Lijkt wel op dat ding uit de Efteling.quote:Op zondag 29 november 2009 16:36 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Groot gelijk, alhoewel met een minaret opzich helemaal niets mis is. Ze moeten gewoon strengere eisen gaan stellen aan de architectonische kwaliteit van de gehele moskee. Ik woon in Tilburg en daar staat sinds een jaar of 10 een behoorlijk grote moskee. Nu is Tilburg nooit een 'schoane' plaats geweest maar die moskee is zelfs voor TIlburgse normen té lelijk. Ik snap echt niet hoe zoiets ooit door de welstandscommissie is gekomen.
Ik ben ervan overtuigt dat zelfs de gemiddelde moslim in het midden oosten dit niet mooi vindt.
[ afbeelding ].
Jouw overtuiging is niet de moslim overtuigingquote:Op zondag 29 november 2009 16:36 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Groot gelijk, alhoewel met een minaret opzich helemaal niets mis is. Ze moeten gewoon strengere eisen gaan stellen aan de architectonische kwaliteit van de gehele moskee. Ik woon in Tilburg en daar staat sinds een jaar of 10 een behoorlijk grote moskee. Nu is Tilburg nooit een 'schoane' plaats geweest maar die moskee is zelfs voor TIlburgse normen té lelijk. Ik snap echt niet hoe zoiets ooit door de welstandscommissie is gekomen.
Ik ben ervan overtuigt dat zelfs de gemiddelde moslim in het midden oosten dit niet mooi vindt.
[ afbeelding ].
Tjah, de moslims worden ook niet met open armen ontvangen.quote:Op zondag 29 november 2009 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, vind je het gek? Het is niet zo dat ze met open armen verwelkomt worden.
Dat kleine groepje christenen mogen dus geen kerk bouwen in Saudi Arabie. Die regel hebben ze dus wel.quote:Op zondag 29 november 2009 16:34 schreef Meki het volgende:
[..]
De regels hebben ze niet. er wonen eenmaal weinig christenen in Islamitische landen.
Nogmaals: Dat is niet waar. Er staat hier in Oss geen enkele minaret, maar er zijn, voor zover ik weet, minimaal twee moskeeën.quote:
Egypte, 10% van de bevolking of zo'n 8 miljoen mensen.quote:Op zondag 29 november 2009 16:34 schreef Meki het volgende:
[..]
De regels hebben ze niet. er wonen eenmaal weinig christenen in Islamitische landen.
Nee die hebben ze er niet, omdat er weinig christenen leven.quote:Op zondag 29 november 2009 16:40 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Dat kleine groepje christenen mogen dus geen kerk bouwen in Saudi Arabie. Die regel hebben ze dus wel.
Dan woon jij in een ander land dan ik. Nederland=knuffelland no.1. Voor alle gezindten.quote:Op zondag 29 november 2009 16:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Tjah, de moslims worden ook niet met open armen ontvangen.
( Zie de opmars van extreem rechts, npvv etc. )
Je hebt ze allemaal persoonlijk gesproken en ondervraagd?quote:Op zondag 29 november 2009 16:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee die hebben ze er niet, omdat er weinig christenen leven.
er wonen hoogstens 100 christenen die praktiserend zijn en de anderen zijn voornamelijk ongelovigen die geen geloof hangen
Omdat de lokale politiek met de bestemmingsplan het niet toelaat.quote:Op zondag 29 november 2009 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals: Dat is niet waar. Er staat hier in Oss geen enkele minaret, maar er zijn, voor zover ik weet, minimaal twee moskeeën.
quote:Op zondag 29 november 2009 16:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee die hebben ze er niet, omdat er weinig christenen leven.
er wonen hoogstens 100 christenen die praktiserend zijn en de anderen zijn voornamelijk ongelovigen die geen geloof hangen
http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Saudi_Arabiaquote:There are probably more than 1 million Roman Catholics in Saudi Arabia.
In Egypte zijn er ook kerken, niet veel maar ze zijn er wel.quote:Op zondag 29 november 2009 16:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Egypte, 10% van de bevolking of zo'n 8 miljoen mensen.
Misschien dat de regering af en toe knuffelt, maar ik zou mij als moslim nou niet bepaald welkom voelen in NL.quote:Op zondag 29 november 2009 16:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan woon jij in een ander land dan ik. Nederland=knuffelland no.1. Voor alle gezindten.
Wikipedia kan je herschrijven, is niet betrouwbaarquote:Op zondag 29 november 2009 16:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Saudi_Arabia
quote:Op zondag 29 november 2009 16:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Wikipedia kan je herschrijven, is niet betrouwbaar
Ik heb liever de overheidsinstanties van S. Arabie die met betrouwvolle cijfers komen.
..en ook niet over kerken in welk ander land dan ook.quote:Op zondag 29 november 2009 16:44 schreef Brickboy het volgende:
De discussie over de uitslag van dit referendum zou eigenlijk allang niet meer over de architectuur of kwantiteit van minaretten moeten gaan, maar over het feit dat er blijkbaar veel racisten in Zwitserland zijn.
Officiële landstaal: Arabischquote:Op zondag 29 november 2009 16:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb liever de overheidsinstanties van S. Arabie die met betrouwvolle cijfers komen.
quote:Op zondag 29 november 2009 16:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze zijn allicht betrouwbaar dan de 100 die jij noemde zonder enige bron. Maar hier een niet-herschrijfbare bron: http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2008/108492.htmquote:Op zondag 29 november 2009 16:45 schreef Meki het volgende:
[..]
En nu maar afwachten hoe Moslims omgaan met democratisch genomen besluit.quote:Op zondag 29 november 2009 16:44 schreef qonmann het volgende:
Toch mooi voor de Zwitsers dat ze zich over zoiets kunnen uitspreken.
..een Ja was onverwacht..
quote:Op zondag 29 november 2009 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En nu maar afwachten hoe Moslims omgaan met democratisch genomen besluit.
Het is geen democratisch besluit, maar een onderbuikgevoelens besluit.quote:Op zondag 29 november 2009 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En nu maar afwachten hoe Moslims omgaan met democratisch genomen besluit.
Ik kan Arabisch lezen, Ik zoek het wel zelf op op S. Arabische overheidinstanties die betrouwvol zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 16:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze zijn allicht betrouwbaar dan de 100 die jij noemde zonder enige bron. Maar hier een niet-herschrijfbare bron: http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2008/108492.htm
En ik heb ook liever dat de overheid in SA met betrouwbare cijfers gaat komen, maar tot die tijd moeten we het hier maar mee doen
Het is wél democratisch. Echter zie ik het niet als een heel goede ontwikkeling, geeft maar weer eens aan dat referenda niet zo gepast zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 16:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is geen democratisch besluit, maar een onderbuikgevoelens besluit.
Geen wijsheid maar meer angstige besluit
Nogmaals het werkt enkel averechts en Zwitserland zal zich enkel hiermee slecht avereren tegen de Arabische wereld.
Nee.quote:Op zondag 29 november 2009 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij ziet de zelfmoordterroristen natuurlijk al Bern aanvallen.
Dat denk ik ook. Denk dat meteen alle kerktorens in de Arabische wereld omgehaald worden. O wacht, er zijn geen kerktorens daarquote:Op zondag 29 november 2009 16:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals het werkt enkel averechts en Zwitserland zal zich enkel hiermee slecht avereren tegen de Arabische wereld.
En als je je eenmaal slecht hebt geavereerd, dan weet je het wel. Zeker tegen Arabieren.quote:Op zondag 29 november 2009 16:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ook, alleen aangezien het officiële standpunt van de regering daar is dat iedereen moslim is zullen zij geen specificaties over het aantal christenen hebben.quote:Op zondag 29 november 2009 16:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik kan Arabisch lezen, Ik zoek het wel zelf op op S. Arabische overheidinstanties die betrouwvol zijn.
quote:Op zondag 29 november 2009 16:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
En als je je eenmaal slecht hebt geavereerd, dan weet je het wel. Zeker tegen Arabieren.
Het is gewoon een democratisch besluit. Dat de uitkomst jou niet zint, is geen reden om het meteen een niet-democratisch besluit te noemen. Die vind je voornamelijk in de islamitische landen....niet-democratische besluiten.quote:Op zondag 29 november 2009 16:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen Islamitisch onderwijs gevolgd.quote:Op zondag 29 november 2009 16:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik avereer
Hij avereert
Wij avereren, dat ken je toch wel
die zijn allang weg jaquote:Op zondag 29 november 2009 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Denk dat meteen alle kerktorens in de Arabische wereld omgehaald worden. O wacht, er zijn geen kerktorens daar![]()
Btw, avereren
lol mag ik even lachen, als ze wel nee hadden gezegd was het wel weer een democratische besluit ..quote:Op zondag 29 november 2009 16:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Ooit in Egypte geweest?quote:Op zondag 29 november 2009 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Denk dat meteen alle kerktorens in de Arabische wereld omgehaald worden. O wacht, er zijn geen kerktorens daar![]()
Btw, avereren
ligt de wijn al te chamberen ?quote:Op zondag 29 november 2009 17:01 schreef Lavenderr het volgende:
Af en toe lig ik hier in een deuk. Die Meki![]()
Zo komt een druilerige zondagmiddag wel om.
Zo, nu (l)aveer ik even naar de keuken teneinde een maaltijd te avereren, die ik vervolgens ga savoureren
quote:Op zondag 29 november 2009 17:01 schreef Lavenderr het volgende:
Af en toe lig ik hier in een deuk. Die Meki![]()
Zo komt een druilerige zondagmiddag wel om.
Zo, nu (l)aveer ik even naar de keuken teneinde een maaltijd te avereren, die ik vervolgens ga savoureren
Tuurlijk wel. Irak, Libanon en Egypte hebben aanzienlijke christelijke minderheden.quote:Op zondag 29 november 2009 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Valt tegen in Irak (4% Christen) t.o.v. Nederland (5% Moslim). Vooral als je bedenkt dat het christendom vele millennia ouder en eerde aanwezig is in Irak dan de islam aldaar, maar nu is het nog maar 4%. En dit komt echt niet door een gebrek aan vruchtbaarheid onder de christenen aldaarquote:Op zondag 29 november 2009 17:13 schreef freako het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Irak, Libanon en Egypte hebben aanzienlijke christelijke minderheden.
Wat betreft democratie is het natuurlijk helemaal waar. Maar ik denk niet dat je door directe democratie de beste beslissingen zult krijgen voor de lange termijn.quote:Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er is niets democratischer dan besluiten nemen a.h.v. bindende referenda.
In Cairo, Mokkatam, is een kerk met 20.000 zitplaatsen.quote:Op zondag 29 november 2009 17:13 schreef freako het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Irak, Libanon en Egypte hebben aanzienlijke christelijke minderheden.
Ook Christelijke, Joodse en Islamitische organisaties waren tegen.quote:Op zondag 29 november 2009 17:33 schreef Zienswijze het volgende:
Dit had ik niet verwacht. Omdat de meeste Zwitserse politieke partijen tegen een minarettenverbod waren.
Hier wel, alleen op vrijdag volgens mij.quote:Op zondag 29 november 2009 17:35 schreef tho_Omas het volgende:
Worden die minaretten hier in Nederland eigenlijk wel gebruikt? Ik heb er nog nooit geluid uit horen komen.
Ja, de vertegenwoordigers van die organisaties zijn van die hoge pieten die zich natuurlijk politiek correct willen gedragen. Maar het interesseert niemand wat de vertegenwoordigers van die organisaties vinden. Ik weet zeker dat er christenen en joden in Zwitserland zijn die voor een minarettenverbod zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 17:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ook Christelijke, Joodse en Islamitische organisaties waren tegen.
En Zwitserland is het land waar het christendom is ontstaan.quote:Op zondag 29 november 2009 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
Dat er in Iran en Egypte kerken staan is natuurlijk heel leuk. Maar in het enige, echte moslimland Saoedi-Arabie mogen geen kerken, synagogen en tempels worden gebouwd. En Saoedi-Arabie is het land waar de islam is ontstaan.
Heeft er niks mee te maken. De islam is een Arabische godsdienst (tradities en cultuur van Arabische stammen) en heeft dus Arabische facetten. Saoedi-Arabie is een heel belangrijk land voor moslims. Mekka, met de Kaaba, ligt in Saoedi-Arabie. Moslims gaan wereldwijd naar Saoedi-Arabie (niet naar Iran of Egypte dus) voor een pelgrimstocht.quote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef freako het volgende:
[..]
En Zwitserland is het land waar het christendom is ontstaan.
quote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef freako het volgende:
[..]
En Zwitserland is het land waar het christendom protestantisme / calvinisme is ontstaan.
Saoedi-Arabië, gidsland.quote:Op zondag 29 november 2009 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
Dat er in Iran en Egypte kerken staan is natuurlijk heel leuk. Maar in het enige, echte moslimland Saoedi-Arabie mogen geen kerken, synagogen en tempels worden gebouwd.
Als paap zijnde doe ik er ook weinig aan om de bouw van moskees in Italie af te dwingen. Daar voel ik mij ook niet toe verplicht, dat is een zaak van de Italiaanse regering.quote:Op zondag 29 november 2009 17:56 schreef Zienswijze het volgende:
Als de islam zo'n tolerant geloof is, zouden moslims er best aan wat kunnen doen om in het land waar de islam is ontstaan, het land van de bakermat van de islam, de bouw van niet-islamitische gebedshuizen toe te staan.
Er is ook geen moskee in Vaticaanstad.quote:Op zondag 29 november 2009 17:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heeft er niks mee te maken. De islam is een Arabische godsdienst (tradities en cultuur van Arabische stammen) en heeft dus Arabische facetten. Saoedi-Arabie is een heel belangrijk land voor moslims. Mekka, met de Kaaba, ligt in Saoedi-Arabie. Moslims gaan wereldwijd naar Saoedi-Arabie (niet naar Iran of Egypte dus) voor een pelgrimstocht.
Als de islam zo'n tolerant geloof is, zouden moslims er best aan wat kunnen doen om in het land waar de islam is ontstaan, het land van de bakermat van de islam, de bouw van niet-islamitische gebedshuizen toe te staan.
Hoeveel moskeeën staan er in Vaticaanstad?quote:Op zondag 29 november 2009 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
Dat er in Iran en Egypte kerken staan is natuurlijk heel leuk. Maar in het enige, echte moslimland Saoedi-Arabie mogen geen kerken, synagogen en tempels worden gebouwd. En Saoedi-Arabie is het land waar de islam is ontstaan. Waar Mohammed is geboren. Het land van waar de islam is verspreid. Het land is belangrijk voor moslims, het land waar Mekka ligt en waar moslims wereldwijd naartoe komen. Zie de Hadj dezer dagen bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |