abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75021330
quote:
Mininova gooit handdoek in de ring
Mininova staakt het huidige torrentplatform en gaat verder als contentdistributeur. Vandaag liep het ultimatum van stichting Brein af. De site is nu offline voor 'onderhoud'.

Mininova blogt dat deze stap is genomen om te voldoen aan het vonnis van de rechter. “Door de uitspraak zien wij ons genoodzaakt het platform - behalve Content Distribution - offline te halen", schrijft Erik Dubbelboer, medeoprichter van Mininova.

De rechter verbood de service torrentbestanden te delen die verwezen naar illegale content in de rechtszaak aangespannen door stichting Brein. "Het is voor ons helaas technisch en organisatorisch onmogelijk om dergelijke maatregelen te nemen. Vandaar dat vanaf vandaag alleen nog onze Content Distribution service toegankelijk zal zijn.”

"We hebben drie maanden getracht, ook met verschillende externe partijen, om het filter werkend te krijgen. Maar uiteindelijk werkt niets voor 100 procent en dan kost het zoveel tijd en moeite om het te controleren, dat heeft geen zin", aldus Erik Dubbelboer tegenover Webwereld. "Dit is echt de enige manier waarop we aan het vonnis kunnen voldoen. We gaan ook geen filter meer maken."

Drie aanmeldingen per dag
Het Content Distributiesysteem van Mininova bestaat sinds 2007. "Met deze dienst kunnen producers en artiesten hun werk eenvoudig en kosteloos bij een groot publiek onder de aandacht brengen door het gratis te verspreiden via www.mininova.org", aldus Mininova.

Alle aanmelders worden gecheckt en de gedeelde bestanden worden van tevoren 'handmatig' gecontroleerd op mogelijk auteursrechtelijk beschermd materiaal, vertelt Dubbelboer. Sinds het in gebruik nemen van de dienst zijn er slechts gemiddeld drie aanmeldingen per dag geweest.

Tot het doek viel verzorgde Mininova sinds het begin 10 miljard downloads. De makers gaan zich nu meer concentreren op andere projecten zoals Snotr en Dispostable.

Mininova overweegt nog steeds hoger beroep. Die deadline verloopt ook vandaag. Dubbelboer: "We gaan daarom pro forma in beroep, dat geeft ons nog tijd, want maar weten nog niet of we dat echt zullen doorzetten."
Bron

Klacht lijkt me duidelijk, Brein lijkt de overhand te gaan krijgen. Als zelfs deze grote aanbieders 't niet overleven .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 26 november 2009 @ 15:07:16 #2
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_75021351
Boeiend, d'r blijven genoeg kleine torrentsites overeind.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_75021364
torrents
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_75021383
pi_75021433
rip.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:09:35 #6
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_75021450
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Brein lijkt de overhand te gaan krijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75021471
TPB werkt gelukkig gewoon nog
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_75021479
Voor elke site die er down gaat komen er 10 terug, het zijn net kakkerlakken. Ben alleen benieuwd hoelang het duurt voordat die hersenloze kneuzen van BREIN dat eindelijk eens gaan beseffen. Zowat iedereen die van het bestaan van BREIN af weet, heeft een hekel aan ze. Buiten dat ontvangen ze ook nog eens geld voor 'werk' waar niemand iets aan heeft, stop er toch gewoon eens mee
pi_75021485
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:07 schreef gers het volgende:
torrents
Er zijn weinig gratis alternatieven .
pi_75021487
En mininova had sinds een lange tijd toch alleen nog maar kutdownloads.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_75021497
Capituleren voor Brein, wat een mietje ben je dan.
pi_75021519
Ik gebruikte die net altijd
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_75021525
TPB werkt toch nog gewoon of niet
pi_75021530
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:11 schreef synnath het volgende:
TPB werkt toch nog gewoon of niet
Jep
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_75021531
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:10 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

ik ben nog steeds heel blij met de gratis nieuwsgroepen van ziggo.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_75021554
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:11 schreef Penisbaard het volgende:
Capituleren voor Brein, wat een mietje ben je dan.
whehe inderdaad, ik krijg elke maand een mailtje van brein.

ik heb schijt ouwe, jwz, keihardcore.
pi_75021570
yar a real pirate ye shall be! Download from other sites .

http://www.demonoid.com/

ook al tijden in maintenance
Redacted
pi_75021578
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:10 schreef Adames het volgende:
www.newzleech.com
oh kut die is ook offline
pi_75021584
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Verwijderen , hoezo aangekomen? niks gezien.
Redacted
pi_75021602
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:13 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Verwijderen , hoezo aangekomen? niks gezien.
boeiend

ik heb toch geen geld, van een kale kip kan je niet plukken.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:14:55 #23
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_75021626
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ja wel tot 3 dage oude posts downloaden!!
of ze pesten mij maar als ik iets van soms 2 weken oud download lukt het al niet meer, soms krijg ik al een article not found, bij een post van 2 dagen oud
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_75021645
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:14 schreef garriej het volgende:

[..]

dertig.
pi_75021678
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

JWZ SCHEID AAN DE OVERHIJD
  donderdag 26 november 2009 @ 15:16:30 #26
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_75021680
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

dertig.
of ze pesten mij maar als ik iets van soms 2 weken oud download lukt het al niet meer, soms krijg ik al een article not found, bij een post van 2 dagen oud
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_75021682
torrents mogen ze beter gelijk overal van af halen nieuwsgroepen rules.
pi_75021734
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:14 schreef garriej het volgende:

[..]

je kan alleen van mainstream newsgroepen downloaden.

a.b.multimedia.divx bijvoorbeeld niet.

a.b.teevee, a.b.boneless etc. wel.
pi_75021749
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:16 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

JWZ SCHEID AAN DE OVERHIJD
props voor je strijd, broeder.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:19:48 #30
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75021804
Slecht nieuws.

Dan toch maar overgaan op nieuwsgroepen. Ok, kost me 6-10 euro per maand, maar dat bespaar ik dan maar op legale aankopen.

Goed werk, Brein(!)
pi_75021851
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:16 schreef stinksokje het volgende:
torrents mogen ze beter gelijk overal van af halen nieuwsgroepen rules.
Veel adsl-abo's (zo niet alle?) hebben geen ondersteuning voor nieuwsgroepen. Een relatief kleine groep heeft er geld voor over om te kunnen downloaden. Daarnaast zijn nieuwsgroepen 't nieuwe doelwit van onze vrienden bij Brein.
pi_75021889
en waar moet ik verdomme nu mn family guy vandaan halen ?
Nothing is what it seems.
pi_75021929
Ik heb een rapidshare-account. Dat bevalt prima. Ik download vooral muziek en VST's en dan is dat voldoende.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_75021943
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef Shame.Arrow het volgende:
na 6 maanden mag je het hele seizoen in de winkel kopen, inclusief met BREIN filmpjes die zeggen dat je niet mag downloaden.
pi_75021950
quote:
torrentz.com is een overkoepelende torrent-search-site.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:23:34 #36
254539 player-boy
nee ik ben geen cloon!!
pi_75021967
isohunt
waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?
  donderdag 26 november 2009 @ 15:23:39 #37
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_75021972
btjunkie
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_75022001
btjunkie.org
pi_75022034
Er is een heler van internet gehaald en jij klaagt?
Waar moet het toch heen met de wereld .
pi_75022055
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:25 schreef zovty het volgende:
Er is een heler van internet gehaald en jij klaagt?
Waar moet het toch heen met de wereld .
heler?

wie pakt het plaatje er weer even bij?

het verschil tussen kopieren en stelen enzo.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:25:58 #41
105263 Litso
Interlectueel.
pi_75022058
quote:
tvtorrents
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_75022070
Mininova en Piratebay waren de torrentsites die ik voornamelijk gebruikte.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:26:48 #43
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75022082
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Veel adsl-abo's (zo niet alle?) hebben geen ondersteuning voor nieuwsgroepen. Een relatief kleine groep heeft er geld voor over om te kunnen downloaden. Daarnaast zijn nieuwsgroepen 't nieuwe doelwit van onze vrienden bij Brein.
Och, dan gaan we uiteindelijk gewoon weer terug naar de periode dat we al ons illegale spul gewoon kopen bij die ene collega/klasgenoot/buurman, die alles voor een schappelijk prijsje op een CD-tje brandt...

Niet wenselijk, maar ik ga geen industrie steunen die onze internetvrijheden inperkt op deze manier.
pi_75022095
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

heler?

wie pakt het plaatje er weer even bij?

het verschil tussen kopieren en stelen enzo.
Handel in gestolen waar is heling, hoe je het ook wendt of keert, hoeveel plaatjes je er bij haalt.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:27:13 #45
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75022103
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
PirateBay doet het gewoon nog steeds toch?
  donderdag 26 november 2009 @ 15:27:55 #46
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75022137
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:26 schreef zovty het volgende:

[..]

Handel in gestolen waar is heling, hoe je het ook wendt of keert, hoeveel plaatjes je er bij haalt.
Alleen is het niet gestolen. En dus geen heling. En wanneer je het alleen beschikbaar stelt, zonder financieel gewin, is het ook geen heling.
pi_75022171
eztv.it

pi_75022191
quote:

[..]

pi_75022228
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Alleen is het niet gestolen. En dus geen heling.
Je hebt iets verkregen zonder te betalen terwijl je er wel voor hoort te betalen, en je hebt het ook niet gewonnen of eerlijk gevonden. Hoe is dat geen stelen?
quote:
En wanneer je het alleen beschikbaar stelt, zonder financieel gewin, is het ook geen heling.
Mininova bestond voor de lol en ze betaalden het van hun zakgeld?
pi_75022265
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:29 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, leuk, ik kende m al.

Alleen, het plaatje is gewoon nutteloos. De wet maakt geen onderscheid tussen piraterij en diefstal.
pi_75022280
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:31 schreef zovty het volgende:

[..]

Ja, leuk, ik kende m al.

Alleen, het plaatje is gewoon nutteloos. De wet maakt geen onderscheid tussen piraterij en diefstal.
wel tussen kopieren en stelen.
pi_75022306
Ik kreeg dit bericht doorgestuurd van een goede kennis van Brein en wil via deze weg toch even reageren omtrent Mininova.

Graag zou ik jullie de volgende twee links willen voorschotelen:

• http://www.anti-piracy.nl/piraterij/wat_is_piraterij.asp
  • http://www.anti-piracy.nl/wat_mag/wat_mag.asp

Ik ben er van overtuigd dat wanneer men weet waar wij voor strijden er een stuk wederzijds begrip ontstaat. Veelal ontstaat onbegrip door onvoldoende voorlichting en kennis van zaken, iets wat wij proberen te voorkomen door ons te mengen in het publieke debat.
  • pi_75022311
    overigens is het downloaden van films en muziek gewoon legaal.
    pi_75022317
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef AntiPiracy het volgende:
    Ik kreeg dit bericht doorgestuurd van een goede kennis van Brein en wil via deze weg toch even reageren omtrent Mininova.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer men weet waar wij voor strijden er een stuk wederzijds begrip ontstaat. Veelal ontstaat onbegrip door onvoldoende voorlichting en kennis van zaken, iets wat wij proberen te voorkomen door ons te mengen in het publieke debat.
  • krijg niet-dodelijke aids.
    pi_75022345
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:31 schreef zovty het volgende:

[..]

Ja, leuk, ik kende m al.

Waarom is het downloaden van muziek, films en andere creatieve uitingen dan legaal?
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_75022358
    quote:

• “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_75022383
    quote:

• Ik ben om, mijn steun heb je. Hoe kan ik helpen? Kan ik ook mensen die illegaal downloaden aangeven? Ik ken er wel een paar, ik kan zo adressen geven
      donderdag 26 november 2009 @ 15:35:03 #59
    254539 player-boy
    nee ik ben geen cloon!!
    pi_75022392
    quote:

• speciaal voor jou ga ik stelen op het internet ik wordt de nieuwe keniaan wacht maar op mijn mailtjes binnekort
    waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
    ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?
    pi_75022394
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:32 schreef FunkyHomosapien het volgende:
    overigens is het downloaden van films en muziek gewoon legaal.
    Iedereen die via bittorrent download upload ook. (Tenzij je een skoft bent die de scene kapot maakt, maar dat lukt je niet zo lang.)
      donderdag 26 november 2009 @ 15:35:16 #61
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75022401
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:30 schreef zovty het volgende:

[..]

Je hebt iets verkregen zonder te betalen terwijl je er wel voor hoort te betalen, en je hebt het ook niet gewonnen of eerlijk gevonden. Hoe is dat geen stelen?
    [..]
    Het origineel bestaat nog. Hoe is het stelen?

[quote]Mininova bestond voor de lol en ze betaalden het van hun zakgeld?
    Mininova is niet de aanbieder van de content. Ze brengt alleen de aanbieders en de zoekers samen. En daar betalen alleen de adverteerders voor, en eventueel dankbare gulle gebruikers dmv donatie. Meer niet.
    pi_75022420
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:35 schreef zovty het volgende:

[..]

Iedereen die via bittorrent download upload ook. (Tenzij je een skoft bent die de scene kapot maakt, maar dat lukt je niet zo lang.)
    verduidelijk dit eens?
    pi_75022470
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

verduidelijk dit eens?
    Dat is redelijk duidelijk. Als je torrents download ben je tegelijkertijd aan het uploaden naar andere gebruikers, waardoor je auteursrechtelijk materiaal verspreid. Dit is dan wel illegaal.
    pi_75022486
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Waarom is het downloaden van muziek, films en andere creatieve uitingen dan legaal?
    Je mag wel een film downloaden, maar daarmee verkrijg je niet het recht om de film te kijken. Dat recht kun je alleen van de rechthebbende krijgen. En die geeft het niet zonder te betalen. En dan krijg je er nog gratis een dvdtje bij ook.
    pi_75022487
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:34 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Ik ben om, mijn steun heb je. Hoe kan ik helpen? Kan ik ook mensen die illegaal downloaden aangeven? Ik ken er wel een paar, ik kan zo adressen geven
    Mocht je vermoeden dat iemand het auteursrecht schendt, dan kun je ons inlichten via http://www.anti-piracy.nl/meld_piraterij/meld_piraterij.asp.

Meldingen worden strikt vertrouwelijk behandeld.
    pi_75022537
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

verduidelijk dit eens?
    Je snapt me wel denk ik (of je weet echt niet hoe het werkt, dan wil ik het graag uitleggen.)
    Maar welk punt wil je maken?
    pi_75022545
    quote:

• Leugens.
    pi_75022559
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:36 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat is redelijk duidelijk. Als je torrents download ben je tegelijkertijd aan het uploaden naar andere gebruikers, waardoor je auteursrechtelijk materiaal verspreid. Dit is dan wel illegaal.
    je kan uploads uitzetten, en nu?
    pi_75022561
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:37 schreef AntiPiracy het volgende:

[..]

Mocht je vermoeden dat iemand het auteursrecht schendt, dan kun je ons inlichten via http://www.anti-piracy.nl/meld_piraterij/meld_piraterij.asp

Bedankt, eindelijk kan ik die vervelende buurman van mij eens flink terugpakken. Goed dat er zoiets is
    pi_75022574
    zarGon, geen leugens. Ze brengen het alleen anders. Kazaa is p2p en upload tegelijkertijd, dit is dus wel illegaal.
    pi_75022598
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Ja, dat kan.
    Maar dat doe je niet, want dan word je zo van de tracker gebant.

Dat vind ik zo mooi he, wel handelen in gestolen waar maar als iemand dan niet wil delen dan wordt je geband.
    There is no honner amongst thieves.
    pi_75022604
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Wie doet dat nou
    En zelfs als je dat doet word doorgaans je download geknepen door het programma of tracker. Verder zijn private torrentsites veel populairder, waar je sowieso moet uploaden.
    pi_75022605
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:39 schreef Adames het volgende:
    zarGon, geen leugens. Ze brengen het alleen anders. Kazaa is p2p en upload tegelijkertijd, dit is dus wel illegaal.
    Ik heb het niet over uploaden. Er staat dan ook duidelijk "downloaden".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2009 15:41:25 ]
    pi_75022607
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:37 schreef zovty het volgende:

[..]

Je mag wel een film downloaden, maar daarmee verkrijg je niet het recht om de film te kijken. Dat recht kun je alleen van de rechthebbende krijgen. En die geeft het niet zonder te betalen. En dan krijg je er nog gratis een dvdtje bij ook.
    quote:
    Het is allemaal gebaseerd op de zogenaamde "regeling thuiskopie". Iedereen mag, voor strikt persoonlijk gebruik, een kopie maken van bijvoorbeeld een muziek- of videobestand. Zolang als de kopie bestemd is voor eigen oefening, studie of gebruik, is het niet nodig om toestemming te vragen aan de rechthebbenden.
    pi_75022624
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:37 schreef zovty het volgende:

[..]

als dit zo is, wat dan nog?

bepaalt BREIN voor mij of ik mijn gedownloadde film wel bekijk of niet?
    pi_75022637
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:40 schreef Adames het volgende:

[..]

Wie doet dat nou
    En zelfs als je dat doet word doorgaans je download geknepen door het programma of tracker. Verder zijn private torrentsites veel populairder, waar je sowieso moet uploaden.
    het gaat er niet om of dit praktisch is.
    pi_75022642
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

[..]

Een KOPIE impliceert dat je het orgineel hebt. En als je dat niet hebt mag je ook geen kopie maken.
    pi_75022655
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:42 schreef zovty het volgende:

[..]

Een KOPIE impliceert dat je het orgineel hebt. En als je dat niet hebt mag je ook geen kopie maken.
    wat is dat nou voor een onzin?
    pi_75022666
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

het gaat er niet om of dit praktisch is.
    Daar gaat het wel om.
    Als iedereen kan downloaden zonder te hoeven uploaden valt de hele torrentscene toch in elkaar. Probleem ook opgelost.
      donderdag 26 november 2009 @ 15:42:53 #80
    137556 L.no
    Midlife crisis
    pi_75022668
    Nooo! Mijn favo site naast fok!
    "Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
    pi_75022688
    quote:

[..]

Daar gaat het wel om.
    Als iedereen kan downloaden zonder te hoeven uploaden valt de hele torrentscene toch in elkaar. Probleem ook opgelost.
    nee, daar gaat het NIET om.
    pi_75022694
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb het niet over uploaden. Er staat dan ook duidelijk "downloaden".
    Echter met downloaden met Kazaa doe je tegelijkertijd uploaden. Natuurlijk probeert Brein de onwetende mensen direct angst aan te jagen waardoor iedereen via iTunes voor 1 euro per stuk download.

Ik zelf download ook prima enkele gigabytes per dag via torrents en nieuwsgroepen, maar simpelweg omdat het kan. Wil niet zeggen dat ik voor downloaden ben, eigenlijk klopt het niet dat je zo alles kan binnen halen.
    pi_75022705
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

wat is dat nou voor een onzin?
    Funky, please, ik wil graag de discussie met je voeren maar dan moet je niet met dit soort nietszeggende dooddoeners komen. Dan dinges je mijn intellect.
    pi_75022741
    quote:

[..]

Wat een onzin. Hoezo impliceert een kopie dat???
    pi_75022752
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:43 schreef Adames het volgende:

[..]

Echter met downloaden met Kazaa doe je tegelijkertijd uploaden. Natuurlijk probeert Brein de onwetende mensen direct angst aan te jagen waardoor iedereen via iTunes voor 1 euro per stuk download.

Ik zelf download ook prima enkele gigabytes per dag via torrents en nieuwsgroepen, maar simpelweg omdat het kan. Wil niet zeggen dat ik voor downloaden ben, eigenlijk klopt het niet dat je zo alles kan binnen halen.
    Er staat:
    "Downloaden van muziek en films mag alleen als dit vanuit een legale bron is."

Is dat een leugen of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2009 15:47:32 ]
    pi_75022753
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hoezo impliceert een kopie dat???
    Hoe wil je een kopie maken zonder orgineel????
    pi_75022756
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:43 schreef Adames het volgende:

[..]

klopt, het is zeker niet ethisch goed te praten.

maar voordat BREIN allemaal begint met stoppen, moeten er eerst goede, legale alternatieven komen.
    pi_75022759
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

nee, daar gaat het NIET om.
    Jij download regelmatig met torrents neem ik aan?
    Wanneer heb je voor het laatst voor lange tijd de gehele upload uitgeschakeld?
    Zou namelijk redelijk dom zijn, je download snelheid gaat drastisch omlaag terwijl er voor particulieren geen pakkans is op illegaal p2p gebruik.
      donderdag 26 november 2009 @ 15:46:53 #89
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75022806
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:44 schreef zovty het volgende:

[..]

Funky, please, ik wil graag de discussie met je voeren maar dan moet je niet met dit soort nietszeggende dooddoeners komen. Dan dinges je mijn intellect.
    Een kopie impliceert helemaal nergens dat je het origineel hebt. Dat verzin jij omdat je dat misschien goed uitkomt in de discussie.

Als ik een kopietje maak van een bladzijde uit een kookboek, dan betekent dat absoluut niet dat ik het origineel heb.
    pi_75022809
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:44 schreef zovty het volgende:

[..]

zovty.

zoek een bron voor me waarin staat dat je pas een kopie mag bekijken als je het origineel hebt, please.
    pi_75022815
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef zovty het volgende:

[..]

Hoe wil je een kopie maken zonder orgineel????
    Niet, maar wie zegt dat ik het origineel in bezit moet hebben of dat ik de kopie moet maken? Iemand anders kopieert het voor mij en stuurt het naar mij toe (uploaden). Ik ontvang het (downloaden). Ondanks dat ik het origineel niet in bezit heb, ben ik wel in het bezit van de kopie.
    pi_75022824
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

klopt, het is zeker niet ethisch goed te praten.

maar voordat BREIN allemaal begint met stoppen, moeten er eerst goede, legale alternatieven komen.
    Er moet helemaal niks.
    Als de aanbieders het op deze manier aan willen blijven bieden is dat hun goed recht.

Je kunt in de AH toch ook niet gaan eisen dat ze je boodschappen voor je inpakken en thuisbezorgen en dat je het anders wel jat.
    De aanbieder bepaalt.
    En de koper bepaalt of hij akkoord gaat met de voorwaarden.
    Als het je niet bevalt dan ga je je eigen films maar maken en op jouw manier distribueren.
    Het gaat om films/muziek, luxe artikelen, geen eerste levensbehoeftes.
    pi_75022841
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef Adames het volgende:

[..]

Jij download regelmatig met torrents neem ik aan?
    Wanneer heb je voor het laatst voor lange tijd de gehele upload uitgeschakeld?
    Zou namelijk redelijk dom zijn, je download snelheid gaat drastisch omlaag terwijl er voor particulieren geen pakkans is op illegaal p2p gebruik.
    ik download regelmatig met torrents, ik schakel ook nooit de upload uit.

maar het gaat er niet om wat IK doe, maar wat je kan doen tegen het uploaden van ongeautoriseerde bestanden.
    pi_75022845
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:47 schreef teknomist het volgende:

[..]

Niet, maar wie zegt dat ik het origineel in bezit moet hebben of dat ik de kopie moet maken? Iemand anders kopieert het voor mij en stuurt het naar mij toe (uploaden). Ik ontvang het (downloaden). Ondanks dat ik het origineel niet in bezit heb, ben ik wel in het bezit van de kopie.
    Ja.
    Maar dus zonder het recht. Want het recht krijg je alleen bij het orgineel.
    pi_75022858
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er staat:
    "Downloaden van muziek en films mag alleen als dit vanuit een legale bron is."

Is dat een leugen of niet?
    Als je download met Kazaa (wat er duidelijk boven staat): ja, is illegaal.
    Natuurlijk is puur downloaden niet illegaal, maar de techniek achter P2P is, dat als je download je gelijk upload. Dus simpelweg als je legaal download ben je 'toevallig' illegaal bezig met uploaden. Het downloaden zelf is niet illegaal, maar je kan het niet doen zonder illegaal bezig te zijn.
    pi_75022869
    quote:
    HDBits. In HD
      donderdag 26 november 2009 @ 15:49:00 #97
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_75022876
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:37 schreef AntiPiracy het volgende:

Mocht je vermoeden dat iemand het auteursrecht schendt, dan kun je ons inlichten via http://www.anti-piracy.nl/meld_piraterij/meld_piraterij.asp.

Griezel.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_75022917
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:47 schreef zovty het volgende:

[..]

Er moet helemaal niks.
    Als de aanbieders het op deze manier aan willen blijven bieden is dat hun goed recht.

Je kunt in de AH toch ook niet gaan eisen dat ze je boodschappen voor je inpakken en thuisbezorgen en dat je het anders wel jat.
    De aanbieder bepaalt.
    En de koper bepaalt of hij akkoord gaat met de voorwaarden.
    Als het je niet bevalt dan ga je je eigen films maar maken en op jouw manier distribueren.
    Het gaat om films/muziek, luxe artikelen, geen eerste levensbehoeftes.
    als bedrijven winst willen maken moeten ze met betere alternatieven komen, feit.

ik blijf downloaden als er geen ander alternatief komt.

loopt het bedrijf meer winst mis, "moet" was geen goed woord, ben ik met je eens.
    pi_75022927
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:48 schreef Adames het volgende:

[..]

Natuurlijk is puur downloaden niet illegaal,
    Er staat puur "downloaden". Wat er op die website staat is dus onjuist. Daar gaat het mij om. Het is jammer dat Brein niet nuanceert en dat jij dat wel voor hen doet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2009 15:53:15 ]
    pi_75022961
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er staat puur "downloaden". Daar gaat het mij om. Het is jammer dat Brein niet nuanceert en dat jij dat wel voor hen doet.
    pi_75023138
    dan ontkracht ik gelijk je argument dat je in het bezit moet zijn van een origineel als je een kopie wilt gebruiken.

"De wet zegt niet dat een thuiskopie alleen mag worden gemaakt door de rechtmatige verkrijger van het origineel. Ook niet dat het origineel rechtmatig gepubliceerd of aangeboden moet zijn."

bron: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
      donderdag 26 november 2009 @ 15:58:32 #102
    267828 Tacobell
    ¡Yo quiero Taco Bell!
    pi_75023204
    Shit, als Mininova ook al weg is blijft er niks kwalitatiefs over.

TPB is ook al niet meer wat het geweest is, erg traag en slecht bereikbaar.
    pi_75023240
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:58 schreef Tacobell het volgende:
    Shit, als Mininova ook al weg is blijft er niks kwalitatiefs over.

TPB is ook al niet meer wat het geweest is, erg traag en slecht bereikbaar.
    Alsof Mininova en TPB ooit goed zijn geweest. Ja, toen ik totaal geen idee had van andere, betere manieren van downloaden. Wat een falers zitten daar op TPB en Mininova.
      donderdag 26 november 2009 @ 16:04:27 #104
    267828 Tacobell
    ¡Yo quiero Taco Bell!
    pi_75023379
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Alsof Mininova en TPB ooit goed zijn geweest. Ja, toen ik totaal geen idee had van andere, betere manieren van downloaden. Wat een falers zitten daar op TPB en Mininova.
    Wat is volgens jou dan een betere overzichterlijke torrent website die niet volgebouwd is met reclame?

Ik gebruik altijd torrents i.c.m. nieuwsgroepen.

Maar lang niet alles is te vinden op nieuwsgroepen dus als ik zekerheid wil dan pak ik een torrent.
    pi_75023411
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef Tacobell het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan een betere overzichterlijke torrent website die niet volgebouwd is met reclame?

Ik gebruik altijd torrents i.c.m. nieuwsgroepen.

Maar lang niet alles is te vinden op nieuwsgroepen dus als ik zekerheid wil dan pak ik een torrent.
    http://filesharefreak.com(...)ackers-2009-edition/
    pi_75023499
    quote:
    dat is echt veel te omslachtig, moet je eerst kijken wat vor soort iets je wil, dan moet je een tracker uitzoeken (zonder enige aanwijzing welke goed of zelfs maar up is) en dan moet je je daar registreren en dan kun je iets downloaden. pff
      donderdag 26 november 2009 @ 16:09:53 #107
    267828 Tacobell
    ¡Yo quiero Taco Bell!
    pi_75023522
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:08 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

dat is echt veel te omslachtig, moet je eerst kijken wat vor soort iets je wil, dan moet je een tracker uitzoeken (zonder enige aanwijzing welke goed of zelfs maar up is) en dan moet je je daar registreren en dan kun je iets downloaden. pff
    Dit dus.
    pi_75023602
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:30 schreef zovty het volgende:

[..]

[..]

Mininova bestond voor de lol en ze betaalden het van hun zakgeld?
    Ik hoor helemaal nergens voor te betalen. Als ik films of muziek download dan heb ik daar middels de thuiskopiewet al voor betaald namelijk.

Daarnaast gaat het niet zozeer om het feit dat er auteursrechtelijk materiaal werd verspreid via mininova (indirect maar toch), maar om het feit dat een goedlopend bedrijf aantoont dat het technisch niet mogelijk is om een filter te maken, maar toch drukt de entertainmentindustrie door en dwingt de site op de knieën. Ik hoop dat ze kapot gaan.. het is triest voor de aangesloten artiesten.. maar het huidige businessmodel voldoet niet langer in deze tijd, dus de huidige situatie is gewoon onhoudbaar. Het is jammer dat ze dit niet willen inzien.
    -
      donderdag 26 november 2009 @ 16:13:20 #109
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75023638
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:48 schreef zovty het volgende:

[..]

Ja.
    Maar dus zonder het recht. Want het recht krijg je alleen bij het orgineel.
    Dus als ik een bepaalde film ooit al op VHS heb gekocht, mag ik nu gewoon de HD versie ervan downloaden. Ik bezit namelijk het 'recht' namelijk al.
    pi_75023672
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:08 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Een beetje jezelf er in verdiepen is ook niet verkeerd. Het is maar goed dat type's zoals jij ver uit de buurt blijven van kwaliteits-sites.
    pi_75023688
    mininova
    Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
    pi_75023719
    zovty haakt af
    pi_75023886
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dus als ik een bepaalde film ooit al op VHS heb gekocht, mag ik nu gewoon de HD versie ervan downloaden. Ik bezit namelijk het 'recht' namelijk al.
    Trap er niet in, hij lult uit zijn nek.
    Je hebt in Nederland het recht om een kopie ergens van te maken (film, muziek), ongeacht wat de bron is.
    Dit biedt wel een leuke situatie overigens..

Illegaal: Een vriend kopieert voor jou een dvdtje.
    Legaal: Je leent diezelfde dvd, maar maakt zelf een kopietje.
    -
      donderdag 26 november 2009 @ 16:22:28 #114
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75023971
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:20 schreef splendor het volgende:

[..]

Trap er niet in, hij lult uit zijn nek.
    Je hebt in Nederland het recht om een kopie ergens van te maken (film, muziek), ongeacht wat de bron is.
    Dit biedt wel een leuke situatie overigens..

Illegaal: Een vriend kopieert voor jou een dvdtje.
    Legaal: Je leent diezelfde dvd, maar maakt zelf een kopietje.
    Ik trap er ook niet in.

Daarnaast koop ik meer dan genoeg legaal. Maar sommige dingen probeer ik eerst uit, omdat ze hier veel later in de bios komen, of omdat het hier gewoon nog niet is uitgebracht, of om wat voor andere goede reden dan ook.

Als de industrie niet wil dat ik download, dan moet het met goede en betaalbare alternatieven komen. Heel simpel.
    pi_75024103
    Jammer van Mininova.
    Ik prefereerde Mininova altijd aangezien alles zo goed was onderverdeeld en makkelijk was te sorteren.
    Veel andere sites die op verschillende onderwerpen torrents aanbieden vind ik maar onoverzichtelijk .

Niet dat ik torrents vaak gebruik, maar als de nieuwgroepen geen uitkomst bieden dan zijn torrents toch soms nog handig.
      donderdag 26 november 2009 @ 16:34:10 #116
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75024384
    Hebben de nieuwsgroepen trouwens meer HD content!? Dus series enzo in HD, en dan ook seizoenen van een paar jaar geleden?
    pi_75024414
    Ik zie het probleem van downloaden niet. Vroeger kocht men platen en ging men voor zeer weinig kanken naar een concert. En nu downloadt men en moet men een kaartje kopen dat soms wel 70 euro kost. Tevens krijgen kleine bands en acts meer bekendheid door het downloaden, omdat de muziek op het internet OVERAL ter wereld verkrijgbaar is en mensen liever een paar mb rijker zijn dan euro's minder.
    Hoe dan ook, artiesten krijgen hun geld wel.
    pi_75024434
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik trap er ook niet in.

Daarnaast koop ik meer dan genoeg legaal. Maar sommige dingen probeer ik eerst uit, omdat ze hier veel later in de bios komen, of omdat het hier gewoon nog niet is uitgebracht, of om wat voor andere goede reden dan ook.

Als de industrie niet wil dat ik download, dan moet het met goede en betaalbare alternatieven komen. Heel simpel.
    Dit dus.

Ik ga echt geen jaar wachten om een nieuw seizoen te zien van een serie die ik volg omdat ze het in nederland niet uitzenden. ik wil het best met reclame kijken maar dan moeten ze dat eerst eens aanbieden.
    pi_75024458
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:26 schreef Mr.Silencer het volgende:
    Jammer van Mininova.
    Ik prefereerde Mininova altijd aangezien alles zo goed was onderverdeeld en makkelijk was te sorteren.
    Veel andere sites die op verschillende onderwerpen torrents aanbieden vind ik maar onoverzichtelijk .
    Same here, MIninova was altijd goed overzichtelijk, en was om die reden m'n voorkeursite voor torrents. Het zal gemist worden
      donderdag 26 november 2009 @ 16:41:28 #120
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75024613
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:35 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik ga echt geen jaar wachten om een nieuw seizoen te zien van een serie die ik volg omdat ze het in nederland niet uitzenden. ik wil het best met reclame kijken maar dan moeten ze dat eerst eens aanbieden.
    Series kijken op TV in NL is sowieso een hel. Nog even afgezien van de reclames (welke er meer zijn geworden de laatste tijd: 3/4 ipv 2), zijn de meeste omroepen ook nog belachelijk slordig in het aanhouden van de juiste volgorde, het aanhouden van een vaste uitzendtijd, en als ze al niet vlak voor het einde van de aflevering te vroeg stoppen met de aflevering, dan komt het regelmatig voor dat ze halverwege een seizoen terugvallen op herhalingen, of er een paar overslaan(!)

En sowieso heb ik niets met wekelijks shows. Ik wil gewoon dagelijks kunnen kijken. De VPRO deed dat prima, met Dexter seizoen 1. Maar dat was dus de uitzondering die de regel bevestigd.

Over Dexter gesproken: dat is dus een serie die ik zou kopen, maar is niet op BR te krijgen in NL, en wil straks niet double-dippen (dus eerst de dvd's kopen, en over 2-3 jaar de BR kopen...)
      donderdag 26 november 2009 @ 16:44:55 #121
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75024742
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:35 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
    Ik zie het probleem van downloaden niet. Vroeger kocht men platen en ging men voor zeer weinig kanken naar een concert. En nu downloadt men en moet men een kaartje kopen dat soms wel 70 euro kost. Tevens krijgen kleine bands en acts meer bekendheid door het downloaden, omdat de muziek op het internet OVERAL ter wereld verkrijgbaar is en mensen liever een paar mb rijker zijn dan euro's minder.
    Hoe dan ook, artiesten krijgen hun geld wel.
    Er is ook geen groot probleem wat betreft downloaden. Sterker nog, vele onderzoeken hebben al aangetoond dat downloaders ook veel meer consumeren en geld uitgeven aan muziek, films en games.

De enigen die er een probleem mee hebben, zijn de matige artiesten die denken dat hun CD's niet verkopen omdat er gedownload wordt (zoals Ricky Koole ), en de platenmaatschappijen die denken dat iedere download gelijk staat aan een gemiste verkoop.

Als artiesten slim zijn, gooien ze gewoon die hele maatschappijen ertussen uit, en doen ze het net als Radiohead deed: je CD online aanbieden en mensen laten betalen wat ze willen betalen, en voor de collectors geef je een CD in de winkel uit.
    pi_75024905
    pussy's
    Feyenoord Rotterdam
    pi_75024941
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:10 schreef Sm0keZ het volgende:
    Voor elke site die er down gaat komen er 10 terug, het zijn net kakkerlakken. Ben alleen benieuwd hoelang het duurt voordat die hersenloze kneuzen van BREIN dat eindelijk eens gaan beseffen. Zowat iedereen die van het bestaan van BREIN af weet, heeft een hekel aan ze. Buiten dat ontvangen ze ook nog eens geld voor 'werk' waar niemand iets aan heeft, stop er toch gewoon eens mee
    Brein zal daar inmiddels allang achtergekomen zijn, maar ze krijgen nog genoeg geld om door te gaan. Zolang de stichting geld krijgt zullen ze doorgaan met zulke praktijken. Onze meneer Kuik rijd namelijk in een heel leuk autotje. Brein zal juist problemen krijgen als ze hun doel bereikt hebben en iedereen netjes hun spul gaan kopen.

Om eerlijk te zijn mogen van mij alle grote torrent site's wel down. Na mijn mening is downloaden te mainstream en dat vraagt gewoon om problemen. Want ik weet zeker dat er een aantal fokkers zijn die trots kunnen zeggen dat hun opa/oma ook frans bauer van nieuwsgroepen aftrekt. Ik zal mijn content wel blijven vinden in de toekomst.

Vroeger.. toen waren het tijden! hele dag posten op een warez forum omdat je een bepaalde status moest halen om de 0-days appz te kunnen downloaden van een FTP.
    Dit keer zonder signature
    pi_75025125
    Dexter DVD Seizoen 1
    $16 (Amazon) = ¤10,-
    ¤25 (nlstore)

En dan te bedenken dat ik vele jaren geleden duizenden euro's aan dvd's heb gespendeerd, waaronder dvd boxen van series die soms wel 120 euro per stuk kostte. Never nooit meer.
    De filmmaatschappijen hebben voorlopig genoeg aan mij verdiend.

En als je pech hebt krijg je als extraatje ook nog wat brein zooi op je netjes gekochte product.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Silencer op 26-11-2009 17:05:43 ]
    pi_75025212
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:50 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Brein zal daar inmiddels allang achtergekomen zijn, maar ze krijgen nog genoeg geld om door te gaan. Zolang de stichting geld krijgt zullen ze doorgaan met zulke praktijken. Onze meneer Kuik rijd namelijk in een heel leuk autotje. Brein zal juist problemen krijgen als ze hun doel bereikt hebben en iedereen netjes hun spul gaan kopen.

Om eerlijk te zijn mogen van mij alle grote torrent site's wel down. Na mijn mening is downloaden te mainstream en dat vraagt gewoon om problemen. Want ik weet zeker dat er een aantal fokkers zijn die trots kunnen zeggen dat hun opa/oma ook frans bauer van nieuwsgroepen aftrekt. Ik zal mijn content wel blijven vinden in de toekomst.

Vroeger.. toen waren het tijden! hele dag posten op een warez forum omdat je een bepaalde status moest halen om de 0-days appz te kunnen downloaden van een FTP.
    Internet is ook mainstream, trek je kabel er eens uit.
    Feyenoord Rotterdam
    pi_75025263
    wat moet je met die kut torrents man. Films downloaden met kut afmetingen, verkeerde ar, etc etc etc
    pi_75025511
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:58 schreef alwaysedo het volgende:
    wat moet je met die kut torrents man. Films downloaden met kut afmetingen, verkeerde ar, etc etc etc
    pi_75025552
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

pi_75025569
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:06 schreef alwaysedo het volgende:

[..]

Leg eens uit. Als je via torrents downloadt dan wordt het bestand ineens verminkt ofzo?
    pi_75025649
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:58 schreef alwaysedo het volgende:
    Ik kan me nog de tijden herinneren dat ik alle Seinfeld afleveringen in een belabberde kwaliteit kon downloaden en de bestanden hoogstens 40MB waren, maar zo erg is het tegenwoordig niet meer.

720p wordt steeds meer vanzelfsprekender.
      donderdag 26 november 2009 @ 17:10:57 #131
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75025692
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:54 schreef Mr.Silencer het volgende:
    Dexter DVD Seizoen 1
    $16 (Amazon) = ¤10,-
    ¤25 (nlstore)

En dan te bedenken dat ik vele jaren geleden duizenden euro's aan dvd's heb gespendeerd, waaronder dvd boxen van series die soms wel 120 euro per stuk kostte. Never nooit meer.
    De filmmaatschappijen hebben voorlopig genoeg aan mij verdiend.

En als je pech hebt krijg je als extraatje ook nog wat brein zooi op je netjes gekochte product.
    NLse DVD's boycot ik sowieso zoveel mogelijk, mede door die achterlijke kut spotjes van BREIN die je niet kunt skippen, maar voornamelijk omdat ze gewoon veel goedkoper zijn wanneer je het importeert. Dan zit het nog netjes gesealed ook.
    pi_75025870
    Brein

Mensen die bij brein werken
    Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
    In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
    pi_75026126
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Leg eens uit. Als je via torrents downloadt dan wordt het bestand ineens verminkt ofzo?
    Nee maar de films die door releasegroepen gereleased worden in p2p hoeven niet te voldoen aan regels. En de regels die in de scene gelden, (waarbij ze meestal verspreid worden via rapidshare links) zijn allemaal vrij nuttig.
    pi_75026208
    empty carebucket is empty
    Het is Patat!
      donderdag 26 november 2009 @ 17:32:05 #135
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_75026448
    Al zouden ze telkens eentje aanklagen, dan kappen ze gewoon en gaat iemand anders nieuwe opzetten, waar ze dan wéér geld aan moeten spenderen. Ze dweilen met de kraan open dus don't worry niggas / kaukasians / asians / latino's / albinos / carnalitos / zargons / aboriginals
    pi_75026459
    Ik ben trouwens benieuwd welke site van de komende volksverhuizing grotendeels gaat profiteren.

Public Sites:
    Rank # Torrent Site Alexa Rank (Dec 07) Alexa Rank (Mar 08) Change (%)
    1. mininova.org 63 53 + 19 %
    2. ThePirateBay.org 182 130 + 40 %
    3. isohunt.com 170 147 + 16 %
    4. Torrentz.com 231 192 + 20 %
    5. BtJunkie.org 689 469 + 47 %
    6. torrentspy.com 376 585 - 36 %
    7. TorrentReactor.net 909 616 + 48 %
    8. GamesTorrents.com 942 641 + 47 %
    9. TorrentPortal.com 699 697 no change
    10. btmon.com 924 743 + 24 %
    11. sumotorrent.com 1,894 1,101 + 72 %
    12. myBittorrent.com 1,861 1,454 + 28 %
    13. animesuki.com 1,738 1,473 + 18 %
    14. Fulldls.com 1,448 1,646 - 12 %
    15. bitdig.com 5,805 1,945 + 300 %
    16. torrentz.ws 7,990 1,991 + 400 %
    17. newtorrents.info 3,348 2,272 + 47 %
    18. Torrent-Finder.com 3,404 2,635 + 29 %
    19. TorrentBox.com 2,812 2,686 + 5 %
    20. Fenopy.com 3,102 2,901 + 7 %
    21. torrentvalley.com 5,276 3,014 + 75 %
    22. youtorrent.com … 3,107 New!
    23. TorrentReactor.to 3,016 3,313 - 9 %
    24. Zoozle.org 4,669 3,369 + 39 %
    25. Seedpeer.com 3,992 3,449 + 16 %
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 55% gewijzigd door Mr.Silencer op 26-11-2009 18:18:18 ]
    pi_75026549
    rapidshare premium account
    pi_75026587
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:22 schreef alwaysedo het volgende:

[..]

Nee maar de films die door releasegroepen gereleased worden in p2p hoeven niet te voldoen aan regels. En de regels die in de scene gelden, (waarbij ze meestal verspreid worden via rapidshare links) zijn allemaal vrij nuttig.
    Gast! Bij scene gaat het om snelheid van het uitbrengen. Internal p2p groups geven om kwaliteit.

Een voorbeeldje:

Blu ray source: http://achumpatoxford.com(...)1e3f50dfb8facfe5.png
    Internal encode: http://achumpatoxford.com(...)f2dc301babe726ec.png
    Scene encode: http://achumpatoxford.com(...)eb84c263d4e09dd0.png

Welke heeft nu een verkeer ar dan? Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden zoeken...

En scene en rapidshare in een zin noemen. Jij hebt er echt totaal geen kaas van gegeten.
    pi_75026635
    quote:

[..]

donderdag 26 november 2009 @ 17:54:42 #140
    255512 Zero17
    Gewoon lekker mezelf.
    pi_75027095
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
    Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
    Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
    pi_75027138
    quote:

• ik hoop dat dit niet serieus is, anders ben je een gigantische kutmongool.
    pi_75027203
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:54 schreef Zero17 het volgende:

[..]
    Piratebay werkt toch nog gewoon
    Feyenoord Rotterdam
    pi_75027400
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:58 schreef MB23 het volgende:

[..]

Vaak zo traag als dikke stront, en dat zal nu alleen maar erger worden
      donderdag 26 november 2009 @ 18:04:33 #144
    255512 Zero17
    Gewoon lekker mezelf.
    pi_75027419
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:58 schreef MB23 het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder jammer dat mininova weg is.
    pi_75027599
    Ja oke maar omdat je verleden tijd gebruikte
    Feyenoord Rotterdam
    pi_75027853
    quote:

• Gatverdamme zeg.

Huil jij jezelf nou niet elke avond in slaap, omdat je niet zo'n 80 jaar geleden als rasechte Ariër geboren was?
      donderdag 26 november 2009 @ 18:18:56 #147
    255512 Zero17
    Gewoon lekker mezelf.
    pi_75027863
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 18:11 schreef MB23 het volgende:
    Ja oke maar omdat je verleden tijd gebruikte
    Ik quotte slechts iemand waarvan ik het wel redelijk eens was. Ben niet aansprakelijk voor de taalfouten.
    pi_75028290
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 16:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:
    zovty haakt af
    Hehehe, allemaal leuk en aardig maar zodra m'n baas stopt met betalen ben ik pleite.

Neweej; ik vind het moreel verwerpelijk om kunst te jatten. En laten we wel wezen, dat is gewoon waar we mee bezig zijn. Ik vind dat als iemand iets (moois) maakt en hij wil daar geld voor dat het zijn goed recht is om dat te vragen, en als je daar niet mee eens bent je respekt op moet brengen om het dan niet te 'consumeren'.
    Gelukkig denkt de wetgever daar ook zo over.

De hele juridische discussie die we voerden is ook niet interessant (maar daarom niet minder vermakelijk.) De rechter heeft geoordeeld dat het niet mag, mininova ziet ook in dat het niet mag. Case closed.
      donderdag 26 november 2009 @ 19:22:35 #149
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75029787
    Wat jammer is, is dat Mininova.org erg overzichtelijk was, met veel anime enzo...

TPB is toch een stukje minder overzichtelijk.
    Hopelijk dat het straks met nieuwsgroepen weer makkelijker wordt om alles te vinden wat ik wil hebben, Goed, dan betaal je er iets voor, maar dan zorg ik er wel voor dat ik dat geld op de een of andere manier weer terugverdien.
      donderdag 26 november 2009 @ 19:36:40 #150
    229690 Spougle
    Always do whatever's next
    pi_75030317
    Gewoon via google torrents zoeken.
    pi_75030399
    Ja en waar moet ik nou ATWT vandaan halen? En youtube is niet chil,l die playlists stoppen altijd gewoon

Nou dan moet ik de dvd maar kopen, oh wacht, die bestaat niet Nou misschien kan ik het op de site van cbs bekijken 'this content is not available in your area'

know'm sayin?
    word? word.
    pi_75030407
    Alle FOK downloaderts moeten met een knokploeg naar het hoofdkantoor van BREIN.
    pi_75030498
    Jammer ja, hoewel ik niet vaak specifiek naar mininova ga. Ik kijk bijna altijd op torrentz.com, en die site kunnen ze volgens mij toch nooit offline halen.
      donderdag 26 november 2009 @ 19:47:36 #154
    130755 Kinga
    versier hier
    pi_75030674
    Dit is ronduit kut.
      Moderator donderdag 26 november 2009 @ 19:48:15 #155
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_75030693
    Ik download bijna alleen maar series en ik wil ze best wel op tv kijken, als die omroepen hier inderdaad (zoals Yi-Long ook al zei) die series op normale tijden uitzendt, niet opeens stopt met een serie of opeens weer met seizoen 1 begint (zoals bij Two and a Half Men) en niet al teveel reclameblokken erin stopt. Maar helaas, dat is niet zo.

En sommige goed series komen helemaal niet hier op tv, zoals Battlestar Galactica en ik vraag me af of Stargate Universe hier ooit op tv gaat komen.

Mininova vond ik de handigste site en ik kon de nieuwste afleveringen altijd de volgende ochtend al downloaden, kijken waar ik ze nu vandaag ga halen. Anders toch maar over op nieuwsgroepen en kijken welke niet al te duur is.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
    pi_75030722
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 19:48 schreef Karina het volgende:
    Ik download bijna alleen maar series en ik wil ze best wel op tv kijken, als die omroepen hier inderdaad (zoals Yi-Long ook al zei) die series op normale tijden uitzendt, niet opeens stopt met een serie of opeens weer met seizoen 1 begint (zoals bij Two and a Half Men) en niet al teveel reclameblokken erin stopt. Maar helaas, dat is niet zo.

Mininova vond ik de handigste site en ik kon de nieuwste afleveringen altijd de volgende ochtend al downloaden, kijken waar ik ze nu vandaag ga halen. Anders toch maar over op nieuwsgroepen en kijken welke niet al te duur is.
    welke nieuwsgroep niet al te duur is?
      Moderator donderdag 26 november 2009 @ 19:50:51 #157
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_75030778
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 19:49 schreef LarryDavid het volgende:

[..]

welke nieuwsgroep niet al te duur is?
    Ik heb geen flauw idee wat dat kost, ik heb ooit met nieuwsgroepen gedownload via Chello, maar dat was niet zoveel. In plaats van bijdehandte opmerkingen te maken, is het misschien handig om eens te zeggen wat die nieuwsgroepen kosten per maand, is dat 10 euro, 20? Geen flauw idee.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
    pi_75031208
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 19:39 schreef Muzz_ het volgende:
    Alle FOK downloaderts moeten met een knokploeg naar het hoofdkantoor van BREIN.
    Ik kan je vertellen dat als ik ooit een breinmedewerker IRL tegenkom dat hij zal huilen vriend
      donderdag 26 november 2009 @ 20:45:35 #159
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_75032496
    Kuuuuhuuutt...
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      donderdag 26 november 2009 @ 20:48:00 #160
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_75032587
    Gelukkig doet The Pirate Bay het weer. Weet iemand waarom eigenlijk? Die waren toch ook uit de lucht gehaald door die Brein-lutsers?
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      donderdag 26 november 2009 @ 20:58:00 #161
    179434 kloontje_de_reuzekloon
    Er kan d'r maar 1 de 2e z
    pi_75032963
    quote:
    Brein lijkt de overhand te gaan krijgen
    Overhand? Sinds het begin van de rechtszaak zijn er weer een miljoen nieuwe sites opgericht, dus wat is het probleem?
    Op weg naar sint juttemes.
      donderdag 26 november 2009 @ 20:58:24 #162
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75032979
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:04 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat als ik ooit een breinmedewerker IRL tegenkom dat hij zal huilen vriend
    Huilen? Ik ruk zijn traanklieren uit zijn oogkassen, en laat hem het opvreten...
    pi_75032988
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Gast! Bij scene gaat het om snelheid van het uitbrengen. Internal p2p groups geven om kwaliteit.

Een voorbeeldje:

Blu ray source: http://achumpatoxford.com(...)1e3f50dfb8facfe5.png
    Internal encode: http://achumpatoxford.com(...)f2dc301babe726ec.png
    Scene encode: http://achumpatoxford.com(...)eb84c263d4e09dd0.png

Welke heeft nu een verkeer ar dan? Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden zoeken...

En scene en rapidshare in een zin noemen. Jij hebt er echt totaal geen kaas van gegeten.
    Nou jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van images linken.
    En zelf scene en rapidshare in een zin noemen terwiljl je het veroordeelt..

Misschien kan je dat ook uitleggen want zoek maar is een release, typ dat in op google en het eerste wat je krijgt is overal rapidshare links.

Ik geef wel toe dat er ook p2p groups zijn die hun best doen op reencoden, maar als je van die release van bijv PrisM krijgt die bijvoorbeeld 1 gb zijn of 1.6, ja dat is totaal niet praktisch.
    Ook worden veel p2p releases niet gecropt.

en @ Mr.Silencer, je lijst klopt niet helemaal want torrentz.com linkt volgens mij alleen naar andere torrent sites.
    pi_75033574
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:58 schreef alwaysedo het volgende:

[..]

Nou jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van images linken.
    En zelf scene en rapidshare in een zin noemen terwiljl je het veroordeelt..

Misschien kan je dat ook uitleggen want zoek maar is een release, typ dat in op google en het eerste wat je krijgt is overal rapidshare links.

Ik geef wel toe dat er ook p2p groups zijn die hun best doen op reencoden, maar als je van die release van bijv PrisM krijgt die bijvoorbeeld 1 gb zijn of 1.6, ja dat is totaal niet praktisch.
    Ook worden veel p2p releases niet gecropt.

en @ Mr.Silencer, je lijst klopt niet helemaal want torrentz.com linkt volgens mij alleen naar andere torrent sites.
    Wat ben jij een ongelooflijke faalhaas.
    Beweer jij nu serieus dat de scene zijn releases via rapidshare verspreidt? Als dit werkelijk zo is, ga ik er verder geen woorden meer aan vuil maken. En je weet dat een encode van een encode (re-encode) ultimie fail is?
    pi_75033876
    BREIN, grootste kneuzenclub van Nederland
    Heeft iemand een goed alternatief voor Mininova, die ook de torrents van private trackers laat zien?
    Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
    pi_75034592
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Wat ben jij een ongelooflijke faalhaas.
    Beweer jij nu serieus dat de scene zijn releases via rapidshare verspreidt? Als dit werkelijk zo is, ga ik er verder geen woorden meer aan vuil maken. En je weet dat een encode van een encode (re-encode) ultimie fail is?
    Gast.. ik weet ook wel dat ze die niet via rapidshare verspreiden. Kom op man. maar het gros van de mensen die releases download download ze via rapidshare.

Gefeliciteerd, ik bedoelde idd encode.

pi_75036425
    Private trackers .
    Toegang is geen open deur.
    pi_75037723
    Wanneer gaan mensen inzien dat je piraterij niet kunt stoppen? Mensen vinden nog eerder een medicijn uit voor kanker.
      donderdag 26 november 2009 @ 22:46:15 #169
    254493 Trollface.
    gr rob fruithof, groningencity
    pi_75038321
    Denken dat scenereleases verspreid worden via RapidShare
    Topsites
    ★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
    pi_75038552
    quote:

• Waarom is de spam van deze NSB'er nog niet verwijderd? (+ipban +ip adres hier posten)

Mininova verwijderde al veel torrents, dus was al kut. Ik gebruik vooral torrentz.com, TPB en als ie ooit weer online komt demonoid.
    pi_75038564
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:58 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:

[..]

Overhand? Sinds het begin van de rechtszaak zijn er weer een miljoen nieuwe sites opgericht, dus wat is het probleem?
    Goede torrentsites met veel seeders en kwaliteitstorrents. Er kunnen wel 10 afsplitsingen ontstaan, het duurt tijden voor je er vanuit kan gaan dat de torrents kwalitatief prima zijn.
    pi_75038658
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:07 schreef SarahD. het volgende:
    Private trackers .
    dit
      donderdag 26 november 2009 @ 23:00:07 #173
    250938 RodeNek
    No humans allowed
    pi_75038884
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:10 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Voor 4 euro per maand heb je usenet. Maximum snelheid downloaden wat je maar wilt. Dat zijn gewoon twee biertjes. Als je dat er niet voorover hebt, dan ben je echt een krent.
    Busier than a cat covering crap on a marble floor
    =======================================
    When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
      donderdag 26 november 2009 @ 23:02:32 #174
    250938 RodeNek
    No humans allowed
    pi_75038988
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 19:50 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee wat dat kost, ik heb ooit met nieuwsgroepen gedownload via Chello, maar dat was niet zoveel. In plaats van bijdehandte opmerkingen te maken, is het misschien handig om eens te zeggen wat die nieuwsgroepen kosten per maand, is dat 10 euro, 20? Geen flauw idee.
    www.eweka.nl 5 euro per maand, 30mbit download. Je download ALTIJD maximale snelheid
    Busier than a cat covering crap on a marble floor
    =======================================
    When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
      donderdag 26 november 2009 @ 23:02:44 #175
    255512 Zero17
    Gewoon lekker mezelf.
    pi_75038992
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:07 schreef SarahD. het volgende:
    Private trackers .
    pi_75039046
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:02 schreef RodeNek het volgende:

[..]

www.eweka.nl 5 euro per maand, 30mbit download. Je download ALTIJD maximale snelheid
    Maar ik betaal 0 euro en kan alles wat ik ooit nodig zal hebben met maximale snelheid downloaden...
      donderdag 26 november 2009 @ 23:05:48 #177
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75039118
    quote:

[..]

Werkt dat wel i.c.m. UPC?
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Maar ik betaal 0 euro en kan alles wat ik ooit nodig zal hebben met maximale snelheid downloaden...
    Hoe? Waar?
    pi_75039429
    quote:

• Overduidelijk een relkloon.
    Maar om de leugens van BREIN toch even uit de wereld te helpen:
    quote:
    Mag ik muziek(-fragmenten) op mijn website zetten?
    Gaat het om auteursrechtelijk beschermde muziek, dan heeft u daarvoor toestemming van de rechthebbenden nodig. Dit geldt ook als u fragmenten zou gebruiken. [..]
    Bullshit! Wanneer het als citaat gebruikt wordt is dit volkomen legaal!
    http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/
    quote:
    Is het gebruik van uitwisseldiensten zoals Kazaa illegaal?
    Downloaden van muziek en films mag alleen als dit vanuit een legale bron is.
    Bullshit! De wet maakt geen onderscheid in downloaden (kopie maken) uit legale of illegale bron.
    http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
    quote:
    Mag ik kopieën maken van mijn computerspellen en andere interactieve software?
    Nee. Computerspellen mogen niet zonder toestemming worden gekopieerd. Volgens de Auteurswet mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur 'voor eigen oefening, studie of gebruik' zelf een kopie maken van bv. een cd, MP3-muziekbestand of film. Deze uitzondering geldt echter niet voor computerspellen en andere software.
    Bullshit! Er mag een reservekopie gemaakt worden, óók van software (en dat zijn games).
    http://www.iusmentis.com/auteursrecht/software/reservekopie/
    -
    pi_75039534
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:13 schreef splendor het volgende:

[..]

Overduidelijk een relkloon.
    Maar om de leugens van BREIN toch even uit de wereld te helpen:
    [..]

Bullshit! Wanneer het als citaat gebruikt wordt is dit volkomen legaal!
    http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/
    [..]

Bullshit! De wet maakt geen onderscheid in downloaden (kopie maken) uit legale of illegale bron.
    http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
    [..]

Bullshit! Er mag een reservekopie gemaakt worden, óók van software (en dat zijn games).
    http://www.iusmentis.com/auteursrecht/software/reservekopie/
    Je mag alleen geen bestanden 'sharen' waarvan je weet dat ze illegaal zijn..
    Feyenoord Rotterdam
    pi_75039657
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:16 schreef RowanF1 het volgende:

[..]

Dat niet nee. Dus wat dat betreft heeft de rechter volkomen gelijk als ze stelt dat Mininova illegaal bezig was.
    -
    pi_75040164
    Wie gebruikt er nou torrents RAPIDSHARE FTW!11!!!
    pi_75040197
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:32 schreef FL_Freak het volgende:
    Wie gebruikt er nou torrents RAPIDSHARE FTW!11!!!
    pi_75042284
    Ja kut ik wilde net weer wat opzoeken op mininova.

Godverdomme.
    pi_75042347
    Jammer dat mininova het niet meer doet. Gelukkig The Pirate Bay nog wel. Ik moet zeggen dat ik soms twijfel aan nieuwsgroepen, de snelheid is erg leuk maar het aanbod van muziek en films is zo slecht, dat is op zich zonde.

Als daar nou wat verandering in komt, zou het een leuk protocol zijn om alsnog gemakkelijk te downloaden. Voor nu blijf ik liever nog bij torrents gezien het aanbod films en muziek.
    It's you my love, you who are the stranger
      vrijdag 27 november 2009 @ 00:49:19 #185
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_75042492
    quote:

Goh, hebben ze sinds jouw post de prijs opeens met 2.50¤ per 30 dagen verhoogd?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 00:57:14 #186
    236264 crew  capricia
    pi_75042631
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 18:04 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder jammer dat mininova weg is.
    eens. Rip.
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_75042902
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:16 schreef RowanF1 het volgende:

[..]

Torrentbestanden zelf zijn dan ook niet illegaal, want het bevat immers geen illegale data.
      vrijdag 27 november 2009 @ 01:41:26 #188
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_75042919
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_75043717
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Werkt dat wel i.c.m. UPC?
    [..]

Hoe? Waar?
    Jawel hoor, misschien dat UPC usenet wel blokkeert, maar dan kun je je newsreader zo instellen dat je via SSL download. Je gegevens worden versleuteld gedownload, en UPC heeft geen idee meer dat je met usenet bezig bent
    pi_75043945
    Zolang we nog heffing betalen op lege media blijf ik downloaden.
    Tenslotte betalen we er al voor
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
    pi_75046414
    Het ultimatum voor thepiratebay loopt af in januari 2010, aldus Brein (bron: Sp!ts).
    pi_75046612
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 07:39 schreef Beach het volgende:
    Zolang we nog heffing betalen op lege media blijf ik downloaden.
    Tenslotte betalen we er al voor
    Dat dus. Niet dat ik overigens zelf lege media koop, maar het gaat om het idee.
    pi_75046645
    Ik hou het nog wel even uit met TPB
    pi_75046901
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 10:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
    Het ultimatum voor thepiratebay loopt af in januari 2010, aldus Brein (bron: Sp!ts).
    Welk ultimatum? Om in hoger beroep te gaan?
    Volgens mij is het vonnis "uitvoerbaar bij voorraad" of hoe zeggen ze dat altijd zo netjes.. dus meteen opeisbaar.
    -
    pi_75046935
    Allemaal gaan ze er aan volgens Brein.. Benieuwd of ze het tempo van nieuwe sites een beetje kunnen bijhouden. Toch voelt het wel raar dat zelfs mininova zich gewonnen geeft. (zo goed als)
      vrijdag 27 november 2009 @ 10:26:55 #196
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_75046991
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 10:25 schreef Eefjem het volgende:
    Allemaal gaan ze er aan volgens Brein.. Benieuwd of ze het tempo van nieuwe sites een beetje kunnen bijhouden. Toch voelt het wel raar dat zelfs mininova zich gewonnen geeft. (zo goed als)
    Mininova was een NLse site he!? De NLers geven zich altijd wat makkelijker gewonnen dan andere lande
    pi_75047177
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 10:24 schreef splendor het volgende:
    Welk ultimatum? Om in hoger beroep te gaan?
    Volgens mij is het vonnis "uitvoerbaar bij voorraad" of hoe zeggen ze dat altijd zo netjes.. dus meteen opeisbaar.
    Vanaf dan gaan ze met dwangsommen smijten. Oftewel, het punt waarop de meeste sites bang worden dat als ze verliezen het ze dik geld gaat kosten. Het punt waarop de meeste de stekker eruit trekken .
    pi_75048082
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 10:32 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Vanaf dan gaan ze met dwangsommen smijten. Oftewel, het punt waarop de meeste sites bang worden dat als ze verliezen het ze dik geld gaat kosten. Het punt waarop de meeste de stekker eruit trekken .
    Ben benieuwd waarom ze het dan pas doen dan.
    Ze kunnen het gewoon nu al opeisen. Of hebben ze tijd nodig om uit te zoeken hoe ze het vonnis gaan laten uitvoeren?

Ik lees net wat leuks op NU.nl trouwens:
    “Je merkt dat de Nederlandse muziekindustrie sterk te lijden heeft onder mensen die op een andere manier aan hun muziek komen dan wenselijk is,” zegt Dinand.

“In Nederland staat geen fatsoenlijke, grote studio meer, omdat men het simpelweg niet meer kan betalen. De studio in Brussel is fantastisch.”
    http://www.nu.nl/muziekni(...)waardelijk-vuur.html

Ja want in België wordt geen muziek gedownload.
    En daarbij wordt er in Amerika al jarenlang geklaagd door kleinere opkomende bands dat het opnemen van een album in een studio onbetaalbaar is. Als dit in Nederland ook zo is, dan ben ik er niet rouwig om dat studios dichtgaan en denk ik dat ze het eerder daar moeten gaan zoeken, dan bij de "misgelopen" inkomsten.
    -
    pi_75055634
    Kanker

En nu ?
    When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
    pi_75055703
    Fuck die torrents ...

Megaupload, rapidshare en netupload ftw ....

Veel sneller ook trouwens
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')