Ik meen dat Vandergeld ook een keer iets schreef over een schouder-hoofd-schouderpatroon van de AEX, waarbij we bezig zouden zijn aan afronding van de tweede schouder. Maar als ik naar de S&P 500 kijk, lijkt het eerder alsof we daar pas aan het hoofd bezig zijn (maar dan wel een breed hoofd). Aangezien de AEX nogal gedicteerd wordt door de Amerikaanse beurzen, zullen we hier waarschijnlijk niet zo snel heel ver meer naar beneden gaan.quote:
Zolang 318 niet breek zou het nog kunnen, geef het echter niet meer zoveel kans na gister.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:41 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik meen dat Vandergeld ook een keer iets schreef over een schouder-hoofd-schouderpatroon van de AEX, waarbij we bezig zouden zijn aan afronding van de tweede schouder. Maar als ik naar de S&P 500 kijk, lijkt het eerder alsof we daar pas aan het hoofd bezig zijn (maar dan wel een breed hoofd). Aangezien de AEX nogal gedicteerd wordt door de Amerikaanse beurzen, zullen we hier waarschijnlijk niet zo snel heel ver meer naar beneden gaan.
In principe ligt de 300 niet ver weg. Dat hebben we vorige week wel gezien.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:04 schreef M.Melandri het volgende:
Zolang 318 niet breek zou het nog kunnen, geef het echter niet meer zoveel kans na gister.
Klopt, alleen vind ik het patroon niet erg mooi meer. Zie eerder een vervolgstijging richting340.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In principe ligt de 300 niet ver weg. Dat hebben we vorige week wel gezien.
Geld?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:20 schreef TeringHenkie het volgende:
Iemand postte laatst dat de handel in de S&P futs zeer dun is, en dat de AEX-future deze blind volgt. Wat let mij dan om een AEX-optie te kopen en vervolgens de S&P futs leeg te kopen?
"S&P futs leeg te kopen" die zijn dan weer niet goedkoopquote:Op woensdag 2 december 2009 17:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
FTI na half 6 ben je goedkoper uit
Daarom kan hij beter FTi pakkenquote:Op woensdag 2 december 2009 17:29 schreef edwinh het volgende:
[..]
"S&P futs leeg te kopen" die zijn dan weer niet goedkoop
Volume FTI is nog veel dunner.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:35 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom is de FTI na 17:30 goedkoper? En het heeft trouwens weinig zin om na 17:30 met de FTI te gaan klooien, opties worden dan niet meer verhandeldzou wel leuk zijn
Ik heb nul posities, te druk met andere dingen vandaag en zag ook geen goede opties.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:39 schreef edwinh het volgende:
Ik zit maar heel laag in de markt nog geen 10% de rest is cash en mochten er schreurtjes in deze luchtbel komen heb ik voldoende achter de hand
Heb jij dat Ytube filmpje nog van die Amerikaanse dude met die boot die zo schreeuwde 'Dow 10.000 yeah! I bought a boat!" ? Je had hem hier een keer eerder gepost, vond wel tof filmpjequote:Op woensdag 2 december 2009 17:37 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volume FTI is nog veel dunner.
Je bedoelt dat het orderboek dunner isquote:Op woensdag 2 december 2009 17:37 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volume FTI is nog veel dunner.
Zal em vanavond eens opzoekenquote:Op woensdag 2 december 2009 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij dat Ytube filmpje nog van die Amerikaanse dude met die boot die zo schreeuwde 'Dow 10.000 yeah! I bought a boat!" ? Je had hem hier een keer eerder gepost, vond wel tof filmpje
Klopt, 10513.22, pfftquote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef Lemans24 het volgende:
indien het kop-schouder wordt, zal de 2e schouder deze week wel afgerond moeten worden, dus zouden we in één keer naar de 300 moeten. Het is maar 5%, maar dat lijkt me wel veel.
Ik zie nu pas dat de DJ op 10513,22 heeft gestaan vandaag. Het kan niet op daar!
Ik vermoed het ook, maar blijf er bij, unemployment data is belangrijk (belangrijker dan de unemployment data van vandaag). Maarja, zoals ik al zei, ik hoop op een daling van -0.5% of meer of een stijging van 0.5% of meer bij Amerika, zodat ik iig een vaag idee kan hebben welke richting we opgaan de volgende dag. Dat gespeel rond de nullijn kan ik niks meequote:Op woensdag 2 december 2009 17:40 schreef edwinh het volgende:
vanavond Beige book, ik vermoed morgen een rode dag maar dat is puur gevoelsmatig......
waar moet je zijn om 's avonds nog shorts op de Nikkei te kunnen kopen?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, 10513.22, pfftGelukkig gaan we alweer wat naar beneden. Het wordt pas weer interessant als Amerika rond de -0.5% sluit, dan zijn er weer wat gaps die gebruikt kunnen worden, oa. om dan Japan hard te shorten voor overnight en de gap tussen de europese futures en de markten te exploiteren, uitgaande van een lagere opening in Europa uiteraard.
En wat is die arbitragemogelijkheid dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:43 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik zie trouwens een mooie arbitragemogelijkheid![]()
long FTI JUN, short FTI MRT
[ afbeelding ]
Dat zit in de prijs ingecalculeerd, dat weet ik, maar hoe dichter we bij de expiratie komen, hoe kleiner het gat wordt. Als je veel geld cash hebt liggen zou je het kunnen proberen toch?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
En wat is die arbitragemogelijkheid dan?
(je weet dat het prijsverschil komt door dividend en rente...)
Deze kunnen we ook gaan inlijsten morgen.quote:Positief aan de handelsdag is wat Leloux betreft het gegeven dat de AEX woensdag kans heeft gezien boven de 315 te blijven. Hij verwacht dat de index ook donderdag zijn niveau zal houden. "Ik verwacht dat de AEX donderdag zich zal bewegen in de bandbreedte van 315 tot 317 punten", aldus Leloux.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |