abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74905433
Je kan niet je hele leven aan de bar blijven staan...
pi_74905579
Wil me er niet mee bemoeien maar ga voor haar met haar mee man, als je ben geweest zal je zien dat je het wel leuk vind en anders kan je altijd nog zeggen dat je past.
  zaterdag 21 november 2009 @ 07:48:53 #43
278630 Snikch
Living my life
pi_74905595
Persoonlijk zou ik in jouw situatie ook niet lekker in mijn vel zitten hoor. Maar ik ben dan ook een tikkeltje jaloers waar ik nog steeds aan moet werken dus dat zou meer aan mij liggen dan aan die meid. Want als zij zegt dat het onschuldig is dan moet je haar vertrouwen!

Maar aan de andere kant, ik was gewoon meegegaan voor haar! Samen dingen doen is toch juist iets dat je wilt? Nou en als het een keer iets is dat je normaal gesproken niets interesseert, wees blij dat ze haar passie met jou wil delen man!!
For as he thinks within himself, so he is
pi_74905618
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 03:34 schreef sokingat het volgende:

[..]

Ik geloof het direct.
Vrouwen zijn gemaakt om begeerd te worden om hun uiterlijk. En in (salsa) dansen gebeurt dat precies. Dan 'mogen' ze hun lichaam showen zonder dat iemand ze een slet noemt en worden ze nog bekeken ook + aangeraakt.
Daarbij zien ze de ritmische kwaliteiten van de man welke aangegeven dat hij haar goed kan beschermen (goede dansers zijn goede vechters) en ruikt ze zijn feromonen.

Mijn vriendin wordt ook altijd geil als we bij het uitgaan dansen.

Haha het probleem is dat ik dansen kut en saai vind en het ook irritant vind dat ik er zo over denk. Ik denk dat veel kerels zouden zeggen 'ga maar meisje, ga ik lekker iets voor mezelf doen' zonder er naar om te kijken.

Maar daarvoor ben ik OF te para, of ken ik teveel psyschologie.

Maar nogmaals, ze gaat niet vreemd. Ben ik niet bang voor. Maar ik ben wel bang voor bepaalde gevoelens die ze onherroepelijk gaat krijgen.

Je zou kunnen zeggen, 'ach vertrouw haar gewoon' maar ik doe om dezelfde redenen (maar dan uitvergroot) ook niet mee aan het programma Temptation Island bv. Dit is de kat op het spek binden.
Natuurlijk gaat je vriendin vreemd, niet dat zij dat wil misschien maar jij vraagt erom met je gezever...maar het goede nieuws is, dat ze jou dat niet zal vertellen !
nothing will change without a rebel
pi_74905683
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 03:34 schreef sokingat het volgende:

[..]

Ik geloof het direct.
Vrouwen zijn gemaakt om begeerd te worden om hun uiterlijk. ....
Ja, en de man zou de hersens moeten hebben, maar dat is in dit geval ook niet gelukt
quote:
Mijn vriendin wordt ook altijd geil als we bij het uitgaan dansen.
Handig he, als je daarna thuiskomt...
quote:
Maar nogmaals, ze gaat niet vreemd. Ben ik niet bang voor. Maar ik ben wel bang voor bepaalde gevoelens die ze onherroepelijk gaat krijgen.

Je zou kunnen zeggen, 'ach vertrouw haar gewoon' maar ik doe om dezelfde redenen (maar dan uitvergroot) ook niet mee aan het programma Temptation Island bv. Dit is de kat op het spek binden.
Volgende stap : Vriendin verbieden om naar het winkelcentrum te gaan, want daar zijn ook knappe mannen gesignaleerd waarmee ze weliswaar nooit vreemd zal gaan maar wel "bepaalde" gevoelens voor zou kunnen krijgen....

Hoe oud jong zijn jij en je vriendin eigenlijk?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 21 november 2009 @ 09:16:28 #46
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_74905959
Je stelt je aan

Je stelt je zelfs heel erg aan.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
pi_74906051
Ik geloof dat er ook salsalessen bestaan waarbij je geen eigen partner mee moet nemen, maar er vaste aantallen zijn voor heren en dames. Bij de lessen dans je per oefening (5-10 min?) steeds met een andere man/vrouw.

Daarnaast valt het heel erg mee met hoe sexy salsa is, zeker bij een beginnerscursus.
Klussen deel 1 en 2
  zaterdag 21 november 2009 @ 09:52:16 #48
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_74906344
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:17 schreef SebasM het volgende:

[..]

Wil je mij nog 1 keer uitleggen wat er nou zo vreselijk is aan dansen dat je dit niet met je vriendin wilt doen?
Wat vinden mensen er eigenlijk leuk aan? Als je beweging wil kun je toch ook naar de sportschool, kun je nog tv kijken ook.
  zaterdag 21 november 2009 @ 10:00:19 #49
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74906462
Ik vind dansen ook te intiem om wekelijks met een andere vent dan mn eigen naar salsales te gaan. Andersom zou ik dat ook niet accepteren.

En over dat: volgende stap je vriendin verbieden naar het winkelcentrum te gaan, ik mag toch hopen dat ze daar niet met haar lichaam tegen dat van een ander aanstaat? In mijn beleving is dat niet normaal, maar ik zal wel een uitzondering zijn. Dat maakt het niet minder valide overigens.
pi_74906907
Dansen is inderdaad iets intiems, en je ziet dan ook veel relaties opbloeien tijdens het dansen

Maar ff serieus: ik ken veel mensen die hun partner niet hebben als danspartner, en dat gaat verder prima. Je zou haar natuurlijk ook een plezier kunnen doen en over je lamzakkerigheid heenstappen en met haar gaan dansen. Heeft bij mij ook gewerkt, en het valt reuze mee Je vriendin heeft groot gelijk dat ze met iemand anders gaat dansen. Ze ligt tenslotte niet bij je aan de ketting. Tenminste, dat neem ik dan voor het gemak maar aan.

Ik zou er trouwens 0 problemen mee hebben als m'n vriendin met iemand anders zou dansen. Ik denk omdat we een goede relatie hebben en ik haar vertrouw. Je kunt es bij jezelf te rade gaan waarom je er nou precies zoveel problemen mee hebt.
  zaterdag 21 november 2009 @ 10:38:48 #51
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_74906910
Van dit soort topics snap ik nou nooit iets. Vertrouw je jezelf en je vriendin in een relatie of niet? Wat een gezeik zeg. Ik weet dat ik mijn vriendin kan vertrouwen en andersom. Als zij wil dansen met iemand, dan mag ze dat doen, daar wordt ik niet warm of koud van. Ik weet namelijk dat ze niet voor niets mijn vriendin is, en dat ze van mij houdt.

Het lijkt echt alsof je je eigen vriendin niet vertrouwd, en als je dat wel doet, wat zeur je dan!
There's no point in living if you can't feel alive
pi_74906952
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:18 schreef Stereotomy het volgende:
Je vroeg er niet om, maar eigenlijk kan ik alleen maar aanbevelen om 1x een workshop / introles mee te doen. Ken echt superveel kerels die 180 graden omgeslagen zijn.
Ja, ik ook. Bij mij moet het volle enthousiasme nog komen, maar het is sowieso erg leuk om zoiets samen met je vriendin te gaan doen. Dan hoef je het dansen an sich in beginsel niet eens zo fantastisch te vinden.

Maar ergens voorzie ik een TS die met een biertje op de bank z'n vriendin wekenlang laat salsadansen met een knappe dude die hij niet kent, wat vervolgens weer een fijn topic hier gaat opleveren nadat ze na de 10e les in een geile bui bij die dude thuis door is gegaan met salsaën
  zaterdag 21 november 2009 @ 10:44:03 #53
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74906993
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:38 schreef Haushofer het volgende:
Je kunt es bij jezelf te rade gaan waarom je er nou precies zoveel problemen mee hebt.
Het schijnt voor velen hand in hand te gaan dat je je partner niet vertrouwt als je niet wilt dat een ander aan hem of haar zit te plukken. Ik hou niet van dat gepluk, ook al betekent het verder niets. Gewoon afblijven.
  zaterdag 21 november 2009 @ 10:44:04 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74906994
Haha, TS laat zomaar met zijn meisje sollen. Omdat ie liever lui is dan moe.

Bye TS.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74907015
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het schijnt voor velen hand in hand te gaan dat je je partner niet vertrouwt als je niet wilt dat een ander aan hem of haar zit te plukken. Ik hou niet van dat gepluk, ook al betekent het verder niets. Gewoon afblijven.
Jij stelt "dansen" gelijk aan "plukken"? Tsja, misschien moet de vriendin van TS dan maar op schaken, heeft ze ook geen lichamelijke contacten
pi_74907029
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:05 schreef sokingat het volgende:
(behalve: GA ZELF MEE OP DANSLES)
Lekker ook als mensen topics openen om raad waarbij ze de simpelste oplossing uit koppigheid van de tafel vegen
pi_74908829
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Lekker ook als mensen topics openen om raad waarbij ze de simpelste oplossing uit koppigheid van de tafel vegen
Maar ja, ik heb niet de indruk dat andere oplossingen wel op tafel blijven liggen bij hem
pi_74909311
Maar TS, waarom wil je nou niet op Salsa? Bang dat je je heupen moet bewegen ofzo?

Ik moest van mijn moeder 4 jaar geleden ook op dansles en ik keek er ook enorm op tegen. Na de eerste les was ik al helemaal om.

En kom op, je bent gewoon jaloers.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 21 november 2009 @ 22:44:39 #59
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_74909349
Hm, van je ouders op dansles moeten is nieuw voor mij. Instrument moeten bespelen kende ik al.

Maar nu je het zegt, 't is natuurlijk wel een speelde manier om quasi intiem te zijn met iemand van het andere geslacht, waarbij je als man leert te leiden en als vrouw gedwee leert te volgen , dus sociaal gezien kan het alleen maar positief effect hebben op je latere leven.
Confidence through competence
  zaterdag 21 november 2009 @ 22:46:51 #60
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74909436
Het is niet onschuldig, maar als ze ondanks je bezwaren toch doorzet ziet ze die gast gewoon wel zitten, en wil ze op die manier voorzichtig aftasten of ze hem misschien leuker vindt dan jou. Als je hier goed mee om kan gaan kan je punten scoren, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.
pi_74909506
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:27 schreef LasTeR het volgende:
Kan ze anders niet gewoon aan de Zumba in d'r eentje?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator zaterdag 21 november 2009 @ 22:49:37 #62
9859 crew  Karina
Woman
pi_74909519
Zeur niet zo, laat haar lekker dansen. Als ze dat nou leuk vindt? Als je het zo vervelend vindt dat ze met een ander danst, tja, dan zal je dus toch zelf mee moeten gaan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_74910249
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:43 schreef Nero22 het volgende:
Ik moest van mijn moeder 4 jaar geleden ook op dansles...
WTF, het topic wordt nog mooier
  zondag 22 november 2009 @ 18:49:13 #64
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74913910
Allereerst: Ik heb niet alle reacties gelezen, maar je hebt de volgende opties:

1. Ga zelf mee op dansles
Die ken je al en wil je niet horen, maar om compleet te zijn staat het er toch.

2. Vertrouw haar
Je zegt dit al te doen, maar toch ben je bang voor dingen. Dit strookt niet met elkaar. Je vertrouwt haar dus niet, of je hebt te weinig vertrouwen in je relatie/zelf.

3. Los hem op
Simpel, ruim die andere gast uit de weg(en elke andere persoon die daarna komt). Wees creatief.

4. Stop haar
Maak het haar onmogelijk om op salsa-les of wat dan ook te gaan.

5. Stop de salsa-les
Lijkt op nummer 3, vereist nog meer creativiteit.

Er zijn nog meer opties, maar deze lijken me voldoende. Tenzij je een einde maken aan de relatie en/of je eigen leven ook wenst te overwegen.

Oh, en je zult haar nooit kunnen stoppen wat betreft andere mannen aantrekkelijk vinden. Vindt daar maar snel vrede mee.
  zondag 22 november 2009 @ 18:53:00 #65
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_74914019
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:05 schreef sokingat het volgende:
....
Ik vraag aan jullie dus: stel ik me aan en is dansen zoals dit puur onschuldig en komen daar geen enkele gevoelens bij kijken? Of heeft iemand anders tips? (behalve: GA ZELF MEE OP DANSLES)

dankuwel
Alle tips zijn volkomen onzinnig, vergeleken met de enige oplossing die hout snijdt: Ga dan zelf mee op dansles.

Ik stel me echt zo'n lompe boer bij jou voor, die niet met zijn vriendinnetje mee op wil dansen, uit angst om af te gaan bij je vrienden of zoiets vaags. Doe toch niet zo dom en lomp man. Als je ook meer een beetje van je vriendinnetje houdt, ben je echt een ei dat je niet met haar op dansles gaat. En janken dat ze het dan met een andere jongen doet is volkomen stupide. KInderachtig gedoe.

Je bent gewoon bang om op dansles te gaan, domkop. Terwijl elke gezonde vent staat te watertanden bij het idee om te salsa-en met jouw vriendin.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_74914055
Maar...maar... 1 avond in de week gaan dansen betekent 1 avond in de week dat je niet kansloos met pils op de bank kunt hangen
  zondag 22 november 2009 @ 19:01:16 #67
55709 Stereotomy
pi_74914288
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:53 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Alle tips zijn volkomen onzinnig, vergeleken met de enige oplossing die hout snijdt: Ga dan zelf mee op dansles.

Ik stel me echt zo'n lompe boer bij jou voor, die niet met zijn vriendinnetje mee op wil dansen, uit angst om af te gaan bij je vrienden of zoiets vaags. Doe toch niet zo dom en lomp man. Als je ook meer een beetje van je vriendinnetje houdt, ben je echt een ei dat je niet met haar op dansles gaat. En janken dat ze het dan met een andere jongen doet is volkomen stupide. KInderachtig gedoe.

Je bent gewoon bang om op dansles te gaan, domkop. Terwijl elke gezonde vent staat te watertanden bij het idee om te salsa-en met jouw vriendin.
Bovendien, heb je de ogen wel eens gezien van een meisje die niet (zo goed) Salsa kan dansen, maar die jij als betere Salsa danser over de vloer zwiert? Da's dezelfde blik die men heeft bij een kruising tussen een Brad Pitt-encounter en de Python in de Efteling.

Bonuspunten

Maar voor je zover bent, ben je al wel een jaar en een heeeeeleboel irritaties / misstappen / chagarijnige danspartners verder.
pi_74915114
In 2012 is het probleem opgelost. Tot die tijd even volhouden.
pi_74918049
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:38 schreef Haushofer het volgende:
Je zou haar natuurlijk ook een plezier kunnen doen en over je lamzakkerigheid heenstappen en met haar gaan dansen.
Idd. Gewoon even meegaan, ook wat aan je eigen ritmegevoel werken en je doet nog eens wat leuks samen.

Plus ze danst niet met één of andere kerel.
  zondag 22 november 2009 @ 20:41:18 #70
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_74918229
Ik ken genoeg meiden die een vriend hebben en op salsa of tangolessen zitten met een andere vent. Hoewel je je danspartner beter leert kennen en je inderdaad dicht op elkaar staat te swingen, heeft geen van de ladies ooit gevoelens gekregen voor hun danspartner. Al gauw wordt het dansen een leuke sport wat je toevallig met een vaste partner doet. Hoeft echt niet seksueel te zijn.

En nee, je kent niet genoeg psychologie, je bent gewoon paranoïde. Je kan het woord psychologie niet eens spellen, dus ga je alsjeblieft druk maken over hoe je van die jaloerse en bezitterige gevoelens afkomt voor je vriendinnetje de handdoek in de ring gooit
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_74921163
Met jaren stijldanservaring durf ik je met 100% zekerheid te zeggen dat er tussen danspartners geen enkele seksuele spanning is.

Althans, niet als het aan de vrouwelijke helft van het paar ligt.

pi_74921514
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 23:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]

WTF, het topic wordt nog mooier
Iets met "onderdeel van je opvoeding"...
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:30 schreef Ireyon het volgende:
Met jaren stijldanservaring durf ik je met 100% zekerheid te zeggen dat er tussen danspartners geen enkele seksuele spanning is.

Althans, niet als het aan de vrouwelijke helft van het paar ligt.

Dat dus. De dansschool is echt geen verkapte parenclub hoor.
It's funny
But not ha-ha funny.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 november 2009 @ 21:38:06 #73
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74921540
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:24 schreef Mirjam het volgende:
ze gaat dansen, ze gaat niet swingen in een parenclub

Ik ging het even visualiseren
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_74921642
  zondag 22 november 2009 @ 21:40:42 #75
55709 Stereotomy
pi_74921675
quote:
Nobody puts baby in a corner!
pi_74921759
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:14 schreef sokingat het volgende:

[..]

Ik vertrouw haar 100% in dat ze niet vreemd zal gaan. Geen twijfel heb ik.
Maar ik ben wel bang voor kleinere dingen, zoals de jongen 'toch wel leuk gaan vinden' en stiekem wel opgewonden raken van hem.

Ik bedoel, je staat tijdens zo'n sessie gewoon geil te doen (dansen is het laten zien van je genen) en dan wil je ook geil gevonden worden. Als er dan een knappe vent tegenover je staat hetzelfde te doen, en je raakt elkaar ook nog eens de hele tijd aan EN je werkt samen aan verbetering, complimenteert elkaar etc... tja dat is in mijn ogen zeer intiem. Daar blijft geen enkel mens nuchter onder. En daarna weer heel nuchter 'hoi schat ben weer thuis' en alles is vergeten, dat geloof ik gewoon niet.

Ik ben dus bang dat daar stiekem toch wat opgebouwd wordt. Vreemdgaan dus niet, maar emotioneel meer betrokken raken dan ik wil, waarschijnlijk wel.
Toch? Of is dit weer te overdreven?
Ik snap wel wat je bedoeld ja, zou me er zelf ook niet prettig bij voelen. Ik zou iig zorgen dat het duidelijk is bij haar hoe jij je erover voelt. Je kunt t niet gaan verbieden maar je kan wel aangeven wat je ervan vind en hoe je je erbij voelt. En benoemen hoe jij tegen dansen aankijkt. Misschien kijkt ze idd wel anders tegen dansen aan dan jij. Maar denk niet dat er gezellig geil wordt gedaan.. tenzij je vriendin zo is, maar lijkt me niet. Wel bouw je samen idd iets op ja, maar of dat een gevaar is voor je relatie..
-- When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence --
-- People do not resist change, they resist being changed --
pi_74922022
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:30 schreef Ireyon het volgende:

Gelukkig zit er ook niet verschil tussen stijldansen en salsa dansen
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 22 november 2009 @ 21:49:20 #78
55709 Stereotomy
pi_74922131
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik vind Salsa minder intiem dan de Wals of de Tango hoor.

Salsa is meer teasen. Merengue is hossen. En de Bachata, hm... da's wel een beetje schuren. Maar alvorens je de Bachata goed doet ben je alweer een half jaartje - jaartje verder.

Overigens denk ik niet dat TS's probleem de lessen zijn. Da's een vrij veilige omgeving. Salsa feestjes en café's echter zijn stikvol goed leidende latino's die zijn vriendin wel eens het licht uit haar ogen gaan dansen.

Weer de tip voor TS: ga een les meedoen. Leer je ook andere mensen kennen. Of koop een Carribische Burka voor je vriendin.
pi_74922259
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Meisje, de Salsa is gewoon een deel van stijldansen hoor En het verschil wat er is, versterkt mijn punt alleen maar want van alle dansen die er bestaan is de Salsa misschien wel de minst intieme. TS moet zich misschien meer zorgen maken als z'n vriendin de Engelse Wals of Rumba ging dansen..
  zondag 22 november 2009 @ 21:52:47 #80
55709 Stereotomy
pi_74922343
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

want van alle dansen die er bestaan is de Salsa misschien wel de minst intieme.
Oudhollandsche klompendansch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')