abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74958297

Nieuwssites:
http://english.aljazeera.net/HomePage
http://www.haaretz.com/
http://www.ynetnews.com
http://edition.cnn.com/
http://www.jpost.com/
http://news.bbc.co.uk/
http://www.sky.com/skynews/home
http://www.foxnews.com/
http://www.israelnationalnews.com/
http://www.nos.nl

# Expliciete (bloederige en schokkende) afbeeldingen niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
# Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, met door een directe link naar de bron.
# Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
# Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen.

Vorig topic
Israël en/of Palestina #61 - Ter land ter zee en in de lucht

Actueel nieuws: Gevangenenruil op handen?

[ Bericht 6% gewijzigd door PhysicsRules op 25-11-2009 20:32:56 ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_74965464
Vond het wel typerend dat de Palestijnen geen eigen staat mochten uitroepen
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:42:03 #3
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74965585
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:38 schreef Chadi het volgende:
Vond het wel typerend dat de Palestijnen geen eigen staat mochten uitroepen
dat mogen ze wel doen maar A ze hebben GEEN regering .
en B ze hebben geen staat , ja dan word het moeilijk he .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74965922
Ze hebben wel een regering . Dat het westen en Israel die regering niet zint is heel wat anders. En de staat die ze kunnen uitroepen is inderdaad de 67 grenzen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 14:09:44 #5
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74966019
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:53 schreef Chadi het volgende:
Ze hebben wel een regering . Dat het westen en Israel die regering niet zint is heel wat anders. En de staat die ze kunnen uitroepen is inderdaad de 67 grenzen.
ow ja hebben ze een regering ? maar die is illegaal al voor niets minder dan 1 jaar . zo wat heb een illegalen regering voor nut ,
en ze hebben geen staat nogmaals .
israel kan je hoogstens wat geven zoals israel ook wil doen..maar hun (de illegalen regering) niet wil ..
die willen alles ja dat gaat nu eenmaal niet he
pi_74966257
Hoezo is hun regering illegaal?
pi_74969228
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:18 schreef Chadi het volgende:
Hoezo is hun regering illegaal?
Ze willen niet voldoende naar de pijpen van de Israeliërs dansen, dus illegaal.
pi_74977077
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:42 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zoals de rellen in Hebron tegen de eeuwenoude joodse bevolking daar.
Grappig dat je dat noemt. Het artikel op wikipedia bracht me tot de conclusie, dat die rellen juist niet gericht waren tegen de oden die daar al heel lang woonden, maar juist wel tegen de nieuwkomers. De oude joden werd gevraagd om de nieuwe te verraden. Pas toen ze dat weigerden, werden er ook oude joden vermoord.
En die rellen waren vast wel opgestookt, zoals onze rattenvanger nu mensen opstookt tegen nieuwkomers. Maar daar en toen, anders dan hier en nu, overspoelden de nieuwkomers ook daadwerkelijk het land en hadden ze nadrukkelijk het doel om in de plaats van de lokale bevolking een nieuwe staat te stichten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Hebron
http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre
quote:
[..]

Blijkbaar niet, de heilige VN heeft het goedgekeurd.
De VN is mij niet heilig hoor.
quote:
[..]

Dan ben je niet goed ingelicht. VN: 1947. Oprichting: 1948.
OK, dan moet ik blijkbaar nauwkeuriger naar mijn inlichtingen kijken. Er was iets met snel zelf uitroepen en niet wachten op de VN. Is wellicht een geval klok en klepel.
quote:
[..]

Helaas voor jouw werd het door de westerse wereld tot de jaren '70 nog steeds bewonderd. We zijn echt niet beschaafd als jij graag zou willen.
Hoezo helaas voor mij? Ik bewonderde het land ook nog tot rond 1970.
En dat wij niet zo beschaafd zijn als we graag pretenderen, weet ik ook wel. Maar we proberen tenminste nog eens wat. Israel liegt alleen maar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74989330
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De oude joden werd gevraagd om de nieuwe te verraden. Pas toen ze dat weigerden, werden er ook oude joden vermoord.
Ohhh, ja dan mag het natuurlijk gewoon.
Wat stom van ons dat we dat niet eerder inzagen.
Een echte eyeopener
pi_74998231
Waarom staat er in de OP twee keer hetzelfde?
Nl twee keer dat naar foto's en artikelen bij voorkeur gelinkt moet worden.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:29:45 #11
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74999387
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:45 schreef O0tje het volgende:
voor jou dat we zeker weten dat je het snapt .
pi_74999471
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:45 schreef O0tje het volgende:
Ik heb het gewoon gecopy-paste . Is inderdaad dubbel, ik zal het aanpassen. dank je.
bron
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 22:04:21 #13
137949 Disana
pi_75003271
Journaal:

Israël stopt tien maanden met het bouwen van nederzettingen op de westelijke Jordaanoever; in Oost-Jeruzalem gaat het bouwen gewoon door. Dit in ruil voor onderhandelingen. De Palestijnen zijn teleurgesteld, de USA is gematigd tevreden.
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 22:18:34 #14
137949 Disana
pi_75003905
Bouwstop nu ook in NOVA.
pi_75004092
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:04 schreef Disana het volgende:
Journaal:

Israël stopt tien maanden met het bouwen van nederzettingen op de westelijke Jordaanoever; in Oost-Jeruzalem gaat het bouwen gewoon door. Dit in ruil voor onderhandelingen. De Palestijnen zijn teleurgesteld, de USA is gematigd tevreden.
|Dat is goed nieuws. De reactie van de Palestijnen is, hoe voorspelbaar ook, best begrijpelijk. Ik denk echter dat Netanyahu het niet over zijn lippen kan krijgen om ook een bouwstop voor Oost-Jeruzalem af te kondigen. Dat zal voor hem een brug te ver zijn.

Voordat iedereen te vroeg juicht, er zitten uiteraard nog een aantal mitsen en maren aan volgens Haaretz. Bouwprojecten in aanbouw worden niet gestopt en ook nutsvoorzieningen gaan gewoon door.
bron
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 22:39:32 #16
137949 Disana
pi_75004842
Wat een oorlogszuchtige honden zijn het ook.
pi_75005333
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:39 schreef Disana het volgende:
Het is inderdaad jammer dat de Palestijnse Autoriteit zo negatief reageert. Het is voor Netanyahu een grote stap waarbij hij zijn eigen electoraat de rug toekeert.

Maar om ze nou meteen honden te noemen
bron
pi_75009216
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:51 schreef opinionr het volgende:

[..]

Ohhh, ja dan mag het natuurlijk gewoon.
Wat stom van ons dat we dat niet eerder inzagen.
Een echte eyeopener
Je mist het punt!
Er werd door de relschoppers blijkbaar onderscheid gemaakt tussen de vreemde en de bekende joden. Tussen de kut-joden en onze joden, om maar eens een hedendaagse term te parafraseren.
En toen onze joden zich solidair verklaarden met de kut-joden, werden ze ook als zodanig behandeld.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75009261
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:23 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

|Dat is goed nieuws. De reactie van de Palestijnen is, hoe voorspelbaar ook, best begrijpelijk. Ik denk echter dat Netanyahu het niet over zijn lippen kan krijgen om ook een bouwstop voor Oost-Jeruzalem af te kondigen. Dat zal voor hem een brug te ver zijn.

Voordat iedereen te vroeg juicht, er zitten uiteraard nog een aantal mitsen en maren aan volgens Haaretz. Bouwprojecten in aanbouw worden niet gestopt en ook nutsvoorzieningen gaan gewoon door.
Tja, als egels gaan vrijen, doen ze dat heel voorzichtig.
Ik zou als PA erg heel verschrikkelijk afwachtend zijn. Want ze zijn al vaker belazerd met mooie woorden.
pi_75009547
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je mist het punt!
Er werd door de relschoppers blijkbaar onderscheid gemaakt tussen de vreemde en de bekende joden. Tussen de kut-joden en onze joden, om maar eens een hedendaagse term te parafraseren.
En toen onze joden zich solidair verklaarden met de kut-joden, werden ze ook als zodanig behandeld.
Dus jij wilt zeggen dat als de Marokaanse gemeenschap in Nederland hun probleemjongeren de hand boven het hoofd zou houden het dus legitiem is om ze af te slachten. , je bent nog enger dan Wilders.
bron
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 01:57:51 #21
137949 Disana
pi_75009551
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is inderdaad jammer dat de Palestijnse Autoriteit zo negatief reageert. Het is voor Netanyahu een grote stap waarbij hij zijn eigen electoraat de rug toekeert.

Maar om ze nou meteen honden te noemen
Als je hebt gekeken dan maak je geen grapje van mijn opmerking want dan heb je die kolonisten zelf ook horen zeggen dat ze oorlog voeren om de 'Arabieren' te verjagen.

Je diskwalificeert jezelf met deze troll wel een beetje.
pi_75009598
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:39 schreef Disana het volgende:
Er was eens een boze moslim menigte die met zijn alle de kleine joodse gemeenschap wilde vernietigen en uit de geschiedenis vagen.
Toen deze kleine joodse gemeenschap opstond tegen deze moslim aggressie http://nl.wikipedia.org/wiki/Zesdaagse_oorlog en deze moslim aanvallers een koekje van eigen deeg gaf.

en nu gaan ze huilie doen og og, moeten we nu medelijden hebben voor deze exterminator wannabe's?
  donderdag 26 november 2009 @ 07:29:29 #23
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75010233
het eenigste sterke punt van abbas is, janken ,janken ,janken janken en nog eens janken .
israel wil geen vrede the USA wil geen vrede iederen poging de oorlogzuchtigenhond moet het torpoderen .
ik ga weg zij hij al drie keer .pleurde hij nu maareens op .. in zijn mosk'e roep hij op voor tegenstand .
suport openlijk terror . op de nationalen TV.
welk en hier heb ik nog nooit een reaktie opgehad ..
wat heb abbas buiten zeiken nu ooit gedaan voor het vredes overleg .
en maar afschuiven .en redens vinden om het weer uit te stellen .
het is een janksmoel .de palies zijn beter af zonder deze ongelofelijke huilebalk .
org je tering zooi in ramalah en zorg voor dat de economie wat aantrekt daar wilde israel je ook mee helpen maar torpoderde dit in de eerste fase .

om hem een hond te noemen hoef nu ook weer niet .
dat kan je die armen beesten niet aandoen om hem met deze .................te vergelijken .
strond is de besten vergelijking voor dit misrable ventje .

[ Bericht 33% gewijzigd door telavivnick op 26-11-2009 07:35:47 ]
pi_75012741
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:57 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat als de Marokaanse gemeenschap in Nederland hun probleemjongeren de hand boven het hoofd zou houden het dus legitiem is om ze af te slachten. , je bent nog enger dan Wilders.
Heb je mij wat horen goedpraten dan?
Wel een beetje bij de les blijven hoor!
pi_75012785
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Als je hebt gekeken dan maak je geen grapje van mijn opmerking want dan heb je die kolonisten zelf ook horen zeggen dat ze oorlog voeren om de 'Arabieren' te verjagen.

Je diskwalificeert jezelf met deze troll wel een beetje.
Laat me niet lachen. Jij begint over oorlogszuchtige honden in reactie op het nieuws over een bouwstop, wie is hier nu aan het trollen
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')