quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van de ontwikkeling van Indect?
Precies. En aangezien de voormalig hoofdofficier van justitie automobilisten gelijk heeft gesteld aan huurmoordenaars weet je wel wat de automobilist staat te wachten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:35 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Jij hebt zeker wel in de gaten dat hier sprake is van een onopgeloste zaak die de regio aardig bezig houdt. Een combinatie van verkrachting en moord kan ik me best voorstellen dat er even over de privacy regelgeving heen gestapt kan worden.
Nee, daar is geen sprake van, dat wordt er bij gehaald als een voorbeeld waarbij men er gemakshalve vanuit gaat dat met de afname van DNA van de hele goegemeente de dader gepakt zou zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:35 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Jij hebt zeker wel in de gaten dat hier sprake is van een onopgeloste zaak die de regio aardig bezig houdt. Een combinatie van verkrachting en moord kan ik me best voorstellen dat er even over de privacy regelgeving heen gestapt kan worden.
En toch wordt de informatie met dat dure systeem doorverkocht aan het buitenland, volgens jou. Waarom zouden ze de moeite doen als die informatie al betrokken kan worden?quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mijn mening is op geen enkele manier gewijzigd. Jij bent de eerste die weer eens iets zinvols posts.
Alle voorgaande posters blijven hameren op het feit dat er inbreuk gemaakt wordt op privacy en dat is geen legitiem argument. Justitie heeft nu al middelen om zelfs meer informatie te achterhalen dan wat ze uit de km registratie kastjes kunnen halen.
Er wordt tegenwoordig veelvuldig gebruik gemaakt van smoesjes. Is het niet het milieu, dan is het wel de crisis of de varkensgriep. Als dat nergens op slaat spreken ze je aan op je veiligheidsgevoel. Voorbeeldje:quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, daar is geen sprake van, dat wordt er bij gehaald als een voorbeeld waarbij men er gemakshalve vanuit gaat dat met de afname van DNA van de hele goegemeente de dader gepakt zou zijn.
Maar als jij akkoord gaat dat je als potentiele verdachte wordt gezien be my guest. Ik zit er iig niet op te wachten.
Van de 3800 auto's was er dus één met potentiële inbrekers. Die andere 3799 hebben deel moeten nemen, net zoals dat in de WO2 gebeurde. Je hele leven werd even snel door de scan gegooid om te kijken of je wel braaf genoeg was. En iedereen die niet meewerkt is verdacht. En het is herfstquote:Zestien arrestaties bij wegblokkades politie
Uitgegeven: 20 november 2009 07:39
TILBURG - De politie heeft donderdagavond zestien arrestaties verricht tijdens een grote controleactie in Brabant. Ongeveer 3800 auto's werden gecontroleerd. Het doel van de actie was om inbrekers, straatrovers en overvallers van straat te plukken, meldde de politie.
De aanhoudingen werden onder meer verricht wegens openstaande boetes, het beledigen van de politie, illegaal verblijf in Nederland en het negeren van stoptekens.
Ook werden twee gezochte inbrekers in de boeien geslagen. Tijdens de actie werden 21 auto's in beslag genomen wegens openstaande belastingschulden.
Veel passanten werden betrapt op kleinere misstappen, zoals verkeersovertredingen, rijden onder invloed en drugsbezit. Zij kregen een boete of een waarschuwing.
Wintermaanden
Volgens de politie werd tot de actie besloten wegens het stijgende aantal overvallen en inbraken in de donkere wintermaanden. Circa 150 agenten en vijftig andere controleambtenaren bemanden wegblokkades in Tilburg, Breda, Oosterhout en Bergen op Zoom.
Ik zal voor de zoveelste keer mijn C1 als voorbeeld nemen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Auto's worden niet zuiniger?
Voor de rest lijkt de omslagpunt ergens bij de 15000km te liggen. Lijkt me een gemiddeld aantal. Staat trouwens als commentaar bij dat bij de berekening uit is gegaan van maximum bedragen en mogelijk naar beneden wordt bijgesteld.
Het enige wat roet in het eten kan gooien zijn de provinciale belastingen maar daar zou nu over worden onderhandeld.
Ik ben nog steeds op zoek naar de gerechtelijke grondslag waarop ze dit mogen doen, zomaar 3800 automobilisten aanhouden om te kijken of er iets mis is is naar mijn idee niet helemaal onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op zaterdag 21 november 2009 08:42 schreef Tarabass het volgende:
Van de 3800 auto's was er dus één met potentiële inbrekers. Die andere 3799 hebben deel moeten nemen, net zoals dat in de WO2 gebeurde. Je hele leven werd even snel door de scan gegooid om te kijken of je wel braaf genoeg was. En iedereen die niet meewerkt is verdacht. En het is herfst
Ze verklaren ook parkeerplaatsen langs de snelwegen tot risicogebied en lijden dan al het verkeer over deze parkeerplaats. Rechters keuren deze frauduleuze manier nog goed ook.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:15 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar de gerechtelijke grondslag waarop ze dit mogen doen, zomaar 3800 automobilisten aanhouden om te kijken of er iets mis is is naar mijn idee niet helemaal onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Die Koopmans moet zich schamen, door zoveel onzin te verkondigen in dat programma. Wat een aanfluiting.quote:Op zondag 22 november 2009 18:26 schreef servus_universitas het volgende:
Ik beveel graag de uitzending van Buitenhof van hedenochtend aan:
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42503068/
Het laatste item is een debat tussen Aptroot (VVD) en Koopmans (CDA) over dit onderwerp. Aptroot is fel tegenstander ("het wordt één grote klerezooi"), terwijl Koopmans deze maatregel "te mooi om waar te zijn, maar het is wel waar" noemt. Koopmans verzekert ons dat de privacy ten zeerste wordt beschermd, behalve in het geval van een strafrechtelijk onderzoek: "als het bijvoorbeeld gaat om een pedo."
Ja, het viel mij ook op hoe eenvoudig hij met allerlei grootse beloftes over tafel kwam. Wel fantastisch dat Aptroot wees op de misleiding van het rekenprogramma op de website van het ministerie.quote:Op zondag 22 november 2009 18:33 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die Koopmans moet zich schamen, door zoveel onzin te verkondigen in dat programma. Wat een aanfluiting.
'60% Minder files en het is ook nog eens goed voor de welvaart.'
Je kon erop wachten....heeft ie niet ergens nog het woord terrorist tussen kunnen proppen? doet t ook altijd goedquote:Op zondag 22 november 2009 18:26 schreef servus_universitas het volgende:
"als het bijvoorbeeld gaat om een pedo."
16 euro per jaar? Is dat niet per maand? Ik vind 16 euro per jaar wel heel erg laag ook al is het een mini wagentje.quote:Op zaterdag 21 november 2009 08:57 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik zal voor de zoveelste keer mijn C1 als voorbeeld nemen.
Voor invoering Kilometerheffing:
Wegenbelasting 16 euro per jaar.
Na invoering Kilometerheffing:
15.0000 km a 1,5 cent: 225 Euro + Provinciale belasting
Ik rij 30.000 km , dat is 450 Euro + Provinciale belasting.
Ik word wel beloond he met mijn zuinige rijden..
Dat wordt een leuke bende die kilometerheffingquote:1. De investeringen in in satellieten en elektronische systemen kosten ongeveer 3 miljard.
2. De Incassokosten bedragen jaarlijks 900 miljoen per jaar.
3. Provincies gaan een "ingezetenbelasting" invoeren om de afschaffing van de wegenbelasting te compenseren. Hierdoor gaan de kosten voor de burger alsnog omhoog!
4. Er wordt verwacht dat er 350.000 bezwaarschriften per jaar door automobilisten worden verstuurd. Al deze bezwaarschriften moeten worden behandeld door ambtenaren, die aan de economie worden onttrokken en daardoor geen bijdrage leveren aan de economie, sterker nog, ze moeten worden betaald door de belastingbetaler.
5. Minister Eurlings verwacht 4.700 rechtzaken per jaar.
Er wordt gegooid met cijfers waarvan onduidelijk is wat de grond daarvan is. 50% filevermindering is genoemd in een artikel van De Volkskrant, n.a.v. een onderzoek dat door de minister zelf is geregeld. Op zo'n manier kan je natuurlijk aan uitkomsten krijgen wat je wel.quote:Op zondag 22 november 2009 18:35 schreef servus_universitas het volgende:
Ja, het viel mij ook op hoe eenvoudig hij met allerlei grootse beloftes over tafel kwam. Wel fantastisch dat Aptroot wees op de misleiding van het rekenprogramma op de website van het ministerie.
quote:VVD en SP ageren tegen 'kastje van Camiel'.
DEN HAAG - De oppositiepartijen VVD en de SP vinden het onzinnig om geld te investeren in een kastje voor auto's om de kosten van autorijden vast te stellen. Dat stelden Tweede Kamerleden Charlie Aptroot (VVD) en Emile Roemer (SP) zondag.
Hun collega Ger Koopmans van regeringspartij CDA verklaarde in het televisieprogramma Buitenhof dat het CDA een dergelijke spitsheffing alleen rondom Amsterdam wil. Maar de christendemocraat heeft geen problemen met het 'kastje van Eurlings', zoals de SP het noemt. Met dat kastje kan worden bijgehouden hoeveel kilometer een auto aflegt en op basis daarvan kan de automobilist een rekening krijgen.
Koopmans vertrouwt er op dat de privacy van automobilisten daarbij gewaarborgd zal worden. De VVD en de SP denken daar anders over. Beide partijen zijn bekende tegenstander van de plannen voor een kilometerheffing van minister Camiel Eurlings (Verkeer). Ze vinden het te duur en te ingewikkeld. De VVD is inmiddels een stickeractie tegen de kilometerheffing begonnen. De SP is niet tegen een prijs per kilometer maar vindt dat dit gewoon via de accijns op brandstof kan. „Dan betalen mensen ook per kilometer en worden niet zuinige auto's extra belast.”
Bij buitenhof zeiden ze dat het eerste kastje betaald wordt, maar als die vervolgens kapot gaat dan mag je zelf dokken. Ben benieuwd hoe duur dat grapje gaat worden.quote:Op zondag 22 november 2009 23:56 schreef HarryP het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de automobilist die kastjes gewoon zelf mag gaan kopen!
Tuurlijk werkt het niet 1,2,3.quote:Op zondag 22 november 2009 23:58 schreef qonmann het volgende:
Zijn er al landen waar ze zo'n kastje hebben, vergelijkbaar met Nederland?
Zo nee, dan zie ik het nog niet zo 1-2-3 werken
Hoppa dit dus!quote:Op zondag 22 november 2009 20:25 schreef ASroma het volgende:
ik vindt dat de nederlander ook wel eens een ruggegraat mag tonen en eens massaal af te komen op protesten etc. We zeuren wel maar iets ondernemen doen maar weinigen.
Ja.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:00 schreef RvLaak het volgende:
Als er nog meer suggesties zijn voor de OP... Graag
Vannochtend op de radio hoorde ik dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking VOOR invoering van de kilometerheffing is.quote:Op zondag 22 november 2009 20:25 schreef ASroma het volgende:
ik vindt dat de nederlander ook wel eens een ruggegraat mag tonen en eens massaal af te komen op protesten etc. We zeuren wel maar iets ondernemen doen maar weinigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |