abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74892164
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Sloggi het volgende:

Wat klopt er dan niet aan onderstaande tabel? Als je die moet geloven scheelt het vrij weinig.

http://www.anwb.nl/binari(...)wb_overzicht_aol.pdf
Auto's worden niet zuiniger?

Voor de rest lijkt de omslagpunt ergens bij de 15000km te liggen. Lijkt me een gemiddeld aantal. Staat trouwens als commentaar bij dat bij de berekening uit is gegaan van maximum bedragen en mogelijk naar beneden wordt bijgesteld.

Het enige wat roet in het eten kan gooien zijn de provinciale belastingen maar daar zou nu over worden onderhandeld.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74892183
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:01 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Deze wantrouwen is dezelfde soort wantrouwen die is ontstaan voor de introductie van de OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
Dit wantrouwen is van hetzelfde soort waardoor ik denk dat de problemen en de privacyschennis van de OV chipkaart nog niet voorbij zijn.. Dat ze erin zijn geslaagd om het gedrocht door de OV reiziger zijn strot te douwen, wil nog niet zeggen dat het ding ethisch is of opeens niet meer fraudegevoelig.

(Sorry voor het wijzen op de taalfout. Normaal negeer ik dat soort dingen omdat ze niks met de discussie te maken hebben, maar deze kon ik niet laten gaan..)
pi_74892189
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef kdijkstra het volgende:
Staat trouwens als commentaar bij dat bij de berekening uit is gegaan van maximum bedragen en mogelijk naar beneden wordt bijgesteld.
pi_74892212
quote:

[..]

Voor de rest lijkt de omslagpunt ergens bij de 15000km te liggen. Lijkt me een gemiddeld aantal. Staat trouwens als commentaar bij dat bij de berekening uit is gegaan van maximum bedragen en mogelijk naar beneden wordt bijgesteld.
pi_74892270
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

Een binnenstad vergelijken met een heel land waar je zelfs voor een karrenspoor gaat betalen. Right
London vergelijk met een binnenstad?

Denk dat London in deze een prima voorbeeld is. Alle toegangswegen een spitsheffing vragen.

London heeft volgens wiki 7,6 miljoen inwoners. Randstad heeft ongeveer 7 miljoen. London kent soortgelijke problemen zoals we die in de Randstad kennen.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74892322
Overigens ben ik benieuwd waar ze het geld vandaan gaan halen als straks iedereen elektrisch rijdt (wat onvermijdelijk is). Vraag me af wat voor excuus ze dan gebruiken om geld te oogsten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier moest ik wel hardop om lachen
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:16:30 #157
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892338
quote:
Deze wantrouwen is dezelfde soort wantrouwen die is ontstaan voor de introductie van de OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
En het wantrouwen is volkomen terecht:
quote:
Justitie wilde pasfoto's van ov-chipreizigers
Uitgegeven: 31 augustus 2009 12:38

AMSTERDAM - De rechter blijkt Justitie te hebben verboden pasfoto's van ov-chipkaartreizigers te vorderen voor onderzoek. De gegevensbeheerder wilde de informatie niet verstrekken. Voor de zaak bleek de informatie niet nodig.
© ANP

Dat blijkt uit een vonnis van de rechtbank in Rotterdam. De uitspraak dateert al van juni, maar komt nu pas in de publiciteit. Inmiddels ligt de zaak bij de Hoge Raad, want het Openbaar Ministerie vindt dat ze dergelijke gegevens wel moeten mogen opvragen.

Onderzoek

Aanleiding voor de zaak is een onderzoek naar een aanranding in Rotterdam in 2007, waarbij er een vermoeden bestond dat de dader gebruik zou hebben gemaakt van de metro. Daarom vorderde het Openbaar Ministerie gegevens van klanten, die op 6 mei 2007 tussen 10 uur 's avonds en middernacht op de metrostations Maashaven en Heemraadlaan waren geweest.

Niet alleen werd gevraagd om naam, adres en woonplaats van de reizigers, maar ook om een pasfoto. Dat laatste weigerde gegevensverwerker Trans Link Systems met een beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Onder protest moest het bedrijf de informatie toch leveren, maar stapte direct naar de rechter om te voorkomen dat deze informatie zou worden gebruikt.

Rechtszaak

Kern in de discussie is dat een foto informatie geeft over het ras en soms de levensovertuiging van iemand en daarom niet zomaar gevorderd kan worden. Niet alleen wetgeving in Nederland verbiedt dat, maar ook de Europese richtlijn voor privacy. Voor het opvragen van dergelijke informatie zou dan ook toestemming van een rechter-commissaris nodig zijn.

De rechter is het met dat verweer eens. De afbeeldingen moesten aan Trans Link Systems worden teruggeven en mochten niet in het onderzoek worden gebruikt.

Beroep

In een reactie stelt het Openbaar Ministerie in Rotterdam het niet met de beslissing eens te zijn en in beroep te zijn gegaan. Omdat dit een bijzondere procedure is, komt de zaak nu direct bij de Hoge Raad uit.

Trans Link Systems zegt in een reactie blij met de uitspraak te zijn en de privacy van klanten belangrijk genoeg te vinden om naar de rechter te stappen. "Wij hebben in onze systemen en organisatie een veelheid aan maatregelen getroffen om de privacy van klantgegevens te waarborgen.

Zo ook hoe moet worden omgegaan met vorderingen van politie en jusitie.", zegt financieel directeur Gerben Nelemans tegenover NU.nl. "In het weigeren van dit vorderingsverzoek zijn we door de rechter terecht in het gelijk gesteld. We zien de procedure bij de Hoge Raad dan ook met vertrouwen tegemoet."

Niet noodzakelijk

Overigens bleek de informatie van de ov-chipkaart niet noodzakelijk voor het oplossen van het misdrijf. De verdachte kon met reguliere opsporingsmethoden worden aangehouden en veroordeeld.

Het ov-chipkaartsysteem registreert alle reizen, die bij persoonlijke kaarten te koppelen zijn aan een losse database met persoonsgegevens. Reisgegevens worden zeven jaar bewaard. Trans Link Systems zegt nog in overleg met de Belastingdienst te zijn om deze periode te verkorten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:17:16 #158
42193 Enneacanthus_Obesus
pi_74892357
quote:

[..]

Oh, dat is het! Omdat auto's zuiniger worden, worden we gestraft met een hogere wegenbelasting.. En ik maar denken dat accijnzen dienen om overmatig gebruik te ontmoedigen..
Maar hier komt de aap definitief uit de mouw: Het is uitzuigerij!
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:19:27 #159
207469 kdijkstra
pi_74892415
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit wantrouwen is van hetzelfde soort waardoor ik denk dat de problemen en de privacyschennis van de OV chipkaart nog niet voorbij zijn.. Dat ze erin zijn geslaagd om het gedrocht door de OV reiziger zijn strot te douwen, wil nog niet zeggen dat het ding ethisch is of opeens niet meer fraudegevoelig.

(Sorry voor het wijzen op de taalfout. Normaal negeer ik dat soort dingen omdat ze niks met de discussie te maken hebben, maar deze kon ik niet laten gaan..)
[Heb er geen problemen mee hoor dat je op taalfouten let. Ik zou er wat zorgvuldiger in moeten zijn. Ik type dit er een beetje tussendoor in en heb als enig excuus dat ik in het verleden in het buitenland heb gewoond.]

De OV chipkaart is tussentijd al lang en breed geevalueerd en niet alleen door de overheid. Ook ROVER (die van te voren erg negatief was) geeft nu steeds meer signalen af van waardering. OV chipkaart lijkt goed te werken en al die doem verhalen vooraf blijken gewoon niet uit te komen. Er zullen ongetwijfeld incidenten zijn maar zeker niet in dien aard dat een systeem onbruikbaar is.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:20:46 #160
207469 kdijkstra
pi_74892446
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:16 schreef Hukkie het volgende:

En het wantrouwen is volkomen terecht:
Nou nee. Er bestaan sinds de introductie ook anonieme OV chipkaarten.

Voor de rest moeten de goeden altijd bloeden voor de kwaden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:25:23 #161
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892568
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Waar het natuurlijk om gaat is dat het OM in een poep en een scheet informatie kan opvragen van mensen die toevallig 'op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren'. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is, en dat zal met de GPS kastjes niet anders zijn. De goeden en de kwaden hebben hier helemaal niets mee te maken.
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:26:32 #162
pi_74892608
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

[Heb er geen problemen mee hoor dat je op taalfouten let. Ik zou er wat zorgvuldiger in moeten zijn. Ik type dit er een beetje tussendoor in en heb als enig excuus dat ik in het verleden in het buitenland heb gewoond.]

De OV chipkaart is tussentijd al lang en breed geevalueerd en niet alleen door de overheid. Ook ROVER (die van te voren erg negatief was) geeft nu steeds meer signalen af van waardering. OV chipkaart lijkt goed te werken en al die doem verhalen vooraf blijken gewoon niet uit te komen. Er zullen ongetwijfeld incidenten zijn maar zeker niet in dien aard dat een systeem onbruikbaar is.
Dat is fijn, dat ROVER achter de privacyschending staat.. Als de kaart toch niet gehackt wordt, ondanks dat dat wel schijnt te kunnen, dan is dat meegenomen.
Ik blijf het griezelig vinden. Ik zie de noodzaak niet, ze kunnen ook de huidige statistieken gebruiken om het treinverkeer op de reizigers af te stemmen.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 18:31:43 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_74892741
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh, dat is het! Omdat auto's zuiniger worden, worden we gestraft met een hogere wegenbelasting.. En ik maar denken dat accijnzen dienen om overmatig gebruik te ontmoedigen..
Jawel, dat hebben we een paar weken geleden al kunnen zien bij Kassa, daar zat Diederik Samson en die zei: "Ja, we kunnen het autorijden natuurlijk niet grátis maken he?" Met zo'n smerig klein lachje erbij
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:36:39 #164
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892866
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, dat hebben we een paar weken geleden al kunnen zien bij Kassa, daar zat Diederik Samson en die zei: "Ja, we kunnen het autorijden natuurlijk niet grátis maken he?" Met zo'n smerig klein lachje erbij
Daar heb ik ook al een paar keer aan gedacht tijdens deze discussie idd.
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:38:05 #165
207469 kdijkstra
pi_74892896
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is fijn, dat ROVER achter de privacyschending staat.. Als de kaart toch niet gehackt wordt, ondanks dat dat wel schijnt te kunnen, dan is dat meegenomen.
Ik blijf het griezelig vinden. Ik zie de noodzaak niet, ze kunnen ook de huidige statistieken gebruiken om het treinverkeer op de reizigers af te stemmen.
Er bestaat niet zoiets wat unhackable is.

Voor de rest ooit bij stil gestaan dat er concurerende chips zijn? NXP (Nederlands bedrijf) heeft de chips geleverd voor de OV chipkaart. Vooral een Duits bedrijf zat te azen op de Nederlandse opdracht. Niets makkelijker dan om de chipkaart van de concurent af te kraken en dan stevig te lobbyen om je eigen producten te verkopen. Zo, heb je mijn conspiracy theorie te pakken waar overigens nog wel een kern van waarheid inzit.

Zover ik weet is alleen een Universiteit in geslaagd om te hacken. Daarbuiten nog niet.

Er bestaat ook zoiets als goed genoeg en daar gaat meer en meer op lijken. Nogmaals unhackable bestaat niet!
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:39:22 #166
207469 kdijkstra
pi_74892921
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Helaas wel. Daarom wordt BPM straks afgeschaft om nieuwe auto's goedkoper te maken.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:40:42 #167
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892942
En komt de slurptaks in plaats van de BPM.
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:42:29 #168
160040 Fastmatti
pi_74892976
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:39 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Helaas wel. Daarom wordt BPM straks afgeschaft om nieuwe auto's goedkoper te maken.
Wordt vervangen door een CO2-taks.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 18:44:33 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_74893026
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wordt vervangen door een CO2-taks.
Enfin, de ene taks of de andere taks, we gaan nog meer uitgeknepen worden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:54:30 #170
pi_74893318
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Enfin, de ene taks of de andere taks, we gaan nog meer uitgeknepen worden.
We zijn geen mensen meer, maar een hulpbron, een exploitatiemiddel.
Ik vind het geen wonder dat we aan alle kanten gecontroleerd gaan worden. Er zou eens opstand kunnen uitbreken..
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:01:50 #171
160040 Fastmatti
pi_74893532
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind het geen wonder dat we aan alle kanten gecontroleerd gaan worden. Er zou eens opstand kunnen uitbreken..
Niet helemaal waar natuurlijk. Al dit geld is nodig om het werkweigeraars mogelijk te maken om thuis op te bank te zitten. Die vinden het allemaal wel best hoor.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:04:04 #172
207469 kdijkstra
pi_74893608
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je kan ook ergens overdrijven. Nederland is nog altijd een van de meest welvarende landen in de wereld. Ook na de crisis zal dit zo blijven.

Er worden geregeld onderzoeken gedaan hoe gelukkig een land is. Kon zo snel enkel van 2007 vinden maar recenter zijn ze ook uitgevoerd met een soortgelijk resultaat.
http://www.dag.nl/binnenl(...)land-gelukkig-136967
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:09:50 #173
pi_74893803
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:04 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Je kan ook ergens overdrijven. Nederland is nog altijd een van de meest welvarende landen in de wereld. Ook na de crisis zal dit zo blijven.

Er worden geregeld onderzoeken gedaan hoe gelukkig een land is. Kon zo snel enkel van 2007 vinden maar recenter zijn ze ook uitgevoerd met een soortgelijk resultaat.
http://www.dag.nl/binnenl(...)land-gelukkig-136967
Welvarend, maar voor wie? Voor mensen in verzorgingshuizen? Voor mensen die in de armoedeval zitten? Voor Jan Modaal die uitgeknepen en bespioneerd gaat worden nadat hij al wordt uitgeknepen door geprivatiseerde nutsinstelingen.. Of voor mensen die miljoenen op jaarbasis verdienen en zichzelf tientallen procententen per jaar extra toeschuiven + een bonus als ze hun werk goed doen (Dat laatste heb ik nooit begrepen trouwens. Je wordt al betaald om je werk goed te doen lijkt me, maar goed..)

Maar goed, als we toch nog een beetje gelukkig zijn, laten we dat dan in godsnaam zo houden, en ons niet verder laten piepelen..
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:13:39 #174
207469 kdijkstra
pi_74893922
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Welvarend, maar voor wie? Voor mensen in verzorgingshuizen? Voor mensen die in de armoedeval zitten? Voor Jan Modaal die uitgeknepen en bespioneerd gaat worden nadat hij al wordt uitgeknepen door geprivatiseerde nutsinstelingen.. Of voor mensen die miljoenen op jaarbasis verdienen en zichzelf tientallen procententen per jaar extra toeschuiven + een bonus als ze hun werk goed doen (Dat laatste heb ik nooit begrepen trouwens. Je wordt al betaald om je werk goed te doen lijkt me, maar goed..)
Tijd om jan modaal eens te vergelijken met andere landen? Zijn echt weinig landen waar jan modaal de vrijheiden kent zoals Nederland met daarbij ook de welvaart.

Anders gezegd noem eens 20 landen waar jan modaal het beter heeft.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:16:41 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74894024
Uit: Staat gluurt mee in km-heffingkastje
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:19 schreef Matty___ het volgende:

[..]

was het niet zo dat iemand een te hoge boete kreeg maar met het gps logsystem in zijn auto kon aantonen dat hij zich wel aan de snelheid hield?
Niet in Nederland iig. HIer was het net andersom.

Zie oa hier
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:19:37 #176
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74894138
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:13 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Tijd om jan modaal eens te vergelijken met andere landen? Zijn echt weinig landen waar jan modaal de vrijheiden kent zoals Nederland met daarbij ook de welvaart.

De vrijheden van Jan Modaal zijn niet het issue, waarom vergelijken met andere landen?
De kilometerheffing zoals dat in Nederland voor de deur staat is ook ongekend in andere landen. Dus als we het reizen en woon- werkverkeer vergelijken met andere landen dan wordt Jan Modaal in Nederland ZWAAR genaaid.
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:23:11 #177
160040 Fastmatti
pi_74894248
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:13 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Voor een vrij land mogen we anders verdomd weinig. Ik heb ik dicaturen gewoond waar de middenklasse wel degelijk meer vrijheid had.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:23:41 #178
207469 kdijkstra
pi_74894264
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Maar goed, als we toch nog een beetje gelukkig zijn, laten we dat dan in godsnaam zo houden, en ons niet verder laten piepelen..
Hieronder een leuk linkje van wiki.
http://en.wikipedia.org/w(...)%28PPP%29_per_capita

Als die gegevens kloppen staat Nederland op de 9e plaats. Dit zijn gegevens van 2008.

Hou rekening mee dat de VS, Zwitserland en Ierland allemaal slechter doen dan Nederland. Volgens dat zelfde lijstje staat Ijsland op de 10e plaats. Nederland zal denk ik wel wat plaatsen klimmen.

Nederland is een HEEL welvarend land vergeleken met anderen landen. Misschien dat het niet zo ervaren wordt maar het is wel een feit.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:24:56 #179
160040 Fastmatti
pi_74894320
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:23 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Hieronder een leuk linkje van wiki.
http://en.wikipedia.org/w(...)%28PPP%29_per_capita

Als die gegevens kloppen staat Nederland op de 9e plaats. Dit zijn gegevens van 2008.

Hou rekening mee dat de VS, Zwitserland en Ierland allemaal slechter doen dan Nederland. Volgens dat zelfde lijstje staat Ijsland op de 10e plaats. Nederland zal denk ik wel wat plaatsen klimmen.

Nederland is een HEEL welvarend land vergeleken met anderen landen. Misschien dat het niet zo ervaren wordt maar het is wel een feit.
We houden anders vrij weinig over van het inkomen dat we krijgen. Daarbij is de middenklasse in Nederland vrij arm te noemen
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:25:55 #180
70859 xFriendx
Alfist
pi_74894362
Gaan verzekeringsmaatschappijen nou ook minder innen aan premies? Premies zijn toch o.a. ook gebaseerd op de consumentenprijs? Maar die zal wel gaan zakken als de BPM komt te vervallen, immers de consumentenprijs zakt daardoor en dient de premie ook te zakken.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:26:29 #181
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74894379
Kdijkstra haalt er allerlei meuk bij die totaal niet relevant is voor de discussie over de kilometerheffing.
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:28:44 #182
207469 kdijkstra
pi_74894460
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
Voor een vrij land mogen we anders verdomd weinig. Ik heb ik dicaturen gewoond waar de middenklasse wel degelijk meer vrijheid had.
- Softdrugs gedoogd;
- Erkenning van homo huwelijken;
- Scheiding tussen staat/recht en geloof;
- Geen belemmering in internationale reizen;
- De mogelijkheid om (nagenoeg) alles te kunnen zeggen;
- etc.

Zijn zeer weinig landen die op gelijke voet staan als Nederland. Nederland is voor veel landen het voorbeeld. De VS gebruiken Nederland vaak als voorbeeld hoe het anders kan. Denk aan de ziekenzorg maar ook de wijze waarop de Amerikaanse AFM gaat functioneren. Het gedogen van softdrugs en het erkennen van homohuwelijken begint ook in het buitenland steeds meer erkenning en gekopieerd worden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:29:36 #183
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74894484
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:28 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

- Softdrugs gedoogd;
- etc.

Zijn zeer weinig landen die op gelijke voet staan als Nederland. Nederland is voor veel landen het voorbeeld. De VS gebruiken Nederland vaak als voorbeeld hoe het anders kan. Denk aan de ziekenzorg maar ook de wijze waarop de Amerikaanse AFM gaat functioneren. Het gedogen van softdrugs en het erkennen van homohuwelijken begint ook in het buitenland steeds meer erkenning en gekopieerd worden.
Dat bedoel ik dus.
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:29:47 #184
207469 kdijkstra
pi_74894491
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:26 schreef Hukkie het volgende:
Kdijkstra haalt er allerlei meuk bij die totaal niet relevant is voor de discussie over de kilometerheffing.
Heb je helemaal gelijk in. Mijn excuses.

Overigens begint jij ermee met jan modaal.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:19 schreef Hukkie het volgende:
De vrijheden van Jan Modaal zijn niet het issue, waarom vergelijken met andere landen?
De kilometerheffing zoals dat in Nederland voor de deur staat is ook ongekend in andere landen. Dus als we het reizen en woon- werkverkeer vergelijken met andere landen dan wordt Jan Modaal in Nederland ZWAAR genaaid.
Nederland is maar een klein land. In heel London wonen ongeveer even veel mensen als in heel de Randstad. Als je een systeem invoert voor de Randstad dan kun je het ook voor de rest van Nederland invoeren. Overigens zou ik als ik Groninger was het meest gedupeerd voelen.

Een automatisch systeem die landelijk wordt ingevoerd is nieuw. In veel landen moet je al tol betalen en dat is natuurlijk ook een vorm van kilometer beprijsing. Met name in Frankrijk vind ik het duur.

[ Bericht 29% gewijzigd door kdijkstra op 20-11-2009 19:35:33 ]
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 19:34:39 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_74894660
quote:

[..]

- Softdrugs gedoogd;
- etc.

Wat Hukkie zegt.
On topic please.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:36:18 #186
207469 kdijkstra
pi_74894718
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:34 schreef Lavenderr het volgende:

Wat Hukkie zegt.
On topic please.
Als je even gelezen had dan had ik me ge-excuseerd. Dan nogmaals bij deze.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:36:42 #187
160040 Fastmatti
pi_74894728
quote:

[..]

- Softdrugs gedoogd;
Alleen gunstig voor tuig
quote:
Belachelijk
quote:
Op zondag mag ik echter geen boodschappen doen
quote:
Geldt voor een hoop landen.
quote:
Behalve dan over Marokannen,
quote:
- etc.
Ik geloof dat het recht om mij vrij te bewegen binnen een land iets hoger staat.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:41:20 #188
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74894891
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:29 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Mijn excuses.

Overigens begint jij ermee met jan modaal.
[..]

Nederland is maar een klein land. In heel London wonen ongeveer even veel mensen als in heel de Randstad. Als je een systeem invoert voor de Randstad dan kun je het ook voor de rest van Nederland invoeren. Overigens zou ik als ik Groninger was het meest gedupeerd voelen.

Een automatisch systeem die landelijk wordt ingevoerd is nieuw. In veel landen moet je al tol betalen en dat is natuurlijk ook een vorm van kilometer beprijsing. Met name in Frankrijk vind ik het duur.
Maar dan ga je weer voorbij aan het feit dat de manier waarop Nederland het systeem wil invoeren zwaar overdone is, als het puur om kilometerbeprijzing zou gaan. Daar zijn al voldoende middelen voor.
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:44:47 #189
254860 FinancialBubble
pi_74895004
quote:

London was een van de eerste steden met een spitstoeslag en het heeft een blijvend afname van filevorming gezorgd. Zo zijn er meer voorbeelden.
Het systeem in Nederland is oneindig ingewikkelder en grootschaliger. In Londen wordt niet gedifferentieerd naar plaats, tijd, milieubelasting of gereden afstand. In Londen (en Stockholm ook) gaat het om beprijzing in de (binnen)stad. Beide steden hebben een uitgebreid metronet, dat de reiziger ook zonder kilometerheffing vaak al een sneller en goedkoper alternatief voor de auto biedt. In Nederland gaat het om een landelijk systeem. Wij hebben in dat grote gebied geen alternatief vergelijkbaar met een metro.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:02:01 #190
207469 kdijkstra
pi_74895571
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:41 schreef Hukkie het volgende:

Maar dan ga je weer voorbij aan het feit dat de manier waarop Nederland het systeem wil invoeren zwaar overdone is, als het puur om kilometerbeprijzing zou gaan. Daar zijn al voldoende middelen voor.
Ik vind het systeem ook overdone. Eigenlijk ben ik nog het meest gecharmeerd door het Britse systeem die het makkelijkst (waarschijnlijk ook het goedkoopst) op te zetten is. Alleen is de privacy wel ver te zoeken.

Maar ik ben 100% met je eens dat het overdone is. Denk dat er iets ander achter steekt. Zullen denk ik voornamelijk Nederlandse bedrijven zijn die hiervan gaan profiteren en de kennis die straks wordt opgedaan zal in het buitenland weer verkocht kunnen worden. Zelfde geldt voor de traject controle. In Nederland ooit eens opgezet en in het buitenland verkocht.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:04:27 #191
207469 kdijkstra
pi_74895641
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:44 schreef FinancialBubble het volgende:
In Nederland gaat het om een landelijk systeem. Wij hebben in dat grote gebied geen alternatief vergelijkbaar met een metro.
Daarmee heb je een ijzersterk punt.

Overigens is het niet allemaal koek en ei in Engeland. De trein bijvoorbeeld is volledig geprivatiseerd waardoor de prijzen van de treinkaartjes de pan uit zijn gerezen. In London zelf is goedkoop en goed te verplaatsen. Een forens buiten Londen heeft heel wat minder mogelijkheden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:08:15 #192
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74895789
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:02 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik vind het systeem ook overdone. Eigenlijk ben ik nog het meest gecharmeerd door het Britse systeem die het makkelijkst (waarschijnlijk ook het goedkoopst) op te zetten is. Alleen is de privacy wel ver te zoeken.

Maar ik ben 100% met je eens dat het overdone is. Denk dat er iets ander achter steekt. Zullen denk ik voornamelijk Nederlandse bedrijven zijn die hiervan gaan profiteren en de kennis die straks wordt opgedaan zal in het buitenland weer verkocht kunnen worden. Zelfde geldt voor de traject controle. In Nederland ooit eens opgezet en in het buitenland verkocht.
De toon van je posts is aanzienlijk gematigd, positief. Misschien dat er dan nog een normale discussie kan ontstaan
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:13:46 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74895982
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Een stapje verder dan...
quote:
Ook dna van buren na moord

DEN HAAG - Buurtbewoners of omstanders moeten na een moord worden verplicht mee te werken aan grootschalige dna-onderzoeken. Het is onverteerbaar dat daders jarenlang uit het zicht van politie en justitie kunnen blijven door 'om principiële redenen' te weigeren dna af te staan.
Hele verhaal
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:27:41 #194
116453 Tarabass
pi_74896416
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een stapje verder dan...
[..]

Hele verhaal
Gewoon zeggen dat je moslim bent, dan is namelijk alles veroorloofd
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:06:56 #195
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74898595
quote:

[..]

Een stapje verder dan...
[..]

Hele verhaal
Ik zou principieel weigeren om hier aan mee te werken? Wat willen ze doen je opsluiten???
Schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Wat een eng land begint dit te worden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:08:30 #196
207469 kdijkstra
pi_74898663
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:08 schreef Hukkie het volgende:

De toon van je posts is aanzienlijk gematigd, positief. Misschien dat er dan nog een normale discussie kan ontstaan
Mijn mening is op geen enkele manier gewijzigd. Jij bent de eerste die weer eens iets zinvols posts.

Alle voorgaande posters blijven hameren op het feit dat er inbreuk gemaakt wordt op privacy en dat is geen legitiem argument. Justitie heeft nu al middelen om zelfs meer informatie te achterhalen dan wat ze uit de km registratie kastjes kunnen halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 20-11-2009 22:17:33 ]
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:11:58 #197
207469 kdijkstra
pi_74898800
quote:

[..]

Een stapje verder dan...
[..]

Hele verhaal
Is een heel andere discussie. En stel dat justitie gebruik mag maken van informatie uit de kastjes dan zal de rechter er goedkeuring aan moeten geven. Justitie kan niet even op eigen houtje informatie gaan doorspitten.

AIVD is misschien de uitzondering. Maar in eerdere rechtzaken is al gebleken dat onrechtmatig verkregen bewijs (ook van de AIVD) niet rechtsgeldig zijn. Oftewel de AIVD kan wel kijken maar ze kunnen op basis daarvan niemand veroordelen. Verder sterk de vraag of AIVD wel de organisatie is die zich bezig houdt met snelheidsovertredingen van Jan en alleman.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:16:56 #198
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74898964
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:11 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Is een heel andere discussie. En stel dat justitie gebruik mag maken van informatie uit de kastjes dan zal de rechter er goedkeuring aan moeten geven. Justitie kan niet even op eigen houtje informatie gaan doorspitten.

AIVD is misschien de uitzondering. Maar in eerdere rechtzaken is al gebleken dat onrechtmatig verkregen bewijs (ook van de AIVD) niet rechtsgeldig zijn. Oftewel de AIVD kan wel kijken maar ze kunnen op basis daarvan niemand veroordelen. Verder sterk de vraag of AIVD wel de organisatie is die zich bezig houdt met snelheidsovertredingen van Jan en alleman.
Je bent op de hoogte van de ontwikkeling van Indect? Vast niet anders had je deze onzin niet gepost.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:23:25 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74899194
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:11 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Nope, maar ik denk dat je wel snapt waar het heengaat in de toekomst. Als men nu al begint te ouwehoeren over verplicht DNA afstaan als je in de buurt van een misdrijf bent geweest, kun je op je klompen aanvoelen dat "het in de buurt zijn" heel makkelijk met die kastjes uit te voeren is.

We gaan dit topic nog wel eens kicken in 2015 ofzo.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:35:38 #200
207469 kdijkstra
pi_74899628
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef AchJa het volgende:

Nope, maar ik denk dat je wel snapt waar het heengaat in de toekomst. Als men nu al begint te ouwehoeren over verplicht DNA afstaan als je in de buurt van een misdrijf bent geweest, kun je op je klompen aanvoelen dat "het in de buurt zijn" heel makkelijk met die kastjes uit te voeren is.

We gaan dit topic nog wel eens kicken in 2015 ofzo.
Jij hebt zeker wel in de gaten dat hier sprake is van een onopgeloste zaak die de regio aardig bezig houdt. Een combinatie van verkrachting en moord kan ik me best voorstellen dat er even over de privacy regelgeving heen gestapt kan worden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:37:55 #201
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74899701
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:16 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van de ontwikkeling van Indect?
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:48:47 #202
160040 Fastmatti
pi_74900112
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:35 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Jij hebt zeker wel in de gaten dat hier sprake is van een onopgeloste zaak die de regio aardig bezig houdt. Een combinatie van verkrachting en moord kan ik me best voorstellen dat er even over de privacy regelgeving heen gestapt kan worden.
Precies. En aangezien de voormalig hoofdofficier van justitie automobilisten gelijk heeft gesteld aan huurmoordenaars weet je wel wat de automobilist staat te wachten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:01:18 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74900601
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:35 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Nee, daar is geen sprake van, dat wordt er bij gehaald als een voorbeeld waarbij men er gemakshalve vanuit gaat dat met de afname van DNA van de hele goegemeente de dader gepakt zou zijn.

Maar als jij akkoord gaat dat je als potentiele verdachte wordt gezien be my guest. Ik zit er iig niet op te wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 20-11-2009 23:46:51 ]
  zaterdag 21 november 2009 @ 08:29:23 #204
pi_74905689
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:08 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Mijn mening is op geen enkele manier gewijzigd. Jij bent de eerste die weer eens iets zinvols posts.

Alle voorgaande posters blijven hameren op het feit dat er inbreuk gemaakt wordt op privacy en dat is geen legitiem argument. Justitie heeft nu al middelen om zelfs meer informatie te achterhalen dan wat ze uit de km registratie kastjes kunnen halen.
En toch wordt de informatie met dat dure systeem doorverkocht aan het buitenland, volgens jou. Waarom zouden ze de moeite doen als die informatie al betrokken kan worden?
En die kastjes maken inbreuk op je privacy, met een één of ander marketingdoeleind, je zegt het zelf.

En ja, het Orwelliaanse doemscenario klinkt misschien wat overdreven.. Maar feit blijft dat je aan alle kanten gevolgd wordt. Je wordt gefilmd, je koopgedrag wordt geanalyseerd, ze willen maar al te graag je gebruik van gas, water en electra tot op de minuut volgen, je telefoon kan zonder aanleiding worden afgeluisterd, het wordt heel gewoon om adv. je mobieltje te checken waar je bent geweest, een landelijke database met vingerafdrukken, een database met medische gegevens, verplicht je ID bij je dragen.
Een paar jaar geleden had ik iets over alu-hoedjes geroepen..
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zich zorgen maken. Behalve dat heb je mensen gewoon niet te bespioneren.
De burger is geen product of fenomeen, en ook geen hulpbron die je kunt uitknijpen. We zijn mensen, en we willen leven in een prettige maatschappij.
En daar hebben onze 'volksvertegenwoordigers' - door ons gekozen en betaald- maar voor te zorgen.
En als ze een systeem willen invoeren waar 'iets achter zit', dan rotten ze maar op. Want dat is niet ons belang.
  zaterdag 21 november 2009 @ 08:42:34 #205
116453 Tarabass
pi_74905731
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, daar is geen sprake van, dat wordt er bij gehaald als een voorbeeld waarbij men er gemakshalve vanuit gaat dat met de afname van DNA van de hele goegemeente de dader gepakt zou zijn.

Maar als jij akkoord gaat dat je als potentiele verdachte wordt gezien be my guest. Ik zit er iig niet op te wachten.
Er wordt tegenwoordig veelvuldig gebruik gemaakt van smoesjes. Is het niet het milieu, dan is het wel de crisis of de varkensgriep. Als dat nergens op slaat spreken ze je aan op je veiligheidsgevoel. Voorbeeldje:
quote:
Zestien arrestaties bij wegblokkades politie
Uitgegeven: 20 november 2009 07:39

TILBURG - De politie heeft donderdagavond zestien arrestaties verricht tijdens een grote controleactie in Brabant. Ongeveer 3800 auto's werden gecontroleerd. Het doel van de actie was om inbrekers, straatrovers en overvallers van straat te plukken, meldde de politie.

De aanhoudingen werden onder meer verricht wegens openstaande boetes, het beledigen van de politie, illegaal verblijf in Nederland en het negeren van stoptekens.

Ook werden twee gezochte inbrekers in de boeien geslagen. Tijdens de actie werden 21 auto's in beslag genomen wegens openstaande belastingschulden.

Veel passanten werden betrapt op kleinere misstappen, zoals verkeersovertredingen, rijden onder invloed en drugsbezit. Zij kregen een boete of een waarschuwing.

Wintermaanden

Volgens de politie werd tot de actie besloten wegens het stijgende aantal overvallen en inbraken in de donkere wintermaanden. Circa 150 agenten en vijftig andere controleambtenaren bemanden wegblokkades in Tilburg, Breda, Oosterhout en Bergen op Zoom.
Van de 3800 auto's was er dus één met potentiële inbrekers. Die andere 3799 hebben deel moeten nemen, net zoals dat in de WO2 gebeurde. Je hele leven werd even snel door de scan gegooid om te kijken of je wel braaf genoeg was. En iedereen die niet meewerkt is verdacht. En het is herfst

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarabass op 21-11-2009 09:31:16 ]
  zaterdag 21 november 2009 @ 08:57:05 #206
132605 kawotski
Il Dottore
pi_74905821
quote:

[..]

Het enige wat roet in het eten kan gooien zijn de provinciale belastingen maar daar zou nu over worden onderhandeld.
Ik zal voor de zoveelste keer mijn C1 als voorbeeld nemen.

Voor invoering Kilometerheffing:
Wegenbelasting 16 euro per jaar.

Na invoering Kilometerheffing:
15.0000 km a 1,5 cent: 225 Euro + Provinciale belasting
Ik rij 30.000 km , dat is 450 Euro + Provinciale belasting.

Ik word wel beloond he met mijn zuinige rijden..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 21 november 2009 @ 09:15:00 #207
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_74905945
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 08:42 schreef Tarabass het volgende:
Van de 3800 auto's was er dus één met potentiële inbrekers. Die andere 3799 hebben deel moeten nemen, net zoals dat in de WO2 gebeurde. Je hele leven werd even snel door de scan gegooid om te kijken of je wel braaf genoeg was. En iedereen die niet meewerkt is verdacht. En het is herfst
Ik ben nog steeds op zoek naar de gerechtelijke grondslag waarop ze dit mogen doen, zomaar 3800 automobilisten aanhouden om te kijken of er iets mis is is naar mijn idee niet helemaal onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 21 november 2009 @ 10:42:05 #208
160040 Fastmatti
pi_74906957
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:15 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op zoek naar de gerechtelijke grondslag waarop ze dit mogen doen, zomaar 3800 automobilisten aanhouden om te kijken of er iets mis is is naar mijn idee niet helemaal onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ze verklaren ook parkeerplaatsen langs de snelwegen tot risicogebied en lijden dan al het verkeer over deze parkeerplaats. Rechters keuren deze frauduleuze manier nog goed ook.
  zondag 22 november 2009 @ 18:26:08 #209
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_74913287
Ik beveel graag de uitzending van Buitenhof van hedenochtend aan:
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42503068/

Het laatste item is een debat tussen Aptroot (VVD) en Koopmans (CDA) over dit onderwerp. Aptroot is fel tegenstander ("het wordt één grote klerezooi"), terwijl Koopmans deze maatregel "te mooi om waar te zijn, maar het is wel waar" noemt. Koopmans verzekert ons dat de privacy ten zeerste wordt beschermd, behalve in het geval van een strafrechtelijk onderzoek: "als het bijvoorbeeld gaat om een pedo."
  zondag 22 november 2009 @ 18:33:14 #210
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74913482
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:26 schreef servus_universitas het volgende:
Ik beveel graag de uitzending van Buitenhof van hedenochtend aan:
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42503068/

Het laatste item is een debat tussen Aptroot (VVD) en Koopmans (CDA) over dit onderwerp. Aptroot is fel tegenstander ("het wordt één grote klerezooi"), terwijl Koopmans deze maatregel "te mooi om waar te zijn, maar het is wel waar" noemt. Koopmans verzekert ons dat de privacy ten zeerste wordt beschermd, behalve in het geval van een strafrechtelijk onderzoek: "als het bijvoorbeeld gaat om een pedo."
Die Koopmans moet zich schamen, door zoveel onzin te verkondigen in dat programma. Wat een aanfluiting.
'60% Minder files en het is ook nog eens goed voor de welvaart.'

Op geen van de argumenten van Aptroot had hij een antwoord, anders dan wollig gezwets.
DeviantArt
  zondag 22 november 2009 @ 18:35:27 #211
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_74913540
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:33 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Die Koopmans moet zich schamen, door zoveel onzin te verkondigen in dat programma. Wat een aanfluiting.
'60% Minder files en het is ook nog eens goed voor de welvaart.'
Ja, het viel mij ook op hoe eenvoudig hij met allerlei grootse beloftes over tafel kwam. Wel fantastisch dat Aptroot wees op de misleiding van het rekenprogramma op de website van het ministerie.
  zondag 22 november 2009 @ 18:36:15 #212
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_74913567
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:26 schreef servus_universitas het volgende:
"als het bijvoorbeeld gaat om een pedo."
Je kon erop wachten....heeft ie niet ergens nog het woord terrorist tussen kunnen proppen? doet t ook altijd goed
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 22 november 2009 @ 19:35:14 #213
72575 McKillem
pi_74915420
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 08:57 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik zal voor de zoveelste keer mijn C1 als voorbeeld nemen.

Voor invoering Kilometerheffing:
Wegenbelasting 16 euro per jaar.

Na invoering Kilometerheffing:
15.0000 km a 1,5 cent: 225 Euro + Provinciale belasting
Ik rij 30.000 km , dat is 450 Euro + Provinciale belasting.

Ik word wel beloond he met mijn zuinige rijden..
16 euro per jaar? Is dat niet per maand? Ik vind 16 euro per jaar wel heel erg laag ook al is het een mini wagentje.
  zondag 22 november 2009 @ 19:47:09 #214
271499 Johan_Haas_
pi_74915827
De kilometerheffing lijkt mij echt een achterlijke regeling. Het is net zoals de betuwelijn gedoemd om te mislukken. Het hele gedoe brengt veel te veel kosten met zich mee en veel te veel bureaucratie. En vooral de Nederlandse burger die zijn auto nodig heeft om zich te vervoeren naar zijn werk wordt er mee getroffen. De auto en de werkende burger is weer de traditionele melkkoe van de overheid.

Wat feiten uit de Elsevier van afgelopen vrijdag:
quote:
1. De investeringen in in satellieten en elektronische systemen kosten ongeveer 3 miljard.
2. De Incassokosten bedragen jaarlijks 900 miljoen per jaar.
3. Provincies gaan een "ingezetenbelasting" invoeren om de afschaffing van de wegenbelasting te compenseren. Hierdoor gaan de kosten voor de burger alsnog omhoog!
4. Er wordt verwacht dat er 350.000 bezwaarschriften per jaar door automobilisten worden verstuurd. Al deze bezwaarschriften moeten worden behandeld door ambtenaren, die aan de economie worden onttrokken en daardoor geen bijdrage leveren aan de economie, sterker nog, ze moeten worden betaald door de belastingbetaler.
5. Minister Eurlings verwacht 4.700 rechtzaken per jaar.
Dat wordt een leuke bende die kilometerheffing

[ Bericht 3% gewijzigd door Johan_Haas_ op 22-11-2009 21:04:46 ]
  zondag 22 november 2009 @ 20:25:31 #215
97934 ASroma
Flamboyant
pi_74917357
ik vindt dat de nederlander ook wel eens een ruggegraat mag tonen en eens massaal af te komen op protesten etc. We zeuren wel maar iets ondernemen doen maar weinigen.
  zondag 22 november 2009 @ 21:22:41 #216
254860 FinancialBubble
pi_74920679
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:35 schreef servus_universitas het volgende:

Ja, het viel mij ook op hoe eenvoudig hij met allerlei grootse beloftes over tafel kwam. Wel fantastisch dat Aptroot wees op de misleiding van het rekenprogramma op de website van het ministerie.
Er wordt gegooid met cijfers waarvan onduidelijk is wat de grond daarvan is. 50% filevermindering is genoemd in een artikel van De Volkskrant, n.a.v. een onderzoek dat door de minister zelf is geregeld. Op zo'n manier kan je natuurlijk aan uitkomsten krijgen wat je wel.

Verder ben ik het met je eens dat er van de berekening van de kosten niks klopt. Kosten worden deels meegerekend, of zelfs helemaal weggelaten. Andere kosten worden om onduidelijke redenen verlaagd. Er wordt uitgegaan van dubieuze aannames.

Voor een VW Golf 1.9tdi ga je al snel 100 euro per maand meer betalen na invoering van de kilometerheffing. Zie ook dit blogbericht: http://leugenskilometerhe(...)dere-berekening.html
  zondag 22 november 2009 @ 22:28:30 #217
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74924348
quote:
VVD en SP ageren tegen 'kastje van Camiel'.
DEN HAAG - De oppositiepartijen VVD en de SP vinden het onzinnig om geld te investeren in een kastje voor auto's om de kosten van autorijden vast te stellen. Dat stelden Tweede Kamerleden Charlie Aptroot (VVD) en Emile Roemer (SP) zondag.

Hun collega Ger Koopmans van regeringspartij CDA verklaarde in het televisieprogramma Buitenhof dat het CDA een dergelijke spitsheffing alleen rondom Amsterdam wil. Maar de christendemocraat heeft geen problemen met het 'kastje van Eurlings', zoals de SP het noemt. Met dat kastje kan worden bijgehouden hoeveel kilometer een auto aflegt en op basis daarvan kan de automobilist een rekening krijgen.

Koopmans vertrouwt er op dat de privacy van automobilisten daarbij gewaarborgd zal worden. De VVD en de SP denken daar anders over. Beide partijen zijn bekende tegenstander van de plannen voor een kilometerheffing van minister Camiel Eurlings (Verkeer). Ze vinden het te duur en te ingewikkeld. De VVD is inmiddels een stickeractie tegen de kilometerheffing begonnen. De SP is niet tegen een prijs per kilometer maar vindt dat dit gewoon via de accijns op brandstof kan. „Dan betalen mensen ook per kilometer en worden niet zuinige auto's extra belast.”
DeviantArt
  zondag 22 november 2009 @ 23:56:50 #218
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_74927682
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:28 schreef Hukkie het volgende:

[..]
Vergeet niet dat de automobilist die kastjes gewoon zelf mag gaan kopen!
  zondag 22 november 2009 @ 23:58:34 #219
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74927739
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:56 schreef HarryP het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de automobilist die kastjes gewoon zelf mag gaan kopen!
Bij buitenhof zeiden ze dat het eerste kastje betaald wordt, maar als die vervolgens kapot gaat dan mag je zelf dokken. Ben benieuwd hoe duur dat grapje gaat worden.
DeviantArt
  zondag 22 november 2009 @ 23:58:55 #220
126372 qonmann
pi_74927748
Zijn er al landen waar ze zo'n kastje hebben, vergelijkbaar met Nederland?
Zo nee, dan zie ik het nog niet zo 1-2-3 werken
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  maandag 23 november 2009 @ 07:57:31 #221
72575 McKillem
pi_74930910
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:58 schreef qonmann het volgende:
Zijn er al landen waar ze zo'n kastje hebben, vergelijkbaar met Nederland?
Zo nee, dan zie ik het nog niet zo 1-2-3 werken
Tuurlijk werkt het niet 1,2,3.
Dat doet een IT project nooit, laat staan een groot IT project en grote IT projecten in opdracht van regering kan je helemaal wel vergeten door de bureaucratische teerput waar alles doorheen moet.

Ik voorzie dat hier bakken met geld door de afvoer gaan weer. Betalen we met zijn allen belasting voor.

Dit is hoe dan ook het geval trouwens, of er nou al landen zijn of niet.
  maandag 23 november 2009 @ 10:18:35 #222
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_74932798
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:25 schreef ASroma het volgende:
ik vindt dat de nederlander ook wel eens een ruggegraat mag tonen en eens massaal af te komen op protesten etc. We zeuren wel maar iets ondernemen doen maar weinigen.
Hoppa dit dus!

Maare, wanneer zijn de eerste demonstraties in Den Haag dan ?
  maandag 23 november 2009 @ 10:48:38 #223
-1 #ANONIEM
pi_74933442
http://www.kilometerheffing-nee.nl/

Aantal
ontvangen steunbetuigingen:
Totaal: 11271
Laatste uur: 181

Het gaat hard .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2009 10:48:45 ]
  maandag 23 november 2009 @ 10:53:35 #224
258291 Kapt-Ruigbaard
Kitty-choke
pi_74933571
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:00 schreef RvLaak het volgende:

Als er nog meer suggesties zijn voor de OP... Graag
Ja.

Haal die lelijke spelfout eens uit januarie
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 23 november 2009 @ 11:01:59 #225
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74933795
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:25 schreef ASroma het volgende:
Vannochtend op de radio hoorde ik dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking VOOR invoering van de kilometerheffing is.

Wat schaam ik mij toch af en toe om Nederlander te zijn. Dit is toch niet te bevatten. Nederlanders verdienen het gewoon om uitgemolken en onderdrukt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')