Ja, dat hoor ik je doen: waarom is het anders relevant dat ze die 'oude' joden pas aanvielen nadat die niet wilden meewerken aan het verraden van hun geloofsgenoten?quote:Op donderdag 26 november 2009 10:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heb je mij wat horen goedpraten dan?
Jij leest de posts van telavivdinges zeker niet?quote:Op donderdag 26 november 2009 10:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Jij begint over oorlogszuchtige honden in reactie op het nieuws over een bouwstop, wie is hier nu aan het trollen
die negeer ik bij voorkeur als hij weer aan het schelden is, diasana leek te reageren op mijn post. En ik heb hem er ook wel eens op aangesproken, als de dat soms wilt horen.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jij leest de posts van telavivdinges zeker niet?
Goed, dan zal ik herhalen wat ik eerder al schreef: er zijn op zich geen problemen met joden in het Midden-Oosten, dat blijkt wel uit het feit dat ze er al eeuwen betrekkelijk ongestoord wonen. Toegegeven: er zullen af en toe wat rellen geweest zijn, maar dat heb je altijd bij minderheidsgroepen die zichzelf afgezonderd houden. Ik denk bijvoorbeeld aan de Chinezen in Indonesië.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ja, dat hoor ik je doen: waarom is het anders relevant dat ze die 'oude' joden pas aanvielen nadat die niet wilden meewerken aan het verraden van hun geloofsgenoten?
OK, dan zijn we het eens.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:38 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
die negeer ik bij voorkeur als hij weer aan het schelden is, diasana leek te reageren op mijn post. En ik heb hem er ook wel eens op aangesproken, als de dat soms wilt horen.
Ik ga toch ook niet op elke scheldkannonade van meki of buchanaille reageren (wat is er eigenlijk met hem gebeurd?)
quote:Op donderdag 26 november 2009 10:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jij leest de posts van telavivdinges zeker niet?
en voor wat voeren de arabieren oorlog tegen israel .??quote:Op donderdag 26 november 2009 01:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je hebt gekeken dan maak je geen grapje van mijn opmerking want dan heb je die kolonisten zelf ook horen zeggen dat ze oorlog voeren om de 'Arabieren' te verjagen.
Je diskwalificeert jezelf met deze troll wel een beetje.
Kijk en oordeel zelf:quote:Op donderdag 26 november 2009 10:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Jij begint over oorlogszuchtige honden in reactie op het nieuws over een bouwstop, wie is hier nu aan het trollen
Tijdens voorgaande bouwstoppen is er gewoon doorgebouwd. Geen reden om dat nu anders te stellen.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk en oordeel zelf:
http://www.novatv.nl/page(...)+voor+nederzettingen
Ik had het niet over nieuws, ik had het over de kolonisten die in dit item aan het woord komen.
Wat een stelletje hufters inderdaad, ik kan me je reactie beter voorstellen nu.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk en oordeel zelf:
Ik had het niet over nieuws, ik had het over de kolonisten die in dit item aan het woord komen.
Ben blij dat je mijn reactie nu begrijptquote:Op donderdag 26 november 2009 13:10 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat een stelletje hufters inderdaad, ik kan me je reactie beter voorstellen nu.
Echter! Wat ook een belabberd en bevooroordeeld stukje journalistiek. Het gaat zogenaamd over de aangekondigde bouwstop, maar ze zetten een extremistische kolonist tegenover een mensenrechtenactivist. Ik heb zelden zo doorzichtige journalistiek gezien, ik hoop dat je ook dat met me eens bent.
Niets over de beweegredenen van Netanyahu om het nu te doen, geen mensenrechtenactivisten uit Israël, of een Hamaslid met gelijke ideeën over zijn buren.
Ja, maar je zou van Nova een wat meer gebalanceerd verhaal moeten geven. Een havik van partij één tegenover een duif van partij twee zetten komt nogal bevooroordeeld over: het stuurt de kijker.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ben blij dat je mijn reactie nu begrijpt
NOVA is een achtergrondprogramma, dus in dit kader is er niets mis met het tonen van de problemen die er zijn en komen rondom die nederzettingen.
Ik heb er geen moeite mee. Decennia lang is Israël hier weggezet als het heilige land en alle Palestijnen waren terroristen, we hebben dus nog wat in te halen. Bovendien was de kern van het item dat er nog veel problemen gaan komen met die kolonisten, ofwel: Netanyahu kan zoveel toezeggen maar die mensen werken niet mee.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:25 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ja, maar je zou van Nova een wat meer gebalanceerd verhaal moeten geven. Een havik van partij één tegenover een duif van partij twee zetten komt nogal bevooroordeeld over: het stuurt de kijker.
Dat is natuurlijk onzin: ook als het waar is dat vroeger de balans de ene kant op uitsloeg is dat geen reden om nu maar te gaan overcompenseren.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee. Decennia lang is Israël hier weggezet als het heilige land en alle Palestijnen waren terroristen, we hebben dus nog wat in te halen. Bovendien was de kern van het item dat er nog veel problemen gaan komen met die kolonisten, ofwel: Netanyahu kan zoveel toezeggen maar die mensen werken niet mee.
Dat is jouw mening, je mag de mijne onzin noemen maar dan heeft het weinig zin er verder over te praten.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:59 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin: ook als het waar is dat vroeger de balans de ene kant op uitsloeg is dat geen reden om nu maar te gaan overcompenseren.
Alles komt goed als iedereen maar terug gaat naar zijn eigen plaats.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk en oordeel zelf:
Of we uit Afrika komen of uit het Tweestromenland hangt af van je geloof.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:59 schreef O0tje het volgende:
[..]
Alles komt goed als iedereen maar terug gaat naar zijn eigen plaats.
Waar kwam Abraham ook al weer vandaan? Was dat niet Ur of zo?
En komen we niet allemaal uit Afrika?
We komen uit Afrika, heeft geloof niets mee uit te staan.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Of we uit Afrika komen of uit het Tweestromenland hangt af van je geloof.
Je meent het.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
We komen uit Afrika, heeft geloof niets mee uit te staan.
Maar ze maken wel voor een groot deel de dienst uit!quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Het is maar goed dat het een minderheid is.
Ligt er aan wat ze er mee doen, in Nederland maken de Christenen nu ook de dienst uit, en dat komt me ook de neusgaten uit. Echter ik heb niks tegen hun geloof, eerder de regels die ze er uit denken te moeten halen. En volgens mij vallen de orthodoxe Joden wel mee in Israël qua invloed in het parlement of niet?quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ze maken wel voor een groot deel de dienst uit!
Ik ken het alleen van een afstand.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ligt er aan wat ze er mee doen, in Nederland maken de Christenen nu ook de dienst uit, en dat komt me ook de neusgaten uit. Echter ik heb niks tegen hun geloof, eerder de regels die ze er uit denken te moeten halen. En volgens mij vallen de orthodoxe Joden wel mee in Israël qua invloed in het parlement of niet?
Kan het ook mis hebben, maar volgens mij is Israël een redelijk normaal land op dat gebied.
Ik heb eigenlijk verder weinig kennis over het parlement van Israël en de precieze betekenis van de partijen en wat ze vertegenwoordigen dus daar zou ik je ook weinig mee van dienst kunnen zijn inderdaad. Opzich heb ik niks tegen religieuze mensen in de regering, ik vind het alleen zo jammer dat ze vaak zo'n extreme stempel wensen te drukken op de gehele populatie terwijl die lang niet allemaal dezelfde visies steunen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ken het alleen van een afstand.
Maar als Netanyahu al als erg dapper wordt gezien als hij de bouw wil stoppen, en als hij de bouw in Jerusalem niet durft te stoppen, gijzelen de hardliners blijkbaar wel het beleid.
Mensen die hier het democratische van Israel verdedigen tegen de opmerking dat zionisten het beleid bepalen, hebben het steeds over coalities en dat we dat moeten begrijpen en zo.
In het parlement stellen ze, geloof ik, niet zo veel voor. Maar in de regering wel, blijkbaar. En ze maken veel herrie.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk verder weinig kennis over het parlement van Israël en de precieze betekenis van de partijen en wat ze vertegenwoordigen dus daar zou ik je ook weinig mee van dienst kunnen zijn inderdaad. Opzich heb ik niks tegen religieuze mensen in de regering, ik vind het alleen zo jammer dat ze vaak zo'n extreme stempel wensen te drukken op de gehele populatie terwijl die lang niet allemaal dezelfde visies steunen.
Denk aan Balkenende met "zonder geloof kan je niet functioneren" en Rouvoet die "normen en waarden moet brengen in het gezin" en dat soort missionarissen van het Christendom die ons maar even moeten gaan leren hoe het moet, desnoods gedwongen met wetsvoorstellen.
Ik denk dat dit hetzelfde is is Israël, maar evenals hier kan ik dat niet projecteren op de gehele bevolking, dat zou gewoon niet kloppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |