Dan moeten ze dat maar gewoon zeggen, voor slap retorisch gedoe heb ik geen tijd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:16 schreef synnath het volgende:
[..]
Dat is dus een retorische vraag met de hint erachter dat je je nou godverdomme eens moet aankleden.
Dat heb ik ook..quote:Op woensdag 25 november 2009 03:20 schreef verleiding het volgende:
Als ze gezeik met elkaar hebben, dat ze mij daar in betrekken.
*gescheiden ouders*
Ik kan haar wel even laten zien wie de baas is??quote:Op zondag 3 januari 2010 15:30 schreef Wasbeerstaart het volgende:
Me ouders zijn niet zo erg het is meer me zus die moeder begint te spelen omdat ze dit jaar 20 wordt,
wordt ik eigenlijk best moe van
Nu al medelijden met haar toekomstige kinderen..
Dat zou fantastisch zijn !quote:Op zondag 3 januari 2010 15:33 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Ik kan haar wel even laten zien wie de baas is??
Deden ze bij mij ook nog toen k 16 was... alleen half 10 is wel wat overdreven. En nu, als ze bijvoorbeeld weten dat ik om half 9 op school moet zijn, zeggen ze rond 11 uur ofzo ''Ga nou es naar bed joh, anders ben je morgen niks waard' . Maar goed, das meer een goede tip dan een bevelquote:Op zondag 3 januari 2010 21:53 schreef Wasbeerstaart het volgende:
OJA toch 1 ding over me ouders,
ze sturen me naar.. bed.. en ik ben 16
om half 10 al -,-
maar dan blijf ik zitten tot 10 en dan gaan ze zeuren,
om half 11 worden ze boos,
en om 12 uur zijn ze teleurgesteld.
De jeugd is ook niks meer gewend, ben jij meer dan een half uur nodig om te acclimatiseren dan? Gaat nog leuk worden als je in het bedrijfsleven terecht komt...laterquote:Op zondag 3 januari 2010 23:57 schreef Koeketrommel het volgende:
Als me moeder weer eens zo'n bui heeft dat het hele huis in een uur spik en span moet zijn.
Die komt dan thuis van der werk, zegt tegen mij "Ruim je kamer op, opschieten. En je moet zo even afwassen." Tegenspreken doe ik al niet meer, dan is het oorlog.
Wel vervelend dat het allemaal a la minute gelijk moet als je net een halfuurtje thuis bent.
Als ik thuis kom, ga ik eerst even naar de overkant waar mijn oma woont om even te buurten, wel zo leuk voor beide vind ik zelf. Daarna ga ik op mijn gemakkie mijn spulletjes wegleggen etc.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
De jeugd is ook niks meer gewend, ben jij meer dan een half uur nodig om te acclimatiseren dan? Gaat nog leuk worden als je in het bedrijfsleven terecht...later
Ja, die dusquote:Op zondag 3 januari 2010 23:57 schreef Koeketrommel het volgende:
Als me moeder weer eens zo'n bui heeft dat het hele huis in een uur spik en span moet zijn.
Die komt dan thuis van der werk, zegt tegen mij "Ruim je kamer op, opschieten. En je moet zo even afwassen." Tegenspreken doe ik al niet meer, dan is het oorlog.
Wel vervelend dat het allemaal a la minute gelijk moet als je net een halfuurtje thuis bent.
Dat komt omdat je ze aan het belonen bent voor asociaal gedrag. Als je meteen doet wat ze zeggen als ze dat op zo'n toon doen, dan leren ze dat afblaffen blijkbaar loont. Al kreeg ik nog zo'n pak rammel, als ze metéén (dus niet als ze het al 100x gevraagd hadden en ik gewoon te lui was om te luisteren, ik ben ook niet perfectquote:Op zondag 3 januari 2010 23:57 schreef Koeketrommel het volgende:
Variant: Om 6 uur 's ochtends een hoop herrie maken, en als ik dan wakker wordt en erover klaag zeggen: "ja, dan had je maar eerder naar bed moeten gaan. Wij moeten toch ook vroeg op?".quote:Op maandag 4 januari 2010 11:38 schreef joepie91 het volgende:
[..]
EDIT: En dan als argument dat "hij toch ook niet de hele dag zit te luieren"... ja, dat is toch je eigen keus? Laat mij lekker even vakantie hebben, ik ben verdomme 18.
Dat komt nog wel.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:08 schreef SkySpirith het volgende:
[..]
Dat heb ik ook..
Maar ze zijn niet gescheiden.
Da's toch niet zo erg? Ik zou me meer zorgen maken als ze dat niet vroeg.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:29 schreef Lesley-91 het volgende:
Altijd: 'Wat ga je doen vandaag? 'Met wie ga je weg?' 'Vergeet je niet om te sporten?'
'Hoe laat was je thuis gisternacht?' En dat hoor ik elke dag, dat noemt mijn moeder interesse tonen!
Herkenbaarquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:29 schreef Lesley-91 het volgende:
Altijd: 'Wat ga je doen vandaag? 'Met wie ga je weg?' 'Vergeet je niet om te sporten?'
'Hoe laat was je thuis gisternacht?' En dat hoor ik elke dag, dat noemt mijn moeder interesse tonen!
Het ligt ook een beetje anders, mijn moeder heeft de neiging om het een paar keer op een dag te vragen. Daarboven op komt ook nog eens me vader die ook van alles vraagt, maar dat is alleen om mij te pestenquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:23 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Da's toch niet zo erg? Ik zou me meer zorgen maken als ze dat niet vroeg.
Dit klinkt zo bekend he. En ook bij mij is de drang voor op kamers groot. En dat zal dan ook zeer spoedig gebeuren.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:03 schreef Frankii het volgende:
Ik erger me de laatste tijd aan steeds meer dingen aan mn ouders. Altijd willen ze maar weten waar ik heen ga, wat ik ga doen etc. Als ik naar een maat ga willen ze ook nog eens weten wie hij is, waar hij woont, hoe ik hem ken enzovoorts. En als ik dan thuis ben word ik helemaal uitgehoord over hoe en was en wat er gebeurd is. Ik kan nooit eens het huis uitlopen zonder een complete verantwoording af te leggen. De drang om op kamers te gaan is nu zo groot, maar het is nogal onmogelijk in Utrecht op t moment.
Subtiele kick
Ga je toch op je kamer zittenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:49 schreef Frankii het volgende:
Ik erger me er trouwens ook aan dat mn vader nu op de bank tegenover me is gaan liggen en knetterhard gaat liggen snurken terwijl ik aan het leren ben
Beetje koud, is een zolderkamer zonder fatsoenlijke verwarming.quote:
Dan zeg je als je ouders vragen naar wie je toe gaat gewoon zijn naam, en als je terug bent dat het leuk was. Ik snap niet dat jullie nog echt zoveel op die bezorgheid van je ouders uitdoenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:03 schreef Frankii het volgende:
Ik erger me de laatste tijd aan steeds meer dingen aan mn ouders. Altijd willen ze maar weten waar ik heen ga, wat ik ga doen etc. Als ik naar een maat ga willen ze ook nog eens weten wie hij is, waar hij woont, hoe ik hem ken enzovoorts. En als ik dan thuis ben word ik helemaal uitgehoord over hoe en was en wat er gebeurd is. Ik kan nooit eens het huis uitlopen zonder een complete verantwoording af te leggen. De drang om op kamers te gaan is nu zo groot, maar het is nogal onmogelijk in Utrecht op t moment.
Subtiele kick
...en groot gelijk heeft 'ie!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:12 schreef Remsjo het volgende:
Dat ik niet mag draaien op m,n kamer als mn ouders thuis zijn. Ik heb namelijk een DJ set staan. Ik was vanmiddag zo aan het draaien, ik zat er lekker in... komt mn vader ineens binnne:
ZACHTER DAT KUTDING
Mensen die de hele buurt willen laten meegenieten van hun kutmuziekquote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:12 schreef Remsjo het volgende:
Dat ik niet mag draaien op m,n kamer als mn ouders thuis zijn. Ik heb namelijk een DJ set staan. Ik was vanmiddag zo aan het draaien, ik zat er lekker in... komt mn vader ineens binnne:
ZACHTER DAT KUTDING
Mij wordt dat ook vaak verzocht, alleen dan op een vriendelijke toon. Ik doe echter niet DJ spelletjes. Ik rock de elektrische gitaar. Feit is dat muziek hard moet staan om er echt in op te gaan. Je kan natuurlijk geen Rock oid. luisteren met de volume knop op 1/10.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:12 schreef Remsjo het volgende:
ZACHTER DAT KUTDING
Dit.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:49 schreef LudoSanders het volgende:
De verhalen van mijn moeder over mensen die ik niet ken en verre van interessant zijn, maar wel 10 minuten kunnen duren vanwege allemaal overbodige zijstraatjes die ze denkt te moeten belichten.
Jij pakt voor elke hap appelmoes een nieuwe lepel?quote:Op maandag 25 januari 2010 00:58 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Oja, als je met je lepel in de appelmoes gaat. En dan in je mond doen en dan nog eens in de appelmoes.
Dat vind ik zo goor
Nee? Maar je kan ook genoeg appelmoes op je bord leggen ipv steeds je lepel er terug in douwen?quote:Op maandag 25 januari 2010 01:02 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jij pakt voor elke hap appelmoes een nieuwe lepel?
Vind je het raar dat je ouders willen weten met wie en wat voor personen jij omgaat? Ik vind het niet meer dan normaal dat je verantwoording moet afleggen zolang je minderjarig en/of thuiswonend bent.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:03 schreef Frankii het volgende:
Subtiele kick
lol ik ben niet anders gewend, als iedereen wegloopt als ie klaar is word het toch een grote chaos en één grote ongezellige boel. Wat is dat nou toch weerquote:Op maandag 25 januari 2010 01:20 schreef ReWout het volgende:
Ik irriteer me eigenlijk nergens aan bij me ouders. Ik krijg slechts zelden vragen als waar ga je naar toe of hoe laat was je thuis. Dit komt waarschijnlijk ook wel omdat het ik (soms) gewoon zelf vertel en ze weten dat ik een verstandige knul ben
Verder zei iemand dat je verplicht aan tafel moest blijven totdat iedereen klaar was met eten. Nou in principe vind ik dat zelf wel ok. Omdat etenstijd gewoon een goed tijdstip is om even naast het eten een gesprek te voeren.
hmm, lekkere vriend dan.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:02 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik erger me aan mijn moeder en haar nieuwe vriend.....hij weet alles beter en als ik dan zeg dat t niet zo is wil ze me niet eens geloven. zelf niet als ik de internetpagina voor mijn neus heb, zij alles mee kan lezen. ze gelooft het pas als hij "goedkeuring" geeft. als hij t gelooft, gelooft zij het ook....:S
en omdat zij niet kan google, bestaan dingen gewoon niet. ook niet als het tegendeel bewezen is. " ja, ik ben allemaal bezorgd"....flikker op mens
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:33 schreef TGVkopper het volgende:
Mijn ouders hebben een Senseo gekocht
lolquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:17 schreef dogtagz het volgende:
dat als ik weg ga naar een vriend, zeg ik bijvoorbeeld: ''ik ga naar bart, en ben rond 2 uur thuis(en dan ben ik al snel weg voordat de vragen komen, waar woont hij, is dat die ene gast van vorige week??)''
en dan die ochtend daarna'' hoe was het bij erik??''
godsamme luister is
hmm. mijn ouders hadden al care met 16 xDquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:22 schreef dogtagz het volgende:
17
Ze denken meteen dat ik me helemaal lam ga zuipen en dat ik kotsend thuis kom(wat ook wel is gebeurd) maarja dat maakt natuurlijk allemaal niet uit.![]()
verder als mijn vader thuis komt van werk, en ik ben al een tijdje thuis, dat hij dan de deur open doet en me naam noemt op een onbeschrijfbare manier. Daarna doet hij weer de deur dichtdan denk ik, doe is normaal???
maar ze zijn liefaf en toe negeren en je kan er mee leven.
boys will always be boys eyquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:26 schreef dogtagz het volgende:
hahaha
ja ze zijn dan bezorgd over het standaard drank gebruik elke week
maar over illegaal vuurwerk en bb-guns/luchtbuksen doen ze niet moeilijk
me vader betaalt dan zelfs mee voor het illegale vuurwerk
maarja ze hebben niet echt veel inspraak op mij en me broer, dat is wel mooi
Dat is echt heel triest, totaal niet drinken omdat je anders je rijbewijs niet krijgt. nogal zielig van je ouders.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:29 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
boys will always be boys ey![]()
mja ik denk dat het vooral komt omdat je dan wel verantwoordelijk bent met da soort praktijken, maar mss zoveel zuipt dat ze denken dat je inwendig beschadigd raakt zeg maar. Ik zou ook niet willen dat mijn kinderen drinken, gewoon omdat ik uit mn kring ervaring ermee heb![]()
ik heb zelf nog nooit gedronken, anders moest ik voor mn eigen rijbewijs gaan dokkendan maar koffie
nu drink ik mss 1 keer per jaar een biertje, tijdens een vakantie met vrienden
Ik denk juist dat het wel goed is.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is echt heel triest, totaal niet drinken omdat je anders je rijbewijs niet krijgt. nogal zielig van je ouders.
ach, dat gezuip vond ik toch al niks, net als drugs of roken niet. Ik zette het liever om in sporten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is echt heel triest, totaal niet drinken omdat je anders je rijbewijs niet krijgt. nogal zielig van je ouders.
Ja, want als je bier drinkt zuip je je klem, en wiet komt alleen binnen via naalden in je armquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:35 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
ach, dat gezuip vond ik toch al niks, net als drugs of roken niet. Ik zette het liever om in sporten.
Vriend van me sportte ook, en trakteerde zijn prestaties met een biertje en bitterballen. En dan raar vinden dat hij niks merkt.
Zou het zo ook bij mijn kindersch doen hoor, als het werkt En nu kan ik natuurlijk anti-berichtne van drinkers verwachten, maar ikzelf heb ook liever een kind dat niet zuipt, rookt, of naalden in z'n arm jast
zuipt rookt, spuit.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, want als je bier drinkt zuip je je klem, en wiet komt alleen binnen via naalden in je arm
Wauw, speciaal een account aangemaakt om dat te meldenquote:Op zondag 31 januari 2010 @ 17:36 schreef boellaard het volgende:
Ik heb eigenlijk ook wel beste ouders maar ja je hebt altijd die kleine ergernissen. Me moeder zegt zo goed als elke dag: "wat ben je vroeg thuis?" Ja ook leuk om jou weer te zien
je moet ergens beginnenquote:Op zondag 31 januari 2010 17:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wauw, speciaal een account aangemaakt om dat te melden
Waar is de tijd gebleven dat kinderen respect hadden voor hun ouders.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:01 schreef Djieluh het volgende:
Ook als je op stap gaat:
Met wie ga je er naartoe?
Kennen we hun ?
Waren komen ze uit ?
Waar ga je uit?
Drink je niet teveel?
Wel minimaal met 2 man naar huis fietsen!
En als iets niet haar weg gaat, dan wordt ze enorm kwaad en hoef je een hele dag niks tegen haar te zeggen, vooral als ik zeg "ben je generaal geweest in je vorig leven"
*gaat in de houding staan*
In de 80's, toen de kinderen begonnen te rebelleren met Rock & Roll, is het respect voor de ouders blijven steken en nooit meer teruggekomenquote:Op zondag 31 januari 2010 19:15 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat kinderen respect hadden voor hun ouders.
lol ik ook. hoor altijd "laatste bus gaat om kwart voor 12!" ja ma.. dat weet ik na 4 maanden wel...quote:Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef Moradzooo het volgende:
Ik erger aan me ouders als ze gaan zeiken over het uitgaan en hoelaat ik thuis moet zijnAltijd word er gezeurd dat ik het niet te laat moet maken
Geld is er om uit te geven.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe oud is TS?
Mijn moeder die zit altijd te zeiken om geld, dat ik teveel uitgeef en meer moet sparen.
is jouw mammie toevallig tiny?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:14 schreef niet_toegestaan het volgende:
Als ze iets leuk vind gaat ze zwaar ademen, wat ook door het roken komt.
dat doe ik nu ook altijd,quote:Op maandag 25 januari 2010 12:01 schreef Djieluh het volgende:
Ook als je op stap gaat:
Met wie ga je er naartoe?
Kennen we hun ?
Waren komen ze uit ?
Waar ga je uit?
Drink je niet teveel?
Wel minimaal met 2 man naar huis fietsen!
En als iets niet haar weg gaat, dan wordt ze enorm kwaad en hoef je een hele dag niks tegen haar te zeggen, vooral als ik zeg "ben je generaal geweest in je vorig leven"
*gaat in de houding staan*
en je bent een gozert? hoe oud ben je dan wel nietquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:21 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
dat doe ik nu ook altijd,
en ik erger me dood aan dat als we uit eten zijn dat mn vader ineens overdreven asociaal of overdreven netjes doet en als hij asociaal probeert te doen eet ie heel netjes, als hij netjes probeert te doen eet hij heel erg asociaal, verder wel topouders alleen zit soms met een behoorlijke discussie, als ik hem verlies omdat ik bv iets wil ga ik express heel zielig doen net zoaLS Ik er niet zonder kan
sweet 16? die gaan ook huilen als ze niet krijgen wat ze willen lulzquote:
Misschien wel ja, de meeste mensen die nu tussen de 16 en 25 zijn grotendeels opgevoed door de naschoolse opvang en de kinderdagverblijven. Toen ze wat ouder werden bleven ze alleen thuis omdat beide ouders werken. Dit alles komt het gedrag niet ten goede.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef Guynio het volgende:
[..]
In de 80's, toen de kinderen begonnen te rebelleren met Rock & Roll, is het respect voor de ouders blijven steken en nooit meer teruggekomen
nja, net nog niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:14 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
sweet 16? die gaan ook huilen als ze niet krijgen wat ze willen lulz
Vandaar zijn opmerking over sweet 16, ik zie je als redelijke gast van 19 zoiets niet uithalen:')quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:46 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
nja, net nog niet.
nee ga niet huilen ofzo, zeg gewoonn(alleen als ik het echt heel graag wiltvan); ik wil eht echt heeel heeel heeel graag, kan niet zonder etc.:'D
en dan krijgen ze medelijden, en dan mag ik het:D
Bedoel je niet prestatiebeurs aangezien je het over halen en dergelijk hebt, of zit ik nu verkeerd?quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:46 schreef Bee-R34 het volgende:
dat mn ma geen positief wordt kan hebben over mij en mn studie. ze gaat ervan uit dat ik het nooit zal halen, terwijl mijn studie voor mij makkelijk te doen is. veel, maar makkelijk. daarom deed ze ook moeilijk - nu nog- over een aanvullende beurs :s terwijl ik sinds 2008 stufi krijg, dus in 2018 klaar moet zijn (huidige studie ben ik in 2013 klaar mee, hbo erbij 2016..)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |