Ja oke maar er zijn grenzen. Er gaat meestal ook veel fout en dan zie je die dieren lijden voor je ogen. Dat breekt je toch op lange termijn op?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:43 schreef rulerofdeath het volgende:
werk en prive gescheiden houden
Ja dat konden de nazi's ook in de vernietigingskampen maar daarom blijven het nog wel pure misdadigers. Ik denk echt dat dit hetzelfde soort volk is dat in de tweede wereld oorlog ook in concentratie kampen het vuile werk opknapte. Beide hadden een steekje los.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:44 schreef VeerEli het volgende:
Ik snap je wel, mij lijkt het ook walgelijk. Ik zou het ook nooit kunnen.
Denk dat mensen die dat werk doen dieren niet als levende wezens zien, of gewoon op de één of andere manier een knop flink kunnen omdraaien.
Heb je ooit gedacht aan de mensen die de stukjes mens moeten verzamelen van idioten die voor de trein zijn gesprongen? Dat vind je minder erg dan dieren slachten?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:41 schreef NoShitSherlock het volgende:
Er zijn veel beroepen in de wereld die echt ranzig zijn en waar je stalen zenuwen voor nodig hebt.
Maar er is voor mij 1 beroep wat ik een groot mysterie vind in hoe mensen dat dag in dag uit kunnen uit oefenen.
Neem die vergelijking niet te serieus. Het gaat hier om het psychologische aspect he, en daarmee is dit een gegronde vergelijking.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:48 schreef Sander het volgende:
Ahhh, een trolltopic. Zeg dat dan meteen.
Ik zou er werkelijk geen enkele moeite mee hebben.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je ooit gedacht aan de mensen die de stukjes mens moeten verzamelen van idioten die voor de trein zijn gesprongen? Dat vind je minder erg dan dieren slachten?
werken op een terminale afdeling/abortuskliniek...?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:51 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ik zou er werkelijk geen enkele moeite mee hebben.
Omdat er een wereld van verschil zit tussen het doden van een levend wezen en het schoonmaken van een plaats delict.
Hell no, dit is geen gegronde vergelijking. Hoe erg jij het slachten van dieren is een waarde die alleen tussen je oren bestaat. Kom er niet mee dat dat vergelijkbaar is. Voor jou misschien, maar voor mij?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:50 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Neem die vergelijking niet te serieus. Het gaat hier om het psychologische aspect he, en daarmee is dit een gegronde vergelijking.
Maar er zit toch een verschil tussen een levend wezen doden en lijken onderzoeken?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:52 schreef trovey het volgende:
Alles went...werken in een slachthuis...autopsie doen op menselijke lijken die 3 weken in het water hebben gelegen en noem maar op, voor alles er is er wel iemand te vinden die er aan kan wennen.
Vind dat niet echt een vergelijking. Dat mens waarvan je de stukjes moet opruimen, hebben er zelf voor gekozen om hun leven op te geven.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je ooit gedacht aan de mensen die de stukjes mens moeten verzamelen van idioten die voor de trein zijn gesprongen? Dat vind je minder erg dan dieren slachten?
Mensen stompen af in een slachthuis en zien het niet meer als levende wezens maar gewoon als dingen waarmee ze moeten werken. Heb ooit zoiets gehoord in een documentaire waarin men slachters interviewde hierover, was volgens mij een Dokument documentaire maar dat weet ik niet meer zeker.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:55 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Maar er zit toch een verschil tussen een levend wezen doden en lijken onderzoeken?
De wil om te leven is het diepste instinct wat een levend wezen bezit. En om daar dan een eind aan te moeten maken is toch het ergste wat er is?
Ik ben niet vegetarisch. Maar vind dit ook walgelijk en snap ook niet waarom iemand het kan doen.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:59 schreef Ralphmeister het volgende:
Dat van die lijken enzo lijkt me ook erger..
En dier is en blijft nou eenmaal een dier.. Dus wil je op deze manier er over praten, dan moet je in mijn ogen wel vegetarisch zijn anders eet je er niet van ook..
Tering.. gewoon... tering...quote:Op donderdag 26 november 2009 20:48 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ja dat konden de nazi's ook in de vernietigingskampen maar daarom blijven het nog wel pure misdadigers. Ik denk echt dat dit hetzelfde soort volk is dat in de tweede wereld oorlog ook in concentratie kampen het vuile werk opknapte. Beide hadden een steekje los.
Natuurlijk heeft een lijkschouwer erg werk , maar die dood niemand. Dat is dus moreel gezien eens stuk minder zwaar lijkt mij dan. Het is ook niet leuk om dag in dag uit lijken te moeten opruimen, maar je zit tenminste niet met het schuld gevoel van dat je dag in dag uit dieren dood .quote:Op donderdag 26 november 2009 20:56 schreef MOD het volgende:
Ach ik heb zo vaak op een boot gestaan om te vissen en dan ving ik er 100. Die gingen allemaal de ton in en liet ik sterven op het droge. Nooit moeite mee gehad omdat je weet dat je er lekker van kan eten naderhand. En zo is dat bij de slagerij ook me dunkt.
Ik heb een keer een tijd mee gelopen met een uitvaartverzorger, omdat we daar een item aan het maken waren voor in een film. De hele mikmak mogen aanschouwen van begin tot eind. Niet dat ik lijken heb zien liggen, maar zij wisten het in geuren en kleuren te vertellen over hoe ze mensen soms binnen krijgen, en dat ze die dan ook moeten verzorgen tot ze in de kist liggen. Waaronder dus ook treinspringers en mensen die 3 weken in het water hebben gelegen.
En als ik dan zag hoe nuchter die lui tegen het leven aan stonden verbaasde me dat, maar dat is ansich logisch. Gewoon je werk doen en er niet bij na denken.
Het hoort er bij, niet? Dit gebeurt al sinds mensenheugenis.
Dit vind ik altijd zo'n stomme opmerking he. Ik eet zelf ook vlees hoor, dus niet denken dat ik dit zeg omdat ik eventueel vegetarier zou zijn ofzo.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:09 schreef MOD het volgende:
Net als dieren hebben wij het instinct om te overleven en dat doe je met name door te eten. En dat moet ergens vandaan komen.
Nope. Een paard bijvoorbeeld, kan in een sloot liggen van pak um beet 50cm diep. Hartje zomer, hoofd ruimschoots boven water, doch na een paar keer proberen (lees: tot max 15-20 minuten) geeft hij eenvoudigweg op. En tot zo ver diep in zijn binnenste, dat hij met gemak een half uur daarna dood kan zijn. Gewoon omdat hij het op heeft gegeven. Medisch gezien is er verder geen noodzaak voor om dood te gaan. Hij gaat dood omdat hij opgeeft, zonder te vechten voor zijn leven. Hell, dat hoefde niet eens, hij was niet in levensgevaar.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:55 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Maar er zit toch een verschil tussen een levend wezen doden en lijken onderzoeken?
De wil om te leven is het diepste instinct wat een levend wezen bezit. En om daar dan een eind aan te moeten maken is toch het ergste wat er is?
Daar heb je wel een punt misschien, maar laat ik het zo zeggen; we eten al sinds we bestaan vlees. Dus dan vind ik het niet zo gek dat we dat nu nog doen. En dan moet je ook gewoon zo een koe afslachten voor je het in de pan kan doen. Dus dood moeten ze sowieso.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:16 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n stomme opmerking he. Ik eet zelf ook vlees hoor, dus niet denken dat ik dit zeg omdat ik eventueel vegetarier zou zijn ofzo.
Maar je hebt écht geen vlees nodig om te overleven hoor.
En er zijn ook genoeg vleesvervangende producten die je kan eten.
Oke dit vind ik dus een beetje een raar voorbeeld. Zo'n paard raakt natuurlijk uitgeput en heeft er geen besef van dat als hij nog 40 minuten doorgaat met spartelen dat hij er dan levend uitkomt. Hij raakt uitgeput en heeft dan simpelweg de kracht niet meer om door te gaan, en dan bezint hij zich in zijn situatie ( niet meteen wetende dat hij dood zal gaan in deze situatie ). Dat is eerder een teken van onmacht dan dat dit zou duiden op een gebrek aan mentale overlevingskracht.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nope. Een paard bijvoorbeeld, kan in een sloot liggen van pak um beet 50cm diep. Hartje zomer, hoofd ruimschoots boven water, doch na een paar keer proberen (lees: tot max 15-20 minuten) geeft hij eenvoudigweg op. En tot zo ver diep in zijn binnenste, dat hij met gemak een half uur daarna dood kan zijn. Gewoon omdat hij het op heeft gegeven. Medisch gezien is er verder geen noodzaak voor om dood te gaan. Hij gaat dood omdat hij opgeeft, zonder te vechten voor zijn leven. Hell, dat hoefde niet eens, hij was niet in levensgevaar.
En ja dat heb ik meerdere malen mee moeten maken.
En er zijn meer gevallen, ook bij mensen, bekend, dat wanneer men eenvoudigweg op geeft, men doodgaat. Terwijl dat niet had gehoeven. Overleven is ook een mentaal ding. Niet alleen instinct.
Ja misschien kunnen we dieren in de toekomst zo genetisch aanpassen dat dit het geval is. Al hoewel ik denk dat als we zo ver zijn het vlees eten en slachten van dieren al lang tot het donkere verleden behoort.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:30 schreef Sander het volgende:
Daar heeft Douglas Adams leuk over geschreven. Zit de hoofdpersoon in een restaurant, en komt er een koe naar hem toe (het is een science fiction boek). De koe begint vervolgens zichzelf aan te prijzen en wijst de hoofdpersoon er onder andere op dat hij erg lekkere biefstuk in zich heeft. Vers van de koe!
Blijkt dat de koe zo genetisch gemodificeerd is dat-ie niet alleen kan praten en zichzelf aan kan prijzen, maar ook nog eens met veel plezier op het schavot klimt. Briljant geschreven.
Nope, hij is niet uitgeput. Hij stopt gewoon. We staan erbij en we zien het gewoon gebeuren (je hebt neit bij elk weiland direct een trekker met sleeptouw bij de hand, dus soms moet je een poos wachten). Het dier geeft gewoon op. Geen onmacht, niets. Ook niet als we dan als een jota nog gaan trekken en doen aan dat beest, slaan, schoppen, ja zelfs compleet met bullepees, varkensprikkers, nee hoor. Hij heeft op gegeven en je bekijkt het maar met het hem weer op de been krijgen. Enkele zeldzame uitzondering daargelaten.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:30 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Oke dit vind ik dus een beetje een raar voorbeeld. Zo'n paard raakt natuurlijk uitgeput en heeft er geen besef van dat als hij nog 40 minuten doorgaat met spartelen dat hij er dan levend uitkomt. Hij raakt uitgeput en heeft dan simpelweg de kracht niet meer om door te gaan, en dan bezint hij zich in zijn situatie ( niet meteen wetende dat hij dood zal gaan in deze situatie ). Dat is eerder een teken van onmacht dan dat dit zou duiden op dat overleven ook een mentaal ding is en niet alleen instinct .
Maar ik ben het wel met je eens dat overleven ook een mentaal ding is, maar dit vind ik verre van een fraai voorbeeld.
Dus als zo'n paard dan uit de sloot getrokken is door mensen dan blijft hij gewoon liggen?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:40 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hij heeft op gegeven en je bekijkt het maar met het hem weer op de been krijgen. Enkele zeldzame uitzondering daargelaten.
Probeer mij ajb niet wijs te maken hoe het karakter van een paard in elkaar zitruim 30 jaar (beroeps)kennis hier
.
als, met nadruk op als, je hem uit de sloot krijgt zonder zijn medewerking, ja dan staat dat gekke beest op en wandelt weg alsof er niets is gebeurt. Echt, ergens sporen diequote:Op donderdag 26 november 2009 21:52 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Dus als zo'n paard dan uit de sloot getrokken is door mensen dan blijft hij gewoon liggen?
Dus zo'n paard is dan echt verloren en zal dood gaan terwijl hij gewoon op zou kunnen staan en dan weer weg zou kunnen lopen?
zou kunnen. Gekke is wel dat er meestal geen paniek is de gehele tijd dat hij in de sloot ligt. Vanaf begin tot eind dus niet. Maar er zal best wel adreline in het spel zijnquote:Zou dit trouwens wat te maken kunnen hebben met dat een maximale hoeveelheid adrenaline door zo'n paard zijn lichaam gestroomd heeft waarna een bepaald hormoon in werking treedt dat een paard berusting geeft? Dat dit als het waren een evolutionair ingebouwd mechanisme is die bij paarden ontstaan is om leed te besparen bij het dood gaan. Paarden zijn natuurlijk honderd duizenden jaren prooi dieren geweest en als er dan een roede wolven een paard doodde, dan trad dit mechanisme misschien ook op na een bepaalde tijd om extra lijden te voorkomen. Ik weet niet in hoeverre dit evolutionair voordeel bood om in stand te blijven maar goed ik heb hier voor de rest ook vrij weinig verstand van. Maar dit zou natuurlijk een verklaring kunnen zijn.
Ik laat dat verhaal helemaal niet rijmen met mijn belevings wereld. Ik probeer gewoon logisch te verklaren waarom zo´n paard dan opgeeft.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:13 schreef Sander het volgende:
Grappig, de bocht waar je je in wringt om BrandX' verhaal met je eigen beleveningswereld te doen rijmen.
Daar zit weinig logica aan, anders dan dat het gewoon in de natuur van het paard zit.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:19 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ik laat dat verhaal helemaal niet rijmen met mijn belevings wereld. Ik probeer gewoon logisch te verklaren waarom zo´n paard dan opgeeft.
Oke dit voorbeeld wat je geeft is de correcte manier. Dat zo´n paard echt in 1 klap dood is. Maar goed zo gaat het helaas lang niet altijd in slachthuizen. Meestal wordt er onder tijdsdruk gewerkt en gaan dieren de productie lijn op zonder dat ze compleet buiten bewustzijn zijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:22 schreef BrandX het volgende:
Overigens, paardenliefhebber als ik ben, ik eet ook gewoon paardenvlees. Een paardenbiefstukje is het allerlekkerste stukje vlees wat er is imo![]()
Er zijn zat paardenmensen die geen paardenvlees eten 'want dat is zielig!' maar ondertussen na een wedstrijd met zijn allen een spareribs restaurant in duiken en zich genoeg doen aan een spare-rib van n varken, een sate van ossehaas (rund) of kipsate of whateverover hypocriet gesproken.
Voor wat betreft, en dus ontopic, het slachtmedewerkersverhaal: it's a dirty job but somebody's got to do it.
Ik denk dat je weinig mensen tegen zal komen in die line of business die anti dier zijn of dieren haten. Vaak zijn het juist mensen die om dieren geven. Gek genoeg. Vraag me niet hoe. maar ik ben vaak genoeg mee geweest om een paard te laten afmaken bij een paardenslager. Het paard is an sich nog gezond, doch te geblesseerd om nog financieel rendabel te zijn. oftewel: de eigenaar kan het niet veroorloven om hem te onderhouden met de speciale care die hij nodig heeft. In overleg met de verzekering (en wees gerust, die stemmen niet zo maar toe) wordt het paard 'afgeschreven'. In feite maakt zo'n slager ook een gezond paard dood.
Hij doet dat overigens door een zogenaamd schotpen. Een pistool waar een pen uitschiet, zo de hersenen van het paard in. Hij valt direct dood neer, heeft nooit geweten wat er is gebeurt. En nee, dat gaat nooit mis, een kind van 6 kan het doen. het is kinderlijk eenvoudig om te weten waar je precies je schot moet plaatsen.
is het leuk? Nee. Maar zo is het nou eenmaal.
Hoezo een stomme opmerking? Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit, dat het doden van dieren nu eenmaal in onze genen zit. Alleen verandert ons eetpatroon nu, waardoor er alternatieven komen voor vlees en in onze maatschappij het welzijn van dieren een steeds hogere prioriteit krijgt. Maar ik denk wel dat mensen van oorsprong vleeseters zijn. Beetje raar om een slager dus te benoemen als iemand die een steekje los heeft en niet helemaal in orde is. Als je kijkt naar primitievere stammen, die snijden gewoon easy de keel van een geitje door en vinden dat niet zielig. Niet omdat ze een steekje los hebben, maar omdat er behoefte is aan voedsel. Wij zijn nu eenmaal gewend dat het vlees in stukken en cellofaan in de schap ligt, maar dat neemt niet weg dat er wel een dier voor gedood moet worden.. en someone's gotta do that job. De slager dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:16 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n stomme opmerking he. Ik eet zelf ook vlees hoor, dus niet denken dat ik dit zeg omdat ik eventueel vegetarier zou zijn ofzo.
Maar je hebt écht geen vlees nodig om te overleven hoor.
En er zijn ook genoeg vleesvervangende producten die je kan eten.
Ja maar er gaat veel mis, en halal slachthuizen werken niet met "bedwelming".quote:Op donderdag 26 november 2009 23:11 schreef Den_Haag het volgende:
Wat is er wreed aan? je schiet gewoon direct een pin door de hersens van het beest heen. Het heeft geeneens tijd om wat te voelen.
En ja, ik heb in een slachthuis gewerkt
Idd! TS brengt het alsof de slachter langzaam een dier aan het laten lijden isquote:Op donderdag 26 november 2009 23:11 schreef Den_Haag het volgende:
Wat is er wreed aan? je schiet gewoon direct een pin door de hersens van het beest heen. Het heeft geeneens tijd om wat te voelen.
En ja, ik heb in een slachthuis gewerkt
Ik had het over de opmerking dat we het instinct hadden om te overleven, en dat mede doen door te eten, en dat dat ergens vandaan moet komen. Je ziet toch welk stuk ik quote?quote:Op donderdag 26 november 2009 23:07 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Hoezo een stomme opmerking? Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit, dat het doden van dieren nu eenmaal in onze genen zit. Alleen verandert ons eetpatroon nu, waardoor er alternatieven komen voor vlees en we in onze maatschappij het welzijn van dieren een steeds hogere prioriteit krijgt. Maar ik denk wel dat mensen van oorsprong vleeseters zijn. Beetje raar om een slager dus te benoemen als iemand die een steekje los heeft en niet helemaal in orde is. Als je kijkt naar primitievere stammen, die snijden gewoon easy de keel van een geitje en vinden dat niet zielig. Niet omdat ze een steekje los hebben, maar omdat er behoefte is aan voedsel. Wij zijn nu eenmaal gewend dat het vlees in stukken en cellofaan in de schap ligt, maar dat neemt niet weg dat er wel een dier voor gedood moet worden.. en someone's gotta do that job. De slager dus.
Wat gaat er mis???? die pin wordt geleid door een masker. missen kan niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:13 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ja maar er gaat veel mis, en halal slachthuizen werken niet met "bedwelming".
Dat is natuurlijk een achterlijke redeneringquote:Op donderdag 26 november 2009 23:22 schreef Den_Haag het volgende:
En halal slachten, ach ja. je hoort het beest niet gillen
duhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhquote:Op donderdag 26 november 2009 23:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een achterlijke redenering
disclaimer: vlees FTW!
quote:Op donderdag 26 november 2009 23:16 schreef VeerEli het volgende:
Ik had het over de opmerking dat we het instinct hadden om te overleven, en dat mede doen door te eten, en dat dat ergens vandaan moet komen. Je ziet toch welk stuk ik quote?
Mijn hele post ging niet alleen over jouw quote, maar ook over het standpunt van de TS. Dat overlevingsinstinct en het vergaren van voedsel, hebben wij in de Westerse cultuur tegenwoordig iets minder sterk. Maar ik denk dus wel dat die 'overlevingsinstinct' ervoor zorgt dat wij in staat zijn om dieren, met verstand op nul, te doden. Het is een natuurlijk iets wat we kunnen, alleen dat wordt dus door andere factoren (opkomend vegetarisme, media etc) tegenwoordig meer onderdrukt. Daarnaast hebben we alternatieven, dus hoeft het niet meer..quote:Bovendien benoem ik ook nergens een slager als iemand die een steekje los is en niet helemaal in orde is.
Volgens mij ontgaat het sommige mensen ook een beetje wat nou het discussiepunt was. Het ging niet zozeer om dat het niet mág gebeuren, maar TS begrijpt niet hoe iemand dit over zn hart kan verkrijgen om te doen.
Haha ja maar dat is toch ook geen vergelijking. Kannibalen vind ik ook een stel zieke idioten, ranzige gestoorde figuren. Maar zet mij, pietje, truus of kees op een onbewoond eiland, met alleen een mens, en verder helemaal niks, en reken maar dat vroeg of laat IEMAND de ander gaat vermoorden om op te vreten.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:29 schreef Qarinx het volgende:
[..]
[..]
Diezelfde vraag over hoe iemand dit over z'n hart kan verkrijgen vraag je toch ook niet aan volksstammen in Afrika? Zelfde principe, alleen wij hebben andere middelen.
Nou dát had ik dus nooit kunnen aanzien. Dan was ik er met het eerste beste wapen (honkbalknuppel, stang, stok, paal, whatever) heengerend om al die vieze lage klootzakken in elkaar te rossen.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:45 schreef childintime het volgende:
Ik heb vaak gezien dat ze met grof geweld uit de vrachtwagen werden getrapt![]()
Boilogisch vlees betekend helemaal niet dat die beesten op een andere of betere manier geslacht worden. Alleen maar dat er niet veel geknoeid wordt met het eten.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:45 schreef childintime het volgende:
Ik heb een paar jaar vlakbij een varkensslachterij gewoond. Echt vreselijk; dat gegil van die beesten de hele dag, rond de feestdagen zo'n 4 keer de hoeveelheid aanvoer van dieren dan normaal gesproken. De geur van bloed en dood (en dat ruiken die beesten ook voor ze zelf aan de beurt zijn). Het aller ergste vind ik denk ik juist "de gang naar"..... Op elkaar gepropt in vrachtwagens, de manier waarop er met ze wordt om gegaan. Ik heb vaak gezien dat ze met grof geweld uit de vrachtwagen werden getrapt![]()
Ik heb toen ook een tijd geen vlees kunnen eten. Werd al misselijk als ik het in de winkel zag liggen. Als we nu vlees eten is dat alleen biologisch vlees. Dat sust een beetje mijn geweten
Ja dat vind ik ook minder erg. Zou ik liever niet doen maar waarschijnlijk wel eerder. Dood is dood en ziet er nu eenmaal op een bepaalde manier uit.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen doden al 2 miljoen jaar dieren. Zit gewoon in onze natuur. Het jagen. Vroeger jaagde men voor het gezin, tegenwoordig doen enkele mensen dat voor een paar miljoen gezinnen. Gezinnen die ontzettende softies zijn geworden omdat ze kunnen baden in luxe en niet meer goed tegen de hardheid van het bestaan kunnen. Zoals TS bijvoorbeeld. En ik, dat geef ik ronduit toe. Ik ben ook een softie. Gelukkig dat veel mensen dat nog niet zijn en ons van een lekker stukje vlees kunnen voorzien. Niet dat ik elke dag vlees eet, maar ik woon toch in het extreem verwende Nederland en ik ben er aan gewend mijn maagje vol te pompen met lekkere dingenquote:Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef NoShitSherlock het volgende:
Natuurlijk heeft een lijkschouwer erg werk , maar die dood niemand. Dat is dus moreel gezien eens stuk minder zwaar lijkt mij dan. Het is ook niet leuk om dag in dag uit lijken te moeten opruimen, maar je zit tenminste niet met het schuld gevoel van dat je dag in dag uit dieren dood .
Nee helaas niet. Er wordt geacht dat ze een wat beter leven hebben gehad. Maar sowieso eet ik weinig vlees sinds die tijd. Keer of 3 per week.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Boilogisch vlees betekend helemaal niet dat die beesten op een andere of betere manier geslacht worden. Alleen maar dat er niet veel geknoeid wordt met het eten.
Helaas zijn de mensen die dat werk doen niet zo snel te intimideren.....En wat ik ervan heb gezien is dat het ze idd totaal koud schijnt te laten wat er met de beesten gebeurt. Lijkt me dat dat ook wel moet, als het je ook maar enigszins raakt kun je zoiets niet doen.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nou dát had ik dus nooit kunnen aanzien. Dan was ik er met het eerste beste wapen (honkbalknuppel, stang, stok, paal, whatever) heengerend om al die vieze lage klootzakken in elkaar te rossen.
serieus!
Kijk en dàn spoor je dus óók niet. Wat je ook van slachten en vleeseten enzo vindt.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nou dát had ik dus nooit kunnen aanzien. Dan was ik er met het eerste beste wapen (honkbalknuppel, stang, stok, paal, whatever) heengerend om al die vieze lage klootzakken in elkaar te rossen.
serieus!
quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze kunnen dat doen omdat ze niets om dieren geven. Als je ze ziet als product en niet als levend wezen zal zo'n baan al een stuk gemakkelijker te doen zijn. Bovendien, als niemand vlees at hadden die dieren helemaal geen leven gehad. Nu hebben ze ten minste een tijdje geleefd, en zijn na hun dood nog nuttig.
Ik zou het zelf ook nooit kunnen doen, hoor.Daar zijn ze veel te schattig en groot voor. Ik eet ook alleen vlees en vis als ik er niet meer aan kan zien dat het een dier was. Misschien een beetje struisvogelpolitiek, maar so be it.
Drie keer per week weinig?quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:14 schreef childintime het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Er wordt geacht dat ze een wat beter leven hebben gehad. Maar sowieso eet ik weinig vlees sinds die tijd. Keer of 3 per week.
De Nederlander staat veel te ver van de echte natuur af. 't is ook niet raar dat die gekken van de PvdD zoveel stemmen kregen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een rare post. Waarom zou een slachter niks om dieren geven, misschien heeft ie thuis wel een hond en een kat.
En je eet wel vlees en vis als je niet meer kan zien dat het een dier was.
Dus je ziet het ook als een product, net als die slachter.
Ik snap niet dat je nog vlees durft te eten als je het werk van degene die zorgt dat het stuk vlees op je bord komt veracht.
De invloed van Disney he. Schattige diertjes kun je niks aan doen. dat is zielig.quote:En 'ik zou het zelf nooit kunnen, die schattige diertjes' bezorgen mij helemaal de rillingen. Dus als het dier er niet schattig uitziet is het niet erg?
Jij bent zeker zo'n type dat wel een spin doodmept en op de tafel springt als er een muis voorbij komt. Hypocriet, hypocriet, hypocriet.
Als ik de beesten zelf zou moeten slachten, zou ik het niet eten. Op het moment dat het op m'n bord ligt, zie ik het als een product inderdaad.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een rare post. Waarom zou een slachter niks om dieren geven, misschien heeft ie thuis wel een hond en een kat.
En je eet wel vlees en vis als je niet meer kan zien dat het een dier was.
Dus je ziet het ook als een product, net als die slachter.
Ik veracht het niet, ik denk alleen dat het een bepaald soort persoon vereist om dat werk te doen. Bovendien heb ik uitgelegd dat die dieren anders helemaal geen leven hadden gehad, dus ze mogen blij zijn dat mensen vlees eten.quote:Ik snap niet dat je nog vlees durft te eten als je het werk van degene die zorgt dat het stuk vlees op je bord komt veracht.
Niet zo snel oordelen aub.quote:En 'ik zou het zelf nooit kunnen, die schattige diertjes' bezorgen mij helemaal de rillingen. Dus als het dier er niet schattig uitziet is het niet erg?
Jij bent zeker zo'n type dat wel een spin doodmept en op de tafel springt als er een muis voorbij komt. Hypocriet, hypocriet, hypocriet.
Ben je echt zo naïef of doe je maar alsof?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:41 schreef NoShitSherlock het volgende:
En dan heb ik het nog geen eens gehad over de Halal of Kosher slachthuizen. Hier gaat het er nog tien keer zo wreed aan toe aangezien dieren hier zonder verdoving de keel doorgesneden wordt.
Ja, ik voel eerder medelijden voor schattige dieren. Ze zijn knuffelbaar, wat associatie met huisdieren teweeg brengt, waardoor je het minder snel over je hart zou kunnen verkrijgen om zo'n beestje af te maken.. Neemt niet weg dat ik het ook niet zou kunnen als het beest ontzettend lelijk was geweest.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:06 schreef Den_Haag het volgende:
De invloed van Disney he. Schattige diertjes kun je niks aan doen. dat is zielig.
Zullen we wel even een onderscheid blijven maken tussen dieren en mensen? En tussen een raciale genocidale politiek en gereguleerde productie van (ok, niet noodzakelijke maar wel zeer gewaardeerde) voedingsmiddelen.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:48 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ja dat konden de nazi's ook in de vernietigingskampen maar daarom blijven het nog wel pure misdadigers. Ik denk echt dat dit hetzelfde soort volk is dat in de tweede wereld oorlog ook in concentratie kampen het vuile werk opknapte. Beide hadden een steekje los.
Wat een onzinnige vergelijking. De huidige vleesindustrie heeft niets met jagen te maken en ook helemaal niets met gewoon 'boeren'. De manier waarop die beesten leven en sterven is een grof schandaal en als je dat niet interesseert ben jij de laatste die anderen hypocrisie mag verwijten.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mensen doden al 2 miljoen jaar dieren. Zit gewoon in onze natuur. Het jagen. Vroeger jaagde men voor het gezin, tegenwoordig doen enkele mensen dat voor een paar miljoen gezinnen. Gezinnen die ontzettende softies zijn geworden omdat ze kunnen baden in luxe en niet meer goed tegen de hardheid van het bestaan kunnen.
Nog een drogredenering. Op die manier heeft niets wat wij hier doen zin.quote:Maar ik vind TS maar een hypocriet. Er is zoveel leed in de wereld en jij loopt er maar een beetje over te mieren op een forum.
Als het zulke gewaardeerde voedingsmiddelen waren voor de mensen, zouden ze er ook beter mee omspringen. Hoe gewaardeerd denk je dat dieren zich voelen die ziek, misvormd en vol met antibiotica rendabeler zijn dan gezonde en stressloze beesten?quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:32 schreef annoh het volgende:
gereguleerde productie van (ok, niet noodzakelijke maar wel zeer gewaardeerde) voedingsmiddelen.
Nee, misdadige desinteresse en gebrek aan ethiek, da's pas top.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:33 schreef Scorpie het volgende:
Tja, mensen die een stuk vlees op hun bord krijgen kijken meestal niet verder dan hun neus lang is. Als ze dan geconfronteerd worden met het daadwerkelijke slachten dan ervaren ze opeens een schuldgevoel, dat vind ik dan zo hypocriet
Misdadigquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, misdadige desinteresse en gebrek aan ethiek, da's pas top.
V.
Kun je ook zonder die smaalsmiley, of is dat het beste dat je hebtquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
MisdadigJe lijkt de TS wel met zijn nazi vergelijkingen.
Jij maakt de stompzinnige vergelijking met misdadigers waardoor ALLE dierenslachtingen opeens misdadig zouden zijn. Je gaat even voorbij aan het feit dat er zat slachtingen zijn met respect voor zowel het dier als het leven. Deze beesten worden ook niet mishandeld of volgepropt met allerlei onzinnige producten. Dat je daar niets over zegt maar vooral over de excessen wil praten doet me denken dat je nogal aan het trollen bent.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Kun je ook zonder die smaalsmiley, of is dat het beste dat je hebt
Dierenmishandeling is misdadig en mensen die bio-industrievlees eten werken daar actief aan mee. Daar lakoniek over doen of geen interesse in hebben noem ik misdadig en onethisch, ja.
Nou kom maar op dan, je doet wat leuke beweringen, show me the facts.quote:En dan heb ik het nog niet eens over de gezondheidsrisico's en de vervuiling die die industrie met zich meebrengt.
V.
Volgens mij noem ik nadrukkelijk de bio-industrie. Leer lezen alsjeblieft.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij maakt de stompzinnige vergelijking met misdadigers waardoor ALLE dierenslachtingen opeens misdadig zouden zijn. Je gaat even voorbij aan het feit dat er zat slachtingen zijn met respect voor zowel het dier als het leven. Deze beesten worden ook niet mishandeld of volgepropt met allerlei onzinnige producten. Dat je daar niets over zegt maar vooral over de excessen wil praten doet me denken dat je nogal aan het trollen bent.
De vleesindustrie is draagt voor zeker 18% bij aan de opwarming van de aarde door CO2-uitstoot, de uitstoot is 9% als je ademhaling niet meerekent.quote:Nou kom maar op dan, je doet wat leuke beweringen, show me the facts.
Nee, en dat is het schandaal (niet dat jij strafbaar zou moeten zijn, maar dat mensen het afrekenen van een zielig stukje vlees dat is gekweekt in pure ellende zo normaal is.).quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:08 schreef SicSicSics het volgende:
Misdadig = Strafbaar. De laatste keer dat ik in 'De Vleesshop' was hoefde ik mijn biefstukje niet fluisterend van 'onder de toonbank' te bestellen.![]()
Het gaat niet alleen om de pin in zijn kop, maar om het leven daarvoor en het feit dat die pin in de kop niet altijd afdoende werkt en dat daardoor ook koeien bij bewustzijn uit elkaar worden getrokken.quote:Onethisch is net zo subjectief als de beoordeling van 'een lekker wijf'. Ik vind een koe een pin in z'n kop schieten niet 'onethisch' en daar handel ik dan ook naar, ergo 'Ik eet vlees'.
De vis-industrie is nog erger dan de vleesindustrie.quote:Als je een stap in het proces niet ethisch vindt eet je biovlees en als je het hele proces onethisch vindt eet je vlees noch vis!![]()
Ik ga het thuis wel eens lezen, zit nu op mijn werk. Bedankt voor de links iig.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Volgens mij noem ik nadrukkelijk de bio-industrie. Leer lezen alsjeblieft.
[..]
De vleesindustrie is draagt voor zeker 18% bij aan de opwarming van de aarde door CO2-uitstoot, de uitstoot is 9% als je ademhaling niet meerekent.
1 Miljard mensen zijn te zwaar en 300 miljoen lijden aan gevaarlijk overgewicht. Vleesconsumptie is daarvan de belangrijkste factor. De vee-industrie zorgt voor verarming van de grond, voor verlies van biodiversiteit, en eten dat naar de hongerigen op de aarde gaat wordt gegeven aan de idiote aantallen beesten die genuttigd moeten worden. En meer....
De gemiddelde Amerikaan eet in zijn leven 21.000 beesten (en Europa gaat steeds meer de kant van Europa op).
De verspreiding van ziektes onder mensen en dieren op een wereldwijde schaal (lees: pandemie) wordt groter en vergemakkelijkt door de intensieve veehouderij.
Gewoon een paar linkjes.
Over de dierenmishandelingen in de bio-industrie hoef ik hopelijk geen filmpjes te plaatsen (of ben je écht zo ver van de realiteit verwijderd?).
V.
nee dat konden ze niet daarom zijn ze overgestapt op zyklon B en lieten ze de gaskamers leegruimen door de gevangennenquote:Op donderdag 26 november 2009 20:48 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar ik vind dat je pas niet spoort als jij met je eigen blote ogen ziet dat één of andere mongool een stel varkens loopt te trappen en te rammen, en dan gewoon verder helemaal niks doet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:18 schreef Sander het volgende:
[..]
Kijk en dàn spoor je dus óók niet. Wat je ook van slachten en vleeseten enzo vindt.
Als je als kind op een boerderij oid opgroeit dan heb je voor je 12e vaak al kippen de nek omgedraaid etc. Dus dan is het gewoon een 2e natuur. Jij komt vast niet van het plattelandquote:Op donderdag 26 november 2009 20:41 schreef NoShitSherlock het volgende:
Er zijn veel beroepen in de wereld die echt ranzig zijn en waar je stalen zenuwen voor nodig hebt.
Maar er is voor mij 1 beroep wat ik een groot mysterie vind in hoe mensen dat dag in dag uit kunnen uit oefenen. En dan doel ik op de mensen die de dieren daadwerkelijk ombrengen in de slachthuizen.
Ik snap hier werkelijk helemaal niks van. De wreedheid waarmee dit gepaard gaat, en dag in dag uit zie je dan die dieren dood gaan. Dat kan een normaal mens toch niet volhouden? Je wordt toch binnen een week depressief en je krijgt dan toch verschrikkelijke nachtmerries?
En dan heb ik het nog geen eens gehad over de Halal of Kosher slachthuizen. Hier gaat het er nog tien keer zo wreed aan toe aangezien dieren hier zonder verdoving de keel doorgesneden wordt. Daar is het helemaal bizar en de mensen die dan daadwerkelijk die sneden toebrengen hoe kunnen die lui dat dag in dag uit doen?
Zijn er interviews met dit soort mensen die dit jaren gedaan hebben online te lezen? En zijn dit soort mensen wel is psychisch onderzocht?. Je kan toch bijna geen andere conclusie trekken dan dat deze mensen gek zijn. En hoe kunnen deze mensen met zichzelf leven?
Als iemand wat meer over de psychologische kant hiervan weet dan hoor ik het graag.
Schuldig!quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:22 schreef VeerEli het volgende:
Dit soort volk doet me altijd denken aan toen ze jaren geleden nog een stel snotneuzen van 8 waren, waarschijnlijk pootjes uit een spin trokken, kikkers opbliezen, en zout over slakken gooiden.
Hoe blaas je kikkers op?quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:22 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dit soort volk doet me altijd denken aan toen ze jaren geleden nog een stel snotneuzen van 8 waren, waarschijnlijk pootjes uit een spin trokken, kikkers opbliezen, en zout over slakken gooiden.
Met een rietje!quote:
Ik heb dat écht nooit gedaan. Maar ik vind de diervriendelijkheid in dit topic wel heel erg doorschieten hoor.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe blaas je kikkers op?![]()
En elk kind experimenteert hoe ver het kan gaan, en denk dat elk kind wel eens pootjes uit een vlieg of spin heeft getrokken. Jij vast ook, maar dat kan je je niet eens herinneren.
De schijnheiligheid gaat nu wel erg ver hier.
Ik niet, ik ben geen sadist.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe blaas je kikkers op?![]()
En elk kind experimenteert hoe ver het kan gaan, en denk dat elk kind wel eens pootjes uit een vlieg of spin heeft getrokken. Jij vast ook, maar dat kan je je niet eens herinneren.
Het is dierenmishandeling in elk tijdsbeeld. Denk immers niet dat die dieren het zo fijn vinden, dat is niet generatie gebonden!quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:27 schreef jpjedi het volgende:
Heb er mijn vader ook veel over gehoord. In dat tijdbeeld was het ondeugd, nu is het dierenmishandeling.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is dierenmishandeling in elk tijdsbeeld. Denk immers niet dat die dieren het zo fijn vinden, dat is niet generatie gebonden!
duidelijk dat je nog nooit een slachthuis van binnen hebt gezien. het is een stappenproces. En stap 1 is het schot in de hersenen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ben je echt zo naïef of doe je maar alsof?
Alsof in gewone slachthuizen niet ook een niet te verwaarlozen aantal besten levend wordt gestoomd of gevild
En getuigenissen van slachthuismedewerkers in de VS tonen aan dat het werk mensen dermate murw en gefrustreerd maakt, dat ze juist beesten erger gaan mishandelen voor ze geslacht worden. Varkens die elektroden in ogen, bek of anus wordt gestoken, waar poten van worden afgehakt zodat ze krijsend rondrennen. Dat soort werk.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben geen sadist.
Kijk eens naar de BBC Three documantaireserie "Kill it, cook it, eat it". Vooral de eerste twee seizoenen. Daarin zie je (en het aanwezige publiek) live hoe een dier wordt gedood, geslacht, gesneden etc. bereid en opgegeten.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:41 schreef NoShitSherlock het volgende:
Maar er is voor mij 1 beroep wat ik een groot mysterie vind in hoe mensen dat dag in dag uit kunnen uit oefenen. En dan doel ik op de mensen die de dieren daadwerkelijk ombrengen in de slachthuizen.
Ik snap hier werkelijk helemaal niks van. De wreedheid waarmee dit gepaard gaat, en dag in dag uit zie je dan die dieren dood gaan. Dat kan een normaal mens toch niet volhouden? Je wordt toch binnen een week depressief en je krijgt dan toch verschrikkelijke nachtmerries?
En dan heb ik het nog geen eens gehad over de Halal of Kosher slachthuizen. Hier gaat het er nog tien keer zo wreed aan toe aangezien dieren hier zonder verdoving de keel doorgesneden wordt. Daar is het helemaal bizar en de mensen die dan daadwerkelijk die sneden toebrengen hoe kunnen die lui dat dag in dag uit doen?
Zijn er interviews met dit soort mensen die dit jaren gedaan hebben online te lezen? En zijn dit soort mensen wel is psychisch onderzocht?. Je kan toch bijna geen andere conclusie trekken dan dat deze mensen gek zijn. En hoe kunnen deze mensen met zichzelf leven?
Als iemand wat meer over de psychologische kant hiervan weet dan hoor ik het graag.
Hoezo niet generatie gebonden? Het betreft nog altijd onze eigen percepties en die zijn onderheving aan sociale normen en waarden. Jij hebt er duidelijk een andere mening over dan ik, waarom zou een andere generatie daar ook geen andere algemeen geaccepteerde mening over mogen hebben.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is dierenmishandeling in elk tijdsbeeld. Denk immers niet dat die dieren het zo fijn vinden, dat is niet generatie gebonden!
Daar heb ik even over nagedacht. Liever een rund dat in 1 seconde wordt doodgeschoten / de keel doorgesneden dan vissen om niks op het droge te laten sterven. Dat rund komt vrijwel pijnloos aan zijn einde en wordt ook nog eens opgegeten. Voor mij is het één psychisch beter te verkroppen dan het ander.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft een lijkschouwer erg werk , maar die dood niemand. Dat is dus moreel gezien eens stuk minder zwaar lijkt mij dan. Het is ook niet leuk om dag in dag uit lijken te moeten opruimen, maar je zit tenminste niet met het schuld gevoel van dat je dag in dag uit dieren dood .
En dat voorbeeld van die vissen is treffend, maar voor mij zit er eigenlijk net een verschil tussen het dood maken van een varken en een vis. Beide zou ik erg vinden, maar met een varken zou ik veel meer moeite hebben.
Maar weet je wat ik interessant vind of, dat als er een menselijk ras zou ontstaan dat alle rechten zou verliezen, mensen dan met zo'n ras hetzelfde zouden kunnen doen als met de dieren nu. Dat ze dus gewoon gefokt worden voor consumptie en op dezelfde manier geslacht worden. Zou dat mogelijk zijn? En zouden mensen dit op dezelfde manier goed praten als dat nu het geval is met de dieren??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |