abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75333298
Misschien hebben we geen keuze.

Minder democratische landen (China, Vietnam, ...) zijn economisch aan het boomen. Willen we überhaupt nog overleven tegen deze opkomende reuzen, zullen ook wij draconische, ondemocratische voorstellen moeten accepteren... maw: Hoeveel rijkdom ben je bereid op te geven voor een eerlijke wereld?
  zondag 6 december 2009 @ 11:57:38 #227
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_75333344
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:02 schreef assi het volgende:
ik mag vinden wat ik wil, en ik vind dikke mensen er gewoon walgelijk uit zien en bovendien getuigen van een slap karakter.
Iemand puur en alleen op z'n uiterlijk beoordelen is walgelijk en zeer kortzichtig en ik ben dan ook zeer blij dat jij niet tot de beleidsmakers in NL behoort. Heb je wel eens gedacht aan het feit dat bij sommige mensen overgewicht en genetische aandoening is? Vast niet, gewoon lekker je oogkleppen opzetten en alles wat anders is als jij veroordelen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 6 december 2009 @ 12:10:02 #228
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_75333558
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Geen vergoedingen onder de 1000 euro ofzo (ik noem maar effe wat). Desnoods zet je een fonds op dat rentevrije leningen verstrekt voor dergelijke bedragen aan mensen die de behandeling niet kunnen betalen, maar de meeste mensen kunnen zelf prima wat opzij zetten.

Hou het simpel, dat werkt doorgaans toch het beste.
Hier ben ik het in principe wel mee eens, maar het probleem is dat juist de 'domme' mensen die kleine verzekeringen nodig hebben. De pil bijvoorbeeld lijkt me maatschappelijk erg nuttig. Maar kleine tegenslagen, daar kun je makkelijk zelf voor sparen en dat heeft denk ik als toegevoegde waarde dat de concurrentie op dat gebied sterk zal toenemen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 6 december 2009 @ 13:37:07 #229
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_75335510
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:56 schreef assi het volgende:

[..]

och, het maakt mij niet uit.
ik vind dikke mensen smerig en karakterloos maar zolang ze me niet lastig vallen.
helaas doen ze dat wel doordat ik hun ongezonde leven mede financier.

alleen rokers zijn nog positief te noemen, leveren veel op en gaan snel dood.
maar mensen die te dik zijn kunnen zoveel ziekten ontwikkelen op vroege leeftijd al die niet direct dodelijk zijn maar wel chronisch en vaak veel geld kosten (versleten gewrichten, hard-vaatziekten, DM2, etc)
Iedereen betaald wel wat voor een ander. Dat is waar vele voorzieningen op zijn gebaseerd. Onderwijs, gezondheidszorg, justitie etc. Overal betaal je wat en betaald een ander wat. Geven en nemen. Alleen maar nemen is een beetje asociaal. Ben wel mee eens dat altijd je niet oneindig alles voor iemand moe betalen, maar dat gebeurt ook niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 6 december 2009 @ 13:49:24 #230
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_75335895
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Je weet het allemaal mooi te vertellen voice-over maar mijn ervaring met types als jij is dat je heel hard gaat huilen als jou iets overkomt.
Waar slaat dit op?
  zondag 6 december 2009 @ 13:51:25 #231
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_75335949
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:57 schreef voice-over het volgende:

[..]

Nou en? Je bloeddruk is beter onder controle, je hebt minder last van stress, je ledematen zijn soepeler zodat je niet valt, je denkt helderder zodat je meer productief bent, plus 50 andere medische redenen waarom sporten gezonder is dan je elke dag klem zuipen of volvreten.
Het probleem zit hem natuurlijk niet in de extremen maar naarmate levenstijlen meer en meer gelijk worden, maar je toch de 1 belast en de ander niet.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 6 december 2009 @ 13:52:35 #232
268409 voice-over
pi_75335983
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt erom lachen, maar dit is een politieke kwestie, en politiek bestaat slechts bij de gratie van de dichotomie tussen vijand en vriend. De vijand is de dikzak. Het eerste epistel waarin de vloer aangeveegd wordt met het populaire volksgeloof dat dikzakken per definitie gezellige mensen zijn, zie ik dan ook binnenkort wel verschijnen in de landelijke pers. En anders kan TS wrs wel een duit in het zakje doen alvast.
-edit- Nutteloos
Dikke mensen vind ik niet leuk om te zien. Ze hebben een slap karakter en menen hun problemen weg te kunnen werken door zich vol te proppen.
  zondag 6 december 2009 @ 13:54:43 #233
268409 voice-over
pi_75336064
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het probleem zit hem natuurlijk niet in de extremen maar naarmate levenstijlen meer en meer gelijk worden, maar je toch de 1 belast en de ander niet.
De OP ging juist over extremen. Jullie maken goede voorstellen van weldenkende mensen weer eens belachelijk door allerlei niet ter zake doende theoretische mogelijkheden op te dissen.
  zondag 6 december 2009 @ 13:58:46 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75336184
nou dan maar even over de 80.000 Euro grens... kom je daarboven moet je blijkbaar dood van deze meneer...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 6 december 2009 @ 13:59:51 #235
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_75336228
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:54 schreef voice-over het volgende:

[..]

De OP ging juist over extremen. Jullie maken goede voorstellen van weldenkende mensen weer eens belachelijk door allerlei niet ter zake doende theoretische mogelijkheden op te dissen.
Goede voorstellen en weldenkende mensen is dus als je voor bent. Tja, lijkt mij logisch dat als je iets als in de OP gaat roepen je kan verwachten dat er knelpunten ontstaan. Imo zijn dit geen theoretische mogelijkheden in de marge. Ook voor de extremen vind ik het een inbreuk op hun veiligheid. En de redenatie dat de 1 niet wil betalen voor een ander vind ik in beginsel asociaal aangezien iedereen op een bepaald vlak ergens aan betaald wat hij niet prettig vind. Maar ook dat iemand aan jou betaald voor een voorziening wat hij eigenlijk niet zo prettig vind. Maar dat is wel de basis om vele voorzieningen in stand te houden.
And that is the news.''
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 14:00:26 #236
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75336249
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:58 schreef Re het volgende:
nou dan maar even over de 80.000 Euro grens... kom je daarboven moet je blijkbaar dood van deze meneer...

Iets over fouten en geschiedenis!
  zondag 6 december 2009 @ 14:01:33 #237
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75336288
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:58 schreef Re het volgende:
Dat lijkt me wel heel erg cru gezegd. Het lijkt er idd op neer te komen dat je je leven lang je premie betaald en op het moment dat je er daadwerkelijk gebruik van gaat maken dan kun je maar beter zo snel mogelijk het loodje leggen om kosten te besparen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 6 december 2009 @ 14:02:00 #238
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_75336311
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:52 schreef voice-over het volgende:

[..]

Dikke mensen vind ik niet leuk om te zien. Ze hebben een slap karakter en menen hun problemen weg te kunnen werken door zich vol te proppen.
Tja, dat uiterlijk is niet prettig om te zien. Ik vind het innerlijk van een asociaal/kortzichtig iemand ook niet prettig om te zien. Het gaat erom dat er geen absolute waarheid is en dat er niks is waarom de mening van persoon a de mening van persoon b zou moeten volgen.
And that is the news.''
pi_75336416
Weer los van eventuele morele bedenkingen: ik vraag me af of gezonde mensen het duurst zijn. Voor vrijwel iedereen geldt dat hij in zijn laatste levensjaren de meeste zorgkosten maakt. DAAR zitten de kosten, niet in de periode daarvoor. Dat bij gezond levende mensen de periode daarvoor langer duurt doet er dan weinig toe.

Er is eens uitgerekend wat bijvoorbeeld overgewicht-gerelateerde klachten de samenleving kosten. Ik betwijfel of het feit dat iemand met zwaar overgewicht vaak de honderd niet haalt die kosten kan compenseren.

Maar los van dit soort kostenanalyses: hoe doet de rest van West-Europa dit? Kun je daar verrekken als je het waagt te blijven doorroken met COPD? Of hebben ze misschien een beter georganiseerde gezondheidszorg, met minder overhead, waardoor de kosten beheersbaar blijven? Of trekt de regering daar voor gezondheidszorg gewoon meer geld uit dan in NL? (Of gaan ze daar failliet?)
pi_75336678
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:57 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Iemand puur en alleen op z'n uiterlijk beoordelen is walgelijk en zeer kortzichtig en ik ben dan ook zeer blij dat jij niet tot de beleidsmakers in NL behoort. Heb je wel eens gedacht aan het feit dat bij sommige mensen overgewicht en genetische aandoening is? Vast niet, gewoon lekker je oogkleppen opzetten en alles wat anders is als jij veroordelen.
heb je wel eens gedacht dat genetische aanleg om dik te zijn een mooi excuus is wat mensen gebruiken.

sommige mensen kunnen een stevige bouw hebben maar dat is nog steeds anders dan dik zijn.
dat eeuwige gezeik over die uitzonderingen.

face it, 95% is dik omdat ze geen controle over zichzelf hebben
pi_75337869
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:15 schreef assi het volgende:

[..]

heb je wel eens gedacht dat genetische aanleg om dik te zijn een mooi excuus is wat mensen gebruiken.

sommige mensen kunnen een stevige bouw hebben maar dat is nog steeds anders dan dik zijn.
dat eeuwige gezeik over die uitzonderingen.

face it, 95% is dik omdat ze geen controle over zichzelf hebben
Nou en. Laat mensen toch leven zoals ze zelf willen. Het is toch echt hun eigen probleem als ze moddervet zijn. Ik heb zo de de schurft aan mensen die roepen dat iets slecht voor je is, en eigenlijk vinden dat onze maatschappij moet bestaan uit ja-knikkers en gezondheidsfreaks.

En die vent van de zorgverzekering heeft eigenlijk gewoon een paar harde tikken nodig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75337905
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:06 schreef ShadyLane het volgende:
Weer los van eventuele morele bedenkingen: ik vraag me af of gezonde mensen het duurst zijn. Voor vrijwel iedereen geldt dat hij in zijn laatste levensjaren de meeste zorgkosten maakt. DAAR zitten de kosten, niet in de periode daarvoor. Dat bij gezond levende mensen de periode daarvoor langer duurt doet er dan weinig toe.

Er is eens uitgerekend wat bijvoorbeeld overgewicht-gerelateerde klachten de samenleving kosten. Ik betwijfel of het feit dat iemand met zwaar overgewicht vaak de honderd niet haalt die kosten kan compenseren.
Ach ja, wat ze de samenleving kosten. Dat soort dingen worden altijd heel selectief uitgerekend. Door de gezondheidsindustrie waarvan de boodschap duidelijk is: Wij van WC-eend.... Het is gewoon een industrie die zoals elke industrie wil groeien.

Met het roken is het bijvoorbeeld veel duidelijker. Rokers zijn gemiddeld over hun hele leven qua zorg veel goedkoper, maar verzekeringsmaatschappijen en farmaceuten zijn actief bezig om roken tegen te gaan: De zorg duurder te maken dus. Want meer omzet, dus meer winst.

Ze verzekeren immers niet een mensenleven, ze verzekeren een jaar zorgkosten, en de totale kosten daarvan verhalen ze op alle verplicht verzekerden. Stempeltje van de overheid erop, want als het zoveel kost om iemand een jaar medicijnverslaafd in een verpleegtehuis te houden, dan wordt dat gewoon doorberekend naar de premies van dat jaar. Het gaat van jaar tot jaar, niet over een heel mensenleven, daar zit hem het geld voor de verzekeringsmaatschappijen.
quote:
Maar los van dit soort kostenanalyses: hoe doet de rest van West-Europa dit? Kun je daar verrekken als je het waagt te blijven doorroken met COPD? Of hebben ze misschien een beter georganiseerde gezondheidszorg, met minder overhead, waardoor de kosten beheersbaar blijven? Of trekt de regering daar voor gezondheidszorg gewoon meer geld uit dan in NL? (Of gaan ze daar failliet?)
Je kunt globaal wel narekenen waar in Nederland onnodige kosten in gaan zitten:
- Winstuitkering voor de aandeelhouders, van verzekeringsmaatschappijen, ziekenhuizen etc, ca 10%
- administratieve kosten premieheffing
- administratieve kosten declaraties
- administratieve kosten huisartsen en ziekenhuizen
- administratieve kosten overige zorgverleners
- administratieve kosten zorgtoeslag (consument/burger niet eens meegerekend)
- Controle-organen en zorgautoriteit, bevolkt door oud-politici die anders werkloos zouden zijn en nu de Balkenendenorm net niet halen.

Dat zijn dan allemaal terreinen waarop je efficientievoordeel zou kunnen halen door marktwerking, hoewel markt? Maar feit is dat die terreinen er helemaal niet hoeven zijn als je gewoon een patient opraapt van straat, hem helpt en weer naar huis stuurt. Geen overhead, geen overhead die gecontroleerd moet worden, en geen overhead waarop winst gemaakt moet worden. Die dividenduitkering aan aandeelhouders, komt wel gewoon uit onze zak hoor, door de overheid verplicht gesteld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75338042
Nou, het mes in die overhead dan, in plaats van een hoop nieuwe administratieve rompslomp met bijbehorende de pan uitrijzende kosten te creeren door te gaan bedenken wie wel en wie niet iets vergoed moet krijgen en daar eerst een hoop taakgroepen en commissies over te laten neuzelen.

(Ik weet het ik weet het, ik roep nu iets dat nooit gaat gebeuren)
  zondag 6 december 2009 @ 15:16:10 #244
268409 voice-over
pi_75338286
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou en. Laat mensen toch leven zoals ze zelf willen. Het is toch echt hun eigen probleem als ze moddervet zijn.
Geen enkel probleem, mits ze hun ziektekosten maar zelf betalen.
pi_75338463
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:16 schreef voice-over het volgende:
Ga jij dat dan ook doen. En wel over je hele leven berekend. Begin maar vast met sparen voor die 30.000 per jaar die je als 90-plusser gaat kosten door de gezonde leefstijl waarvoor je nu zo graag een veer in je reet wil krijgen van een bedrijf met winstoogmerk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75338516
quote:

[..]

Waarom betalen we een maandelijks bedrag aan onze ziektekostenverzekeraar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75338623
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:49 schreef voice-over het volgende:
Moet je de schade, die mensen zichzelf toebrengen, volledig blijven verzekeren? Dat vraagt Dik Hermans, bestuursvoorzitter van het College voor zorgverzekeringen (CVZ) zich af in een interview met dagblad Trouw. De krant publiceerde het stuk zaterdag. CVZ is een adviesorgaan van de overheid.
[..]

Ik ben het met Hermans eens. Te veel mensen in deze maatschappij menen de kosten van een ongebreidelde drang naar vrijheid af te kunnen wentelen op de samenleving maar vrijheid heeft een prijs!!!!!
Dat roken waar jij op doelt heeft niets met vrijheid te maken darling, dat is verslaving. Een verslaafde betaalt al gauw drie tot 5 euro per dag aan de schatkist, dat is 90-150 euro per maand. Dus die prijs wordt echt wel betaald.

Ben het er mee eens dat mensen zich verantwoordelijker moeten voelen voor hun eigen gezondheid maar niet via het ziekenkostenstelsel, wel via de slechte gewoonte zelf.

We betalen allemaal (terecht!) belasting voor andermans slechte gewoonte, of dat nou is voor ieder wissewasje in de auto stappen, andermans verwaarloosde kinderen, daklozenopvang.. dat is zo geregeld in een beschaafd land.

[ Bericht 4% gewijzigd door Manono op 06-12-2009 15:39:31 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_75338626
quote:

[..]

Maar dan zal je je ziektekosten ook zelf moeten betalen wanneer je

Op wintersport gaat
Skydiven
Duiken
sporten waarbij je blessures kunt oplopen (alle sporten op denksporten na)
Meer dan 2 glazen alcohol per dag nuttigt
Meer dan een bepaalde hoeveelheid suiker tot je neemt
Vaak deadlines uitstelt waardoor je meer stress hebt
Je huis niet goed genoeg lucht
Je te lang in de zon ligt of je niet goed insmeer
Meer dan 1 glas frisdrank per dag neemt.
Niet genoeg fruit en groente eet
Etc.

Ik sport 3 keer in de week wat goed is voor een totaal aan 8 a 9 uur sport in de week. Het is echter ook een sport waarbij een blessure niet ongewoon is. Dan moet ik meer gaan betalen omdat mijn sport blussuregevoeliger is dan dammen.......

Of moet ik meer bijdragen aan de ziektekosten wanneer ik een ongeluk heb gehad omdat mijn auto geen abs had en die van de tegenpartij wel?

Overigens, je hebt het meermalen over egoïstische mensen waardoor jij/wij meer zouden moeten betalen. Ik vind het nogal egoïstisch om mensen die ongezond zijn (al dan niet door hun eigen schuld) buiten te sluiten omdat jij anders meer moet betalen.

[ Bericht 9% gewijzigd door ArcticBlizzard op 06-12-2009 15:34:23 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75338763
Edit: die knopjes zitten ook zo dicht bij elkaar
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75338791
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Hellend vlak, nu zijn het mensen die teveel eten maar straks;

Dus als jij gaat wintersporten en je krijgt een ongeluk dan moet je daar zelf voor opdraaien?
Evenals op de fiets, hardlopen, skydiven, duiken, basejumpen, badminton, tennis, voetbal, zwemmen?\
Precies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')