abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74888917
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

a) Vrachtwagens rijden woonwijken niet binnen.
b) Parkeerplaatsen is altijd een probleem. Ook al heb je een smart. Op de plaats van 1 SUV passen misschien wel 3 smarts;
c) Straks iets meer. Ik zie het probleem niet
sowieso slaat die hele redenering nergens op, een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk kan ook gevaarlijk zijn......... ? Parkeerplaatsen zijn een probleem maar een parkeerplaats is een vaste afmeting, waar binnen de SUV ook valt.

Het gaat niet om iets meer, het gaat om belachelijk meer. Zelfs de meest geitenwollensokken hippy moet dat toch belachelijk en een oneerlijk systeem vinden.
pi_74889007
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:10 schreef D. het volgende:

[..]

Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomen
Nouja, je kan natuurlijk ook niet zeggen dat je verplicht bent een auto te bezitten. want dat argument zal natuurlijk de eerste zijn vanuit de politiek
pi_74889039
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Meerdere redenen:
a) Extra gevaar. Ik zie het dagelijks bij het ophalen en wegbrengen van kinderen. Een hele grote SUV heeft veel dode hoeken;
b) Neemt teveel parkeerruimte in beslag;
c) Millieu onvriendelijk.

De rest vul je zelf maar in. Vrij land betekent niet dat alles mag.
Kleinzielig komt dit over.
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:24:12 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74889119
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

a) Vrachtwagens rijden woonwijken niet binnen.
b) Parkeerplaatsen is altijd een probleem. Ook al heb je een smart. Op de plaats van 1 SUV passen misschien wel 3 smarts;
c) Straks iets meer. Ik zie het probleem niet

Je mening interesseert me voor geen meter. Smileys nog minder. Maar als jij het nodig hebt.... grote jongen.
Ik heb zelf ook een hekel aan SUV's maar dat even terzijde:

een SUV is qua afmetingen nauwelijks groter dan een standaard hatchback of sedan. Een smart is geen auto maar een schoen en daar komt bij dat als men in Den haag zó graag wil dat we in een vrij land wonen hoort daar ook de vrijheid van autokeuze bij.

Dat mensen hun kinderen naar school brengen in zo'n ding DAT is een ander verhaal, maar dat vind ik de verantwoording van ouders zelf. Zorg dan voor een ontmoedigingsbeleid voor auto's rondom scholen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_74889159
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:17 schreef ASroma het volgende:

sowieso slaat die hele redenering nergens op, een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk kan ook gevaarlijk zijn......... ? Parkeerplaatsen zijn een probleem maar een parkeerplaats is een vaste afmeting, waar binnen de SUV ook valt.

Het gaat niet om iets meer, het gaat om belachelijk meer. Zelfs de meest geitenwollensokken hippy moet dat toch belachelijk en een oneerlijk systeem vinden.
Een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk gaat niet zijn kinderen wegbrengen naar school. Voor de rest zal de golf niet 2 parkeerplaatsen in beslag nemen.

SUV's die op een normale parkeerplaats passen geen enkel probleem. Je ziet ook dat de SUV's aan het krimpen zijn. Je hebt echter nog voldoende SUV's die te groot zijn en dan meerdere parkeerplaatsen inpikken. Daar heb ik het over en die zullen ongetwijfeld het zwaarst belast worden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74889209
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
een SUV is qua afmetingen nauwelijks groter dan een standaard hatchback of sedan. Een smart is geen auto maar een schoen en daar komt bij dat als men in Den haag zó graag wil dat we in een vrij land wonen hoort daar ook de vrijheid van autokeuze bij.
Met SUV's die niet groter zijn heb ik geen enkel probleem. Ik heb het meer over de categorie Hummer.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74889250
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:25 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk gaat niet zijn kinderen wegbrengen naar school. Voor de rest zal de golf niet 2 parkeerplaatsen in beslag nemen.

SUV's die op een normale parkeerplaats passen geen enkel probleem. Je ziet ook dat de SUV's aan het krimpen zijn. Je hebt echter nog voldoende SUV's die te groot zijn en dan meerdere parkeerplaatsen inpikken. Daar heb ik het over en die zullen ongetwijfeld het zwaarst belast worden.
dude wtf? nee, alleen als je kinderen hebt rij je langs scholen

jesus fuckin christ
pi_74889403
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:28 schreef ASroma het volgende:
dude wtf? nee, alleen als je kinderen hebt rij je langs scholen

jesus fuckin christ
Staan hier dagelijks ongeveer 3 formaat hummers die kinderen naar school brengen. Dan zie je vanzelf wat voor gevaarlijke situaties dat geeft. Ik draag dit enkel als voorbeeld. Lijkt me dat dit soort (vracht)wagens veel meer potentiele problemen oplevert.

En nee ik heb geen kinderen maar als ik naar mijn werk ga zie ik die taferelen wel.

Voor de rest zijn je smileys top!
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74889502
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:32 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Staan hier dagelijks ongeveer 3 formaat hummers die kinderen naar school brengen. Dan zie je vanzelf wat voor gevaarlijke situaties dat geeft. Ik draag dit enkel als voorbeeld. Lijkt me dat dit soort (vracht)wagens veel meer potentiele problemen oplevert.

En nee ik heb geen kinderen maar als ik naar mijn werk ga zie ik die taferelen wel.

Voor de rest zijn je smileys top!
gelukkig heb je je (nog) niet voortgeplant.
pi_74889532
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:35 schreef ASroma het volgende:

gelukkig heb je je (nog) niet voortgeplant.
Ben ik ook heel blij mee. Zijn we samen blij.

Voor de rest kom je met geen enkel legitieme opmerking dus discussie verloren?
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74889744
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:36 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ben ik ook heel blij mee. Zijn we samen blij.

Voor de rest kom je met geen enkel legitieme opmerking dus discussie verloren?
nee die drogredenen van jou zijn legitiem
pi_74889912
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:43 schreef ASroma het volgende:

nee die drogredenen van jou zijn legitiem
Zolang ik geen tegenwoord krijg legitiemer dan jouw zielige opmerkingen hier. Ook door je opmerking indirect ook bevestigd.

Feit is dat 3 van die SUV's in een 30km gebied problemen oplevert. Behalve dat het niet op in een parkeerplaats past (dus deels op de stoep of op de weg) hebben ze ook veel dooie zone's. Fietsers en voetgangers hebben er hinder van.

Zolang er geen verbod is mogen ze hun auto gebruiken. Wettelijk ook toegestaan. In de toekomst is het verbod er ook niet. Wil je in een hele grote SUV rijden zul je ervoor moeten betalen en anders in een iets kleinere auto. Een Volvo V70 is niet zo heel veel kleiner maar biedt wel beter zicht en ik vermoed ook iets efficienter met de brandstof.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74890237
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:48 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Zolang ik geen tegenwoord krijg legitiemer dan jouw zielige opmerkingen hier. Ook door je opmerking indirect ook bevestigd.

Feit is dat 3 van die SUV's in een 30km gebied problemen oplevert. Behalve dat het niet op in een parkeerplaats past (dus deels op de stoep of op de weg) hebben ze ook veel dooie zone's. Fietsers en voetgangers hebben er hinder van.

Zolang er geen verbod is mogen ze hun auto gebruiken. Wettelijk ook toegestaan. In de toekomst is het verbod er ook niet. Wil je in een hele grote SUV rijden zul je ervoor moeten betalen en anders in een iets kleinere auto. Een Volvo V70 is niet zo heel veel kleiner maar biedt wel beter beeld en ik vermoed ook iets efficienter met de brandstof.
ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Het is niet de auto die je rijdt, het gaat erom hoe je hem hanteert. Oftewel het hangt af van de bestuurder of het daadwerkelijk gevaarlijker is of niet. Daarom ook mijn typering van de cliche golfrijder die door een wijk heen scheurt. Maar dat wil je niet zien, je focust je liever op hoe aso en vulgair een grote suv wel niet is.

Hoe je het ook went of keert zullen de hardwerkende jan modalen van deze wereld gaan lijden onder de kilometerheffing. Niet de SUV rijder met dikke bankrekening hoor. Die koopt dan wel een 7 serie, net zo groot, net zo vulgair maar voor de kilometerheffing gunstiger. En dat je voor zo n systeem kan zijn gaat me de pet te boven.
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:01:49 #114
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74890311
Wat hebben SUV's in een 30km zone precies met de kilometerheffing te maken?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74890462
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:59 schreef ASroma het volgende:
ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Het is niet de auto die je rijdt, het gaat erom hoe je hem hanteert. Oftewel het hangt af van de bestuurder of het daadwerkelijk gevaarlijker is of niet. Daarom ook mijn typering van de cliche golfrijder die door een wijk heen scheurt. Maar dat wil je niet zien, je focust je liever op hoe aso en vulgair een grote suv wel niet is.

Hoe je het ook went of keert zullen de hardwerkende jan modalen van deze wereld gaan lijden onder de kilometerheffing. Niet de SUV rijder met dikke bankrekening hoor. Die koopt dan wel een 7 serie, net zo groot, net zo vulgair maar voor de kilometerheffing gunstiger. En dat je voor zo n systeem kan zijn gaat me de pet te boven.
Een auto die TE groot is voor een normale parkeerplaats hoort niet thuis in een woonwijk. Aan de grootte kun je je rijgedrag niet aanpassen. Je kan niet me rijgedrag ervoor zorgen dat je opeens wel op een normale parkeerplaats past. Gaat niet lukken.

Voor de rest weet ik helemaal niet zeker of jan modalen gaan lijden onder de kilometerheffing. Wanneer je een kleine, millieuvriendelijke auto rijdt ga je waarschijnlijk minder betalen. Dan heb ik het over C1, Aygo, IQ, etc. Die zijn in de aanschaf ook niet zo heel duur en daarbij ook een heel gunstig verbruik. Dat jij er (nu) niet in wilt rijden is een ander verhaal. Persoonlijk denk ik dat auto's zoals de IQ gemeengoed gaat worden en ook de enige mogelijkheid om de groeiende aantal auto's en file's aan te pakken. De 66 eurocent geldt voor auto's waar jan modaal niet in rijdt.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74890485
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:01 schreef Hukkie het volgende:
Wat hebben SUV's in een 30km zone precies met de kilometerheffing te maken?
Dat die bij de introductie van de kilometerheffing gaan verdwijnen.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:17:35 #117
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74890744
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:07 schreef kdijkstra het volgende:
Voor de rest weet ik helemaal niet zeker of jan modalen gaan lijden onder de kilometerheffing. Wanneer je een kleine, millieuvriendelijke auto rijdt ga je waarschijnlijk minder betalen. Dan heb ik het over C1, Aygo, IQ, etc. Die zijn in de aanschaf ook niet zo heel duur en daarbij ook een heel gunstig verbruik. Dat jij er (nu) niet in wilt rijden is een ander verhaal. Persoonlijk denk ik dat auto's zoals de IQ gemeengoed gaat worden en ook de enige mogelijkheid om de groeiende aantal auto's en file's aan te pakken. De 66 eurocent geldt voor auto's waar jan modaal niet in rijdt.
Die types die je noemt zijn natuurlijk geen auto's, maar koekblikken. Ik rijd zelf in een Peugeotje 106 die best zuinig rijdt en waarmee ik prima uit de voeten kan. Bij de invoering van 3 cent/km ga ik straks al bijna 2x zoveel betalen als nu, exclusief de spitsheffingen en andere belasting die men nog gaat verzinnen.
Nog mooier wordt het als ik straks een gezin krijg met twee kindjes, dan is een grote auto onontkoombaar. En dan gaat de teller natuurlijk lopen.
SUV's lijken me ook een tikje overdreven, maar reken maar dat Jan Modaal straks het meest gepakt gaat worden. Daar valt immers het meest te halen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74890795
Op basis van welke berekening denk jij trouwens dubbel zoveel te gaan betalen?
pi_74890907
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:17 schreef Hukkie het volgende:

Die types die je noemt zijn natuurlijk geen auto's, maar koekblikken. Ik rijd zelf in een Peugeotje 106 die best zuinig rijdt en waarmee ik prima uit de voeten kan. Bij de invoering van 3 cent/km ga ik straks al bijna 2x zoveel betalen als nu, exclusief de spitsheffingen en andere belasting die men nog gaat verzinnen.
Nog mooier wordt het als ik straks een gezin krijg met twee kindjes, dan is een grote auto onontkoombaar. En dan gaat de teller natuurlijk lopen.
SUV's lijken me ook een tikje overdreven, maar reken maar dat Jan Modaal straks het meest gepakt gaat worden. Daar valt immers het meest te halen.
Ik heb ook een geruime tijd neerbuichend gekeken naar die kleine auto's. Van de Toyota IQ hoor ik daarentegen best leuke geluiden. Niet veel groter dan de SMART en wel 5 sterren in de euro NCAP test.

Hieronder een rijervaring van autozine. Ik ben sowieso van plan eens een testrit te maken. Niet omdat ik er een wil hebben maar meer om te kijken of ik te veroordeeld ben. Ik kan me best voorstellen dat kleine auto's die wat luxer in elkaar zijn gezet een betere rijgedrag hebben en daardoor ook aantrekkelijk voor lange ritten.

http://www.autozine.nl/text/695.html
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:24:26 #120
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74890929
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:19 schreef Sloggi het volgende:
Op basis van welke berekening denk jij trouwens dubbel zoveel te gaan betalen?
Dat is op basis van puur woon- werkverkeer.
Ik rijd 50 km per dag x 3 cent = ¤ 1,50 per dag.
Uitgaande van 21 werkdagen in een maand is dat ¤ 31,50 per maand.
Er zitten 3 maanden in een kwartaal dus dat komt dan op 3 x ¤ 31,50 = ¤ 94,50 per kwartaal.

Daar waar ik nu ¤ 58 aan wegenbelasting betaal. En dat is nog zonder eventuele uitjes en boodschappen, ritjes naar mn ouders enzo.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:34:43 #121
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74891244
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:23 schreef kdijkstra het volgende:
Ik heb ook een geruime tijd neerbuichend gekeken naar die kleine auto's. Van de Toyota IQ hoor ik daarentegen best leuke geluiden. Niet veel groter dan de SMART en wel 5 sterren in de euro NCAP test.

Hieronder een rijervaring van autozine. Ik ben sowieso van plan eens een testrit te maken. Niet omdat ik er een wil hebben maar meer om te kijken of ik te veroordeeld ben. Ik kan me best voorstellen dat kleine auto's die wat luxer in elkaar zijn gezet een betere rijgedrag hebben en daardoor ook aantrekkelijk voor lange ritten.

http://www.autozine.nl/text/695.html
Ik kijk niet neerbuigend naar kleine auto's, ik rijd er immers zelf ook één.
Waar het om gaat is dat die auto's voor groot deel van autorijdend Nederland niet voldoen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74891318
We betalen toch al lang per kilometer? Verhoog gewoon de accijns op brandstoffen, dan heb je hetzelfde effect zonder zo'n idioot kastje.
pi_74891388
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef nattezwabber het volgende:
We betalen toch al lang per kilometer? Verhoog gewoon de accijns op brandstoffen, dan heb je hetzelfde effect zonder zo'n idioot kastje.
Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74891400
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef nattezwabber het volgende:
We betalen toch al lang per kilometer? Verhoog gewoon de accijns op brandstoffen, dan heb je hetzelfde effect zonder zo'n idioot kastje.
De grap is dat het niet verhoogd hoeft te worden. Deze maatregel is namelijk kostenneutraal voor de automobilist. Yeah right.

En er wordt al meer dan genoeg opgehaald (cijfers uit 2007):
quote:
Bij elkaar opgeteld haalt het Rijk dit jaar 17,2 miljard euro binnen aan verkeersbelastingen.

Daar staat 5,8 miljard aan investeringen in asfalt en spoor tegenover.
http://www.dag.nl/binnenland/auto-melkkoe-rijk-127344
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:44:13 #125
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74891457
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:40 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Waarom zijn spitstoeslagen nodig (anders dan geld binnenharken)?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74891467
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:24 schreef Hukkie het volgende:
Dat is op basis van puur woon- werkverkeer.
Ik rijd 50 km per dag x 3 cent = ¤ 1,50 per dag.
Uitgaande van 21 werkdagen in een maand is dat ¤ 31,50 per maand.
Er zitten 3 maanden in een kwartaal dus dat komt dan op 3 x ¤ 31,50 = ¤ 94,50 per kwartaal.

Daar waar ik nu ¤ 58 aan wegenbelasting betaal. En dat is nog zonder eventuele uitjes en boodschappen, ritjes naar mn ouders enzo.
Knap hoor dat je op basis van huidige gegevens de prijs exact kan uitrekenen. Ik denk dat de 107 een enorme bezineslurper is tegen de tijd dat de km registratie operationeel wordt. Ik zou er nu niet druk om maken.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74891490
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef Hukkie het volgende:

Waarom zijn spitstoeslagen nodig (anders dan geld binnenharken)?
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74891499
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:40 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Niet? Spitstoeslagen is een ronduit belachelijk plan. Mensen kunnen de spits toch niet mijden omdat hun werktijden nou eenmaal van ochtend- tot avondspits zijn.
pi_74891554
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Die oneindige files ontmoedigen mij al genoeg om tijdens de spits te rijden
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:49:11 #130
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74891576
Leuk,

een bericht van Geert Wilders terug gekregen. Geen automatisch verstuurd bericht dat ontvangen is maar ook een antwoord
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_74891590
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef nattezwabber het volgende:
We betalen toch al lang per kilometer? Verhoog gewoon de accijns op brandstoffen, dan heb je hetzelfde effect zonder zo'n idioot kastje.
Nee, want dan kan je de verzekeringsgegevens, de locatie en belasting van de auto niet bepalen. En daar is het imo om te doen. Met als drogreden natuurlijk het welbekende milieu
pi_74891613
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef nattezwabber het volgende:

Niet? Spitstoeslagen is een ronduit belachelijk plan. Mensen kunnen de spits toch niet mijden omdat hun werktijden nou eenmaal van ochtend- tot avondspits zijn.
Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.

Verder zullen werkgevers ook anders gaan inplannen. Reizen tijdens spits gaat geld kosten. Zo'n toeslag is niet iets nieuws. In het buitenland is al op verschillende plekken spitstoeslagen geintroduceerd met een merkbaar en blijven resultaat.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74891636
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:08 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Voorbeelden graag. Dus verdachtmaking zuiver door in de buurt zijn op de plaats van misdrijf met de GSM aan. Mensen die al als verdachte zijn aangewezen zonder GSM gegevens tellen niet mee.
Dat je begint te blaten zonder dat je leest, moet je helemaal zelf weten. Maar ik ga niet van alles herhalen.
pi_74891645
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:40 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Gebeurt vanzelf, in de file sta je stil/rijd je langzaam, ergo: relatief veel brandstofverbruik.
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:51:43 #135
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_74891659
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Het "mooiste" vond ik dat jij vakantieverkeer aanhaalde... die staan ook echt in november om zeven uur 's-ochends met hun kipcaravan in de file... Zowat alles wat in de file staat is forenzenverkeer hoor...
En hoe wordt dat gedaan als je in de file staat omdat er werkzaamheden zijn? Ook extra betalen? Of misschien een centje terug omdat jij door overheidswege beslissingen in de file staat?
put
your
clothes
on!
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:52:54 #136
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74891693
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:50 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.

Verder zullen werkgevers ook anders gaan inplannen. Reizen tijdens spits gaat geld kosten. Zo'n toeslag is niet iets nieuws. In het buitenland is al op verschillende plekken spitstoeslagen geintroduceerd met een merkbaar en blijven resultaat.
Ik ben dan meer voor een zgn systeem welke men in São Paulo hanteerd.
Dat is dat nummerplaten eindigend op een even of oneven getal die dag niet de spits inmogen.

Het systeem zoals het er nu ligt is A: te duur, B: onredelijk.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_74891699
Hoe willen ze dit trouwens gaan doen met internationaal (vracht)verkeer? Iedereen bij de grens een kastje of vignet laten kopen?
pi_74891718
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dat je begint te blaten zonder dat je leest, moet je helemaal zelf weten. Maar ik ga niet van alles herhalen.
Ik heb alles gelezen en je hebt geen enkel voorbeeld aangedragen. Oftewel je zit maar wat uit te kramen zonder onderbouwing.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74891730
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:53 schreef nattezwabber het volgende:
Hoe willen ze dit trouwens gaan doen met internationaal (vracht)verkeer? Iedereen bij de grens een kastje of vignet laten kopen?
Ja.

Nederlandse vrachtwagens hebben al Duitse kastjes moeten aanschaffen.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74891735
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:50 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.
Ik ga ook altijd in de spits rijden, vind ik leuk!
quote:
Verder zullen werkgevers ook anders gaan inplannen. Reizen tijdens spits gaat geld kosten. Zo'n toeslag is niet iets nieuws. In het buitenland is al op verschillende plekken spitstoeslagen geintroduceerd met een merkbaar en blijven resultaat.
Voorbeelden graag!
Waarom zou een werkgever trouwens anders gaan plannen, als de werknemer moet dokken? En waarom doet ie dat niet zonder spitstoeslagen?
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:55:08 #141
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74891751
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Knap hoor dat je op basis van huidige gegevens de prijs exact kan uitrekenen. Ik denk dat de 107 een enorme bezineslurper is tegen de tijd dat de km registratie operationeel wordt. Ik zou er nu niet druk om maken.
Je lult gewoon maar wat he?
Ik probeer mijn kosten inderdaad op basis van de huidige gegevens te berekenen, de werkelijke kosten zullen waarschijnlijk nog hoger uitvallen omdat we dan bekend zijn met de spitstarieven en weten welke belastingen men nog meer in petto heeft.
In mijn berekening ben ik dus bijna twee keer zo duur uit bij de invoering van het systeem, terwijl ik een kleine, zuinig auto rijd. Daar waar men ons dus voor houdt dat bijna 60% van autorijdend Nederland goedkoper uit is dan nu.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74891776
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Precies, mensen gaan voor de lol in de spits rijden, voor de hobby in de file staan en ze hebben ook geld te veel voor brandstof.

Onder welke steen lig jij?
pi_74891830
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:51 schreef Jerruh het volgende:

Het "mooiste" vond ik dat jij vakantieverkeer aanhaalde... die staan ook echt in november om zeven uur 's-ochends met hun kipcaravan in de file... Zowat alles wat in de file staat is forenzenverkeer hoor...
En hoe wordt dat gedaan als je in de file staat omdat er werkzaamheden zijn? Ook extra betalen? Of misschien een centje terug omdat jij door overheidswege beslissingen in de file staat?
Heb ik gezegd dat ze in November in verkeer staan? Voor de rest heb ik inderdaad vakantieverkeer gezien om 7 uur maar de maand heb ik bij mijn weten niet genoemd. Als jij in de spits rijdt zul je ook wel verkeer zien die er niet echt direct thuis hoort.

Als je mijn argumenten (in datzelfde draadje) een beetje had doorgelezen dan had je ook gelezen dan had je ook gelezen dat er gedachten zijn om de spitstoeslag niet te innen bij een file. Dit moet de overheid vooral motiveren om files te voorkomen.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74891908
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:24 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat is op basis van puur woon- werkverkeer.
Ik rijd 50 km per dag x 3 cent = ¤ 1,50 per dag.
Uitgaande van 21 werkdagen in een maand is dat ¤ 31,50 per maand.
Er zitten 3 maanden in een kwartaal dus dat komt dan op 3 x ¤ 31,50 = ¤ 94,50 per kwartaal.

Daar waar ik nu ¤ 58 aan wegenbelasting betaal. En dat is nog zonder eventuele uitjes en boodschappen, ritjes naar mn ouders enzo.
Wat klopt er dan niet aan onderstaande tabel? Als je die moet geloven scheelt het vrij weinig.

http://www.anwb.nl/binari(...)wb_overzicht_aol.pdf
pi_74891917
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

Precies, mensen gaan voor de lol in de spits rijden, voor de hobby in de file staan en ze hebben ook geld te veel voor brandstof.

Onder welke steen lig jij?
Grappig die beschuldigingen en uittingen. Ik neem aan dat de Britten dan wel met plezier in de file staan? London was een van de eerste steden met een spitstoeslag en het heeft een blijvend afname van filevorming gezorgd. Zo zijn er meer voorbeelden.

Maar je zal wel gelijk hebben. Het zal niet helpen. Ik zou zeggen. Wacht tot het wordt ingevoerd en be amazed.

Deze wantrouwen is dezelfde soort wantrouwen die is ontstaan voor de introductie van de OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74891946
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:53 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik heb alles gelezen en je hebt geen enkel voorbeeld aangedragen. Oftewel je zit maar wat uit te kramen zonder onderbouwing.
En dat zeg jij?
pi_74891947
Ach ja, als ze hybride/elektrische auto's een beetje matsen met die heffing dan ben ik tevreden :p Levert mij weer werk op als ik afgestudeerd ben.
pi_74892045
Ironisch genoeg is het ergste wat er kan gebeuren dat de kilometerheffing daadwerkelijk werkt. Ik verwacht dat:
- de economie een enorme klap zal krijgen, omdat economisch noodzakelijk ritten ook worden geschrapt. Verder zal het besteedbaar inkomen van de burgers teruglopen, omdat het er nu toch wel naar uit begint te zien dat de lasten minimaal twee keer zo hoog worden.
- het platteland zal leeglopen omdat vervoer te duur wordt. Het is al bekend dat de onleefbaarheid op het platteland is toegenomen doordat de reistijden toenemen door de invoering van de 60km-zones. Dit zal een enorme druk geven op de woningmarkt in de Randstad.
- de arbeidsmarkt zal stagneren. Niemand wil meer van werk wisselen omdat vervoer te duur is.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:08:52 #149
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892125
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet aan onderstaande tabel? Als je die moet geloven scheelt het vrij weinig.

http://www.anwb.nl/binari(...)wb_overzicht_aol.pdf
Mijn auto is 17 jaar oud, dat zou een verschil kunnen zijn. Bovendien begint men in de tabel met 1,4 cent per kilometer, terwijl ik had begrepen dat het minimale basistarief bij invoering 3 cent/km is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74892127
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:01 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Grappig die beschuldigingen en uittingen. Ik neem aan dat de Britten dan wel met plezier in de file staan? London was een van de eerste steden met een spitstoeslag en het heeft een blijvend afname van filevorming gezorgd. Zo zijn er meer voorbeelden.
Een binnenstad vergelijken met een heel land waar je zelfs voor een karrenspoor gaat betalen. Right
quote:
Maar je zal wel gelijk hebben. Het zal niet helpen. Ik zou zeggen. Wacht tot het wordt ingevoerd en be amazed.
Ik wacht met smart op de economishe crisis
quote:
Deze wantrouwen is dezelfde soort wantrouwen die is ontstaan voor de introductie van de OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
En daar is ook iedereen honderden tot duizenden euro's aan kwijt geweest?
pi_74892164
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Sloggi het volgende:

Wat klopt er dan niet aan onderstaande tabel? Als je die moet geloven scheelt het vrij weinig.

http://www.anwb.nl/binari(...)wb_overzicht_aol.pdf
Auto's worden niet zuiniger?

Voor de rest lijkt de omslagpunt ergens bij de 15000km te liggen. Lijkt me een gemiddeld aantal. Staat trouwens als commentaar bij dat bij de berekening uit is gegaan van maximum bedragen en mogelijk naar beneden wordt bijgesteld.

Het enige wat roet in het eten kan gooien zijn de provinciale belastingen maar daar zou nu over worden onderhandeld.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74892183
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:01 schreef kdijkstra het volgende:

[..]


Deze wantrouwen is dezelfde soort wantrouwen die is ontstaan voor de introductie van de OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
Dit wantrouwen is van hetzelfde soort waardoor ik denk dat de problemen en de privacyschennis van de OV chipkaart nog niet voorbij zijn.. Dat ze erin zijn geslaagd om het gedrocht door de OV reiziger zijn strot te douwen, wil nog niet zeggen dat het ding ethisch is of opeens niet meer fraudegevoelig.

(Sorry voor het wijzen op de taalfout. Normaal negeer ik dat soort dingen omdat ze niks met de discussie te maken hebben, maar deze kon ik niet laten gaan..)
pi_74892189
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef kdijkstra het volgende:
Staat trouwens als commentaar bij dat bij de berekening uit is gegaan van maximum bedragen en mogelijk naar beneden wordt bijgesteld.
pi_74892212
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Voor de rest lijkt de omslagpunt ergens bij de 15000km te liggen. Lijkt me een gemiddeld aantal. Staat trouwens als commentaar bij dat bij de berekening uit is gegaan van maximum bedragen en mogelijk naar beneden wordt bijgesteld.
pi_74892270
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

Een binnenstad vergelijken met een heel land waar je zelfs voor een karrenspoor gaat betalen. Right
London vergelijk met een binnenstad?

Denk dat London in deze een prima voorbeeld is. Alle toegangswegen een spitsheffing vragen.

London heeft volgens wiki 7,6 miljoen inwoners. Randstad heeft ongeveer 7 miljoen. London kent soortgelijke problemen zoals we die in de Randstad kennen.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74892322
Overigens ben ik benieuwd waar ze het geld vandaan gaan halen als straks iedereen elektrisch rijdt (wat onvermijdelijk is). Vraag me af wat voor excuus ze dan gebruiken om geld te oogsten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier moest ik wel hardop om lachen
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:16:30 #157
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892338
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:01 schreef kdijkstra het volgende:
Deze wantrouwen is dezelfde soort wantrouwen die is ontstaan voor de introductie van de OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
En het wantrouwen is volkomen terecht:
quote:
Justitie wilde pasfoto's van ov-chipreizigers
Uitgegeven: 31 augustus 2009 12:38

AMSTERDAM - De rechter blijkt Justitie te hebben verboden pasfoto's van ov-chipkaartreizigers te vorderen voor onderzoek. De gegevensbeheerder wilde de informatie niet verstrekken. Voor de zaak bleek de informatie niet nodig.
© ANP

Dat blijkt uit een vonnis van de rechtbank in Rotterdam. De uitspraak dateert al van juni, maar komt nu pas in de publiciteit. Inmiddels ligt de zaak bij de Hoge Raad, want het Openbaar Ministerie vindt dat ze dergelijke gegevens wel moeten mogen opvragen.

Onderzoek

Aanleiding voor de zaak is een onderzoek naar een aanranding in Rotterdam in 2007, waarbij er een vermoeden bestond dat de dader gebruik zou hebben gemaakt van de metro. Daarom vorderde het Openbaar Ministerie gegevens van klanten, die op 6 mei 2007 tussen 10 uur 's avonds en middernacht op de metrostations Maashaven en Heemraadlaan waren geweest.

Niet alleen werd gevraagd om naam, adres en woonplaats van de reizigers, maar ook om een pasfoto. Dat laatste weigerde gegevensverwerker Trans Link Systems met een beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Onder protest moest het bedrijf de informatie toch leveren, maar stapte direct naar de rechter om te voorkomen dat deze informatie zou worden gebruikt.

Rechtszaak

Kern in de discussie is dat een foto informatie geeft over het ras en soms de levensovertuiging van iemand en daarom niet zomaar gevorderd kan worden. Niet alleen wetgeving in Nederland verbiedt dat, maar ook de Europese richtlijn voor privacy. Voor het opvragen van dergelijke informatie zou dan ook toestemming van een rechter-commissaris nodig zijn.

De rechter is het met dat verweer eens. De afbeeldingen moesten aan Trans Link Systems worden teruggeven en mochten niet in het onderzoek worden gebruikt.

Beroep

In een reactie stelt het Openbaar Ministerie in Rotterdam het niet met de beslissing eens te zijn en in beroep te zijn gegaan. Omdat dit een bijzondere procedure is, komt de zaak nu direct bij de Hoge Raad uit.

Trans Link Systems zegt in een reactie blij met de uitspraak te zijn en de privacy van klanten belangrijk genoeg te vinden om naar de rechter te stappen. "Wij hebben in onze systemen en organisatie een veelheid aan maatregelen getroffen om de privacy van klantgegevens te waarborgen.

Zo ook hoe moet worden omgegaan met vorderingen van politie en jusitie.", zegt financieel directeur Gerben Nelemans tegenover NU.nl. "In het weigeren van dit vorderingsverzoek zijn we door de rechter terecht in het gelijk gesteld. We zien de procedure bij de Hoge Raad dan ook met vertrouwen tegemoet."

Niet noodzakelijk

Overigens bleek de informatie van de ov-chipkaart niet noodzakelijk voor het oplossen van het misdrijf. De verdachte kon met reguliere opsporingsmethoden worden aangehouden en veroordeeld.

Het ov-chipkaartsysteem registreert alle reizen, die bij persoonlijke kaarten te koppelen zijn aan een losse database met persoonsgegevens. Reisgegevens worden zeven jaar bewaard. Trans Link Systems zegt nog in overleg met de Belastingdienst te zijn om deze periode te verkorten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:17:16 #158
42193 Enneacanthus_Obesus
pi_74892357
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Auto's worden niet zuiniger?


Oh, dat is het! Omdat auto's zuiniger worden, worden we gestraft met een hogere wegenbelasting.. En ik maar denken dat accijnzen dienen om overmatig gebruik te ontmoedigen..
Maar hier komt de aap definitief uit de mouw: Het is uitzuigerij!
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:19:27 #159
207469 kdijkstra
pi_74892415
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit wantrouwen is van hetzelfde soort waardoor ik denk dat de problemen en de privacyschennis van de OV chipkaart nog niet voorbij zijn.. Dat ze erin zijn geslaagd om het gedrocht door de OV reiziger zijn strot te douwen, wil nog niet zeggen dat het ding ethisch is of opeens niet meer fraudegevoelig.

(Sorry voor het wijzen op de taalfout. Normaal negeer ik dat soort dingen omdat ze niks met de discussie te maken hebben, maar deze kon ik niet laten gaan..)
[Heb er geen problemen mee hoor dat je op taalfouten let. Ik zou er wat zorgvuldiger in moeten zijn. Ik type dit er een beetje tussendoor in en heb als enig excuus dat ik in het verleden in het buitenland heb gewoond.]

De OV chipkaart is tussentijd al lang en breed geevalueerd en niet alleen door de overheid. Ook ROVER (die van te voren erg negatief was) geeft nu steeds meer signalen af van waardering. OV chipkaart lijkt goed te werken en al die doem verhalen vooraf blijken gewoon niet uit te komen. Er zullen ongetwijfeld incidenten zijn maar zeker niet in dien aard dat een systeem onbruikbaar is.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:20:46 #160
207469 kdijkstra
pi_74892446
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:16 schreef Hukkie het volgende:

En het wantrouwen is volkomen terecht:
Nou nee. Er bestaan sinds de introductie ook anonieme OV chipkaarten.

Voor de rest moeten de goeden altijd bloeden voor de kwaden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:25:23 #161
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892568
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Nou nee. Er bestaan sinds de introductie ook anonieme OV chipkaarten.

Voor de rest moeten de goeden altijd bloeden voor de kwaden.
Waar het natuurlijk om gaat is dat het OM in een poep en een scheet informatie kan opvragen van mensen die toevallig 'op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren'. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is, en dat zal met de GPS kastjes niet anders zijn. De goeden en de kwaden hebben hier helemaal niets mee te maken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:26:32 #162
42193 Enneacanthus_Obesus
pi_74892608
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

[Heb er geen problemen mee hoor dat je op taalfouten let. Ik zou er wat zorgvuldiger in moeten zijn. Ik type dit er een beetje tussendoor in en heb als enig excuus dat ik in het verleden in het buitenland heb gewoond.]

De OV chipkaart is tussentijd al lang en breed geevalueerd en niet alleen door de overheid. Ook ROVER (die van te voren erg negatief was) geeft nu steeds meer signalen af van waardering. OV chipkaart lijkt goed te werken en al die doem verhalen vooraf blijken gewoon niet uit te komen. Er zullen ongetwijfeld incidenten zijn maar zeker niet in dien aard dat een systeem onbruikbaar is.
Dat is fijn, dat ROVER achter de privacyschending staat.. Als de kaart toch niet gehackt wordt, ondanks dat dat wel schijnt te kunnen, dan is dat meegenomen.
Ik blijf het griezelig vinden. Ik zie de noodzaak niet, ze kunnen ook de huidige statistieken gebruiken om het treinverkeer op de reizigers af te stemmen.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 18:31:43 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_74892741
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh, dat is het! Omdat auto's zuiniger worden, worden we gestraft met een hogere wegenbelasting.. En ik maar denken dat accijnzen dienen om overmatig gebruik te ontmoedigen..
Maar hier komt de aap definitief uit de mouw: Het is uitzuigerij!
Jawel, dat hebben we een paar weken geleden al kunnen zien bij Kassa, daar zat Diederik Samson en die zei: "Ja, we kunnen het autorijden natuurlijk niet grátis maken he?" Met zo'n smerig klein lachje erbij
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:36:39 #164
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892866
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, dat hebben we een paar weken geleden al kunnen zien bij Kassa, daar zat Diederik Samson en die zei: "Ja, we kunnen het autorijden natuurlijk niet grátis maken he?" Met zo'n smerig klein lachje erbij
Daar heb ik ook al een paar keer aan gedacht tijdens deze discussie idd.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:38:05 #165
207469 kdijkstra
pi_74892896
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is fijn, dat ROVER achter de privacyschending staat.. Als de kaart toch niet gehackt wordt, ondanks dat dat wel schijnt te kunnen, dan is dat meegenomen.
Ik blijf het griezelig vinden. Ik zie de noodzaak niet, ze kunnen ook de huidige statistieken gebruiken om het treinverkeer op de reizigers af te stemmen.
Er bestaat niet zoiets wat unhackable is.

Voor de rest ooit bij stil gestaan dat er concurerende chips zijn? NXP (Nederlands bedrijf) heeft de chips geleverd voor de OV chipkaart. Vooral een Duits bedrijf zat te azen op de Nederlandse opdracht. Niets makkelijker dan om de chipkaart van de concurent af te kraken en dan stevig te lobbyen om je eigen producten te verkopen. Zo, heb je mijn conspiracy theorie te pakken waar overigens nog wel een kern van waarheid inzit.

Zover ik weet is alleen een Universiteit in geslaagd om te hacken. Daarbuiten nog niet.

Er bestaat ook zoiets als goed genoeg en daar gaat meer en meer op lijken. Nogmaals unhackable bestaat niet!
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:39:22 #166
207469 kdijkstra
pi_74892921
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Oh, dat is het! Omdat auto's zuiniger worden, worden we gestraft met een hogere wegenbelasting.. En ik maar denken dat accijnzen dienen om overmatig gebruik te ontmoedigen..
Maar hier komt de aap definitief uit de mouw: Het is uitzuigerij!
Helaas wel. Daarom wordt BPM straks afgeschaft om nieuwe auto's goedkoper te maken.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:40:42 #167
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74892942
En komt de slurptaks in plaats van de BPM.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:42:29 #168
160040 Fastmatti
pi_74892976
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:39 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Helaas wel. Daarom wordt BPM straks afgeschaft om nieuwe auto's goedkoper te maken.
Wordt vervangen door een CO2-taks.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 18:44:33 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_74893026
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wordt vervangen door een CO2-taks.
Enfin, de ene taks of de andere taks, we gaan nog meer uitgeknepen worden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:54:30 #170
42193 Enneacanthus_Obesus
pi_74893318
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Enfin, de ene taks of de andere taks, we gaan nog meer uitgeknepen worden.
We zijn geen mensen meer, maar een hulpbron, een exploitatiemiddel.
Ik vind het geen wonder dat we aan alle kanten gecontroleerd gaan worden. Er zou eens opstand kunnen uitbreken..
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:01:50 #171
160040 Fastmatti
pi_74893532
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

We zijn geen mensen meer, maar een hulpbron, een exploitatiemiddel.
Ik vind het geen wonder dat we aan alle kanten gecontroleerd gaan worden. Er zou eens opstand kunnen uitbreken..
Niet helemaal waar natuurlijk. Al dit geld is nodig om het werkweigeraars mogelijk te maken om thuis op te bank te zitten. Die vinden het allemaal wel best hoor.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:04:04 #172
207469 kdijkstra
pi_74893608
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We zijn geen mensen meer, maar een hulpbron, een exploitatiemiddel.
Ik vind het geen wonder dat we aan alle kanten gecontroleerd gaan worden. Er zou eens opstand kunnen uitbreken..
Je kan ook ergens overdrijven. Nederland is nog altijd een van de meest welvarende landen in de wereld. Ook na de crisis zal dit zo blijven.

Er worden geregeld onderzoeken gedaan hoe gelukkig een land is. Kon zo snel enkel van 2007 vinden maar recenter zijn ze ook uitgevoerd met een soortgelijk resultaat.
http://www.dag.nl/binnenl(...)land-gelukkig-136967
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:09:50 #173
42193 Enneacanthus_Obesus
pi_74893803
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:04 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Je kan ook ergens overdrijven. Nederland is nog altijd een van de meest welvarende landen in de wereld. Ook na de crisis zal dit zo blijven.

Er worden geregeld onderzoeken gedaan hoe gelukkig een land is. Kon zo snel enkel van 2007 vinden maar recenter zijn ze ook uitgevoerd met een soortgelijk resultaat.
http://www.dag.nl/binnenl(...)land-gelukkig-136967
Welvarend, maar voor wie? Voor mensen in verzorgingshuizen? Voor mensen die in de armoedeval zitten? Voor Jan Modaal die uitgeknepen en bespioneerd gaat worden nadat hij al wordt uitgeknepen door geprivatiseerde nutsinstelingen.. Of voor mensen die miljoenen op jaarbasis verdienen en zichzelf tientallen procententen per jaar extra toeschuiven + een bonus als ze hun werk goed doen (Dat laatste heb ik nooit begrepen trouwens. Je wordt al betaald om je werk goed te doen lijkt me, maar goed..)

Maar goed, als we toch nog een beetje gelukkig zijn, laten we dat dan in godsnaam zo houden, en ons niet verder laten piepelen..
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:13:39 #174
207469 kdijkstra
pi_74893922
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Welvarend, maar voor wie? Voor mensen in verzorgingshuizen? Voor mensen die in de armoedeval zitten? Voor Jan Modaal die uitgeknepen en bespioneerd gaat worden nadat hij al wordt uitgeknepen door geprivatiseerde nutsinstelingen.. Of voor mensen die miljoenen op jaarbasis verdienen en zichzelf tientallen procententen per jaar extra toeschuiven + een bonus als ze hun werk goed doen (Dat laatste heb ik nooit begrepen trouwens. Je wordt al betaald om je werk goed te doen lijkt me, maar goed..)
Tijd om jan modaal eens te vergelijken met andere landen? Zijn echt weinig landen waar jan modaal de vrijheiden kent zoals Nederland met daarbij ook de welvaart.

Anders gezegd noem eens 20 landen waar jan modaal het beter heeft.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:16:41 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74894024
Uit: Staat gluurt mee in km-heffingkastje
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:19 schreef Matty___ het volgende:

[..]

was het niet zo dat iemand een te hoge boete kreeg maar met het gps logsystem in zijn auto kon aantonen dat hij zich wel aan de snelheid hield?
Niet in Nederland iig. HIer was het net andersom.

Zie oa hier
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:19:37 #176
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74894138
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:13 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Tijd om jan modaal eens te vergelijken met andere landen? Zijn echt weinig landen waar jan modaal de vrijheiden kent zoals Nederland met daarbij ook de welvaart.

Anders gezegd noem eens 20 landen waar jan modaal het beter heeft.
De vrijheden van Jan Modaal zijn niet het issue, waarom vergelijken met andere landen?
De kilometerheffing zoals dat in Nederland voor de deur staat is ook ongekend in andere landen. Dus als we het reizen en woon- werkverkeer vergelijken met andere landen dan wordt Jan Modaal in Nederland ZWAAR genaaid.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:23:11 #177
160040 Fastmatti
pi_74894248
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:13 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Tijd om jan modaal eens te vergelijken met andere landen? Zijn echt weinig landen waar jan modaal de vrijheiden kent zoals Nederland met daarbij ook de welvaart.

Anders gezegd noem eens 20 landen waar jan modaal het beter heeft.
Voor een vrij land mogen we anders verdomd weinig. Ik heb ik dicaturen gewoond waar de middenklasse wel degelijk meer vrijheid had.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:23:41 #178
207469 kdijkstra
pi_74894264
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Welvarend, maar voor wie? Voor mensen in verzorgingshuizen? Voor mensen die in de armoedeval zitten? Voor Jan Modaal die uitgeknepen en bespioneerd gaat worden nadat hij al wordt uitgeknepen door geprivatiseerde nutsinstelingen.. Of voor mensen die miljoenen op jaarbasis verdienen en zichzelf tientallen procententen per jaar extra toeschuiven + een bonus als ze hun werk goed doen (Dat laatste heb ik nooit begrepen trouwens. Je wordt al betaald om je werk goed te doen lijkt me, maar goed..)

Maar goed, als we toch nog een beetje gelukkig zijn, laten we dat dan in godsnaam zo houden, en ons niet verder laten piepelen..
Hieronder een leuk linkje van wiki.
http://en.wikipedia.org/w(...)%28PPP%29_per_capita

Als die gegevens kloppen staat Nederland op de 9e plaats. Dit zijn gegevens van 2008.

Hou rekening mee dat de VS, Zwitserland en Ierland allemaal slechter doen dan Nederland. Volgens dat zelfde lijstje staat Ijsland op de 10e plaats. Nederland zal denk ik wel wat plaatsen klimmen.

Nederland is een HEEL welvarend land vergeleken met anderen landen. Misschien dat het niet zo ervaren wordt maar het is wel een feit.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:24:56 #179
160040 Fastmatti
pi_74894320
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:23 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Hieronder een leuk linkje van wiki.
http://en.wikipedia.org/w(...)%28PPP%29_per_capita

Als die gegevens kloppen staat Nederland op de 9e plaats. Dit zijn gegevens van 2008.

Hou rekening mee dat de VS, Zwitserland en Ierland allemaal slechter doen dan Nederland. Volgens dat zelfde lijstje staat Ijsland op de 10e plaats. Nederland zal denk ik wel wat plaatsen klimmen.

Nederland is een HEEL welvarend land vergeleken met anderen landen. Misschien dat het niet zo ervaren wordt maar het is wel een feit.
We houden anders vrij weinig over van het inkomen dat we krijgen. Daarbij is de middenklasse in Nederland vrij arm te noemen
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:25:55 #180
70859 xFriendx
Alfist
pi_74894362
Gaan verzekeringsmaatschappijen nou ook minder innen aan premies? Premies zijn toch o.a. ook gebaseerd op de consumentenprijs? Maar die zal wel gaan zakken als de BPM komt te vervallen, immers de consumentenprijs zakt daardoor en dient de premie ook te zakken.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:26:29 #181
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74894379
Kdijkstra haalt er allerlei meuk bij die totaal niet relevant is voor de discussie over de kilometerheffing.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:28:44 #182
207469 kdijkstra
pi_74894460
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
Voor een vrij land mogen we anders verdomd weinig. Ik heb ik dicaturen gewoond waar de middenklasse wel degelijk meer vrijheid had.
- Softdrugs gedoogd;
- Erkenning van homo huwelijken;
- Scheiding tussen staat/recht en geloof;
- Geen belemmering in internationale reizen;
- De mogelijkheid om (nagenoeg) alles te kunnen zeggen;
- etc.

Zijn zeer weinig landen die op gelijke voet staan als Nederland. Nederland is voor veel landen het voorbeeld. De VS gebruiken Nederland vaak als voorbeeld hoe het anders kan. Denk aan de ziekenzorg maar ook de wijze waarop de Amerikaanse AFM gaat functioneren. Het gedogen van softdrugs en het erkennen van homohuwelijken begint ook in het buitenland steeds meer erkenning en gekopieerd worden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:29:36 #183
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74894484
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:28 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

- Softdrugs gedoogd;
- Erkenning van homo huwelijken;
- Scheiding tussen staat/recht en geloof;
- Geen belemmering in internationale reizen;
- De mogelijkheid om (nagenoeg) alles te kunnen zeggen;
- etc.

Zijn zeer weinig landen die op gelijke voet staan als Nederland. Nederland is voor veel landen het voorbeeld. De VS gebruiken Nederland vaak als voorbeeld hoe het anders kan. Denk aan de ziekenzorg maar ook de wijze waarop de Amerikaanse AFM gaat functioneren. Het gedogen van softdrugs en het erkennen van homohuwelijken begint ook in het buitenland steeds meer erkenning en gekopieerd worden.
Dat bedoel ik dus.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:29:47 #184
207469 kdijkstra
pi_74894491
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:26 schreef Hukkie het volgende:
Kdijkstra haalt er allerlei meuk bij die totaal niet relevant is voor de discussie over de kilometerheffing.
Heb je helemaal gelijk in. Mijn excuses.

Overigens begint jij ermee met jan modaal.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:19 schreef Hukkie het volgende:
De vrijheden van Jan Modaal zijn niet het issue, waarom vergelijken met andere landen?
De kilometerheffing zoals dat in Nederland voor de deur staat is ook ongekend in andere landen. Dus als we het reizen en woon- werkverkeer vergelijken met andere landen dan wordt Jan Modaal in Nederland ZWAAR genaaid.
Nederland is maar een klein land. In heel London wonen ongeveer even veel mensen als in heel de Randstad. Als je een systeem invoert voor de Randstad dan kun je het ook voor de rest van Nederland invoeren. Overigens zou ik als ik Groninger was het meest gedupeerd voelen.

Een automatisch systeem die landelijk wordt ingevoerd is nieuw. In veel landen moet je al tol betalen en dat is natuurlijk ook een vorm van kilometer beprijsing. Met name in Frankrijk vind ik het duur.

[ Bericht 29% gewijzigd door kdijkstra op 20-11-2009 19:35:33 ]
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 19:34:39 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_74894660
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:28 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

- Softdrugs gedoogd;
- Erkenning van homo huwelijken;
- Scheiding tussen staat/recht en geloof;
- Geen belemmering in internationale reizen;
- De mogelijkheid om (nagenoeg) alles te kunnen zeggen;
- etc.

Zijn zeer weinig landen die op gelijke voet staan als Nederland. Nederland is voor veel landen het voorbeeld. De VS gebruiken Nederland vaak als voorbeeld hoe het anders kan. Denk aan de ziekenzorg maar ook de wijze waarop de Amerikaanse AFM gaat functioneren. Het gedogen van softdrugs en het erkennen van homohuwelijken begint ook in het buitenland steeds meer erkenning en gekopieerd worden.
Wat Hukkie zegt.
On topic please.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:36:18 #186
207469 kdijkstra
pi_74894718
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:34 schreef Lavenderr het volgende:

Wat Hukkie zegt.
On topic please.
Als je even gelezen had dan had ik me ge-excuseerd. Dan nogmaals bij deze.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:36:42 #187
160040 Fastmatti
pi_74894728
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:28 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

- Softdrugs gedoogd;
Alleen gunstig voor tuig
quote:
- Erkenning van homo huwelijken;
Belachelijk
quote:
- Scheiding tussen staat/recht en geloof;
Op zondag mag ik echter geen boodschappen doen
quote:
- Geen belemmering in internationale reizen;
Geldt voor een hoop landen.
quote:
- De mogelijkheid om (nagenoeg) alles te kunnen zeggen;
Behalve dan over Marokannen,
quote:
- etc.
Ik geloof dat het recht om mij vrij te bewegen binnen een land iets hoger staat.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:41:20 #188
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74894891
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:29 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Mijn excuses.

Overigens begint jij ermee met jan modaal.
[..]

Nederland is maar een klein land. In heel London wonen ongeveer even veel mensen als in heel de Randstad. Als je een systeem invoert voor de Randstad dan kun je het ook voor de rest van Nederland invoeren. Overigens zou ik als ik Groninger was het meest gedupeerd voelen.

Een automatisch systeem die landelijk wordt ingevoerd is nieuw. In veel landen moet je al tol betalen en dat is natuurlijk ook een vorm van kilometer beprijsing. Met name in Frankrijk vind ik het duur.
Maar dan ga je weer voorbij aan het feit dat de manier waarop Nederland het systeem wil invoeren zwaar overdone is, als het puur om kilometerbeprijzing zou gaan. Daar zijn al voldoende middelen voor.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:44:47 #189
254860 FinancialBubble
pi_74895004
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:01 schreef kdijkstra het volgende:

London was een van de eerste steden met een spitstoeslag en het heeft een blijvend afname van filevorming gezorgd. Zo zijn er meer voorbeelden.
Het systeem in Nederland is oneindig ingewikkelder en grootschaliger. In Londen wordt niet gedifferentieerd naar plaats, tijd, milieubelasting of gereden afstand. In Londen (en Stockholm ook) gaat het om beprijzing in de (binnen)stad. Beide steden hebben een uitgebreid metronet, dat de reiziger ook zonder kilometerheffing vaak al een sneller en goedkoper alternatief voor de auto biedt. In Nederland gaat het om een landelijk systeem. Wij hebben in dat grote gebied geen alternatief vergelijkbaar met een metro.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:02:01 #190
207469 kdijkstra
pi_74895571
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:41 schreef Hukkie het volgende:

Maar dan ga je weer voorbij aan het feit dat de manier waarop Nederland het systeem wil invoeren zwaar overdone is, als het puur om kilometerbeprijzing zou gaan. Daar zijn al voldoende middelen voor.
Ik vind het systeem ook overdone. Eigenlijk ben ik nog het meest gecharmeerd door het Britse systeem die het makkelijkst (waarschijnlijk ook het goedkoopst) op te zetten is. Alleen is de privacy wel ver te zoeken.

Maar ik ben 100% met je eens dat het overdone is. Denk dat er iets ander achter steekt. Zullen denk ik voornamelijk Nederlandse bedrijven zijn die hiervan gaan profiteren en de kennis die straks wordt opgedaan zal in het buitenland weer verkocht kunnen worden. Zelfde geldt voor de traject controle. In Nederland ooit eens opgezet en in het buitenland verkocht.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:04:27 #191
207469 kdijkstra
pi_74895641
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:44 schreef FinancialBubble het volgende:
In Nederland gaat het om een landelijk systeem. Wij hebben in dat grote gebied geen alternatief vergelijkbaar met een metro.
Daarmee heb je een ijzersterk punt.

Overigens is het niet allemaal koek en ei in Engeland. De trein bijvoorbeeld is volledig geprivatiseerd waardoor de prijzen van de treinkaartjes de pan uit zijn gerezen. In London zelf is goedkoop en goed te verplaatsen. Een forens buiten Londen heeft heel wat minder mogelijkheden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:08:15 #192
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74895789
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:02 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik vind het systeem ook overdone. Eigenlijk ben ik nog het meest gecharmeerd door het Britse systeem die het makkelijkst (waarschijnlijk ook het goedkoopst) op te zetten is. Alleen is de privacy wel ver te zoeken.

Maar ik ben 100% met je eens dat het overdone is. Denk dat er iets ander achter steekt. Zullen denk ik voornamelijk Nederlandse bedrijven zijn die hiervan gaan profiteren en de kennis die straks wordt opgedaan zal in het buitenland weer verkocht kunnen worden. Zelfde geldt voor de traject controle. In Nederland ooit eens opgezet en in het buitenland verkocht.
De toon van je posts is aanzienlijk gematigd, positief. Misschien dat er dan nog een normale discussie kan ontstaan
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:13:46 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74895982
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Nou nee. Er bestaan sinds de introductie ook anonieme OV chipkaarten.

Voor de rest moeten de goeden altijd bloeden voor de kwaden.
Een stapje verder dan...
quote:
Ook dna van buren na moord

DEN HAAG - Buurtbewoners of omstanders moeten na een moord worden verplicht mee te werken aan grootschalige dna-onderzoeken. Het is onverteerbaar dat daders jarenlang uit het zicht van politie en justitie kunnen blijven door 'om principiële redenen' te weigeren dna af te staan.
Hele verhaal
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:27:41 #194
116453 Tarabass
pi_74896416
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een stapje verder dan...
[..]

Hele verhaal
Gewoon zeggen dat je moslim bent, dan is namelijk alles veroorloofd
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:06:56 #195
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74898595
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een stapje verder dan...
[..]

Hele verhaal
Ik zou principieel weigeren om hier aan mee te werken? Wat willen ze doen je opsluiten???
Schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Wat een eng land begint dit te worden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:08:30 #196
207469 kdijkstra
pi_74898663
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:08 schreef Hukkie het volgende:

De toon van je posts is aanzienlijk gematigd, positief. Misschien dat er dan nog een normale discussie kan ontstaan
Mijn mening is op geen enkele manier gewijzigd. Jij bent de eerste die weer eens iets zinvols posts.

Alle voorgaande posters blijven hameren op het feit dat er inbreuk gemaakt wordt op privacy en dat is geen legitiem argument. Justitie heeft nu al middelen om zelfs meer informatie te achterhalen dan wat ze uit de km registratie kastjes kunnen halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 20-11-2009 22:17:33 ]
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:11:58 #197
207469 kdijkstra
pi_74898800
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een stapje verder dan...
[..]

Hele verhaal
Is een heel andere discussie. En stel dat justitie gebruik mag maken van informatie uit de kastjes dan zal de rechter er goedkeuring aan moeten geven. Justitie kan niet even op eigen houtje informatie gaan doorspitten.

AIVD is misschien de uitzondering. Maar in eerdere rechtzaken is al gebleken dat onrechtmatig verkregen bewijs (ook van de AIVD) niet rechtsgeldig zijn. Oftewel de AIVD kan wel kijken maar ze kunnen op basis daarvan niemand veroordelen. Verder sterk de vraag of AIVD wel de organisatie is die zich bezig houdt met snelheidsovertredingen van Jan en alleman.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:16:56 #198
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74898964
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:11 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Is een heel andere discussie. En stel dat justitie gebruik mag maken van informatie uit de kastjes dan zal de rechter er goedkeuring aan moeten geven. Justitie kan niet even op eigen houtje informatie gaan doorspitten.

AIVD is misschien de uitzondering. Maar in eerdere rechtzaken is al gebleken dat onrechtmatig verkregen bewijs (ook van de AIVD) niet rechtsgeldig zijn. Oftewel de AIVD kan wel kijken maar ze kunnen op basis daarvan niemand veroordelen. Verder sterk de vraag of AIVD wel de organisatie is die zich bezig houdt met snelheidsovertredingen van Jan en alleman.
Je bent op de hoogte van de ontwikkeling van Indect? Vast niet anders had je deze onzin niet gepost.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:23:25 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74899194
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:11 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Is een heel andere discussie. En stel dat justitie gebruik mag maken van informatie uit de kastjes dan zal de rechter er goedkeuring aan moeten geven. Justitie kan niet even op eigen houtje informatie gaan doorspitten.

AIVD is misschien de uitzondering. Maar in eerdere rechtzaken is al gebleken dat onrechtmatig verkregen bewijs (ook van de AIVD) niet rechtsgeldig zijn. Oftewel de AIVD kan wel kijken maar ze kunnen op basis daarvan niemand veroordelen. Verder sterk de vraag of AIVD wel de organisatie is die zich bezig houdt met snelheidsovertredingen van Jan en alleman.
Nope, maar ik denk dat je wel snapt waar het heengaat in de toekomst. Als men nu al begint te ouwehoeren over verplicht DNA afstaan als je in de buurt van een misdrijf bent geweest, kun je op je klompen aanvoelen dat "het in de buurt zijn" heel makkelijk met die kastjes uit te voeren is.

We gaan dit topic nog wel eens kicken in 2015 ofzo.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:35:38 #200
207469 kdijkstra
pi_74899628
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef AchJa het volgende:

Nope, maar ik denk dat je wel snapt waar het heengaat in de toekomst. Als men nu al begint te ouwehoeren over verplicht DNA afstaan als je in de buurt van een misdrijf bent geweest, kun je op je klompen aanvoelen dat "het in de buurt zijn" heel makkelijk met die kastjes uit te voeren is.

We gaan dit topic nog wel eens kicken in 2015 ofzo.
Jij hebt zeker wel in de gaten dat hier sprake is van een onopgeloste zaak die de regio aardig bezig houdt. Een combinatie van verkrachting en moord kan ik me best voorstellen dat er even over de privacy regelgeving heen gestapt kan worden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')