Thanx Voor het Punten uitdelen!quote:Op woensdag 11 november 2009 20:56 schreef cafca het volgende:
En bartrid is aan zet.....
van wie? wat? waar?quote:Op woensdag 11 november 2009 20:57 schreef bartrid het volgende:
Wie staat er in het voorprogramma van N-Dubz?
Dat zou leuk zijn, compleet het verkeerde publiekquote:Op woensdag 11 november 2009 21:18 schreef Berkery het volgende:
Semi0n?
schaap001 +1quote:Op woensdag 11 november 2009 21:35 schreef schaap001 het volgende:
Esmee Denters?
quote:1 Just What I Needed
2 Silly Love Songs
3 Life's a Gas
4 Cinnamon Girl
5 How Do You Sleep?
6 Destination Unknown
7 No Good Trying
8 Are 'Friends' Electric?
9 Dirty Work
10 The Bewlay Brothers
11 Ibiza Bar
.quote:Some months after bass player Paul D'Amour left Tool, he joined Chris Pitman, a keyboardist, and Failure members Ken Andrews and Greg Edwards. The four decided to restrict their work to covering songs by famous bands active in the 70's and the 80's. Tool frontman Maynard James Keenan gives vocals during "Silly Love Songs", a track from the album
"Just What I Needed" - 3:43 (The Cars)
"Silly Love Songs" - 7:30 (Wings)
"Life's A Gas" - 3:12 (T. Rex)
"Cinnamon Girl" - 3:38 (Neil Young)
"How Do You Sleep?" - 6:08 (John Lennon)
"Destination Unknown" - 5:09 (Missing Persons)
"No Good Trying" - 1:16 (Syd Barrett)
"Are 'Friends' Electric?" - 4:30 (Gary Numan)
"Dirty Work" - 4:56 (Steely Dan)
"The Bewlay Brothers" - 7:14 (David Bowie)
"Ibiza Bar" - 4:59 (Pink Floyd)
Nee ik had ook niet verwacht dat N-Dubz aan de andere kant van het Kanaal bekend waren. Hier is het 1 van de meest populaire bands op dit moment....Ik ken dan die hele Esmee Denters weer niet (al blijkt dat de populairste youtube zangeres te zijn)quote:Op woensdag 11 november 2009 22:06 schreef schaap001 het volgende:
En ik heb nog nooit van N-Dubz gehoordmaar ja, die Justin Timberlake hint...
welk album?
[..]
quote:Op woensdag 11 november 2009 22:51 schreef brother52 het volgende:
Is dat Free Mars van Lusk?
quote:Of van die andere band project van Paul D'Amour?
'n replicant?quote:Op donderdag 12 november 2009 00:12 schreef schaap001 het volgende:
hmm... de bandnaam is wat Rutger Hauer op de foto uit Blade Runner speelt.
Ja dan geef ik het punt toch aan Iggy. Ik was tenslotte op zoek naar de bandnaam en niet naar en benoeming van de hint.quote:
hij heeft er nog geen punten voor gehad, zag ik (2 dus)quote:Op woensdag 11 november 2009 15:06 schreef cafca het volgende:
En die van Iggy was Odelay van Beck natuurlijk...
quote:claimed in a 2002 sleeve note that the single's video, which starred the Scottish actress Tilda Swinton was "by common consent, the best video we've ever done". The promotional video won a silver sphere for the best short film at the San Francisco film festival and got nominated for the best video award at the 1997 Brits awards. It also closed the Edinburgh film festival and opened the London film festival.
Part of the song was used in the Danny Boyle film, A Life Less Ordinary, but was not on the soundtrack CD.is available in two versions: The truncated version ("parts 1 and 2") on the album
, and the fuller version comprising four distinct pieces available on
EP or CD single.
The last part on the CD single contains a vocal version of, with additional vocals by Grant Fulton and Alison Goldfrapp. The lyrics were written by Grant, who had also previously made an appearance writing and singing lyrics on an earlier
single.
Supernummer, gisteren weer eens gehoordquote:Op donderdag 12 november 2009 09:37 schreef bartrid het volgende:
Orbital - the box.
En nu komen we ergens:quote:Op donderdag 12 november 2009 11:09 schreef iggyinthehouse het volgende:
Dexy's Mignight Runners - Come On Eileen misschien?
Maar ook Australischquote:Op donderdag 12 november 2009 11:18 schreef cafca het volgende:
Midnight Oil is '87 overigens
dat is in de vs echt geen eendagsvliegquote:Op donderdag 12 november 2009 11:17 schreef cafca het volgende:
Pat benatar -Love is a battlefield
Die was al langsgekomen, geen top 10, wel in de lijst.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:21 schreef cafca het volgende:
Ja ik had verkeerd gelezen
Rockwell - Somebody,s watching me?
Sowieso weet je niet of die andere Europese hits in de VS wel hits zijn geweest, overigens wat is een hit? Top 40? Top 100?.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:26 schreef schaap001 het volgende:
Wordt misschien ook als one-hit wonder beschouwd, aangezien elke andere single niet eens in de buurt van het succes komt? Je weet het niet met die yanken...![]()
En daarmee maak je de 5 vol.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:26 schreef ranja het volgende:
8 Bow wow wow - I want Candy
6 Toni Basil - Hey Mickey
... en nu ik er over nadenk: Europe is Zweeds en er stond meer 1 europese notering in.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Sowieso weet je niet of die andere Europese hits in de VS wel hits zijn geweest, overigens wat is een hit? Top 40? Top 100?.
Sorry Gehenna, je was warm. Maar ik moet het punt aan Bukgeit geven: het is specifiek het laatste nummer dat hij ooit zong.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:38 schreef bukgeit het volgende:
Het was het laatste nummer dat hij ooit zong? Of was dat My Way?
En boven Mark E. Smith. Hoe durft ie?quote:Op donderdag 12 november 2009 13:33 schreef schaap001 het volgende:
zie ook dezejezelf boven Elvis plaatsen
[ afbeelding ]
Afgelopen weekend geizien in een -verder niet zo'n beste- documentaire over de laatste dagen van Elvis. In twee afzonderlijke interviews bevestigen deze twee aanwezig personen dat.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:45 schreef bukgeit het volgende:
Dit is een novum voor mij, maar wel leuk
quote:Op donderdag 12 november 2009 13:12 schreef bukgeit het volgende:
Lydia 'ranja' Lunch
Ja, dan deed Jan Rot het beter met zijn "24 Jan Rot fans can't be wrong'quote:Op donderdag 12 november 2009 13:33 schreef schaap001 het volgende:
zie ook dezejezelf boven Elvis plaatsen
[ afbeelding ]
schaap001 +1quote:Op donderdag 12 november 2009 15:25 schreef schaap001 het volgende:
ha, Marcus Miller: begin december in Paradiso, by the way
nee, iets compleet anders: een vrij brute dood, dat welquote:Op donderdag 12 november 2009 16:01 schreef cafca het volgende:
Iets met brand, staat me bij....
quote:Op donderdag 12 november 2009 16:35 schreef bartrid het volgende:
vechtpartij toch?
bukgeit +1 en werkze.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:00 schreef bukgeit het volgende:
Chuck Schuldiner
minutenman +1quote:Op donderdag 12 november 2009 22:17 schreef minutenman het volgende:
dat moet Suimasen zijn.
ben zelf ook best wel fan van Blonde Redhead, beetje een inkoppertje.
fuck buttons.quote:
En hier minutenman +1quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:14 schreef minutenman het volgende:
[..]
fuck buttons.
weet dat alleen omdat die foto op hun last.fm stond, naam bleef me een beetje bijstaan.
voor eerdere goede vraag beantwoord;
bukgeit +1
nou goed, mierenneuken we nog even verder: bukgeit +1quote:Op vrijdag 13 november 2009 07:39 schreef bukgeit het volgende:
Nee, Aphex Twin
quote:Prepare yourself you know it's a must
Gotta have a friend in Jesus
So you know that when you die
He's gonna recommend you
quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:45 schreef cafca het volgende:
... to The Spirit in the Sky
van Norman Greenbaum
maar 't is hem nietquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:59 schreef schaap001 het volgende:
Lijkt wel Ken Stringfellow
methodmich +1quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:17 schreef methodmich het volgende:
Chris Chameleon
Dennis van Leeuwenquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:32 schreef bigshadow het volgende:
Welke muzikant heeft via twitter zijn liefde gevonden?
Oh zien die er zo uit? Ken die band wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:03 schreef bukgeit het volgende:
Mijn adelijke band was Baroness:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:32 schreef bigshadow het volgende:
Welke muzikant heeft via twitter zijn liefde gevonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Las het net voordat ik naar de muziektrivia ging.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
quote:Op zaterdag 14 november 2009 05:22 schreef lubje25 het volgende:
[..]Dat klopt helemaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Las het net voordat ik naar de muziektrivia ging.
lubje +1
Excuses voor het stilleggen van de hele trivia, door verhuizing het gehele weekend geen internet gehad. En nu eindelijk weer, welliswaar met een beetje spierpijn, op het werk met een connectie.
Zeer goed! bukgeit +1quote:Op maandag 16 november 2009 09:20 schreef bukgeit het volgende:
Jefferson Airplane
En dat is wel goedquote:Op maandag 16 november 2009 11:03 schreef bukgeit het volgende:
Julee Cruise
quote:By the early '70s, success had come hard and fast for the Alice Cooper band. The '70s are often remembered as a nonstop hedonistic party of over-indulging and over-spending, and the band humorously flaunted their lifestyle with the title track of their number one album from 1973, "Billion Dollar Babies."
As with other Alice Cooper albums produced by Bob Ezrin, experimentation was welcomed, and when it was discovered thatwas recording down the hall in the same recording studio in England, he was invited to add vocals to the track. The trading off of lines between Alice and
throughout the song (at the insistence of guitarist Michael Bruce) creates a strangely creepy effect, which really adds to the song's subject matter.
quote:Op maandag 16 november 2009 11:39 schreef bukgeit het volgende:
Ozzy?
quote:Begin jaren zeventig trokzich terug uit het openbare leven, om in 1972 terug te keren in de film The Pied Piper. Zijn album Essence to Essence uit 1973 werd vrij slecht ontvangen, en ook zijn volgende albums deden weinig. Na Lady of the Stars uit 1984 leek hij te zijn gestopt met het opnemen van platen. Pas in 1996 kwam hij weer terug met Sutras, opvallend genoeg geproduceerd door Rick Rubin. In 2004 kwam Beat Cafe uit, geproduceerd door John Chelew en bijgestaan door bassist Danny Thompson en drummer Jim Keltner.
Dassum. Ik lees dat feitje dus net; ik kan het me alleen niet voor de geest halen. Vanavond eens die plaat opzetten. Aparte combi, Alice + Donovan, dat wel.quote:Op maandag 16 november 2009 12:24 schreef Gehenna het volgende:
gezien de album titels moet dat Donovan zijn
quote:Op maandag 16 november 2009 15:51 schreef schaap001 het volgende:
Megadeth > Marty Friedman > Cacophony > Jason Becker > David Lee Roth > Van Halen?
Of is dat té ver gezocht?
Radiohead!quote:Op maandag 16 november 2009 16:39 schreef Gehenna het volgende:
nope, tis een band die hier op Fok! aardig wat fans heeft...
quote:Devin Townsend's maniacal/wacky tendencies duel with his instinct for skull-crushing heaviness on 'Addicted', the second in a planned trilogy of albums he's put together since retiring his ultimate metal band, Strapping Young Lad, a few years back.is Townsend's vocal partner throughout much of the album.
When he's not screaming his lungs out, Townsend is a hell of a singer, and his voice intertwines with's in a very European way.
klopt!quote:Op maandag 16 november 2009 20:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Anneke van Giersbergen!
... dat soort omschrijvingen is wel even schrikken, maar ik ben toch benieuwd want ik vind ze allebei wel goed.quote:Anneke van Giersbergen, formerly of the Gathering, is Townsend's vocal partner throughout much of the album, creating a Lacuna Coil-esque effect as he roars and she croons and the guitar riffs ride almost disco/techno rhythms. "Bend It Like Bender" is a particularly weird blend of metal and Hi-NRG, something Rammstein might come up with after a weekend of carousing in Berlin's most flamboyant discos. Other tracks, like "Supercrush" and the mostly acoustic "Ih-Ah," offer a kind of anthemic pop crunch that could rocket up the charts in an alternate universe. When he's not screaming his lungs out, Townsend is a hell of a singer, and his voice intertwines with van Giersbergen's in a very European way -- many of Addicted's songs have the feel of a metallic Ace of Base, and that's not actually a bad thing. But then there's a song like "Numbered" or the nearly ten-minute album closer, "Awake," to smash the listener's skull to powder all over again.
Hier is al het een en ander te beluisteren:quote:Op maandag 16 november 2009 21:01 schreef schaap001 het volgende:
... dat soort omschrijvingen is wel even schrikken, maar ik ben toch benieuwd want ik vind ze allebei wel goed.
Correct!quote:Op maandag 16 november 2009 21:05 schreef cafca het volgende:
Beatles - Abbey Road
Madness - One Step Beyond
Michael Jackson - Thriller?
quote:Op maandag 16 november 2009 22:28 schreef MadMaster het volgende:
Jimmy Webb
Blijft een magistraal nummer...
Alice Cooper een split met Motorpsycho? Hoe heet dat ding dan? Ken ik helemaal niet...quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:24 schreef Gehenna het volgende:
even voor de goede orde het antwoord op mijn vraag was: motorpsycho.
en die link met megadeth was dit nummer:
Los Lobos?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:26 schreef MadMaster het volgende:
None of the above en niemand heeft kennelijk gehoord van een bekende band die een Disney-CD heeft uitgebracht.
Daarom deze hint:
[ afbeelding ]
http://rateyourmusic.com/artist/motorpsycho___alice_cooperquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:48 schreef schaap001 het volgende:
Alice Cooper een split met Motorpsycho? Hoe heet dat ding dan? Ken ik helemaal niet...
owja, grappig zeg!quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:53 schreef ranja het volgende:
[..]
http://rateyourmusic.com/artist/motorpsycho___alice_cooper
quote:
quote:heeft haar excuses aangeboden aan Susan Boyle. Eerder nam
de zingende huisvrouw op de hak. Zo vond ze het gezicht van de zingende huisvrouw er bijvoorbeeld uitzien als een 'geslagen bil'. Maar
heeft spijt van de harde opmerkingen en neemt haar woorden terug.
"Susan Boyle is een lieve, vriendelijke vrouw. Hier heb ik misbruik van gemaakt door grappen over haar te maken", laatweten op haar Twitterpagina. "Ik heb haar nooit willen kwetsen. Ik bied mijn excuses aan voor deze gemakkelijke manier van grappen maken."
quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:51 schreef minutenman het volgende:
sharon osbourne.
snap zowiezo niet wat dat mens doet als jury.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Moet toegeven, met flink wat kilo's minder uurtjes photoshop ziet ze er wel beter uit...
ja, zelfs op een stilstaand plaatje zie je al dat ze niet kan dansen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:38 schreef MadMaster het volgende:
Live:
[ afbeelding ]
Kelly staat links op de foto...
Ik wist dat ook niet, en ik heb toch bijna alles van Motorpsycho. Kijken of ik deze eens ergens kan opsnorren...quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:53 schreef ranja het volgende:
[..]
http://rateyourmusic.com/artist/motorpsycho___alice_cooper
Hmm lijkt me dan toch geen samenwerkingsverband te zijn...quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:32 schreef bukgeit het volgende:
Hier meer info:
http://www.discogs.com/Mo(...)s-Me/release/1001141
quote:Alice Cooper offers us here an old live track from the Toronto Rock-n-roll festival from 1969, “Nobody Likes Me” is typical of his later work with lyrics about alienation and rejection.
bedoel je dat nummers van hun gecoverd zijn door een grote band, of andersom?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:07 schreef schaap001 het volgende:
beide niet. ze hebben hun (naams-)bekendheid vooral te danken dankzij de covers van een andere (groooooooote) band
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:44 schreef ranja het volgende:
[..]
bedoel je dat nummers van hun gecoverd zijn door een grote band, of andersom?
in dat geval zou die grote band Motorhead moeten zijn, maarquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:56 schreef ranja het volgende:
Gokje op Hawkwind
Budgiequote:Op dinsdag 17 november 2009 16:38 schreef MadMaster het volgende:
Budgie(s)?
Heb zelf langer over een album m.b.t. een dierentuin moeten denken dan dat jij nodig had voor het antwoord...quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb zelf langer over een album m.b.t. een dierentuin moeten denken dan dat jij nodig had voor het antwoord...![]()
De tijger in de titel Tigerlily, die linkt met de dierentuin Blind Man Zoo. Maar als het niks met een dierentuin te maken heeft, gaat dat antwoord dus niet op.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:19 schreef ranja het volgende:
Tijger? Wat voor tijger.
Ik vond de titel al vervolgvraag genoegquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De hoes is ook roodzwartwit, dus Elephant van White Stripes zou ook kunnen.
Wie isquote:In 1975, stelde de Nederlandse componist Hans van Hemert een lied samen voor de muziekale finale van een TV uitzending over het World Wildlife Fund (WWF).werd benaderd, maar deze sloeg het aanbod af. Van Hemert vroeg toen de vice-president van Polygram om hem opnames toe te sturen van zangers die een zekere 'grandeur' moesten hebben om de ster te zijn in een royaal gala. Toen van Hemert de stem van Kamahl hoorde wist hij meteen dat hij de juiste persoon had gevonden. Vanaf dat moment werd Kamahl de stem achter 'The elephant song'.
quote:Critics were not immediately enamored; the original review in Rolling Stone Magazine began, "devotees will probably spend the next few weeks trying desperately to convince themselves that
is good music. But they'll be kidding themselves. For despite the fact that the album contains some potentially first rate material, none of the songs here rise above the uniformly dull surface."
As is typical ofreleases, critical reaction has improved with time. By 1975, Rolling Stone had changed its view to the point of referring to the album as a "masterpiece" and
is now considered a classic album in
's recording career. In 2003, Rolling Stone named the album the 71st greatest album of all time,
´s highest ranking on this list.
In 1975 pas een masterpiece, er een paar jaar aftrekken dan kom je uit in 71/72/73, welke nu grote artiest had er toen enkele platen uitgebracht die eventueel aanvankelijk niet zo goed ontvangen waren etc. maar nu wel populair zijn in de VS.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:16 schreef bukgeit het volgende:
Hoe wist je dat het Neil Young was? Het hadden zoveel artiesten kunnen zijn.
quote:Op woensdag 18 november 2009 10:12 schreef Burnett het volgende:
after the goldrush
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |