Potverdorie, een aap uit de kont hier. Serieus. Bij Lukas is er geen peil op te trekken, behalve de constatering dat hij altijd periodes heeft waarin het beter gaat en waarin het minder gaat, zonder duidelijke aanleiding.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:33 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dat is precies het patroon van een seizoensafhankelijke depressie (winterdepresssie in dit geval). Het is iets om in je achterhoofd te houden, omdat het een verklaring kan geven voor niet in het verdere plaatje passende gedragingen. De reactie van kinderen op een seizoensafhankelijke depressie is anders dan bij volwassenen. Kinderen kunnen niet onder woorden brengen wat ze dwars zit en uiten dat non verbaal.
Iets om te bespreken met behandelaars.
De meeste kennis hierover is denk ik te vinden bij het AZG in Groningen. En ik weet niet veel over het autistisch spectrum, maar wel veel over winterdepressie bij volwassenen![]()
Pfff ja zeg wat mij betreft mag de zomer nu al wel beginnen ja. Dat zou ook mee kunnen spelen maar aan de andere kant het verklaard niet waarom het gedrag verslechterd al in september want dan is het eigenlijk nog heel mooi weer om buiten te spelen.quote:Op maandag 14 december 2009 20:35 schreef Lois het volgende:
Eva's gedrag gaat ook altijd met sprongen achteruit in de winter, niet in de minst omdat de driftbuien een stuk moeilijker uit te razen zijn in een volle woonkamer.Even buiten rennen,trampolinespringen of keihardfietsen is er dan niet bij.
Ja, ik heb naast autisme ook ADHD. Dat is pas dit jaar, vastgesteld.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:55 schreef trui het volgende:
goh lois, da's een onverwachte wending inderdaad! maar Oxy, gebruikte jij niet ook ADHD-medicatie?
ik hoop in elk geval dat het heel snel en goed gaat helpen voor Eva!
Meisje, je weet, ik hou ook niet van medicijnen, maar als ik dan lees hoe Oxy het ervaart, dan denk ik: tja, wat is er tegen eigenlijk?quote:Op donderdag 17 december 2009 13:31 schreef Lois het volgende:
Ik ben nooit een voorstander van medicijnen geweest maar ben inmiddels ook aardig murw van het slaapgebrek. Jammer dat we niet gelijk kunnen doorpakken maar we zijn weer een stapje dichterbij een oplossing.
Oei dat word dus een latertje......quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:28 schreef Oxymoron het volgende:
TV-tips:
Vanavond bij Ivo Niehe's TV-show, een interview met de ouders van Rowan, over de Paardenjongen.
En dan woensdag 23-12, 22:40, NED 2, de documentaire/film van de Paardenjongen.
Ik ken tal van kinderen met pdd-nos die het in het reguliere onderwijs met een ''rugzakje'' prima doen. Ik vind het bij pdd-nos wel wat anders dan bij kern-autisme.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:49 schreef Oxymoron het volgende:
Nou dat is snel, trui!
1 tip, bind 'm op je hart!: laat haar geen dag langer dan nodig, op het regulier onderwijs!
Is het geen optie om ergens in een hutje op de hei te gaan zitten bij wijze van spreken? Ik weet het, het is wéér een verandering van omgeving en routine en alles, maar misschien weegt het op tegen die angst?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:14 schreef Lois het volgende:
...
Ik was vanmiddag even bij de huisarts voor iets voor Eva, voor de dagen rondom oud en nieuw. Ze is zo onvoorstelbaar angstig voor vuurwerk dat we vorig jaar echt besloten hebben hier zoveel mogelijk aan te doen voor haar.
Echt kalmerende middelen zijn er niet voor kindjes, en die er zijn vonden we beide nogal eng omdat het bij speciale kindjes ook nog eens averechts kon werken.
We hebben nu een hoestdrankje gehad, wat ook wat suffig kan maken (eva heeft het al vele malen gehad als ze door het hoesten niet meer sliep, toen ze klein was) en daar mogen we hoge dosis van gaan geven gedurende de dag. Verder oordopjes in en zoveel mogelijk troosten.
Daar kunnen we wel meeleven, mocht dit alles niet voldoende zijn is het uitzingen en volgend jaar verder kijken.
Ja dat is natuurlijk onverwacht he... Ach gos...quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:20 schreef Lois het volgende:
Dat vroeg de dokter ook alNee geen optie voor dit jaar in ieder geval, ik moet gewoon werken de 31e en daarnaast verheugd Iris zich wel heel erg op het vuurwerk. Stomme is, Eva kan het heel goed hebben om middernacht, dan vind ze het zelfs fantastisch. Alleen die losse knallen, voor het zover is vind ze dood- en doodeng.
Dat is bij ons (regulier onderwijs) ook het geval dus ik ben het helemaal met Moonah eens. Het hangt erg af van het individuele kind en de school.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:21 schreef Moonah het volgende:
Oh, en bij ons (reguliere basisschool) hebben we een aantal kinderen met PPD-NOS en ook met NLD. Het bestaat in zo veel verschillende gradaties en variaties, dat je imo niet zo maar kunt zeggen dat Cato niet in het reguliere onderwijs zou kunnen gedijen. Er is best eea aan te passen hoor.
Het gaat niet om gelijk hebben Oxy.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:02 schreef Oxymoron het volgende:
Ach ja, ik heb het regulier onderwijs ook overleefd. Overleefd, ja.
En het ging best goed.afgezien van mijn trauma
Maar jullie zullen vast gelijk hebben.
Hier speelden een aantal factoren mee: 10 kilometer verder weg, dan de regulier school, geen contact met zijn oude klasgenoten, en weer een stapje terug doen. Inmiddels is gebleken, dat dat stapje terug doen, gelukkig weer een heleboel stappen vooruit zijn, maar... ( ik vind dit even moeilijk om goed te formulieren, naar aanleiding van het verhaal van Oxy) het is toch wel weer behoorlijk met je neus op de feiten gedrukt worden, dat je kind anders is, dan de meeste kinderen van de wijk. Inderdaad het busje verhaal... Ik ben blij, dat de busjes rijden, maar het is ook een stukje zelfstandigheid in leveren, wat heel moeilijk op te bouwen is.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:19 schreef Belana het volgende:
ik begrijp nooit zo goed wat mensen tegen speciaal onderwijs hebben? Dat is toch gericht op kinderen met een stoornis, wat voor één dan ook? het lijkt me juist fijn dat je weet dat je kind genoeg gespecialiseerde aandacht krijgt? Wat zijn de bezwaren?
ik heb je een pb gestuurd, lees dit nu pas. Misschien is het toch goed om bij haar bijv de SON af te nemen, bij een bureau als Comenius oid (bij jullie in de buurt)?quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:59 schreef trui het volgende:
ja, ik zei het misschien ook wat kort door de bocht, maar ze willen dat eventueel nog wel een keer testen, maar dan liever pas als ze 6 is (want dan kan de WISC afgenomen worden en dat geeft een betrouwbaarder beeld). ze is nu bijna 5.
Mooi Oxy, ik denk aan jou, Eva en Stout.... En ik duim dat onze jongens weer net als voorgaande jaren gewoon doorslapen.quote:Op zondag 27 december 2009 10:58 schreef Oxymoron het volgende:
Om 8.00 uur liep ik al buiten, met mijn vader. En toen we net binnen waren, was er alweer, vuurwerk buiten.
Zo voelt dat:
Een knal
zo hard dat
het een wereld verplaatst
naar een ander sterrenstelsel
Ik ben even uitgeknald
naar binnen.
De komende dagen ben ik dichtbij Eva. Of, juist zover van Eva als mogelijk is. Mijn eigen sterrenstelsel.
Ik denk aan je, Eva. Ik ben ook 8 geweest. En bang. En ''naar binnen''. Maar een oplossing, is er nog niet.
zusje, soms hebben ze wel aanvallen, maar niet zo erg dat ze alles slopen, maar boos kunnen ze behoorlijk zijn. vooral als je niet begrijpt wat ze bedoelen, wat ook door de taalachterstand komt. maar zo erg dat ze alles slopen, nee dat niet.quote:Op zondag 27 december 2009 11:27 schreef nieslief het volgende:
[..]
Mooi Oxy, ik denk aan jou, Eva en Stout.... En ik duim dat onze jongens weer net als voorgaande jaren gewoon doorslapen.
@ allen: ik heb wel bijgelezen maar ik sla veel dingen niet op (nog door het ongeluk) dus als ik mensen oversla sorry daar voor en eenvoor eenieder die dat nodig heeft.
Weet je wat ik me afvraag he. Je hoort zo vaak dat autistische kinderen bang zijn of dat ze gefrustreerd zijn of woede aanvallen hebben. Dat herken ik niet in onze jongens. En toen vroeg ik me af of dat misschien komt doordat een autist eigenlijk altijd 'alleen' is in zijn/haar wereld, dat de buitenwereld ongrijpbaar is en onbegrijpelijk voor hem/haar. Zou het voor onze jongens verschil maken dat ze 'samen alleen' zijn in hun gedeelde wereld doordat ze een eiig zijn? Dat ze vanuit het samen autist zijn het zelfvertrouwen hebben om die grote boze buitenwereld tegemoet te treden? Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel.
Dat is nu juist voor veel ouders, in ieder geval voor mij, zo moeilijk. Hij flipt om dingen die ik echt niet snap.... en dan probeer ik het heel erg van zijn kant te zien, maar dat stukje onbedoeld onbegrip voelt hij toch.....quote:Op maandag 28 december 2009 10:39 schreef Oxymoron het volgende:
En over de woedebuien: mijn moeder heeft wel eens gezegd: hád je als kind maar die woedebuien gehad! Dan hadden we, een beetje kunnen weten, wat er in je om ging.
Mijn buien kwamen pas na mijn 18e. Toen kon ik pas, iets van mijn gevoel laten zien aan anderen.
Ik denk dat het voor ouders wel lastig kan zijn, maar wees blij, als je kind tenminste wat ''toont''.
De wereld is voor een autist echt niet makkelijk. Probeer de woede te snappen. En ook als, ze niks laten ''zien''; dan is er (vaak) nog die storm. Vanbinnen.
quote:Op zondag 27 december 2009 20:50 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
zusje, soms hebben ze wel aanvallen, maar niet zo erg dat ze alles slopen, maar boos kunnen ze behoorlijk zijn. vooral als je niet begrijpt wat ze bedoelen, wat ook door de taalachterstand komt. maar zo erg dat ze alles slopen, nee dat niet.
Die 'storm' die zien we wel bij hun zoals Gothic-Blackie al zei maar niet die ja hoe zeg ik dat nou zonder te kwetsen 'auti-woede-aanvallen'. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Het is dan net alsof die twee samen wel kunnen communiceren waar ik of mijn man geen toegang heeft. Dus als ik noem er maar een mininiesje K echt boos is moet ik Mininiesje G eropaf sturen en begeleiden om erachter te komen wat er is. En weet je als ik het dan weet is het soms zo ontzettend simpel. Snappen jullie nog wat ik bedoel?quote:Op maandag 28 december 2009 10:39 schreef Oxymoron het volgende:
En over de woedebuien: mijn moeder heeft wel eens gezegd: hád je als kind maar die woedebuien gehad! Dan hadden we, een beetje kunnen weten, wat er in je om ging.
Mijn buien kwamen pas na mijn 18e. Toen kon ik pas, iets van mijn gevoel laten zien aan anderen.
Ik denk dat het voor ouders wel lastig kan zijn, maar wees blij, als je kind tenminste wat ''toont''.
De wereld is voor een autist echt niet makkelijk. Probeer de woede te snappen. En ook als, ze niks laten ''zien''; dan is er (vaak) nog die storm. Vanbinnen.
Bij mij helpt bijna altijd: De 5, zie www.autistisch-spectrum.nl, en tip! het boek van Evelien Bleeker, heb ik vaker genoemd. (Wie, Wat, Hoe, Waar en Wanneer). Gewoon de leiding of ouders die de 5 duidelijk maken, soms zelfs visueel.quote:Op maandag 28 december 2009 11:19 schreef livelink het volgende:
En hoe gaat dat met jou, Oxy? Ken je nog grenzen in een woeduitbarsting en hoe kom je er weer uit?
Sorry, dit vind ik wel heel erg kort door de bocht. Lang niet iedere autist heeft problemen met het regulier onderwijs.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:49 schreef Oxymoron het volgende:
Nou dat is snel, trui!
1 tip, bind 'm op je hart!: laat haar geen dag langer dan nodig, op het regulier onderwijs!
quote:Op maandag 28 december 2009 16:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Sorry, dit vind ik wel heel erg kort door de bocht. Lang niet iedere autist heeft problemen met het regulier onderwijs.
(Hmm, ik zie dat er meer mensen waren die dat dachten. Ik zeg al niets meer, wil niet weer de discussie aanzwengelen)
ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet reageren op je nieuws trui![]()
Ik had het eerste gedeelte van de post al gemaakt voordat ik zag dat er nog meer pagina's warenquote:Op maandag 28 december 2009 17:39 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Als je niets wil aanzwengelen snap ik je post sowieso al niet.
Zeg dan niets zou ik zeggen.
Het lijkt me ook vreselijk als dat soort dingen tegen je worden gezegd.quote:Op maandag 28 december 2009 18:23 schreef nieslief het volgende:
@ Moonah: Jeetje zeg wat frustrerend wat ben ik blij dat ik die hele molen niet in hoef als ik dat zo lees. Onze zoons hebben wel op een PSZ gezeten maar gelukkig werd daar al ingegrepen omdat ze het in een kleuterklas absoluut niet zouden gaan redden. Dat was idd wel even slikken voor ons maar vooral voor onze omgeving. Wij als ouders zagen het 'probleem' wel maar in een uurtje bij opa & oma of oom & tante of wie dan ook kwam het 'probleem' niet naar voren. En dan krijg je dus de opmerkingen dat je 'eens wat strenger' moet zijn of 'breng maar een dagje hier dan zal ik hem dat wel leren'. En dat vind ik eigenlijk kwetsender dan dat ze 's morgens zingend de bus in dansen en er ook dansend weer uit komen. Ik zie onze jongens gewoon opbloeien en dat doet me goed.
Wat bedoel je met ''echte'' autisten?quote:Op maandag 28 december 2009 18:16 schreef Moonah het volgende:
Even een toevoeging bij mijn post:
Ik praat nu over kinderen die al in het reguliere onderwijs zitten. Hoe het gaat met kinderen die een zwaardere stoornis hebben (druk ik me zo respectvol uit?) weet ik niet precies. Want bv 'echte' autisten ben ik in al die jaren nog niet tegengekomen.
Ik denk dat ze refereerd aan de zware vorm van autisme waarbij geen enkel contact mogelijk is. Tenminste zo vat ik het op. Als je het zo eruit filtert is het idd wel een beetje tsja euhm kwetsendquote:Op maandag 28 december 2009 18:40 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ''echte'' autisten?
Meestal zijn dat autisten met een verstandelijke beperking.quote:Op maandag 28 december 2009 18:49 schreef nieslief het volgende:
[..]
Ik denk dat ze refereerd aan de zware vorm van autisme waarbij geen enkel contact mogelijk is. Tenminste zo vat ik het op. Als je het zo eruit filtert is het idd wel een beetje tsja euhm kwetsend
Mijn ervaring is dat kinderen die behoren tot de groep kanner-autisten ofwel kernautisten, met daarbij bijv. een laag iq niet eens in aanmerking komen voor regulier onderwijs.quote:Op maandag 28 december 2009 18:16 schreef Moonah het volgende:
Even een toevoeging bij mijn post:
Ik praat nu over kinderen die al in het reguliere onderwijs zitten. Hoe het gaat met kinderen die een zwaardere stoornis hebben (druk ik me zo respectvol uit?) weet ik niet precies. Want bv 'echte' autisten ben ik in al die jaren nog niet tegengekomen.
Ja maar dan vraag ik me weer af is het dan wel autisme of is er dan wel een verstandelijke beperking? Ik snap dat het een het ander niet uitsluit maar is het dan niet zo dat autisme dan testen in de weg kan gaan zitten waardoor uit de test komt dat er een verstandelijke beperking is? Of is de verstandelijke beperking zo zwaar dat contact niet mogelijk is en er vanuit gegaan wordt dat het kind (of de volwassene) ook autistisch is?quote:Op maandag 28 december 2009 19:06 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Meestal zijn dat autisten met een verstandelijke beperking.
''Echt'' autisme, zie je bij normaal begaafden met autisme, omdat dan de autistische handicap, niet overschaduwd wordt door de verstandelijke beperking. (zie ook: Brein Bedriegt, van Peter Vermeulen). Die schrijft, dat een autist, die is wat jullie ''echt'' noemen, bijv veel stereotype bewegingen heeft, en niet (kan) praten. Maar zie je dan het autisme of de verstandelijke beperking?
Het is wat ingewikkeld, wat ik nu wil vertellen, misschien snappen jullie het wel/niet?
En poemojn, ik ken zomaar 3 klassiek autisten die nu op het regulier onderwijs zitten!
Oh Oxy, sorry dat ik me ongelukkig heb uitgedrukt. En ook anderen als ik die heb gekwetst met mijn manier van uitdrukken. Ik ben te weinig in de materie thuis om de juiste nuances aan te brengen.quote:Op maandag 28 december 2009 18:40 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ''echte'' autisten?
wat kan jij betekenen voor een kind met pdd-nos? ik bedoel: heb je tips hoe leerstof te benaderen, andere manier van leren en hoe pak jij het aan in de klas?quote:Op maandag 28 december 2009 21:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh Oxy, sorry dat ik me ongelukkig heb uitgedrukt. En ook anderen als ik die heb gekwetst met mijn manier van uitdrukken. Ik ben te weinig in de materie thuis om de juiste nuances aan te brengen.
Wat ik bedoel, is dat ik in het reguliere onderwijs tot nu toe alleen maar kinderen met PDD-NOS of Asperger ben tegengekomen.
En Lois, tnx voor je uitleg. Erg zeg, dat je zo moet vechten voor een plekje op school. Dat gun je toch ieder kind?
Nou, zo heel veel verder dan dagritmekaarten, taken in 'stukjes' opdelen, evt picto's om structuur in taken aan te brengen en veel extra aandacht kom ik ook niet hoor.quote:Op maandag 28 december 2009 21:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat kan jij betekenen voor een kind met pdd-nos? ik bedoel: heb je tips hoe leerstof te benaderen, andere manier van leren en hoe pak jij het aan in de klas?
Lastige situatie is dat Trui, sterkte met het vinden van de goede 'weg' voor Catootje.quote:Op maandag 28 december 2009 23:18 schreef trui het volgende:
in welke groep zit luca nu, lady-wrb?
bedankt overigens voor alle reacties, ik vind ze hartverwarmend. ook die van jou hoor troel!en vervelend dat je niet zo goed weet hoe te reageren, maar er is niet maar 1 goede manier ofzo.
ik ben zeker niet per definitie tegen 't speciaal onderwijs, en als er een vorm van onderwijs is waar onze catootje beter zou gedijen dan het reguliere-met-wat-ondersteuning dan ben ik denk ik vrij snel om. vervelend dat dan nog niet zo 1-2-3 geregeld is (daar had ik al wel 't een en ander over gehoord maar me nog niet echt in verdiept). en daarnaast is 't denk ik wel lastig om precies die school te vinden die dan dus echt goed past. juist ook omdat er zo'n diversiteit bestaat binnen dit spectrum. de juffen hebben haar al wel als 'signaalleerling' aangemerkt, en dat zou vervolgens een 'bespreekleerling' kunnen worden, zo is mij verteld. we gaan 't maar stap voor stap bekijken. er zitten wel meer kinderen met PDD-NOS bij hen op school, met een zogeheten 'rugzakje'. maar wat dat rugzakje dan concreet inhoudt weet ik nog niet.
luca kan zich slecht concentreren volgens de meester. wat zou meester kunnen doen om dat te verbeteren?quote:Op maandag 28 december 2009 22:50 schreef mspoez het volgende:
Wat voor tips wil je lady? Waar loop je tegen aan? Ik ben cluster4leerkracht dus wellicht kan ik je een beetje helpen?
is die speciale leekracht de intern begeleider?quote:Op maandag 28 december 2009 22:15 schreef lady-wrb het volgende:
mm tja, ik heb 13 januari een gesprek met de leerkracht, de speciale leerkracht (ben de goede omschrijving even kwijt) en de begeleider van het ggz. verwacht er eerlijk gezegd weinig van, dus hoopte op wat inspiratie om het gesprek de goede richting op te kunnen sturen.
ik weet eerlijk gezegd niet wat de mogelijkheden van school zijn en wat ik van een leerkracht mag verwachten op dit vlak.
Schiet me nu te binnen, wat ik ook wel eens heb toegepast: Een zandloper (van 1 of 5 of 10 minuten). Binnen die tijd moest er een bepaalde taak af zijn. Werkte idd goed.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:34 schreef wendytje het volgende:
Ik geef hem een deeltaak en zeg dat ik na 10 minuten wil zien dat het af is.
of een timetimerquote:Op donderdag 31 december 2009 10:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Schiet me nu te binnen, wat ik ook wel eens heb toegepast: Een zandloper (van 1 of 5 of 10 minuten). Binnen die tijd moest er een bepaalde taak af zijn. Werkte idd goed.
als hij hier de kans krijgt, leert hij zijn huiswerk met zowel de tv én de playstation aan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:17 schreef mspoez het volgende:
Thuis werkt apart werken al niet, dus hoe kan het dan op school werken, daar is nog veel meer te zien en te beleven. Hoe is Luca met iets op zijn hoofd? Auti's in mijn groep wil ik nog wel eens laten werken met hun MP3 op. Instructie wel in de groep (vooraan, tafel zo dicht mogelijk bij de mijne, gezichten naar mij) daarna eventueel extra instructie en dan aan het werk met muziek op hun hoofd zodat andere prikkels worden afgesloten. Wel even checken wat er op die MP3 staat, natuurlijk, deathmetal heeft meestal niet zo'n rustgevend effect
ik heb vroeger wel dingen met een kookwekker geregeld, maar dat was geen huiswerk. toch eens proberen.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Schiet me nu te binnen, wat ik ook wel eens heb toegepast: Een zandloper (van 1 of 5 of 10 minuten). Binnen die tijd moest er een bepaalde taak af zijn. Werkte idd goed.
Het kán. Je hebt ze in veel smaken hequote:Op vrijdag 1 januari 2010 10:38 schreef Belana het volgende:
een serieuse vraag: zijn PDD NOS'ers nogal egocentrisch? is dat iets wat daar bij hoort?
Gaat hij niet richting puber inmiddels? Hij is toch wat ouder dan de meeste kinderen hier?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 11:32 schreef Belana het volgende:
ja isso, vele smaken...
ik wil niet te veel schrijven omdat Ian niet bij ons woont en dan vind ik het niet kloppen als ik een heel verhaal ga doen hier, dat is niet netjes vind ik, maar enfin, het egocentrisme had weer topdagen hier zeg maardus ik vroeg me af of dat erbij hoort.
Ik heb járen van spanning gebraakt, vooral toen ik nog geen goede begeleiding had, maar wel uit huis woonde. Elke keer was het kotsen en kotsen en kotsenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:56 schreef livelink het volgende:
Fijn Lois dat het zo goed is gegaan. Hier begon het slecht. Job is 's ochtends begonnen met overgeven. Het kan natuurlijk zijn dat hij gewoon ziek was, maar ik vermoed dat het te maken had met alle spanningen van het vuurwerk.
En dat heb je heel duidelijk uitgelegd Oxymoronquote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:34 schreef Oxymoron het volgende:
Nou ja, ik vind dat heel logisch!
Hoe laat gaan we naar huis? Hoe laat gaat de visite weg? Hoe laat ga je weer? etc etc
Vragen die ik elke dag stel. En dat is géén egocentrisme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Dat is vragen om Duidelijkheid!
Ik (als autist) kan vele malen meer ergens van genieten wanneer ik weet, hoe laat iets is afgelopen. Juist dán kan ik volop van het moment gebruikmaken.![]()
Wie , Wat, Waar, Wanneer en Hoe!
Zo belangrijk!
En oma die langskomt, of de Donald Duck, is veel voorspelbaarder dan vuurwerk 1x per jaar.
Dit is gewoon logica. En wat jullie hebben niet.
Ik ben heel erg blij dat jij zo duidelijk kunt uitleggen waarom die behoefte er is, want hij kan dat niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:34 schreef Oxymoron het volgende:
Nou ja, ik vind dat heel logisch!
Hoe laat gaan we naar huis? Hoe laat gaat de visite weg? Hoe laat ga je weer? etc etc
Vragen die ik elke dag stel. En dat is géén egocentrisme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Dat is vragen om Duidelijkheid!
Ik (als autist) kan vele malen meer ergens van genieten wanneer ik weet, hoe laat iets is afgelopen. Juist dán kan ik volop van het moment gebruikmaken.![]()
Wie , Wat, Waar, Wanneer en Hoe!
Zo belangrijk!
En oma die langskomt, of de Donald Duck, is veel voorspelbaarder dan vuurwerk 1x per jaar.
Dit is gewoon logica. En wat jullie hebben niet.
Dat klinkt, als teveel Lege Tijd (als er niks ingepland is). En teveel Lege Tijd = kliergedrag. En kliergedrag is weer een vraag om, duidelijkheid.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:02 schreef Belana het volgende:
Ian is enthousiast zolang er iets (wat dan ook) leuks gebeurt, daarna is iedere vorm van enthousiasme weg. Is dat dan ook vragen om duidelijkheid? dat vraag ik me dus af.
Ik vraag me heel veel dingen af, dat mag toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |