dat klopt ook, topic ging gewoon snel maar dat kwam door wat anders geloof ik... dus ik zou zeggen... continue as alwaysquote:Op zondag 6 december 2009 11:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind er erg weinig slow chat in zitten maar ok..
+1 goede Modquote:Op zondag 6 december 2009 11:04 schreef Re het volgende:
dat klopt ook, topic ging gewoon snel maar dat kwam door wat anders geloof ik... dus ik zou zeggen... continue as always
Een nieuw topic openen is niet moeilijk hoor.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:52 schreef francis998 het volgende:
zo...klotp hij was gesloten..maar geen nieuwe...en ik heb geen flauw idee hoe dit te doen...dus maar afwachten.
Hier vandaag een rustiger dagje..ben lichtelijk ziekjes(diarree en moe)dus zit al lekker in bed...verder niet echt veel te melden..behalve dat ik gemiddeld 2 a 3 keer per dag moet denken over de uitslag..en zowieso wat voor soort uitslag het is..
Nee robijn intensiefquote:Op zondag 6 december 2009 12:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Is dat nieuw? Vandaar dat er nog geen topic open was.
Pfoe ik zit lekker in t klusforum te neuzen. Gisteren zijn we nog ff langs mijn huisje gereden (voor t eerst) en volgens mij schiet t echt op! Er staan al 3 verdiepingen, met een beetje mazzel hoef ik nog maar een half jaartje te wachten, heb er zin in!
Post maar foto's als het klaar is.quote:Op zondag 6 december 2009 12:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Jaaa, huiskamer en eetkamer wordt beige/zandkleurig met donkerbruin, lekkere brede bank en laag tv meubel, eettfel nog geen idee, mijn keuken wordt gigantisch gaaf (ik ben een echte keukenprinsesdol op koken dus dat wordt echt super!! tevens t duurste in mn huis haha)
Slaapkamer wordt een muur dieppaars en 3 muren lila, bijna wit, badkamer standaard anders werd t te duur, en in de extra kamer zóu een collegaatje een kamer huren maar ik zie dr vanaf.. voor t geld hoef ik t niet te doen en voor de gezelschap ook niet want mijn niet/welvriendje zal regelmatig over de vloer komen..
Dus daar komt een fotostudio in
En overal collage's van events die ik heb gefotografeerd, supertof! Zelfs een oude saxofoon regelen voor aan de muur, zie t al helemaal voor me![]()
Niets bijzonders eigenlijk. Neutraal de muren wit. kozijnen blauw.quote:Op zondag 6 december 2009 13:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Even aangepastnav een discussie vanochtend
Ik heb altijd al geweten hoe ik mijn woning wilde hebben. Mijn ex en ik waren bezig met een koopwoning en had t toen ook al in mn hoofd, huiskamer, google maar eens op babykamer texas. Die kleuren komen overwegend voor in mijn woning. Lekker neutraal. Hoe is je woning nu ingericht?
Ik raak niet t overzicht kwijt maar wil wel eens wisselen. Paars is overwegend mijn favoriete kleur, maar ik moet wel kijken dat ik mijn meubels neutraal doe zodat ik zonder moeite ooit over t paars heen kan schilderen in een andere kleur naar keuze.
Hoe gaat het eigenlijk? Want ik heb al een tijdje niet meer gezien hier.quote:
het gaat vreemd. morgen heb ik het eerste gesprek voor een wa-jong. Ik zal je morgen wel een pm sturen.quote:Op zondag 6 december 2009 14:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk? Want ik heb al een tijdje niet meer gezien hier.
Succes morgenquote:Op zondag 6 december 2009 15:56 schreef blessed19 het volgende:
[..]
het gaat vreemd. morgen heb ik het eerste gesprek voor een wa-jong. Ik zal je morgen wel een pm sturen.
Keep us updatedquote:Op zondag 6 december 2009 15:56 schreef blessed19 het volgende:
[..]
het gaat vreemd. morgen heb ik het eerste gesprek voor een wa-jong. Ik zal je morgen wel een pm sturen.
Gelukkig is voor wajong voorlopig nog niet ter sprake gekomen.quote:Op zondag 6 december 2009 21:54 schreef ScarFace- het volgende:
Als je in 2010 een wajong gaat aanvragen kom je in het "nieuwe systeem"belachelijk dat ze hierop bezuinigen.
Succes blessed19 het komt goed
quote:Op zondag 6 december 2009 22:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig is voor wajong voorlopig nog niet ter sprake gekomen.
M.i moet je dat ook proberen te vermijden, zo'n label "arbeidsongeschikt" is echt niet leuk om mee rond te lopen.quote:Op zondag 6 december 2009 22:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig is voor wajong voorlopig nog niet ter sprake gekomen.
Erger nog is dat mensen het niet begrijpen en je zien als profiteur. Je kan beter helemaal in het gips lopen, dat snapt iedereen .Kille maatschappij aan het worden.quote:Op maandag 7 december 2009 10:25 schreef BlueMage het volgende:
[..]
M.i moet je dat ook proberen te vermijden, zo'n label "arbeidsongeschikt" is echt niet leuk om mee rond te lopen.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik spreek nu dagelijks een autistische jongen via een chat van een RLS, en ik heb er grote moeite mee hem serieus te nemen, vooral als ie het heeft over zijn dagbesteding etc.quote:Op maandag 7 december 2009 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Erger nog is dat mensen het niet begrijpen en je zien als profiteur. Je kan beter helemaal in het gips lopen, dat snapt iedereen .Kille maatschappij aan het worden.
De film "onrendabelen"recentelijk op tv zegt al genoegd. De maatschappij ziet je vandaag de dag als dader ipv slachtoffer. Een parasiet die de "hardwerkende Nederlander", het stokpaardje van de VVD, aan broodroof doet.
Zo erg is het inmiddels al.
Alleen om die reden is het doodeng om contact met anderen te hebben. Contacten zijn niet meer veilig. Iedereen lijkt knetterhard geworden. Nuance is ver te zoeken vandaag de dag. Waar is de gemoedelijkheid van de jaren 70 gebleven![]()
Ook vrees ik weer dat regering de sociale zekerheid stukje voor beetje blijft afbreken. Afganistan moet worden betaald, de JSF en andere speeltjes daar is wel geld genoeg voor. En natuurlijk de banken die er een grote puinzooi hebben gemaakt worden kostte wat het kost gered. En wie mag dat betalen: de zwaksten in de samenleving. Mensen aan de onderkant, mensen met een uitkering.
Helemaal horror wordt het als die klote VVD (de meest asociale mensen van Nederland) weer ooit in de regering komt. Het zijn je grootste vijanden.
Je hebt dan geen inlevingsvermogen. Zoals een groeiende groep.quote:Op maandag 7 december 2009 11:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik spreek nu dagelijks een autistische jongen via een chat van een RLS, en ik heb er grote moeite mee hem serieus te nemen, vooral als ie het heeft over zijn dagbesteding etc.
Ik heb er sowieso erg veel moeite mee om mensen die zwak zijn en zich niet sterk opstellen, serieus te nemen. Da's dan misschien mijn gebrek.
Geen inlevingsvermogen.. Hmm, misschien post ik toch in het juiste topique danquote:Op maandag 7 december 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hebt dan geen inlevingsvermogen. Zoals een groeiende groep.
Welkomquote:Op maandag 7 december 2009 11:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen inlevingsvermogen.. Hmm, misschien post ik toch in het juiste topique dan
nee je bent gewoon trollerig irritant... dat is wat anders...quote:Op maandag 7 december 2009 11:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien weet ie het niet eens dat hij PDD heeft.quote:Op maandag 7 december 2009 11:53 schreef Re het volgende:
[..]
nee je bent gewoon trollerig irritant... dat is wat anders...
Ik ben gewoon eerlijk over wat hier gezegd wordt. Dat je dat irritant vindt kan ik wel begrijpen, maar het is niet trollerig bedoeldquote:Op maandag 7 december 2009 11:53 schreef Re het volgende:
[..]
nee je bent gewoon trollerig irritant... dat is wat anders...
leuk voor je zeg.quote:Op maandag 7 december 2009 12:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Zooo.. beoordelingsgesprek gehad, lekker positief, door gezeik met mijn huidige leiding op termijn iets minder profijt.. maar wellicht dat ik dat in de loop van de tijd nog kan rechttrekken.
En nog iets leuks, mijn moeder die echt héél moeilijk is, is wel helemaal weg van mijn vriendjeDus dat beschouw ik echt als een mooie 'zegening'.
Al met al ben ik lekker aan t werk met heerlijke muziek op na een fijne nacht en een goed gesprek voor mijn nieuwe baan, me = happy
read the sarcasm between the linesquote:Op maandag 7 december 2009 12:13 schreef ScarFace- het volgende:
Of mensen maken een kloon aan, natuurlijk.
kan je dit stukje teskst miss ff uitleggen ik ben de draad namelijk een beetje kwijt.quote:Op maandag 7 december 2009 12:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Volgens mij mag iedereen zich in dit topic wél vereerd worden dat er mensen zijn die zich blijkbaar registreren voor t eerst om iets te melden over autismeEn dat voor een klasse mensen die de moeite niet waard zijn. Hulde.
En dít is dus een vooroordeel. Had dat zelfde vooroordeel trouwens op basis van t beeld wat in de maatschappij werd geschetst. Maar ben toch van t tegendeel bewezenquote:Op maandag 7 december 2009 11:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De vraag is: waar leg je de grens. Ik herken er wel wat in, mensen die zich heel kwetsbaar opstellen, daar houd ik ook niet van. Auti’s die rustig de boot proberen af te houden met: ‘Dan krijg ik te veel prikkels’. Oefenen met drukte is net als met leren hardlopen: je kunt beginnen met kleine stappen, en door gewenning kun je uiteindelijk een stuk meer aan.quote:Op maandag 7 december 2009 11:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik spreek nu dagelijks een autistische jongen via een chat van een RLS, en ik heb er grote moeite mee hem serieus te nemen, vooral als ie het heeft over zijn dagbesteding etc.
Ik heb er sowieso erg veel moeite mee om mensen die zwak zijn en zich niet sterk opstellen, serieus te nemen. Da's dan misschien mijn gebrek.
Steeds iets meer proberen moet wel op de goeie manier gebeuren, anders raak je op een gegeven moment tóch overloadedquote:Op maandag 7 december 2009 13:19 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
De vraag is: waar leg je de grens. Ik herken er wel wat in, mensen die zich heel kwetsbaar opstellen, daar houd ik ook niet van. Auti’s die rustig de boot proberen af te houden met: ‘Dan krijg ik te veel prikkels’. Oefenen met drukte is net als met leren hardlopen: je kunt beginnen met kleine stappen, en door gewenning kun je uiteindelijk een stuk meer aan.
Dat klopt voor de 1 misschien wel maar lang niet voor iedereen, er zijn ook genoeg mensen die hun grenzen nu wel kennen en gewoon (al is het tijdelijk) geen behoefte hebben aan telkens over het randje te gaan. Zodat ze op hun manier het beste functioneren op de voor hen meest prettige en rustige manier.quote:Op maandag 7 december 2009 13:19 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
De vraag is: waar leg je de grens. Ik herken er wel wat in, mensen die zich heel kwetsbaar opstellen, daar houd ik ook niet van. Auti’s die rustig de boot proberen af te houden met: ‘Dan krijg ik te veel prikkels’. Oefenen met drukte is net als met leren hardlopen: je kunt beginnen met kleine stappen, en door gewenning kun je uiteindelijk een stuk meer aan.
tja...iedereen is anders..dus ook is elke autist weer anders.quote:De vraag is: waar leg je de grens. Ik herken er wel wat in, mensen die zich heel kwetsbaar opstellen, daar houd ik ook niet van. Auti’s die rustig de boot proberen af te houden met: ‘Dan krijg ik te veel prikkels’. Oefenen met drukte is net als met leren hardlopen: je kunt beginnen met kleine stappen, en door gewenning kun je uiteindelijk een stuk meer aan.
Ja, dat kan best kloppen. Ik ken geen autist echt goed, of ik moet eigenlijk zeggen, geen autisten die gewoon aanspreekbaar zijn als normale mensen, dus bij mij is dat alleen nog in vooroordelen bekend. Ik verdiep me ook liever in mensen, niet in stoornissen en labeltjes.quote:Op maandag 7 december 2009 12:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
En dít is dus een vooroordeel. Had dat zelfde vooroordeel trouwens op basis van t beeld wat in de maatschappij werd geschetst. Maar ben toch van t tegendeel bewezen
How true... Dat is ook nog één van de doelen die ik het liefst dit jaar zou willen verwezenlijkenquote:Op maandag 7 december 2009 17:21 schreef Logician het volgende:
pm gelezen en beantwoord
wbt jezelf over je grenzen trekken, ik heb perioden dat ik er op fiep om mijn grenzen op te zoeken en perioden dat ik de rust nodig heb en mezelf even in mijn veilige zone laat. Ups and downs, maar ik zou nooit een oordeel kunnen en willen geven over een ander omdat ik geen enkel idee heb van wat hun grenzen zijn en hoe hun overload zich uit. m.a.w gewoon iedereen in zijn waarde laten en als die gene zelf aangeeft iets te willen diegene daarin steunen zo veel als ik kan. Ik zou nooit iemand pushen ieg mijn ervaring met autisten is dat dit vaak ook juist net avrechts werkt en juist extra stress oplevert.
Je kan het vergelijken met stoppen met roken, dat lukt ook alleen als je er echt zelf achter staat.
Dat was een van de dingen die me zo nieuwsgierig maakten.. Ik was benieuwd of hoe een buitenstaander tegen een autist aankeek zorgdroeg voor hoe een autist zich naar de buitenwereld opstelde. En deels is dit inderdaad bevestigd. Een soort houding door onzekerheid die 100% meevalt indien je er doorheen prikt. Verder heb ik niet zo veel moeite met mensen die zich anders gedragen zoals spraak wat ik ergens zag terugkomen.quote:Ja, dat kan best kloppen. Ik ken geen autist echt goed, of ik moet eigenlijk zeggen, geen autisten die gewoon aanspreekbaar zijn als normale mensen, dus bij mij is dat alleen nog in vooroordelen bekend. Ik verdiep me ook liever in mensen, niet in stoornissen en labeltjes
Ik doelde op mijzelf dat ik geen Wajong heb en dat ook niet aan de orde is.quote:Op zondag 6 december 2009 22:20 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Wijzigingen wajong
Je bedoelt de mensen die al in de wajong zitten?
Tja die hebben het ook niet breed hoor![]()
Die vage 25% regeling voor "studenten" ook. Straks is een (re) integratie traject ook nog een studie zeker.
Als het gezellig wordt kom ik niet hoor veels te engquote:
Wat is er mis met een Wajongquote:Op maandag 7 december 2009 19:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik doelde op mijzelf dat ik geen Wajong heb en dat ook niet aan de orde is.
Er is niets mis met wajong. Alleen het heeft ook een keerzijde. Maar als ik in aanmerking voor wajong kom dan zou ik dat niet erg vinden. Alleen dat is voorlopig nog niet aan de orde.quote:Op maandag 7 december 2009 19:17 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Wajong't schijnt dat het aantrekkelijker wordt voor werkgevers om een wajonger in te huren vanwege de financiele voordelen. En zeker vanaf 1 januari 2010.
Ik heb er ook niet veel moeite mee, maar het vereist wel extra aandacht om met zo iemand echt goed om te kunnen gaan. IRL vooral. Daarnaast is het voor de persoon in kwestie lastig om met mij om te gaan. IRL ben ik net zoals hier, vaak hard en direct, maar ook wel eens compleet niet serieusquote:Op maandag 7 december 2009 18:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Nog niet gestopt thrackan?
[..]
Dat was een van de dingen die me zo nieuwsgierig maakten.. Ik was benieuwd of hoe een buitenstaander tegen een autist aankeek zorgdroeg voor hoe een autist zich naar de buitenwereld opstelde. En deels is dit inderdaad bevestigd. Een soort houding door onzekerheid die 100% meevalt indien je er doorheen prikt. Verder heb ik niet zo veel moeite met mensen die zich anders gedragen zoals spraak wat ik ergens zag terugkomen.
Ik merk dat autisten via internet heel normale personen zijn en ontzettend leuk in de omgang, maar dat je IRL wel vaak meteen merkt dat er iets mis is. Maar als je dan hoort dat zo'n persoon in de WAO (WIA) zit, in de dagbesteding zit waar ie dan de snoeppot ofzo mag beheren, en geen noemenswaardig sociaal leven heeft dan heb ik wel even medelijden; zo'n persoon kan toch een veel leuker leven hebben dan ie nu heeft?quote:De meeste autisten ken ik via internet, met de meesten gewoon redelijk tot goed contact, 1 vanuit mijn schooltijd dat er belletjes gaan rinkelen, dit en dit is daar naar terug te leiden. En ook nog bijv. dat ik iemand ken en nog steeds totaal niet met t labeltje eens ben. Dus t verschilt per persoon.
Ik moet bekennen dat ik geinteresseerd ben in het onderwerp autisme maar veel meer nog in de personen omdat ik sowieso sociaal gezien nieuwsgierig ben naar mensen en hun opvattingen, autist of niet.
Dus als je leven bestaat uit snoeppotbeheer bij de dagbesteding dan denk je van jezelf, ik voel me gelukkig zo, ik had niet liever een leuke baan met veel sociale contacten, een hoop leuke vrienden om dingen mee te gaan doen, en een vriendin/vrouw om gelukkig mee te worden gehad?quote:Op maandag 7 december 2009 19:39 schreef Logician het volgende:
Wie bepaald er wat een leuk leven is jij? Of de (elke) persoon in kwestie zelf?
Wie zegt dat diegene daar behoefte aan heeft? Wie ben jij om te bepalen wat iemand nodig heeft om gelukkig te zijn? Wat is geluk eigenlijk?quote:Op maandag 7 december 2009 19:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus als je leven bestaat uit snoeppotbeheer bij de dagbesteding dan denk je van jezelf, ik voel me gelukkig zo, ik had niet liever een leuke baan met veel sociale contacten, een hoop leuke vrienden om dingen mee te gaan doen, en een vriendin/vrouw om gelukkig mee te worden gehad?
Ja dat weet ik niet, als je gehandicapt bent dan verlang je ook naar een leven zonder deze handicap, tenminste dat is doorgaans het geval, dus ik dacht eigenlijk dat dat bij Autisme ook wel het geval zou zijn?quote:Op maandag 7 december 2009 19:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wie zegt dat diegene daar behoefte aan heeft? Wie ben jij om te bepalen wat iemand nodig heeft om gelukkig te zijn? Wat is geluk eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |