abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:05:43 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71621051
het voelt electrostatisch van nature.
als je ergens energie naartoe wilt laten stromen, moet je eens proberen je volledig bewust te zijn van het lichaamsdeel.

heb per ongeluk deuren geopend waardoor ik het ook buiten het lijf kan voelen, en kan mn eigen energie 'vastpakken'.
pi_71638688
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Zeg eens, o slimme, om wat voor energie gaat het ? Electromagnetisch ?
Bij magnetiseren wel. Al is het dan niet "electro"magnetisch. Bij reiki heet de energie zelf ook reiki. Het woord bestaat dan ook uit twee delen, rei en ki, hetgeen vertaald uit het Japans universele levensenergie betekent. Energie is alomtegenwoordig en overal beschikbaar, maar je moet je ervoor openstellen om ermee te werken. En dat kan iedereen, ook jij. Het is echt geen "gave" of iets waarmee wij ons beter proberen voor te doen, of ons beter voelen. Ja, we voelen ons wel beter na een behandeling, maar niet beter dan een ander.

Ik zou zeggen, laat je eens met reiki behandelen of doe zelf een cursus en test het aan je eigen ondervindingen. Of wil je alles op een puur wetenschappelijke zilveren schaal aangeboden krijgen zonder het zelf te ervaren? Jammer, want dan kom je erachter dat er veel meer is dan jij en ik weten. Soms moet je dingen gewoon ervaren, ook al kun je ze niet meten of niet verklaren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71638855
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ben jij nu niet degene die "een slapend been" veroordeeld?
Nee, ik reageer op de reactie van iemand die als zeer sceptisch bekend staat als het op spirituele zaken aankomt. Zoals ik hem heb leren kennen veroordeelt hij juist bij voorbaat zaken die hij niet kan verklaren tot de status van "het bestaat niet". Het gaat een beetje als volgt:

"Probeer reiki eens, het is goed voor je"
"Ik wil eerst wetenschappelijk bewijs zien"
"Heb ik niet voor je, maar probeer het eens en oordeel daarna zelf"
"Nee, het kan niet werken als ik geen bewijs zie"

Waarbij elk der partijen op hun eilandje blijft staan zonder dat er enige overeenstemming mogelijk is. Ik wil wel naar zijn eilandje zwemmen om hem bewijs te leveren, maar dat heb ik niet. Daarom is het zinvoller dat hij naar mijn eilandje zwemt om daar zelf te ervaren wat er nog meer is dan zijn beperkte wetenschap. Maar helaas, Led wil niet naar me toezwemmen.

Bang om door reiki-haaien te worden verslonden denk ik
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:50:20 #29
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71642755
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Bij magnetiseren wel.
Koel, dat zou dus gewoon meetbaar moeten zijn.
quote:
Al is het dan niet "electro"magnetisch.
Huh ?
Het is electromagnetisch maar niet "electro"magnetisch ?
quote:
Bij reiki heet de energie zelf ook reiki. Het woord bestaat dan ook uit twee delen, rei en ki, hetgeen vertaald uit het Japans universele levensenergie betekent. Energie is alomtegenwoordig en overal beschikbaar, maar je moet je ervoor openstellen om ermee te werken. En dat kan iedereen, ook jij. Het is echt geen "gave" of iets waarmee wij ons beter proberen voor te doen, of ons beter voelen. Ja, we voelen ons wel beter na een behandeling, maar niet beter dan een ander.

Ik zou zeggen, laat je eens met reiki behandelen of doe zelf een cursus en test het aan je eigen ondervindingen. Of wil je alles op een puur wetenschappelijke zilveren schaal aangeboden krijgen zonder het zelf te ervaren? Jammer, want dan kom je erachter dat er veel meer is dan jij en ik weten. Soms moet je dingen gewoon ervaren, ook al kun je ze niet meten of niet verklaren.
Jij hebt blijkbaar het idee dat ik Reiki niet geprobeerd zou hebben, hoe kom je daarbij ?
FYI, iemand heeft 't op mijn arm losgelaten toen ik last van mijn pols had.
Niks van gemerkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Led_ op 06-08-2009 08:57:15 ]
zzz
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:55:51 #30
31101 _Led_
pi_71642828
Edit: dubbelop.
zzz
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:59:31 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71642897
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:55 schreef _Led_ het volgende:
Edit: dubbelop.
Laten we topic niet kapen in naam van de wetenschap.. sommige mensen ervaren energie, willen dat graag delen en niet verslonden worden door de wetenschappers.
Je bent vrij om je topic te openen om te zien in hoeverre de energie meetbaar zou zijn
The truth was in here.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:20:08 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71646418
niet elektromagnetisch maar elektrostatisch, t voelt zoals een crt TV.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:36:59 #33
202348 Susi
Temple of Love
pi_71651953
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Manke het volgende:
het voelt electrostatisch van nature.
als je ergens energie naartoe wilt laten stromen, moet je eens proberen je volledig bewust te zijn van het lichaamsdeel.

heb per ongeluk deuren geopend waardoor ik het ook buiten het lijf kan voelen, en kan mn eigen energie 'vastpakken'.
Met name het sturen van energie wil ik gaan ontwikkelen ja. Heb er al leesvoer voor, ben benieuwd wat ik kan bereiken.
pi_71664885
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:50 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Koel, dat zou dus gewoon meetbaar moeten zijn.
[..]

Huh ?
Het is electromagnetisch maar niet "electro"magnetisch ?
[..]

Jij hebt blijkbaar het idee dat ik Reiki niet geprobeerd zou hebben, hoe kom je daarbij ?
FYI, iemand heeft 't op mijn arm losgelaten toen ik last van mijn pols had.
Niks van gemerkt.
Maar Led, dat jij het op dat moment toevallig niet waargenomen hebt, wil toch niet zeggen dat het niet bestaat? Misschien zijn sommige mensen er gevoeliger voor dan anderen. Net zoals iemand last kan hebben van geluid dat een ander niet eens opmerkt. Dan is het toch niet meteen zo dat dat geluid "er niet is"?

Overigens vind ik het (zonder meteen in het spirituele hoekje te willen gaan zitten of rücksichtlos allerlei dingen voor waar aan te nemen) altijd machtig interessant als mensen dit soort dingen kunnen voelen/zien/waarnemen/ten gunste van anderen aanwenden.
pi_71689825
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:14 schreef Susi het volgende:
Zijn er veel mensen die bewust zijn van de energie/energiebaan die door hun lichaam stroomt ? In principe hoort het natuurlijk door je hele lijf te gaan, maar bij mij gaat het voornamelijk door mijn onderbenen, pas als ik ontspannen in bed lig voel ik wel eens een soort van 'golven energie' naar boven stromen.
Binnenkort ga ik proberen om ook op andere momenten dan 's avonds laat mijn energiebanen vrij te maken, om het in elk geval ook boven mijn knieën toe te laten.

En hoe ervaren jullie je energie ? Als een soort van tintelingen ? En wat doen jullie er mee, kunnen jullie het 'doorgeven' ?
Adem in, voel je aandacht vanaf je tenen tot je zwaartepunt gaan (ergens bij je navel)
Adem uit voel de aandacht vanuit je vingertoppen en kruin naar je zwaartepunt gaan.

Doe dit om en om.
(dus adem in vanaf vingertoppen en adem uit vanaf tenen)

Je kan er kleur bij visualiseren.

Goud/wit vanaf de kruin en groen vanaf de grond, blauw in je zwaartepunt.
(is chakra technisch niet juist, maar is niet zo erg)

Tegelijk kan je voorstellen dat bij je inademing energie vanaf het universum je lichaam voedt, en bij je uitademing een grijzige wolk je lichaam verlaat.

Als je dit doortrekt naar elementaal ademen met de porien in je huid kan je daar beter niet te intensief mee beginnen.

Doorgeven van deze 'energie' is niezo moeilijk.

Neem een kat op schoot en voel de energie het dier verlichten.
(naja, ik houd van katten, werkt ook wel met honden, maar die zijn zowiezo al aanhankelijk)

Kan je ook vogels op straat mee gerust stellen.
Werkt erg goed met duiven
(kraaien zijn vet eigenwijs, coole beesten )

Doorgeven naar mensen kan ook.
Wegzuigen ook.

Het gaat om aandacht.
Ook zonder bewuste erkenning van iemand anders van de aandacht kunnen sommige mensen de stroom energie die je kan uitzenden met bijvoorbeeld je handen gewoon zien.
(ik vind kinderen ook lief )
pi_71695710
Bassos, met katten moet je erg voorzichtig zijn met dit soort dingen. Die schijnen daar extreem gevoelig voor te zijn. Reiki kan zelfs gevaarlijk zijn voor katten.
Verder waardeer ik jouw bijdrage in dit topic bijzonder. Ik ga het uitproberen! (Maar niet met mijn kat )
pi_71696757
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:16 schreef Gwywen het volgende:
Bassos, met katten moet je erg voorzichtig zijn met dit soort dingen. Die schijnen daar extreem gevoelig voor te zijn. Reiki kan zelfs gevaarlijk zijn voor katten.
Verder waardeer ik jouw bijdrage in dit topic bijzonder. Ik ga het uitproberen! (Maar niet met mijn kat )
Ik moet helaas bekennen dat mijn katten uiteindelijk niet meer zonder wilden.

twee zijn er achter me aan gegaan een tijdje nadat ik uit huis ging.
de derde is gewoon rustig oud geworden.

Er is wel een hele tijd schoonheid ervaren door zowel mijn katten als ook ik.
(er was 1 kat mijn verantwoordelijkheid, maar ja, als je dan toch eten geeft laat ik die andere niet onbetuigd)
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:15:42 #38
31101 _Led_
pi_71752507
Het zou fijn zijn als er een manier was waarop we die energie konden meten (ik ben namelijk nog steeds benieuwd wat voor soort energie het nou is).
Dan konden we 'm opslaan en gebruiken; handig als je mobiele telefoon onverwacht leeg raakt of als je auto niet wil starten.
zzz
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:18:15 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71753487
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:15 schreef _Led_ het volgende:
Het zou fijn zijn als er een manier was waarop we die energie konden meten (ik ben namelijk nog steeds benieuwd wat voor soort energie het nou is).
Dan konden we 'm opslaan en gebruiken; handig als je mobiele telefoon onverwacht leeg raakt of als je auto niet wil starten.
Kan ook wel hoor.

En je kan het ook zelf oefenen blijkbaar

Nu nog onderzoekers en financiëers (belangrijk) vinden die het daadwerkelijk willen onderzoeken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:34:36 #40
31101 _Led_
pi_71753849
John Chang staat nou niet bepaald hoog op mijn geloofwaardigheidsladder
zzz
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:00:46 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71754430
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:34 schreef _Led_ het volgende:
John Chang staat nou niet bepaald hoog op mijn geloofwaardigheidsladder
Dat is jouw keuze natuurlijk .
Vrijheid
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:22:50 #42
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71755022
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:25:37 #43
31101 _Led_
pi_71755106
quote:
Adobe Premiere is een leuk stukje software
zzz
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:52:31 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71763109
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Adobe Premiere is een leuk stukje software
http://www.news.harvard.edu/gazette/2001/05.24/14-taichi.html
quote:
In 1984, Lee collaborated with a team of researchers at Massachusetts General Hospital to measure the effects of chi energy on cancer growth in mice. The "purely academic" research project proved to have some statistically significant results. The mice that received Lee's chi energy treatment had a 10-day delay in tumor development versus the control group. Even more startling, Lee never actually touched the mice, which were kept in plastic containers throughout the study.
Vrijheid
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:05:57 #45
31101 _Led_
pi_71763466
Ik kan er verder weinig wetenschappelijke bronnen over vinden, die beweringen zeggen me niet zo veel.

Als die man in dat filmpje van Summers echt zo'n ki-ball kan maken kan ie trouwens Randi's geld gaan ophalen
Ik denk alleen niet dat 't zo is, helemaal omdat het filmpje afkomstig is van iemand die daarvoor filmpjes gepost heeft genaamd "my first cg intro" en "my first attempt at a sci-fi movie".
De poster is dus in ieder geval geinteresseerd in / bezig met computer-graphics in videobewerking.
zzz
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:10:31 #46
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71763595
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:05 schreef _Led_ het volgende:
Ik kan er verder weinig wetenschappelijke bronnen over vinden, die beweringen zeggen me niet zo veel.

Als die man in dat filmpje van Summers echt zo'n ki-ball kan maken kan ie trouwens Randi's geld gaan ophalen
Ik denk alleen niet dat 't zo is, helemaal omdat het filmpje afkomstig is van iemand die daarvoor filmpjes gepost heeft genaamd "my first cg intro" en "my first attempt at a sci-fi movie".
De poster is dus in ieder geval geinteresseerd in / bezig met videobewerking.

Het klopt nog ook....
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71764062
Ik stuur het filmpje eens naar wat mensjes door Ken wel wat lui die werken in "deze scene" zeg maar
Houd jullie op de hoogte
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:35:08 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71764180
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:05 schreef _Led_ het volgende:

De poster is dus in ieder geval geinteresseerd in / bezig met computer-graphics in videobewerking.
Zou best kunnen hoor dat het filmpje dat summers gepost heeft niet helemaal jofel is qua waarheidsgehalte, daarom kan je ook gewoon zoeken met de term "chi energy research site:.edu" komen er best leuke resultaten naar voren hier en daar. En verder nog wel wat video's te vinden van een docu met mensen die een chi meester aan het filmen zijn waar ook gekke dingen naar voren komen. Blijft een boeiend onderwerp dat energiewerk. Zolang het serieus benaderd wordt natuurlijk.

Bijvoorbeeld:
Vrijheid
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:53:33 #49
31101 _Led_
pi_71764608
Mja, dat is weer hetzelfde filmpje over John Chang, waar ik nogal m'n twijfels bij heb.
Hij doet allemaal dingen die verdomd erg overeen komen met bekende trucs.

• al z'n stroom-gerelateerde zaken zijn verklaarbaar met 1 simpel apparaatje : een apparaatje ergens op zijn lichaam dat een hoog voltage en laag amperage afgeeft.
    Hij zegt zelf dat z'n stroom bij z'n navel vandaan komt, bij de test houdt ie z'n broekje aan. Goeie plek om een apparaatje te verbergen, bij je kruis in de buurt - niemand die daar wil zoeken

• een kogel met je hand tegenhouden is een stuk makkelijker met een luchtdrukpistool (zoals hij het doet), dan met een echt pistool.

• papier in de fik steken - vaak een kwestie van een chemisch trucje. Dit is een bekende : http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/chem07/chem07270.htm , hier staan er meer in : http://www.bol.com/nl/p/b(...)000578434/index.html

• De kris laten bewegen doet denken aan de standaard balans-trucs - als zo'n ding goed gebalanceerd is is er niet meer dan een zuchtje voor nodig om 'm te laten bewegen. Ik denk bv aan James Hydrick :

• chopstick door een tafel duwen - als IETS er uit ziet als een goocheltruc is dat het wel
    Dat het zijn stamcafe/restaurant is maakt het er niet minder verdacht op, die tafels kent ie dan wel.
    Voorspelbaar werkt het niet door de stenen tafel en moet hij verplaatsen naar een houten tafel (kieren/nerven in het hout ?) waar hij 'm er van onderaf doorheen duwt. Niemand die die tafel even laat zien of controleert op kieren/gaten.

Al met al zie ik persoonlijk weinig meer dan de gemiddelde goochelaar / kermisartiest kan laten zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Led_ op 10-08-2009 17:02:04 ]
  • zzz
      maandag 10 augustus 2009 @ 17:17:47 #50
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71765279
    Ik zou gewoon Mesika's electric touch gebruiken:

http://www.magic.org/store/product_info.php?products_id=4831

Geweldig ding en het is inderdaad een apparaatje
    quote:
    While using the powers of your mind, ask someone to think of a number or pick a card. The volunteer concentrates on the number or card and transfers the thought simply by touching your finger. When your fingers touch, they get an electric shock and you can reveal their reclusive thoughts!

• Very easy to do! No skill necessary!
    • Watch! You can actually see the spark!
    • Listen! You can actually hear the shock!

Perform Electric Touch by Yigal Mesika anywhere! A mind-blowing masterpiece and mentalist's dream. Make a florescent light bulb glow on and off with a touch of your finger, completely under your control. Charge spoons, keys, or coins. Electric Touch by Yigal Mesika bridges the mental and physical!

Setup time is less than 5 seconds. You have full control with on, off, high, and low settings. Electric Touch is a futuristic waterproof device smaller than a deck of cards! No toe or finger switches... Electric Touch is 100% under your command!
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')