Dat is een semantische truuk. Als je het volk niet in staat stelt beslissingen te nemen over zaken die hen direct aangaan, dan heb je geen vertrouwen in hun inschattingsvermogen (HET kenmerk van intelligentie).quote:Op maandag 30 november 2009 19:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Er zijn genoeg manieren om invloed uit te oefenen op de politiek en in mijn ogen mogen mensen mee betrokken zijn bij de politiek. Maar ik ben geen voorstander van een (bindend) referendum.
In mijn ogen is het volk zeker niet dom, ze zijn alleen niet geschikt om bepaalde beslissingen te nemen. Daarmee beledig je het volk niet, maar ben je gewoon realistisch over de capaciteiten van mensen. Dat heeft ook weinig met opleidingsniveau te maken.
Wij hebben er in Helmond al 2 bij 'onze' moskee.quote:Op maandag 30 november 2009 19:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het om het straatbeeld gaat. Naar ik heb begrepen hebben we in Nederland maar zo'n tien minarettten.
Die op Zuid is echt een aanfluiting. En dat ding komt maar niet af. Ik stel voor dat we er een varkensslachterij van maken.quote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
hebben ze dan alleen maar in 010 gerekend haha ik ken er hier in de omgeving al 3 aan wijzen ..
Schiedam , Rotterdam west , en die bij Rotterdam zuid![]()
dat zijn er in een straal van 10 kilometer al 3
Post van de dag voor mijquote:Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een semantische truuk. Als je het volk niet in staat stelt beslissingen te nemen over zaken die hen direct aangaan, dan heb je geen vertrouwen in hun inschattingsvermogen (HET kenmerk van intelligentie).
Tevens vind ik het een ongeoorloofde pluim in de reet van bestuurders en het toeschrijven van bekwaamheid die ze zeker gezien de (recente) geschiedenis niet verdienen.
Nou, nu nog de 7 andere vinden danquote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
hebben ze dan alleen maar in 010 gerekend haha ik ken er hier in de omgeving al 3 aan wijzen ..
Schiedam , Rotterdam west , en die bij Rotterdam zuid![]()
dat zijn er in een straal van 10 kilometer al 3
quote:
in Amsterdam staan er ook minimaal 4 in bv Zuid Oost alleen al zijn er 4quote:Op maandag 30 november 2009 19:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, nu nog de 7 andere vinden dan
Verder werd er gezegd, niet voor het eerst want het is onderzocht, dat het aantal praktizerende moslims in Nederland snel afneemt. Voor een woud van minaretten hoeven we dus niet bang te zijn.
Ook dat is niet waar. Er is geen meerderheid nodig om iets mogelijk te maken. Anders zouden er sowieso geen moskees zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 19:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, nu nog de 7 andere vinden dan
Verder werd er gezegd, niet voor het eerst want het is onderzocht, dat het aantal praktizerende moslims in Nederland snel afneemt. Voor een woud van minaretten hoeven we dus niet bang te zijn.
In Den Bosch tegenover het politiebureau. En in Uden heeft de moskee er volgens mij ook eentje, waar ook nog eens gebrabbel uitkomtquote:Op maandag 30 november 2009 19:07 schreef qonmann het volgende:
[..]
in Amsterdam staan er ook minimaal 4 in bv Zuid Oost alleen al zijn er 4
Je bent echt relaxed he?quote:Op maandag 30 november 2009 19:13 schreef Deprater het volgende:
nou zet er nog maar wat neer hoor tussen de koeien dan worden de mensen wel wakker , leuk al die herrie op zondag en zaterdag vijf keer per dag
De reden waarom ik dat vertrouwen niet heb is de complexiteit van zaken voor veel beslissingen. Daar is gewoon veel kennis voor nodig en daarvoor moet men zich verdiepen in het onderwerp. Er zijn vast mensen die zich zo betrokken voelen dat ze zich goed laten informeren, maar voor veel mensen bestaat die betrokkenheid niet.quote:Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een semantische truuk. Als je het volk niet in staat stelt beslissingen te nemen over zaken die hen direct aangaan, dan heb je geen vertrouwen in hun inschattingsvermogen (HET kenmerk van intelligentie).
Tevens vind ik het een ongeoorloofde pluim in de reet van bestuurders en het toeschrijven van bekwaamheid die ze zeker gezien de (recente) geschiedenis niet verdienen.
Wat dat betreft blijft het eeuwig zonde dat Fortuyn het niet waar heeft mogen maken. Hij had een waardeloze crew uitgezocht, maar die vent zelf was -met al zijn makken- een goeie geweest.quote:Op maandag 30 november 2009 19:16 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De reden waarom ik dat vertrouwen niet heb is de complexiteit van zaken voor veel beslissingen. Daar is gewoon veel kennis voor nodig en daarvoor moet men zich verdiepen in het onderwerp. Er zijn vast mensen die zich zo betrokken voelen dat ze zich goed laten informeren, maar voor veel mensen bestaat die betrokkenheid niet.
Ik moet je absoluut gelijk geven dat de huidige bestuurders niet geheel bekwaam zijnmaar als de mensen goed gekozen worden dan vertegenwoordigen ze wel een meerderheid in de samenleving.
Ik zal niet zeggen dat het de mooiste zijn, maar het is toch best leuk, zo'n exotisch gebouwtje in een verder onopvallende omgeving?quote:Op maandag 30 november 2009 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben er in Helmond al 2 bij 'onze' moskee.
[ afbeelding ]
Toen mijn kinderen klein waren noemden ze dat altijd 'het huisje van Aladdin'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |