abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 13:00:19 #1
42184 crew  DaMart
pi_75334552

Uitgeverij Ailantus stelt vijf exemplaren van het boek Tarmac van auteur Nicholas Dickner beschikbaar voor de top vijf!
Het eerste hoofdstuk van het boek kun je alvast lezen op de site van de uitgeverij. Lees hier de FOK!-review.

Iedereen van de familie Randall denkt dat de wereld zal vergaan. In een droom krijgt elk familielid een einddatum door. Vreemd genoeg allemaal een andere. Ann Randall probeert met haar dochter Hope naar het westen te vluchten, maar ze stranden in Rivière-du-loup. Daar leert de mooie, nuchtere en intelligente Hope Michel Bauermann kennen en zijn huis wordt haar toevluchtsoord. Toch is Hope onrustig, wanneer krijg zij de datum van de apocalyps door? In een poging het einde der tijden zelf te bepalen werpt ze dobbelstenen, en die datum wordt bevestigd op een pak noedels. Maar hoe serieus moet je een uiterste houdbaarheidsdatum nemen?

Wie is Nicholas Dickner?
Nicolas Dickner (1972) werd geboren in Rivière-du-Loup, Quebec. Na zijn studies beeldende kunsten en letterkunde reisde hij door Europa en Latijns-Amerika, woonde in Duitsland en Peru, voor hij zich vestigde in Montreal. Zijn debuutbundel L'encyclopédie du petit cercle (2002, Les éditions de L'instant même) won meteen twee literaire prijzen.
Zijn grote doorbraak kwam in 2005 met zijn eerste roman Nikolski (Éditions Alto). Het werd meteen lovend ontvangen en met zeer uiteenlopende prijzen overladen: de Prix Anne-Hébert voor het beste Frans-Canadese debuut, de Prix des Libraires du Quebec (de prijs van de boekhandelaren van Quebec), de Prix littéraire des collégiens (Literaire scholierenprijs) en de Prix du Printemps des Lecteurs-Lavinal (Prijs van de lezers uit Lavinal). Bovendien werd het genomineerd voor de prestigieuze Governor General's Award, de grootste literaire prijs van Canada. De Engelse vertaling van het boek is bij Knopf Canada verschenen in de serie 'Het nieuwe literaire gezicht' als 'het gezicht van 2008' en zal in Engeland bij Portobello Books verschijnen. Ook de vertaalrechten zijn wereldwijd breed verkocht.
Na zijn debuut heeft Dickner niet stilgezeten. In 2006 vormde hij met twee vrienden (de schrijver Bernard Wright-Laflamme en de tekenaar Sébastien Trahan) het collectief Alexandre Bourbaki dat samen de geïllustreerde bundel Traité de balistique deed verschijnen eveneens bij Éditions Alto.

[ Bericht 7% gewijzigd door senesta op 09-12-2009 00:18:46 ]
pi_76031740
Ik denk dat ik dit boek eens ga lezen .
  donderdag 24 december 2009 @ 23:38:36 #3
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_76036845
quote:
Op donderdag 24 december 2009 21:03 schreef DaMart het volgende:
Ik denk dat ik dit boek eens ga lezen .
Waarom spreekt dit boek je dan zo aan?
KSC JUBILEUM topic