abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:05:22 #101
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74678635
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:44 schreef Wombcat het volgende:

.....

Hoewel er ook in de rest van het artikel allerlei nuances zitten, waaruit blijkt dat het soms wel effect heeft, en soms niet. Is je stelling dat het absoluut geen effect heeft (veel) tekort door de bocht.
Alle heffingen zijn belastingen. Denk je nou echt dat je een land zonder files kan creëren? De kilometerheffing is noodzakelijk omdat er steeds meer auto's op gas, elektriciteit of nieuwe energiebronnen komen. Ze kunnen het niet maken om ook daarop heffingen op te leggen. Als de kilometerheffing is ingevoerd en het CBS becijfert dat de files in een bepaald jaar zijn toegenomen heeft de regering die dan zit een mooi excuus om de heffing te verhogen (waar dus alle brandstoffen door worden getroffen).
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:52 schreef Wombcat het volgende:

BPM verdwijnt ook, moet je ook rekening mee houden.
Je betaalt dus meer per maand, maar ook minder bij aanschaf van een auto.
en wegenbelasting verdwijnt ook. Per saldo zal dat voorbeeld licht goedkoper uit zijn. Zware auto's die veel rijden betalen het meest.

Ik kan niet zeggen dat ik tegen ben, in mijn persoonlijke situatie houd ik zelfs belangrijk meer geld over. Wel wordt het inmiddels rendabeler om werkloos thuis te zitten dan in loondienst te werken. Met benzineaccijns, km-heffing, maar ook huurtoeslag, zorgtoeslag en vrijstelling van gemeentelijke belasting is werken nauwelijks nog lonend.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74678661
quote:
Miljardendans om de kilometerheffing
25 augustus 2009

Tientallen bedrijven uit binnen- en buitenland staan te trappelen om mee te doen aan de ontwikkeling van het systeem voor de kilometerheffing, dat zeer waarschijnlijk in Nederland komt. Bedrijven als Siemens, Getronics, Sagem, Peek Traffic en Q-free sleepten het ministerie van Verkeer en Waterstaat al voor de rechter, omdat ze niet waren uitverkoren om mee te praten of mee te doen aan delen van het systeem.
“Als er een groot project is, wil je meedoen”, zegt een woordvoerder van chipfabrikant NXP. “TomTom is als bedrijf volledig bezig met mobiliteit; wij zouden een logische partner zijn”, zegt een woordvoerder van navigatiebedrijf TomTom. “Siemens is de enige partij in de wereld die dit systeem in het groot heeft uitgerold in Duitsland”, prijst Siemens zich aan.

Het systeem voor de kilometerprijs, zoals de kilometerheffing of rekeningrijden in de nieuwe wet heet, is dan ook niet zomaar een systeem. De overheid investeert in de eerste fase 3,6 miljard euro. “Dat is voor het opzetten van het systeem, de ‘kastjes’ die in de voertuigen komen en de personeelskosten, kortom voor alles”, zegt een woordvoerder van het ministerie. “De bedoeling is dat het bedrijfsleven ook investeert.”

Bij ongeveer negen miljoen auto’s en vrachtwagens wordt iets ingebouwd dat registreert hoeveel kilometers worden gereden, over wat voor soort wegen en op welk tijdstip. Die gegevens zijn gekoppeld aan de milieukenmerken van het voertuig zodat het systeem kan uitdokteren hoeveel de rit kost.

De overheid neemt bij de introductie de kosten voor dat systeem voor haar rekening. Bedrijven die mee mogen doen, hebben dus een kapitaalkrachtige afnemer. Zij kunnen ook nog verdienen aan extra diensten, zoals het verstrekken van verkeersinformatie of gerichte reclameboodschappen. Omdat het Nederlandse systeem wordt gezien als een zeer innovatief systeem, via gps zonder tolpoorten, is het ook een mooi exportproduct. Daarom zijn er zoveel multinationals die willen aanhaken.

De overheid verwacht, als het systeem eenmaal draait, 9 miljard euro per jaar te innen. Dit bedrag komt in plaats van de huidige wegenbelasting en BPM. De partijen die zorg dragen voor de exploitatie en de inning van de heffing, mogen maximaal 5 procent van dat bedrag (450 miljoen euro) tegemoetzien. “Plus wat ze eventueel verdienen aan het leveren van additionele diensten”, zegt de woordvoerder van het ministerie.

Het ministerie heeft ervoor gekozen in te zetten op twee systemen, aangeduid als ‘sporen’. Er is een garantiespoor en een hoofdspoor. Daar is voor gekozen om er zeker van te zijn dat het systeem beschikbaar is op het moment dat de heffing gaat gelden. “Als je als overheid iets inkoopt, wil dat niet zeggen dat de vrije markt dat dan ook aanbiedt.” Door in het garantiespoor een gegarandeerde afnemer te zijn, houdt het ministerie de timing zelf in de hand.

Het is de bedoeling dat uiteindelijk via het hoofdspoor marktpartijen het hele systeem overnemen. De overheid moet ook wel inzetten op een eigen systeem, omdat de wetgeving over de kilometerprijs er nog niet door is. Het project kan dus nog steeds worden afgeblazen. (ANP)
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:07:14 #103
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74678681
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is de gedachte ja, indien het zuiver uitgevoerd gaat worden. Echter het doel is niet het financieren van wegen op een andere manier maar tegelijk ook de files aanpakken met beprijzing maar vervolgen daar geen uitgaven aan koppelen, de milieuvervuiling aanpakken en er voor zorgen dat meer mensen thuis gaan werken, daar gaat het dus al mis want het doel is dus niet alleen het anders distribueren van kosten maar ook nieuwe kosten introduceren.
[..]

Economisch gezien kun je op korte termijn een file bekijken als een situatie van schaarste, en in geval van schaarste gaat normaliter de prijs omhoog. Mensen die die prijs te hoog vinden nemen een ander vervoersmiddel, mensen die die prijs acceptabel vinden blijven van de weg gebruik maken. De extra inkomsten vanwege de hogere prijzen bij schaarste, moet je vervolgens weer terug investeren in het betreffende wegvak (dat laatste is heel belangrijk en daar kiest het kabinet nadrukkelijk niet voor, het is dus geen neutraal beprijzingssysteem). De capaciteit neemt toe en de prijzen zullen dalen, dat trekt weer extra automobilisten aan. De prijzen stijgen weer, extra inkomsten, meer vervoerscapaciteit aanleggen enzovoort. Als je iedere snelweg in Nederland nou opdeelt in een aantal vakken kun je dus middels dat schaarste-afhankelijke prijssysteem de files zichzelf op laten lossen. Ook ben je op die manier veel verfijnder in staat om een vervoersnetwerk te ontwikkelen dat echt goed op de vervoersvraag aansluit, sterker nog, je laat de automobilist zelf het werk doen. Ook moeten we af van de gedachte dat alle files opgelost moeten worden, het is economisch gezien niet logisch om de wegen in te richten op basis van de piekvraag naar vervoerscapaciteit.
Oftewel het al eerder bedachte rekeningrijden rondom de grote steden?
(Wat is er eigenlijk met dat idee gebeurd?)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74678715
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:05 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Alle heffingen zijn belastingen. Denk je nou echt dat je een land zonder files kan creëren? De kilometerheffing is noodzakelijk omdat er steeds meer auto's op gas, elektriciteit of nieuwe energiebronnen komen. Ze kunnen het niet maken om ook daarop heffingen op te leggen. Als de kilometerheffing is ingevoerd en het CBS becijfert dat de files in een bepaald jaar zijn toegenomen heeft de regering die dan zit een mooi excuus om de heffing te verhogen (waar dus alle brandstoffen door worden getroffen).
Nee, ik denk niet dat je door beprijzing een land zonder files kunt creëeren. Wel kan beprijzing leiden tot andere keuzes en daardoor ook tot minder files.
quote:
en wegenbelasting verdwijnt ook.
Daar gingen het rekenvoorbeeld van MaLo al vanuit, vandaar dat ik dat niet noemde
quote:
Per saldo zal dat voorbeeld licht goedkoper uit zijn. Zware auto's die veel rijden betalen het meest.

Ik kan niet zeggen dat ik tegen ben, in mijn persoonlijke situatie houd ik zelfs belangrijk meer geld over. Wel wordt het inmiddels rendabeler om werkloos thuis te zitten dan in loondienst te werken. Met benzineaccijns, km-heffing, maar ook huurtoeslag, zorgtoeslag en vrijstelling van gemeentelijke belasting is werken nauwelijks nog lonend.
Ik weet niet of ik voor of tegen ben.
Lonend kan het natuurlijk ook zijn werk dichter bij huis te zoeken. En da's natuurlijk wel precies het doel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2009 21:08:47 ]
pi_74678763
quote:
De overheid neemt bij de introductie de kosten voor dat systeem voor haar rekening.
Dat is nieuw voor mij, sinds wanneer kan de overheid kosten voor eigen rekening nemen? Verwacht men vrijwillige donaties binnen te krijgen ofzo?
pi_74678798
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat is nieuw voor mij, sinds wanneer kan de overheid kosten voor eigen rekening nemen? Verwacht men vrijwillige donaties binnen te krijgen ofzo?
Mja, van mij hoeft dat ook niet.
Dat betekent dat ik als fietser via de belastingen meebetaal .
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:11:36 #107
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74678822
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:08 schreef Wombcat het volgende:

Ik weet niet of ik voor of tegen ben.
Lonend kan het natuurlijk ook zijn werk dichter bij huis te zoeken. En da's natuurlijk wel precies het doel.
En dát is in deze tijden natuurlijk niet zo makkelijk .

Mijn vriend werkt naar volle tevredenheid vlakbij onze woonplaats, ik werk naar volle tevredenheid 40 km van huis. Verhuizen richting mijn werk zou dus ook geen optie zijn, dan verschuiven we het probleem.
(En zou qua reisrichting totaal niet gunstig zijn, ik rijd nu precies tegen de (relatieve ) drukte in. )
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74678831
dit wordt denk ik weer een komisch project van een paar miljard. om uiteindelijk met een halfbakken systeem te zitten en dit na 4 jaar weer terug te draaien omdat het niet werkt
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:12:37 #109
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74678857
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik weet niet of ik voor of tegen ben.
Lonend kan het natuurlijk ook zijn werk dichter bij huis te zoeken. En da's natuurlijk wel precies het doel.
Helaas komt dan ons aller minister Donner weer om de hoek kijken met de versoepeling van het ontslagrecht.
Dan heb je eindelijk een baan dichter bij huis gevonden, of ben je verhuisd voor je werk, word je vervolgens in een poep en een scheet ontslagen en ben je alsnog de pisang.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74678910
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is de gedachte ja, indien het zuiver uitgevoerd gaat worden. Echter het doel is niet het financieren van wegen op een andere manier maar tegelijk ook de files aanpakken met beprijzing maar vervolgen daar geen uitgaven aan koppelen, de milieuvervuiling aanpakken en er voor zorgen dat meer mensen thuis gaan werken, daar gaat het dus al mis want het doel is dus niet alleen het anders distribueren van kosten maar ook nieuwe kosten introduceren.
[..]

Economisch gezien kun je op korte termijn een file bekijken als een situatie van schaarste, en in geval van schaarste gaat normaliter de prijs omhoog. Mensen die die prijs te hoog vinden nemen een ander vervoersmiddel, mensen die die prijs acceptabel vinden blijven van de weg gebruik maken. De extra inkomsten vanwege de hogere prijzen bij schaarste, moet je vervolgens weer terug investeren in het betreffende wegvak (dat laatste is heel belangrijk en daar kiest het kabinet nadrukkelijk niet voor, het is dus geen neutraal beprijzingssysteem). De capaciteit neemt toe en de prijzen zullen dalen, dat trekt weer extra automobilisten aan. De prijzen stijgen weer, extra inkomsten, meer vervoerscapaciteit aanleggen enzovoort.

Als je iedere snelweg in Nederland nou opdeelt in een aantal vakken kun je dus middels dat schaarste-afhankelijke prijssysteem de files zichzelf op laten lossen. Ook ben je op die manier veel verfijnder in staat om een vervoersnetwerk te ontwikkelen dat echt goed op de vervoersvraag aansluit, sterker nog, je laat de automobilist zelf het werk doen. Ook moeten we af van de gedachte dat alle files opgelost moeten worden, het is economisch gezien niet logisch om de wegen in te richten op basis van de piekvraag naar vervoerscapaciteit. Toch zijn extra wegen wel nodig want het loopt nu echt de spuigaten uit als ik naar de fileberichten luister.
Ik kan je gedachtengang volgen, maar naar mijn idee is het rekeningrijden wel degelijk een middel dat aan het doel (minder gebruik auto) kan bijdragen. Het systeem van schaarste werkt niet, dat hebben we de afgelopen jaren al wel gezien.
Wegen aanleggen zit ook een grens aan, vooral ook omdat de grootste knelpunten op plaatsen zitten waar al relatief weinig ruimte is. De N230 (noordelijke rondweg bij Utrecht) daar willen ze nu een snelweg van maken. Ik kom daar regelmatig langs en vraag me echt af hoe ze dat willen gaan doen, want dan moeten er toch aardig wat huizen gaan verdwijnen. Dure grap dus. Maar misschien vinden ze wel een oplossing.
pi_74678963
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:11 schreef MaLo het volgende:

[..]

En dát is in deze tijden natuurlijk niet zo makkelijk .

Mijn vriend werkt naar volle tevredenheid vlakbij onze woonplaats, ik werk naar volle tevredenheid 40 km van huis. Verhuizen richting mijn werk zou dus ook geen optie zijn, dan verschuiven we het probleem.
(En zou qua reisrichting totaal niet gunstig zijn, ik rijd nu precies tegen de (relatieve ) drukte in. )
Maar het gaat in pas 2018 in. Dat is nog een aardig aantal jaren verderop, dus in die tijd kun je zelf ook nog allerlei oplossingen verzinnen. Je hebt nog een hoop tijd om je daarop voor te bereiden.
Ik ga er b.v. niet vanuit dat ik dan nog op dezelfde plek woon en/of werk als nu (dat is iig niet mijn bedoeling, want ik wil dan toch echt weer op een andere plek in het land zitten (en dus ook werken) als waar ik nu zit.
pi_74679019
Hoeveel ministers hebben hun tanden al stukgebeten op dit dossier?
Eurlings krijgt 't wel voor elkaar, net als z'n 30 spoedprojecten.
pi_74679040
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:04 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik koop geen grote auto's, ik koop geen nieuwe auto's.
Ik heb geen flauw idee hoe het wegvallen van de BPM zal doorwerken in de prijs van occasions dus dat kan ik moeilijk inschatten.
De tweedehands zal ook goedkoper worden.
Ik denk dat het het slimste is om een jaar of 2-3 na de invoering van de heffing een andere auto te kopen. Zorg dus dat de auto die je tegen die tijd hebt dan ongeveer opgereden is. Heb je zelf geen last van de dalende prijzen, maar kun je er wel van profiteren.
pi_74679091
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De tweedehands zal ook goedkoper worden.
Ik denk dat het het slimste is om een jaar of 2-3 na de invoering van de heffing een andere auto te kopen. Zorg dus dat de auto die je tegen die tijd hebt dan ongeveer opgereden is. Heb je zelf geen last van de dalende prijzen, maar kun je er wel van profiteren.
dat wordt een flinke barrel dan....... voordat dit systeem is ingevoerd gaan wij al met pensioen
pi_74679126
Mijn probleem is het niet, ik heb geen auto en zelfs nog nooit 1 rijles gehad. Maar ouderejongere heeft natuurlijk wel een punt dat de werkende hier weer de lul is. En dan vooral die zonder een baan met thuiswerkmogelijkheden en flexibele begintijden.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:23:16 #116
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74679149
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar het gaat in pas 2018 in. Dat is nog een aardig aantal jaren verderop, dus in die tijd kun je zelf ook nog allerlei oplossingen verzinnen. Je hebt nog een hoop tijd om je daarop voor te bereiden.
Ik ga er b.v. niet vanuit dat ik dan nog op dezelfde plek woon en/of werk als nu (dat is iig niet mijn bedoeling, want ik wil dan toch echt weer op een andere plek in het land zitten (en dus ook werken) als waar ik nu zit.
Ik woon in het prachtige Twente en ben helemaal gesetteld (vriend, dochter). En heb ab-so-luut geen behoefte om naar een andere regio te verhuizen. Dus dat gaat niet voor iedereen op.

Nu zijn er wel plannen van mijn werkgever om op termijn te verhuizen naar een plaats die dichterbij mijn woonplaats ligt, dus laat ze dat lekker voor 2018 doen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:23:49 #117
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74679176
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik kan je gedachtengang volgen, maar naar mijn idee is het rekeningrijden wel degelijk een middel dat aan het doel (minder gebruik auto) kan bijdragen. Het systeem van schaarste werkt niet, dat hebben we de afgelopen jaren al wel gezien.
Wegen aanleggen zit ook een grens aan, vooral ook omdat de grootste knelpunten op plaatsen zitten waar al relatief weinig ruimte is. De N230 (noordelijke rondweg bij Utrecht) daar willen ze nu een snelweg van maken. Ik kom daar regelmatig langs en vraag me echt af hoe ze dat willen gaan doen, want dan moeten er toch aardig wat huizen gaan verdwijnen. Dure grap dus. Maar misschien vinden ze wel een oplossing.
Er is een economisch belang bij files, daarom moeten die blijven bestaan.
Files zijn betrekkelijk eenvoudig op te lossen. Gemeentes moeten worden verplicht om tussen 80% en 120% werkgelegenheid te hebben. Heeft een stad 100.000 inwoners (lees: beroepsbevolking) dan moeten er minimaal 80.000 arbeidsplaatsen zijn. Wordt daar niet aan voldaan, dan mogen er geen nieuwe woningen worden bijgebouwd. Amsterdam heeft nu een werkgelegenheid van ruim 200%, daarom reizen er dagelijks tienduizenden mensen elke ochtend de hoofdstad in en elke avond eruit.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74679188
Maar iedere kilometer kost toch niet hetzelfde straks?
Een kilometer in Twente zal minder kosten dan een kilometer in de spits op de A10.
pi_74679215
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:23 schreef ouderejongere het volgende:

Gemeentes moeten worden verplicht om tussen 80% en 120% werkgelegenheid te hebben.
Whehehe, en dat gaat werken denk je?
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:25:48 #120
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74679233
Vandaag mail gestuurd naar postbus51 of de kilometerheffing gebasseerd wordt op de uitstoot van je auto, anders zouden de huidige A-G labels en korting of vrijstelling van de MRB ook maar tijdelijk en vooral onzinnig zijn.

Nog een hersenscheet, die ik helaas ben vergeten te stellen: gaan buitenlanders nou ook eindelijk eens een keer betalen voor het gebruik van onze keurige wegen? Wij overal maar tol betalen en daarnaast nog scheel aan belasting om zulks mooi wegennet te hebben.

Weet iemand er wat van?
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:25:54 #121
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74679236
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:24 schreef DennisMoore het volgende:
Maar iedere kilometer kost toch niet hetzelfde straks?
Een kilometer in Twente zal minder kosten dan een kilometer in de spits op de A10.
Als dat zo is, dan zal het wel een heel erg ondoorzichtig systeem worden, als iedere kilometer apart berekend gaat worden adhv plaats en tijd enzo.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74679239
maar in 2010 zijn er verkiezingen? is dit niet koren op de molen voor Wilders?
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:26:55 #123
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74679264
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:23 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Er is een economisch belang bij files, daarom moeten die blijven bestaan.
Files zijn betrekkelijk eenvoudig op te lossen. Gemeentes moeten worden verplicht om tussen 80% en 120% werkgelegenheid te hebben. Heeft een stad 100.000 inwoners (lees: beroepsbevolking) dan moeten er minimaal 80.000 arbeidsplaatsen zijn. Wordt daar niet aan voldaan, dan mogen er geen nieuwe woningen worden bijgebouwd. Amsterdam heeft nu een werkgelegenheid van ruim 200%, daarom reizen er dagelijks tienduizenden mensen elke ochtend de hoofdstad in en elke avond eruit.
Logisch, het zou toch vervelend zijn als iedereen onder de 18 en boven de 65 geen baan zou hebben Dan kom je nooit aan die 120%
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:27:09 #124
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74679270
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:24 schreef DennisMoore het volgende:
Maar iedere kilometer kost toch niet hetzelfde straks?
Een kilometer in Twente zal minder kosten dan een kilometer in de spits op de A10.
Ik hoop het, maar hoe die tariefstelling er precies uit gaat zien is nog niet uitgekristalliseerd volgens mij.

Als ik 1 cent per km ga betalen, vind ik het goed , dan blijven de kosten gelijk (BPM buiten beschouwing gelaten, maar voor die 1x in de 5 jaar dat ik een tweedehands koekblik koop zal dat geen schokkende winst opleveren).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74679305
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:23 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik woon in het prachtige Twente en ben helemaal gesetteld (vriend, dochter). En heb ab-so-luut geen behoefte om naar een andere regio te verhuizen. Dus dat gaat niet voor iedereen op.

Nu zijn er wel plannen van mijn werkgever om op termijn te verhuizen naar een plaats die dichterbij mijn woonplaats ligt, dus laat ze dat lekker voor 2018 doen
Zie daar heb je je oplossing al

Sowieso is 2018 9 jaar verder. Dat je geen behoefte hebt om te verhuizen, kan ik prima inkomen. Maar op je werk kan het dan totaal veranderd zijn. En ook kan er in de tussentijd best een andere leuke baan dichter bij huis zijn. Dan bespaar je mooi op reistijd.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:28:19 #126
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74679312
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar het gaat in pas 2018 in. Dat is nog een aardig aantal jaren verderop, dus in die tijd kun je zelf ook nog allerlei oplossingen verzinnen. Je hebt nog een hoop tijd om je daarop voor te bereiden.
Ik ga er b.v. niet vanuit dat ik dan nog op dezelfde plek woon en/of werk als nu (dat is iig niet mijn bedoeling, want ik wil dan toch echt weer op een andere plek in het land zitten (en dus ook werken) als waar ik nu zit.
Als jij in 2018 je baan verliest in de stad waar jij woont, dan ben jij verplicht om passend werk te accepteren. Als dat werk 30 km verderop is, dan is dat acceptabel volgens het cwi. Dan kan je lekker elke dag betalen om in de file te staan als je geen zin hebt om tussen die ellendige studenten te moeten staan, want denk maar niet dat er een voor je opstaat in de trein.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74679346
http://www.raivereniging.(...)voor-mobiliteit.aspx

Naast (en bovenop) het basistarief per kilometer zal er ook een zogenaamd “spitstarief” worden ingevoerd. Dit tarief is afhankelijk van de locatie en het tijdstip waarop wordt gereden. De exacte tijdstippen en de locaties waarop het spitstarief van toepassing zal zijn, zijn nog niet bekend. Wel is duidelijk dat het spitstarief van toepassing zal zijn op trajecten die (zeer) file-gevoelig zijn.
pi_74679383
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:23 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Er is een economisch belang bij files, daarom moeten die blijven bestaan.
Files zijn betrekkelijk eenvoudig op te lossen. Gemeentes moeten worden verplicht om tussen 80% en 120% werkgelegenheid te hebben. Heeft een stad 100.000 inwoners (lees: beroepsbevolking) dan moeten er minimaal 80.000 arbeidsplaatsen zijn. Wordt daar niet aan voldaan, dan mogen er geen nieuwe woningen worden bijgebouwd. Amsterdam heeft nu een werkgelegenheid van ruim 200%, daarom reizen er dagelijks tienduizenden mensen elke ochtend de hoofdstad in en elke avond eruit.
Je hebt wel een groot geloof in de maakbaarheid van de samenleving.
Hoe moet je dat realiseren? Dat gaat toch nooit? Je kunt toch niet alle kantoren in Amsterdam platgooien en naar Delftzijl verhuizen? Dat is al eens geprobeerd en bleek niet te werken.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:30:47 #129
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74679391
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:26 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Logisch, het zou toch vervelend zijn als iedereen onder de 18 en boven de 65 geen baan zou hebben Dan kom je nooit aan die 120%
Elke dag moet heel Flevoland over de A6 naar Amsterdam, omdat er nauwelijks werk is in de polder. Ondertussen blijven ze huizen bouwen in de polder, maar nauwelijks bedrijventerreinen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:32:23 #130
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74679442
Godverdomme, voor niets een mail gestuurd, zie hier alles staan
http://www.postbus51.nl/n(...)-kilometerprijs.html
pi_74679468
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:28 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Als jij in 2018 je baan verliest in de stad waar jij woont, dan ben jij verplicht om passend werk te accepteren. Als dat werk 30 km verderop is, dan is dat acceptabel volgens het cwi. Dan kan je lekker elke dag betalen om in de file te staan als je geen zin hebt om tussen die ellendige studenten te moeten staan, want denk maar niet dat er een voor je opstaat in de trein.
En als je in 2018 je baan verliest die 30 km verderop is, en het cwi vindt er eentje in de stad waar je wont, ben je ook verplicht om 'm te accepteren en ben je van je reiskosten af.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:33:29 #132
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74679478
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:30 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Elke dag moet heel Flevoland over de A6 naar Amsterdam, omdat er nauwelijks werk is in de polder. Ondertussen blijven ze huizen bouwen in de polder, maar nauwelijks bedrijventerreinen.
Je zegt net dat iedereen juist uit Amsterdam weg gaat. Hou gewoon je mond, krijg ik geen hoofdpijn van de contradicties
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:37:21 #133
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74679628
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hebt wel een groot geloof in de maakbaarheid van de samenleving.
Hoe moet je dat realiseren? Dat gaat toch nooit? Je kunt toch niet alle kantoren in Amsterdam platgooien en naar Delftzijl verhuizen? Dat is al eens geprobeerd en bleek niet te werken.
Afbreken is ook geen optie, maar in Amsterdam-Zuid Oost zijn in de afgelopen jaren duizenden flats afgebroken en is er laagbouw voor in de plaats gekomen. De meeste inwoners wonen nu in Almere-Buiten. Dit is precies het omgekeerde van wat zou moeten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:38:12 #134
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74679658
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:33 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je zegt net dat iedereen juist uit Amsterdam weg gaat. Hou gewoon je mond, krijg ik geen hoofdpijn van de contradicties
Of je leest eerst goed
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74679726
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:37 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Afbreken is ook geen optie, maar in Amsterdam-Zuid Oost zijn in de afgelopen jaren duizenden flats afgebroken en is er laagbouw voor in de plaats gekomen. De meeste inwoners wonen nu in Almere-Buiten. Dit is precies het omgekeerde van wat zou moeten.
Dat komt omdat de mensen niet in flats in de Bijlmer wilden wonen en kantoren zich niet in Almere-Buiten wilden vestigen. Je kunt het niet dwingen allemaal.
En bovendien is het ook nog eens zeer de vraag dat als je wel in elke gemeente een (bijna) perfecte verdeling hebt of de mensen die dan in die gemeente wonen ook daar gaan werken.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:47:14 #136
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74679937
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat komt omdat de mensen niet in flats in de Bijlmer wilden wonen en kantoren zich niet in Almere-Buiten wilden vestigen. Je kunt het niet dwingen allemaal.
En bovendien is het ook nog eens zeer de vraag dat als je wel in elke gemeente een (bijna) perfecte verdeling hebt of de mensen die dan in die gemeente wonen ook daar gaan werken.
Mijn 'plan' is ook alleen uitvoerbaar na de Derde Wereldoorlog, als het land toch opnieuw moet worden opgebouwd.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:47:19 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74679940
quote:
Kilometerheffing. Total Control. Een Feit.

De nieuwe kilometerheffing is er door. Vanaf 2012 krijgt iedere automobilist een big-brother apparaatje in de auto. Een gps-ontvanger die bijhoudt waar en wanneer je rijdt. BPM en wegenbelasting gaan afgeschaft worden, wie op een file-plek rijdt, of sluiproutes weet, moet straks extra betalen. 5 euro per 10 kilometer schijnt. Volgens onze hoestende man op het Binnenhof gaan dit opbrengsten worden waarbij zelfs de huidige flitsopbrengsten gaan verbleken: "...nu lijkt het nog redelijk, met die 3 cent per kilometer in 2012. Maar het is de bedoeling dat de spits- en sluiproutetarieven ECHT GIGANTISCH PIJN GAAN DOEN in de portemonnee. Denk aan honderden euro's per maand voor sommige automobilisten die gewoon woon-werk verkeer doen. Het milieu is er bij de haren bijgesleept, net als dat structuurfonds. Wouter Bos en Eurlings hebben een deal gesloten. De basis van deze deal is uiteraard dat de kilometerheffing veel meer gaat opleveren dan de huidige BPM en wegenbelasting. Uiteindelijk toch echt miljarden meer. Verder is er nog niets geregeld over de opslag van deze data. Wel is duidelijk dat bepaalde overheidsdiensten die gericht zijn op *kuch* veiligheid, direct mogen meekijken en onbeperkt gebruik kunnen maken van deze gps-gegevens van iedere autorijder van Nederland. De volgende stap is dat de Koos Spee van na 2012 lekker kan meekijken. Niet alleen voor 100% snelheidscontroles, maar ook om te zien of je op plekken komt waar je niets te zoeken hebt. De navolgende stap is dat je bezoekjes van de autoriteiten krijgt, met de vraag wat jij in sector X deed om 21.00 uur. Ja, Roel Pieper had een briljant voorstel, waarbij de berijder enige waarborgen voor zijn privacy had. Maar dat wil ons kabinet natuurlijk niet. Kortom, er zijn nauwelijks waarborgen voor burgers, er zijn alleen maar waarborgen dat de overheid geld gaat ontvangen. " Welkom in de duistere tijd.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:47:58 #138
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74679955
Word dan nu eindelijk de overdrachtsbelasting afgeschaft.

Als ik nu een mooie baan aangeboden krijg in Rotterdam ga ik niet verhuizen gezien me dat 6% van de totaalprijs kost.

Nee dat kost de overheid geld.. dan is file bestrijding ineens niet zo belangrijk meer.

Wat een hypocriete roversbende is het toch in Den Haag
pi_74680006
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:47 schreef AchJa het volgende:

[..]


Die privacy is wmb wel een groot bezwaar van het rekeningrijden.
En OV is ook geen oplossing, want daar wordt elke beweging die je maakt door je chipkaart geregistreerd.
pi_74680073
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Word dan nu eindelijk de overdrachtsbelasting afgeschaft.

Als ik nu een mooie baan aangeboden krijg in Rotterdam ga ik niet verhuizen gezien me dat 6% van de totaalprijs kost.

Nee dat kost de overheid geld.. dan is file bestrijding ineens niet zo belangrijk meer.

Wat een hypocriete roversbende is het toch in Den Haag
Met aanpakken van de HRA zou de overdrachtsbelasting idd wel eens afgeschapt kunnen worden (dat is iig wel wat een paar kamerleden me terugmailden nadat ik een paar jaar geleden hun er eens naar gevraagd had. Weet niet meer precies welke kamerleden).
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:51:38 #141
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74680090
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:47 schreef AchJa het volgende:

[..]


Eng.. HEEL eng!

China is er niks bij. Het westen had vroeger zijn mond vol over de DDR. Wat men nu doet is echter 10x erger.

Fascistische teringleiers!

Ik zie de toekomst zeer somber tegemoet. Ik ben bang dat ik me kinderen moet gaan uitleggen wat nu echte vrijheid is. Ik moet er toch niet aan denken om te leven in een totalaire staat. Dat wil ik niet en dat kan ik niet!
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:51:50 #142
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74680098
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Word dan nu eindelijk de overdrachtsbelasting afgeschaft.

Als ik nu een mooie baan aangeboden krijg in Rotterdam ga ik niet verhuizen gezien me dat 6% van de totaalprijs kost.

Nee dat kost de overheid geld.. dan is file bestrijding ineens niet zo belangrijk meer.

Wat een hypocriete roversbende is het toch in Den Haag
En ook meteen de HRA afschaffen, zodat ik (huurder) niet jouw (koper) huis betaal
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74680177
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:51 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

En ook meteen de HRA afschaffen, zodat ik (huurder) niet jouw (koper) huis betaal
En de huurtoeslag, zodat ik (koper) niet jouw (huurder en waarschijnlijk toch al gesubsidieerde) huis betaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2009 21:54:39 ]
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:56:49 #144
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74680263
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:51 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

En ook meteen de HRA afschaffen, zodat ik (huurder) niet jouw (koper) huis betaal
De HRA is een compensatie omdat ik zoveel belasting betaal voor paupers zoals jou.

Door mijn succes kunnen op dit moment al een paar kans gezinnen van mijn inkomen mee-eten. Daar mag wel wat tegenover staan of niet? Sociaal beleid gaat in Nederland altijd meer één kant op. Die meneer verdient veel en werkt 60 uur per week. Laten we ze geld afpakken en dat aan de klaplopers in de samenleving geven . Ja dat is sociaal beleid in Nederland. FLIKKER GODVERDOMME TOCH OP! Waarom moet ik bloeden omdat anderen niks van hun leven willen maken!?

Ik ben voor afschaffing van ALLE subsidies inc huur subsidie. HRA. zorgtoeslag. kindertoeslag icm een forse belasting verlaging. Laat mensen weer zelf zeggenschap krijgen over hun geld.
pi_74680323
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:51 schreef Revolution-NL het volgende:

Eng.. HEEL eng!

China is er niks bij. Het westen had vroeger zijn mond vol over de DDR. Wat men nu doet is echter 10x erger.

Fascistische teringleiers!

Ik zie de toekomst zeer somber tegemoet. Ik ben bang dat ik me kinderen moet gaan uitleggen wat nu echte vrijheid is. Ik moet er toch niet aan denken om te leven in een totalaire staat. Dat wil ik niet en dat kan ik niet!
.

Ga emigreren en val normaal denkende mensen niet lastig met je BNW-gehuil .
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:03:04 #146
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74680488
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]


Ik ben voor afschaffing van ALLE subsidies inc huur subsidie. HRA. zorgtoeslag. kindertoeslag icm een forse belasting verlaging. Laat mensen weer zelf zeggenschap krijgen over hun geld.
Op dit punt ben ik het helemaal met je eens.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74680489
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:14 schreef Wombcat het volgende:
Ik kan je gedachtengang volgen, maar naar mijn idee is het rekeningrijden wel degelijk een middel dat aan het doel (minder gebruik auto) kan bijdragen.
Minder auto gebruik, maar eerst was het nog een systeem om de kosten anders te alloceren...
quote:
Het systeem van schaarste werkt niet, dat hebben we de afgelopen jaren al wel gezien.
Naar mijn weten is nog nergens mijn systeem uitgevoerd, ik wil marktwerking in de files organiseren. Bovendien voorkom ik met mijn systeem dat opbrengsten gegenereerd door de automobilist worden gebruikt voor spoor of waterwegen waardoor er meer geld beschikbaar is voor nieuwe wegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-11-2009 22:08:39 ]
pi_74680508
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:49 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig en generaliserend weer. Ik weet dat de huidige overheid hier niet mee goed kan omgaan, maar het principe van overheidsingrijpen kun je toch wel blijven zien als een kracht van bovenaf. Als jij dat niet als een oplossing ziet, bedenk dan wat anders...
Ik heb wat anders bedacht: extra asfalt en spoorbielzen. Als je vanuit de overheid op laat leggen wie van wanneer tot wanneer waar moet werken krijg je een bureaucratie (en een onkunde) waar de kilometerheffing compleet bij zal verbleken. Om nog maar niet te spreken over de economische schade die het op zal gaan leveren.
quote:
Sorry, maar dat is simpelweg onmogelijk. Als je maar even kijkt naar de grootte van die knooppunten en de bebouwing eromheen kun je dit idee al verwerpen.
Er zijn zat knooppunten die je gewoon binnen het huidige ruimtebeslag om kunt bouwen. Het hoeft niet allemaal A12 / A4 te worden, het kan ook kleiner. Ombouw tot een klaverturbine (aantal knelpunten) kost nauwelijks extra ruimte, maar is zeer goed voor de doorstroming.
quote:
De staat heeft niet zo'n dikke portemonnee meer, en die snelweg-ideeën van jou bevestigen bevestigen dat dit binnen het huidige budget helaas niet combineert. .
De overheid moet ook terug naar haar kerntaken. Alle subsidiebullshit die er bijkomt kost miljarden en dient geen enkel doel. Schrap dat en er blijkt plotseling een miljardje of wat beschikbaar te komen op de rijksbegroting.
quote:
Ik zie het nut hier niet van in. Files op provinciale wegen komen nauwelijks voor, en als dat gebeurt komt dat wel door spoorwegovergangen. Het lijkt me kapitaalvernietiging om provinciale wegen opeens 50% meer capaciteit te geven.
En dan zeg je dat ik kortzichtig ben ... een goed netwerk aan B-wegen is om twee redenen essentieel: ontlasting A-wegen (dooooorgaand verkeer via de A, de rest via de B-wegen - in Nederland N-wegen genoemd) en een alternatief voor diezelfde A-wegen bij calamiteiten. Er hoeft nu maar iets te gebeuren in de Randstad en de schokgolf zorgt voor een verkeersdrama. Een goed netwerk aan B-wegen verbeterd de situatie en zorgt meteen voor een betere doorstroming op het complete wegennet. Daarnaast is een upgrade van bepaalde N-wegen m.n. in Noord- en Oost-Nederland goed voor de verkeersveiligheid. Er gebeuren immers regelmatig frontale klappers door foute inhaalacties. Dat kun je voorkomen door naar 2+1 / 1+2 te gaan (dus afwisselend een inhaalstrook, analoog aan de N50), of 2x2 op de wat drukkere wegen.
quote:
Vermindering van vraag en betere sortering. Zoals ik eerder in dit topic al zei, snelwegen zijn bestemd voor lange-afstandsverkeer. De snelwegen die jij hierboven noemt worden echter bevolkt door forensen. Voor hen én het medeverkeer, waarvan er mensen bijzitten die de auto écht nodig hebben, zou het voor filevermindering essentieel zijn om het gebruik van het OV te bevorderen. Daarvoor zijn er wel eerst capaciteits- en snelheidsverhogingen noodzakelijk. Dit neemt niet weg dat enkele snelwegen hier ook aan toe zijn, maar jij pakt dit wel erg megalomaan aan als je het mij vraagt.
Megalomaan? De A1 staat tussen grof Bussum (3 --> 2) en de A30 consequent vast (en niet alleen in de spits, zelfs op zaterdagochtend sta je daar regelmatig in een file), terwijl het bij Azelo ook problematisch wordt. De A2 begint vol te stromen in Limboland. De A4 levert problemen op bij de 'splitsing' naar de A44, om over het nooit gebouwde stuk nog niet eens te beginnen. De A6 is een drama vanaf Almere richting A'dam. De A7 en A8 staan rond A'dam ook vast (toegegeven, ook de A10 verdient aandacht, maar die is wel lastig uit te breiden). De A27 is een doorlopend drama tot aan Eemnes (en het stuk tot aan Almere komt), de A28 is top-10 probleemgeval tussen Hoevelaken en Utrecht, terwijl ook het stuk vanaf / naar Nijkerk steeds erger wordt. Sterker nog, er liggen al plannen om de A1 tussen Eemnes en Hoevelaken te verdubbelen, Hoevelaken gaat waarschijnlijk op de schop, de A28 krijgt er vanaf Nijkerk waarschijnlijk een rijstrook bij en ook de A27 krijgt extra asfalt. Jaren te laat, daar niet van, maar blijkbaar ziet zelfs onze af en toe minder competente (zwaar understatement) overheid eindelijk in dat er ingegrepen moet worden...

Overigens zitten de spoorverbindingen op de diverse assen ook stamp- en stampvol.
pi_74680605
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:58 schreef DennisMoore het volgende:
Ga emigreren en val normaal denkende mensen niet lastig met je BNW-gehuil .
Mwah, ik vind het een stuk verstandiger dan die applausmachine die jij hier ophangt. Er valt vanuit privacy oogpunt veel bezwaar te maken tegen dit systeem. Het gebruik van het systeem door de politie om na te gaan waar een verdachte zich op een bepaald moment bevond of het systeem gebruiken als een snelheidscontrole is een optie die in ieder geval niet expliciet uitgesloten wordt en waar dus rekening mee moet worden gehouden.
pi_74680683
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:03 schreef justanick het volgende:

De A1 staat tussen grof Bussum (3 --> 2) en de A30 consequent vast (en niet alleen in de spits, zelfs op zaterdagochtend sta je daar regelmatig in een file)
En waarom staat een A1 vast op een zaterdagmorgen? De weg is toch niet gekrompen?
Waarom willen al die mensen op hun vrije zaterdagmorgen in de file staan? Vindt men files ineens niet zo erg meer? Wil men ineens verder weg reizen op zaterdag? Kon met voorheen geen auto betalen?

Waarom moeten we medelijden hebben met mensen die in hun vrije tijd in de file staan, op een zaterdagmorgen notabene ?
pi_74680799
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:08 schreef DennisMoore het volgende:
En waarom staat een A1 vast op een zaterdagmorgen?
Omdat de vervoersvraag sterk toegenomen is het laatste decennium, kom kom niet zo naar de bekende weg vragen.
pi_74680802
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

Mwah, ik vind het een stuk verstandiger dan die applausmachine die jij hier ophangt.
Mja, laat ik zeggen dat ik van jou toch al geen hoge pet op heb . Maar geef vooral je goedkeuring aan vergelijkingen met China, de DDR en gekrijs van 'fascistische teringleiers' [sic]. Lekker nuttig enzo. Als iemand zo tekeer gaat, zorgt ie er vooral voor dat niemand 'm meer serieus neemt.
quote:
Er valt vanuit privacy oogpunt een veel bezwaar te maken tegen dit systeem. Ook het gebruik van het systeem door de politie om na te gaan waar een verdachte zich op een bepaald moment bevond of het systeem gebruiken als een snelheidscontrole is een optie die in ieder geval niet expliciet uitgesloten wordt en waar dus rekening mee moet worden gehouden.
Vertel mij wat, ik stem niet voor niets D66.
pi_74680844
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

Omdat de vervoersvraag sterk toegenomen is het laatste decennium, kom kom niet zo naar de bekende weg vragen.
En waarom is die 'vervoersvraag' op een zaterdagmorgen dan zo ineens toegenomen? Moeten er ineens meer mensen hun kleinkinderen aan de andere kant van 't land bezoeken? Zijn we ineens allemaal op zaterdag gaan werken? Willen we allemaal ineens 'ver weg' recreëren?
pi_74680880
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:13 schreef DennisMoore het volgende:
En waarom is die 'vervoersvraag' op een zaterdagmorgen dan zo ineens toegenomen? Moeten er ineens meer mensen hun kleinkinderen aan de andere kant van 't land bezoeken? Zijn we ineens allemaal op zaterdag gaan werken? Willen we allemaal ineens 'ver weg' recreëren?
Geef zelf eens een schot voor de boeg...
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:11 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, laat ik zeggen dat ik van jou toch al geen hoge pet op heb .
Nou die kan ik dan weer mooi in m'n broekzak steken.
quote:
Maar geef vooral je goedkeuring aan vergelijkingen met China, de DDR en gekrijs van 'fascistische teringleiers' [sic].
De situatie gaat er wel op lijken als uit komt wat ik beschreef in mijn post. Totaal inzicht in waar mensen zich bevinden met hun auto op een bepaald moment kan voor hele nare dingen zorgen. Het is onverstandig om met een systeem in te stemmen waarin dat technisch niet uitgesloten is.
quote:
Vertel mij wat, ik stem niet voor niets D66.


[ Bericht 26% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-11-2009 22:21:20 ]
pi_74680950
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

Geef zelf eens een schot voor de boeg...
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:08 schreef DennisMoore het volgende:

Waarom willen al die mensen op hun vrije zaterdagmorgen in de file staan? Vindt men files ineens niet zo erg meer? Wil men ineens verder weg reizen op zaterdag? Kon men voorheen geen auto betalen?
Ik ruik een luxe-probleem.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:19:56 #156
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_74681080
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:46 schreef Hukkie het volgende:
Hmm, niet duurder toch?
Ik rijd 50 km per dag. Dat is dus -uitgaande van 3 ct per kilometer- ¤ 31,50 per maand, en dus ¤ 94,50 per kwartaal. Daar waar ik nu ¤ 58 per kwartaal aan wegenbelasting betaal.
Ik heb het puur over woon-werk verkeer, ik neem aan dat de ritjes op zaterdag naar de supermarkt of een dagje uit ook gewoon berekend worden. Bovendien rijdt ik in een oude auto, helaas geen oldtimer, dus die zal ook wel extra belast gaan worden.

Hoe bedoel je, niet duurder? Kan me voorstellen dat Bos 'uitermate tevreden' is.
En vergeet niet dat die 58 Euro die je nu aan de provincie betaald straks gewoon terug komt in de vorm van een andere belasting, want de schoorsteen van de provincie moet natuurlijk ook blijven roken.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:19:57 #157
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74681081
Ben benieuwd waar ik dat ding op de motor moet laten
pi_74681097
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:19 schreef fs180 het volgende:

Ben benieuwd waar ik dat ding op de motor moet laten
Niet. Je blijft gewoon mbr betalen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:23:00 #159
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74681179
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:19 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

En vergeet niet dat die 58 Euro die je nu aan de provincie betaald straks gewoon terug komt in de vorm van een andere belasting, want de schoorsteen van de provincie moet natuurlijk ook blijven roken.
Dat zal er ongetwijfeld ook nog bijkomen ja.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:23:37 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74681205
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:20 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Niet. Je blijft gewoon mbr betalen.
mbr?
pi_74681255
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:16 schreef DennisMoore het volgende:
Ik ruik een luxe-probleem.
Ah, het Hollandse calvinisme komt om de hoek kijken, zoiets vermoedde ik al. Er is een probleem in de vervoerscapaciteit van het wegennet als er bijna de hele week files staan, dat soort problemen moeten opgelost worden door de overheid want het is de overheid die zorg voor een wegennet naar zich toe heeft getrokken. Het kan niet zo zijn dat de overheid bewust een situatie van tekorten laat bestaan.
pi_74681263
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:23 schreef fs180 het volgende:

mbr?
mrb dus... motor rijtuigen belasting
pi_74681285
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ah, het Hollandse calvinisme komt om de hoek kijken, zoiets vermoedde ik al. Er is een probleem in de vervoerscapaciteit van het wegennet als er bijna de hele week files staan, dat soort problemen moeten opgelost worden want het is de overheid die zorg voor een wegennet naar zich toe heeft getrokken. Het kan niet zo zijn dat de overheid bewust een situatie van tekorten laat bestaan.
Ik had het over de zaterdag.

En je zou op basis van die zaterdag nog best 's een conclusie kunnen trekken over doordeweekse dagen... .
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:32:43 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74681498
Het is ook een ideaal middel om snelheidscontroles uit te voeren. Rijd je maar ergens een paar kilometer te hard, automatisch wordt de boete van je rekening afgetrokken.
The End Times are wild
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:36:42 #165
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74681647
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

mrb dus... motor rijtuigen belasting
Alleen voor autos dus?
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:43:47 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74681899
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:32 schreef LXIV het volgende:
Het is ook een ideaal middel om snelheidscontroles uit te voeren. Rijd je maar ergens een paar kilometer te hard, automatisch wordt de boete van je rekening afgetrokken.
Ja, als het ze in Den Haag goed uitkomt dan mag het wel:
quote:
Vertrouwen op snelheidsindicatie op navigatie is verkeerd
22 mei 2009, 01:21
Vertrouwen op de snelheid die het navigatiesysteem in de auto weergeeft is geen goed idee. Wie er blindelings van uit gaat dat de getoonde snelheid de juiste is, loopt het risico een snelheidsoverttreding te begaan, terwijl hij of zij zich daar niet bewust van is.

Een automobilist die een bekeuring voor een snelheidsovertreding binnen een trajectcontrolesysteem aanvocht met GPS als bewijs, is door de kantonrechter in het ongelijk gesteld.

De rechter volgde de uitleg van het Nederlands Meetinstituut (NMi). Het instituut stelt dat GPS een plaatsbepalingssysteem is, dat niet primair is bedoeld om de snelheid weer te geven. De snelheidsweergave van GPS loopt achter op de werkelijke snelheid, wat duidelijk wordt bij accelereren en afremmen.

In deze zaak trok de betrokkene verder in twijfel of een trajectcontrolesysteem een wettig meetmiddel is, omdat het niet wordt genoemd in de Regeling Meetmiddelen Politie uit 1997. Ook dit werd door de kantonrechter terzijde geschoven met verwijzing naar een uitspraak van de Hoge Raad uit 2000. De HR stelt dat een meetmiddel niet in de lijst opgenomen moet zijn om ingezet te kunnen worden, zolang het middel geldige -geijkte- snelheidsmetingen verricht.

Trajectcontrolesystemen meten over een bepaalde afstand de gemiddelde snelheid van passerende voertuigen. Op punt A start de meting die op punt B wordt beëindigd. De tijd die het voertuig erover doet, wordt afgezet tegen de afstand tussen A en B en resulteert in een gemiddelde snelheid. Bij trajectcontrole hangen camera's op verschillende punten langs de weg, die opnames maken van ieder passerend voertuig. Alle in Nederland opererende trajectcontrolesystemen voor snelheidscontroles worden door het NMi uitgebreid onderzocht en getest waarna certificering plaatsvindt. Jaarlijks worden de individuele trajectsystemen aan een keuring onderworpen.

Bron: Verkeershandhavingsteam KLPD
VID
pi_74681988
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:03 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik heb wat anders bedacht: extra asfalt en spoorbielzen. Als je vanuit de overheid op laat leggen wie van wanneer tot wanneer waar moet werken krijg je een bureaucratie (en een onkunde) waar de kilometerheffing compleet bij zal verbleken. Om nog maar niet te spreken over de economische schade die het op zal gaan leveren.
Drogreden. Laat ik het anders noemen: overheidshulp. Als particuliere bedrijven zo goed zijn, en de overheid zo slecht, waarom moeten er dan allemaal mensen tegelijk naar het werk? Volgens jou kunnen bedrijven dit zelf handhaven, maar blijkbaar falen ze op deze gebieden.
quote:
Er zijn zat knooppunten die je gewoon binnen het huidige ruimtebeslag om kunt bouwen. Het hoeft niet allemaal A12 / A4 te worden, het kan ook kleiner. Ombouw tot een klaverturbine (aantal knelpunten) kost nauwelijks extra ruimte, maar is zeer goed voor de doorstroming.
Noem mij een aantal knooppunten waar dit noodzakelijk is(in objectieve termen, dus niet de jouwe). Als ik nu al de fundering en grootte van die knooppunten zie lijkt het mij zeer moeilijk en duur om ze helemaal om te bouwen.
quote:
De overheid moet ook terug naar haar kerntaken. Alle subsidiebullshit die er bijkomt kost miljarden en dient geen enkel doel. Schrap dat en er blijkt plotseling een miljardje of wat beschikbaar te komen op de rijksbegroting.
Zonder subsidie kan een bedrijf dat geen winst maakt, maar toch moet blijven functioneren vanwege zijn maatschappelijke functie, niet meer rondkomen. Je kunt het wel schrappen, maar dan moeten de bedrijven stelselmatig hun diensten verslechteren.
quote:
En dan zeg je dat ik kortzichtig ben ... een goed netwerk aan B-wegen is om twee redenen essentieel: ontlasting A-wegen (dooooorgaand verkeer via de A, de rest via de B-wegen - in Nederland N-wegen genoemd) en een alternatief voor diezelfde A-wegen bij calamiteiten. Er hoeft nu maar iets te gebeuren in de Randstad en de schokgolf zorgt voor een verkeersdrama. Een goed netwerk aan B-wegen verbeterd de situatie en zorgt meteen voor een betere doorstroming op het complete wegennet. Daarnaast is een upgrade van bepaalde N-wegen m.n. in Noord- en Oost-Nederland goed voor de verkeersveiligheid. Er gebeuren immers regelmatig frontale klappers door foute inhaalacties. Dat kun je voorkomen door naar 2+1 / 1+2 te gaan (dus afwisselend een inhaalstrook, analoog aan de N50), of 2x2 op de wat drukkere wegen.
Het is misschien logisch, maar noodzakelijk? Ik denk dat B-wegen in de toekomst pas een grotere rol gaan spelen.
quote:
Megalomaan? De A1 staat tussen grof Bussum (3 --> 2) en de A30 consequent vast (en niet alleen in de spits, zelfs op zaterdagochtend sta je daar regelmatig in een file), terwijl het bij Azelo ook problematisch wordt. De A2 begint vol te stromen in Limboland. De A4 levert problemen op bij de 'splitsing' naar de A44, om over het nooit gebouwde stuk nog niet eens te beginnen. De A6 is een drama vanaf Almere richting A'dam. De A7 en A8 staan rond A'dam ook vast (toegegeven, ook de A10 verdient aandacht, maar die is wel lastig uit te breiden). De A27 is een doorlopend drama tot aan Eemnes (en het stuk tot aan Almere komt), de A28 is top-10 probleemgeval tussen Hoevelaken en Utrecht, terwijl ook het stuk vanaf / naar Nijkerk steeds erger wordt. Sterker nog, er liggen al plannen om de A1 tussen Eemnes en Hoevelaken te verdubbelen, Hoevelaken gaat waarschijnlijk op de schop, de A28 krijgt er vanaf Nijkerk waarschijnlijk een rijstrook bij en ook de A27 krijgt extra asfalt. Jaren te laat, daar niet van, maar blijkbaar ziet zelfs onze af en toe minder competente (zwaar understatement) overheid eindelijk in dat er ingegrepen moet worden...
Je negeert mijn argument. Wat ik zei is dat veel files ontstaan omdat snelwegen door forensen bevolkt worden. Deze groep komt perfect in aanmerking voor het reizen per OV, en tergelijkertijd komen de snelwegen weer beschikbaar voor mensen die hun auto's écht nodig hebben. Jij komt echter met een irrationele lijst van files waarin jij aangeeft aan dit forensenverkeer simpelweg te gehoorzamen, ofwel massale wegverbreding. Je laat nu duidelijk zien hoe ver je in het belang van autovervoer wilt gaan.
quote:
Overigens zitten de spoorverbindingen op de diverse assen ook stamp- en stampvol.
Ja maar ja, dat is secundair he
pi_74682543
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, als het ze in Den Haag goed uitkomt dan mag het wel:
[..]

VID
Er is nog nergens (in Den Haag) gezegd dat Den Haag dit wel mag.
En als 'ze' in Den Haag besluiten dat dit wel mag, dan kun je op basis van die uitspraak ook makkelijk aantonen dat GPS niet nauwkeurig genoeg is hiervoor.
pi_74684433
Ik rij elke dag 40 kilometer heen en weer om naar mijn werk te komen. Op het moment zijn mijn enige kosten ~60 euro per kwartaal om op me werk te komen. Een snelle berekening vertelde mij dat ik nu dik 280 euro per kwartaal kwijt ga zijn in 2018. Something to look forward to
pi_74684901
Iedereen met bij invoering gewoon een oude sloop auto voor op de stoep zetten zonder er ooit gebruik van te maken
pi_74685152
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er is nog nergens (in Den Haag) gezegd dat Den Haag dit wel mag.
En als 'ze' in Den Haag besluiten dat dit wel mag, dan kun je op basis van die uitspraak ook makkelijk aantonen dat GPS niet nauwkeurig genoeg is hiervoor.
Als je dat zegt is GPS ook niet nauwkeurig genoeg om de afstand (dus rekeningrijden) te meten. want snelheid is afstand per tijdseenheid.
pi_74685196


[ Bericht 100% gewijzigd door forzaudinese op 14-11-2009 00:14:37 ]
pi_74685940
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Iedereen met bij invoering gewoon een oude sloop auto voor op de stoep zetten zonder er ooit gebruik van te maken
Uit protest ga ik dat ook maar doen. 12 stuks, wel te begrijpen.
pi_74686562
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:44 schreef Arie85 het volgende:

[..]

Uit protest ga ik dat ook maar doen. 12 stuks, wel te begrijpen.
Protest wat is dat... Nederlanders moeten toch echt het slapste volk op de planeet zijn wat kan het anders zijn.

We geloven dat we zo vrij zijn bespotten de VS en andere landen maar onder tussen wordt er nergens meer afgeluisterd als in dit land. Geven we allemaal verplicht onze vinger afdrukken aan de regering en nu kunnen ze straks precies weten welk voertuig waar is.
Bijna niemand op de planeet betaald zoveel belasting als ons, een euro in Nederland kan wel tien keer belast kan worden voor het zelfde doel maar niemand trekt aan de bel.

Maar protesteren dat doen we niet we slikken het allemaal...we hebben geen vertegenwoordigers in de politiek die zijn te afhankelijk van de coalitie en achterkamer politiek om dat zelfde systeem in stand te houden.

En iedereen pikt het maar ik snap het niet..
pi_74686605
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 01:21 schreef Manifesto het volgende:

[..]

Protest wat is dat... Nederlanders moeten toch echt het slapste volk op de planeet zijn wat kan het anders zijn.

We geloven dat we zo vrij zijn bespotten de VS en andere landen maar onder tussen wordt er nergens meer afgeluisterd als in dit land. Geven we allemaal verplicht onze vinger afdrukken aan de regering en nu kunnen ze straks precies weten welk voertuig waar is.
Bijna niemand op de planeet betaald zoveel belasting als ons, een euro in Nederland kan wel tien keer belast kan worden voor het zelfde doel maar niemand trekt aan de bel.

Maar protesteren dat doen we niet we slikken het allemaal...we hebben geen vertegenwoordigers in de politiek die zijn te afhankelijk van de coalitie en achterkamer politiek om dat zelfde systeem in stand te houden.

En iedereen pikt het maar ik snap het niet..

Ik snap het ook niet.. maar ik heb ook nog niet op het malieveld gestaan en ik gok jij ook niet
Het komt er dus op neer dat we beiden geen haar beter zijn.

Misschien demonstreren we nu niet meer omdat we onze uitlaatklep op internet hebben. Vroeger had je dat niet en was het malieveld je uitlaatklep.

Het word hoog tijd dat er een nieuw platform komt waar we op een effectieve manier onze onvrede kunnen uiten. Alleen hoe. Erg moeilijk. Ik weet wel zeker dat als je een platform vind wat aanslaat je direct een revolutie ontketend, want geloof me er zijn veel mensen zoals jij en ik die veel onvreden hebben maar geen idee hebben hoe ze dat moeten uitten (buiten internet en verjaardagen om)

Wat ik echter totaal niet snap is dat iedereen iedere keer toch weer op de gevestigde partijen stemt. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
pi_74686956
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ten eerste is rekeningrijden een smerig systeem dat nooit ingevoerd moet worden. Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is. Als je zo'n kastje niet gebruikt kan je een gevangenisstraf van vier jaar riskeren of een max. boete van 64.000 euro. (ze willen erg graag weten waar je je te allen tijde begeeft namelijk) In Duitsland hebben ze qua rekeningrijden een ander systeem zonder dergelijk GPS-kastje/systeem. Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine, en dat is de hele bedoeling van dit rekeningrijdenidee (althans, dat zeggen ze.. maar eigenlijk willen ze gewoon weten waar je bent).

Ten tweede: ze willen toch eigenlijk dat meer mensen het openbaar vervoer pakken?
De automobilist wordt al meer dan genoeg uitgeknepen. Van alle wegenbelasting en boetes aan automobilisten gaat maar een klein percentage naar het wegenbudget, en hij daar nóg eens op gaan bezuinigen óf het tarief per kilometer nóg duurder maken?
Wellicht een idee om wat onzinsubsidies en projectjes te stoppen zodat "de staat geen inkomsten verliest".
Waarom willen ze weten waar je bent?
I´m back.
pi_74688553
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je dat zegt is GPS ook niet nauwkeurig genoeg om de afstand (dus rekeningrijden) te meten. want snelheid is afstand per tijdseenheid.
Met "hiervoor" in mijn vorigepost bedoelde ik de snelheidscontroles die LXIV aanhaalde.
En ik zeg niet dat ze niet nauwkeurig genoeg zijn, maar de rechter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 09:40:58 ]
pi_74688632
Kan volgens mij op dezelfde wijze als trajectcontrole. De tijd tussen twee locaties.
pi_74688645
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:49 schreef DennisMoore het volgende:
Kan volgens mij op dezelfde wijze als trajectcontrole. De tijd tussen twee locaties.
Dat zou ik ook denken, maar de rechter denkt van niet (zie de post van AchJa).
quote:
Een automobilist die een bekeuring voor een snelheidsovertreding binnen een trajectcontrolesysteem aanvocht met GPS als bewijs, is door de kantonrechter in het ongelijk gesteld.

De rechter volgde de uitleg van het Nederlands Meetinstituut (NMi). Het instituut stelt dat GPS een plaatsbepalingssysteem is, dat niet primair is bedoeld om de snelheid weer te geven. De snelheidsweergave van GPS loopt achter op de werkelijke snelheid, wat duidelijk wordt bij accelereren en afremmen.
En als je het niet als bewijs kunt gebruiken dat je niet te hard hebt gereden, dan kan de overheid het ook niet als bewijs gebruiken dat je wel te hard hebt gereden.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 09:53:05 ]
pi_74688688
Kilomoeterheffing is gewoon echt goed nieuws. Ik ga mijn nieuwe Golf R gewoon inwisselen voor een Q7. Onder de streep ben je dan gewoon echt veel goedkoper uit. De overheid wil dus gewoon dat we allemaal een zware milieuvervuilende SUV gaan rijden.

Golf VI R
Wegenbelasting = ¤ 712 p/j
30.000 km * 0,03 = ¤ 900 p/j (¤ 2010 in 2018)
CO2-uitstoot: 199 g/km
Verbruik 1:12
30.000 / 12 * 1.50 = ¤ 3750 p/j brandstof

Audi Q7 V12 TDI
Wegenbelasting = ¤ 2880 p/j
30.000 km * 0,03 = ¤ 900 p/j (¤ 2010 in 2018)
CO2-uitstoot: 298 g/km
Verbruik 1:9
30.000 / 9 * 1.20 = ¤ 4000 p/j brandstof

Voor die 250 euro brandstof meer per jaar rijd ik wel een Q7 hoor...
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:16:31 #181
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74688909
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:43 schreef AchJa het volgende:
De rechter volgde de uitleg van het Nederlands Meetinstituut (NMi). Het instituut stelt dat GPS een plaatsbepalingssysteem is, dat niet primair is bedoeld om de snelheid weer te geven. De snelheidsweergave van GPS loopt achter op de werkelijke snelheid, wat duidelijk wordt bij accelereren en afremmen.
Leuk, maar snelheid is namelijk de afgeleide van de afgelegde weg., oftewel elke snelheidsbepaling is per definitie gebaseerd op minimaal 2 plaatsbepalingen! Hetzelfde geldt voor snelheidsmetingen door de overheid.
censuur :O
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:18:55 #182
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_74688931
Exact mijn gedachte ook, ze willen dat iedereen die een klein en goedkoop wagentje rijdt deze weg doet en voor wat groters gaat omdat het behalve de aanschafprijs verder niet zo veel meer uitmaakt, leuk voor de autoverkopen dus.
pi_74689030
3 cent per kilometer... Normaal betaal ik dus 150 euro belasting per jaar, nu ineens 360... Ze verdienen allemaal een nekschot daar in Den Haag...
Ikverdomme.
pi_74689186
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En waarom is die 'vervoersvraag' op een zaterdagmorgen dan zo ineens toegenomen? Moeten er ineens meer mensen hun kleinkinderen aan de andere kant van 't land bezoeken? Zijn we ineens allemaal op zaterdag gaan werken? Willen we allemaal ineens 'ver weg' recreëren?
Ben jij bekend met het fenomeen bevolkingsgroei?
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:41:37 #185
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74689244
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:18 schreef Urretje het volgende:
Exact mijn gedachte ook, ze willen dat iedereen die een klein en goedkoop wagentje rijdt deze weg doet en voor wat groters gaat omdat het behalve de aanschafprijs verder niet zo veel meer uitmaakt, leuk voor de autoverkopen dus.
Denk je niet dat er differentiatie gaat komen in de kilometerprijs? Maximaliseren van de opbrengst, dus plukken waar het meest te plukken valt!
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:26 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
3 cent per kilometer... Normaal betaal ik dus 150 euro belasting per jaar, nu ineens 360... Ze verdienen allemaal een nekschot daar in Den Haag...
Als je dan bedenkt dat het "tijdelijke" kwartje vak Kokhalzen was "teruggegeven" door een paar euro korting op de wegenbelasting (lees: 3 cent per km kosten geeft 25 euro per jaar korting), dan is het lichtelijk raar hoeveel er nu bij komt voor 3 cent per km...
M.a.w. politiek rekent zoals altijd met 2 maten naar zichzelf toe.
Wat de politiek daadwerkelijk zou moeten doen, en dat is hun taak: zorgen dat zoveel mogelijk mensen het zo goed mogelijk hebben in dit land! En als dat betekent dat mensen willen kunnen autorijden, dan moet de politiek dat niet uitzuigen, maar faciliteren.
censuur :O
pi_74689255
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:38 schreef justanick het volgende:

[..]

Ben jij bekend met het fenomeen bevolkingsgroei?
En dan ook nog economische groei, economische groei zorgt meestal voor een groei van het verkeer.
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:44:40 #187
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74689297
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:38 schreef justanick het volgende:

[..]

Ben jij bekend met het fenomeen bevolkingsgroei?
Het ironische daaraan is dat de overheid bevolkingsgroei aan alle kanten subsidieert (kinderbijslag, asielzoekers, huwelijksmigratie, etc.), maar ondertussen die grote hoeveelheid mensen steeds minder laat mogen. Zorg dan voor minder mensen: einde huwelijksmigratie, einde asielzoekers, dag illegalen, dag Polen, dag kinderbijslag, en streef naar minder mensen die meer mogen.
censuur :O
pi_74689341
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Denk je niet dat er differentiatie gaat komen in de kilometerprijs? Maximaliseren van de opbrengst, dus plukken waar het meest te plukken valt!
[..]

Als je dan bedenkt dat het "tijdelijke" kwartje vak Kokhalzen was "teruggegeven" door een paar euro korting op de wegenbelasting (lees: 3 cent per km kosten geeft 25 euro per jaar korting), dan is het lichtelijk raar hoeveel er nu bij komt voor 3 cent per km...
M.a.w. politiek rekent zoals altijd met 2 maten naar zichzelf toe.
Wat de politiek daadwerkelijk zou moeten doen, en dat is hun taak: zorgen dat zoveel mogelijk mensen het zo goed mogelijk hebben in dit land! En als dat betekent dat mensen willen kunnen autorijden, dan moet de politiek dat niet uitzuigen, maar faciliteren.
Het volk krijgt gewoon wat het verdient hoor. Ze hebben massaal CDA gestemd. Dat moet dan maar eerst veranderen, anders blijf je met corrupte bendeleden zitten...
Ikverdomme.
pi_74689359
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:51 schreef Wombcat het volgende:En als je het niet als bewijs kunt gebruiken dat je niet te hard hebt gereden, dan kan de overheid het ook niet als bewijs gebruiken dat je wel te hard hebt gereden.
Dat betwijfel ik, gewoon een wet er voor maken en dan is het probleem opgelost.
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:50:41 #190
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_74689409
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:

Denk je niet dat er differentiatie gaat komen in de kilometerprijs? Maximaliseren van de opbrengst, dus plukken waar het meest te plukken valt!
Ow.. Ik dacht dat het 3 ct per km werd voor iedereen..
pi_74689415
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:46 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Drogreden. Laat ik het anders noemen: overheidshulp. Als particuliere bedrijven zo goed zijn, en de overheid zo slecht, waarom moeten er dan allemaal mensen tegelijk naar het werk? Volgens jou kunnen bedrijven dit zelf handhaven, maar blijkbaar falen ze op deze gebieden.
Overheidshulp is ook overheidsbemoeienis. De overheid hoort zich hier niet op toe te leggen.
quote:
Noem mij een aantal knooppunten waar dit noodzakelijk is(in objectieve termen, dus niet de jouwe). Als ik nu al de fundering en grootte van die knooppunten zie lijkt het mij zeer moeilijk en duur om ze helemaal om te bouwen.
Hoevelaken, om even een voorbeeld te noemen. Zelfs V&W heeft inmiddels door dat daar ingegrepen moet worden. Is dus ook onderdeel van een brede studie naar de driehoek Amersfoort - Hilversum - Utrecht.
quote:
Zonder subsidie kan een bedrijf dat geen winst maakt, maar toch moet blijven functioneren vanwege zijn maatschappelijke functie, niet meer rondkomen. Je kunt het wel schrappen, maar dan moeten de bedrijven stelselmatig hun diensten verslechteren.
Het klinkt misschien raar, maar als een bedrijf geen winst maakt (structureel) hoort dat bedrijf failliet te gaan omdat er blijkbaar te weinig vraag is naar de producten en/of diensten van een dergelijke onderneming. Of ze werken niet efficient genoeg. Waarom moet er dan belastinggeld worden gespendeerd aan het in leven houden van zo'n bedrijf? En wie bepaalt welk bedrijf een 'maatschappelijke' functie vervult? Want in principe vervullen alle bedrijven een 'maatschappelijke functie'. Moeten we dan alle bedrijven financieel maar gaan steunen?

Heb jij uberhaubt wel enig idee wat er in Nederland allemaal wordt ondersteund middels subsidies?
quote:
Je negeert mijn argument. Wat ik zei is dat veel files ontstaan omdat snelwegen door forensen bevolkt worden. Deze groep komt perfect in aanmerking voor het reizen per OV, en tergelijkertijd komen de snelwegen weer beschikbaar voor mensen die hun auto's écht nodig hebben. Jij komt echter met een irrationele lijst van files waarin jij aangeeft aan dit forensenverkeer simpelweg te gehoorzamen, ofwel massale wegverbreding. Je laat nu duidelijk zien hoe ver je in het belang van autovervoer wilt gaan.
Deze discussie hebben wij al eens eerder gevoerd. Je hebt hem zelfs al eens gevoerd met iemand die overduidelijk zeer diskundig was (Goverman) en ook die veegde je argumentatie volledig van tafel. Je bent gewoon niet realistisch genoeg. Sterker nog, je verweet mij dat ik te objectief keek naar de feiten.

Laatste poging om je met je neus op de realiteit te drukken: die forensen moeten naar hun werk en kiezen de snelste en makkelijkste oplossing. Dat is en blijft in 9 van de 10 gevallen doodleuk de auto, omdat het OV gewoon trager en minder comfortabel is (vooral in de spits, als er op de meeste trajecten vooral staanplaatsen zijn. Ik weet dat je dat volgaarne ontkent, maar het zijn helaas de feiten). Die forensen leveren een flinke bijdrage aan het BNP van Nederland. Daarom moet je ze accomoderen. Vervolgens is de vraag wat de snelste, meest praktische en effectiefse methode is om dat te doen. De conclusie kan dan niet anders zijn dan: extra asfalt, extra spoorlijnen en eventueel extra buslijnen, met het accent op het asfalt (gros forensen zit immers in de auto). Een luchtkasteel zoals het door jou voorgestelde nieuwe OV-systeem is duur en gaat misschien over 20 jaar zijn eerste vruchten afwerpen. Tegen die tijd is de economische schade door het verkeersinfarct niet meer te overzien, dus zul je echt over realistische en haalbare zaken moeten gaan nadenken.
pi_74689453
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Het ironische daaraan is dat de overheid bevolkingsgroei aan alle kanten subsidieert (kinderbijslag, asielzoekers, huwelijksmigratie, etc.), maar ondertussen die grote hoeveelheid mensen steeds minder laat mogen.
Ja de overheid voert wel vaker een debiel beleid. Denk aan het stimuleren van de economische groei. Als de ontwikkeling van het BBP ook in negatieve richting neigt schreeuwen politici massaal om het stimuleren van de economie. Zoals altijd kan de politiek geen keuzes maken, ze willen alles tegelijk en dat kan niet want het ene beleid veroorzaakt negatieve effecten voor het andere beleid. Het afgelopen jaar kromp dankzij de kredietcrisis het weggebruik, kromp het aantal files en kromp het energiegebruik.
pi_74689543
quote:
Betalen per kilometer, belasting verdwijnt

Het kabinet is het eens over de kilometerheffing. Er is besloten wat automobilisten straks gaan betalen en wat de heffing moet opleveren voor het milieu.

De kilometerheffing begint in 2012 voor personenenauto's met een gemiddeld basistarief van 3 cent per gereden kilometer, van snelweg tot woonerf. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018 (zie tabel hieronder).

Jaar Basistarief per km
2012 3,0 cent
2013 3,5 cent
2014 4,0 cent
2015 4,6 cent
2016 5,3 cent
2017 6,1 cent
2018 6,7 cent


De hoogte van het basistarief voor personenauto’s hangt net als nu af van de CO2-uitstoot. Bij andere voertuigen is het gewicht bepalend voor het basistarief. Naast het basistarief wordt er een spitstarief geheven voor structurele knelpunten in het wegennet en potentiële sluiproutes. Per locatie wordt besloten of er een spitstarief komt. In elk voertuig komt een gps-apparaatje dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er wordt gereden.

De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaan verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing. Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59% van de automobilisten minder betalen, voor 25% blijven de kosten gelijk en 16% gaat meer betalen. De opbrengsten voor de overheid zullen hetzelfde blijven, zegt de minister.

De verwachting is dat we door de maatregel 15% minder gaan autorijden. Ook moet het aantal files halveren en zelfs het aantal verkeersdoden met 7% verminderen. De uitstoot van CO2 zou 10% minder moeten worden.
Voordelen volgens het kabinet

# 59% van automobilisten is voordeliger uit
# 15% minder files
# 7% minder verkeersdoden
# 6% meer gebruik van openbaar vervoer
# 10% daling van de CO2-uitstoot

De opbrengsten van de kilometerprijs gaan rechtstreeks naar het infrastructuurfonds. Uit dit fonds worden wegen, spoorlijnen en andere infrastructuur aangelegd, aldus Eurlings.
Ergo die 6.7ct is een basistarief... het kan alleen maar meer worden dus

En met de gristenen aan de macht zal er in de toekomst ook wel een zondagstarief geheven gaan worden.
pi_74689604
quote:
De opbrengsten van de kilometerprijs gaan rechtstreeks naar het infrastructuurfonds. Uit dit fonds worden wegen, spoorlijnen en andere infrastructuur aangelegd, aldus Eurlings.
Aha, dan loop je dus bij een naar links ruikend kabinet, zoals het huidige, de kans dat je aan het lappen bent voor een stel spoorlijnen. Ik dacht dat het motto was dat de gebruiker betaald, maar niet op het spoor kennelijk.
pi_74689631
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Denk je niet dat er differentiatie gaat komen in de kilometerprijs? Maximaliseren van de opbrengst, dus plukken waar het meest te plukken valt!
Dat is ook de bedoeling, volgens mij. KM-prijs varieert met het type auto. En de genoemde 3 ct/km is ook een gemiddelde; in de spits betaal je meer. Dan voel je hem natuurlijk al aankomen; mensen vertrekken 15 min later om net buiten het spitstarief te vallen, waardoor er 15 min later ook een file staat, dus worden de spitstijden verlengd... Voor 2020 betalen we allemaal een 'spitstarief' tussen 06-11 en 14-20, let maar op.
quote:
Als je dan bedenkt dat het "tijdelijke" kwartje vak Kokhalzen was "teruggegeven" door een paar euro korting op de wegenbelasting (lees: 3 cent per km kosten geeft 25 euro per jaar korting), dan is het lichtelijk raar hoeveel er nu bij komt voor 3 cent per km...
M.a.w. politiek rekent zoals altijd met 2 maten naar zichzelf toe.
Wat de politiek daadwerkelijk zou moeten doen, en dat is hun taak: zorgen dat zoveel mogelijk mensen het zo goed mogelijk hebben in dit land! En als dat betekent dat mensen willen kunnen autorijden, dan moet de politiek dat niet uitzuigen, maar faciliteren.
Hey, al die subsidies moeten ergens van betaald worden. En hoe ingewikkelder het belastingstelsel, hoe langer het duurt voordat mensen doorhebben hoe hoog de belastingdruk eigenlijk is in dit land.
pi_74689976
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
Dagelijks uren in de file staan en vele kilometers afleggen om dan achter een bureau te kruipen met een computer en een telefoon. Die je thuis ook hebt staan.

Dat kan best wat slimmer .

Prima om de variabele kosten flink omhoog te gooien. Dat stimuleert alternatieven.
Dit stimuleert helemaal niets behalve dat de geldstroom uit de portemonnee van de consument nog meer richting de overheid gaat.

De overheid moet de werkgever verplichten de werknemer thuis te laten werken. Nu pakt men wederom jan met de pet aan die niets te zeggen heeft. Ik hoef bij mijn baas niet te gaan vragen om thuis te werken want het antwoord zal zijn dat ik dan permanent thuis kan gaan zitten.. M.a.w. ik moet toch naar mijn werk en OV is geen alternatief dus ik moet wel met de auto.. bedankt overheid voor weer een maatregel die nergens op slaat behalve verrijking van de staatskas.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:27:14 #197
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74690050
Zou trouwens wel bizar zijn als er straks daadwerkelijk 6% meer mensen in de trein naar Amsterdam zitten, dan krijgen we Indiase praktijken.

There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74690095
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:23 schreef kawotski het volgende:
De overheid moet de werkgever verplichten de werknemer thuis te laten werken.
Yes yes, nog meer 'De overheid weet wat goed voor u is' ideeën. De arbeidsverhouding is een zaak van werknemers en werkgevers, daar moet de overheid zich volstrekt niet mee bemoeien. Ook is de overheid niet in staat dit soort dingen tot een goed einde te brengen, de bureaucratische molens zijn zo wereldvreemd dat ze in staat zijn bouwvakkers te dwingen om thuis te gaan werken.
pi_74691450
Overigens ga ik er waarschijnlijk op vooruit met de kilometerheffing. Ik maak weliswaar ca. 20.000 km per jaar, maar daarvan 8000 in het buitenland, 5000 voor het werk (krijg ik vergoed, en ik ga er vanuit dat ik de kilometerheffing ook vergoed krijg, anders ga ik wel met OV, want dat krijg ik sowieso vergoed). Dus ca. 8000 km waarvoor ik heffing moet betalen. Uitgaande van het gemiddelde, betekent dat in 2012 ¤240, in 2018 ¤469.
Ik betaal ¤420 wegenbelasting per jaar.

Ga ik er op basis van alleen de wegenbelasting wel op achteruit in 2018, maar ergens tussen 2014 en 2018 zal mijn auto ook wel op zijn, dan komt er dus een andere. Weliswaar tweedehands, maar ook die prijzen zullen dalen agv het verdwijnen van de BPM, als je die dus meeneemt, vermoed ik dat ik dan ook nog goedkoper uitben.

(omdat de BPM ca. 1/3 van de nieuwprijs van een auto is. Dat zal voor een tweedehands minder zijn. Maar ik neem aan dat ik voor die lagere prijs aardig wat jaartjes kan rijden. Het hoeft maar ¤500 uit te maken en ik ben 10 jaar verder, en aangezien mijn huidige auto ¤4.000 kostte, zal die ¤500 prijsverlaging er wel in zitten. Hoewel ik tegen die tijd wel meer zal betalen dan ¤4000, maar inflatie speelt ook mee, ik ging er toch al vanuit dat ik tegen die tijd ¤5000 nodig zou hebben voor iets vergelijkbaars).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 12:26:16 ]
pi_74691668
Tijdens de spits extra betalen
Dus omdat de overheid faalt om de fileprobleem adequaat aan te pakken moeten de mensen die naar hun werk rijden en dus eigenlijk al slachtoffer zijn van de file, NOG een keer genaaid worden.

:/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')