Ik vind wilt icm met ik wel heel raar.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik daarnaar terug wilt, maar het geeft te denken, misschien vinden onze kleinkinderen later het wel smerig dat niet elk huis geen toilet per bewoner heeft bijvoorbeeld. Voor ons nu overdreven, maar dan misschien onderdeel van de cultuur
Van isogram had ik dat niet verwacht.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:02 schreef isogram het volgende:
Los van je eventuele vertrek naar Thailand moet je sowieso beschikken over een geldig indentiteitsbewijs. Misschien moet je naar de gemeente gaan waar je staat ingeschreven. Daar kunnen ze je ongetwijfeld advies geven. Verder kun je aangifte van diefstal overwegen tegen je ouders.
Tsssssk ... capisce ...quote:Op woensdag 16 december 2009 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
"Er mist een s" is geen correct Nederlands. En s kan niet missen, want niet (met enige pijn) constateren dat er iets ontbreekt. Een s kan ontbreken, d.w.z. niet aanwezig zijn waar die aanwezigheid wel verwacht werd.
Verder maak ik een paar soortgelijke fouten met opzet.
Capice?
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:07 schreef Yreal het volgende:
misching vond ie het vies dat je stond te spugen
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:39 schreef Jawzz het volgende:
Ha, leuk, zo'n dubbelzijdige woordgrap!
quote:Op woensdag 16 december 2009 14:38 schreef Qebbel het volgende:
[..]
![]()
Daar heb ik ook weleens naar gekeken ja! Maar wat is daar de gemiddelde leeftijd, vraag ik me dan af? Ik bedoel, hoef heus niet tussen alleen maar 20/30-ers te zitten, maar alleen maar mottige taart lesbo's van 55+ is me ook een beetje te veel van het groeien. Maar zo'n cruise zelf lijkt me zo leuk! Waarom wilt je vrouw niet?
quote:Op woensdag 16 december 2009 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Hiermee creerd men weer een nieuw handvat om u leefpatroon te analyseren. Wanneer je thuis bent, hoeveel mensen er momenteel bij jou thuis verblijven enz enz enz.
quote:Op woensdag 16 december 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat NL de beurs op de knip gaat houden ja.
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Nederland en Indonesie bestaan nog steeds hoor , ook de kinderen van de afgeslachten.
Zelfs om bijv. een 2500 jaar oude obelix wordt nog ruzie gemaakt om deze terug te brengen in het land van herkomst.
En wat denk je dat "missen" zoal voor betekenissen heeft? Onder andere "erachter komen dat iets niet is waar men het verwachtte." En dat is dus precies wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
"Er mist een s" is geen correct Nederlands. En s kan niet missen, want niet (met enige pijn) constateren dat er iets ontbreekt. Een s kan ontbreken, d.w.z. niet aanwezig zijn waar die aanwezigheid wel verwacht werd.
"Iets missen" is iets actiefs, wat een letter dus niet kan doen, maar wat ook niet de bedoeling is van die betreffende zin. Het enige wat de S daar doet, is "ontbreken". Dat is iets anders. Eigenlijk het omgekeerde. Omdat de S ontbreekt, mist de lezer de S.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:37 schreef Tokus het volgende:
[..]
En wat denk je dat "missen" zoal voor betekenissen heeft? Onder andere "erachter komen dat iets niet is waar men het verwachtte." En dat is dus precies wat er aan de hand is.
quote:Op woensdag 16 december 2009 22:49 schreef Aron7120 het volgende:
Klacht: Mensen die handtekeningen inzamelen voor een gezin met een man die slecht Nederlands spreekt na 8,5 jaar in Nederland+ mensen die na 8.5 jaar in Nederland slecht Nederlands spreken (eventuele spelfouten mijner zijde verbehouden
)
Dat zeg ik toch ook: een s kan er niet achter komen dat hij er niet is waar wij hem verwachtten.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:37 schreef Tokus het volgende:
[..]
En wat denk je dat "missen" zoal voor betekenissen heeft? Onder andere "erachter komen dat iets niet is waar men het verwachtte." En dat is dus precies wat er aan de hand is.
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:28 schreef themauster het volgende:
Een man hier verder op staat zijn oprit te vegen heeft geen enkele zin want het sneeuwt nog hardt door.
Zouden de aanhalingstekens betekenen dat de poster het niet weet?quote:Op woensdag 16 december 2009 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat voorheen 'prestitieuze' prijzen (ok, Nobel wat meer dan Time natuurlijk) behoorlijk aan inflatie onderhevig zijn.
Laat ik mijn peilen eens op deze spelfout richten.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:45 schreef drijfhout het volgende:
Ik heb ook gisteravond gelopen, les 18. Was hier net ietsje minder koud dan de voorgaande avonden. Thermisch ondergoed aan voor het eerst, best lekker, en handschoenen. Geen muts. Lopen ging heerlijk.
Dat laatste tot mijn verbazing, want ik had de voorgaande nacht slechts drie uurtjes geslapen. Afgelopen zondag was ik volledig uitgeslapen, maar was het zwoegen bij het lopen. Geen pijl op te trekken dus.
Die is inderdaad niet bepaald origineel.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Laat ik mijn peilen eens op deze spelfout richten.
Blijkt volgens Google nog veel voor te komen trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |