abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:12:27 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79040692
Aangezien er blijkbaar in andere topics een spreekverbod lijkt te gelden over de Europa League, dan maar hier.

Standard bijna zeker in de kwartfinale .

Anderlecht is wat anders, maar als dit Anderlecht (eventueel/hopelijk mét Boussoufa) thuis tegen dit HSV mag spelen, dan is 2-0 realistisch en haalbaar (wat niet betekent dat het waarschijnlijk of makkelijk is, maar ik denk ook niet dat ze maar 5% kans hebben of zo).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:35:01 #227
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79041554
Van Standard begin je toch meer en meer te denken dat hun competitiemalaise dit jaar toch echt puur een probleem van motivatie van hun vedetten is ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_79041793
Standard heeft gewoon erg gelukkig geloot tegen twee matige tegenstanders.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_79042270
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:41 schreef Roberto258 het volgende:
Standard heeft gewoon erg gelukkig geloot tegen twee matige tegenstanders.
dan krijg je weer dat natuurlijk. panathinakos schakelde Roma uit, Salzburg haalde 18/18 in een poule met Lazio en Villareal.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:19:01 #230
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79046748
gisteren waren ze wel niet erg sterk, panathenaikos

Voor standard is de gemakkeijkste weg naar europees volgens mij gewoon zorgen dat ze in playoffs twee zitten. Ik vind het zo enorm belachelijk dat je daar gewoon een ticket kan afdwingen voor europees zonder barrage te moeten spelen tegen iemand uit groep één.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:39:02 #231
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79053246
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:19 schreef Beregd het volgende:

Voor standard is de gemakkeijkste weg naar europees volgens mij gewoon zorgen dat ze in playoffs twee zitten. Ik vind het zo enorm belachelijk dat je daar gewoon een ticket kan afdwingen voor europees zonder barrage te moeten spelen tegen iemand uit groep één.
Je moet wél barrage spelen hé ... De winnaar van PO2 komt uit tegen de 4de van PO1 in een wedstrijd om het europese ticket ... (of tegen de 5de als de 3de of de 4de de beker wonnen)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:38:06 #232
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79055870
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je moet wél barrage spelen hé ... De winnaar van PO2 komt uit tegen de 4de van PO1 in een wedstrijd om het europese ticket ... (of tegen de 5de als de 3de of de 4de de beker wonnen)
ah, toch...
Laatst in de metro stond het anders. goed dan.
pi_79056178
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:54 schreef BramKVO het volgende:

[..]

dan krijg je weer dat natuurlijk. panathinakos schakelde Roma uit, Salzburg haalde 18/18 in een poule met Lazio en Villareal.
Oké, maar Panathinaikois en Salzburg zijn Valencia en Hamburg niet, wie ze ook uitschakelden. In de Champions League hadden ze ook al een redelijk goeie loting.

Maar goed, dat is ook helemaal geen schande, integendeel, als je als Belgische club ver wil geraken, heb je al eens geluk bij de loting nodig. En uiteindelijk doen ze het toch maar mooi, winnen op Panathinaikos.
pi_79056230
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aangezien er blijkbaar in andere topics een spreekverbod lijkt te gelden over de Europa League, dan maar hier.

Standard bijna zeker in de kwartfinale .

Anderlecht is wat anders, maar als dit Anderlecht (eventueel/hopelijk mét Boussoufa) thuis tegen dit HSV mag spelen, dan is 2-0 realistisch en haalbaar (wat niet betekent dat het waarschijnlijk of makkelijk is, maar ik denk ook niet dat ze maar 5% kans hebben of zo).
Toch jammer dat Boussoufa out was, met hem erbij had Anderlecht een beter resultaat kunnen afdwingen. Ze kregen eigenlijk toch vrij veel ruimte, alleen sprong Kanu daar bijzonder slecht mee om. Nu goed, je mag hoe dan ook zo geen drie doelpunten weggeven natuurlijk...
pi_79056292
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Inderdaad, en ik vind trouwens dat Standard echt wel beter in play-off 2 zit. Het verschil tussen de nummers 3-7 is echt miniem, zeker als je de punten halveert. Zelfs Club Brugge zou weer in het vizier kunnen komen voor Standard.
pi_79126404
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:19 schreef Beregd het volgende:

Die moeten nog een barrage spelen toch? Als je tegen Sint Truiden, Zulte-Waregem en Kortrijk geen ticket kunt afdwingen, dan heb je er ook weinig te zoeken.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:06:14 #237
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79127567
ja dus, ik baseerde me op foute bronnen.
pi_79127911
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:45 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Oké, maar Panathinaikois en Salzburg zijn Valencia en Hamburg niet, wie ze ook uitschakelden. In de Champions League hadden ze ook al een redelijk goeie loting.

Maar goed, dat is ook helemaal geen schande, integendeel, als je als Belgische club ver wil geraken, heb je al eens geluk bij de loting nodig. En uiteindelijk doen ze het toch maar mooi, winnen op Panathinaikos.
Je moet niet alleen afgaan op de naam en faam van een club, maar meer op de huidige vorm van een club. Dat zegt wat meer dan de naam die een club in het verleden heeft opgebouwd.
pi_79150005
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je moet niet alleen afgaan op de naam en faam van een club, maar meer op de huidige vorm van een club. Dat zegt wat meer dan de naam die een club in het verleden heeft opgebouwd.
Wat was de vorm van Salzburg dan? Als ik me goed herinner had die club weken geen competitiewedstrijd meer gespeeld. Sowieso plaats ik trouwens de nummer 5 uit Duitsland of de nummer 3 uit Spanje hoger dan eenders welke club uit België, Oostenrijk of Griekenland.
pi_79150136
Kortrijk en STVV zitten definitief bij de eerste 6, knap...
pi_79150161
Sint-Truiden en KV Kortrijk zijn nu trouwens zeker van play-offs 1. Zulte Waregem en Standard speelden in een ge-wel-di-ge wedstrijd 1-1 gelijk (een heerlijke slotfase) en vechten op de slotspeeldag om het laatste ticket.

En oh ja, je zou het bijna vergeten, maar Anderlecht won met 2-0 van Genk en Club klopte Roeselare na een belachelijk slechte wedstrijd met 1-0.
  zondag 14 maart 2010 @ 23:02:46 #242
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79151810
Ik verwacht saaie play-offs waarin weinig tot niets verandert.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 15 maart 2010 @ 09:23:18 #243
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79158884
gho, de twee championsleagueplaatsen liggen waarschijnlijk wel vast, maar die andere europese tickets...
pi_79220930
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:32 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Wat was de vorm van Salzburg dan? Als ik me goed herinner had die club weken geen competitiewedstrijd meer gespeeld. Sowieso plaats ik trouwens de nummer 5 uit Duitsland of de nummer 3 uit Spanje hoger dan eenders welke club uit België, Oostenrijk of Griekenland.
Salzburg heeft in de EL gewoon goed gepresteerd. Als Standard Villareal uit had geschakeld was het een wereldprestatie geweest, maar nu is het 'maar' Salzburg.
pi_79221963
De nummer 9 van Spanje, nou geweldig...
pi_79222011
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:26 schreef Roberto258 het volgende:
De nummer 9 van Spanje, nou geweldig...
Wel een budget dat een veelvoud is van het budget van Standard en voorheen altijd meespelend in de top in Spanje.
pi_79236955
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Salzburg heeft in de EL gewoon goed gepresteerd. Als Standard Villareal uit had geschakeld was het een wereldprestatie geweest, maar nu is het 'maar' Salzburg.
Het feit dat Salzburg het uitstekend deed in de Europa League - groepsfase, maakt het niet plots een wereldploeg. Standard won vorig seizoen ook een zware poule met Stuttgart, Sampdoria, Sevilla en Partizan Belgrado, maar verloor een ronde later kansloos van godbetert Braga.
Ik dacht trouwens dat Salzburg ook een aantal spelers verloren had tijdens de winterstop, plus het feit dat ze al een hele tijd zonder competitie zaten. Dat zijn toch factoren die meespelen.

Salzburg is een goede ploeg hoor, daar niet van, en het is knap dat Standard ze geklopt heeft, maar het is echt geen Hamburg of Valencia.
pi_79240223
Mbokani

Mbokani wil niet spelen in Play-off 2

Terwijl landskampioen Standard zijn lot voor deelname aan Play-off 1 niet meer in eigen handen heeft, doet aanvaller Dieumerci Mbokani een opmerkelijke uitspraak. 'Als we in Play-off 2 belanden, ga ik de trainer vragen mij niet op te stellen', zegt de Congolees.

Mbokani doet niet voor het eerst stof opwaaien bij Standard. Hij dreigde er al mee op te stappen en bezorgde trainers grijze haren door te laat terug te keren van vakantie. Met zijn uitspraken in de week van de belangrijke wedstrijden tegen Panathinaikos en AA Gent, doet hij dat opnieuw. 'Tegen Genk wil ik wel spelen, maar tegen Roeselare en co... Ik ben niet gemotiveerd voor Play-off 2', zegt Mbokani onomwonden.

Pittig detail: Standard verloor eind vorig jaar zonder Mbokani in eigen huis van Roeselare (0-1).

'Dan sta ik mijn plaats liever af aan spelers die het verdienen te spelen en wel motivatie kunnen opbrengen, zoals Traoré en Grozav', gaat Mbokani door. 'Zelfs zonder drie of vier basisspelers gaat Standard Play-Off 2 winnen en een Europees ticket pakken.'

Van Europa lijkt Mbokani wel nog wakker te liggen.

'Panathinaikos kan ons niet uit de kwartfinales van de Europa League houden. Nadat we hun wedstrijden tegen AS Roma hadden gezien, kregen we allemaal schrik. Maar de Grieken zijn me erg tegengevallen in de heenmatch (Standard won met 1-3, red.). Bovendien heeft hun trainer gezegd de Europa League op te offeren voor de competitie...'

Van de ontslagen trainer Laszlo Bölöni lijkt Mbokani geen hoge pet op te hebben.

'Met Dominique D'Onofrio spelen we veel offensiever dan met Laszlo Bölöni. Die liet ons almaar verdedigen. Zelfs donderdag moeten we ons eigen spel spelen en de wedstrijd niet behoudend aanpakken. Wat telt, is de kwalificatie. De rest doet er eigenlijk niet toe.'

Mbokani, die in Luik tot 2013 onder contract ligt, schat de kans op vertrek komende zomer hoog in.

'80 procent', zegt hij. 'Ik heb er een akkoord over met Standard. Alles hangt af van de aanbieding. Voor 13 of 15 miljoen euro mag ik weg. Ondanks mijn matig seizoen kennen de clubs mijn kwaliteiten en weten ze dat ik het verschil kan maken. Ik prefereer de Duitse of de Engelse competitie. Een team uit de top zes van beide landen moet binnen mijn mogelijkheden liggen. Maar ik wil spelen. Ik wil niet op de bank gaan zitten. Over enkele maanden zal ik veel sterker zijn dan Cissé', vergelijkt Mbokani zich met de Franse steraanvaller van Panathinaikos.
pi_79240275
En dan weten dat die Mbokani van Anderlecht komt... waar hij weg wilde omdat hij niet serieus genoeg genomen werd.

Man, word eens volwassen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:28:21 #250
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79241407
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 03:35 schreef kristyle het volgende:
Mbokani
...
Ik denk dat de grote clubs nu al staan te dringen om hem een basisplaats te geven met zo'n mentaliteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')