Omdat ik de blok en bak al heb gekocht..quote:Op woensdag 2 december 2009 16:56 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom koop je eigenlijk niet een compleet E46 blok + tiptronic bak? Inclusief kabelboom.
Misschien zul je wat moeten goochelen met motorsteunen/waterpomp/etc.. maar ik ga er van uit dat de basis van het blok gelijk is en dat dus minder werk is.
Doet er niet toe, als het maar mooi is en functioneel..quote:Op woensdag 2 december 2009 17:01 schreef tevebe het volgende:
Wat gaat zo'n stuur wel niet kosten van een CSL?
Zijn we dat niet inmiddels gewend? Ik wil dat ding ook wel eens zien rijden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:35 schreef fathank het volgende:
Laat eerst dat ding eens rijden voordat je begint te lullen over M3 CSL stuurtjes met flippers etc. Voor het geld wat zo'n ding kost (als je al zoiets kunt vinden 2ehands, laat staan wat dat nieuw kost..) kun je ook een complete bak kopen..
Nope geen foto's.. accu was leeg van de camera..quote:Op woensdag 2 december 2009 23:02 schreef infinity_737 het volgende:
Is die auto nou al versleept? Zo ja, hoe en heb je daar dan ook foto's van?
Geld zat, maar nooit genoeg...quote:
ONZ is een paar deuren verderop, post daar je auto es. Of je kop?quote:
Nou ik vond die tvp minder sneu dan sommige andere reacties hier hoor.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ONZ is een paar deuren verderop, post daar je auto es. Of je kop?
Wat dikkehenkie zeg!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:35 schreef fathank het volgende:
Laat eerst dat ding eens rijden voordat je begint te lullen over M3 CSL stuurtjes met flippers etc. Voor het geld wat zo'n ding kost (als je al zoiets kunt vinden 2ehands, laat staan wat dat nieuw kost..) kun je ook een complete bak kopen..
Logitech stuurtjes zijn veel vetter!quote:Op donderdag 3 december 2009 22:13 schreef green_power het volgende:
turq, een formule 1 stuur is ook vet!
Jou "quote:Op donderdag 3 december 2009 13:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou ik vond die tvp minder sneu dan sommige andere reacties hier hoor.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:54 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jou "" vind ik toch echt triester als tvp, vooral komende van iemand die in dit topique sowieso altijd lomp reageert
Turq, er moet toch wel gewoon uit een sloop E46 zo'n kabelboom te halen zijn?
Die vind ik sneuerquote:Op woensdag 2 december 2009 20:44 schreef green_power het volgende:
Doet ie het al? En waarom niet?
Yow we gaan toch geen ruzie maken in Turq zen topique? A. dat verlies je, B. iez niet liev.quote:
Zo'n 50km van Eindhoven afquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:31 schreef bietelboer het volgende:
Even een ON-topic vraag, hoe ver ben je?
Supercharger is toch wat simpeler dan een turbo vind ik, is makkelijker en tja ik rij automaat en dan wil ik op elk toerental gelijk vermogen hebben, geen tijd voor op te spoelen want het duurt zowieso een eeuwigheid als ik een keer de kickdown in trap.. dan blijft zelfs een 316i handgeschakeld mij zwaar bijquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:33 schreef Technofreakzz het volgende:
waarom een supercharger en geen turbo?
Een SC is ook veel cooler, geluidje alleen alquote:Op zaterdag 5 december 2009 13:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Supercharger is toch wat simpeler dan een turbo vind ik, is makkelijker en tja ik rij automaat en dan wil ik op elk toerental gelijk vermogen hebben, geen tijd voor op te spoelen want het duurt zowieso een eeuwigheid als ik een keer de kickdown in trap.. dan blijft zelfs een 316i handgeschakeld mij zwaar bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is precies dan het probleem met de kabelboom nog?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope geen foto's.. accu was leeg van de camera..
Maarja, die ene 500 euro ofzo boeit me echt niet.. zolang me daily maar compleet na mijn smaak is.. Hij moet iig. voor de vakantie van 2010 rijden, dat is 1 ding wat zeker is.
Voor de rest tja, geld is niet het probleem, het gaat zich eerder om de kabelboom![]()
klere ding..
Dude,quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:37 schreef Turquaz52 het volgende:
Okee, lees goed.
Oude Toestand Motor/Versn.bak: Kabelboom van Motor en Versn. samen in 1 kabelboom.
Nieuwe Motor: Kabelboom van alleen het motor, dus geen 2e ECU ingang of Versn. bak aansluitingen..
Nieuwe Bak: Geen kabelboom, maaaaaar: Deze bak is noooit geleverd op de 4 cilinders dus Kabelboom van oude Toestand is useless.
Mja ik vroeg me gewoon af waarom dat ding het nog niet deedquote:Op zondag 6 december 2009 10:50 schreef invine het volgende:
Ik geloof dat green_power wil weten wat je probleem is
quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Of je regelt even internet in je huis daar.
ze kop staat toch op hyves? nickname.hyves.nl?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ONZ is een paar deuren verderop, post daar je auto es. Of je kop?
Sterkte Turqquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik wil hierbij een pauze geven aan mijn project.
Ik heb gisteren bericht gekregen vanuit Turkije dat mijn Opa in de Intensive Care ligt.
Gezien het feit dat ik toch geen school of werk heb en niemand die me dus tegenhoudt, ga ik zsm naar Turkije toe, want volgens de artsen moeten we alvast voorbereid zijn...
Ik wil Zondag of Maandag al vertrekken, en wil rond Februari weer terug keren en als het me bevalt daar blijven maar mijn beide BMW's meenemen naar TR.
Dus jongens hierbij mijn excuses voor de mensen die dit volgden, maar het zijt zo.
Laters.
Sterkte man !quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik wil hierbij een pauze geven aan mijn project.
Ik heb gisteren bericht gekregen vanuit Turkije dat mijn Opa in de Intensive Care ligt.
Gezien het feit dat ik toch geen school of werk heb en niemand die me dus tegenhoudt, ga ik zsm naar Turkije toe, want volgens de artsen moeten we alvast voorbereid zijn...
Ik wil Zondag of Maandag al vertrekken, en wil rond Februari weer terug keren en als het me bevalt daar blijven maar mijn beide BMW's meenemen naar TR.
Dus jongens hierbij mijn excuses voor de mensen die dit volgden, maar het zijt zo.
Laters.
Je had toch een golf gti gekocht als daily?quote:Op dinsdag 22 december 2009 02:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Volgens me vader is het toch beter als ik in NL blijf, en ff daar wat tijd gun.. iig, ik wil rond januari/februari gaan.. eerst ff een daily fixxen met dit weer kom ik niet vooruit met een kutscooter..![]()
En de plannen gaan wijzigen denk ik.. Ik denk dat ik er een 6 cilinder in gooi..? Hoef ik die kabelboom shit niet aan te passen aan de bak.. en een S/C op een 6 cilinder moet wel wat meer vermogen en comfort bieden dan een 1.8 16v 4 cillinder toch?![]()
iemand intresse in een M42 blok? 200 euro meeneemprijs
quote:Op dinsdag 22 december 2009 04:24 schreef Googolplexian het volgende:
Als ik jou was, Turq, zou ik eerst kijken welke swap-optie de makkelijkste is voor jou (bolt-in, dus) en van daar uit de planning opzetten. Toch wel makkelijker als je een blok er zo kan inhangen en kunt omstekkeren en GAAN!
Je weet dat ik nogsteeds wat voor Del-Sols voel heaquote:Op dinsdag 22 december 2009 04:24 schreef Googolplexian het volgende:
Ikke niet ... ben erg happy met m'n vier-pittertje.
Vorige week is er een camberset voor opgegaan (eindelijk) en met nog wat ander spul is mijn "projectje" weer een stapje verder.Ook de ED9 van de vrouw heeft wat broodnodig onderhoud gehad (nieuwe lambda sonde o.a.) waardoor ook die weer trekt als een CRX
Als ik jou was, Turq, zou ik eerst kijken welke swap-optie de makkelijkste is voor jou (bolt-in, dus) en van daar uit de planning opzetten. Toch wel makkelijker als je een blok er zo kan inhangen en kunt omstekkeren en GAAN!
Wat is dat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je je druk maakt om verbruik moet je een Fiat chickacento kopen en geen 4 BMW's willen omtoveren met compressoren
God god je hebt nog energie ingestoken ookquote:
Ligt nu een berg sneeuw opquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je weet dat ik nogsteeds wat voor Del-Sols voel heaPost eens een pic..
![]()
Keuze lijkt makkelijk dus gaat vooral met budget te maken hebben. Al is 225 pk voor een redelijk kale BMW al best wel veel! Het wordt dan een Nur-bakkiequote:En ja, ik wil het precies doen als jij zegt.
6cil blok met bak Inlepelen, kabelboom aansluiten en gaan met de banaan.. ik zoek nu alleen op of ik intern iets met de kabelboom moet doen of niet.. maar een ding weet ik wel, en dat is de toerenteller wat veranderd moet worden..
Ik twijfel nu tussen een 320 blok (150PK met S/C tegen de 225)
Of een 325 blok (192PK en met S/C 260PK)
Maardannog het verbruik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Dat gele heeft ietsjes te veel gelopenquote:Op woensdag 23 december 2009 08:48 schreef fathank het volgende:
Waarom trek je het blok niet uit die gele? Hoef je dat ding ook niet op kenteken te zetten en kun je die later als circuitauto opbouwen.
Ik koop geen 340 om te driften, maar puur om de winter mee door te komen en me onderdelen kan op halen en brengenquote:Op woensdag 23 december 2009 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
Geef nou gewoon toe dat je een auto-sloperij aan het beginnen bent, Turq.
gaat íe een 340 kopen om te driften terwijl er twee BMW's weg staan te rotten ... doe je toch iets in de verkeerde volgorde, goos
Die dingen zijn bijna lelijker dan de multiplaquote:Op woensdag 23 december 2009 02:41 schreef Barcaconia het volgende:
Doe maar niet Turq, 340's moet je koesteren en niet afraggen![]()
Barbaar! Echt Hollands glorie, die 340's!quote:Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Die dingen zijn bijna lelijker dan de multipla
En jij denkt dat Turk dat snaptquote:Op woensdag 23 december 2009 12:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Barbaar! Echt Hollands glorie, die 340's!
Misschien als-ie voor zijn inburgeringscursus is geslaagd, daar staan zulke dingen vast in.quote:
quote:Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die dingen zijn bijna lelijker dan de multipla
Maar op je kenteken staat dat het een 4-pitter is. Daarom moet je hem laten herkeuren naar een 6-pitter.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:42 schreef Turquaz52 het volgende:
wat herkeurd worden? Dat blok komt uit een e36, en mijn auto kon er geleverd mee worden destijds, dus hopla na de Rudolf DieselWeg (Blerick), na de RDW toe, showen dat ik schijfjes achter heb en grotere schijven voor, en de motornummer showen, aanpassen op papieren en doorrijden na betaling van 50 euro ofzo
Niet meer dus, je moet ff verschijnen met je auto @ de lokale RDW om de hoek, je laat een bewijsje zien dat deze blok geleverd is in de model e36, en dat je de nodige aanpassingen hebt gedaan (achter schijven).quote:Op donderdag 24 december 2009 01:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar op je kenteken staat dat het een 4-pitter is. Daarom moet je hem laten herkeuren naar een 6-pitter.
PTA => WGR ?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:32 schreef Wiebelkont het volgende:
Toen je mijn wijlen 320i over wilde nemen zat je krap met geld en was je arme student - nu heb je 'geld zat' edoch geen werk? Waar haal je het geld vandaan? Uitkering & inwonend familie?
Doet zoiets dr wel echt toe? Nee, boeie waar meneer zn geld vandaan haaltquote:Op donderdag 24 december 2009 10:32 schreef Wiebelkont het volgende:
Toen je mijn wijlen 320i over wilde nemen zat je krap met geld en was je arme student - nu heb je 'geld zat' edoch geen werk? Waar haal je het geld vandaan? Uitkering & inwonend familie?
Goh, moet je weer interessant doen dat Turq alsnog iets van je wil weten?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
En waarom PM je me nou TurqVerander zijn naam maar en je kan het hier posten.
Omdat mensen die wel kunnen werken, maar dat niet doen, teren op de zakken van:quote:Op donderdag 24 december 2009 11:29 schreef x3ro het volgende:
[..]
Doet zoiets dr wel echt toe? Nee, boeie waar meneer zn geld vandaan haalt
Wanneer kunnen we weer een updatetje verwachten Turq?
Bij een vermogenswinst van 40% of meer moet je em laten herkeuren. Je moet kunnen aantonen dat de remmen op het vermogen berekend zijn, je onderstel etc..quote:Op donderdag 24 december 2009 10:15 schreef Googolplexian het volgende:
5 Serie is ook als M5 geleverd DUS je mag zomaar een M5-blok in elke 5-serie lepelen als het maar hetzelfde model is?
lijkt ... mij ... een ... beetje ... onzin
Niemand vraagt waar jij je poen vandaan haalt, dus wat geeft jou het recht om dat wel te doen?quote:Op donderdag 24 december 2009 11:34 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Omdat mensen die wel kunnen werken, maar dat niet doen, teren op de zakken van:
a) mensen die gewoon werken en belasting betalen
b) mensen die wel willen werken maar niet kunnen, en ook belasting betalen
Dan dat vind ik on-etisch.
Ontopic: Als geld geen issue is, waarom dan geen interessantere swap maken dan een halfbakken 318i, zet dan gewoon het blok + boom van een E38 over, past prima en levert veel meer vermogen + features!
Nee hoor want dan had ik dit gepost: Hee jongens!!! Turk heeft mij lekker gepm'ed!!quote:Op donderdag 24 december 2009 11:29 schreef x3ro het volgende:
[..]
Goh, moet je weer interessant doen dat Turq alsnog iets van je wil weten?
PM m dat dan gewoon terug
Incl. de nodige aanpassingen, dan ja.. maar is een M5 geen ander model (op papier) dan een normale 5? Want je hebt bij de m3 toch ook E90 en E92 enzoquote:Op donderdag 24 december 2009 10:15 schreef Googolplexian het volgende:5 Serie is ook als M5 geleverd DUS je mag zomaar een M5-blok in elke 5-serie lepelen als het maar hetzelfde model is?
lijkt ... mij ... een ... beetje ... onzin
Goed puntquote:Op donderdag 24 december 2009 12:28 schreef invine het volgende:
[..]
Incl. de nodige aanpassingen, dan ja.. maar is een M5 geen ander model (op papier) dan een normale 5? Want je hebt bij de m3 toch ook E90 en E92 enzo
En daar loop je mee te koop en dat was t gene wat ik triest vondquote:Op donderdag 24 december 2009 11:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee hoor want dan had ik dit gepost: Hee jongens!!! Turk heeft mij lekker gepm'ed!!En jullie lekker niehiet!!!
Maar dat heb ik niet gedaan. VInd het laf van hem dat hij me pm'ed. Daarom.
Zijn op zat andere manieren genoeg geld te verdienen zonder een uiterking. Tevens is Werk, Geldzaken & Recht een apart subforumquote:Op donderdag 24 december 2009 11:34 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Omdat mensen die wel kunnen werken, maar dat niet doen, teren op de zakken van:
a) mensen die gewoon werken en belasting betalen
b) mensen die wel willen werken maar niet kunnen, en ook belasting betalen
Dan dat vind ik on-etisch.
Ontopic: Als geld geen issue is, waarom dan geen interessantere swap maken dan een halfbakken 318i, zet dan gewoon het blok + boom van een E38 over, past prima en levert veel meer vermogen + features!
De vorige M5 was ook gewoon het E39 model. Net zoals de andere 5 series. Net als de E46 M3. Of mis ik je punt nouquote:Op donderdag 24 december 2009 12:28 schreef invine het volgende:
[..]
Incl. de nodige aanpassingen, dan ja.. maar is een M5 geen ander model (op papier) dan een normale 5? Want je hebt bij de m3 toch ook E90 en E92 enzo
Een E90 is 4 deurs en een E92 is 2 deurs coupé, vandaar het verschil. Een M3 is niet helemaal een ander "type".quote:Op donderdag 24 december 2009 12:28 schreef invine het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |