abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75688105
PURMEREND - De gemeente Purmerend heeft de woede van haar inwoners op de hals gehaald door elektronische chips in de nieuwe kliko's te plaatsen. Zo wil de gemeente het afvalgedrag van de bewoners observeren.

Purmerenders hebben bij de Stadspartij geklaagd over de nieuwe kliko's omdat ze zich in hun privacy aangetast voelen, meldt Webregio. Kliko's waarin zich geen werkende chip meer bevindt, worden door de gemeente als illegaal beschouwd en in beslag genomen. "Slechts door aangifte van diefstal van de kliko bij de politie en het daardoor verkrijgen van een proces verbaal, kan bij de gemeente een nieuwe kliko worden verkregen. Een pikant gegeven, immers de gemeente is zelf de ‘dief’ van de kliko waarop de aangifte doelt", schrijft Stadspartij Purmerend in een persbericht.

Ja lieve gehoorzame mensjes.
Na de slimme-meter, opslag van reisgegevens (km heffing, OV-Chipkaar), opslag van biometrische gegevens (Vingerafdruk, gelaatscan) , opslag van communicatie (internet / telefoon) gevens en de ontwikkeling van INDECT ("Intelligent information system supporting observation, searching and detection for security of citizens in urban environment"), centrale opslag van u medische gegevens in het EPD, gaat de overheid zometeen ook in de gaten houden hoeveel huisvuil u wekelijks weggooit.

Hiermee creerd men weer een nieuw handvat om u leefpatroon te analyseren. Wanneer je thuis bent, hoeveel mensen er momenteel bij jou thuis verblijven enz enz enz.

De overheid lijkt de laatste 1.5 jaar erg haast te hebben met het invoeren van dergelijke privacy schendende maatregelen . De DDR was er niks bij.

Slaapt u gerust verder. We hebben immers niks te verbergen. De overheid waakt over u.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 16-12-2009 14:38:40 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 14:27:16 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75688128
Gaan ze bij ons in de gemeente ook doen. Echt nutteloos en duur.
pi_75688233
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:27 schreef BasEnAad het volgende:
Gaan ze bij ons in de gemeente ook doen. Echt nutteloos en duur.
Voor ons lijkt het nutteloos.
De overheid spant weer een touwtje over de burger heen.

Op naar een totalitaire staat politie staat waar ze in Noord Korea jaloers op zullen zijn.

De Nederlandse burgers zijn net kikkers in een pan die langzaam aan het koken wordt gebracht.
Als de pan gaat koken is het te laat.
  Admin woensdag 16 december 2009 @ 14:30:59 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75688267
Volgens mij hebben we die sinds kort in Dordt ook.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_75688288
"Afvalgedrag" ?!

Hoezo?! Ik heb een kliko, als die vol zit, zet ik hem aan de straat. Wat maakt het dan verder uit?! Er zit toch al een streepjescode op, waarmee ze dat ding kunnen herleiden tot welk adres ie behoort!

Ik zie niet in welk gedrag er geanalyseerd kan worden. Gaan ze de afvalzakken openmaken om te kijken of je niet teveel papier oid in de zakken hebt zitten? Gaan ze de bakken wegen, om te zien of je geen stenen weggooit?

Wat een idioterie!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 16 december 2009 @ 14:33:29 #6
136343 BasEnAad
pi_75688361
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Voor ons lijkt het nutteloos.
De overheid spant weer een touwtje over de burger heen.
[ afbeelding ]

Op naar een totalitaire staat politie staat waar ze in Noord Korea jaloers op zullen zijn.

De Nederlandse burgers zijn net kikkers in een pan die langzaam aan het koken wordt gebracht.
Als de pan gaat koken is het te laat.
Inderdaad.
Het is ook ongelooflijk dat dit schrikbeeld werkelijkheid wordt. Alsof er werkelijk niets geleerd is van het verleden.
pi_75688430
Dus als je je chemische troep en je batterijen bij de buurman in de kliko gooit krijgt hij een brief en moet hij gaan bewijzen dat ie 't er niet in gedaan heeft? Mooie boel.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 14:42:43 #8
18653 crew  D.
pi_75688675
Welke gegevens krijgen ze nu meer dan met de oude barcode?
  woensdag 16 december 2009 @ 14:45:06 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75688771
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:42 schreef D. het volgende:
Welke gegevens krijgen ze nu meer dan met de oude barcode?
Er zit ook een mini camera en microfoon in. En nanobots die je afval doorzoeken.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_75688817
Terecht, iedereen denkt maar alles in die containers te kunnen flikkeren. Vertrouwen is goed maar controle in deze gevallen beter.

Ik betaal weer extra omdat anderen alles er maar in donderen. En ik maar afval scheiden
pi_75688940
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dus als je je chemische troep en je batterijen bij de buurman in de kliko gooit krijgt hij een brief en moet hij gaan bewijzen dat ie 't er niet in gedaan heeft? Mooie boel.
gooi het toch gewoon in de wc pot , als ze het mensen moeilijk gaan maken doen we het zo
na mij een wereld waarin niet meer zou willen leven

over de grijze bak nog even. het wordt al heel lang gedaan hoor, dus ze weten al wel wat je weggooit, zo dom zijn ze ook weer niet, je gedrag is allang bekend , pas als ze goed inzicht hebben in wat ze kunnen verdienen voeren ze het betalen per kilo in, eerst onder de mom we wegen niet maar kijken hoeveel keer je de bak buiten zet, maar ondertussen rekenen ze alles door hoor

dus gooi de afval voortaan in kanaal , dump het in het bos , zo komen ze niet achter je leef partroon !!!
  woensdag 16 december 2009 @ 14:49:49 #12
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_75688942
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
De overheid lijkt de laatste 1.5 jaar erg haast te hebben met het invoeren van dergelijke privacy schendende maatregelen . De DDR was er niks bij.
Ik ben het niet eens met een hoop dingen die de overheid doet of wilt doen, maar ik wordt dat ge-privacy-hype wel beu hoor.

Laatst stond ik op een feestje met een ontzettende koei te praten over dat hij dacht dat de gegevens op de AH bonuskaart verkocht werden aan de overheid. wtf. Dat is wat dat gehype met het SBS volk doet.
pi_75689290
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:49 schreef BobLeSponge het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met een hoop dingen die de overheid doet of wilt doen, maar ik wordt dat ge-privacy-hype wel beu hoor.

Laatst stond ik op een feestje met een ontzettende koei te praten over dat hij dacht dat de gegevens op de AH bonuskaart verkocht werden aan de overheid. wtf. Dat is wat dat gehype met het SBS volk doet.
Justitie mag de gegevens van de AH bonuskaart gewoon gebruiken. Sterker nog dat gebeurt regelmatig.
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 14:59:19 #14
18653 crew  D.
pi_75689308
quote:

Ik neem aan dat ze worden verkocht aan iedereen die er geld voor over heeft
pi_75689396
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:59 schreef D. het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze worden verkocht aan iedereen die er geld voor over heeft
Je kan het ook weg baggetaliseren ja . Mensen vergeten wat de potentie en de mogelijkheden zijn van dergelijke systemen.

Zeker met de ontwikkeling van INDECT krijgen we een maatschappij die totaal onwendelijk is en waar niemand bij gebaat is (op uitzondering van de machthebbers na)
"Schuldig" tot het tegendeel bewezen is.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:01:57 #16
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_75689397
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Justitie mag de gegevens van de AH bonuskaart gewoon gebruiken. Sterker nog dat gebeurt regelmatig.
Wat wil je er nou mee zeggen? Als ze daarmee boeven vangen is dat prima toch? Of ben je bang dat er iemand bij 'de overheid' op een maandag middag gaat kijken hoeveel handencreme jij hebt gekocht? Of wat?
pi_75689472
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:01 schreef BobLeSponge het volgende:

[..]

Wat wil je er nou mee zeggen? Als ze daarmee boeven vangen is dat prima toch? Of ben je bang dat er iemand bij 'de overheid' op een maandag middag gaat kijken hoeveel handencreme jij hebt gekocht? Of wat?
Zie mijn post hierboven.
Je bent bekend met de ontwikkeling van Indect?

Heb je nagedacht over de potentie van dergelijke systemen die constant informatie vastleggen over het gedrag van individuen?
  woensdag 16 december 2009 @ 15:04:41 #18
136343 BasEnAad
pi_75689505
quote:

[..]

Wel als er op de plek van een moord handcreme is gevonden.
En jij net die handcreme hebt gekocht.
Jij mag dan gaan bewijzen dat je het niet was.

Klinkt misschien idioot, maar zo werkt omgekeerde bewijslast.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:07:47 #19
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75689643
quote:

[..]

Inderdaad, dat gaat ze niks aan.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_75689707
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:31 schreef Adolecens het volgende:
"Afvalgedrag" ?!

Hoezo?! Ik heb een kliko, als die vol zit, zet ik hem aan de straat. Wat maakt het dan verder uit?! Er zit toch al een streepjescode op, waarmee ze dat ding kunnen herleiden tot welk adres ie behoort!

Ik zie niet in welk gedrag er geanalyseerd kan worden. Gaan ze de afvalzakken openmaken om te kijken of je niet teveel papier oid in de zakken hebt zitten? Gaan ze de bakken wegen, om te zien of je geen stenen weggooit?

Wat een idioterie!
Nee, ze gaan kijken of je wel netjes je afval gescheiden aanbied, dus afval, papier en GTF apart,
Je moet de Gemeentelijke milieupolitie ook aan het werk houden...
pi_75689715
Doen ze hier al jaren. Ik zie het probleem niet
  woensdag 16 december 2009 @ 15:10:43 #22
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_75689750
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:09 schreef rkd het volgende:
Doen ze hier al jaren. Ik zie het probleem niet
pi_75689767
TS kan je ook topics openen zonder "WORD WAKKER NEDERLAND" en soortgelijke termen te schreeuwen? Je komt nogal over als zo'n bange conspiracy huillie.
pi_75689844
quote:

[..]

och.

http://www.geenstijl.nl/m(...)age_in_bonuskaa.html

En zoals bij veel dingen begint zoiets met korting op de goeie producten, en gaat het over in extra betalen bij slechte producten.
Zo vreemd is de gedachtegang niet.

(Neemt niet weg dat ik gewoon een AH-kaart heb. Je kan ze namelijk ook gewoon anoniem krijgen.)
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:20:18 #25
136343 BasEnAad
pi_75690182
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:11 schreef Sapstengel het volgende:
TS kan je ook topics openen zonder "WORD WAKKER NEDERLAND" en soortgelijke termen te schreeuwen? Je komt nogal over als zo'n bange conspiracy huillie.
Dat is het idiote ook. Iedereen staat er bovenop en ziet het gebeuren. Toch is dat voor de regering geen signaal om eens rustiger aan te doen.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:31:06 #26
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75690612
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat is het idiote ook. Iedereen staat er bovenop en ziet het gebeuren. Toch is dat voor de regering geen signaal om eens rustiger aan te doen.
De overheid is dol op zulke initiatieven, misschien kunnen ze dan de belasting wat hoger maken
pi_75691178
quote:
'krijgt' inzage? u-huh.. denk dat ze daar graag voor betalen.

Als de prijzen voor deze gezondheidsfreak-polissen en de normale polissen straks ver genoeg uit elkaar liggen is iedereen mooi het haasje als bij het aanvragen blijkt dat je wekelijks 3 zakken chips op je bonuskaart hebt gekocht de afgelopen jaren. Zou erg vervelend zijn.. (heb zo'n ding niet dus t zal me jeuken)
pi_75692127
Het begint met het chippen van kliko's en eindigd met het chippen van baby's
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75692222
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:05 schreef bijdehand het volgende:
Word wakker mensen!!!@@ą!@ą@ HET EINDE IS NABIJ DE NWO KOMT ERAANAANAANNAANN!!!!
pi_75692263
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Word wakker mensen!!!@@ą!@ą@ HET EINDE IS NABIJ DE NWO KOMT ERAANAANAANNAANN!!!!
Daar hebben we onze applaus machine weer
pi_75692264
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee duh
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75692282
quote:
Wie weet is dat al gebeurd bij de inenting voor de mexiaanse griep...
pi_75692323
Het "afvalgedrag" . Hou nou op met me!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75692379
Vandaag paspoort aangevraagd. Ipv 2 vingers hebben ze nu al mijn vingers aangezien ik te weinig profiel had. Zegt die vrouw ''Hij kiest zo de 2 minst slechte''
Gewoon even gaan demonstreren in de US met je kliko zodat ze hun mega magnetronnen op je richten. De overheid is er voor jou belangengroepen en zichzelf.
pi_75693089
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:12 schreef baba117 het volgende:
Vandaag paspoort aangevraagd. Ipv 2 vingers hebben ze nu al mijn vingers aangezien ik te weinig profiel had. Zegt die vrouw ''Hij kiest zo de 2 minst slechte''
Gewoon even gaan demonstreren in de US met je kliko zodat ze hun mega magnetronnen op je richten. De overheid is er voor jou belangengroepen en zichzelf.
En daarmee sla je de plank GOED
pi_75694600
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:09 schreef Barwurz het volgende:

[..]

Wie weet is dat al gebeurd bij de inenting voor de mexiaanse griep...
Het rare is dat dit heel dom klinkt. Wat nog raarder is dat ik ze het zo zie doen...
pi_75696680
"Boeieuhhh, ik hep tog nix te verberruguh? Waar maak je juh eige druk om?!!?1"
  woensdag 16 december 2009 @ 18:44:26 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_75698072
quote:
Nog even een je privacy is echt helemaal zoek
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 16 december 2009 @ 19:34:47 #39
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_75700019
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:07 schreef mstx het volgende:

[..]

Inderdaad, dat gaat ze niks aan.
Denk je dat iemand dat gaat doen?
pi_75700104
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:34 schreef BobLeSponge het volgende:

[..]

Denk je dat iemand dat gaat doen?

Reageer je hier nog even op ?
quote:

[..]

Zie mijn post hierboven.
Je bent bekend met de ontwikkeling van Indect?

Heb je nagedacht over de potentie van dergelijke systemen die constant informatie vastleggen over het gedrag van individuen?
pi_75701194
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Indect

Wat is dat, het is mij niet echt duidelijk wat het nou echt inhoud.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:25:10 #42
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_75708139
quote:

[..]

Ik denk dat je zorgverzekeraar er wel wat voor over zou hebben om van iedereen die zich bij hun wil verzekeren het boodschappenmandje van het afgelopen jaar te kunnen bekijken...

Ik denk dat mensen dan opeens om de gekste redenen geweigerd gaan worden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  woensdag 16 december 2009 @ 22:35:28 #43
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75708625
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
PURMEREND - De gemeente Purmerend heeft de woede van haar inwoners op de hals gehaald door elektronische chips in de nieuwe kliko's te plaatsen. Zo wil de gemeente het afvalgedrag van de bewoners observeren.
Wat registreren die chips eigenlijk? Zitten er ook sensors in de vuilnisbak ingebouwd zodat er ook iets gemeten kan worden? Of worden die chips uitgelezen bij het ophalen zodat men kan zien hoevaak elke bak geleegd wordt?
pi_75752100
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:10 schreef Jarno het volgende:
Het "afvalgedrag" . Hou nou op met me!
Nicht lächeln. De sociale controle is moordend; ook in jouw buurt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')