abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74958297

Nieuwssites:
http://english.aljazeera.net/HomePage
http://www.haaretz.com/
http://www.ynetnews.com
http://edition.cnn.com/
http://www.jpost.com/
http://news.bbc.co.uk/
http://www.sky.com/skynews/home
http://www.foxnews.com/
http://www.israelnationalnews.com/
http://www.nos.nl

# Expliciete (bloederige en schokkende) afbeeldingen niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
# Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, met door een directe link naar de bron.
# Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
# Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen.

Vorig topic
Israël en/of Palestina #61 - Ter land ter zee en in de lucht

Actueel nieuws: Gevangenenruil op handen?

[ Bericht 6% gewijzigd door PhysicsRules op 25-11-2009 20:32:56 ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_74965464
Vond het wel typerend dat de Palestijnen geen eigen staat mochten uitroepen
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:42:03 #3
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74965585
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:38 schreef Chadi het volgende:
Vond het wel typerend dat de Palestijnen geen eigen staat mochten uitroepen
dat mogen ze wel doen maar A ze hebben GEEN regering .
en B ze hebben geen staat , ja dan word het moeilijk he .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74965922
Ze hebben wel een regering . Dat het westen en Israel die regering niet zint is heel wat anders. En de staat die ze kunnen uitroepen is inderdaad de 67 grenzen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 14:09:44 #5
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74966019
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:53 schreef Chadi het volgende:
Ze hebben wel een regering . Dat het westen en Israel die regering niet zint is heel wat anders. En de staat die ze kunnen uitroepen is inderdaad de 67 grenzen.
ow ja hebben ze een regering ? maar die is illegaal al voor niets minder dan 1 jaar . zo wat heb een illegalen regering voor nut ,
en ze hebben geen staat nogmaals .
israel kan je hoogstens wat geven zoals israel ook wil doen..maar hun (de illegalen regering) niet wil ..
die willen alles ja dat gaat nu eenmaal niet he
pi_74966257
Hoezo is hun regering illegaal?
pi_74969228
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:18 schreef Chadi het volgende:
Hoezo is hun regering illegaal?
Ze willen niet voldoende naar de pijpen van de Israeliërs dansen, dus illegaal.
pi_74977077
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:42 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zoals de rellen in Hebron tegen de eeuwenoude joodse bevolking daar.
Grappig dat je dat noemt. Het artikel op wikipedia bracht me tot de conclusie, dat die rellen juist niet gericht waren tegen de oden die daar al heel lang woonden, maar juist wel tegen de nieuwkomers. De oude joden werd gevraagd om de nieuwe te verraden. Pas toen ze dat weigerden, werden er ook oude joden vermoord.
En die rellen waren vast wel opgestookt, zoals onze rattenvanger nu mensen opstookt tegen nieuwkomers. Maar daar en toen, anders dan hier en nu, overspoelden de nieuwkomers ook daadwerkelijk het land en hadden ze nadrukkelijk het doel om in de plaats van de lokale bevolking een nieuwe staat te stichten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Hebron
http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre
quote:
[..]

Blijkbaar niet, de heilige VN heeft het goedgekeurd.
De VN is mij niet heilig hoor.
quote:
[..]

Dan ben je niet goed ingelicht. VN: 1947. Oprichting: 1948.
OK, dan moet ik blijkbaar nauwkeuriger naar mijn inlichtingen kijken. Er was iets met snel zelf uitroepen en niet wachten op de VN. Is wellicht een geval klok en klepel.
quote:
[..]

Helaas voor jouw werd het door de westerse wereld tot de jaren '70 nog steeds bewonderd. We zijn echt niet beschaafd als jij graag zou willen.
Hoezo helaas voor mij? Ik bewonderde het land ook nog tot rond 1970.
En dat wij niet zo beschaafd zijn als we graag pretenderen, weet ik ook wel. Maar we proberen tenminste nog eens wat. Israel liegt alleen maar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74989330
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De oude joden werd gevraagd om de nieuwe te verraden. Pas toen ze dat weigerden, werden er ook oude joden vermoord.
Ohhh, ja dan mag het natuurlijk gewoon.
Wat stom van ons dat we dat niet eerder inzagen.
Een echte eyeopener
pi_74998231
Waarom staat er in de OP twee keer hetzelfde?
Nl twee keer dat naar foto's en artikelen bij voorkeur gelinkt moet worden.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:29:45 #11
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74999387
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:45 schreef O0tje het volgende:
voor jou dat we zeker weten dat je het snapt .
pi_74999471
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:45 schreef O0tje het volgende:
Ik heb het gewoon gecopy-paste . Is inderdaad dubbel, ik zal het aanpassen. dank je.
bron
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 22:04:21 #13
137949 Disana
pi_75003271
Journaal:

Israël stopt tien maanden met het bouwen van nederzettingen op de westelijke Jordaanoever; in Oost-Jeruzalem gaat het bouwen gewoon door. Dit in ruil voor onderhandelingen. De Palestijnen zijn teleurgesteld, de USA is gematigd tevreden.
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 22:18:34 #14
137949 Disana
pi_75003905
Bouwstop nu ook in NOVA.
pi_75004092
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:04 schreef Disana het volgende:
Journaal:

Israël stopt tien maanden met het bouwen van nederzettingen op de westelijke Jordaanoever; in Oost-Jeruzalem gaat het bouwen gewoon door. Dit in ruil voor onderhandelingen. De Palestijnen zijn teleurgesteld, de USA is gematigd tevreden.
|Dat is goed nieuws. De reactie van de Palestijnen is, hoe voorspelbaar ook, best begrijpelijk. Ik denk echter dat Netanyahu het niet over zijn lippen kan krijgen om ook een bouwstop voor Oost-Jeruzalem af te kondigen. Dat zal voor hem een brug te ver zijn.

Voordat iedereen te vroeg juicht, er zitten uiteraard nog een aantal mitsen en maren aan volgens Haaretz. Bouwprojecten in aanbouw worden niet gestopt en ook nutsvoorzieningen gaan gewoon door.
bron
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 22:39:32 #16
137949 Disana
pi_75004842
Wat een oorlogszuchtige honden zijn het ook.
pi_75005333
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:39 schreef Disana het volgende:
Het is inderdaad jammer dat de Palestijnse Autoriteit zo negatief reageert. Het is voor Netanyahu een grote stap waarbij hij zijn eigen electoraat de rug toekeert.

Maar om ze nou meteen honden te noemen
bron
pi_75009216
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:51 schreef opinionr het volgende:

[..]

Ohhh, ja dan mag het natuurlijk gewoon.
Wat stom van ons dat we dat niet eerder inzagen.
Een echte eyeopener
Je mist het punt!
Er werd door de relschoppers blijkbaar onderscheid gemaakt tussen de vreemde en de bekende joden. Tussen de kut-joden en onze joden, om maar eens een hedendaagse term te parafraseren.
En toen onze joden zich solidair verklaarden met de kut-joden, werden ze ook als zodanig behandeld.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75009261
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:23 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

|Dat is goed nieuws. De reactie van de Palestijnen is, hoe voorspelbaar ook, best begrijpelijk. Ik denk echter dat Netanyahu het niet over zijn lippen kan krijgen om ook een bouwstop voor Oost-Jeruzalem af te kondigen. Dat zal voor hem een brug te ver zijn.

Voordat iedereen te vroeg juicht, er zitten uiteraard nog een aantal mitsen en maren aan volgens Haaretz. Bouwprojecten in aanbouw worden niet gestopt en ook nutsvoorzieningen gaan gewoon door.
Tja, als egels gaan vrijen, doen ze dat heel voorzichtig.
Ik zou als PA erg heel verschrikkelijk afwachtend zijn. Want ze zijn al vaker belazerd met mooie woorden.
pi_75009547
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je mist het punt!
Er werd door de relschoppers blijkbaar onderscheid gemaakt tussen de vreemde en de bekende joden. Tussen de kut-joden en onze joden, om maar eens een hedendaagse term te parafraseren.
En toen onze joden zich solidair verklaarden met de kut-joden, werden ze ook als zodanig behandeld.
Dus jij wilt zeggen dat als de Marokaanse gemeenschap in Nederland hun probleemjongeren de hand boven het hoofd zou houden het dus legitiem is om ze af te slachten. , je bent nog enger dan Wilders.
bron
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 01:57:51 #21
137949 Disana
pi_75009551
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is inderdaad jammer dat de Palestijnse Autoriteit zo negatief reageert. Het is voor Netanyahu een grote stap waarbij hij zijn eigen electoraat de rug toekeert.

Maar om ze nou meteen honden te noemen
Als je hebt gekeken dan maak je geen grapje van mijn opmerking want dan heb je die kolonisten zelf ook horen zeggen dat ze oorlog voeren om de 'Arabieren' te verjagen.

Je diskwalificeert jezelf met deze troll wel een beetje.
pi_75009598
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:39 schreef Disana het volgende:
Er was eens een boze moslim menigte die met zijn alle de kleine joodse gemeenschap wilde vernietigen en uit de geschiedenis vagen.
Toen deze kleine joodse gemeenschap opstond tegen deze moslim aggressie http://nl.wikipedia.org/wiki/Zesdaagse_oorlog en deze moslim aanvallers een koekje van eigen deeg gaf.

en nu gaan ze huilie doen og og, moeten we nu medelijden hebben voor deze exterminator wannabe's?
  donderdag 26 november 2009 @ 07:29:29 #23
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75010233
het eenigste sterke punt van abbas is, janken ,janken ,janken janken en nog eens janken .
israel wil geen vrede the USA wil geen vrede iederen poging de oorlogzuchtigenhond moet het torpoderen .
ik ga weg zij hij al drie keer .pleurde hij nu maareens op .. in zijn mosk'e roep hij op voor tegenstand .
suport openlijk terror . op de nationalen TV.
welk en hier heb ik nog nooit een reaktie opgehad ..
wat heb abbas buiten zeiken nu ooit gedaan voor het vredes overleg .
en maar afschuiven .en redens vinden om het weer uit te stellen .
het is een janksmoel .de palies zijn beter af zonder deze ongelofelijke huilebalk .
org je tering zooi in ramalah en zorg voor dat de economie wat aantrekt daar wilde israel je ook mee helpen maar torpoderde dit in de eerste fase .

om hem een hond te noemen hoef nu ook weer niet .
dat kan je die armen beesten niet aandoen om hem met deze .................te vergelijken .
strond is de besten vergelijking voor dit misrable ventje .

[ Bericht 33% gewijzigd door telavivnick op 26-11-2009 07:35:47 ]
pi_75012741
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:57 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat als de Marokaanse gemeenschap in Nederland hun probleemjongeren de hand boven het hoofd zou houden het dus legitiem is om ze af te slachten. , je bent nog enger dan Wilders.
Heb je mij wat horen goedpraten dan?
Wel een beetje bij de les blijven hoor!
pi_75012785
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Als je hebt gekeken dan maak je geen grapje van mijn opmerking want dan heb je die kolonisten zelf ook horen zeggen dat ze oorlog voeren om de 'Arabieren' te verjagen.

Laat me niet lachen. Jij begint over oorlogszuchtige honden in reactie op het nieuws over een bouwstop, wie is hier nu aan het trollen
bron
pi_75012815
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heb je mij wat horen goedpraten dan?
Ja, dat hoor ik je doen: waarom is het anders relevant dat ze die 'oude' joden pas aanvielen nadat die niet wilden meewerken aan het verraden van hun geloofsgenoten?
bron
pi_75012890
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:27 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Jij begint over oorlogszuchtige honden in reactie op het nieuws over een bouwstop, wie is hier nu aan het trollen
Jij leest de posts van telavivdinges zeker niet?
pi_75013032
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

die negeer ik bij voorkeur als hij weer aan het schelden is, diasana leek te reageren op mijn post. En ik heb hem er ook wel eens op aangesproken, als de dat soms wilt horen.

Ik ga toch ook niet op elke scheldkannonade van meki of buchanaille reageren (wat is er eigenlijk met hem gebeurd?)
bron
pi_75013082
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:29 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ja, dat hoor ik je doen: waarom is het anders relevant dat ze die 'oude' joden pas aanvielen nadat die niet wilden meewerken aan het verraden van hun geloofsgenoten?
Goed, dan zal ik herhalen wat ik eerder al schreef: er zijn op zich geen problemen met joden in het Midden-Oosten, dat blijkt wel uit het feit dat ze er al eeuwen betrekkelijk ongestoord wonen. Toegegeven: er zullen af en toe wat rellen geweest zijn, maar dat heb je altijd bij minderheidsgroepen die zichzelf afgezonderd houden. Ik denk bijvoorbeeld aan de Chinezen in Indonesië.
De problemen zijn begonnen toen er een gerichte toestroom op gang kwam van joden uit Europa, die een eigen land wilden stichten. Het aandeel joden in de bevolking is toen razendsnel fors gestegen. Zo'n beetje wat Wilders bedoelt met de tsunami van moslims, maar dan in werkelijkheid. En bovendien waren het joden met een compleet andere cultuur, die bovendien zich veroverend opstelden.
Dat dat tot problemen zou gaan leiden, hebben sommige mensen al gezien voor het proces goed op gang kwam en de Britten hebben ook geprobeerd het tegen te houden.
De rellen van Hebron laten zien, dat het ook niet de joden op zich waren, waar de woede zich tegen richtte. Het waren geen antisemitische rellen (voorzover je Arabieren natuurlijk kunt beschuldigen van antisemitisme ), maar het waren gerichte rellen, tegen de binnendringers, de veroveraars, de dieven. Niet tegen joden, maar wel tegen zionisten.
pi_75013102
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:38 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

die negeer ik bij voorkeur als hij weer aan het schelden is, diasana leek te reageren op mijn post. En ik heb hem er ook wel eens op aangesproken, als de dat soms wilt horen.

Ik ga toch ook niet op elke scheldkannonade van meki of buchanaille reageren (wat is er eigenlijk met hem gebeurd?)
OK, dan zijn we het eens.
Dat vraag ik me ook al af. Wel rustig hoor, dat die niet meer loopt te etteren.
  donderdag 26 november 2009 @ 10:43:37 #31
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75013128
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

donderdag 26 november 2009 @ 10:54:28 #32
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75013397
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:57 schreef Disana het volgende:

[..]

en voor wat voeren de arabieren oorlog tegen israel .??

het is wel leuk nu . nu abbas de bal moet terug kaatsen . er is een bouwstop .voor 10 maanden zou hij wat kunnen doen in die 10 maanden . ik zeg van niet.
buiten dat de nederzettingen nooit een blok was tegen een vredes acoord. maar om de doodgewonen reden werd gebruikt voor excuses. zo ik ben benieuwd welk excus hij nu weer heeft.of dat hij er op ingaat.en over een vredes overeenkomst gaat praaten ,iets wat de palasijnse (regeering )tegen hou voor maanden nu .
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 12:32:18 #33
137949 Disana
pi_75016448
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:27 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Kijk en oordeel zelf:

http://www.novatv.nl/page(...)+voor+nederzettingen

Ik had het niet over nieuws, ik had het over de kolonisten die in dit item aan het woord komen.
pi_75016733
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Kijk en oordeel zelf:

Ik had het niet over nieuws, ik had het over de kolonisten die in dit item aan het woord komen.
Tijdens voorgaande bouwstoppen is er gewoon doorgebouwd. Geen reden om dat nu anders te stellen.
pi_75017656
quote:

[..]

Kijk en oordeel zelf:

Wat een stelletje hufters inderdaad, ik kan me je reactie beter voorstellen nu.

Echter! Wat ook een belabberd en bevooroordeeld stukje journalistiek. Het gaat zogenaamd over de aangekondigde bouwstop, maar ze zetten een extremistische kolonist tegenover een mensenrechtenactivist. Ik heb zelden zo doorzichtige journalistiek gezien, ik hoop dat je ook dat met me eens bent.

Niets over de beweegredenen van Netanyahu om het nu te doen, geen mensenrechtenactivisten uit Israël, of een Hamaslid met gelijke ideeën over zijn buren.
bron
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 13:12:36 #36
137949 Disana
pi_75017724
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:10 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat een stelletje hufters inderdaad, ik kan me je reactie beter voorstellen nu.

Echter! Wat ook een belabberd en bevooroordeeld stukje journalistiek. Het gaat zogenaamd over de aangekondigde bouwstop, maar ze zetten een extremistische kolonist tegenover een mensenrechtenactivist. Ik heb zelden zo doorzichtige journalistiek gezien, ik hoop dat je ook dat met me eens bent.

Niets over de beweegredenen van Netanyahu om het nu te doen, geen mensenrechtenactivisten uit Israël, of een Hamaslid met gelijke ideeën over zijn buren.
Ben blij dat je mijn reactie nu begrijpt

NOVA is een achtergrondprogramma, dus in dit kader is er niets mis met het tonen van de problemen die er zijn en komen rondom die nederzettingen.
pi_75018117
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Ben blij dat je mijn reactie nu begrijpt

NOVA is een achtergrondprogramma, dus in dit kader is er niets mis met het tonen van de problemen die er zijn en komen rondom die nederzettingen.
Ja, maar je zou van Nova een wat meer gebalanceerd verhaal moeten geven. Een havik van partij één tegenover een duif van partij twee zetten komt nogal bevooroordeeld over: het stuurt de kijker.
bron
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 13:47:02 #38
137949 Disana
pi_75018765
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:25 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ja, maar je zou van Nova een wat meer gebalanceerd verhaal moeten geven. Een havik van partij één tegenover een duif van partij twee zetten komt nogal bevooroordeeld over: het stuurt de kijker.
Ik heb er geen moeite mee. Decennia lang is Israël hier weggezet als het heilige land en alle Palestijnen waren terroristen, we hebben dus nog wat in te halen. Bovendien was de kern van het item dat er nog veel problemen gaan komen met die kolonisten, ofwel: Netanyahu kan zoveel toezeggen maar die mensen werken niet mee.
pi_75019101
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee. Decennia lang is Israël hier weggezet als het heilige land en alle Palestijnen waren terroristen, we hebben dus nog wat in te halen. Bovendien was de kern van het item dat er nog veel problemen gaan komen met die kolonisten, ofwel: Netanyahu kan zoveel toezeggen maar die mensen werken niet mee.
Dat is natuurlijk onzin: ook als het waar is dat vroeger de balans de ene kant op uitsloeg is dat geen reden om nu maar te gaan overcompenseren.

Bovendien ging het filmpje vooral over outpost, nederzettingen die Israël zelf ook illegaal vindt. Weinig representatief dus.
bron
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 13:59:49 #40
137949 Disana
pi_75019128
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin: ook als het waar is dat vroeger de balans de ene kant op uitsloeg is dat geen reden om nu maar te gaan overcompenseren.
Dat is jouw mening, je mag de mijne onzin noemen maar dan heeft het weinig zin er verder over te praten.
pi_75029015
quote:

[..]

Kijk en oordeel zelf:

Alles komt goed als iedereen maar terug gaat naar zijn eigen plaats.
Waar kwam Abraham ook al weer vandaan? Was dat niet Ur of zo?
En komen we niet allemaal uit Afrika?
pi_75039591
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:59 schreef O0tje het volgende:

[..]

Alles komt goed als iedereen maar terug gaat naar zijn eigen plaats.
Waar kwam Abraham ook al weer vandaan? Was dat niet Ur of zo?
En komen we niet allemaal uit Afrika?
Of we uit Afrika komen of uit het Tweestromenland hangt af van je geloof.
Maar Abram kwam, volgens mijn oude testament, Gen. 11: 27-32, uit Ur der Chaldeeën. In Gen 12 gaat hij naar Kanaän, dat is dus een ander land. Dat toen al niet leeg was, want er woonden Kanaänieten.

Landjepik is dus gewoon vanaf het allereerste begin de basis van het jodendom. Ze kunnen niet anders. Het zal wel in de genen zitten.
  donderdag 26 november 2009 @ 23:20:02 #43
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_75039668
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Of we uit Afrika komen of uit het Tweestromenland hangt af van je geloof.
We komen uit Afrika, heeft geloof niets mee uit te staan.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_75041367
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

We komen uit Afrika, heeft geloof niets mee uit te staan.
Je meent het.

Maar die joden uit dat filmpje denken daar toch anders over. En de wereld dient zich maar te voegen naar hun beeld.
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:08:44 #45
256436 Whiskey_Tango
pi_75041492
Het is maar goed dat het een minderheid is.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_75042527
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Het is maar goed dat het een minderheid is.
Maar ze maken wel voor een groot deel de dienst uit!
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:55:09 #47
256436 Whiskey_Tango
pi_75042602
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ligt er aan wat ze er mee doen, in Nederland maken de Christenen nu ook de dienst uit, en dat komt me ook de neusgaten uit. Echter ik heb niks tegen hun geloof, eerder de regels die ze er uit denken te moeten halen. En volgens mij vallen de orthodoxe Joden wel mee in Israël qua invloed in het parlement of niet?

Kan het ook mis hebben, maar volgens mij is Israël een redelijk normaal land op dat gebied.
- W. Churchill
pi_75042718
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ligt er aan wat ze er mee doen, in Nederland maken de Christenen nu ook de dienst uit, en dat komt me ook de neusgaten uit. Echter ik heb niks tegen hun geloof, eerder de regels die ze er uit denken te moeten halen. En volgens mij vallen de orthodoxe Joden wel mee in Israël qua invloed in het parlement of niet?

Kan het ook mis hebben, maar volgens mij is Israël een redelijk normaal land op dat gebied.
Ik ken het alleen van een afstand.
Maar als Netanyahu al als erg dapper wordt gezien als hij de bouw wil stoppen, en als hij de bouw in Jerusalem niet durft te stoppen, gijzelen de hardliners blijkbaar wel het beleid.

Mensen die hier het democratische van Israel verdedigen tegen de opmerking dat zionisten het beleid bepalen, hebben het steeds over coalities en dat we dat moeten begrijpen en zo.
In het parlement stellen ze, geloof ik, niet zo veel voor. Maar in de regering wel, blijkbaar. En ze maken veel herrie.
  vrijdag 27 november 2009 @ 01:32:31 #49
256436 Whiskey_Tango
pi_75042859
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ken het alleen van een afstand.
Maar als Netanyahu al als erg dapper wordt gezien als hij de bouw wil stoppen, en als hij de bouw in Jerusalem niet durft te stoppen, gijzelen de hardliners blijkbaar wel het beleid.

Mensen die hier het democratische van Israel verdedigen tegen de opmerking dat zionisten het beleid bepalen, hebben het steeds over coalities en dat we dat moeten begrijpen en zo.
In het parlement stellen ze, geloof ik, niet zo veel voor. Maar in de regering wel, blijkbaar. En ze maken veel herrie.
Ik heb eigenlijk verder weinig kennis over het parlement van Israël en de precieze betekenis van de partijen en wat ze vertegenwoordigen dus daar zou ik je ook weinig mee van dienst kunnen zijn inderdaad. Opzich heb ik niks tegen religieuze mensen in de regering, ik vind het alleen zo jammer dat ze vaak zo'n extreme stempel wensen te drukken op de gehele populatie terwijl die lang niet allemaal dezelfde visies steunen.

Denk aan Balkenende met "zonder geloof kan je niet functioneren" en Rouvoet die "normen en waarden moet brengen in het gezin" en dat soort missionarissen van het Christendom die ons maar even moeten gaan leren hoe het moet, desnoods gedwongen met wetsvoorstellen.

Ik denk dat dit hetzelfde is is Israël, maar evenals hier kan ik dat niet projecteren op de gehele bevolking, dat zou gewoon niet kloppen.
- W. Churchill
pi_75043949
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk verder weinig kennis over het parlement van Israël en de precieze betekenis van de partijen en wat ze vertegenwoordigen dus daar zou ik je ook weinig mee van dienst kunnen zijn inderdaad. Opzich heb ik niks tegen religieuze mensen in de regering, ik vind het alleen zo jammer dat ze vaak zo'n extreme stempel wensen te drukken op de gehele populatie terwijl die lang niet allemaal dezelfde visies steunen.

Denk aan Balkenende met "zonder geloof kan je niet functioneren" en Rouvoet die "normen en waarden moet brengen in het gezin" en dat soort missionarissen van het Christendom die ons maar even moeten gaan leren hoe het moet, desnoods gedwongen met wetsvoorstellen.

Ik denk dat dit hetzelfde is is Israël, maar evenals hier kan ik dat niet projecteren op de gehele bevolking, dat zou gewoon niet kloppen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:25:26 #51
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75044334
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ik dacht het niet
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 22:15:21 #52
137949 Disana
pi_75229444
NOS Journaal: De grootste kolonistenorganisatie protesteerde vandaag door gewoon door te bouwen. Andere kolonisten gooiden met stenen naar auto's van Palestijnen.
  woensdag 2 december 2009 @ 22:26:42 #53
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75229921
er word niet gebouwd er worden wel inspekteurs tegen gehouden .
er zijn twee autobussen bekogeld met stenen van palastijnen en er zijn twee palastijnen aan gehouden met messen .hier onder een van de twee,
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1259243065570&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
en nog een clipje van de aanslag van een palie meisje . die een bewaker neer steek .
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1259243064526&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
begin van de week een aanslag van een palastijn die met een mes instook op twee vrouwen ..bij een benzine pomp en hij (de terrorist)door de vader overreden werd meerderen malen .

het is maar net wat je wil zien /ezen en horen ..he disana?

[ Bericht 11% gewijzigd door telavivnick op 02-12-2009 22:31:44 ]
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 22:29:15 #54
137949 Disana
pi_75230047
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:26 schreef telavivnick het volgende:
er word niet gebouwd er worden wel inspekteurs tegen gehouden .
er zijn twee autobussen bekogeld met stenen van palastijnen en er zijn twee palastijnen aan gehouden met messen .hier onder een van de twee,
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1259243065570&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
en nog een clipje van de aanslag van een palie meisje . die een bewaker neer steek .
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1259243064526&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

het is maar net wat je wil zien he disana
Er is wel degelijk gebouwd en je ontkent dus ook het stenen gooien niet. Feit is nu dus gewoon dat een deel van de bevolking zich verzet tegen een mogelijke stap in de richting van onderhandelingen.
  woensdag 2 december 2009 @ 22:35:30 #55
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75230296
veel mensen verzetten zich ertegen dat wil nog niet zeggen dat de onderhandelingen er niet van komen .
drie mensen is niet de hele population van israel.
er waren ook veel mensen tegen het terug trekken vanuit libanon en het terug trekken vanuit de gazza strook .dat wilden nog niet zeggen dat het niet doorging .
niet zeiken nu en van miertjes een olifant probeeren te maken .
alleen om de reden iets negetiefs te laten horen .

en een mogelike stap het balletje ligt aan de palie kant .
maar die zeiken weer zo get is israel weer eens die wat laat zien .inplaatst de palies die niet een ding heeft laten zien omtrent peace
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 22:36:23 #56
137949 Disana
pi_75230337
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:35 schreef telavivnick het volgende:
veel mensen verzetten zich ertegen dat wil nog niet zeggen dat de onderhandelingen er niet van komen .
drie mensen is niet de hele population van israel.
er waren ook veel mensen tegen het terug trekken vanuit libanon en het terug trekken vanuit de gazza strook .dat wilden nog niet zeggen dat het niet doorging .
niet zeiken nu en van miertjes een olifant probeeren te maken .
alleen om de reden iets negetiefs te laten horen .
Het gaat om de grootste kolonistenorganisatie.
  woensdag 2 december 2009 @ 22:38:37 #57
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75230422
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Het gaat om de grootste kolonistenorganisatie.
get a live .nisana .pleaseeeeeeeeeeee
probeer eens verder te kijken dan je eigen hoekje
  woensdag 2 december 2009 @ 22:43:56 #58
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75230646
nisana wie bouwd die huizen eenig idee,
juist de palastijnen die zitten nu voor minstens 10 maanden zonder werk .
zij komen de israelishe dorpjes niet meer in omdat er een bouw stop is .
de israelish bouwen er niet .
het zijn israelishe aannemers die nu geen werkers hebben , zo er word niet gebouwd .
er wordt gebouwd in een twee tal plaatsen waar de bouwers een ja hebben om het aftemaken
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 22:48:15 #59
137949 Disana
pi_75230839
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:38 schreef telavivnick het volgende:

[..]

get a live .nisana .pleaseeeeeeeeeeee
Dit lijkt me meer voor jou te gelden Je kunt hier niets posten over de situatie of jij bent onmiddellijk aanwezig met filmpjes van de andere kant en weerleggingen met als enig doel de zaak te verdoezelen. Ik vind je net een wandelende propagandamachine.

player.omroep.nl/?aflID=4329874
  woensdag 2 december 2009 @ 22:53:04 #60
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75231070
nee integen deel jij en je linkse peace now kijk op dit gebeuren kom maar uit een richting. en wil de anderen goede kant er niet van in zien .
er word gebouwt om precies te zijn in mode'in ilit en deidar'ilit .
op al de plaatsen lig alles stil .zelfs in Ariel..dit kom uit mijn eigen kijk omdat ik twee dagen daar rond trek ivm mijn werk .en ik kan je garanderen dat alles stil ligt en er wel demostraties zijn etc maar dat is begrijpelijk .
onder tussen de aanslagen gaan gewoon door aan palastijnse kant . wand die hoeven nu eenmaal niets te doen voor een vredes plan . kom mij weer erg bekent voor ...
  woensdag 2 december 2009 @ 22:59:35 #61
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75231289
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit lijkt me meer voor jou te gelden Je kunt hier niets posten over de situatie of jij bent onmiddellijk aanwezig
jammer he dat er niet iedereen met je mee huil en alles voor zoetekoek aan neem met wat alleen jij te melden heb. er zit namelijk ook een anderen kant aan ieder verhaal dat hij hier steets plaatst .
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 23:00:02 #62
137949 Disana
pi_75231308
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:53 schreef telavivnick het volgende:
nee integen deel jij en je linkse peace now kijk op dit gebeuren kom maar uit een richting. en wil de anderen goede kant er niet van in zien .
er word gebouwt om precies te zijn in mode'in ilit en deidar'ilit .
op al de plaatsen lig alles stil .zelfs in Ariel..dit kom uit mijn eigen kijk omdat ik twee dagen daar rond trek ivm mijn werk .en ik kan je garanderen dat alles stil ligt en er wel demostraties zijn etc maar dat is begrijpelijk .
onder tussen de aanslagen gaan gewoon door aan palastijnse kant . wand die hoeven nu eenmaal niets te doen voor een vredes plan . kom mij weer erg bekent voor ...
Kijk die laatste zin, je hebt altijd wel een verhaal over de andere kant als iemand hier iets meldt. Ik meldde uitsluitend over de protesten van de kolonisten. De link die ik gaf zou voor je moeten werken, kijk anders zelf even waarover ik het had.
  woensdag 2 december 2009 @ 23:01:44 #63
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75231385
ik weet waar je het over heb . sterker nog ik loop er zelfs rond en zie wat er gebeurd .
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 23:03:52 #64
137949 Disana
pi_75231471
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:59 schreef telavivnick het volgende:

[..]

jammer he dat er niet iedereen met je mee huil en alles voor zoetekoek aan neem met wat alleen jij te melden heb. er zit namelijk ook een anderen kant aan ieder verhaal dat hij hier steets plaatst .
Ik begrijp best dat het jou, als inwoner van Israël en supporter van het beleid alsmede geen liefhebber van Palestijnen, steekt dat andere media in andere landen ook hun nieuws en rapportages hebben, en dat die jou niet goed uitkomen. Maar het is jammer dat je posters die ofwel nieuws doorgeven ofwel een andere visie hebben, zo op de huid zit met verhalen en voorbeelden die veelal weinig met het geposte nieuws te maken hebben.
  woensdag 2 december 2009 @ 23:14:28 #65
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75231886
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat het jou, als inwoner van Israël en supporter van het beleid alsmede geen liefhebber van Palestijnen, steekt dat andere media in andere landen ook hun nieuws en rapportages hebben, en dat die jou niet goed uitkomen. Maar het is jammer dat je posters die ofwel nieuws doorgeven ofwel een andere visie hebben, zo op de huid zit met verhalen en voorbeelden die veelal weinig met het geposte nieuws te maken hebben.
nee mis geschoten .
ik haat de palies niet . zijn mensen zoals jij en ik .
de illegalen regering .die tot op de dag van vandaag aanspoort voor terror .wat dus niet in de nederlandse media getoont word. zoals de dagelijkse messetrekkerij van de vredelievende plastijnen . die gehoor geven aan de oproep voor terror

en dat is jammer . dat het niet gelijk opgaat . wand ja wat is nu leuker dan palies zielig vinden en israelish moordenaars te bestempelen .
de media is veelal links waar jij je verhaaltjes vandaan haal . en ja dan zal je niet het dagelijkse nieuws horen van de dagelijkse palies die worden aangehouden bij posten met vuurwapens en messen die maar voor een doel bestemt zijn .
en ook hoor je niet dat deze week weer 50 posten opgedoekt zijn zo de palies hebben weer meer vrijheid etc ect etc etc .
en dat is jammer .
ook hoor je niet dat de PA met al de UN resoluties hun reet afvegen . en er niets aan/voor doen .

.
pi_75234748
Jaja.
Dus als ik het goed begrijp, zijn acties van individuele smouzen geen reden om alle smouzen te wantrouwen en acties van individuele Palestijnen zijn wel reden om alle Palestijnen te veroordelen.

Klinkt logisch! Hebreeuws-logisch!
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 01:38:47 #67
137949 Disana
pi_75235325
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:14 schreef telavivnick het volgende:

[..]

nee mis geschoten .
ik haat de palies niet . zijn mensen zoals jij en ik .
de illegalen regering .die tot op de dag van vandaag aanspoort voor terror .wat dus niet in de nederlandse media getoont word. zoals de dagelijkse messetrekkerij van de vredelievende plastijnen . die gehoor geven aan de oproep voor terror

en dat is jammer . dat het niet gelijk opgaat . wand ja wat is nu leuker dan palies zielig vinden en israelish moordenaars te bestempelen .
de media is veelal links waar jij je verhaaltjes vandaan haal . en ja dan zal je niet het dagelijkse nieuws horen van de dagelijkse palies die worden aangehouden bij posten met vuurwapens en messen die maar voor een doel bestemt zijn .
en ook hoor je niet dat deze week weer 50 posten opgedoekt zijn zo de palies hebben weer meer vrijheid etc ect etc etc .
en dat is jammer .
ook hoor je niet dat de PA met al de UN resoluties hun reet afvegen . en er niets aan/voor doen .
Luister, we hebben hier decennia lang niets anders gehoord over de slechte Palestijnen en anders gezien dan stenen gooiende Palestijnse kinderen. Vind je het bezwaarlijk dat nu ook de andere kant wordt getoond?

En dan kun je het wel blijven afdoen als 'links' en 'verhaaltjes', beelden liegen niet: je leeft niet in een onschuldig heilig land.
  donderdag 3 december 2009 @ 07:31:42 #68
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75236421
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Luister, we hebben hier decennia lang niets anders gehoord over de slechte Palestijnen en anders gezien dan stenen gooiende Palestijnse kinderen. Vind je het bezwaarlijk dat nu ook de andere kant wordt getoond?

En dan kun je het wel blijven afdoen als 'links' en 'verhaaltjes', beelden liegen niet: je leeft niet in een onschuldig heilig land.
maar jij plaats alleen maar de beelden die jou uitkomt . dat is een erg hypogriet palastijns gebruik mag ik wel zeggen .
als de plastijnen van hun kinderen en familie gaan houden dan pas kunnen we over vreden praaten .

Vind je het bezwaarlijk dat ook de andere kant wordt getoond?
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 07:35:38 #69
137949 Disana
pi_75236442
quote:
Op donderdag 3 december 2009 07:31 schreef telavivnick het volgende:

[..]

maar jij plaats alleen maar de beelden die jou uitkomt . dat is een erg hypogriet palastijns gebruik mag ik wel zeggen .
als de plastijnen van hun kinderen en familie gaan houden dan pas kunnen we over vreden praaten .

Vind je het bezwaarlijk dat ook de andere kant wordt getoond?
Dan vind je dat maar.
  donderdag 3 december 2009 @ 07:38:19 #70
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75236455
quote:
Op donderdag 3 december 2009 07:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan vind je dat maar.
  maandag 7 december 2009 @ 10:40:40 #71
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75363074
quote:
Israëliër doodgeschoten aan grens Gaza

(Novum/AP) - Israëlische grenswachters hebben maandag een Israëliër doodgeschoten die de Gazastrook probeerde binnen te komen.

Door het ministerie van defensie ingehuurde particuliere bewakers zagen de man toen hij naar de grens rende en over een hek probeerde te klimmen. Ze schoten hem neer toen hij niet op bevelen en waarschuwingsschoten reageerde.

Volgens het leger was de man geestelijk gestoord.
Particuliere bewakers die de grensovergangen bewaken? Waarom?
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 14:12:28 #72
8781 crew  Frutsel
pi_75408034
quote:
EU:Jeruzalem ook hoofdstad van de Palestijnen
Jeruzalem zou de hoofdstad moeten zijn van zowel Israël als van een toekomstige Palestijnse staat, vinden minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) en zijn collega's van 26 andere EU-landen. De ministers hebben dat dinsdag gesteld in een gezamenlijke verklaring, aldus een woordvoerder van minister Verhagen.

De ministers roepen op tot onderhandelingen over Jeruzalem, om zo de vrede te bevorderen.

De status van Jeruzalem, dat voor drie geloven een heilige stad is, is een gevoelige zaak voor Israël. Dat land beschouwt Jeruzalem als haar ondeelbare hoofdstad. Maar Palestijnen willen dat het oostelijk deel van de stad kan dienen als de hoofdstad van hun toekomstige staat.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 14:13:24 #73
137949 Disana
pi_75408070
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat is een ferme verklaring. En het valt me mee van Verhagen.
pi_75408172
Wat is volgens hem dan het oostelijke deel. Het meest gevoelige gedeelte is de oude stad. Dat is volgens de groene lijn het oostelijke deel. Vindt de EU dat de oude stad in zijn geheel naar de Palestijnen moet?

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 08-12-2009 14:22:44 ]
bron
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 14:17:47 #75
8781 crew  Frutsel
pi_75408223
Op naar de Olympische Zomerspelen van 2020 in Jeruzalem
pi_75408399
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:17 schreef Frutsel het volgende:
Op naar de Olympische Zomerspelen van 2020 in Jeruzalem
En dan de Winterspelen van 2022 in Syrië op de Golan, kun je mooi skiën.
bron
pi_75416098
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Onverwachte wending
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 december 2009 @ 12:12:57 #78
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75440841
quote:
Kritiek CU en SGP op EU inzake Jeruzalem
09-12-2009 11:02 | Redactie politiek

DEN HAAG – ChristenUnie en SGP zijn ongelukkig met de verklaring van de Europese ministers van Buitenlandse Zaken –dinsdag bijeen in Brussel– dat Jeruzalem zowel de hoofdstad van Israël als van een toekomstige Palestijnse staat zou moeten zijn.

Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken lichtte dinsdag toe dat de EU met die verklaring „zeker niet” vooruit wil lopen op de vredesonderhandelingen. Hij hoopt dat die onderhandelingen zo snel als mogelijk van start gaan. En dat niet in Oost-Jeruzalem door middel van huisuitzettingen de facto daarop vooruit wordt gelopen. „Beide partijen, zowel de Israëlische regering als de Palestijnse Autoriteit, zullen bij deze onderhandelingen een veer moeten laten.”

Zowel Israël als de Palestijnen hebben positief gereageerd op het EU-standpunt.

Israël is vooral blij dat de EU afzag van een eerdere ontwerptekst, die specifiek Oost-Jeruzalem aanwees als Palestijnse hoofdstad. De Palestijnen spraken over een positieve stap.

Ook PvdA-Kamerlid Van Dam is blij met de verklaring van de EU-ministers. „Dit is een duidelijk signaal naar Israël om op te houden met de kolonisering van het oosten van Jeruzalem.”

ChristenUnie-Kamerlid Voordewind daarentegen vraagt zich af of Verhagen „de weg kwijt is.” Volgens hem leest de minister Israël opnieuw eenzijdig de les. „We schrijven de Israëliërs toch ook niet voor wat de uitkomst moet zijn van het vluchtelingenvraagstuk?”

SGP’er Van der Staaij is „ongelukkig” met de EU-verklaring. „Wij betreuren dit politieke signaal.” Net als de ChristenUnie is de SGP voorstander van een ongedeeld Jeruzalem als hoofdstad van de staat Israël.
pi_75441222
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:12 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Maar maar maar, het staat toch niet in de bijbel dat er ook Palestijnen in Jeruzalem woonden, meneer de voorzitter
  woensdag 9 december 2009 @ 12:26:47 #80
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75441309
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar maar maar, het staat toch niet in de bijbel dat er ook Palestijnen in Jeruzalem woonden, meneer de voorzitter
Bizar ook dat er staat dat zowel Israël als de Palestijnen positief zijn over het EU-standpunt, maar dat de CU en SGP het te ver vinden gaan.
pi_75441353
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:26 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Bizar ook dat er staat dat zowel Israël als de Palestijnen positief zijn over het EU-standpunt, maar dat de CU en SGP het te ver vinden gaan.
Dat verbaast mij niks. Christenen vinden het vaak nodig om voor anderen te denken. Dat geldt dubbel als de bijbel in het spel is.
pi_75441625
Wel verontrustend dat Israel vooral tevreden is dat het noemen van Oost-Jeruzalem weggelaten is. Daar gaan nog problemen van komen: zodra dat alsnog gebeurt, gaan ze dwarsliggen en de schuld van het mislukken op de Palestijnen schuiven.
pi_75451539
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef Kees22 het volgende:
Wel verontrustend dat Israel vooral tevreden is dat het noemen van Oost-Jeruzalem weggelaten is. Daar gaan nog problemen van komen: zodra dat alsnog gebeurt, gaan ze dwarsliggen en de schuld van het mislukken op de Palestijnen schuiven.
Ik denk dat je nu teveel waarde hecht aan dit document.
bron
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 10:03:55 #84
137949 Disana
pi_75473673
quote:
Steun voor Van Agt in strijd voor Palestijnen
Van onze verslaggevers Ron Meerhof, Natalie Righton op 10 december '09, 07:17, bijgewerkt 10 december '09, 07:34

AMSTERDAM - Oud-premier Dries van Agt krijgt steun voor zijn strijd tegen de bejegening van Palestijnen door Israël. Oud-politici en internationaal rechtdeskundigen sluiten zich bij hem aan met de oprichting van de stichting The Rights Forum.

Het gaat onder anderen om de oud-ministers van Buitenlandse Zaken Hans van den Broek (CDA) en Hans van Mierlo (D66) en diens partijgenoot Laurens Jan Brinkhorst, ex-minister van Economische Zaken. Onder de juristen zijn de hoogleraren Liesbeth Zegveld (Universiteit Leiden) en Andre Nollkaemper (Universiteit van Amsterdam).

The Rights Forum zal ijveren voor ‘een rechtvaardiger Midden-Oostenbeleid’. Het doel is om via diplomatieke druk te bereiken dat Israël zich gaat houden aan internationale rechtsregels, zoals een stop op de bouw van nederzettingen op Palestijns grondgebied en het afbreken van de muur die Israël op de Westelijke Jordaanoever bouwde. Ook wil de stichting bewustwording van het conflict bevorderen en oordelen uitspreken over schendingen van mensenrechten.

Van Agt spreekt zich sinds 2005 steeds feller uit over de vergoelijkende houding van Nederland ten opzichte van Israël en zijn bezettingspolitiek in de Palestijnse gebieden.
'Derde intifada'

De oud-premier krijgt regelmatig kritiek op zijn omstreden ideeën over de Palestijnse zaak. ‘Ik kan me best voorstellen dat mensen zich afvragen: Waarom drukt Van Agt zich zo scherp uit?’, zegt oud-minister Hans Van den Broek donderdag in de Volkskrant. ‘Maar ik ben het inhoudelijk volledig met hem eens. We zijn beiden jurist en zetten ons in voor de rechtsorde, daarom steun ik hem.’

De kritiek van Van den Broek op zijn eigen partij, het CDA, en de huidige minister van Buitenlandse Zaken, Maxime Verhagen, is fors: ‘Prachtige woorden, maar als het om Israël gaat: geen daden.’ Onlangs schreef Van den Broek aan zijn opvolger en partijgenoot: ‘Beste Maxime, kijk niet vreemd op als we bij ongewijzigd beleid op een derde intifada afstevenen.’

De opvatting dat een vermindering van militaire druk van Israël op de Palestijnen en een afbraak van de afscheidingsmuur, een gevaar kan opleveren voor Israël werpt Van den Broek verre van zich: ‘Als Israël echt gevaar loopt, staat de NAVO klaar om te helpen.’

Lees het hele interview met oud-minister Hans van den Broek over zijn steun aan Van Agt in de Volkskrant van donderdag.

http://www.volkskrant.nl/(...)ijd_voor_Palestijnen
pi_75480555
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu teveel waarde hecht aan dit document.
Misschien. Ik hecht vooral weinig waarde aan positieve woorden van Israel. Meestal pakken die negatief uit voor anderen, namelijk.
pi_75485124
Het is echt een trend he dat israel palestijnen conflict, geen een partij die zich er niet mee bemoeit, zelfs zo'n kleine groep als de NVU bemoeit zich ermee, moe word je ervan, wat kan mij dat conflict nou schelen.

Ik lees nu net dat zelfs de Partij voor de Dieren zich ermee bemoeit

[ Bericht 30% gewijzigd door Shaitanica op 10-12-2009 16:08:11 ]
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 06:50:06 #87
137949 Disana
pi_75506606
Even het linkje: http://www.therightsforum.nl/
quote:
Missie

In het Israëlisch-Palestijnse conflict wordt het internationaal recht met voeten getreden. Het zijn vooral de Palestijnen die daarvan de dupe worden. Door de machtsongelijkheid in het conflict kunnen zij hun rechten niet zelf beschermen. Het is de internationale gemeenschap die dat zal moeten doen. Israël, de bezettende mogendheid, respecteert het internationaal recht immers niet uit eigen beweging.

De internationale gemeenschap beschikt over voldoende middelen om alle partijen te dwingen het internationaal recht te respecteren. Maar het ontbreekt aan politieke wil om die middelen effectief in te zetten. Daardoor kan het conflict steeds verder escaleren.

Vaak wordt gezegd dat alleen de Verenigde Staten een oplossing van het conflict tot stand kunnen brengen. Maar ook de Europese Unie is een machtsfactor van betekenis. Zij is Israëls belangrijke handelspartner en de grootste donor van de Palestijnen.

Er zijn steeds meer EU-lidstaten die vinden dat de EU haar macht moet laten gelden en paal en perk dient te stellen aan illegale activiteiten die een duurzame oplossing van het conflict onmogelijk maken, zoals het bouwen door Israël van nederzettingen in bezet gebied.

Nederland kan niet tot deze lidstaten gerekend worden. Integendeel, Nederland behoort tot de kleine groep landen die telkens pogingen blokkeert om naast de Palestijnen ook Israël effectief onder druk te zetten. Sterker, Nederland loopt in Europa voorop om de privileges die Israël al geniet verder uit te breiden, zonder dat daar harde voorwaarden aan worden verbonden.

Een partijdig Midden-Oosten beleid tast de geloofwaardigheid van Nederland aan. Met zo’n beleid kan Nederland niet effectief aan een duurzame oplossing van het Israëlisch-Palestijnse conflict bijdragen. Een partijdig Midden-Oosten beleid belemmert een duurzame oplossing juist.

Het Nederlandse Midden-Oosten beleid dient op het internationaal recht gebaseerd te zijn en daardoor te worden geïnspireerd. Niet alleen in woord, maar ook in daad. Daar gaat The Rights Forum zich voor inspannen, bijgestaan door prominenten uit politiek en wetenschap die deel uitmaken van de Raad van Advies van de stichting.
pi_75518495
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 06:50 schreef Disana het volgende:
Even het linkje: http://www.therightsforum.nl/
[..]
Met welk argument zullen we dit nou eens een antisemitische houding noemen?
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 15:45:47 #89
137949 Disana
pi_75520383
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met welk argument zullen we dit nou eens een antisemitische houding noemen?
Ik denk men het moeilijk zal krijgen iets tegen deze dame en heren van statuur in te brengen
pi_75526044
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk men het moeilijk zal krijgen iets tegen deze dame en heren van statuur in te brengen
Ik zag gisteren of eergisteren Van den Broek tegen een of andere flapdrol van de PVV. Die flapdrol wist in een zin zoveel leugens en onzin uit te kramen, dat Van den Broek niet meer wist waar hij moest beginnen.
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 21:05:29 #91
137949 Disana
pi_75531356
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:43 schreef O0tje het volgende:

[..]

Ik zag gisteren of eergisteren Van den Broek tegen een of andere flapdrol van de PVV. Die flapdrol wist in een zin zoveel leugens en onzin uit te kramen, dat Van den Broek niet meer wist waar hij moest beginnen.
Ja eergisteren, ik heb het ook gezien. Dat was Sytze Fritsma die voor de PVV ook in Den Haag gaat zitten. Die versimpelde de situatie, voor hem zijn alle Palestijnen terroristen en is het allemaal terug te voeren op Judea en Samarra en dus hebben de Israëli's recht op het hele gebied. Volgens mij speelde er een meewarige hulpeloze glimlach rond de mond van Van den Broek.
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 22:09:26 #92
137949 Disana
pi_75534017
quote:
Kolonisten beschadigen moskee op Westelijke Jordaanoever
Op de Westelijke Jordaanoever heeft een groep joodse kolonisten een moskee beschadigd. De daders besmeurden onder andere de muur van het gebedshuis van de moslims in het dorp Kfar Youssouf met haatboodschappen in het Hebreeuws. Een daarvan luidde "We zullen jullie verbranden". Ze staken ook boekenplanken met de koran en gebedstapijtjes in brand.

Het Israëlisch leger heeft aangekondigd dat de beschuldigingen van vandalisme in een moskee zullen onderzocht worden. Israël beschouwt dit als een zwaar incident. Volgens een politiewoordvoerder hebben Israëlische kolonisten de afgelopen twee weken herhaaldelijk amok gemaakt op de Westelijke Jordaanoever.

In het dorp Burin hebben kolonisten een boerderij en een huis van een Palestijns gezin in brand gestoken. De Palestijnen denken dat militante kolonisten daarmee wraak willen nemen voor de tien maanden durende bouwstop van joodse nederzettingen in de Westbank.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-Jordaanoever.dhtml
pi_75540070
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja eergisteren, ik heb het ook gezien. Dat was Sytze Fritsma die voor de PVV ook in Den Haag gaat zitten. Die versimpelde de situatie, voor hem zijn alle Palestijnen terroristen en is het allemaal terug te voeren op Judea en Samarra en dus hebben de Israëli's recht op het hele gebied. Volgens mij speelde er een meewarige hulpeloze glimlach rond de mond van Van den Broek.
Nou ja, wat moet je ook zeggen tegen zulke stupiditeit?
Je kunt best van mening of gevoel verschillen over een aantal zaken en daar ook wel over discussiëren en heel soms zelfs tot begrip komen, maar die Fritsma was echt stuitend stupide.

Hoe moet je nou wiskunde uitleggen aan iemand die denkt dat 1 + 1 = 3?
pi_75540914
Zionistische lafaards, een oude vrouw haar huis afnemen zodat de joden haar huisje konden bewonen
kk volk

http://www.liveleak.com/view?i=bc9_1260339603
quote:
Daylight Robbery: Israeli settlers forcibly move into a Palestinian home in occupied East Jerusalem

Last Tuesday morning at around 9.30am, a group of settlers surrounded the al-Kurd family home in Sheikh Jarrah and took over a section of the house.

Fifteen to twenty settlers, accompanied by private armed security and Israeli police forces, entered an extension of the Palestinian house, and started clearing it of the familys belongings. The family was not present in this section of the house i More..n compliance with a previous court order. However, local sources reported that the settlers also attempted, on several occasions, to gain entry to the inhabited part of the house.

One Palestinian resident, Khamis al-Gawi, was arrested shortly after the settlers arrived, and is still being held at a local police station. Two international activists, American and Swedish nationals, who were filming the settlers taking over the house were also arrested by the police and their video cameras confiscated.
routine
pi_75540946
De zionisten mogen ze keihard aanpakken na deze misdadige terroristische aanslagen

Deze zionisten zijn geen enkele cent waard en zullen hun wel verdiende straf verdienen net als hun leider Sharon !
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_75542387
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:17 schreef Meki het volgende:
De zionisten mogen ze keihard aanpakken na deze misdadige terroristische aanslagen

Deze zionisten zijn geen enkele cent waard en zullen hun wel verdiende straf verdienen net als hun leider Sharon !
leuk, maar daarvoor moet je daar in of rond israel zijn en niet hier zijn.
pi_75545597
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:15 schreef Bleekscheet het volgende:
Zionistische lafaards, een oude vrouw haar huis afnemen zodat de joden haar huisje konden bewonen
kk volk

[..]
De stichting van Israel in een notendop!
pi_75551053
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:15 schreef Bleekscheet het volgende:
kk volk

[..]

Dus ? wat heb ik daar als ''bleekscheet'' mee te maken ? niks.
pi_75556804
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:11 schreef Shaitanica het volgende:

[..]

Dus ? wat heb ik daar als ''bleekscheet'' mee te maken ? niks.
Er vraagt toch ook niemand naar jouw mening?
pi_75558001
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er vraagt toch ook niemand naar jouw mening?
Ik laat zien dat er ook nog mensen zijn die geen flikker om die idioten daar geven, geen wilders en geen cda, al roeien ze elkaar uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')