abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74670710
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:47 schreef IntercityAPT het volgende:

Daarom hoort de overheid een flexibel werktijdenstelsel te creëren dat in bedrijven toegepast moet worden. 100 mensen die op hetzelfde tijdstip naar hetzelfde kantoor moeten is het gevolg van gebrek aan overheidsinvloed.
Dat kan misschien werken voor een handjevol kantoorpersoneel. En bedoel je diezelfde overheid die het liefst ziet dat zondags iedereen in de kerk zit en vooral geen werkzaamheden dienen te verrichten?
pi_74670729
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:23 schreef AchJa het volgende:
Wat ik me afvraag, hoe gaan ze in de toekomst dan om met gebieden die niet per openbaar vervoer bereikbaar zijn??? Ik werk in een dusdanig achtergesteld gebied daar stopt binnen de 15 km niet eens een bus.
Die mensen gaan gewoon met de auto. Voor het gros van de forensen ligt het echter anders. Die wonen in suburbane kernen en reizen dagelijks naar de centrale stad. Als zij met de auto gaan is dit zeer nadelig de verkeerssituatie op de snelwegen. Voor hun is het OV aan te raden. Daarmee doen ze de mensen die de auto écht nodig hebben een groot plezier.
pi_74670748
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat kan misschien werken voor een handjevol kantoorpersoneel.
Oftewel forensen, het grootste deel van werkend Nederland. De gigantische files bestaan heus niet uit alleen maar zakenmannen en ambtenaren.
quote:
En bedoel je diezelfde overheid die het liefst ziet dat zondags iedereen in de kerk zit en vooral geen werkzaamheden dienen te verrichten?
Zie je mij aan voor christelijk-conservatief?
pi_74671188
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:53 schreef IntercityAPT het volgende:

Oftewel forensen, het grootste deel van werkend Nederland. De gigantische files bestaan heus niet uit alleen maar zakenmannen en ambtenaren.
]

En wat voor beroep hebben al die forensen dan??? Denk je dat die allemaal een kantoorbaantje hebben???
quote:
Zie je mij aan voor christelijk-conservatief?
Gezien je avatar en onderschrift niet echt nee...
pi_74671283
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

]

En wat voor beroep hebben al die forensen dan??? Denk je dat die allemaal een kantoorbaantje hebben???
Dat doet er niet toe. Dat een groep mensen allemaal hetzelfde patroon volgen wil zeggen dat je dat kunt verdelen.
pi_74671651
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:47 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Daarom hoort de overheid een flexibel werktijdenstelsel te creëren dat in bedrijven toegepast moet worden. 100 mensen die op hetzelfde tijdstip naar hetzelfde kantoor moeten is het gevolg van gebrek aan overheidsinvloed.
Waarom zou de overheid zich hiermee moeten bemoeien? Van wanneer tot wanneer ik werk is een zaak tussen mij en mijn werkgever, daar heeft de overheid geen donder mee te maken. Als de overheid zich hiermee moet gaan bemoeien wordt het helemaal een puinzooi. Government fucks up everything it touches.
quote:
Zoals? Deze discussie heb ik al vaak gevoerd, o.a met jou, maar nu even concreet. Wat voor 'doortastende oplossingen' heb jij in gedachten?
Het uitbreiden van diverse snelwegen (A1, A2, A4, A6, A7, A8, A12, A15, A16, A27, A28, om maar even wat voorbeelden te noemen), het ombouwen van diverse knooppunten naar varianten die meer verkeer kunnen verwerken, het uitbreiden van het spoornetwerk (ook hier diverse verdubbelingen). Verder zijn er diverse provinciale wegen die omgebouwd kunnen worden tot 2x2 autowegen om het regionale en het doorgaande verkeer beter te kunnen scheiden. Doorgaand verkeer over de snelweg, regionaal en lokaal over N-wegen met voldoende capaciteit.

Ik weet dat jij hier geen oplossing in ziet, maar ik heb van jouw kant nog geen overtuigende oplossingen gezien die de noodzaak tot meer asfalt en meer spoorbielzen wegnemen.
pi_74673166
Ach, files leveren aan brandstofaccijns waarschijnlijk meer geld op dan ze kosten .

Als forenzen in hun vrije tijd in de file staan, ipv dat ze thuis op de bank tv zitten te kijken, kost dat zowel werkgever als overheid geen geld.
pi_74674560
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:27 schreef DennisMoore het volgende:
Ach, files leveren aan brandstofaccijns waarschijnlijk meer geld op dan ze kosten .

Als forenzen in hun vrije tijd in de file staan, ipv dat ze thuis op de bank tv zitten te kijken, kost dat zowel werkgever als overheid geen geld.

Je wil niet weten hoeveel van mijn productieve werkuren ik verkwist in de file, en velen met mij.
Je vergeet dat er een groot gedeelte van de bestuurders tijdens werktijd naar klanten moeten ed. Meer in de file = minder productieve uren = meer kost = minder omzet = slecht voor de economie.
pi_74674649
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:47 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Daarom hoort de overheid een flexibel werktijdenstelsel te creëren dat in bedrijven toegepast moet worden. 100 mensen die op hetzelfde tijdstip naar hetzelfde kantoor moeten is het gevolg van gebrek aan overheidsinvloed.


Man hou toch op!! In de randstad staat het op veel plekken al vast van 6 tot 10:30; van 12 tot 2 en van 15:30 tot 19:30
pi_74674846
Enigste voordeel is de afschaffing van de wegenbelasting.

Veel gezinnen zullen dit aangrijpen om een extra auto aan te schaffen. Ik denk dat ik ook maar een grote Amerikaanse V8 erbij koop op LPG als 3de auto

Dat wil men toch in Den Haag.
pi_74674944
quote:
Kabinet eens over kilometerprijs

DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag een akkoord bereikt over de kilometerprijs. Dat meldde minister Camiel Eurlings vrijdag tijdens een persconferentie.

De kilometerheffing begint in 2012 met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018.

Daarbij wordt ervan uitgegaan dat we met zijn allen tegen die tijd wel 15 procent minder kilometers rijden dan in 2012.

De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.

Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen.

Anders verdeeld

Over de heffing is in politiek Den Haag jaren gesproken. Volgens Eurlings zijn alle autobezitters in Nederland op het moment 6,6 miljard euro kwijt aan auto-gerelateerde belastingen. Dat totaalbedrag blijft gelijk, alleen wordt het anders verdeeld.

Dat heeft positieve gevolgen voor het milieu (de uitstoot van kooldioxide en fijn stof neemt met 10 procent af) en de files zullen gehalveerd worden.

Ook verwacht Eurlings dat het aantal verkeersdoden met 7 procent gaat afnemen. Het openbaar vervoer zal met 6 procent toenemen, denkt Eurlings.

Gehandicaptenvoertuigen, motoren, taxi's en oldtimers en alle bussen in het openbaar vervoer worden vrijgesteld van de heffing. Alle gewone personenauto's en vrachtwagens krijgen een gps-apparaatje aan boord dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er gereden wordt. Het gps-systeem stuurt de informatie naar een inningskantoor dat de rekening opmaakt.

Tevreden

Bos noemde het bereikte akkoord goed nieuws voor automobilisten. Hij was ''uitermate tevreden''. De files moeten minder worden, dat is goed voor het milieu en voor de helft van de weggebruikers zal de regeling financieel gunstig uitpakken.

Bijna 60 procent van de autorijders zal volgens het kabinet straks minder gaan betalen, aangezien de aanschafbelasting en motorrijtuigenbelasting zullen verdwijnen.

Kilometers

Het kabinet wil het aantal gereden kilometers met 15 procent terugdringen. ''Dat is tamelijk ambitieus'', aldus Bos. Hij verwacht niet dat automobilisten nog minder gaan rijden en dat de schatkist erbij inschiet. Volgens hem is het plan voor de overheid kostenneutraal.

''Ik hoef er ook geen cent aan te verdienen'', aldus de minister van Financiën. De bedoeling is volgens Bos dat er een eerlijker systeem komt en dat mensen belasting betalen naarmate ze de auto gebruiken in plaats van dat ze betalen alleen voor het hebben van een auto.

Infrastructuurfondsen

De inkomsten gaan naar de infrastructuurfondsen, die onder meer zijn bedoeld voor wegen, openbaar vervoer en dijken.

Premier Jan Peter Balkenende en Bos ontkenden dat er donderdagavond binnen de groep bewindslieden nog volop discussie was over de kilometerheffing.

Automobilisten moeten gaan betalen voor het gebruik van de auto en de wegen, maar vaste lasten voor een auto, zoals wegenbelasting en aanschafbelasting, verdwijnen. Ook volgens Balkenende moet er wat gebeuren.

''We zien dat Nederlanders in de file staan.'' Maar de ingezette koers kost tijd. Het is een ingewikkeld systeem.

Niet duurder

Eerder is al afgesproken dat weggebruikers niet duurder uit mogen zijn in de nieuwe opzet. Het CDA heeft altijd gezegd dat dat een harde voorwaarde is en dat het de plannen anders niet steunt.

Een andere randvoorwaarde is dat er een verband is tussen de kilometerprijs en de aanleg van en het onderhoud aan infrastructuur, terwijl ook mee moet tellen hoe milieubelastend een auto is.

Volgens de plannen zal op zijn vroegst in het najaar van 2012 kunnen worden gestart met een heffing voor vrachtwagens. De personenauto's zijn later aan de beurt.


Het mag niet meer kosten dan nu??? Gvd beginnen met 3ct en dan richting 6.7ct... Bij 500km p/w is dat gvd 134 euro in de maand... Daar kun je nu een 2500 kilo zware auto voor rijden....
pi_74675255
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]



Het mag niet meer kosten dan nu??? Gvd beginnen met 3ct en dan richting 6.7ct... Bij 500km p/w is dat gvd 134 euro in de maand... Daar kun je nu een 2500 kilo zware auto voor rijden....
Waar heb je het over? Het word heus niet duurder!! De zorg is toch ook niet duurder geworden sinds de invoering Gore leugenaars!

Volgende verkiezing wel netjes CDA / PVDA stemmen he.
pi_74675284
Dus de leaserijders mogen lekker door blijven rijden, maar Jan Lul mag dus extra gaan dokken.

"We krijgen stukken minder files"
Ja, want iedereen blijft natuurlijk thuis zitten. Achterlijke zooi
pi_74675364
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:32 schreef detulp050 het volgende:
Dus de leaserijders mogen lekker door blijven rijden, maar Jan Lul mag dus extra gaan dokken.

"We krijgen stukken minder files"
Ja, want iedereen blijft natuurlijk thuis zitten. Achterlijke zooi
Wie mag zometeen de gestegen mobiliteitskosten betalen? Dat mogen we allemaal doen!
Bedrijven zullen de verhoogde mobiliteitskosten gewoon doorbereken in hun producten. Die de consument uiteindelijk mag betalen.

Als consument mag je zometeen dus extra betalen om van A -> B te komen en mag je de extra inflatie betalen.

Een klassieke win-win situatie
pi_74675721
Allemaal een oldtimer!!! Het liefst een olieboot die een partij fijnstof de lucht inblaast waar de honden geen brood van lusten!!! Ja, dat is wat je nu gaat krijgen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:46:24 #66
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74675759
Hmm, niet duurder toch?
Ik rijd 50 km per dag. Dat is dus -uitgaande van 3 ct per kilometer- ¤ 31,50 per maand, en dus ¤ 94,50 per kwartaal. Daar waar ik nu ¤ 58 per kwartaal aan wegenbelasting betaal.
Ik heb het puur over woon-werk verkeer, ik neem aan dat de ritjes op zaterdag naar de supermarkt of een dagje uit ook gewoon berekend worden. Bovendien rijdt ik in een oude auto, helaas geen oldtimer, dus die zal ook wel extra belast gaan worden.

Hoe bedoel je, niet duurder? Kan me voorstellen dat Bos 'uitermate tevreden' is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74675842
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:26 schreef justanick het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid zich hiermee moeten bemoeien? Van wanneer tot wanneer ik werk is een zaak tussen mij en mijn werkgever, daar heeft de overheid geen donder mee te maken. Als de overheid zich hiermee moet gaan bemoeien wordt het helemaal een puinzooi. Government fucks up everything it touches.
Lekker kortzichtig en generaliserend weer. Ik weet dat de huidige overheid hier niet mee goed kan omgaan, maar het principe van overheidsingrijpen kun je toch wel blijven zien als een kracht van bovenaf. Als jij dat niet als een oplossing ziet, bedenk dan wat anders...
quote:
Het uitbreiden van diverse snelwegen (A1, A2, A4, A6, A7, A8, A12, A15, A16, A27, A28, om maar even wat voorbeelden te noemen)[quote]
Met hoeveel rijbanen precies?, [quote]het ombouwen van diverse knooppunten naar varianten die meer verkeer kunnen verwerken,
Sorry, maar dat is simpelweg onmogelijk. Als je maar even kijkt naar de grootte van die knooppunten en de bebouwing eromheen kun je dit idee al verwerpen.
quote:
het uitbreiden van het spoornetwerk (ook hier diverse verdubbelingen)
De staat heeft niet zo'n dikke portemonnee meer, en die snelweg-ideeën van jou bevestigen bevestigen dat dit binnen het huidige budget helaas niet combineert. .
quote:
Verder zijn er diverse provinciale wegen die omgebouwd kunnen worden tot 2x2 autowegen om het regionale en het doorgaande verkeer beter te kunnen scheiden. Doorgaand verkeer over de snelweg, regionaal en lokaal over N-wegen met voldoende capaciteit.
Ik zie het nut hier niet van in. Files op provinciale wegen komen nauwelijks voor, en als dat gebeurt komt dat wel door spoorwegovergangen. Het lijkt me kapitaalvernietiging om provinciale wegen opeens 50% meer capaciteit te geven.
quote:
Ik weet dat jij hier geen oplossing in ziet, maar ik heb van jouw kant nog geen overtuigende oplossingen gezien die de noodzaak tot meer asfalt en meer spoorbielzen wegnemen.
Vermindering van vraag en betere sortering. Zoals ik eerder in dit topic al zei, snelwegen zijn bestemd voor lange-afstandsverkeer. De snelwegen die jij hierboven noemt worden echter bevolkt door forensen. Voor hen én het medeverkeer, waarvan er mensen bijzitten die de auto écht nodig hebben, zou het voor filevermindering essentieel zijn om het gebruik van het OV te bevorderen. Daarvoor zijn er wel eerst capaciteits- en snelheidsverhogingen noodzakelijk. Dit neemt niet weg dat enkele snelwegen hier ook aan toe zijn, maar jij pakt dit wel erg megalomaan aan als je het mij vraagt.
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT op 13-11-2009 20:02:31 ]
pi_74675864
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:46 schreef Hukkie het volgende:
Hmm, niet duurder toch?
Ik rijd 50 km per dag. Dat is dus -uitgaande van 3 ct per kilometer- ¤ 31,50 per maand, en dus ¤ 94,50 per kwartaal. Daar waar ik nu ¤ 58 per kwartaal aan wegenbelasting betaal.
Ik heb het puur over woon-werk verkeer, ik neem aan dat de ritjes op zaterdag naar de supermarkt of een dagje uit ook gewoon berekend worden. Bovendien rijdt ik in een oude auto, helaas geen oldtimer, dus die zal ook wel extra belast gaan worden.

Hoe bedoel je, niet duurder? Kan me voorstellen dat Bos 'uitermate tevreden' is.
Die 3 cent is in het begin, dat wordt 6,7 cent.
Ritjes in je dorp/stad worden niet berekend volgens mij
pi_74675904
Maar als ik het goed begrijp is het zometeen per definitie voordeliger om in een diesel te rijden. Gezien de wegenbelasting vervalt.

Erg mooi. Schop ik het suzuki swiftje van mijn vriendin eruit en dan komt er een mooie Alfa 166 2.4jtd voor terug
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:50:43 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74675916
Ah, we gaan dus net zo veel betalen (praktijk: meer betalen) en daar mogen we minder voor rijden...
censuur :O
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:52:36 #71
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74675996
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:49 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Die 3 cent is in het begin, dat wordt 6,7 cent.
Ritjes in je dorp/stad worden niet berekend volgens mij
Ja precies, dus straks met 6,7 cent per kilometer betaal ik bijna vier keer zoveel als nu.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:56:19 #72
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_74676129
TVP

Vraag ik mij even af hoe ze dat willen gaan doen met die kilometerregistratiekastjes, wie gaat dat inbouwen bijvoorbeeld en wat als dat ding gejat wordt? Dan kan iemand anders honderden/duizenden kilometers gratis rijden
pi_74676231
GVD niet duurder? Ik rij echt niet veel (max 20.000 per jaar). Ik betaal nu 356 euro per jaar en zou met de nieuwe regel 600 euro gaan betalen. Laat dit kabinet maar snel vallen
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:00:05 #74
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74676265
Die kastjes zullen vast wel voor eigen rekening zijn. Ik heb verder geen idee hoe de techniek werkt, maar het lijkt me niet ondenkbaar dat straks je auto wordt opengebroken omdat ze je gps- kastje willen hebben.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74676452
Ik heb me er eigenlijk nog niet echt in verdiept maar zijn er al andere landen die zo'n heffing hebben voor personenauto's? En hoe gaan ze dat doen met buitenlanders die gebruik maken van onze wegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')