Rokers betalen in feite al voor hun eigen ziektenkosten volgens mij. Kijk eens wat daarvan in de schatkist komt?quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:54 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Te weinig ja?
Ik vind het een goed plan. Je kan natuurlijk ook bepaalde groepen selecteren, zoals rokers. Die hebben het vaak aan hun eigen te danken dat ze kanker krijgen
Een grote kostenpost, en ik vind niet dat de niet-rokers daar aan mee hoeven betalen.
Ik weet al tot welke groep ik behoor: de ongezonden die je moet laten verrekkenquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En flink omlaag. Verzinnen ze bij iedereen wel een groep waar hij/zij in past
Een paar jaar geleden, ik dacht bij Oprah, over ziektekostenverzekeraars in de States, een kapster die geen goedkope verzekering kon afsluiten, daar werd ze voor geweigerd, het was de duurdere variant of niets ..quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En flink omlaag. Verzinnen ze bij iedereen wel een groep waar hij/zij in past
Je realiseert je wel dat bijna 50% van alle geboren kinderen 1 of meer chronische ziekten hebben .. die ga je maar niet meer behandelen als de ouders het niet kunnen betalen?quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jammer voor die chronisch zieken (50% van de Nederlandse bevolking is chronisch ziek). Er zijn ook mensen die lelijk zijn. Krijgen die ook een extraatje toegestopt?
Bovenop het feit dat ze gemiddeld 60.000 euro zorgkosten per mensenleven minder hebben. En dan heb ik nog niet eens over de pensioenen. Niet werken van je 65e tot je 95e, wel leven of wat daar voor door moet gaan, pillen slikken, je kont af laten vegen door een gediplomeerde en geopereerd worden. Logisch dat je dan heel lang heel veel geld kost en niks opbrengt, behalve de zorgverzekeraars en de rest van die industrie natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:28 schreef paddy het volgende:
Rokers betalen in feite al voor hun eigen ziektenkosten volgens mij. Kijk eens wat daarvan in de schatkist komt?
Sowieso promoten overheden en semi-overheden risicomijdend gedrag. Die mensen zijn allemaal boven de 30 en zelf voorzicht geworden, een normale ontwikkeling, maar ze misgunnen de jeugd de grillen van de jeugd die ze zelf wel hebben genoten. Pure vertrutting.quote:Voetballers, motorcrossers, zeilers...en ga zo maar door. Daarvan weet je dat ze waarschijnlijk vaker aanspraak moeten maken op.
Dat is wat een verzekering is. De een heeft pech, de ander geluk, en je weet niet vantevoren wie, dus betalen we met zijn allen voor degene die pech heeft zodat de pijn wordt verzacht en te dragen is.quote:En voor degenen die zeggen...maar waarom moet ik een verzekering betalen? Ik ben nooit ziek!...Nou, zo dachten wij ook, maar heey, ben nu wel blij met die zorgverzekering, want anders was mijn dochter er niet meer geweest. Wat mijn gezin overkomen is, kan ook jouw gezin of jou overkomen. Kan je nog zo gezond leven.
En regels maken voor op kinderen gerichte reclame voor allerlei ongezonde eetgewoonten die er van jongs af aan in worden geramd, daar mag dan weer geen paal en perk worden gesteld. Dan is de vrijheid in het geding.quote:Van mij mag het snoepgoed ed wel hoger belast worden, zodat die groep ook gewoon geld in de schatkist brengt, en dan de groente en fruit goedkoper, want vers fruit en verse groente is werkelijk niet goedkoop voor een gezin met drie kinderen.
En de mensen die alleen maar thuis zitten zijn ook risico, want de meeste ongelukken gebeuren thuis. Autorijden is risico, fietsen lopen, allesquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet al tot welke groep ik behoor: de ongezonden die je moet laten verrekken
Het zou mij idd niks verbazenquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En de mensen die alleen maar thuis zitten zijn ook risico, want de meeste ongelukken gebeuren thuis. Autorijden is risico, fietsen lopen, allesZie ze het zo doen hoor
Als mensen welbewust een hoger risico nemen, zullen ze meer moeten betalen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met je auto de bocht uit stuiteren is ook zelf toegebrachte schaden, dan had je maar niet in de auto moeten stappen, hetzelfde geldt voor de wintersport en je been breken, zwemmen in de zee en half verzuipen, schaatsen en door het ijs zakken enz. enz.
Waarom? Om ze te straffen voor het feit dat ze een leuker leven hebben en meer durven dan jij?quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:10 schreef voice-over het volgende:
Als mensen welbewust een hoger risico nemen, zullen ze meer moeten betalen.
Jij typt, dus als je last van je arm krijgt heb je BEWUST gekozen voor dat risico. Mogen we ff vangen?quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
En mensen die dik zijn? Die kunnen we dan ook mooi meer laten betalen. En mensen die sporten, want dat brengt extra risico,s met zich mee....etcquote:Op zaterdag 5 december 2009 10:54 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Te weinig ja?
Ik vind het een goed plan. Je kan natuurlijk ook bepaalde groepen selecteren, zoals rokers. Die hebben het vaak aan hun eigen te danken dat ze kanker krijgen
Een grote kostenpost, en ik vind niet dat de niet-rokers daar aan mee hoeven betalen.
Eet je rood vlees??? Meer betalen dan aub!quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
Die kant lijkt het op te gaan inderdaad; als je geniet van het leven dan staat daar een torenhoge zorgverzekerings premie tegenover.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom? Om ze te straffen voor het feit dat ze een leuker leven hebben en meer durven dan jij?
Die zorgverzekaars en de rest van gezondheidsindustrie snap ik wel. Die willen gewoon meer omzet en dus meer winst, dus die willen veel zorgkosten, want die kunnen ze toch weer verhalen op een nieuwe generatie verzekerden die nauwelijks claimen. Dus moet iedereen (al dan niet met leugens, bedrog en emotionele chantage) zo oud mogelijk worden. Hoe gezonder je leeft, hoe ouder, dus hoe meer zorgkosten, dus kassa.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:41 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die kant lijkt het op te gaan inderdaad; als je geniet van het leven dan staat daar een torenhoge zorgverzekerings premie tegenover.
idd als de ouders gefaalt hebben in het leven en tokkies of uitkeringstrekkers zijn kan het kind beter doodquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat bijna 50% van alle geboren kinderen 1 of meer chronische ziekten hebben .. die ga je maar niet meer behandelen als de ouders het niet kunnen betalen?
doet toch niemand.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:06 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik pas ervoor dat iemand gaat bepalen hoe ik moet leven.
Onzinnig argument.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij typt, dus als je last van je arm krijgt heb je BEWUST gekozen voor dat risico. Mogen we ff vangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |