abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74656773
quote:
Eurlings en Bos oneens over km-heffing

Minister Eurlings (CDA) van Verkeer en Waterstaat en minister Bos (PvdA) van Financiën zijn het oneens over financiële gevolgen van de kilometerheffing. Bos is van mening dat de tarieven te laag zijn.

De verwachting van het kabinet is dat er minder gereden gaat worden, zodra de kilometerheffing wordt ingevoerd. Minister Bos wil niet dat de staat inkomsten verliest, dus wil hij dat het tarief per kilometer omhoog gaat, of dat er bezuinigd wordt op het wegenbudget. Eurlings wil Bos op beide punten niet tegemoet komen.

Als alles verloopt volgens plan gaat de kilometerheffing voor vrachtverkeer in 2012 in. De personenauto's volgen later. In het nieuwe systeem betaalt de automobilist geen wegen- en aanschafbelasting (BPM) meer. De Ministerraad praat vandaag over het rekeningrijden.
Ten eerste is rekeningrijden een smerig systeem dat nooit ingevoerd moet worden. Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is. Als je zo'n kastje niet gebruikt kan je een gevangenisstraf van vier jaar riskeren of een max. boete van 64.000 euro. (ze willen erg graag weten waar je je te allen tijde begeeft namelijk) In Duitsland hebben ze qua rekeningrijden een ander systeem zonder dergelijk GPS-kastje/systeem. Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine, en dat is de hele bedoeling van dit rekeningrijdenidee (althans, dat zeggen ze.. maar eigenlijk willen ze gewoon weten waar je bent).

Ten tweede: ze willen toch eigenlijk dat meer mensen het openbaar vervoer pakken?
De automobilist wordt al meer dan genoeg uitgeknepen. Van alle wegenbelasting en boetes aan automobilisten gaat maar een klein percentage naar het wegenbudget, en hij daar nóg eens op gaan bezuinigen óf het tarief per kilometer nóg duurder maken?
Wellicht een idee om wat onzinsubsidies en projectjes te stoppen zodat "de staat geen inkomsten verliest".
pi_74656785
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is.
Als je een telefoon en/of navigatiesysteem hebt, ben je dat nu toch ook al ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74656796
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Klopt.
Maar dat is een keuze. Je hoeft niet perse een telefoon te hebben, en als je hem wel hebt, hoef je hem niet aan te hebben. Bepaal je zelf. Zelfde verhaal voor een navigatiesysteem.
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:49:49 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74656819
quote:
De verwachting van het kabinet is dat er minder gereden gaat worden, zodra de kilometerheffing wordt ingevoerd.
Dat is nogal een gok om miljarden aan te spenderen zeg!
Het kabinet zou juist moeten zorgen dat mensen kunnen reizen als ze dat willen, als mensen het niet meer kunnen betalen om per auto te reizen neemt de bereikbaarheid af...
quote:
Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine
Ehhh heb je door dat de benzine al "wat duurder is"? Benzine is hier zo'n beetje het duurst van de wereld!
quote:
Wellicht een idee om wat onzinsubsidies en projectjes te stoppen zodat "de staat geen inkomsten verliest".
Een van die projectjes is juist het OV... Na tientallen jaren autootje-pesten en OV-subsidieren mag toch duidelijk zijn dat het OV gruwelijk inefficient en duur is. Als die concurrentie eerlijk zou verlopen, zou er niemand per OV reizen!
Auto's betalen RUIM voor de wegen, OV betaalt totaal niet voor de kosten van wegen en rails... Bussen worden enorm gesubsidieerd (treinen iets minder), en nog is het totaal niet opgewassen tegen de concurrentie van de (door belastingen duurdere) auto.
Alle subsidies afschaffen lijkt me een goed plan. Op naar een kleinere overheid... Helaas is degene die die beslissing moet nemen, ook degene die zelf belang heeft bij een grote overheid...
censuur :O
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:21:14 #5
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_74657308
quote:

[..]

Telefoon wel, een navigatiesysteem niet.

Inhoudelijk: We hebben al lang en breed kilometerheffing, die is inderitijd door Wim Kok ingevoerd en nooit meer weggegaan. Duidelijk is dus dat het een exraatje moet worden voor de staat en niet bedoeld als sturend orgaan voor minder autogrbruik.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_74657495
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is nogal een gok om miljarden aan te spenderen zeg!
Het kabinet zou juist moeten zorgen dat mensen kunnen reizen als ze dat willen, als mensen het niet meer kunnen betalen om per auto te reizen neemt de bereikbaarheid af...
[..]

..
Ik denk dat men verwacht dat er minder autokilometers gemaakt zullen worden, aangezien je dat direct geld gaat schelen. Dus m.a.w., men gaat niet het OV in, maar maakt die hele kilometers niet meer.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74657518
Hoe hoger hoe beter! Laat maar komen, die tax

Stomme vieze stinkende auto's
pi_74657538
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik denk dat men verwacht dat er minder autokilometers gemaakt zullen worden, aangezien je dat direct geld gaat schelen. Dus m.a.w., men gaat niet het OV in, maar maakt die hele kilometers niet meer.
Men gaat over het algemeen het OV toch niet in, dat is de afgelopen 10 jaar wel gebleken.
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:40:24 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74657747
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ah, faillissementen en ontslagen. O wacht, dat heet crisis, hebben we nu al, en het werkt inderdaad goed tegen files...
pi_74658057
Dagelijks uren in de file staan en vele kilometers afleggen om dan achter een bureau te kruipen met een computer en een telefoon. Die je thuis ook hebt staan.

Dat kan best wat slimmer .

Prima om de variabele kosten flink omhoog te gooien. Dat stimuleert alternatieven.
pi_74658579
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ten eerste is rekeningrijden een smerig systeem dat nooit ingevoerd moet worden. Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is. Als je zo'n kastje niet gebruikt kan je een gevangenisstraf van vier jaar riskeren of een max. boete van 64.000 euro. (ze willen erg graag weten waar je je te allen tijde begeeft namelijk) In Duitsland hebben ze qua rekeningrijden een ander systeem zonder dergelijk GPS-kastje/systeem. Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine, en dat is de hele bedoeling van dit rekeningrijdenidee (althans, dat zeggen ze.. maar eigenlijk willen ze gewoon weten waar je bent).

Ten tweede: ze willen toch eigenlijk dat meer mensen het openbaar vervoer pakken?
De automobilist wordt al meer dan genoeg uitgeknepen. Van alle wegenbelasting en boetes aan automobilisten gaat maar een klein percentage naar het wegenbudget, en hij daar nóg eens op gaan bezuinigen óf het tarief per kilometer nóg duurder maken?
Eens maar accijns op benzine gaat voor de toekomst niet werken. Wat als over 15 jaar de helft van het wagenpark electrische rijdt? Dan loopt de overheid gigantische veel inkomsten mis. Dus wat doen ze, ze plaatsen een GPS zender in je auto. Weten ze meteen waar je bent en kunnen ze deze informatie meteen weer aan andere databases koppelen. Ook kunnen ze dmv flexibele tarieven het verkeer / personen meer sturen. Heb je een vervuilende auto en rij je in de avond spits en ben je vaak bekeurd dan betaal je 10 euro per km.

Wijk je af van het standaard gedrag dan mag jejezelf verantwoorden op het politie bureau.
Welkom in 2020 waar Nederland een totalitaire staat is. Waar je schuldig ben tot het tegendeel bewezen is.
pi_74658711
De aanname dat mensen minder in de auto zouden stappen is belachelijk.

Uit het verleden is al gebleken dat men bij stijgende auto kosten gewoon evenveel kilometers blijft maken. Men moet toch naar het werk en men wil toch naar familie ed. Als de kosten de pan uit rijzen dan bezuinigt men eerst op andere zaken zoals bioscoop bezoekjes / uit eten.

Goed voor de economie!
pi_74658747
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
Dagelijks uren in de file staan en vele kilometers afleggen om dan achter een bureau te kruipen met een computer en een telefoon. Die je thuis ook hebt staan.

Dat kan best wat slimmer .

Prima om de variabele kosten flink omhoog te gooien. Dat stimuleert alternatieven.
Onzin, met de huidige file druk en de benzine prijzen (van bijna 1,70) van afgelopen jaar is het iedere dag nog even druk op de weg. Mensen / bedrijven bezuinigen eerst op andere zaken.

Tevens is het zo dat er vaak geen andere alternatieven zijn!

Het is een misvatting als men denkt dat men iedere dag voor de lol uren in de file staat.
pi_74658837
quote:

[..]

Een GPS module met een overheid die over je schouder meekijkt waar je bent is gewoon eng.
Wat als er over 10 jaar een heel ander politiek klimaat is waar de overheid het minder goed voor heeft met de burger.

Het is erg simpel om die GPS module aan het motormanagement te hangen zodat de overheid kan bepalen waar je als burger wel en niet heen mag.

Klinkt overdreven en onrealistische maar het kan!! De mogelijkheid is er. En dat is wat mij betreft eng.. heel eng. De weg naar een totalitaire fascistische is niet ver weg meer, aan onze toekomstige machthebbers de keuze of ze deze weg kiezen.

Aan de burger de keus hoe kort we deze weg maken voor toekomstige politici.
pi_74659302
GPS blocker in je auto leggen als je niet wil dat de overheid ziet waar je naartoe gaat. Duh.
Ikverdomme.
pi_74659399
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:44 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
GPS blocker in je auto leggen als je niet wil dat de overheid ziet waar je naartoe gaat. Duh.
Ik heb een lease bak, dus de overheid kan mij sowieso niet direct aan mijn auto linken

Mocht ik echt onzichtbaar willen rijden dan pak ik de motor het is technische nog niet mogelijk om die deel te laten nemen aan het rekening rijden
pi_74659409
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:44 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Ik vraag me ook af hoe de overheid wil controleren of je dat ding aan hebt staan.
pi_74659525
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af hoe de overheid wil controleren of je dat ding aan hebt staan.
Kunnen ze niet controleren lijkt me. Het kan toch niet jouw fout zijn dat GPS eruit ligt? Zo'n ding kost 20 euro ofzo. Tegen de tijd dat het zo ver is heb ik er eentje klaarliggen. Er gaat ook een geijkte kilometerteller ofzo in je auto, dus waarom die GPS er nog bij moet is mij een raadsel. En natuurlijk draait de bestuurder op voor de kosten van zo'n systeem.

CDA stemmers bedankt!
Ikverdomme.
pi_74659607
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Simpel: dat ding iedere x seconden een signaal uit laten zenden op een vrije frequentie. Dat signaal kan gewoon info bevatten over de status van het kreng in je auto.

Overigens zijn de straffen op fraude met het systeem niet mals. Je kunt strafrechterlijk gezien beter iemand op zijn bek timmeren dan frauderen met dit privacyspektakel.
pi_74659674
Internet gaat hier ook via 3 verschillende draadloze routers. De beveiliging hiervan is simpel te omzeilen. De echte criminelen zul je toch nooit krijgen met dit soort maatregelen, alleen de goedbedoelende burger wordt er de dupe van.

Er ontstaat een schijnveiligheid van heb ik jou daar. Als alles immers volgens de regels klopt, dan is het veilig nietwaar? EPD iemand?

"Kan ik de patient dat medicijn toedienen?"
"Op het EPD staat het lampje op groen hoor, dus doe maar."
"Maar de patient wordt helemaal groen en zwelt op..."
"Ja, er staat toch echt groen licht op het EPD, dus het zal wel kloppen!"

CDA stemmers, BEDANKT! Wat een achterlijk volk is het toch ook...
Ikverdomme.
pi_74659776
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:55 schreef justanick het volgende:

[..]

Simpel: dat ding iedere x seconden een signaal uit laten zenden op een vrije frequentie. Dat signaal kan gewoon info bevatten over de status van het kreng in je auto.

Overigens zijn de straffen op fraude met het systeem niet mals. Je kunt strafrechterlijk gezien beter iemand op zijn bek timmeren dan frauderen met dit privacyspektakel.
Ook die vrije frequentie valt te blokkeren. Al is het met een rol aluminiumfolie. En hoe gaan we de privacy hier waarborgen? Dat signaal is door jan en alleman op te vangen. Mijn buurman weet dus ook wat de status is van mijn GPS tracker? En draadloos/overheidselektronica valt niet te beveiligen. Kijk maar naar de OV-Chipkaart of stemcomputers.

Uiteindelijk krijgt het volk wat het verdient, want ze stemmen massaal CDA.
Ikverdomme.
pi_74659785
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:55 schreef justanick het volgende:

[..]

GPS Signaal is heus niet in alle gevallen te verkrijgen. Denk aan een parkeergarage. Theoretish kan je dus de auto parkeren in een parkeergarage. Zender saboteren en lekker rondjes door het land gaan rijden.

Ze kunnen natuurlijk wel controle punten inbouwen dat men dmv camera's langs de weg kentekens scant en deze automatische naast de GPS info legt.

Bah walgelijk zo'n big brother maatschappij

Het "vrije" westen anno 2009
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:05:23 #23
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74659890
Ehm en die miljoenen extra connecties legt geen extra druk op het hele gps systeem? Lijkt me leuk als daar een keer iets mis mee gaat... :S
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_74659991
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:05 schreef caspervc het volgende:
Ehm en die miljoenen extra connecties legt geen extra druk op het hele gps systeem? Lijkt me leuk als daar een keer iets mis mee gaat... :S

Een GPS systeem doet niets meer dan zenden.
De GPS ontvanger kijkt alleen waar de satelieten staan en bepaalt aan de hand daarvan je locatie. Je locatie wordt vervolgens via GPRS / UMTS / HDSPA naar de overheid gezonden. Er zal dus ook een simkaart in het apparaat zitten.
pi_74660025
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:05 schreef caspervc het volgende:
GPS kan volgens mij niet overbelast raken. Die dingen die door de lucht vliegen zenden gewoon allemaal een signaal uit en dat kastje vangt het alleen maar op. Aan de hand van een paar verschillende 'vliegende dingen signalen' bepaalt hij zijn positie.

Het doorzenden van jouw info naar de centrale gaat misschien wel problemen geven voor een of ander netwerk. Maar ik heb geen flauw idee van hoe ze het allemaal voorelkaar willen krijgen.
Ikverdomme.
pi_74660071
GPRS/UMTS dus. Dat wordt een flinke pil voor het netwerk van mobiele telefoons dus. GSM blocker naast je GPS blocker leggen en je bent helemaal genezen.
Ikverdomme.
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:13:45 #27
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74660143
Ah bedankt voor de info, vroeg het me af
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_74660158
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:00 schreef Revolution-NL het volgende:

GPS Signaal is heus niet in alle gevallen te verkrijgen. Denk aan een parkeergarage. Theoretish kan je dus de auto parkeren in een parkeergarage. Zender saboteren en lekker rondjes door het land gaan rijden.

Dan heb je je geijkte kilometerteller nog.
Ja, ik generaliseer.
pi_74660282
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet erg. Betalen per kilometer is een eerlijke oplossing. De toevoeging van GPS is belachelijk.
Ikverdomme.
pi_74660303
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een probleem, die geijkte teller zal hoogstwaarschijnlijk wel van stroom voorzien moeten worden.

Je moet dus zorgen dat je hem kan onderbreken van stroom. Alleen zal dit vast niet zo makkelijk gaan. Ik vermoed dat ze het zo maken dat als je teller niet werkt je auto ook niet start oid. Ik vermoed dat het hele systeem ook jaarlijks bij de APK gecontroleerd moet gaan worden.

Dat wordt dus een oude carberateur auto aanschaffen die alleen electra nodig heeft voor de ontsteking.
Of gewoon op de motor gaan om de kilometer belasting / big brother te ontlopen
pi_74660376
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:17 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet erg. Betalen per kilometer is een eerlijke oplossing. De toevoeging van GPS is belachelijk.
De GPS module zit er in om flexibele tarieven per traject te rekenen en voor de toekomstige mogelijkheden natuurlijk.

Je kan zelf wel invullen welke mogelijkheden een dergelijk systeem bied

Op dit moment betalen we al per kilometer dmv Accijns op de brandstof. Complete waanzin dus. Het wordt een ander verhaal als er straks electrische auto's komen. Dan kan ik me het nut van een geijkte teller enigszins voorstellen.
pi_74660869
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:20 schreef Revolution-NL het volgende:

Het is een misvatting als men denkt dat men iedere dag voor de lol uren in de file staat.
Voor een groot deel van de dagelijkse forenzen geldt dat wel degelijk. Die staan vrijwillig elke dag in hun vrije tijd in de file. Dus waarom zou de baas investeren in slimmere oplossingen? Die heeft daar blijkbaar helemaal geen belang bij.

Hoeveel van die forenzen hebben al 's bij de baas aangekaart of er een dagje thuis gewerkt kan worden, of flexibeler begin-/eindtijden? Hoeveel van hen hebben dat als voorwaarde bedongen bij 't sollicitatiegesprek?

Nee, men geeft de voorkeur aan onderhandelen over de grootte van de leasebak en het privégebruik van de mobiele telefoon...

Er hoeven maar een paar procent minder auto's in de spits rond te rijden, en de files zijn voor een groot deel opgelost.
pi_74661021
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Voor een groot deel van de dagelijkse forenzen geldt dat wel degelijk. Die staan vrijwillig elke dag in hun vrije tijd in de file. Dus waarom zou de baas investeren in slimmere oplossingen? Die heeft daar blijkbaar helemaal geen belang bij.
Ze staan niet vrijwillig in de file, ze staan in de file omdat ze naar een klant of naar kantoor moeten om een bijdrage te leveren aan onze economie.
quote:
Hoeveel van die forenzen hebben al 's bij de baas aangekaart of er een dagje thuis gewerkt kan worden, of flexibeler begin-/eindtijden? Hoeveel van hen hebben dat als voorwaarde bedongen bij 't sollicitatiegesprek?
Je vergeet dat een heleboel mensen niet thuis kunnen werken. Het kan misschien voor een select clubje kantoormuizen, maar het gros van de bevolking moet echt fysiek op het werk aanwezig zijn. Iig in de huidige situatie. Veel werkgevers weten nl niet hoe ze om moeten gaan met mensen die vaak of structureel thuiswerken.
quote:
Er hoeven maar een paar procent minder auto's in de spits rond te rijden, en de files zijn voor een groot deel opgelost.
Er zijn wegen die dermate vol staan dat zelfs met 5% minder verkeer er nog steeds doorlopend files staan. Je hebt gelijk qua wegen die licht filegevoelig zijn, maar voor het gros van het wegennetwerk in de Randstad zijn er toch echt doortastende oplossingen noodzakelijk.
pi_74661149
quote:

[..]

Nee, men geeft de voorkeur aan onderhandelen over de grootte van de leasebak en het privégebruik van de mobiele telefoon...

Het is jammer dat je mij selectief quote en niet op het feit ingaat dat mensen niet uit de auto stappen als de kosten stijgen.

Ik ben het wel met je eens dat er winst te behalen is bij het thuiswerken.

Vergeet alleen niet dat heel veel bedrijven de werknemer liever op kantoor aan het werk zien dan dat ze thuis bezig zijn en de manager er geen beeld bij heeft, en zoals je zelf al zegt de werknemer staat vaak in zijn eigen tijd in de file dus wat voor belang heeft de werkgever erbij, die heeft het liefst zoveel mogelijk controle over zijn personeel

Ook is er winst te behalen bij de woningmarkt die pot dicht zit. Als ik een mooi aanbod krijg van een bedrijf uit bijv. Rotterdam dan ga ik niet verhuizen omdat dit mij 6% overdrachtsbelasting kost.

Als je ervoor zorgt dat mensen makkelijk kunnen verhuizen om dichterbij hun werk te wonen dan zal men dit ook doen want niemand staat graag in de file. Gezien het enorm veel vrije tijd kost.

Als ik 5 min bij me werk woon en ik ben om 17:00 klaar heb ik nog een lange avond voor de boeg waar ik nog tijd voor mezelf heb. Als ik 2 uur in de file sta (wat niet ongebruikelijk is op afstanden van 40-50km) ben ik om 19:00 thuis. Dit kost je per week dus 10:00 uur vrije tijd! Je maakt mij dus niet wijs dat mensen voor hun plezier in de file staan, dat doen ze alleen maar omdat er geen goed alternatief is.
pi_74661250
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:41 schreef justanick het volgende:

[..]

Ze staan niet vrijwillig in de file, ze staan in de file omdat ze naar een klant of naar kantoor moeten om een bijdrage te leveren aan onze economie.
[..]

Je vergeet dat een heleboel mensen niet thuis kunnen werken. Het kan misschien voor een select clubje kantoormuizen, maar het gros van de bevolking moet echt fysiek op het werk aanwezig zijn. Iig in de huidige situatie. Veel werkgevers weten nl niet hoe ze om moeten gaan met mensen die vaak of structureel thuiswerken.
[..]

Er zijn wegen die dermate vol staan dat zelfs met 5% minder verkeer er nog steeds doorlopend files staan. Je hebt gelijk qua wegen die licht filegevoelig zijn, maar voor het gros van het wegennetwerk in de Randstad zijn er toch echt doortastende oplossingen noodzakelijk.
Dat dus, vooral het laatste punt. De wegen in de randstad zijn dermate vol dat een verkeersafname van 5% echt niet gaat helpen. Ook het spreiden van werktijden gaat niet werken gezien er op veel plekken nu al van 6 tot 10:30, 12 tot 2 en van 4 tot 8 files staan. Het wegennet zit gewoon vol!

Niet zo heel gek als je bekijkt dat snelwegen die meer dan 100.000 voertuigen moeten verwerken nog steeds 2 baans zijn . De overheid legt hele vinex wijken aan maar vergeet de infrastructuur.

De overheid heeft er voor gezorgt dat vrouwlief ook moet werken om een gezin te onderhouden maar vergeet dat vrouwlief ook op haar werk moet komen. Vervolgens is de overheid verbaast als iedereen 2 auto's op de stoep heeft staan!

Decennia lang heeft de overheid geweigerd om extra wegen aan te leggen en geprobeerd mensen uit de auto te jagen zonder resultaat. Dit wanbeleid wordt nu op de burger afgewenteld die zometeen extra mag betalen door falend beleid

Walgelijk. Het is dan ook onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit beleid goed weten te keuren.
pi_74661881
quote:

En die bijdrage aan de economie kunnen de meesten ook prima leveren als ze een dagje eens niét fysiek aanwezig zijn op kantoor of eens op een ander tijdstip beginnen. Niet iedereen is vertegenwoordiger accountmanager die dagelijks 10 klantbezoeken moét doen.
quote:
Dat ben ik dan niet met je eens. Ik denk dat een heleboel mensen dat wél kunnen, en dat het zeker geen "select groepje kantoormuizen" is. En het hoeft maar een dagje in de week te zijn, kun je eindelijk eens ongestoord je mailbox opruimen en die documenten aftypen. Niet zo'n ouderwetse 9 tot 5 mentaliteit.

En wat die huidige situatie en de huidige houding van veel werkgevers betreft: inderdaad, die moet dan maar 's veranderen! Nederland heeft zo ongeveer de hoogste dichtheid qua internet-breedband verbindingen, en zo spannend is bijvoorbeeld voip en citrix niet meer.

Maar op dit moment is er maar weinig aanleiding voor werkgevers om te investeren in slimmer werken. Waarom zouden ze? De gemiddelde werkgever staat immers in eigen tijd in de file.
quote:
Er zijn wegen die dermate vol staan dat zelfs met 5% minder verkeer er nog steeds doorlopend files staan.
Voor het gros van de wegen geldt dat echter niet, en de files worden en duren dan sowieso minder lang.
pi_74662090
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:44 schreef Revolution-NL het volgende:

Het is jammer dat je mij selectief quote en niet op het feit ingaat dat mensen niet uit de auto stappen als de kosten stijgen.
Misschien is mobiliteit nog niet duur genoeg ? Een groot deel van m'n collega's pakt (privé) bijvoorbeeld nog steeds de auto om even sigaretten te gaan halen...
En daarnaast zijn alternatieven als telewerken nog onvoldoende ingeburgerd, dat moet hand-in-hand gaan.
quote:
Vergeet alleen niet dat heel veel bedrijven de werknemer liever op kantoor aan het werk zien dan dat ze thuis bezig zijn en de manager er geen beeld bij heeft, en zoals je zelf al zegt de werknemer staat vaak in zijn eigen tijd in de file dus wat voor belang heeft de werkgever erbij, die heeft het liefst zoveel mogelijk controle over zijn personeel
En zo moeten bedrijven ook 'evolueren' en leren. Vergeet trouwens niet dat die manager in dezelfde file staat.
quote:
Ook is er winst te behalen bij de woningmarkt die pot dicht zit. Als ik een mooi aanbod krijg van een bedrijf uit bijv. Rotterdam dan ga ik niet verhuizen omdat dit mij 6% overdrachtsbelasting kost.
Eens.
quote:
Als ik 5 min bij me werk woon en ik ben om 17:00 klaar heb ik nog een lange avond voor de boeg waar ik nog tijd voor mezelf heb. Als ik 2 uur in de file sta (wat niet ongebruikelijk is op afstanden van 40-50km) ben ik om 19:00 thuis. Dit kost je per week dus 10:00 uur vrije tijd! Je maakt mij dus niet wijs dat mensen voor hun plezier in de file staan, dat doen ze alleen maar omdat er geen goed alternatief is.
Nogmaals, ik denk dat het gros van de mensen die zo'n ontzettende hekel heeft aan de file nog nóóit aan hun baas heeft gevraagd of het mogelijk is om eens een dagje in de week of een dagje in de twee weken vanaf de pc thuis te werken.
pi_74662314
De perikelen van de welvaart. Ik ga mij lekker naast de neger zitten langs de kant van de weg. Samen kijken naar hoe slecht de westerlingen het hebben met hun files .

Waarom armoede of rijkdom wordt afgemeten aan de hand van het BNP begrijp ik niet meer zo goed. Meer rijkdom lijkt op deze manier alleen nog maar op meer problemen.
Ikverdomme.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:05:13 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74663785
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:08 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een GPS systeem doet niets meer dan zenden.
De GPS ontvanger kijkt alleen waar de satelieten staan en bepaalt aan de hand daarvan je locatie. Je locatie wordt vervolgens via GPRS / UMTS / HDSPA naar de overheid gezonden. Er zal dus ook een simkaart in het apparaat zitten.
Echt leuk wordt het als de VS besluit het GPS-systeem hier uit te schakelen! Zit je met je miljarden kostende systeem
pi_74663863
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Echt leuk wordt het als de VS besluit het GPS-systeem hier uit te schakelen! Zit je met je miljarden kostende systeem
Dan zetten ze Galileo wel in

De VS heeft GPS ontwikkeld voor militaire doeleinden de EU ontwikkeld Galileo om haar burgers te bespieden.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:08:26 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74663897
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:20 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Waarom armoede of rijkdom wordt afgemeten aan de hand van het BNP begrijp ik niet meer zo goed. Meer rijkdom mensen lijkt op deze manier alleen nog maar op meer problemen.
pi_74666103
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zou heel even grappig zijn. Onmiddelijk daarna worden alle kastjes omgeruild voor die Galileo shit en gaat meteen de kilometerprijs 'tijdelijk' met 50% omhoog om de kosten daarvan te kunnen betalen. Dat 'tijdelijk' wordt vervolgens 'iets langer' omdat de files niet helemaal zijn opgelost en er een staatsschuld is die gruwelijk hoog ligt. Tegelijkertijd gaan ook de benzine accijnzen met 20% omhoog om het 'milieu te sparen'. Uiteindelijk blijft de kilometerprijs natuurlijk permanent 50% hoger omdat er nooit is beloofd dat de verhoging tijdelijk zou zijn. De files blijven uiteraard gewoon staan, waarmee de roverheid het perfecte argument heeft om de km-prijs harder dan de inflatie te laten stijgen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:33:43 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74668394
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:16 schreef justanick het volgende:

[..]

Dat zou heel even grappig zijn. Onmiddelijk daarna worden alle kastjes omgeruild voor die Galileo shit en gaat meteen de kilometerprijs 'tijdelijk' met 50% omhoog om de kosten daarvan te kunnen betalen. Dat 'tijdelijk' wordt vervolgens 'iets langer' omdat de files niet helemaal zijn opgelost en er een staatsschuld is die gruwelijk hoog ligt. Tegelijkertijd gaan ook de benzine accijnzen met 20% omhoog om het 'milieu te sparen'. Uiteindelijk blijft de kilometerprijs natuurlijk permanent 50% hoger omdat er nooit is beloofd dat de verhoging tijdelijk zou zijn. De files blijven uiteraard gewoon staan, waarmee de roverheid het perfecte argument heeft om de km-prijs harder dan de inflatie te laten stijgen.
Wanneer denk je dat Galileo actief wordt?
pi_74668886
Er is toch ooit door een slimmerik berekend dat als 7% meer mensen met het OV gaan dat je al 's avonds in de rij moet gaan staan om 's morgens op tijd op je werk te zijn?

Overigens, met 17 miljard staatsopbrengsten dat de mobiliteit in het laatje brengt zouden de wegen inmiddels met goud geplaveid moeten zijn. Ik kan mij ook goed voorstellen dat de aannemer met zijn betonmolentje achter zich aan zich in het OV perst. Net zo goed dat ik mij levendig kan voorstellen dat handarbeiders asperges steken vanuit hun luie stoel van achter een schermpje.

Heeft A'dam zich laatst niet flink in de vingers gesneden door de parkeertarieven zo hoog op te schroeven dat ze nu met enorme tekorten zitten door hun eigen hebberigheid?
pi_74669110
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
De overheid weet wel wat goed voor u is. De focus moet liggen op het op een andere manier distribueren van de totale kosten naar de gebruiker, niet op het spelen van prijspolitiek.
quote:
Voor een groot deel van de dagelijkse forenzen geldt dat wel degelijk. Die staan vrijwillig elke dag in hun vrije tijd in de file.

[..]

Je bent blind voor het evenwicht dat in die situatie bestaat (daarom pleit je ook voor zoiets doms als prijspolitiek door de overheid). Dat men een hogere voorkeur toekent aan een lease auto en een mobiele telefoon betekent totaal niet dat men vrijwillig in de file staat. Dat betekent alleen dat men een bepaalde afweging heeft gemaakt in de rangschikking van die wensen naar nut dat zij opleveren tegenover de kosten die zij met zich mee brengen voor de werkgever. Afhankelijk van de arbeidsmarkt kan men een hogere beloning van de gedane arbeid vragen (en dus hogere kosten bij de werkgever neer leggen), en dus ook of de werknemer in staat is om in al zijn wensen te voorzien. Meestal kan de werknemer niet in al zijn wensen voorzien, en dus zal de werknemer in afweging moeten maken in wat hij wel en niet wil. There is no such thing as a free lunch.

Het enige wat je hier laat zien is dat jij een andere afweging zou maken, dat betekent nog niet dat anderen geen andere afweging mogen maken.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-11-2009 16:15:54 ]
pi_74669726
quote:
'Akkoord over kilometerheffing'

AMSTERDAM - Het kabinet heeft een akkoord bereikt over de kilometerheffing.

Dat meldt de NOS op basis van bronnen rond het kabinet.

Donderdagavond was daar binnen de groep bewindslieden nog volop discussie over. Automobilisten moeten gaan betalen voor het gebruik van de auto en de wegen, maar vaste lasten voor een auto, zoals wegenbelasting en aanschafbelasting, verdwijnen.

Niet duurder

Eerder is al afgesproken dat weggebruikers niet duurder uit mogen zijn in de nieuwe opzet. Het CDA heeft altijd gezegd dat dat een harde voorwaarde is en dat het de plannen anders niet steunt.

Een andere randvoorwaarde is dat er een verband is tussen de kilometerprijs en de aanleg van en het onderhoud aan infrastructuur, terwijl ook mee moet tellen hoe milieubelastend een auto is.

Volgens de laatste plannen zou op zijn vroegst in het najaar van 2012 kunnen worden gestart met een heffing voor vrachtwagens. De personenauto's zijn later aan de beurt.
© NU.nl/ANP
pi_74669856
quote:
terwijl ook mee moet tellen hoe milieubelastend een auto is.
Dit is ook een slecht punt. Het is namelijk niet het gebruik van de weg dat voor milieubelasting zorgt, maar het gebruik van koolwaterstoffen als brandstof. Die moet je dus belasten en dat moet niet de kilometerheffing binnen sluipen. Wie wist trouwens dat elektrische auto's een CO2-uitstoot hebben van zo'n 100 gram per kilometer? Een zeer zuinige diesel zit daar onder.
quote:
The 'dirty' electric cars that can actually increase CO2

Electric cars may not reduce carbon dioxide emissions - and could even increase them, a green lobby group warned yesterday. The Environmental Transport Association said generating electricity - by burning coal and oil - to charge the so-called 'clean' cars could cancel out the benefit of abandoning fossil fuel vehicles.

Its report said hybrid cars such as the Toyota Prius could be the 'greenest' as they do not rely on mains power to charge batteries. It added that if electric cars become widely used, they would need a meter on the dashboard to charge motorists as they drive. The report represents a potential blow to Gordon Brown's stated dream of making Britain 'the electric car capital of Europe'. It also said there is potential for improvement in performance and reduction of costs in the medium term, but not enough to suggest electric cars could compete head-on with conventional vehicles within the next two decades.

Even if the National Grid has the capacity and infrastructure to meet the needs of electric cars, demand could lead to greater use of coal and nuclear power. The report warned that European officials have assumed that electric cars are 'zero-emission', and failed to take into account the electricity they use. But it said that once the effect of burning fossil fuels is taken into account, they actually emit more CO2 than a hybrid car.

It calculates that an electric car has emissions of 106 grams of CO2 for each kilometre used, compared with 172 grams for an average petrol car. By comparison the latest Toyota Prius hybrid car has official emissions of 89g/km.

ETA director Andrew Davis said the report was not meant to dampen enthusiasm for electric cars but 'their introduction should not be viewed as a panacea'.

[ Bericht 30% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-11-2009 16:31:09 ]
pi_74669901
Wat ik me afvraag, hoe gaan ze in de toekomst dan om met gebieden die niet per openbaar vervoer bereikbaar zijn??? Ik werk in een dusdanig achtergesteld gebied daar stopt binnen de 15 km niet eens een bus.
pi_74669935
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wanneer denk je dat Galileo actief wordt?
Touche. OK, dan vervangen ze de boel door kastjes die middels uitpeilen werkt (gewoon over een GSM-netwerk). Daar moet uiteraard een nieuw netwerk voor worden opgezet (want de bestaande netwerken zijn commercieel en dat vind de staat maar niets), waardoor de kilometerprijs 'tijdelijk' verdubbeld.
pi_74670547
quote:

[..]

Daarom hoort de overheid een flexibel werktijdenstelsel te creëren dat in bedrijven toegepast moet worden. 100 mensen die op hetzelfde tijdstip naar hetzelfde kantoor moeten is het gevolg van gebrek aan overheidsinvloed.
quote:
Zoals? Deze discussie heb ik al vaak gevoerd, o.a met jou, maar nu even concreet. Wat voor 'doortastende oplossingen' heb jij in gedachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')