quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:04 schreef Apuleius het volgende:
Ik twijfel nog over mijn eventuele inzending: "Jezus, Arie, wat een kale kutboom." Daar moet ik voor mijn gevoel tóch nog wat aan sleutelen.
We hebben een winnaar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:04 schreef Apuleius het volgende:
Ik twijfel nog over mijn eventuele inzending: "Jezus, Arie, wat een kale kutboom." Daar moet ik voor mijn gevoel tóch nog wat aan sleutelen.
Dit jaar niet, in ieder geval. Maar omdat we het altijd een leuke wedstrijd vinden, hebben we besloten om de Kerstverhalenwedstrijd 2009 zelf te organiseren.quote:
Tof!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dit jaar niet, in ieder geval. Maar omdat we het altijd een leuke wedstrijd vinden, hebben we besloten om de Kerstverhalenwedstrijd 2009 zelf te organiseren.
Hoezo? Boeken en een schrijfcursus? Ik vind het goed dat Fok! deze prijzen heeft weten te regelen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Voor de prijzen hoeven we het niet te doen in ieder geval
Ieder z'n ding. Ik ben er niet zo stuk van.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hoezo? Boeken en een schrijfcursus? Ik vind het goed dat Fok! deze prijzen heeft weten te regelen.
Tja, vroeger hadden we de TTK-wedstijd. Dat was altijd heel leuk en daar was de eer de hoogste prijs!quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ieder z'n ding. Ik ben er niet zo stuk van.
En het is één les he?
Overigens zou ik meer van dergelijke 'wedstrijdjes' wel toejuichen, los van het prijzenpakket.
Ja ik ookquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:21 schreef Gwywen het volgende:
550 woorden maar, mensenlief, dan heb ik net de intro op papier staan.
Dat is nou juist de uitdaging! Maar het is dan gewoon zaak om je hele verhaal te schrijven en daarna te gaan schrappen in tekst die voor het verhaal minder van belang is. Vaak kun je dan toch terug naar 550 woorden, zonder aan de essentie van het verhaal afbreuk te doen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:21 schreef Gwywen het volgende:
550 woorden maar, mensenlief, dan heb ik net de intro op papier staan.
Een uitdaging is het absoluut, het is erg moeilijk om een verhaaltje in zo weinig woorden te schrijven. Je moet niet teveel willen vertellen en als je klaar bent is er alsnog een hoop over om te schrappen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat is nou juist de uitdaging! Maar het is dan gewoon zaak om je hele verhaal te schrijven en daarna te gaan schrappen in tekst die voor het verhaal minder van belang is. Vaak kun je dan toch terug naar 550 woorden, zonder aan de essentie van het verhaal afbreuk te doen.
Grofweg:quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:01 schreef Dastan het volgende:
Het Groene Boekje keurt kerst met een hoofdletter trouwens niet goed. Fout in het onderwerp?
Helemaal goed. Zo hoort het.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Grofweg:
Kerst als het echt om het feest zelf gaat: Dit jaar valt Kerstmis op vrijdag en zaterdag
kerst als het om afgeleide dingen gaat: Op de ontbijttafel ligt een heerlijk kerstbrood
Ik zal deskundigen even vragen om een nauwkeuriger uitleg qua hoofdlettergebruik in kerstwoorden.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:49 schreef Gwywen het volgende:
Zo hee, heb ik meteen een mooi begin voor mijn verhaal.
"Kerst valt dit jaar op vrijdag en zaterdag. Op de ontbijttafel ligt een heerlijk kerstbrood."
Je voelt 'm al aankomen, dat gaat mis natuurlijk.
Ik dacht altijd kerst en Kerstmis. Maar goed, waar gaat het ook eigenlijk over.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Grofweg:
Kerst als het echt om het feest zelf gaat: Dit jaar valt Kerstmis op vrijdag en zaterdag
kerst als het om afgeleide dingen gaat: Op de ontbijttafel ligt een heerlijk kerstbrood
Ik zal deskundigen even vragen om een nauwkeuriger uitleg qua hoofdlettergebruik in kerstwoorden.
Het onderwerp heeft betrekking op de inhoud van het verhaal, en je bent vrij om zelf een titel te kiezen. Dat is ook wel zo makkelijk, want als alle verhalen straks dezelfde titel hebben, zijn ze wat moeilijk uit elkaar te houdenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:17 schreef YPPY het volgende:
Mag de titel eigenlijk anders? Die vind ik best suf, maar ik wist niet of ik dat aan mocht passen. Jullie zijn natuurlijk zo elitair en geleerd en slim hierzo, daar durf ik niet zomaar iets verkeerds te doen.
Lekker anoniem. Als verhaal 1/1.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:16 schreef YPPY het volgende:
WhahoeWel anoniem natuurlijk he, anders is het niet eerlijk voor de anderen, krijgen die geen stemmen.
![]()
![]()
![]()
O, mag ik dan een andere titel? Doe maar: “Mama, wat is Kerst?”quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het onderwerp heeft betrekking op de inhoud van het verhaal, en je bent vrij om zelf een titel te kiezen. Dat is ook wel zo makkelijk, want als alle verhalen straks dezelfde titel hebben, zijn ze wat moeilijk uit elkaar te houden.
quote:
In het inzendingentopic vermelden we alleen de titel, niet de auteur. We willen daar namelijk de nadruk leggen op de verhalen.quote:
Laat je nooit door angst of overdreven bescheidenheid ontmoedigen!quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:17 schreef YPPY het volgende:
Mag de titel eigenlijk anders? Die vind ik best suf, maar ik wist niet of ik dat aan mocht passen. Jullie zijn natuurlijk zo elitair en geleerd en slim hierzo, daar durf ik niet zomaar iets verkeerds te doen.
Ooit was ik invalmod LIT, dus ik kan het allemaal aan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Laat je nooit door angst of overdreven bescheidenheid ontmoedigen!
Spannend, maar eens moet de eerste keer zijn, gewoon doen!! De jury bijt niet hoor...quote:Op woensdag 9 december 2009 14:26 schreef Hoogstaande het volgende:
550 woorden, man-o-man
Ik ga mn best doen, voor het eerst dat ik iets schrijf wat ik ook daadwerkelijk instuur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |