De Lens is de standaard kitlens. Op zich wel een leuke beginnerslens volgens mij...quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:57 schreef Neill_Down het volgende:
is dit interessant ? Of is de lens te standaard ?
http://www.vergelijk.nl/super_dagdeal/
Prima setje hoor.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:57 schreef Neill_Down het volgende:
is dit interessant ? Of is de lens te standaard ?
http://www.vergelijk.nl/super_dagdeal/
Bij landschapsfotografie/natuurfotografie zou ik voor full frame gaan. 7d lijkt uit de testen te komen als een hele mooie camera, maar eerder punten scorend op snelle AF, snelle serie fotos enzo.quote:Op maandag 16 november 2009 16:57 schreef RikH het volgende:
[..]
Ik ben vooral van de natuurfotografie, landschapsfotografie spreekt mij erg aan. Daarbij wil ik de camera voor lange tijd gaan gebruiken, bij de 50d heb ik het idee dat ik daar snel klaar mee ben. Dus zit op het moment meer met de 7d of 5d mark ii in mijn hoofd.
De prijs is het nadeel van een full frame, echter geef ik liever iets meer geld uit en dat ik echt tevreden ben. Dan minder geld en nog niet tevreden zijn. Ik kan ook kiezen voor een canon 7d met een ultragroothoeklens, maar dan ben je zo hetzelfde bedrag kwijt. Dan koop ik liever een 1.4x extender bij de full frame camera.quote:Op maandag 16 november 2009 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij landschapsfotografie/natuurfotografie zou ik voor full frame gaan. 7d lijkt uit de testen te komen als een hele mooie camera, maar eerder punten scorend op snelle AF, snelle serie fotos enzo.
Puur beeldkwaliteit is de 5DmarkII top of the range natuurlijk
Kijk ook hier
[Centraal] Canon Topic - deel 10
Het is wel veel geld wat je aan een camera besteed, ik heb hem gekocht omdat ik gestopt ben met analoog, en een hele leuke bonus had gekregen.
Een allround camera is altijd een compromisquote:Op maandag 16 november 2009 17:15 schreef RikH het volgende:
[..]
De prijs is het nadeel van een full frame, echter geef ik liever iets meer geld uit en dat ik echt tevreden ben. Dan minder geld en nog niet tevreden zijn. Ik kan ook kiezen voor een canon 7d met een ultragroothoeklens, maar dan ben je zo hetzelfde bedrag kwijt. Dan koop ik liever een 1.4x extender bij de full frame camera.
Maar ik blijf een amateur, dus wat voor mij het beste uit gaat pakken is maar de vraag..... Wat is de beste allround camera is dan ook weer de vraag.
Helemaal waar.quote:Op maandag 16 november 2009 17:18 schreef Netsplitter het volgende:
Je zou eventueel eens een 5D MK I of II kunnen huren om te kijken of het inderdaad is wat je wilt.
Dan heb je 'm vast gehad en getest.
Nu blijft het theoretisch.
Daar heb je goede argumenten! Ik zit wil mezelf ook niet op kosten jagen. Ik zit er vooral mee in mijn maag dat ik landschapsfoto's wil maken op groothoek! Dus ook echt 17mm in plaats van inclusief cropfactor. De 400d moet sowieso vervangen worden. De 50d kan ik kopen maar dan wil ik wel een ultragroothoek erbij kopen, daarbij komt kijken dat de 17-40mm dan een stuk minder gebruikt gaat worden. Met de 7d zit ik met ongeveer dezelfde problemen. De 5d mark i vind ik ook een optie maar ik ben gewoon bang om 2e hands te kopen. Dus......... erg lastig allemaal!quote:Op maandag 16 november 2009 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb zelf een 40D, was een upgrade van een 10D.
Was van plan om voor een FF te gaan, maar dat schiet voor mij niet op omdat ik voornamelijk Sport + F&F doe.
En auto's en dieren zitten over het algemeen niet stil.
Daarbij is de cropfactor ook in het voordeel omdat je een extra "verlenging" krijgt + je "gebruikt" in theorie het beste van het obectief, het midden.
Ik ben een paar jaar geleden op vakantie naar IJsland geweest en ik had voor die vakantie dit objectief gekocht: 10-20/4-5.6 EX DCquote:Op maandag 16 november 2009 17:41 schreef RikH het volgende:
[..]
Daar heb je goede argumenten! Ik zit wil mezelf ook niet op kosten jagen. Ik zit er vooral mee in mijn maag dat ik landschapsfoto's wil maken op groothoek! Dus ook echt 17mm in plaats van inclusief cropfactor. De 400d moet sowieso vervangen worden. De 50d kan ik kopen maar dan wil ik wel een ultragroothoek erbij kopen, daarbij komt kijken dat de 17-40mm dan een stuk minder gebruikt gaat worden. Met de 7d zit ik met ongeveer dezelfde problemen. De 5d mark i vind ik ook een optie maar ik ben gewoon bang om 2e hands te kopen. Dus......... erg lastig allemaal!
quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:17 schreef Sharkdoggie het volgende:
Vorige deel: [Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera, deel 18
Wil voor december een cadeau kopen voor iemand en hoop dat jullie me kunnen helpen:
Budget: 100 euro
Formaat: Compact
Doel: mensen (gezichtsherkenning is een pre)
Fotograaf: niet ervaren
Welke camera’s twijfel je over: Olympus FE-46, Pentax Optio E70L
Bijzonderheden: zo gebruiksvriendelijk, vrouwelijke kleur mag
Iemand suggesties?
Het probleem is dat de 17-40mm dan in de tas blijft zitten.quote:Op maandag 16 november 2009 17:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben een paar jaar geleden op vakantie naar IJsland geweest en ik had voor die vakantie dit objectief gekocht: 10-20/4-5.6 EX DC
dan verkoop je die toch?quote:Op maandag 16 november 2009 17:48 schreef RikH het volgende:
[..]
Het probleem is dat de 17-40mm dan in de tas blijft zitten.
Wat ik gebruik: Bodies: EOS 30D, 40D and 7D. Lenzen Canon: 24-105L IS, 100-400 L IS, 50mm 1.8. Lenzen Sigma: 10-20 EX, 20 EX 1.8, 24-70 EX 2.8, 70-200 EX 2.8, 180 EX 3.5 Macro. Canon 58EX II flashquote:Op maandag 16 november 2009 17:21 schreef RikH het volgende:
Jullie hebben gelijk, wat gebruiken jullie zelf? Misschien kunnen jullie ervaringen delen, of uitleggen waarom je gekozen hebt voor wat je hebt!
Ik ben er aan gehecht!quote:
Nadeel van crop is natuurlijk weer dat je meer scherptediepte hebt bij dezelfde beeldhoek en je daardoor minder speelruimte hebt met onscherpte.quote:Op maandag 16 november 2009 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
Was van plan om voor een FF te gaan, maar dat schiet voor mij niet op omdat ik voornamelijk Sport + F&F doe.
Daarbij is de cropfactor ook in het voordeel omdat je een extra "verlenging" krijgt + je "gebruikt" in theorie het beste van het obectief, het midden.
Mocht ik kiezen voor een cropcamera dan is een ultra groothoek gewenst, maar wat is dan inderdaad de beste keus voor lens. Ik weet het niet meer haha!quote:Op maandag 16 november 2009 20:03 schreef Muzrub het volgende:
RikH: Tokina 11-16 f2.8
Geweldige lens, ongeveer 500 euro bij foto-konijnenberg. Echt groothoek, 11*1,6=17mm.
Sluit perfect aan bij je 17-40.
Ik heb inderdaad een cropcamera, maar wil een nieuwe, weet nog niet wat ik wil!quote:Op maandag 16 november 2009 21:38 schreef Muzrub het volgende:
Oh, ik dacht dat je al een crop-camera had, foutje :p
Maar dan is die 11-16 denk ik qua kwaliteit de beste lens.
De meeste professionele sportfotografen gebruiken toch echt een full-frame Nikon D3.quote:Op maandag 16 november 2009 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
Het is laat dus ik hoop dat ik niks vergeet, maar..... zoals je zegt krijg je letterlijk een crop (en geen "verlenging"). Ik crop liever in Photoshop, dan dat ik maar een beperkt deel van de lens kan gebruiken.quote:Daarbij is de cropfactor ook in het voordeel omdat je een extra "verlenging" krijgt + je "gebruikt" in theorie het beste van het obectief, het midden.
Het is een cadeau voor vriendin niet om professioneel foto's te maken.quote:Op maandag 16 november 2009 17:45 schreef FP128 het volgende:
[..]
100 euro camera? Dan leef je in een verkeerde tijd vriend want 100 euro camera is
Marktplaats niveau. Of anders heb ik hier nog wel een gebruikte :
[ afbeelding ]
met alle toebehoren voor je liggen voor die prijs. Hij is wel flink gebruikt maar
pungave lens e.d.
Ik ben geen Pro.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:22 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
De meeste professionele sportfotografen gebruiken toch echt een full-frame Nikon D3.![]()
[..]
Het is laat dus ik hoop dat ik niks vergeet, maar..... zoals je zegt krijg je letterlijk een crop (en geen "verlenging"). Ik crop liever in Photoshop, dan dat ik maar een beperkt deel van de lens kan gebruiken.
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat 1.6x crop cameras meestal een veel hogere pixeldichtheid hebben. Dat is het "voordeel", niet de crop zelf. Maar.... die enorm hoge pixeldichtheid stelt dan weer erg hoge eisen aan het "beste van het objectief" ... wat dan weer een "nadeel" is. ISO en ruis... idem. Nog een groot nadeel.
De 40D heeft hier uiteraard minder last van omdat het hier nog een 10mp model betreft. Zie o.a.:
http://www.kareldonk.com/(...)ew-noisier-than-40d/
Maar daardoor vervalt het "voordeel" van meer "bereik" dan weer tov de 20+MP full-frame spiegelreflexen.
Zo simpel is het dus allemaal niet.
Suikervuist legt het hier uitquote:Op dinsdag 17 november 2009 08:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben geen Pro.
Het voordeel van de 1.6cropfactor is is dat bv alle L objectieven 1.6 maal "extra" zoom krijgen.
Dus extra berijk wat je op een FF niet hebt.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:22 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
De meeste professionele sportfotografen gebruiken toch echt een full-frame Nikon D3.![]()
[..]
Het is laat dus ik hoop dat ik niks vergeet, maar..... zoals je zegt krijg je letterlijk een crop (en geen "verlenging"). Ik crop liever in Photoshop, dan dat ik maar een beperkt deel van de lens kan gebruiken.
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat 1.6x crop cameras meestal een veel hogere pixeldichtheid hebben. Dat is het "voordeel", niet de crop zelf. Maar.... die enorm hoge pixeldichtheid stelt dan weer erg hoge eisen aan het "beste van het objectief" ... wat dan weer een "nadeel" is. ISO en ruis... idem. Nog een groot nadeel.
De 40D heeft hier uiteraard minder last van omdat het hier nog een 10mp model betreft. Zie o.a.:
http://www.kareldonk.com/(...)ew-noisier-than-40d/
Maar daardoor vervalt het "voordeel" van meer "bereik" dan weer tov de 20+MP full-frame spiegelreflexen.
Zo simpel is het dus allemaal niet.
Verklaard niet waarom m'n 24-70 op m'n 40d geen 24-70 is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suikervuist legt het hier uit
[..]
De brandpunt afstand van die lens is wel degelijk 24-70, zelfs zonder cameraquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Verklaard niet waarom m'n 24-70 op m'n 40d geen 24-70 is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_factorquote:A 300 mm lens on a camera with a 1.6 crop factor delivers images with the same FOV that a 35 mm film format camera would require a 480 mm lens to capture.
Ik denk het.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_factor
Of snap ik het nu nog niet??
Met alle nadelen van de hogere pixeldichtheid als ruis bij slecht licht.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:47 schreef SuikerVuist het volgende:
Je gebruikt een kleiner deel van je lens, dus inderdaad:
"A 300 mm lens on a camera with a 1.6 crop factor delivers images with the same FOV that a 35 mm film format camera would require a 480 mm lens to capture."
Same field of view - zelfde beeldhoek. Meer niet. Zoals Pietverdriet aangeeft is het nog steeds een 300mm lens, met dezelfde eigenschappen van die 300mm lens. Omdat de veel kleinere sensor van een camera met een 1.6x crop factor een minder groot deel van de lens gebruikt, is de effectieve beeldhoek kleiner (er staat minder op de foto - dus de illusie van meer "bereik")
Maar.... als je een foto in Photoshop cropped heb je ook niet ineens meer bereik.
Wel is het zo dat zelfs de 40D met "maar" 10 megapixels nog steeds een beperkt "voordeel" qua resolutie heeft tov van de 1Ds Mark III (en dus ook de 5D Mk II). Een iets grotere pixeldichtheid dus. Een full-frame camera met een zelfde pixeldichtheid als de 40D zou op bijna 26mp uitkomen.
Nu heb je het over de 40d maar hoe zit dat dan met de 50d en de 7d?quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met alle nadelen van de hogere pixeldichtheid als ruis bij slecht licht.
Moet eens narekenen wat de theoretische maximale pixeldichtheid is.
Nee, camera onafhankelijk, ik doelde op de grenzen die je hebt aan diffractie maar ook aan dat je pixels natuurlijk nooit kleiner kan maken dan de golflengte van het licht wat je wilt vangen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:10 schreef RikH het volgende:
[..]
Nu heb je het over de 40d maar hoe zit dat dan met de 50d en de 7d?
Nee, 1,6 is de diagonale verhouding, niet de oppervlakte verhoudingquote:Ik denk dat de een cropcamera gewoon 1,6x minder op de foto krijgt dan een Full Frame camera. Dat betekend dan toch dat wanneer een 40d 10 megapixels heeft dit 1,6 x 10 = 16 megapixels nodig zijn om dezelfde pixeldichtheid te krijgen op een Full Frame camera.
Nee, je slaat de plank hier raakquote:In feite snijdt een cropcamera een deel van de foto, bij een full frame kun je zelf bepalen of je dat wil doen of niet? Of sla ik hier volledig de plank mis?
diagonaal dus! Dan is het zo te berekenen! Je gebruikt in feite dus maar een klein gedeelte van je lens! Bij goedkope lenzen is dit een voordeel! Bij de L lenzen een nadeel!quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, camera onafhankelijk, ik doelde op de grenzen die je hebt aan diffractie maar ook aan dat je pixels natuurlijk nooit kleiner kan maken dan de golflengte van het licht wat je wilt vangen.
[..]
Nee, 1,6 is de diagonale verhouding, niet de oppervlakte verhouding
[..]
Nee, je slaat de plank hier raak
Jepquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:35 schreef RikH het volgende:
[..]
diagonaal dus! Dan is het zo te berekenen! Je gebruikt in feite dus maar een klein gedeelte van je lens! Bij goedkope lenzen is dit een voordeel! Bij de L lenzen een nadeel!
Inderdaad. Alleen bij goed licht en lage ISO waarden heeft de 40D een voordeel t.o.v. Canon's 21mp modellen en ook de 1D Mark III, althans qua resolutie.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met alle nadelen van de hogere pixeldichtheid als ruis bij slecht licht.
Ik heb trouwens maar gedeeltelijk gelijk, want een grotere sensor heeft natuurlijk minder ruis onafhankelijk van de pixelgrote als de afdruk evengroot is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:55 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Inderdaad. Alleen bij goed licht en lage ISO waarden heeft de 40D een voordeel t.o.v. Canon's 21mp modellen en ook de 1D Mark III, althans qua resolutie.
De 1Ds Mark IV krijgt waarschijnlijk - als eerste FF camera - een hogere pixeldichtheid dan de 40D als ik me niet vergis.
Ik denk dat die van de D3x, Alpha 900 en Alpha 850 net iets lager ligt. De 1.5x DX crop mode van de D3X is 10.5 megapixels, maar Canon's xxD en xxxD modellen gebruiken een kleinere sensor dan het DX formaat van Nikon.
Dus bij dezelfde pixelgrote als die crop 10 Mpixek is de full frame 26 Megapixel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:54 schreef RikH het volgende:
dat is dus crop 329mm2 tegen ff 846mm2! Verhouding 1:2.626!
Als je alleen naar pixeldichtheid kijkt, nee, dat is niet gezegdquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:05 schreef RikH het volgende:
maar is meer pixeldichtheid een verbetering van kwaliteit foto! Bijvoorbeeld de 7d vs de 50d alleen naar pixels gekeken?
troost je, de camerabody die je nu koopt voor bedrag X is beter dan een camerabody die je 10 jaar geleden kocht voor bedrag X, dat is iets wat in het analoge tijdperk veel en veel minder het geval is. Aan de andere kant, een camera in het analoge tijdperk ging natuurlijk veel langer mee,quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:33 schreef RikH het volgende:
ik vind de keuze steeds lastiger worden haha!
Ja, ik doelde meer op een 1.6x crop van een 1Ds bestand in vergelijking met een 40D bestand, voor de mensen die een 40D gebruiken vanwege het extra "bereik" ...voor vogelfotografie bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb trouwens maar gedeeltelijk gelijk, want een grotere sensor heeft natuurlijk minder ruis onafhankelijk van de pixelgrote als de afdruk evengroot is.
Beter is een Pre haha! Maar wat is dan een verstandige stap om te maken een 50d of 7d of 5d mk2! Waar ga je het meeste plezier mee hebben......quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
troost je, de camerabody die je nu koopt voor bedrag X is beter dan een camerabody die je 10 jaar geleden kocht voor bedrag X, dat is iets wat in het analoge tijdperk veel en veel minder het geval is. Aan de andere kant, een camera in het analoge tijdperk ging natuurlijk veel langer mee,
Dat kunnen wij niet voor je bepalen, huur de 50D, 7d of de 5d mkII eens. De 5d mkII is erg zwaar bijvoorbeeld, dat is best kut om mee te slepen, maar heeft geweldige FF beeldkwaliteit. De 7D heeft een beter focussysteem, de 50 D laat je meer geld voor goede objectieven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:40 schreef RikH het volgende:
[..]
Beter is een Pre haha! Maar wat is dan een verstandige stap om te maken een 50d of 7d of 5d mk2! Waar ga je het meeste plezier mee hebben......
Stel ik kies voor de 50d of 7d, dan ga ik geen 70-200 f/2.8 kopen ik heb namelijk de f/4 en die vind ik goed genoeg. Maar dan zou ik wel bijvoorbeeld een ultragroothoek willen bijvoorbeeld. De tokina 11-16 is dan de beste?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:47 schreef Muzrub het volgende:
Met elk van die 3 body's ga je heel veel plezier beleven...
Het lijkt me een beter idee om een 7D of 50D te nemen (even afwegen) en met het geld wat je bespaart ten opzichte van de 5d MkII een begin te maken aan een 70-200L f/2.8, of iets dergelijks.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:57 schreef RikH het volgende:
zie trouwens deze advertentie? vertrouwbaar?
http://link.marktplaats.nl/297327508
Nee! haha, als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het te mooi om waar te zijn.quote:
Ik moet eens kijken want ik ken jullie allemaal niet natuurlijk.....quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:37 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer je zondag naar de meet komt neem ik m'n 10-20 mee, kan je even testdriven.
De enige die ik ken is PdeHoog.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:01 schreef RikH het volgende:
[..]
Ik moet eens kijken want ik ken jullie allemaal niet natuurlijk.....
Als je voornamelijk landschappen fotografeert zou ik de oude 5D aanraden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:53 schreef RikH het volgende:
Ik moet zeggen dat ik op het moment toch wel naar de 7d begin te neigen. De 5d mk ii is denk een leveltje te hoog voor me. En de 7d heeft wel handige features die ik in de 50d mis. Ik denk dat ik een stapje dichterbij ben
Ligt er aan wat je fotografeert. Voor actie- en sportfotografie zijn de 5D en 5D Mark II niet echt geschikt. Zowel de 7D als de 5D's zijn geen all-round camera's, voor zover die al bestaan.quote:Op woensdag 18 november 2009 07:45 schreef RikH het volgende:
ga je me weer laten twijfelen! Maar een 5d is al weer een aantal jaar oud dus zal ik toch wat aan missen of niet?
Sportfotografie doe ik niet. De rest allemaal wel. Wat is dan de beste keus een nieuwe 7d of een oude 5d. Welke is de beste allrounder? ook al zijn ze niet allround.......quote:Op woensdag 18 november 2009 11:38 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je fotografeert. Voor actie- en sportfotografie zijn de 5D en 5D Mark II niet echt geschikt. Zowel de 7D als de 5D's zijn geen all-round camera's, voor zover die al bestaan.
En de oude 5D is eigenlijk een 20D body met een (nog steeds) zeer goede FF sensor. Maar ga er geen uren mee in de regen staan.
De 7D is zeker de beste all-rounder qua mogelijkheden, maar het is maar wat je belangrijk vindt:quote:Op woensdag 18 november 2009 12:07 schreef RikH het volgende:
[..]
Sportfotografie doe ik niet. De rest allemaal wel. Wat is dan de beste keus een nieuwe 7d of een oude 5d. Welke is de beste allrounder? ook al zijn ze niet allround.......
als ik dit zo zie zou ik eerder naar die 5d gaan denk ikquote:Op woensdag 18 november 2009 12:50 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
De 7D is zeker de beste all-rounder qua mogelijkheden, maar het is maar wat je belangrijk vindt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/820707/0
Huh?quote:
Heb je persee lenzen nodig? Als ik zo je sig. lees, heb je iig wel wat om erop te zetten.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:29 schreef RikH het volgende:
Heb net even mijn boekhouding gedaan:P en de keus ligt nog enkel tussen de 7d + tokina 11 - 16 en 5d mark ii, mijn max budget is 1900 euro.
In principe heb ik geen lenzen nodig wanneer ik ga voor de 5d mark ii, wanneer ik ga voor de 7d wel de 11-16 van tokina. Misschien bij de 5d een 50mm 1.4 of 1.8 maar dat zijn de kosten niet..quote:Op woensdag 18 november 2009 20:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Heb je persee lenzen nodig? Als ik zo je sig. lees, heb je iig wel wat om erop te zetten.
Dan zou ik de Mark II kopen.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:29 schreef RikH het volgende:
Heb net even mijn boekhouding gedaan:P en de keus ligt nog enkel tussen de 7d + tokina 11 - 16 en 5d mark ii, mijn max budget is 1900 euro.
Wanneer kunnen we de aankondiging verwachten in het Aankooptopic en de foto's??quote:Op donderdag 19 november 2009 08:54 schreef RikH het volgende:
het gaat de canon 5d mark ii worden! Denk dat ik mezelf daarmee de beste keus heb!
quote:Op donderdag 19 november 2009 08:54 schreef RikH het volgende:
het gaat de canon 5d mark ii worden! Denk dat ik mezelf daarmee de beste keus heb!
quote:
ik denk dat wat fotokwaliteit betreft het op het moment de beste camera op de markt is in DSLRquote:Op donderdag 19 november 2009 14:32 schreef RikH het volgende:
jullie zijn het duidelijk eens met mijn keuze!
Haha, we gaan het ondervindenquote:Op donderdag 19 november 2009 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ik denk dat wat fotokwaliteit betreft het op het moment de beste camera op de markt is in DSLR
Nee, maar er komt een nieuw 1D mark IVquote:Op donderdag 19 november 2009 17:20 schreef RikH het volgende:
[..]
Haha, we gaan het ondervindenHet is niet zo dat er over een maand al een 5d mark iii uitkomt ofzo he?
Die zal wel iets boven de 1800 euro uitkomenquote:Op donderdag 19 november 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar er komt een nieuw 1D mark IV
En hij is nog groter en zwaarderquote:Op donderdag 19 november 2009 17:34 schreef RikH het volgende:
[..]
Die zal wel iets boven de 1800 euro uitkomen,
Oude 5D heeft de mooiste beeldkwaliteit van die vier camera's vind ik. 5D II heeft de extra resolutie..... dat dan weer wel. Maar in het 20+ mp segment vind ik de Nikon D3X dan weer mooier. Andere prijsklasse natuurlijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:16 schreef kvdv het volgende:
5D (oude) bezitter meldt.
Topcamera... schiet zonder enige huiver op 1600 (RAW, uiteraard).
Maja, gewoon een hele goede fullframe cam.. niet zo goed als een Nikon D700,D3 of de 5D mkII maar voor z'n prijs een hele goede optie als je fullframe wilt.
Gelukkig is de 5D niet zwaar. De 1Ds Mark III ligt ook beter in de hand, vind ik. Ondanks het extra gewicht.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hij is nog groter en zwaarder
Maar de canon d3x is dan ook bijna 6000 euro, gek he dat die beter is dan de 5d mark ii.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:39 schreef SuikerVuist het volgende:
Leuke vergelijkingssite:
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
Niks komt ook maar in de buurt van de NIkon D3X, vind ik. Misschien de Sony Alpha 850 en 900, vanwege de soortgelijke sensor. Maar de output is niet hetzelfde. Foto's van de 5D Mark II zijn dan wel niet scherp....... en dat ligt denk ik niet aan de beeldkwaliteit van de camera.
disclaimer: het betreft hier JPEGs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |