Bronquote:Mininova gooit handdoek in de ring
Mininova staakt het huidige torrentplatform en gaat verder als contentdistributeur. Vandaag liep het ultimatum van stichting Brein af. De site is nu offline voor 'onderhoud'.
Mininova blogt dat deze stap is genomen om te voldoen aan het vonnis van de rechter. “Door de uitspraak zien wij ons genoodzaakt het platform - behalve Content Distribution - offline te halen", schrijft Erik Dubbelboer, medeoprichter van Mininova.
De rechter verbood de service torrentbestanden te delen die verwezen naar illegale content in de rechtszaak aangespannen door stichting Brein. "Het is voor ons helaas technisch en organisatorisch onmogelijk om dergelijke maatregelen te nemen. Vandaar dat vanaf vandaag alleen nog onze Content Distribution service toegankelijk zal zijn.”
"We hebben drie maanden getracht, ook met verschillende externe partijen, om het filter werkend te krijgen. Maar uiteindelijk werkt niets voor 100 procent en dan kost het zoveel tijd en moeite om het te controleren, dat heeft geen zin", aldus Erik Dubbelboer tegenover Webwereld. "Dit is echt de enige manier waarop we aan het vonnis kunnen voldoen. We gaan ook geen filter meer maken."
Drie aanmeldingen per dag
Het Content Distributiesysteem van Mininova bestaat sinds 2007. "Met deze dienst kunnen producers en artiesten hun werk eenvoudig en kosteloos bij een groot publiek onder de aandacht brengen door het gratis te verspreiden via www.mininova.org", aldus Mininova.
Alle aanmelders worden gecheckt en de gedeelde bestanden worden van tevoren 'handmatig' gecontroleerd op mogelijk auteursrechtelijk beschermd materiaal, vertelt Dubbelboer. Sinds het in gebruik nemen van de dienst zijn er slechts gemiddeld drie aanmeldingen per dag geweest.
Tot het doek viel verzorgde Mininova sinds het begin 10 miljard downloads. De makers gaan zich nu meer concentreren op andere projecten zoals Snotr en Dispostable.
Mininova overweegt nog steeds hoger beroep. Die deadline verloopt ook vandaag. Dubbelboer: "We gaan daarom pro forma in beroep, dat geeft ons nog tijd, want maar weten nog niet of we dat echt zullen doorzetten."
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Brein lijkt de overhand te gaan krijgen.
Er zijn weinig gratis alternatievenquote:
ik ben nog steeds heel blij met de gratis nieuwsgroepen van ziggo.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Er zijn weinig gratis alternatieven.
whehe inderdaad, ik krijg elke maand een mailtje van brein.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:11 schreef Penisbaard het volgende:
Capituleren voor Brein, wat een mietje ben je dan.
Verwijderen , hoezo aangekomen? niks gezien.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
whehe inderdaad, ik krijg elke maand een mailtje van brein.
ik heb schijt ouwe, jwz, keihardcore.
boeiendquote:Op donderdag 26 november 2009 15:13 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Verwijderen , hoezo aangekomen? niks gezien.
ja wel tot 3 dage oude posts downloaden!!quote:Op donderdag 26 november 2009 15:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik ben nog steeds heel blij met de gratis nieuwsgroepen van ziggo.
dertig.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:14 schreef garriej het volgende:
[..]
ja wel tot 3 dage oude posts downloaden!!
JWZ SCHEID AAN DE OVERHIJDquote:Op donderdag 26 november 2009 15:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
whehe inderdaad, ik krijg elke maand een mailtje van brein.
ik heb schijt ouwe, jwz, keihardcore.
of ze pesten mij maar als ik iets van soms 2 weken oud download lukt het al niet meer, soms krijg ik al een article not found, bij een post van 2 dagen oudquote:
je kan alleen van mainstream newsgroepen downloaden.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:14 schreef garriej het volgende:
[..]
ja wel tot 3 dage oude posts downloaden!!
of ze pesten mij maar als ik iets van soms 2 weken oud download lukt het al niet meer, soms krijg ik al een article not found, bij een post van 2 dagen oud
props voor je strijd, broeder.quote:
Veel adsl-abo's (zo niet alle?) hebben geen ondersteuning voor nieuwsgroepen. Een relatief kleine groep heeft er geld voor over om te kunnen downloaden. Daarnaast zijn nieuwsgroepen 't nieuwe doelwit van onze vrienden bij Brein.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:16 schreef stinksokje het volgende:
torrents mogen ze beter gelijk overal van af halen nieuwsgroepen rules.
na 6 maanden mag je het hele seizoen in de winkel kopen, inclusief met BREIN filmpjes die zeggen dat je niet mag downloaden.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef Shame.Arrow het volgende:
en waar moet ik verdomme nu mn family guy vandaan halen?
torrentz.com is een overkoepelende torrent-search-site.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef Shame.Arrow het volgende:
heler?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:25 schreef zovty het volgende:
Er is een heler van internet gehaald en jij klaagt?
Waar moet het toch heen met de wereld.
tvtorrentsquote:Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef Shame.Arrow het volgende:
Och, dan gaan we uiteindelijk gewoon weer terug naar de periode dat we al ons illegale spul gewoon kopen bij die ene collega/klasgenoot/buurman, die alles voor een schappelijk prijsje op een CD-tje brandt...quote:Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Veel adsl-abo's (zo niet alle?) hebben geen ondersteuning voor nieuwsgroepen. Een relatief kleine groep heeft er geld voor over om te kunnen downloaden. Daarnaast zijn nieuwsgroepen 't nieuwe doelwit van onze vrienden bij Brein.
Handel in gestolen waar is heling, hoe je het ook wendt of keert, hoeveel plaatjes je er bij haalt.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
heler?
wie pakt het plaatje er weer even bij?
het verschil tussen kopieren en stelen enzo.
PirateBay doet het gewoon nog steeds toch?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Mininova en Piratebay waren de torrentsites die ik voornamelijk gebruikte.
Alleen is het niet gestolen. En dus geen heling. En wanneer je het alleen beschikbaar stelt, zonder financieel gewin, is het ook geen heling.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:26 schreef zovty het volgende:
[..]
Handel in gestolen waar is heling, hoe je het ook wendt of keert, hoeveel plaatjes je er bij haalt.
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:26 schreef zovty het volgende:
[..]
Handel in gestolen waar is heling, hoe je het ook wendt of keert, hoeveel plaatjes je er bij haalt.
Je hebt iets verkregen zonder te betalen terwijl je er wel voor hoort te betalen, en je hebt het ook niet gewonnen of eerlijk gevonden. Hoe is dat geen stelen?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Alleen is het niet gestolen. En dus geen heling.
Mininova bestond voor de lol en ze betaalden het van hun zakgeld?quote:En wanneer je het alleen beschikbaar stelt, zonder financieel gewin, is het ook geen heling.
Ja, leuk, ik kende m al.quote:
wel tussen kopieren en stelen.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja, leuk, ik kende m al.
Alleen, het plaatje is gewoon nutteloos. De wet maakt geen onderscheid tussen piraterij en diefstal.
krijg niet-dodelijke aids.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
Ik kreeg dit bericht doorgestuurd van een goede kennis van Brein en wil via deze weg toch even reageren omtrent Mininova.
Graag zou ik jullie de volgende twee links willen voorschotelen:http://www.anti-piracy.nl/piraterij/wat_is_piraterij.asp http://www.anti-piracy.nl/wat_mag/wat_mag.asp
Ik ben er van overtuigd dat wanneer men weet waar wij voor strijden er een stuk wederzijds begrip ontstaat. Veelal ontstaat onbegrip door onvoldoende voorlichting en kennis van zaken, iets wat wij proberen te voorkomen door ons te mengen in het publieke debat.
Waarom is het downloaden van muziek, films en andere creatieve uitingen dan legaal?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja, leuk, ik kende m al.
Alleen, het plaatje is gewoon nutteloos. De wet maakt geen onderscheid tussen piraterij en diefstal.
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
Ik kreeg dit bericht doorgestuurd van een goede kennis van Brein en wil via deze weg toch even reageren omtrent Mininova.
Graag zou ik jullie de volgende twee links willen voorschotelen:http://www.anti-piracy.nl/piraterij/wat_is_piraterij.asp http://www.anti-piracy.nl/wat_mag/wat_mag.asp
Ik ben er van overtuigd dat wanneer men weet waar wij voor strijden er een stuk wederzijds begrip ontstaat. Veelal ontstaat onbegrip door onvoldoende voorlichting en kennis van zaken, iets wat wij proberen te voorkomen door ons te mengen in het publieke debat.
Ik ben om, mijn steun heb je. Hoe kan ik helpen? Kan ik ook mensen die illegaal downloaden aangeven? Ik ken er wel een paar, ik kan zo adressen gevenquote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
speciaal voor jou ga ik stelen op het internetquote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
Iedereen die via bittorrent download upload ook. (Tenzij je een skoft bent die de scene kapot maakt, maar dat lukt je niet zo lang.)quote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef FunkyHomosapien het volgende:
overigens is het downloaden van films en muziek gewoon legaal.
Mininova is niet de aanbieder van de content. Ze brengt alleen de aanbieders en de zoekers samen. En daar betalen alleen de adverteerders voor, en eventueel dankbare gulle gebruikers dmv donatie. Meer niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:30 schreef zovty het volgende:
[..]
Je hebt iets verkregen zonder te betalen terwijl je er wel voor hoort te betalen, en je hebt het ook niet gewonnen of eerlijk gevonden. Hoe is dat geen stelen?
[..]
Het origineel bestaat nog. Hoe is het stelen?
[quote]Mininova bestond voor de lol en ze betaalden het van hun zakgeld?
verduidelijk dit eens?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:35 schreef zovty het volgende:
[..]
Iedereen die via bittorrent download upload ook. (Tenzij je een skoft bent die de scene kapot maakt, maar dat lukt je niet zo lang.)
Dat is redelijk duidelijk. Als je torrents download ben je tegelijkertijd aan het uploaden naar andere gebruikers, waardoor je auteursrechtelijk materiaal verspreid. Dit is dan wel illegaal.quote:
Je mag wel een film downloaden, maar daarmee verkrijg je niet het recht om de film te kijken. Dat recht kun je alleen van de rechthebbende krijgen. En die geeft het niet zonder te betalen. En dan krijg je er nog gratis een dvdtje bij ook.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waarom is het downloaden van muziek, films en andere creatieve uitingen dan legaal?
Mocht je vermoeden dat iemand het auteursrecht schendt, dan kun je ons inlichten via http://www.anti-piracy.nl/meld_piraterij/meld_piraterij.asp.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:34 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ik ben om, mijn steun heb je. Hoe kan ik helpen? Kan ik ook mensen die illegaal downloaden aangeven? Ik ken er wel een paar, ik kan zo adressen geven
Je snapt me wel denk ik (of je weet echt niet hoe het werkt, dan wil ik het graag uitleggen.)quote:
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
je kan uploads uitzetten, en nu?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:36 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat is redelijk duidelijk. Als je torrents download ben je tegelijkertijd aan het uploaden naar andere gebruikers, waardoor je auteursrechtelijk materiaal verspreid. Dit is dan wel illegaal.
Bedankt, eindelijk kan ik die vervelende buurman van mij eens flink terugpakken. Goed dat er zoiets isquote:Op donderdag 26 november 2009 15:37 schreef AntiPiracy het volgende:
[..]
Mocht je vermoeden dat iemand het auteursrecht schendt, dan kun je ons inlichten via http://www.anti-piracy.nl/meld_piraterij/meld_piraterij.asp
Meldingen worden strikt vertrouwelijk behandeld.
Ja, dat kan.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
je kan uploads uitzetten, en nu?
Wie doet dat nouquote:Op donderdag 26 november 2009 15:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
je kan uploads uitzetten, en nu?
Ik heb het niet over uploaden. Er staat dan ook duidelijk "downloaden".quote:Op donderdag 26 november 2009 15:39 schreef Adames het volgende:
zarGon, geen leugens. Ze brengen het alleen anders. Kazaa is p2p en upload tegelijkertijd, dit is dus wel illegaal.
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:37 schreef zovty het volgende:
[..]
Je mag wel een film downloaden, maar daarmee verkrijg je niet het recht om de film te kijken. Dat recht kun je alleen van de rechthebbende krijgen. En die geeft het niet zonder te betalen. En dan krijg je er nog gratis een dvdtje bij ook.
quote:Het is allemaal gebaseerd op de zogenaamde "regeling thuiskopie". Iedereen mag, voor strikt persoonlijk gebruik, een kopie maken van bijvoorbeeld een muziek- of videobestand. Zolang als de kopie bestemd is voor eigen oefening, studie of gebruik, is het niet nodig om toestemming te vragen aan de rechthebbenden.
als dit zo is, wat dan nog?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:37 schreef zovty het volgende:
[..]
Je mag wel een film downloaden, maar daarmee verkrijg je niet het recht om de film te kijken. Dat recht kun je alleen van de rechthebbende krijgen. En die geeft het niet zonder te betalen. En dan krijg je er nog gratis een dvdtje bij ook.
het gaat er niet om of dit praktisch is.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Wie doet dat nou
En zelfs als je dat doet word doorgaans je download geknepen door het programma of tracker. Verder zijn private torrentsites veel populairder, waar je sowieso moet uploaden.
Een KOPIE impliceert dat je het orgineel hebt. En als je dat niet hebt mag je ook geen kopie maken.quote:
wat is dat nou voor een onzin?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Een KOPIE impliceert dat je het orgineel hebt. En als je dat niet hebt mag je ook geen kopie maken.
Daar gaat het wel om.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
het gaat er niet om of dit praktisch is.
nee, daar gaat het NIET om.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om.
Als iedereen kan downloaden zonder te hoeven uploaden valt de hele torrentscene toch in elkaar. Probleem ook opgelost.
Echter met downloaden met Kazaa doe je tegelijkertijd uploaden. Natuurlijk probeert Brein de onwetende mensen direct angst aan te jagen waardoor iedereen via iTunes voor 1 euro per stuk download.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over uploaden. Er staat dan ook duidelijk "downloaden".
Funky, please, ik wil graag de discussie met je voeren maar dan moet je niet met dit soort nietszeggende dooddoeners komen. Dan dinges je mijn intellect.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wat is dat nou voor een onzin?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Een KOPIE impliceert dat je het orgineel hebt. En als je dat niet hebt mag je ook geen kopie maken.
Er staat:quote:Op donderdag 26 november 2009 15:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Echter met downloaden met Kazaa doe je tegelijkertijd uploaden. Natuurlijk probeert Brein de onwetende mensen direct angst aan te jagen waardoor iedereen via iTunes voor 1 euro per stuk download.
Ik zelf download ook prima enkele gigabytes per dag via torrents en nieuwsgroepen, maar simpelweg omdat het kan. Wil niet zeggen dat ik voor downloaden ben, eigenlijk klopt het niet dat je zo alles kan binnen halen.
Hoe wil je een kopie maken zonder orgineel????quote:Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een onzin.Hoezo impliceert een kopie dat???
klopt, het is zeker niet ethisch goed te praten.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Echter met downloaden met Kazaa doe je tegelijkertijd uploaden. Natuurlijk probeert Brein de onwetende mensen direct angst aan te jagen waardoor iedereen via iTunes voor 1 euro per stuk download.
Ik zelf download ook prima enkele gigabytes per dag via torrents en nieuwsgroepen, maar simpelweg omdat het kan. Wil niet zeggen dat ik voor downloaden ben, eigenlijk klopt het niet dat je zo alles kan binnen halen.
Jij download regelmatig met torrents neem ik aan?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
nee, daar gaat het NIET om.
Een kopie impliceert helemaal nergens dat je het origineel hebt. Dat verzin jij omdat je dat misschien goed uitkomt in de discussie.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:44 schreef zovty het volgende:
[..]
Funky, please, ik wil graag de discussie met je voeren maar dan moet je niet met dit soort nietszeggende dooddoeners komen. Dan dinges je mijn intellect.
zovty.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:44 schreef zovty het volgende:
[..]
Funky, please, ik wil graag de discussie met je voeren maar dan moet je niet met dit soort nietszeggende dooddoeners komen. Dan dinges je mijn intellect.
Niet, maar wie zegt dat ik het origineel in bezit moet hebben of dat ik de kopie moet maken? Iemand anders kopieert het voor mij en stuurt het naar mij toe (uploaden). Ik ontvang het (downloaden). Ondanks dat ik het origineel niet in bezit heb, ben ik wel in het bezit van de kopie.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef zovty het volgende:
[..]
Hoe wil je een kopie maken zonder orgineel????
Er moet helemaal niks.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
klopt, het is zeker niet ethisch goed te praten.
maar voordat BREIN allemaal begint met stoppen, moeten er eerst goede, legale alternatieven komen.
ik download regelmatig met torrents, ik schakel ook nooit de upload uit.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef Adames het volgende:
[..]
Jij download regelmatig met torrents neem ik aan?
Wanneer heb je voor het laatst voor lange tijd de gehele upload uitgeschakeld?
Zou namelijk redelijk dom zijn, je download snelheid gaat drastisch omlaag terwijl er voor particulieren geen pakkans is op illegaal p2p gebruik.
Ja.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:47 schreef teknomist het volgende:
[..]
Niet, maar wie zegt dat ik het origineel in bezit moet hebben of dat ik de kopie moet maken? Iemand anders kopieert het voor mij en stuurt het naar mij toe (uploaden). Ik ontvang het (downloaden). Ondanks dat ik het origineel niet in bezit heb, ben ik wel in het bezit van de kopie.
Als je download met Kazaa (wat er duidelijk boven staat): ja, is illegaal.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er staat:
"Downloaden van muziek en films mag alleen als dit vanuit een legale bron is."
Is dat een leugen of niet?
HDBits. In HDquote:Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef Shame.Arrow het volgende:
Griezel.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:37 schreef AntiPiracy het volgende:
Mocht je vermoeden dat iemand het auteursrecht schendt, dan kun je ons inlichten via http://www.anti-piracy.nl/meld_piraterij/meld_piraterij.asp.
Meldingen worden strikt vertrouwelijk behandeld.
als bedrijven winst willen maken moeten ze met betere alternatieven komen, feit.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:47 schreef zovty het volgende:
[..]
Er moet helemaal niks.
Als de aanbieders het op deze manier aan willen blijven bieden is dat hun goed recht.
Je kunt in de AH toch ook niet gaan eisen dat ze je boodschappen voor je inpakken en thuisbezorgen en dat je het anders wel jat.
De aanbieder bepaalt.
En de koper bepaalt of hij akkoord gaat met de voorwaarden.
Als het je niet bevalt dan ga je je eigen films maar maken en op jouw manier distribueren.
Het gaat om films/muziek, luxe artikelen, geen eerste levensbehoeftes.
Er staat puur "downloaden". Wat er op die website staat is dus onjuist. Daar gaat het mij om. Het is jammer dat Brein niet nuanceert en dat jij dat wel voor hen doet.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:48 schreef Adames het volgende:
[..]
Natuurlijk is puur downloaden niet illegaal,
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er staat puur "downloaden". Daar gaat het mij om. Het is jammer dat Brein niet nuanceert en dat jij dat wel voor hen doet.
Alsof Mininova en TPB ooit goed zijn geweest. Ja, toen ik totaal geen idee had van andere, betere manieren van downloaden. Wat een falers zitten daar op TPB en Mininova.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:58 schreef Tacobell het volgende:
Shit, als Mininova ook al weg is blijft er niks kwalitatiefs over.
TPB is ook al niet meer wat het geweest is, erg traag en slecht bereikbaar.
Wat is volgens jou dan een betere overzichterlijke torrent website die niet volgebouwd is met reclame?quote:Op donderdag 26 november 2009 16:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Alsof Mininova en TPB ooit goed zijn geweest. Ja, toen ik totaal geen idee had van andere, betere manieren van downloaden. Wat een falers zitten daar op TPB en Mininova.
http://filesharefreak.com(...)ackers-2009-edition/quote:Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan een betere overzichterlijke torrent website die niet volgebouwd is met reclame?
Ik gebruik altijd torrents i.c.m. nieuwsgroepen.
Maar lang niet alles is te vinden op nieuwsgroepen dus als ik zekerheid wil dan pak ik een torrent.
dat is echt veel te omslachtig, moet je eerst kijken wat vor soort iets je wil, dan moet je een tracker uitzoeken (zonder enige aanwijzing welke goed of zelfs maar up is) en dan moet je je daar registreren en dan kun je iets downloaden. pffquote:Op donderdag 26 november 2009 16:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
http://filesharefreak.com(...)ackers-2009-edition/
Dit dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:08 schreef zoefschildpad het volgende:
[..]
dat is echt veel te omslachtig, moet je eerst kijken wat vor soort iets je wil, dan moet je een tracker uitzoeken (zonder enige aanwijzing welke goed of zelfs maar up is) en dan moet je je daar registreren en dan kun je iets downloaden. pff
Ik hoor helemaal nergens voor te betalen. Als ik films of muziek download dan heb ik daar middels de thuiskopiewet al voor betaald namelijk.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:30 schreef zovty het volgende:
[..]
Je hebt iets verkregen zonder te betalen terwijl je er wel voor hoort te betalen, en je hebt het ook niet gewonnen of eerlijk gevonden. Hoe is dat geen stelen?
[..]
Mininova bestond voor de lol en ze betaalden het van hun zakgeld?
Dus als ik een bepaalde film ooit al op VHS heb gekocht, mag ik nu gewoon de HD versie ervan downloaden. Ik bezit namelijk het 'recht' namelijk al.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:48 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja.
Maar dus zonder het recht. Want het recht krijg je alleen bij het orgineel.
quote:Op donderdag 26 november 2009 16:08 schreef zoefschildpad het volgende:
[..]
dat is echt veel te omslachtig, moet je eerst kijken wat vor soort iets je wil, dan moet je een tracker uitzoeken (zonder enige aanwijzing welke goed of zelfs maar up is) en dan moet je je daar registreren en dan kun je iets downloaden. pff
Trap er niet in, hij lult uit zijn nek.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus als ik een bepaalde film ooit al op VHS heb gekocht, mag ik nu gewoon de HD versie ervan downloaden. Ik bezit namelijk het 'recht' namelijk al.
Ik trap er ook niet in.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:20 schreef splendor het volgende:
[..]
Trap er niet in, hij lult uit zijn nek.
Je hebt in Nederland het recht om een kopie ergens van te maken (film, muziek), ongeacht wat de bron is.
Dit biedt wel een leuke situatie overigens..
Illegaal: Een vriend kopieert voor jou een dvdtje.
Legaal: Je leent diezelfde dvd, maar maakt zelf een kopietje.
Dit dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik trap er ook niet in.
Daarnaast koop ik meer dan genoeg legaal. Maar sommige dingen probeer ik eerst uit, omdat ze hier veel later in de bios komen, of omdat het hier gewoon nog niet is uitgebracht, of om wat voor andere goede reden dan ook.
Als de industrie niet wil dat ik download, dan moet het met goede en betaalbare alternatieven komen. Heel simpel.
Same here, MIninova was altijd goed overzichtelijk, en was om die reden m'n voorkeursite voor torrents. Het zal gemist wordenquote:Op donderdag 26 november 2009 16:26 schreef Mr.Silencer het volgende:
Jammer van Mininova.
Ik prefereerde Mininova altijd aangezien alles zo goed was onderverdeeld en makkelijk was te sorteren.
Veel andere sites die op verschillende onderwerpen torrents aanbieden vind ik maar onoverzichtelijk .
Series kijken op TV in NL is sowieso een hel. Nog even afgezien van de reclames (welke er meer zijn geworden de laatste tijd: 3/4 ipv 2), zijn de meeste omroepen ook nog belachelijk slordig in het aanhouden van de juiste volgorde, het aanhouden van een vaste uitzendtijd, en als ze al niet vlak voor het einde van de aflevering te vroeg stoppen met de aflevering, dan komt het regelmatig voor dat ze halverwege een seizoen terugvallen op herhalingen, of er een paar overslaan(!)quote:Op donderdag 26 november 2009 16:35 schreef zoefschildpad het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik ga echt geen jaar wachten om een nieuw seizoen te zien van een serie die ik volg omdat ze het in nederland niet uitzenden. ik wil het best met reclame kijken maar dan moeten ze dat eerst eens aanbieden.
Er is ook geen groot probleem wat betreft downloaden. Sterker nog, vele onderzoeken hebben al aangetoond dat downloaders ook veel meer consumeren en geld uitgeven aan muziek, films en games.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:35 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Ik zie het probleem van downloaden niet. Vroeger kocht men platen en ging men voor zeer weinig kanken naar een concert. En nu downloadt men en moet men een kaartje kopen dat soms wel 70 euro kost. Tevens krijgen kleine bands en acts meer bekendheid door het downloaden, omdat de muziek op het internet OVERAL ter wereld verkrijgbaar is en mensen liever een paar mb rijker zijn dan euro's minder.
Hoe dan ook, artiesten krijgen hun geld wel.
Brein zal daar inmiddels allang achtergekomen zijn, maar ze krijgen nog genoeg geld om door te gaan. Zolang de stichting geld krijgt zullen ze doorgaan met zulke praktijken. Onze meneer Kuik rijd namelijk in een heel leuk autotje. Brein zal juist problemen krijgen als ze hun doel bereikt hebben en iedereen netjes hun spul gaan kopen.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:10 schreef Sm0keZ het volgende:
Voor elke site die er down gaat komen er 10 terug, het zijn net kakkerlakken. Ben alleen benieuwd hoelang het duurt voordat die hersenloze kneuzen van BREIN dat eindelijk eens gaan beseffen. Zowat iedereen die van het bestaan van BREIN af weet, heeft een hekel aan ze. Buiten dat ontvangen ze ook nog eens geld voor 'werk' waar niemand iets aan heeft, stop er toch gewoon eens mee
Internet is ook mainstream, trek je kabel er eens uit.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Brein zal daar inmiddels allang achtergekomen zijn, maar ze krijgen nog genoeg geld om door te gaan. Zolang de stichting geld krijgt zullen ze doorgaan met zulke praktijken. Onze meneer Kuik rijd namelijk in een heel leuk autotje. Brein zal juist problemen krijgen als ze hun doel bereikt hebben en iedereen netjes hun spul gaan kopen.
Om eerlijk te zijn mogen van mij alle grote torrent site's wel down. Na mijn mening is downloaden te mainstream en dat vraagt gewoon om problemen. Want ik weet zeker dat er een aantal fokkers zijn die trots kunnen zeggen dat hun opa/oma ook frans bauer van nieuwsgroepen aftrekt. Ik zal mijn content wel blijven vinden in de toekomst.
Vroeger.. toen waren het tijden! hele dag posten op een warez forum omdat je een bepaalde status moest halen om de 0-days appz te kunnen downloaden van een FTP.
quote:Op donderdag 26 november 2009 16:58 schreef alwaysedo het volgende:
wat moet je met die kut torrents man. Films downloaden met kut afmetingen, verkeerde ar, etc etc etc
Ik kan me nog de tijden herinneren dat ik alle Seinfeld afleveringen in een belabberde kwaliteit kon downloaden en de bestanden hoogstens 40MB waren, maar zo erg is het tegenwoordig niet meer.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:58 schreef alwaysedo het volgende:
wat moet je met die kut torrents man. Films downloaden met kut afmetingen, verkeerde ar, etc etc etc
NLse DVD's boycot ik sowieso zoveel mogelijk, mede door die achterlijke kut spotjes van BREIN die je niet kunt skippen, maar voornamelijk omdat ze gewoon veel goedkoper zijn wanneer je het importeert. Dan zit het nog netjes gesealed ook.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:54 schreef Mr.Silencer het volgende:
Dexter DVD Seizoen 1
$16 (Amazon) = ¤10,-
¤25 (nlstore)
En dan te bedenken dat ik vele jaren geleden duizenden euro's aan dvd's heb gespendeerd, waaronder dvd boxen van series die soms wel 120 euro per stuk kostte. Never nooit meer.![]()
De filmmaatschappijen hebben voorlopig genoeg aan mij verdiend.
En als je pech hebt krijg je als extraatje ook nog wat brein zooi op je netjes gekochte product.
Nee maar de films die door releasegroepen gereleased worden in p2p hoeven niet te voldoen aan regels. En de regels die in de scene gelden, (waarbij ze meestal verspreid worden via rapidshare links) zijn allemaal vrij nuttig.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Leg eens uit. Als je via torrents downloadt dan wordt het bestand ineens verminkt ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 55% gewijzigd door Mr.Silencer op 26-11-2009 18:18:18 ]
Gast!quote:Op donderdag 26 november 2009 17:22 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
Nee maar de films die door releasegroepen gereleased worden in p2p hoeven niet te voldoen aan regels. En de regels die in de scene gelden, (waarbij ze meestal verspreid worden via rapidshare links) zijn allemaal vrij nuttig.
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:26 schreef zovty het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Mininova en Piratebay waren de torrentsites die ik voornamelijk gebruikte.
ik hoop dat dit niet serieus is, anders ben je een gigantische kutmongool.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
Vaak zo traag als dikke stront, en dat zal nu alleen maar erger wordenquote:
Dat maakt het niet minder jammer dat mininova weg is.quote:
Gatverdamme zeg.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
Ik quotte slechts iemand waarvan ik het wel redelijk eens was. Ben niet aansprakelijk voor de taalfouten.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:11 schreef MB23 het volgende:
Ja oke maar omdat je verleden tijd gebruikte
Hehehe, allemaal leuk en aardig maar zodra m'n baas stopt met betalen ben ik pleite.quote:
welke nieuwsgroep niet al te duur is?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:48 schreef Karina het volgende:
Ik download bijna alleen maar series en ik wil ze best wel op tv kijken, als die omroepen hier inderdaad (zoals Yi-Long ook al zei) die series op normale tijden uitzendt, niet opeens stopt met een serie of opeens weer met seizoen 1 begint (zoals bij Two and a Half Men) en niet al teveel reclameblokken erin stopt. Maar helaas, dat is niet zo.
Mininova vond ik de handigste site en ik kon de nieuwste afleveringen altijd de volgende ochtend al downloaden, kijken waar ik ze nu vandaag ga halen. Anders toch maar over op nieuwsgroepen en kijken welke niet al te duur is.
Ik heb geen flauw idee wat dat kost, ik heb ooit met nieuwsgroepen gedownload via Chello, maar dat was niet zoveel. In plaats van bijdehandte opmerkingen te maken, is het misschien handig om eens te zeggen wat die nieuwsgroepen kosten per maand, is dat 10 euro, 20? Geen flauw idee.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:49 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
welke nieuwsgroep niet al te duur is?
Ik kan je vertellen dat als ik ooit een breinmedewerker IRL tegenkom dat hij zal huilen vriendquote:Op donderdag 26 november 2009 19:39 schreef Muzz_ het volgende:
Alle FOK downloaderts moeten met een knokploeg naar het hoofdkantoor van BREIN.
Overhand? Sinds het begin van de rechtszaak zijn er weer een miljoen nieuwe sites opgericht, dus wat is het probleem?quote:Brein lijkt de overhand te gaan krijgen
Huilen? Ik ruk zijn traanklieren uit zijn oogkassen, en laat hem het opvreten...quote:Op donderdag 26 november 2009 20:04 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat als ik ooit een breinmedewerker IRL tegenkom dat hij zal huilen vriend
Nou jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van images linken.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Gast!Bij scene gaat het om snelheid van het uitbrengen. Internal p2p groups geven om kwaliteit.
Een voorbeeldje:
Blu ray source: http://achumpatoxford.com(...)1e3f50dfb8facfe5.png
Internal encode: http://achumpatoxford.com(...)f2dc301babe726ec.png
Scene encode: http://achumpatoxford.com(...)eb84c263d4e09dd0.png
Welke heeft nu een verkeer ar dan?Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden zoeken...
En scene en rapidshare in een zin noemen. Jij hebt er echt totaal geen kaas van gegeten.
Wat ben jij een ongelooflijke faalhaas.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:58 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
Nou jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van images linken.
En zelf scene en rapidshare in een zin noemen terwiljl je het veroordeelt..
Misschien kan je dat ook uitleggen want zoek maar is een release, typ dat in op google en het eerste wat je krijgt is overal rapidshare links.
Ik geef wel toe dat er ook p2p groups zijn die hun best doen op reencoden, maar als je van die release van bijv PrisM krijgt die bijvoorbeeld 1 gb zijn of 1.6, ja dat is totaal niet praktisch.
Ook worden veel p2p releases niet gecropt.
en @ Mr.Silencer, je lijst klopt niet helemaal want torrentz.com linkt volgens mij alleen naar andere torrent sites.
Gast.. ik weet ook wel dat ze die niet via rapidshare verspreiden. Kom op man. maar het gros van de mensen die releases download download ze via rapidshare.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke faalhaas.
Beweer jij nu serieus dat de scene zijn releases via rapidshare verspreidt? Als dit werkelijk zo is, ga ik er verder geen woorden meer aan vuil maken. En je weet dat een encode van een encode (re-encode) ultimie fail is?
Waarom is de spam van deze NSB'er nog niet verwijderd? (+ipban +ip adres hier posten)quote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
Goede torrentsites met veel seeders en kwaliteitstorrents. Er kunnen wel 10 afsplitsingen ontstaan, het duurt tijden voor je er vanuit kan gaan dat de torrents kwalitatief prima zijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:58 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
[..]
Overhand? Sinds het begin van de rechtszaak zijn er weer een miljoen nieuwe sites opgericht, dus wat is het probleem?
Voor 4 euro per maand heb je usenet. Maximum snelheid downloaden wat je maar wilt. Dat zijn gewoon twee biertjes. Als je dat er niet voorover hebt, dan ben je echt een krent.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Er zijn weinig gratis alternatieven.
www.eweka.nl 5 euro per maand, 30mbit download. Je download ALTIJD maximale snelheidquote:Op donderdag 26 november 2009 19:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat dat kost, ik heb ooit met nieuwsgroepen gedownload via Chello, maar dat was niet zoveel. In plaats van bijdehandte opmerkingen te maken, is het misschien handig om eens te zeggen wat die nieuwsgroepen kosten per maand, is dat 10 euro, 20? Geen flauw idee.
quote:
Maar ik betaal 0 euro en kan alles wat ik ooit nodig zal hebben met maximale snelheid downloaden...quote:Op donderdag 26 november 2009 23:02 schreef RodeNek het volgende:
[..]
www.eweka.nl 5 euro per maand, 30mbit download. Je download ALTIJD maximale snelheid
Werkt dat wel i.c.m. UPC?quote:Op donderdag 26 november 2009 23:02 schreef RodeNek het volgende:
[..]
www.eweka.nl 5 euro per maand, 30mbit download. Je download ALTIJD maximale snelheid
Hoe? Waar?quote:Op donderdag 26 november 2009 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Maar ik betaal 0 euro en kan alles wat ik ooit nodig zal hebben met maximale snelheid downloaden...
Overduidelijk een relkloon.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
Bullshit! Wanneer het als citaat gebruikt wordt is dit volkomen legaal!quote:Mag ik muziek(-fragmenten) op mijn website zetten?
Gaat het om auteursrechtelijk beschermde muziek, dan heeft u daarvoor toestemming van de rechthebbenden nodig. Dit geldt ook als u fragmenten zou gebruiken. [..]
Bullshit! De wet maakt geen onderscheid in downloaden (kopie maken) uit legale of illegale bron.quote:Is het gebruik van uitwisseldiensten zoals Kazaa illegaal?
Downloaden van muziek en films mag alleen als dit vanuit een legale bron is.
Bullshit! Er mag een reservekopie gemaakt worden, óók van software (en dat zijn games).quote:Mag ik kopieën maken van mijn computerspellen en andere interactieve software?
Nee. Computerspellen mogen niet zonder toestemming worden gekopieerd. Volgens de Auteurswet mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur 'voor eigen oefening, studie of gebruik' zelf een kopie maken van bv. een cd, MP3-muziekbestand of film. Deze uitzondering geldt echter niet voor computerspellen en andere software.
Je mag alleen geen bestanden 'sharen' waarvan je weet dat ze illegaal zijn..quote:Op donderdag 26 november 2009 23:13 schreef splendor het volgende:
[..]
Overduidelijk een relkloon.
Maar om de leugens van BREIN toch even uit de wereld te helpen:
[..]
Bullshit! Wanneer het als citaat gebruikt wordt is dit volkomen legaal!
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/
[..]
Bullshit! De wet maakt geen onderscheid in downloaden (kopie maken) uit legale of illegale bron.
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
[..]
Bullshit! Er mag een reservekopie gemaakt worden, óók van software (en dat zijn games).
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/software/reservekopie/
Dat niet nee.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:16 schreef RowanF1 het volgende:
[..]
Je mag alleen geen bestanden 'sharen' waarvan je weet dat ze illegaal zijn..
quote:Op donderdag 26 november 2009 23:32 schreef FL_Freak het volgende:
Wie gebruikt er nou torrentsRAPIDSHARE FTW!11!!!
Goh, hebben ze sinds jouw post de prijs opeens met 2.50¤ per 30 dagen verhoogd?quote:Op donderdag 26 november 2009 23:02 schreef RodeNek het volgende:
eens. Rip.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:04 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder jammer dat mininova weg is.
Torrentbestanden zelf zijn dan ook niet illegaal, want het bevat immers geen illegale data.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:16 schreef RowanF1 het volgende:
[..]
Je mag alleen geen bestanden 'sharen' waarvan je weet dat ze illegaal zijn..
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik ben nog steeds heel blij met de gratis nieuwsgroepen van ziggo.
Jawel hoor, misschien dat UPC usenet wel blokkeert, maar dan kun je je newsreader zo instellen dat je via SSL download. Je gegevens worden versleuteld gedownload, en UPC heeft geen idee meer dat je met usenet bezig bentquote:Op donderdag 26 november 2009 23:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Werkt dat wel i.c.m. UPC?
[..]
Hoe? Waar?
Dat dus. Niet dat ik overigens zelf lege media koop, maar het gaat om het idee.quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:39 schreef Beach het volgende:
Zolang we nog heffing betalen op lege media blijf ik downloaden.
Tenslotte betalen we er al voor
Welk ultimatum? Om in hoger beroep te gaan?quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het ultimatum voor thepiratebay loopt af in januari 2010, aldus Brein (bron: Sp!ts).
Mininova was een NLse site he!? De NLers geven zich altijd wat makkelijker gewonnen dan andere landequote:Op vrijdag 27 november 2009 10:25 schreef Eefjem het volgende:
Allemaal gaan ze er aan volgens Brein.. Benieuwd of ze het tempo van nieuwe sites een beetje kunnen bijhouden. Toch voelt het wel raar dat zelfs mininova zich gewonnen geeft. (zo goed als)
Vanaf dan gaan ze met dwangsommen smijten. Oftewel, het punt waarop de meeste sites bang worden dat als ze verliezen het ze dik geld gaat kosten. Het punt waarop de meeste de stekker eruit trekkenquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:24 schreef splendor het volgende:
Welk ultimatum? Om in hoger beroep te gaan?
Volgens mij is het vonnis "uitvoerbaar bij voorraad" of hoe zeggen ze dat altijd zo netjes.. dus meteen opeisbaar.
Ben benieuwd waarom ze het dan pas doen dan.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Vanaf dan gaan ze met dwangsommen smijten. Oftewel, het punt waarop de meeste sites bang worden dat als ze verliezen het ze dik geld gaat kosten. Het punt waarop de meeste de stekker eruit trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |