Jij hebt niet door dat wetenschap een geloof is voor jou. Ga bij jezelf te rade en je vindt bewijs genoeg dat dat zo is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:53 schreef R0N1N het volgende:
Er is een wereld van verschil tussen "Ik vermoed dat er wel eens een ziel zou kunnen bestaan, los van het lichaam" & "er bestaat een ziel"
... en "Ik denk dat IK niet zonder geloof kan in MIJN leven" & "Mensen kunnen niet leven zonder geloof".
Het eerste is prima, bij het tweede doe je een claim, waarvoor je bewijs MOET hebben. Heb je dat niet, hou dan gewoon je mond.
Jij gaat ws. af op wat de wetenschap jou influistert met berekeningen en een grafiekje en je gaat al overstag.quote:Het gaat uiteindelijk allemaal om waarheidsvinding toch ? - en welke methode hebben we daar zoal voor ... ?
Alles wat niet gemeten of bewezen kan worden door de "gereedschappen" en de tunnelvisie van de wetenschap, is automatisch niet aannemelijk in jouw belevingswereld. Ik vind dat je zo erg veel mist.quote:... en als jouw ideen niet door die methode bewezen kunnen worden, wil dat nog niet meteen zeggen dat het er niet is, maar is het wel simpelweg niet aannemelijk. DAT is NIET de 'schuld' van de wetenschap of zo.
1. Wetenschaps-aanhangers zijn naar mijn mening ook 'believers'. Ik wed dat jij een goed argument en een paar statistiekjes ook maar meteen aanneemt als zoete koek. Jij weet eigenlijk niet of ze echt gelijk hebben of niet. Je dénkt dat zij gelijk hebben. En dat is puur gebasseerd op geloof. Gelóóf dat de wetenschap beter is.quote:DAAR komen al die discussies van.
De nuance ontbreekt volledig, met name (maar niet uitsluitend) aan de 'believers' kant.
Als er kennis blijkt te zijn van een vorm van gedachtekracht die wij als gehele mensheid zouden kunnen gebruiken? Of kennis dat mensen geen regeringen of andere grote instanties nodig hebben? Dan zou de wereld in rep en roer zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:11 schreef Michielos het volgende:
Ok, Mediaconsument heeft geen argumenten. Jammer maar helaas. Weer verder OT?
Ik heb wel een goede. Welk belang wordt ermee geschapen als paranormaal onderzoek vervalst zou worden. Wat zou het grote geld hierachter zijn?
Ik zie het potentieel niet bij oorlogen of militaire operaties.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zodat de gewone man niet weet dat er allemaal speciale krachten zijn die het leger wel kan gebruiken, zoiets ofzo ?
Vertrouwen = geloven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:16 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Met de nadruk op "simpele"
Met echte logica heeft het weinig van doen.
[..]
"Geloof" jij dat nou maar lekker, maar kap er nou eens mee het als 'feit' te verkondigen. Heb het je al een paar keer proberen uit te leggen dat in mijn leven geloof GEEN ENKELE rol speelt, "Geloof" is iets voor waar aannemen zonder shred of evidence. Zodra je die 'definitie' niet wenst te respecteren ... heeft een discussie over geloof en wetenschap geen enkele zin.
... en voor je er weer mee komt, nee ik geloof niet in mijzelf of anderen ... ik vertrouw erop, op basis van zelfkennis etc.etc.etc.
Gast .. die gast gebruikt trucsquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als er kennis blijkt te zijn van een vorm van gedachtekracht die wij als gehele mensheid zouden kunnen gebruiken? Of kennis dat mensen geen regeringen of andere grote instanties nodig hebben? Dan zou de wereld in rep en roer zijn.
Belangen, daar gaat het om.
http://skoften.net/index/video/licht_ontvlambare_man
Is een mooi voorbeeld van dit verhaal. Met chi kun je erg veel bereiken, maar bestaat chi eigenlijk wel? Wat als mensen hier zonder al te veel moeite gebruik van kunnen maken, en ze dat nieteens doorhebben? Wat als het algemene kennis zou zijn dat dit soort verhalen bij iedereen van toepassing is? Dan zou de wereld waarin wij geloven toch vergaan?
Dat is vaker geprobeerd, maar zonder instanties wordt het vrij snel een chaos en zeker voor iele mannetjes als wij (quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als er kennis blijkt te zijn van een vorm van gedachtekracht die wij als gehele mensheid zouden kunnen gebruiken? Of kennis dat mensen geen regeringen of andere grote instanties nodig hebben? Dan zou de wereld in rep en roer zijn.
Ik heb al eerder mijn mening over John Chang gegeven : Energiequote:http://skoften.net/index/video/licht_ontvlambare_man
Is een mooi voorbeeld van dit verhaal. Met chi kun je erg veel bereiken, maar bestaat chi eigenlijk wel? Wat als mensen hier zonder al te veel moeite gebruik van kunnen maken, en ze dat nieteens doorhebben? Wat als het algemene kennis zou zijn dat dit soort verhalen bij iedereen van toepassing is? Dan zou de wereld waarin wij geloven toch vergaan?
Op fora is dat niet zo gek, daar zitten nogal es mensen die een grote bek hebben maar de bijbehorende kennis missen; daar is dit medium ideaal voor. Wat je met "de praktijk" bedoelt is me niet helemaal duidelijk. In dagelijkse gesprekken? In de academische wereld?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:39 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je zegt dat wetenschaps-aanhangers eigenlijk heel genuanceert onderscheid maken tussen
quote:
[..]
In de praktijk en op fora merk je daar helemaal niets van. het is gewoon bashen bashen bashen. Je kan je als individu die arrogante houding alleen aanmeten als jij zelf denkt dat jij de enige echte waarheid hebt. En zo arrogant is de wetenschap eigenlijk. Die nuances waar jij het mee eens bent is niet meer dan PR.
Je kunt wel naïf blijven doen over dat wij als gewone man toegang hebben tot alle mogelijke beschikbare wetenschap, daar zul je niet veel verder mee komen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zodat de gewone man niet weet dat er allemaal speciale krachten zijn die het leger wel kan gebruiken, zoiets ofzo ?
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Er wordt hier toch ook gedegen onderbouwing gegeven?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Nuances zijn in dit topic onbelangrijk. Complete posts worden als onzin en nonsens afgedaan, alleen omdat een mening niet geaccepteerd word.
Nee, dit is niet wat ik eruit haal en ik vraag me dan ook af hoe jij dit topic leest en interpreteert.quote:Daar gaat het namelijk om in dit topic en forum, er wordt niet geaccepteerd dat er mensen zijn die over andere dingen nadenken dan huis, tuin en keuken verhalen. De medemens is gek, want de wetenschappers hebben gelijk!
Als het zo een topsecret is.. als niemand ervan weet.. hoe weet jij dan dat ze bestaan?quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je kunt wel naïf blijven doen over dat wij als gewone man toegang hebben tot alle mogelijke beschikbare wetenschap, daar zul je niet veel verder mee komen.
Je hebt dan ook nogsteeds niet begrepen dat ik aangeef dat een groot aantal onderzoeken, uitgevoerd door het amerikaanse leger, of andere instanties, niet naar buiten komen, omdat het onder top-secret valt.
Of het moet zijn dat jij een manier hebt om aan deze informatie te komen?
Waarvoor denk je dat vaccins gebruikt kunnen worden?quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is vaker geprobeerd, maar zonder instanties wordt het vrij snel een chaos en zeker voor iele mannetjes als wij () zou het niet zo fijn zijn als het recht van de sterkste weer gaat gelden.
[..]
John Chang debunked.
http://www.youtube.com/watch?gl=IT&hl=it&v=00sZoY7ILPU&feature=related
Maar inderdaad, wat als..?
Als mensen daar zonder al te veel moeite gebruik van kunnen maken, zouden we het dan niet zonder al te veel moeite kunnen aantonen ?
Denk daar nou eens over na, en vraag je af waarom dat dan nog steeds niet gebeurt.
Omdat de term top-secret classified information bestaat? Er zullen wel meer vertalingen zijn verwacht ik.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
Als het zo een topsecret is.. als niemand ervan weet.. hoe weet jij dan dat ze bestaan?
Of beter wat gebeurt er, als je gezond bent? Of als je jezelf fit voelt?quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarvoor denk je dat vaccins gebruikt kunnen worden?
Daarbij, hoe kan het dat het gros van de mensen op de wereld zo ongezond is?
Wat gebeurt er als je ongezond bent?
Huh ? Wat zeg ik daarover dan ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je kunt wel naïf blijven doen over dat wij als gewone man toegang hebben tot alle mogelijke beschikbare wetenschap, daar zul je niet veel verder mee komen.
Tuurlijk snap ik wel dat je dat aangeeft, en ja, natuurlijk zijn er een boel geheime onderzoeken.quote:Je hebt dan ook nogsteeds niet begrepen dat ik aangeef dat een groot aantal onderzoeken, uitgevoerd door het amerikaanse leger, of andere instanties, niet naar buiten komen, omdat het onder top-secret valt.
Jawel hoor, dat kan ik heel goed.quote:Of het moet zijn dat jij een manier hebt om aan deze informatie te komen?
Dat is net zoiets als met aliens en de verhalen daaromheen, de term disclosure is dan ook bekend. Dat soort informatie is dan ook gevaarlijk om zomaar los te laten binnen de maatschappij volgens mij. In tussentijd kun je de mensen die denken dat er aliens zijn, niet belachelijk maken.
Dat waren de Ray Hyman resultaten. Die zijn in te zien. Er kwam niks uitquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:28 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Omdat de term top-secret classified information bestaat? Er zullen wel meer vertalingen zijn verwacht ik.
Het is dan ook bekend dat de CIA onderzoek heeft gedaan naar remote viewing bijvoorbeeld. Dat zijn resultaten die ik graag in zou willen zien.
Het is moeilijk om hier objectief over te blijven inderdaad, jij post hier dan ook niet regelmatig heb ik het idee.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:24 schreef Haushofer het volgende:
Nee, dit is niet wat ik eruit haal en ik vraag me dan ook af hoe jij dit topic leest en interpreteert.
Hmmmmmm even denken, da's een moeilijke...quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarvoor denk je dat vaccins gebruikt kunnen worden?
Omdat het gros van de wereld niet beschikt over goede sanitaire voorzieningen, hygiene en medicijnen ?quote:Daarbij, hoe kan het dat het gros van de mensen op de wereld zo ongezond is?
Dan word je dik en vadsig zoals ik, en ga je mensen lastig vallen op fora.quote:Wat gebeurt er als je ongezond bent?
Net zoals er keer op keer gezegd wordt dat iedereen die in wat spiritueels geloofd in elke paranormale claim geloofd en wetenschap helemaal afgezworen heeft.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het verschil is dat de manier waarop ik me uitdruk niet impliceert dat ik zou denken dat alles dat niet wetenschappelijk bewezen is niet bestaat, en dat is een wezenlijk verschil zoals ik je probeer uit te leggen.
Nee hoor, als er een trein over me heen rijdt ben ik nog steeds dood, als ik van de trap val kan ik nog steeds mijn nek breken, als ik stress op mijn werk heb kan ik nog steeds koppijn krijgen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Of beter wat gebeurt er, als je gezond bent? Of als je jezelf fit voelt?
Dan kun je alles aan toch?
Zo komt het over op mij.quote:
Zolang je niet weet waar die over gaan, en wat de resultaten hiervan zijn, kun je niet spreken van enige vorm van zekerheid op dit gebied volgens mij.quote:Tuurlijk snap ik wel dat je dat aangeeft, en ja, natuurlijk zijn er een boel geheime onderzoeken.
Ik neem aan dat je wel beters te doen hebt met je leven dan mensen belachelijk te maken.quote:Jawel hoor, dat kan ik heel goed.
Kijk dit eens :
En zeg dan nog eens serieus dat ik dat niet belachelijk mag maken
Nu doe je weer zo'n uitspraak die ik nooit zie !quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Net zoals er keer op keer gezegd wordt dat iedereen die in wat spiritueels geloofd in elke paranormale claim geloofd en wetenschap helemaal afgezworen heeft.
Niet aan mij in ieder geval, en niet aan de mensen die ik hier ken.quote:Dat moeten de "believers" ook elke keer weer opnieuw uitleggen.
Oh, maar daar was ik bij jou al lang achter hoor, ik vind jou ook een van de leukere discussiepartners.quote:Laten we het erop houden dat ik begrijp dat jij best open staat voor dingen, maar dat je tot nu to geen redenen ziet om aan te nemen dat dat misschien waar is en dat ik wel geloof in het een en ander, maar niet dom en blind overal achteraan ren en wetenschap als onzin zie, sterker nog, wetenschap meestal juist vooraan heb staan.
Als je fit bent, is je brein scherp genoeg om te voorkomen dat de trein over je heen rijdt. Of je moet het willen, dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:33 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee hoor, als er een trein over me heen rijdt ben ik nog steeds dood, als ik van de trap val kan ik nog steeds mijn nek breken, als ik stress op mijn werk heb kan ik nog steeds koppijn krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |