburg dan? Als ik me goed herinner had die club weken geen competitiewedstrijd meer gespeeld. Sowieso plaats ik trouwens de nummer 5 uit Duitsland of de nummer 3 uit Spanje hoger dan eenders welke club uit België, Oostenrijk of Griekenland.
pi_79150136
Kortrijk en STVV zitten definitief bij de eerste 6, knap...
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_79150161
Sint-Truiden en KV Kortrijk zijn nu trouwens zeker van play-offs 1. Zulte Waregem en Standard speelden in een ge-wel-di-ge wedstrijd 1-1 gelijk (een heerlijke slotfase) en vechten op de slotspeeldag om het laatste ticket.

En oh ja, je zou het bijna vergeten, maar Anderlecht won met 2-0 van Genk en Club klopte Roeselare na een belachelijk slechte wedstrijd met 1-0.
  zondag 14 maart 2010 @ 23:02:46 #242
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79151810
Ik verwacht saaie play-offs waarin weinig tot niets verandert.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 15 maart 2010 @ 09:23:18 #243
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79158884
gho, de twee championsleagueplaatsen liggen waarschijnlijk wel vast, maar die andere europese tickets...
pi_79220930
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:32 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Wat was de vorm van Salzburg dan? Als ik me goed herinner had die club weken geen competitiewedstrijd meer gespeeld. Sowieso plaats ik trouwens de nummer 5 uit Duitsland of de nummer 3 uit Spanje hoger dan eenders welke club uit België, Oostenrijk of Griekenland.
Salzburg heeft in de EL gewoon goed gepresteerd. Als Standard Villareal uit had geschakeld was het een wereldprestatie geweest, maar nu is het 'maar' Salzburg.
pi_79221963
De nummer 9 van Spanje, nou geweldig...
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_79222011
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:26 schreef Roberto258 het volgende:
De nummer 9 van Spanje, nou geweldig...
Wel een budget dat een veelvoud is van het budget van Standard en voorheen altijd meespelend in de top in Spanje.
pi_79236955
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Salzburg heeft in de EL gewoon goed gepresteerd. Als Standard Villareal uit had geschakeld was het een wereldprestatie geweest, maar nu is het 'maar' Salzburg.
Het feit dat Salzburg het uitstekend deed in de Europa League - groepsfase, maakt het niet plots een wereldploeg. Standard won vorig seizoen ook een zware poule met Stuttgart, Sampdoria, Sevilla en Partizan Belgrado, maar verloor een ronde later kansloos van godbetert Braga.
Ik dacht trouwens dat Salzburg ook een aantal spelers verloren had tijdens de winterstop, plus het feit dat ze al een hele tijd zonder competitie zaten. Dat zijn toch factoren die meespelen.

Salzburg is een goede ploeg hoor, daar niet van, en het is knap dat Standard ze geklopt heeft, maar het is echt geen Hamburg of Valencia.
pi_79240223
Mbokani


Mbokani wil niet spelen in Play-off 2

Terwijl landskampioen Standard zijn lot voor deelname aan Play-off 1 niet meer in eigen handen heeft, doet aanvaller Dieumerci Mbokani een opmerkelijke uitspraak. 'Als we in Play-off 2 belanden, ga ik de trainer vragen mij niet op te stellen', zegt de Congolees.

Mbokani doet niet voor het eerst stof opwaaien bij Standard. Hij dreigde er al mee op te stappen en bezorgde trainers grijze haren door te laat terug te keren van vakantie. Met zijn uitspraken in de week van de belangrijke wedstrijden tegen Panathinaikos en AA Gent, doet hij dat opnieuw. 'Tegen Genk wil ik wel spelen, maar tegen Roeselare en co... Ik ben niet gemotiveerd voor Play-off 2', zegt Mbokani onomwonden.

Pittig detail: Standard verloor eind vorig jaar zonder Mbokani in eigen huis van Roeselare (0-1).

'Dan sta ik mijn plaats liever af aan spelers die het verdienen te spelen en wel motivatie kunnen opbrengen, zoals Traoré en Grozav', gaat Mbokani door. 'Zelfs zonder drie of vier basisspelers gaat Standard Play-Off 2 winnen en een Europees ticket pakken.'

Van Europa lijkt Mbokani wel nog wakker te liggen.

'Panathinaikos kan ons niet uit de kwartfinales van de Europa League houden. Nadat we hun wedstrijden tegen AS Roma hadden gezien, kregen we allemaal schrik. Maar de Grieken zijn me erg tegengevallen in de heenmatch (Standard won met 1-3, red.). Bovendien heeft hun trainer gezegd de Europa League op te offeren voor de competitie...'

Van de ontslagen trainer Laszlo Bölöni lijkt Mbokani geen hoge pet op te hebben.

'Met Dominique D'Onofrio spelen we veel offensiever dan met Laszlo Bölöni. Die liet ons almaar verdedigen. Zelfs donderdag moeten we ons eigen spel spelen en de wedstrijd niet behoudend aanpakken. Wat telt, is de kwalificatie. De rest doet er eigenlijk niet toe.'

Mbokani, die in Luik tot 2013 onder contract ligt, schat de kans op vertrek komende zomer hoog in.

'80 procent', zegt hij. 'Ik heb er een akkoord over met Standard. Alles hangt af van de aanbieding. Voor 13 of 15 miljoen euro mag ik weg. Ondanks mijn matig seizoen kennen de clubs mijn kwaliteiten en weten ze dat ik het verschil kan maken. Ik prefereer de Duitse of de Engelse competitie. Een team uit de top zes van beide landen moet binnen mijn mogelijkheden liggen. Maar ik wil spelen. Ik wil niet op de bank gaan zitten. Over enkele maanden zal ik veel sterker zijn dan Cissé', vergelijkt Mbokani zich met de Franse steraanvaller van Panathinaikos.
pi_79240275
En dan weten dat die Mbokani van Anderlecht komt... waar hij weg wilde omdat hij niet serieus genoeg genomen werd.

Man, word eens volwassen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:28:21 #250
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79241407
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 03:35 schreef kristyle het volgende:
Mbokani
...
Ik denk dat de grote clubs nu al staan te dringen om hem een basisplaats te geven met zo'n mentaliteit
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:36:03 #251
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79245242
Die misplaatste arrogantie is toch een van de hoofdredenen waarom Standard niet zal halen of zo moest krasselen om hem te halen dit jaar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 maart 2010 @ 12:12:33 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_79249041
wtf
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 maart 2010 @ 12:40:38 #253
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_79250073
quote:
VRT wil besparen op Belgisch voetbal

De VRT is niet van plan om volgend jaar mee te bieden voor het nieuwe voetbalcontract. Dat staat in het besparingsplan dat de VRT-directie maandag heeft voorgelegd aan de raad van bestuur.

De VRT betaalt nu samen met de RTBF jaarlijks 8 miljoen euro om de samenvattingen van de eerste klasse te mogen uitzenden. De VRT betaalt daar het grootste deel van. Omdat de openbare omroep volgend jaar 65 miljoen moet besparen, wil ze daar geen geld meer voor uittrekken. Het huidige voetbalcontract loopt midden 2011 af.

De VRT zal om dezelfde reden ook niet langer de Formule 1-wedstrijden en het tennistoernooi van Wimbledon uitzenden. Vooraleer het effectief zover komt, moet het besparingsplan nog goedgekeurd worden door de raad van bestuur. Die gaf al aan er niet tevreden mee te zijn, omdat er te veel in het aanbod gesnoeid wordt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:31:28 #254
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79251939
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef rubbereend het volgende:

[..]


Zijn ze nu helemaal zot geworden ...

Mogen we straks weer terug tussen de reclames door op VTM kijken En staat ons voetbal weer jaren stil door desinteresse ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 maart 2010 @ 13:54:41 #255
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_79252872
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zijn ze nu helemaal zot geworden ...

Mogen we straks weer terug tussen de reclames door op VTM kijken En staat ons voetbal weer jaren stil door desinteresse ...
Wel fijn onderhandelen voor VTM ook veel hoeven ze niet te bieden nu
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:19:11 #256
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79253919
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:54 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Wel fijn onderhandelen voor VTM ook veel hoeven ze niet te bieden nu
Tenzij ze bij Eqxi ofzo nog een poging doen ... Of VT4 ...

Of om het helemaal mooi te maken , straks zetten ze het alleen achter de digitale decoder bij telenet of belgacom ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_79254038
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 03:35 schreef kristyle het volgende:
Mbokani

Ik wil niet op de bank gaan zitten. Over enkele maanden zal ik veel sterker zijn dan Cissé', vergelijkt Mbokani zich met de Franse steraanvaller van Panathinaikos.
Man, man, man, wat een lachwekkend figuur is het toch ook.
Als hij dit daadwerkelijk zo heeft gezegd, dan moet hij zich doodschamen en het gaat hem lelijk tegenvallen.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:31:50 #258
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79254383
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:22 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Man, man, man, wat een lachwekkend figuur is het toch ook.
Als hij dit daadwerkelijk zo heeft gezegd, dan moet hij zich doodschamen en het gaat hem lelijk tegenvallen.
Van mij als trainer zou hij de komende weken vooral de schoenen van de -8 jarigen mogen gaan kuisen eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_79255477
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Van mij als trainer zou hij de komende weken vooral de schoenen van de -8 jarigen mogen gaan kuisen eigenlijk ...
Een goed idee lijkt mee.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:34:43 #260
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79263789
Iemand die vlot Russisch spreekt?

http://www.sport-express.ru/

Новым главным тренером сборной России станет Дик Адвокат

В ближайшее время экс-наставник "Зенита" Дик Адвокат примет сборную России.

Google vertaling maakt hiervan:
Nieuwe chef coach van Rusland zal Dick Advocaat

In de nabije toekomst ex-coach van Zenit Advocaat zal nemen nationale team van Rusland.

Zou overigens een betrouwbare Russische krant zijn.
When all things seem to end, the future still remains..
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:41:03 #261
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79264014
Vanavond trouwens de kwartfinale van de beker op Canvas ... 20h45 Cercle Brugge - KSV Roeselare , West-Vlaamse derby
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:15:39 #262
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79284199
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:34 schreef Masanga het volgende:
Iemand die vlot Russisch spreekt?

http://www.sport-express.ru/

Новым главным тренером сборной России станет Дик Адвокат

В ближайшее время экс-наставник "Зенита" Дик Адвокат примет сборную России.

Google vertaling maakt hiervan:
Nieuwe chef coach van Rusland zal Dick Advocaat

In de nabije toekomst ex-coach van Zenit Advocaat zal nemen nationale team van Rusland.

Zou overigens een betrouwbare Russische krant zijn.
het zal wel dit geweest zijn:

http://www.sporza.be/cm/s(...)usland_wil_aadvocaat

niets om ons druk over te maken
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:56:08 #263
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79293930
En als een kenner als Aad De Mos het al zegt ...
quote:
De Mos: "Lukaku wordt groter gemaakt dan hij is"

do 18/03/2010 - 11:48 België is in de ban van Romelu Lukaku, maar in het Algemeen Dagblad tempert Aad de Mos de euforie. "Iedereen is lovend over hem, maar ik moet het allemaal toch nog zien", luidt het.

Terwijl iedereen de loftrompet bovenhaalt als het om Romelu Lukaku gaat, heeft Aad de Mos toch zijn bedenkingen. "Lukaku doet te veel op kracht. In het meevoetballen vind ik hem nog te beperkt."

"Dat hij twee keer scoorde tegen Ajax uit de counter is leuk en aardig. Maar als je de top wil halen, moet je in de kleine ruimte kunnen spelen. En daar ligt niet zijn sterke punt", weet de Nederlander.

"Ik had liever gezien dat hij technisch volgroeid was in plaats van fysiek. Iemand als Van Basten was mager, maar je wist dat het goed kwam. Ik ben bang dat Lukaku groter gemaakt wordt dan hij is."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_79294501
Ik ben het niet vaak eens met De Mos, maar in dit geval heeft hij gewoon gelijk. Als je alleen al kijkt naar de aanname van Lukaku, welke gewoon slecht is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kluivert_Vandervaart op 18-03-2010 14:17:30 ]
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_79296497
Als hij zo goed in het meevoetballen was, als dat hij fysiek sterk is, was hij nu al een topspeler.
Hij is 16, er kan nog jaren aan zijn kaatsen, zuiverheid van passen, kopspel en positiespel gewerkt worden en ondertussen blijft hij zo snel en sterk als hij nu is.
Dat zijn troeven die je hem niet kan afpakken en die komen niet zo vaak voor in combinatie met een torinstinct en doelgerichtheid.

Ik daarentegen, vind dat zijn aanname wel goed/acceptabel is. Zijn kaatsen vind ik ook heel goed meevallen, tegen Kroatië liet hij dat zien.
pi_79306239
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:22 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Man, man, man, wat een lachwekkend figuur is het toch ook.
Als hij dit daadwerkelijk zo heeft gezegd, dan moet hij zich doodschamen en het gaat hem lelijk tegenvallen.
Volgend jaar mag hij op de bank zitten bij een laagvlieger in de PL.
pi_79308078
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgend jaar mag hij op de bank zitten bij een laagvlieger in de PL.
Mee eens. Overschat tot en met.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:50:41 #268
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_79308161
Ondertussen staat Standard al met anderhalf been in de volgende ronde
1-0 bij de rust
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:52:28 #269
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79308244
Zeg er even bij wie 'm heeft gescoord, dat is nogal ontopic.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:54:35 #271
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_79308344
Mbokani in de 45+1
Is trouwens een leuke wedstrijd met behoorlijk veel kansen langs beide kanten
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_79308491
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En als een kenner als Aad De Mos het al zegt ...
[..]
Ach als z'n dochter de zaakwaarneemster was van Lukaku dan was het de nieuwe Ronaldo/Messi geweest, bij wijze van spreke.

Wij (De Graafschap) hebben in de winterstop Geoffrey Hairemans aangetrokken, volgens Aad lagen alle andere ploegen te slapen. Nu kan ik de speler nog niet echt beoordelen aangezien deze nog weinig speeltijd heeft gehad, maar de dochter van Aad is de zaakwaarneemster van deze speler, dus tjah...
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_79308591
Juan Lorca en Magreshvili zijn natuurlijk veel beter dan Lukaku.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:01:04 #274
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_79308608
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:57 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Ach als z'n dochter de zaakwaarneemster was van Lukaku dan was het de nieuwe Ronaldo/Messi geweest, bij wijze van spreke.

z'n dochter was toch de groepshoer van KV Mechelen, of herinner ik me dat foutief ?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_79308689
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:00 schreef Halcon het volgende:
Juan Lorca en Magreshvili zijn natuurlijk veel beter dan Lukaku.
Haha Lorca bleef hij tot het eind toe verdedigen die Israëliër wisselde hij gewoon een paar keer na 10/15 minuten
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:01 schreef misteriks het volgende:

[..]

z'n dochter was toch de groepshoer van KV Mechelen, of herinner ik me dat foutief ?
Hehe zou best kunnen, geen idee
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_79308735
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:57 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Ach als z'n dochter de zaakwaarneemster was van Lukaku dan was het de nieuwe Ronaldo/Messi geweest, bij wijze van spreke.

Wij (De Graafschap) hebben in de winterstop Geoffrey Hairemans aangetrokken, volgens Aad lagen alle andere ploegen te slapen. Nu kan ik de speler nog niet echt beoordelen aangezien deze nog weinig speeltijd heeft gehad, maar de dochter van Aad is de zaakwaarneemster van deze speler, dus tjah...
Hij heeft d'r gewoon geneukt dus?
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:56:25 #277
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79314593
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:57 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Ach als z'n dochter de zaakwaarneemster was van Lukaku dan was het de nieuwe Ronaldo/Messi geweest, bij wijze van spreke.

Wij (De Graafschap) hebben in de winterstop Geoffrey Hairemans aangetrokken, volgens Aad lagen alle andere ploegen te slapen. Nu kan ik de speler nog niet echt beoordelen aangezien deze nog weinig speeltijd heeft gehad, maar de dochter van Aad is de zaakwaarneemster van deze speler, dus tjah...
Hm, dus de dochter van Aad de Mos is nu de hoer van AO Nea Kavala, zoals Sylvie de hoer was van Amsterdam?
Scheer je weg!
pi_79316851
Als Aad De Mos het zegt, dan is de toekomst van Lukaku verzekerd. Die man zit er gewoon élke keer naast. .
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:07:28 #279
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79324584
erg jammer voor anderlecht, maar toch nog een mooie zege geboekt. 4-3
Dat komt het coefficient alleen maar ten goede.
pi_79326891
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:41 schreef Heero87 het volgende:
Als Aad De Mos het zegt, dan is de toekomst van Lukaku verzekerd. Die man zit er gewoon élke keer naast. .
Hij heeft gelijk wat betreft Lukaku. Gisteren viel hij voor een supertalent ook gewoon weer hard tegen.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:34:09 #281
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79329873
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:27 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Gisteren viel hij voor een supertalent ook gewoon weer hard tegen.
Hij had af en toe wat problemen, maar die kwamen er dan ook hoofdzakelijk omdat hij vaak waardeloos werd aangespeeld. Voor de rest zorgde hij als 16-jarige gewoon voor een goal en een assist in een Europese topwedstrijd. Dat is gewoon goed en het is me een raadsel waarom dat zou tegenvallen, al helemaal waarom dat zelfs hard zou tegenvallen en waarom hij "weer" tegenvalt, alsof dat erg vaak gebeurt, is me ook al niet duidelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_79335831
Europese topwedstrijd

Anderlecht - HSV is een leuke pot, maar het kan toch niet tippen aan Arsenal - Barca
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_79340321
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:27 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk wat betreft Lukaku. Gisteren viel hij voor een supertalent ook gewoon weer hard tegen.
Ja, hij scoorde maar een goal en een assist.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:23:39 #284
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79341527
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:07 schreef Roberto258 het volgende:
Europese topwedstrijd
En voor Lukaku is dat een topwedstrijd, één van de zwaarste van het seizoen, het hoogste niveau waarop hij nu kan meedoen en zijn prestatie was meer dan acceptabel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_79342319
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:57 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ja, hij scoorde maar een goal en een assist.
Zijn veldspel was abominabel slecht. Ik heb het zelf met eigen ogen mogen aanschouwen. Die hype moet een keer ophouden over die gozer.
Bal aannemen, waarom kan die gast dat niet? Ongelofelijk.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:35:29 #286
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79344579
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:41 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Zijn veldspel was abominabel slecht. Ik heb het zelf met eigen ogen mogen aanschouwen. Die hype moet een keer ophouden over die gozer.
Bal aannemen, waarom kan die gast dat niet? Ongelofelijk.
abominabvel slecht. Dat we hem niet moeten ophemelen, akkoord, dat is voor niemand goed, maar afkraken
noem er es 10 die aan hun zestiende zo goed waren...
pi_79345392
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:35 schreef Beregd het volgende:

[..]

abominabvel slecht. Dat we hem niet moeten ophemelen, akkoord, dat is voor niemand goed, maar afkraken
noem er es 10 die aan hun zestiende zo goed waren...
Ik heb het over de wedstrijd van gisteren.
Natuurlijk hoop ik dat Lukaku beter wordt in veel dingen, zoals aanname, sneller handelen en hopelijk wordt het niet een échte targetman, maar meer een supertechnische meevoetballende '9'.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_79346243
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:01 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ik heb het over de wedstrijd van gisteren.
Natuurlijk hoop ik dat Lukaku beter wordt in veel dingen, zoals aanname, sneller handelen en hopelijk wordt het niet een échte targetman, maar meer een supertechnische meevoetballende '9'.
Waar is dat goed voor? Zoals je zelf al zegt, hij is technisch misschien niet de sterkste, maar (zeker voor zijn leeftijd) fysiek heel sterk. Van zo iemand wil je toch net dat het een targetman wordt?

Ze vergelijken Lukaku wel eens met Drogba, maar ik trek graag de vergelijking met Van Nistelrooij. Die kreeg ook wel eens kritiek dat hij technisch zwak was, maar hij stond/staat altijd wel op de juiste plek. En met de leeftijd werd hij ook technisch wat beter.
pi_79349907
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:28 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Waar is dat goed voor? Zoals je zelf al zegt, hij is technisch misschien niet de sterkste, maar (zeker voor zijn leeftijd) fysiek heel sterk. Van zo iemand wil je toch net dat het een targetman wordt?

Ze vergelijken Lukaku wel eens met Drogba, maar ik trek graag de vergelijking met Van Nistelrooij. Die kreeg ook wel eens kritiek dat hij technisch zwak was, maar hij stond/staat altijd wel op de juiste plek. En met de leeftijd werd hij ook technisch wat beter.
Ik hou simpelweg van de stijl van een meevoetballende aanvaller. Daarom hoop ik vurig dat Lukaku een soort van Belgische Kluivert gaat worden.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_79398135
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:28 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Waar is dat goed voor? Zoals je zelf al zegt, hij is technisch misschien niet de sterkste, maar (zeker voor zijn leeftijd) fysiek heel sterk. Van zo iemand wil je toch net dat het een targetman wordt?

Hij heeft nu een fysieke voorsprong op zijn leeftijdgenoten, zoals zoveel voetballers van Afrikaanse afkomst.Echter, Afrikanen verliezen die fysieke voorsprong en zitten eerder aan hun plafond. Hij kan dus maar beter wat werken aan techniek dan puur op kracht te voetballen.
pi_79398146
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:56 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ik hou simpelweg van de stijl van een meevoetballende aanvaller. Daarom hoop ik vurig dat Lukaku een soort van Belgische Kluivert gaat worden.
Dan mogen ze mensen die in Brussel de weg over willen steken wel opletten.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:52:07 #292
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79407535
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:41 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Zijn veldspel was abominabel slecht. Ik heb het zelf met eigen ogen mogen aanschouwen. Die hype moet een keer ophouden over die gozer.
Bal aannemen, waarom kan die gast dat niet? Ongelofelijk.
Pakweg Inzaghi kan nog niet eens drie keer pingelen , maar geef hem een kans en hij hangt in de netten ... Techniek is een heel rekbaar begrip in het voetbal hoor ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 21 maart 2010 @ 16:34:41 #293
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79409140
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij heeft nu een fysieke voorsprong op zijn leeftijdgenoten, zoals zoveel voetballers van Afrikaanse afkomst.Echter, Afrikanen verliezen die fysieke voorsprong en zitten eerder aan hun plafond.
Maar hij speelt niet tegen leeftijdsgenoten, zijn tegenstanders (twintigers en dertigers) gaan niet plots sterker worden, dus zijn fysieke overmacht gaat hij gewoon behouden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 21 maart 2010 @ 16:48:51 #294
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79409614
Mijn prono:

Zulte-Waregem naar PO I en Roeselare blijft 15de.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 maart 2010 @ 17:06:14 #295
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79410155
In tweede klasse staat Lierse terug op kop. Gelukkig, want ik denk dat niemand op een terugkeer van Bergen in 1e zit te wachten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 21 maart 2010 @ 17:08:10 #296
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79410226
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
In tweede klasse staat Lierse terug op kop. Gelukkig, want ik denk dat niemand op een terugkeer van Bergen in 1e zit te wachten.
Nu vind ik Lierse ook niet echt..
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 maart 2010 @ 17:18:38 #297
194054 kristyle
Bek Houwe
pi_79410541
Het is de enige ploeg in 2e die mettertijd iets kan bijbrengen in eerste. Dit wel alleen door hun Egyptische mecenas.
En natuurlijk om Radzinski volgend seizoen in CVDS terug te zien.
  zondag 21 maart 2010 @ 17:32:05 #298
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79411016
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:18 schreef kristyle het volgende:
Het is de enige ploeg in 2e die mettertijd iets kan bijbrengen in eerste. Dit wel alleen door hun Egyptische mecenas.
En natuurlijk om Radzinski volgend seizoen in CVDS terug te zien.
Door die mecenas ? Die mecenas is een schuldenberg aan het opbouwen waar ze in Lier nog jaren aan gaan afbetalen of compleet failliet aan zullen gaan.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 21 maart 2010 @ 17:41:48 #299
194054 kristyle
Bek Houwe
pi_79411385
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Door die mecenas ? Die mecenas is een schuldenberg aan het opbouwen waar ze in Lier nog jaren aan gaan afbetalen of compleet failliet aan zullen gaan.
Zolang hij blijft is er geen probleem natuurlijk. Ik ben geen fan van Lierse en volg ook niet precies wat hij allemaal uitspookt, maar het was toch zijn doel om van lierse een stabiele eersteklasser/uitstalraam te maken voor zijn Egyptische spelers.

Al is zo iemand in huis halen natuurlijk nooit heel slim, zoals in Beveren en rc Mechelen is gebeurd. Maar wat ik ervan begrijp was Samy binnenhalen het enige dat ze konden doen om toen al niet teruggezet te worden naar 3e ?
  zondag 21 maart 2010 @ 18:16:38 #300
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79412676
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:41 schreef kristyle het volgende:

[..]

Zolang hij blijft is er geen probleem natuurlijk. Ik ben geen fan van Lierse en volg ook niet precies wat hij allemaal uitspookt, maar het was toch zijn doel om van lierse een stabiele eersteklasser/uitstalraam te maken voor zijn Egyptische spelers.

Al is zo iemand in huis halen natuurlijk nooit heel slim, zoals in Beveren en rc Mechelen is gebeurd. Maar wat ik ervan begrijp was Samy binnenhalen het enige dat ze konden doen om toen al niet teruggezet te worden naar 3e ?
Als eerste klasse 1 iets kan missen als kiespijn mijkt het me net een tweede Moeskroen. Je mag mij eens gaan uitleggen hoe een tweedeklasser een speler als Radzinski kan betalen waar verschillende eersteklassers moesten passen. Zeker als je het financiele verleden van Lierse kent.

Fin, wel jammer voor de supporters, die zeker in eerste klasse thuishoren!
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 21 maart 2010 @ 18:36:46 #301
194054 kristyle
Bek Houwe
pi_79413425
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:16 schreef Masanga het volgende:

[..]

Als eerste klasse 1 iets kan missen als kiespijn mijkt het me net een tweede Moeskroen. Je mag mij eens gaan uitleggen hoe een tweedeklasser een speler als Radzinski kan betalen waar verschillende eersteklassers moesten passen. Zeker als je het financiele verleden van Lierse kent.

Fin, wel jammer voor de supporters, die zeker in eerste klasse thuishoren!
Die investeerder gaat nu niet afhaken net wanneer hij (1 van) zijn doel(en) bereikt heeft. En zolang die Samy blijft is er geen financieel probleem. Hoe ze aan dat geld komen weet ik ook niet precies, in ieder geval hebben ze genoeg (of niet en werken ze zichzelf in de problemen) maar onlangs hebben ze nog 2 ex vedettes gehaald.

Dit is vergelijkbaar met Beveren van 2002 en later. Die ploeg zat ook meters diep in de stront toen kwam Guillou en liep het beter, pas toe hij de stekker eruit trok degradeerde Beveren.

Beide ploegen dien(d)en maar voor 1 ding en dat is hun spelers die zij de club aangereikt hebben in een uitstalraam te zetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')