sowieso slaat die hele redenering nergens op, een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk kan ook gevaarlijk zijn......... ? Parkeerplaatsen zijn een probleem maar een parkeerplaats is een vaste afmeting, waar binnen de SUV ook valt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
a) Vrachtwagens rijden woonwijken niet binnen.
b) Parkeerplaatsen is altijd een probleem. Ook al heb je een smart. Op de plaats van 1 SUV passen misschien wel 3 smarts;
c) Straks iets meer. Ik zie het probleem niet
Nouja, je kan natuurlijk ook niet zeggen dat je verplicht bent een auto te bezitten. want dat argument zal natuurlijk de eerste zijn vanuit de politiekquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:10 schreef D. het volgende:
[..]
Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomen
Kleinzielig komt dit over.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Meerdere redenen:
a) Extra gevaar. Ik zie het dagelijks bij het ophalen en wegbrengen van kinderen. Een hele grote SUV heeft veel dode hoeken;
b) Neemt teveel parkeerruimte in beslag;
c) Millieu onvriendelijk.
De rest vul je zelf maar in. Vrij land betekent niet dat alles mag.
Ik heb zelf ook een hekel aan SUV's maar dat even terzijde:quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
a) Vrachtwagens rijden woonwijken niet binnen.
b) Parkeerplaatsen is altijd een probleem. Ook al heb je een smart. Op de plaats van 1 SUV passen misschien wel 3 smarts;
c) Straks iets meer. Ik zie het probleem niet
Je mening interesseert me voor geen meter. Smileys nog minder. Maar als jij het nodig hebt.... grote jongen.
Een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk gaat niet zijn kinderen wegbrengen naar school. Voor de rest zal de golf niet 2 parkeerplaatsen in beslag nemen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:17 schreef ASroma het volgende:
sowieso slaat die hele redenering nergens op, een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk kan ook gevaarlijk zijn......... ? Parkeerplaatsen zijn een probleem maar een parkeerplaats is een vaste afmeting, waar binnen de SUV ook valt.
Het gaat niet om iets meer, het gaat om belachelijk meer. Zelfs de meest geitenwollensokken hippy moet dat toch belachelijk en een oneerlijk systeem vinden.
Met SUV's die niet groter zijn heb ik geen enkel probleem. Ik heb het meer over de categorie Hummer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
een SUV is qua afmetingen nauwelijks groter dan een standaard hatchback of sedan. Een smart is geen auto maar een schoen en daar komt bij dat als men in Den haag zó graag wil dat we in een vrij land wonen hoort daar ook de vrijheid van autokeuze bij.
dude wtf?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:25 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk gaat niet zijn kinderen wegbrengen naar school. Voor de rest zal de golf niet 2 parkeerplaatsen in beslag nemen.
SUV's die op een normale parkeerplaats passen geen enkel probleem. Je ziet ook dat de SUV's aan het krimpen zijn. Je hebt echter nog voldoende SUV's die te groot zijn en dan meerdere parkeerplaatsen inpikken. Daar heb ik het over en die zullen ongetwijfeld het zwaarst belast worden.
Staan hier dagelijks ongeveer 3 formaat hummers die kinderen naar school brengen. Dan zie je vanzelf wat voor gevaarlijke situaties dat geeft. Ik draag dit enkel als voorbeeld. Lijkt me dat dit soort (vracht)wagens veel meer potentiele problemen oplevert.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:28 schreef ASroma het volgende:
dude wtf?nee, alleen als je kinderen hebt rij je langs scholen
![]()
jesus fuckin christ
gelukkig heb je je (nog) niet voortgeplant.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:32 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Staan hier dagelijks ongeveer 3 formaat hummers die kinderen naar school brengen. Dan zie je vanzelf wat voor gevaarlijke situaties dat geeft. Ik draag dit enkel als voorbeeld. Lijkt me dat dit soort (vracht)wagens veel meer potentiele problemen oplevert.
En nee ik heb geen kinderen maar als ik naar mijn werk ga zie ik die taferelen wel.
Voor de rest zijn je smileys top!
Ben ik ook heel blij mee. Zijn we samen blij.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:35 schreef ASroma het volgende:
gelukkig heb je je (nog) niet voortgeplant.
nee die drogredenen van jou zijn legitiemquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:36 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ben ik ook heel blij mee. Zijn we samen blij.
Voor de rest kom je met geen enkel legitieme opmerking dus discussie verloren?
Zolang ik geen tegenwoord krijg legitiemer dan jouw zielige opmerkingen hier. Ook door je opmerking indirect ook bevestigd.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:43 schreef ASroma het volgende:
nee die drogredenen van jou zijn legitiem
ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Het is niet de auto die je rijdt, het gaat erom hoe je hem hanteert. Oftewel het hangt af van de bestuurder of het daadwerkelijk gevaarlijker is of niet. Daarom ook mijn typering van de cliche golfrijder die door een wijk heen scheurt. Maar dat wil je niet zien, je focust je liever op hoe aso en vulgair een grote suv wel niet is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:48 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zolang ik geen tegenwoord krijg legitiemer dan jouw zielige opmerkingen hier. Ook door je opmerking indirect ook bevestigd.
Feit is dat 3 van die SUV's in een 30km gebied problemen oplevert. Behalve dat het niet op in een parkeerplaats past (dus deels op de stoep of op de weg) hebben ze ook veel dooie zone's. Fietsers en voetgangers hebben er hinder van.
Zolang er geen verbod is mogen ze hun auto gebruiken. Wettelijk ook toegestaan. In de toekomst is het verbod er ook niet. Wil je in een hele grote SUV rijden zul je ervoor moeten betalen en anders in een iets kleinere auto. Een Volvo V70 is niet zo heel veel kleiner maar biedt wel beter beeld en ik vermoed ook iets efficienter met de brandstof.
Een auto die TE groot is voor een normale parkeerplaats hoort niet thuis in een woonwijk. Aan de grootte kun je je rijgedrag niet aanpassen. Je kan niet me rijgedrag ervoor zorgen dat je opeens wel op een normale parkeerplaats past. Gaat niet lukken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:59 schreef ASroma het volgende:
ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Het is niet de auto die je rijdt, het gaat erom hoe je hem hanteert. Oftewel het hangt af van de bestuurder of het daadwerkelijk gevaarlijker is of niet. Daarom ook mijn typering van de cliche golfrijder die door een wijk heen scheurt. Maar dat wil je niet zien, je focust je liever op hoe aso en vulgair een grote suv wel niet is.
Hoe je het ook went of keert zullen de hardwerkende jan modalen van deze wereld gaan lijden onder de kilometerheffing. Niet de SUV rijder met dikke bankrekening hoor. Die koopt dan wel een 7 serie, net zo groot, net zo vulgair maar voor de kilometerheffing gunstiger. En dat je voor zo n systeem kan zijn gaat me de pet te boven.
Dat die bij de introductie van de kilometerheffing gaan verdwijnen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:01 schreef Hukkie het volgende:
Wat hebben SUV's in een 30km zone precies met de kilometerheffing te maken?
Die types die je noemt zijn natuurlijk geen auto's, maar koekblikken. Ik rijd zelf in een Peugeotje 106 die best zuinig rijdt en waarmee ik prima uit de voeten kan. Bij de invoering van 3 cent/km ga ik straks al bijna 2x zoveel betalen als nu, exclusief de spitsheffingen en andere belasting die men nog gaat verzinnen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:07 schreef kdijkstra het volgende:
Voor de rest weet ik helemaal niet zeker of jan modalen gaan lijden onder de kilometerheffing. Wanneer je een kleine, millieuvriendelijke auto rijdt ga je waarschijnlijk minder betalen. Dan heb ik het over C1, Aygo, IQ, etc. Die zijn in de aanschaf ook niet zo heel duur en daarbij ook een heel gunstig verbruik. Dat jij er (nu) niet in wilt rijden is een ander verhaal. Persoonlijk denk ik dat auto's zoals de IQ gemeengoed gaat worden en ook de enige mogelijkheid om de groeiende aantal auto's en file's aan te pakken. De 66 eurocent geldt voor auto's waar jan modaal niet in rijdt.
Ik heb ook een geruime tijd neerbuichend gekeken naar die kleine auto's. Van de Toyota IQ hoor ik daarentegen best leuke geluiden. Niet veel groter dan de SMART en wel 5 sterren in de euro NCAP test.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:17 schreef Hukkie het volgende:
Die types die je noemt zijn natuurlijk geen auto's, maar koekblikken. Ik rijd zelf in een Peugeotje 106 die best zuinig rijdt en waarmee ik prima uit de voeten kan. Bij de invoering van 3 cent/km ga ik straks al bijna 2x zoveel betalen als nu, exclusief de spitsheffingen en andere belasting die men nog gaat verzinnen.
Nog mooier wordt het als ik straks een gezin krijg met twee kindjes, dan is een grote auto onontkoombaar. En dan gaat de teller natuurlijk lopen.
SUV's lijken me ook een tikje overdreven, maar reken maar dat Jan Modaal straks het meest gepakt gaat worden. Daar valt immers het meest te halen.
Dat is op basis van puur woon- werkverkeer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:19 schreef Sloggi het volgende:
Op basis van welke berekening denk jij trouwens dubbel zoveel te gaan betalen?
Ik kijk niet neerbuigend naar kleine auto's, ik rijd er immers zelf ook één.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:23 schreef kdijkstra het volgende:
Ik heb ook een geruime tijd neerbuichend gekeken naar die kleine auto's. Van de Toyota IQ hoor ik daarentegen best leuke geluiden. Niet veel groter dan de SMART en wel 5 sterren in de euro NCAP test.
Hieronder een rijervaring van autozine. Ik ben sowieso van plan eens een testrit te maken. Niet omdat ik er een wil hebben maar meer om te kijken of ik te veroordeeld ben. Ik kan me best voorstellen dat kleine auto's die wat luxer in elkaar zijn gezet een betere rijgedrag hebben en daardoor ook aantrekkelijk voor lange ritten.
http://www.autozine.nl/text/695.html
Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef nattezwabber het volgende:
We betalen toch al lang per kilometer? Verhoog gewoon de accijns op brandstoffen, dan heb je hetzelfde effect zonder zo'n idioot kastje.
De grap is dat het niet verhoogd hoeft te worden. Deze maatregel is namelijk kostenneutraal voor de automobilist. Yeah right.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef nattezwabber het volgende:
We betalen toch al lang per kilometer? Verhoog gewoon de accijns op brandstoffen, dan heb je hetzelfde effect zonder zo'n idioot kastje.
http://www.dag.nl/binnenland/auto-melkkoe-rijk-127344quote:Bij elkaar opgeteld haalt het Rijk dit jaar 17,2 miljard euro binnen aan verkeersbelastingen.
Daar staat 5,8 miljard aan investeringen in asfalt en spoor tegenover.
Waarom zijn spitstoeslagen nodig (anders dan geld binnenharken)?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Knap hoor dat je op basis van huidige gegevens de prijs exact kan uitrekenen. Ik denk dat de 107 een enorme bezineslurper is tegen de tijd dat de km registratie operationeel wordt. Ik zou er nu niet druk om maken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:24 schreef Hukkie het volgende:
Dat is op basis van puur woon- werkverkeer.
Ik rijd 50 km per dag x 3 cent = ¤ 1,50 per dag.
Uitgaande van 21 werkdagen in een maand is dat ¤ 31,50 per maand.
Er zitten 3 maanden in een kwartaal dus dat komt dan op 3 x ¤ 31,50 = ¤ 94,50 per kwartaal.
Daar waar ik nu ¤ 58 aan wegenbelasting betaal. En dat is nog zonder eventuele uitjes en boodschappen, ritjes naar mn ouders enzo.
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef Hukkie het volgende:
Waarom zijn spitstoeslagen nodig (anders dan geld binnenharken)?
Niet? Spitstoeslagen is een ronduit belachelijk plan. Mensen kunnen de spits toch niet mijden omdat hun werktijden nou eenmaal van ochtend- tot avondspits zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Die oneindige files ontmoedigen mij al genoeg om tijdens de spits te rijdenquote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Nee, want dan kan je de verzekeringsgegevens, de locatie en belasting van de auto niet bepalen. En daar is het imo om te doen. Met als drogreden natuurlijk het welbekende milieuquote:Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef nattezwabber het volgende:
We betalen toch al lang per kilometer? Verhoog gewoon de accijns op brandstoffen, dan heb je hetzelfde effect zonder zo'n idioot kastje.
Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef nattezwabber het volgende:
Niet? Spitstoeslagen is een ronduit belachelijk plan. Mensen kunnen de spits toch niet mijden omdat hun werktijden nou eenmaal van ochtend- tot avondspits zijn.
Dat je begint te blaten zonder dat je leest, moet je helemaal zelf weten. Maar ik ga niet van alles herhalen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Voorbeelden graag. Dus verdachtmaking zuiver door in de buurt zijn op de plaats van misdrijf met de GSM aan. Mensen die al als verdachte zijn aangewezen zonder GSM gegevens tellen niet mee.
Gebeurt vanzelf, in de file sta je stil/rijd je langzaam, ergo: relatief veel brandstofverbruik.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Het "mooiste" vond ik dat jij vakantieverkeer aanhaalde... die staan ook echt in november om zeven uur 's-ochends met hun kipcaravan in de file... Zowat alles wat in de file staat is forenzenverkeer hoor...quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Ik ben dan meer voor een zgn systeem welke men in Sćo Paulo hanteerd.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.
Verder zullen werkgevers ook anders gaan inplannen. Reizen tijdens spits gaat geld kosten. Zo'n toeslag is niet iets nieuws. In het buitenland is al op verschillende plekken spitstoeslagen geintroduceerd met een merkbaar en blijven resultaat.
Ik heb alles gelezen en je hebt geen enkel voorbeeld aangedragen. Oftewel je zit maar wat uit te kramen zonder onderbouwing.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat je begint te blaten zonder dat je leest, moet je helemaal zelf weten. Maar ik ga niet van alles herhalen.
Ja.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:53 schreef nattezwabber het volgende:
Hoe willen ze dit trouwens gaan doen met internationaal (vracht)verkeer? Iedereen bij de grens een kastje of vignet laten kopen?
Ik ga ook altijd in de spits rijden, vind ik leuk!quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.
Voorbeelden graag!quote:Verder zullen werkgevers ook anders gaan inplannen. Reizen tijdens spits gaat geld kosten. Zo'n toeslag is niet iets nieuws. In het buitenland is al op verschillende plekken spitstoeslagen geintroduceerd met een merkbaar en blijven resultaat.
Je lult gewoon maar wat he?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Knap hoor dat je op basis van huidige gegevens de prijs exact kan uitrekenen. Ik denk dat de 107 een enorme bezineslurper is tegen de tijd dat de km registratie operationeel wordt. Ik zou er nu niet druk om maken.
Precies, mensen gaan voor de lol in de spits rijden, voor de hobby in de file staan en ze hebben ook geld te veel voor brandstof.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Heb ik gezegd dat ze in November in verkeer staan? Voor de rest heb ik inderdaad vakantieverkeer gezien om 7 uur maar de maand heb ik bij mijn weten niet genoemd. Als jij in de spits rijdt zul je ook wel verkeer zien die er niet echt direct thuis hoort.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:51 schreef Jerruh het volgende:
Het "mooiste" vond ik dat jij vakantieverkeer aanhaalde... die staan ook echt in november om zeven uur 's-ochends met hun kipcaravan in de file... Zowat alles wat in de file staat is forenzenverkeer hoor...
En hoe wordt dat gedaan als je in de file staat omdat er werkzaamheden zijn? Ook extra betalen? Of misschien een centje terug omdat jij door overheidswege beslissingen in de file staat?
Wat klopt er dan niet aan onderstaande tabel? Als je die moet geloven scheelt het vrij weinig.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat is op basis van puur woon- werkverkeer.
Ik rijd 50 km per dag x 3 cent = ¤ 1,50 per dag.
Uitgaande van 21 werkdagen in een maand is dat ¤ 31,50 per maand.
Er zitten 3 maanden in een kwartaal dus dat komt dan op 3 x ¤ 31,50 = ¤ 94,50 per kwartaal.
Daar waar ik nu ¤ 58 aan wegenbelasting betaal. En dat is nog zonder eventuele uitjes en boodschappen, ritjes naar mn ouders enzo.
Grappig die beschuldigingen en uittingen. Ik neem aan dat de Britten dan wel met plezier in de file staan? London was een van de eerste steden met een spitstoeslag en het heeft een blijvend afname van filevorming gezorgd. Zo zijn er meer voorbeelden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
Precies, mensen gaan voor de lol in de spits rijden, voor de hobby in de file staan en ze hebben ook geld te veel voor brandstof.
Onder welke steen lig jij?
En dat zeg jij?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:53 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen en je hebt geen enkel voorbeeld aangedragen. Oftewel je zit maar wat uit te kramen zonder onderbouwing.
Mijn auto is 17 jaar oud, dat zou een verschil kunnen zijn. Bovendien begint men in de tabel met 1,4 cent per kilometer, terwijl ik had begrepen dat het minimale basistarief bij invoering 3 cent/km is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan onderstaande tabel? Als je die moet geloven scheelt het vrij weinig.
http://www.anwb.nl/binari(...)wb_overzicht_aol.pdf
Een binnenstad vergelijken met een heel land waar je zelfs voor een karrenspoor gaat betalen. Rightquote:Op vrijdag 20 november 2009 18:01 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Grappig die beschuldigingen en uittingen. Ik neem aan dat de Britten dan wel met plezier in de file staan? London was een van de eerste steden met een spitstoeslag en het heeft een blijvend afname van filevorming gezorgd. Zo zijn er meer voorbeelden.
Ik wacht met smart op de economishe crisisquote:Maar je zal wel gelijk hebben. Het zal niet helpen. Ik zou zeggen. Wacht tot het wordt ingevoerd en be amazed.
En daar is ook iedereen honderden tot duizenden euro's aan kwijt geweest?quote:Deze wantrouwen is dezelfde soort wantrouwen die is ontstaan voor de introductie van de OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |