Ja oke maar er zijn grenzen. Er gaat meestal ook veel fout en dan zie je die dieren lijden voor je ogen. Dat breekt je toch op lange termijn op?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:43 schreef rulerofdeath het volgende:
werk en prive gescheiden houden
Ja dat konden de nazi's ook in de vernietigingskampen maar daarom blijven het nog wel pure misdadigers. Ik denk echt dat dit hetzelfde soort volk is dat in de tweede wereld oorlog ook in concentratie kampen het vuile werk opknapte. Beide hadden een steekje los.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:44 schreef VeerEli het volgende:
Ik snap je wel, mij lijkt het ook walgelijk. Ik zou het ook nooit kunnen.
Denk dat mensen die dat werk doen dieren niet als levende wezens zien, of gewoon op de één of andere manier een knop flink kunnen omdraaien.
Heb je ooit gedacht aan de mensen die de stukjes mens moeten verzamelen van idioten die voor de trein zijn gesprongen? Dat vind je minder erg dan dieren slachten?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:41 schreef NoShitSherlock het volgende:
Er zijn veel beroepen in de wereld die echt ranzig zijn en waar je stalen zenuwen voor nodig hebt.
Maar er is voor mij 1 beroep wat ik een groot mysterie vind in hoe mensen dat dag in dag uit kunnen uit oefenen.
Neem die vergelijking niet te serieus. Het gaat hier om het psychologische aspect he, en daarmee is dit een gegronde vergelijking.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:48 schreef Sander het volgende:
Ahhh, een trolltopic. Zeg dat dan meteen.
Ik zou er werkelijk geen enkele moeite mee hebben.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je ooit gedacht aan de mensen die de stukjes mens moeten verzamelen van idioten die voor de trein zijn gesprongen? Dat vind je minder erg dan dieren slachten?
werken op een terminale afdeling/abortuskliniek...?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:51 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ik zou er werkelijk geen enkele moeite mee hebben.
Omdat er een wereld van verschil zit tussen het doden van een levend wezen en het schoonmaken van een plaats delict.
Hell no, dit is geen gegronde vergelijking. Hoe erg jij het slachten van dieren is een waarde die alleen tussen je oren bestaat. Kom er niet mee dat dat vergelijkbaar is. Voor jou misschien, maar voor mij?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:50 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Neem die vergelijking niet te serieus. Het gaat hier om het psychologische aspect he, en daarmee is dit een gegronde vergelijking.
Maar er zit toch een verschil tussen een levend wezen doden en lijken onderzoeken?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:52 schreef trovey het volgende:
Alles went...werken in een slachthuis...autopsie doen op menselijke lijken die 3 weken in het water hebben gelegen en noem maar op, voor alles er is er wel iemand te vinden die er aan kan wennen.
Vind dat niet echt een vergelijking. Dat mens waarvan je de stukjes moet opruimen, hebben er zelf voor gekozen om hun leven op te geven.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je ooit gedacht aan de mensen die de stukjes mens moeten verzamelen van idioten die voor de trein zijn gesprongen? Dat vind je minder erg dan dieren slachten?
Mensen stompen af in een slachthuis en zien het niet meer als levende wezens maar gewoon als dingen waarmee ze moeten werken. Heb ooit zoiets gehoord in een documentaire waarin men slachters interviewde hierover, was volgens mij een Dokument documentaire maar dat weet ik niet meer zeker.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:55 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Maar er zit toch een verschil tussen een levend wezen doden en lijken onderzoeken?
De wil om te leven is het diepste instinct wat een levend wezen bezit. En om daar dan een eind aan te moeten maken is toch het ergste wat er is?
Ik ben niet vegetarisch. Maar vind dit ook walgelijk en snap ook niet waarom iemand het kan doen.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:59 schreef Ralphmeister het volgende:
Dat van die lijken enzo lijkt me ook erger..
En dier is en blijft nou eenmaal een dier.. Dus wil je op deze manier er over praten, dan moet je in mijn ogen wel vegetarisch zijn anders eet je er niet van ook..
Tering.. gewoon... tering...quote:Op donderdag 26 november 2009 20:48 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ja dat konden de nazi's ook in de vernietigingskampen maar daarom blijven het nog wel pure misdadigers. Ik denk echt dat dit hetzelfde soort volk is dat in de tweede wereld oorlog ook in concentratie kampen het vuile werk opknapte. Beide hadden een steekje los.
Natuurlijk heeft een lijkschouwer erg werk , maar die dood niemand. Dat is dus moreel gezien eens stuk minder zwaar lijkt mij dan. Het is ook niet leuk om dag in dag uit lijken te moeten opruimen, maar je zit tenminste niet met het schuld gevoel van dat je dag in dag uit dieren dood .quote:Op donderdag 26 november 2009 20:56 schreef MOD het volgende:
Ach ik heb zo vaak op een boot gestaan om te vissen en dan ving ik er 100. Die gingen allemaal de ton in en liet ik sterven op het droge. Nooit moeite mee gehad omdat je weet dat je er lekker van kan eten naderhand. En zo is dat bij de slagerij ook me dunkt.
Ik heb een keer een tijd mee gelopen met een uitvaartverzorger, omdat we daar een item aan het maken waren voor in een film. De hele mikmak mogen aanschouwen van begin tot eind. Niet dat ik lijken heb zien liggen, maar zij wisten het in geuren en kleuren te vertellen over hoe ze mensen soms binnen krijgen, en dat ze die dan ook moeten verzorgen tot ze in de kist liggen. Waaronder dus ook treinspringers en mensen die 3 weken in het water hebben gelegen.
En als ik dan zag hoe nuchter die lui tegen het leven aan stonden verbaasde me dat, maar dat is ansich logisch. Gewoon je werk doen en er niet bij na denken.
Het hoort er bij, niet? Dit gebeurt al sinds mensenheugenis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |