Generaliseren is ook niet echt een kenmerk van intelligente mensen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef babipangang het volgende:
kijk eens! hij snapt het tenminste, wildersstemmers zijn gewoon dom, op het begin nog niet, maar mensen die nu nog op hem stemmen na al zijn gare ideeen etc, die zijn wel dom
Met wie zou hij moeten regeren? Alsof er een kans bestaat dat hij een meerderheids coalitie weet te vormen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:05 schreef Stali het volgende:
Laat Wilders straks maar regeren dan zijn we rap van het dagelijkse gezeik af.
Het hoeft niet alles op te lossen, maar wel het grootste gedeelte van al die kutzooi die hier in Nederland gebeurd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:07 schreef Svyatagor het volgende:
Hij heeft ergens wel gelijk; het is nogal kortzichtig om te denken dat alle problemen van dit land opgelost zijn als je alle moslims eruit tieft, vooropgesteld dat dat al zou kunnen.
Sorry, maar ik kan nou ook niet echt bewondering opbrengen voor mensen die achter Wilders aanlopen.quote:Een minachting van het volk
Die vraag had "de goddelijke presentator" hem moeten stellen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:10 schreef Hyperdude het volgende:
Waar komen die domme stemmers eigenlijk vandaan?
Of was het wel goed toen ze nog PvdA stemden?
Welke kutzooi? Echt sommige lieden doen net alsof we hier in de gazastrook leven.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:12 schreef Trekfiets het volgende:
[..]
Het hoeft niet alles op te lossen, maar wel het grootste gedeelte van al die kutzooi die hier in Nederland gebeurd.
Ik zie liever een minimale IQ/EQ test voor de kandidaten, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:16 schreef Elkafila het volgende:
Tsa.. Van Rossum heeft hier toch wel een klein beetje gelijk...
Wilders stemmers zijn ramdebielen.
Echter hebben ramdebielen in een democratie ook stemrecht.
Daarom ben ik eigenlijk tegen democratie. Iedereen moet een EQ/IQ test doen voordat men kan stemmen.
Nee jouw wijsheid daar vul je boeken mee. Ik wed nog geen postzegel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:06 schreef OldJeller het volgende:
Of ze zijn dom.
Of ze hebben gewoon weinig wereld/mensenkennis.
Of ze zijn nog te jong/dom om alles te begrijpen en voelen zich daarom aangesproken door de platvloerse uitspraken waarmee Wilders zich bedient.
Of al het bovenstaande.
En het zal hem inderdaad geen windeieren leggen. Ze zullen juist vastberadener zijn dan ooit. Net zoals moslims die nog steviger aan hun religie vastklampen na de vele kritiek en negatieve geluiden erop/erover.
Dus weg met de democratie?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zie liever een minimale IQ/EQ test voor de kandidaten, eerlijk gezegd.
Wat een systeemhaat!quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zie liever een minimale IQ/EQ test voor de kandidaten, eerlijk gezegd.
Maar als je tegen democratie bent hoef je ook niet meer te stemmen. Dan is de test ook overbodig!quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:16 schreef Elkafila het volgende:
Daarom ben ik eigenlijk tegen democratie. Iedereen moet een EQ/IQ test doen voordat men kan stemmen.
Op al het bovenstaande is "ja" van toepassing.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:18 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Nee jouw wijsheid daar vul je boeken mee. Ik wed nog geen postzegel.
Leer eens beter hoe alles in de wereld samenhangt en controleer op basis daarvan of je eigen kennis wel op de juiste manier is verworven en of het standhoudt als je het toetst aan de realiteit.
Daarna mag je roepen dat iemand anders weinig wereld/mensenkennis heeft.
Nee. Het plaatje waarmee Wilders zich bezig houdt is ernstig beperkt. Dat geeft niet, want dat houdt het makkelijk voor z'n aanhang.quote:Tis vrij logisch maar wel toepasselijk: je weet niet wat je allemaal nog niet weet. Het plaatje is veeeeeeeeel groter dan je denkt.
En sommige lieden doen hier alsof er niets aan de hand is. Dat trekt het weer een beetje recht he. Als heel opsporing verzocht bestaat uit allochtonen en elke dealer hier in Nederland appie en ali heet weet je toch genoeg?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef Stali het volgende:
[..]
Welke kutzooi? Echt sommige lieden doen net alsof we hier in de gazastrook leven.
"op het begin nog niet" - ok - jij stemt ook wilders heb ik het gevoel?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef babipangang het volgende:
kijk eens! hij snapt het tenminste, wildersstemmers zijn gewoon dom, op het begin nog niet, maar mensen die nu nog op hem stemmen na al zijn gare ideeen etc, die zijn wel dom
CENTRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:59 schreef gtotep het volgende:
Maarten van Rossum PvdA lijstduwer in Utrecht loopt ouderwets leeg bij DWDD.
Als een echte volleerde PvdAèr zegt hij dat mensen die op Wilders zouden gaan stemmen niet goed bij hun hoofd zijn.
Wederom een PvdAèr die het betweterioge niet van zich af kan schudden.
Van de generatie "wij weten hoe het moet en stem daarom op ons"
Zo van "het gepeupel is dom maar wij weten wat goed voor u is"
Dat de PvdA blij is met zo,n lijstduwer doet denken : ZE LEREN HET NOOIT
Ongelooflijk hoe ze deze oude politiek blijven aanhouden
Een minachting van het volk
Zo wordt de kloof nooit gedicht.
En wie is de winnaar van zijn optreden bij DWDD
WILDERS
Maar ze worden dus gezocht om vervolgens berecht en eventueel gestraft te worden. Rechtstaat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:25 schreef Trekfiets het volgende:
[..]
En sommige lieden doen hier alsof er niets aan de hand is. Dat trekt het weer een beetje recht he. Als heel opsporing verzocht bestaat uit allochtonen en elke dealer hier in Nederland appie en ali heet weet je toch genoeg?
gemiddeld is de ene helft van Nederland dommer dan de andere helft - de PVV zou op 28/29 zetels komen van de 150...: dat is toch nog lang geen 75? of ben ik nu ook dom?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:13 schreef Chooselife het volgende:
Domme mensen zijn in de meerderheid, sukkel. En jammer genoeg voor je leven we in een democratie. Dus ik zal maar snel rekening met ze gaan houden.
Hoezo dom.
Eenmaal gevonden dan op scherp schieten. Faalt dit? Dan kan de dealer nog altijd met zijn hele gezin het land uit gezet worden? Volgens mij zijn dat ongeveer de voorstellen van Wilders in een notendop.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar ze worden dus gezocht om vervolgens berecht en eventueel gestraft te worden. Rechtstaat.
Of hoe wil je het anders zien?
ramdebielen? kunt u enige explicatie geven van dit voor mij nieuwe woord?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:16 schreef Elkafila het volgende:
het land uitzetten als je een dubbele nationaliteit hebt!quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar ze worden dus gezocht om vervolgens berecht en eventueel gestraft te worden. Rechtstaat.
Of hoe wil je het anders zien?
Misrekening zeker.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:29 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
ramdebielen? kunt u enige explicatie geven van dit voor mij nieuwe woord?
ps: mijn iq is 138 en ik stem de volgende keer ook op Wilders!
Over jouw soort had Van Rossem het vanavond. Het deel dat niet dom zou zijn, en toch op Wilders stemt. Die hebben in zijn ogen geen enkel excuus.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:29 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
DRINKING GAMEquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
De demonisering van de PvdA kent weer geen grenzen
Ligt dat niet een beetje aan wat die persoon gedaan heeft?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:29 schreef Arglist het volgende:
[..]
Eenmaal gevonden dan op scherp schieten. Faalt dit? Dan kan de dealer nog altijd met zijn hele gezin het land uit gezet worden? Volgens mij zijn dat ongeveer de voorstellen van Wilders in een notendop.
Ligt dat niet een beetje aan het vergrijp?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:30 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
het land uitzetten als je een dubbele nationaliteit hebt!
toen ie net pas een beetje populair werd was die kans er nog wel, maar nu na al z'n slap geouwehoer niet meerquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:27 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
"op het begin nog niet" - ok - jij stemt ook wilders heb ik het gevoel?
IQ nog in guldens zeker.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:29 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Jammer dat je het cynisme er in mist.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:33 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ligt dat niet een beetje aan wat die persoon gedaan heeft?
Met scherp schieten op een dealer? Volgens mij doen ze dat niet eens in de VS.
Als een familielid van jou de wet overtreedt, zonder dat je daar iets vanaf wist of bij was: hoe kan jij daar dan aansprakelijk voor worden gehouden?
[..]
Ligt dat niet een beetje aan het vergrijp?
En stel iemand begaat een moord.. zet je 'm het land uit. Wat was dan precies de straf?
Die mensen deugen gewoon niet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Over jouw soort had Van Rossem het vanavond. Het deel dat niet dom zou zijn, en toch op Wilders stemt. Die hebben in zijn ogen geen enkel excuus.
V.
met de politici die nu aan de macht zijn heb je geen excuus nodig om op Wilders te stemmen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Over jouw soort had Van Rossem het vanavond. Het deel dat niet dom zou zijn, en toch op Wilders stemt. Die hebben in zijn ogen geen enkel excuus.
V.
Ik kon de toon waarop je het zou zeggen niet horen, geen sarcastische smilies ontdekken en ik ken je als user niet waardoor ik zou weten wat je er precies mee bedoelde.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:35 schreef Arglist het volgende:
[..]
Jammer dat je het cynisme er in mist.
Jullie zijn al 'het volk'?quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:59 schreef gtotep het volgende:
Een minachting van het volk
Wat mij betreft is er ook helemaal niets aan de hand. Toevallig ben ik de afgelopen weken 'savonds door een wijk waar voornamelijk moslims wonen gereden en het was er net zo rustig als op het witte dorp waar ik woon.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:25 schreef Trekfiets het volgende:
[..]
En sommige lieden doen hier alsof er niets aan de hand is. Dat trekt het weer een beetje recht he. Als heel opsporing verzocht bestaat uit allochtonen en elke dealer hier in Nederland appie en ali heet weet je toch genoeg?
Nogmaals danquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik kon de toon waarop je het zou zeggen niet horen, geen sarcastische smilies ontdekken en ik ken je als user niet waardoor ik zou weten wat je er precies mee bedoelde.
quote:Dom vind ik een groot woord.
Ik zou inzetten op, naïef, bang, irrationeel. Mensen voelen zich onveilig, achtergesteld en ongehoord, ondervertegenwoordigd.
Ik had van Rossum altijd hoog zitten, dit vind ik een beetje onder zijn niveau. Heb het niet gekeken en hij zal het vast en zeker gemotiveerd hebben, niet zoals uit dit topic blijkt, maar dan nog. Ik word een beetje moe van al dat moddergooien, benamen, ridiculiseren en generaliseren. Juist mensen als van Rossum zouden een ander geluid moeten laten horen.
Mijn dealer heet Pieter-Janquote:En sommige lieden doen hier alsof er niets aan de hand is. Dat trekt het weer een beetje recht he. Als heel opsporing verzocht bestaat uit allochtonen en elke dealer hier in Nederland appie en ali heet weet je toch genoeg?
1: jij denkt dat we hier 'democratie' hebben!?quote:
Preciesquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef Arglist het volgende:
Dom vind ik een groot woord.
Ik zou inzetten op, naïef, bang, irrationeel. Mensen voelen zich onveilig, achtergesteld en ongehoord, ondervertegenwoordigd.
Ik had van Rossum altijd hoog zitten, dit vind ik een beetje onder zijn niveau. Heb het niet gekeken en hij zal het vast en zeker gemotiveerd hebben, niet zoals uit dit topic blijkt, maar dan nog. Ik word een beetje moe van al dat moddergooien, benamen, ridiculiseren en generaliseren. Juist mensen als van Rossum zouden een ander geluid moeten laten horen.
oh, oké. Ik lees selectief posts normaal, vandaar.quote:
1. Ja.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
1: jij denkt dat we hier 'democratie' hebben!?
2: Nee, iedereen mag nog steeds stemmen, alleen je stelt zwaarde eisen aan de mensen die je aan de macht kunt laten komen, dus een bepaalde IQ/EQ eis, maar ook morele eisen...
In een ander recent topic heb ik zoiets trouwens al eens verder uitgelegd, dus weinig zin om me hier te herhalen, gezien het sowieso redelijk offtopic is.
Moslims kunnen veilig over straat, Wilders heeft een peleton beveiligers nodig. Nogal een verschil me dunkt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:46 schreef Strani het volgende:
Mooi om te zien dat fans van Wilders en Verdonk de afgelopen jaren zo hebben 'gevochten' voor vrijheid van meningsuiting..maar zodra die mening van de andere kant komt, dan hoeft het niet zo nodig meer.
Oh Ironie...
De rest van Nederland kan ook veilig over straat.quote:Moslims kunnen veilig over straat, Wilders heeft een peleton beveiligers nodig. Nogal een verschil me dunkt.
Ja, dat rechtvaardigd echt om de tegenpartij het zwijgen op te willen leggen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:54 schreef GSP het volgende:
[..]
Moslims kunnen veilig over straat, Wilders heeft een peleton beveiligers nodig. Nogal een verschil me dunkt.
De rest van de Nederlanders kunnen doet ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:54 schreef GSP het volgende:
[..]
Moslims kunnen veilig over straat, Wilders heeft een peleton beveiligers nodig. Nogal een verschil me dunkt.
dus geeft toe dat Wilders-aanhangers kunnen denken! wow - hoeveel moeite heeft het je gekost dat toe te geven?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:35 schreef 54cm het volgende:
Hehe. Die verongelijkte reacties van de Wilders-aanhang hier altijd.
Alsof zij anders denken over de PvdA-aanhang!
Ik zou als ik Wilders was bloemen laten brengen bij die mongool van de PvdA. Dat hij zo dom is dat hij zich voor het karretje laat spannen, geweldigquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:03 schreef teknomist het volgende:
Geniaal weer. Dit zal Wilders geen windeieren leggen.
Dom vind ik gewoon een diskwalificatie.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
oh, oké. Ik lees selectief posts normaal, vandaar.
Ander geluid? Op een gegeven moment kan je er gewoon niet meer omheen.. je wordt doodgegooid met nieuws hierover. Ook hier op het forum, vandaar dat er een centraal topic voor is. Gelukkig maar.
In feite heeft hij daar wel een punt. Waarom zou je je tijd eraan verspillen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:04 schreef Arglist het volgende:
[..]
Dom vind ik gewoon een diskwalificatie.
Ik geloof niet dat álle stemmers ook daadwerkelijk zijn 'plannen' steunen. Het is ook irrealistisch om te denken dat het allemaal 'tokkies' zijn, mensen uit achterstandwijken, ongeschoolde vmbo'ers en andere etiquettes die aan de PVV stemmer worden geplakt. Zoals terecht werd gewezen stemden deze mensen misschien wel ooit op een andere partij? Waren ze toen niet dom? Zijn ze met de tijd dommer geworden? Zijn ze eigenlijk wel écht dom, of is hun gedachtegang dom? Is het dom dat ze niet inzien dat de 'voorstellen' van de PVV fundamenteel in tegenspraak zijn met verworven grondrechten en gelijkheden? Dit weten we niet. Door op de PVV te stemmen kan je stellen dat mensen indirect dit ook voor lief nemen, bewust of onbewust, of dat ze aan andere dingen vanuit hun situatie meer waarde hechten. Hier kan je wel vraagtekens bijzetten. Maar door het woord dom te gebruiken suggereert van Rossem dat discussie onnodig is, dat het hopeloos is die mensen te overtuigen, omdat ze toch nooit 'de verlichte boodschap van gelijkheid, vrijheid en democratie' kunnen bevatten. Ik weet niet wat er allemaal gezegd is, ik denk eigenlijk dat van Rossem er wel enige nuance aan heeft gebracht en mag hopen dat hij niet gewoon de mensen als dom heeft bestempeld maar hun argumenten, maar ik zal het straks even opzoeken.
De capriolen die worden uitgehaald, de ordinaire wijze waarop zij zich uitlaten en anderen bejegenen. Een circus, dat is het. Maar juist die manier van handelen is wat bepaalde mensen aanspreekt.quote:Een ander geluid.
De PVV gebruikt het parlement als een ordinaire persconferentie. Er wordt een karikatuur van de kamer gemaakt met de PVV voorop. Misselijk word ik er van. Het lijkt een grote reality-show die veel mensen aanspreekt, jammer genoeg. Van Rossem moet hier niet aan mee doen, hij moet niet hier aan meewerken. Hij zou er op moeten wijzen met inhoudelijke argumenten en feitelijk bewijs 'waarom' die mensen niet op Wilders zouden moeten stemmen, hoe moeilijk dit ook is. Hij zou moeten uitleggen waarvoor de kamer dient, wat haar taak is. Dat de wetsvoorstellen van Wilders belachelijk zijn en om welke redenen dit zo is, met welke normen en waarden ze in tegenspraak zijn. Dit gebeurd te weinig. Het krijgt een stempel, racistisch, discriminerend of gewoonweg dom. Dit werkt niet als je het mij vraagt.
Ondoordacht is zeker een goed woord. Nu moet er vastgesteld worden waar het vandaan komt. Ondoordacht omdat mensen niet verder kunnen denken? Dan houdt het natuurlijk op. Er zullen altijd mensen zijn die overtuigd zijn dat al het slechte wat hen overkomt door buitenlanders wordt veroorzaakt, maar die mensen waren er voor de PVV ook al, dat is geen verrassing.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In feite heeft hij daar wel een punt. Waarom zou je je tijd eraan verspillen?
"Dom" is wellicht niet een vriendelijk woord, "ondoordacht" was m.i. een betere optie geweest.
[..]
De samenleving is natuurlijk een piramide, maar je kan vergenoeg komen. Zoals ik al aangaf, de mensen die buitenlanders van alles de schuld geven zijn er altijd geweest, en zullen er altijd zijn. Je moet met rationele argumenten aantonen dat dit dus niet het geval is voor de rest die je wel kan bereiken. Met de echte racisten kan je een discussie aangaan, maar ik denk niet dat zij daartoe in staat zijn eerlijk gezegd. Daar stop je dan.quote:De capriolen die worden uitgehaald, de ordinaire wijze waarop zij zich uitlaten en anderen bejegenen. Een circus, dat is het. Maar juist die manier van handelen is wat bepaalde mensen aanspreekt.
Uiteraard kan je beter uitleggen, maar hoe ver denk je te komen?
De samenleving blijft een pyramide, op alle vlakken.
Wat gek, ik heb dat juist met PVDA-stemmers.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:40 schreef Kluts het volgende:
Dom zou ik de gemiddelde Wilders-stemmer niet willen noemen, maar over het algemeen komen ze op mij over als mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Elke discussie die ik met mensen over Wilders heb gehad eindigt uiteindelijk op het punt dat je naar de haalbaarheid van zijn plannen gaat kijken.
Ach, bijvoorbeeld CDA stemmers stemmen CDA omdat ze dat altijd doen. Dan zou je van Wilders stemmers nog kunnen zeggen dat ze iig maatschappelijk begaan zijn. Stupide redenering dus.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:40 schreef Kluts het volgende:
Dom zou ik de gemiddelde Wilders-stemmer niet willen noemen, maar over het algemeen komen ze op mij over als mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Elke discussie die ik met mensen over Wilders heb gehad eindigt uiteindelijk op het punt dat je naar de haalbaarheid van zijn plannen gaat kijken.
Je moet niet zwichten voor terreur, niet waar? Als je meegaat in de 'als je iets zegt over Geert Wilders of dat volk, dan sterkt dat hen', dan help je ze juist, dan bevestig je dat je eigenlijk niet mag zeggen waar het op staat. Het is nu alleen even door de zure appel heen bijten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:35 schreef Seneca het volgende:
Hij kan dan misschien gelijk hebben, echt slim is hij zelf ook niet, om Wilders op deze manier in de kaart te spelen.
Er zullen altijd mensen zijn die een partij stemmen uit gewoonte, maar dat zouden ze echt niet doen als ze niets met het gedachtengoed van de partij hebben. Stupide vergelijking dus.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach, bijvoorbeeld CDA stemmers stemmen CDA omdat ze dat altijd doen. Dan zou je van Wilders stemmers nog kunnen zeggen dat ze iig maatschappelijk begaan zijn. Stupide redenering dus.
Het gaat er niet om of hij het mag zeggen, het gaat erom of hij door het te zeggen bereikt wat hij wil bereiken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je moet niet zwichten voor terreur, niet waar? Als je meegaat in de 'als je iets zegt over Geert Wilders of dat volk, dan sterkt dat hen', dan help je ze juist, dan bevestig je dat je eigenlijk niet mag zeggen waar het op staat. Het is nu alleen even door de zure appel heen bijten.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er nu nog veel Wilders-volgelingen bijkomen, die eerst dachten, 'ik moet hem niet', maar nu, 'ik ben kennelijk dom, dús ik stem op Geert Wilders'. Je hebt de rottende laag ondertussen al van onder uit de kan geschraapt, denk ik.
Komt in iedere partij voor. Of ben je vogelaar alweer vergeten? Als het bij de PVV voorkomt, waar ook nog eens een vergrootglas op ligt, is het ineens bijzonder?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:55 schreef 18konijn het volgende:
Een paar weken geleden stelde een PVV'er in de Tweede Kamer enkele vragen aan de minister. Het kwam erop neer dat volgens hem de klimaatopwarming nonsens was omdat in Canada en Oostenrijk de winter vroeg was ingevallen. En of de minister het daar mee eens was..
Nu kun je de klimaatopwarming onzin vinden, maar je bent onvoorstelbaar dom als je niet vindt dat de vragen die de PVV'er stelde, onvoorstelbaar dom waren.
En als je dan op een partij stemt die zulke krankjoreme vragen stelt -- vragen waarvan iedere brugklasser behoort te weten dat die onzinnig zijn -- dan ben je inderdaad op zijn minst dom want dan stem je op een partij waar niet de ratio het beleid bepaalt, maar de constant smerige scheten producerende onderbuik.
ah, dus die mensen zullen het eens zijn met de bijvoorbeeld de beslissingen die onze Ab Klink heeft genomen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die een partij stemmen uit gewoonte, maar dat zouden ze echt niet doen als ze niets met het gedachtengoed van de partij hebben. Stupide vergelijking dus.
hahahaquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:56 schreef GSP het volgende:
Ik ken ook een aantal mensen die weten dat ze dom zijn en weten dat ze door andere mensen dom gevonden worden. Dan zouden ze volgens de wetten van links op de PVV moeten stemmen. Echter, stemmen ze D66 omdat ze hiermee denken hiermee wat "slimmer" te boek te staan.
Nee, dat komt niet in iedere partij voor. Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:57 schreef GSP het volgende:
[..]
Komt in iedere partij voor. Of ben je vogelaar alweer vergeten? Als het bij de PVV gebeurd, waar ook nog eens een vergrootglas op ligt, is het ineens bijzonder?
O, je bent Vogelaar (en vele anderen )dus wel vergeten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:00 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Nee, dat komt niet in iedere partij voor. Hoe kom je daarbij?
Je hoeft toch niet eens te zijn met alle standpunten van een partij om er op te stemmen? Dan zou ik bijvoorbeeld niet kunnen stemmen als dat een vereiste was.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:58 schreef Hukkie het volgende:
[..]
ah, dus die mensen zullen het eens zijn met de bijvoorbeeld de beslissingen die onze Ab Klink heeft genomen?
Kan me niet voorstellen.
Nee hoor, dat hoeft ook zeker niet, maar waar het hier om gaat is dat mensen die PVV stemmen per definitie als dom weggezet worden, terwijl dat voor bijvoorbeeld voor 'gewoonte stemmers' in nog grotere mate geldt imho.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:02 schreef Arglist het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet eens te zijn met alle standpunten van een partij om er op te stemmen? Dan zou ik bijvoorbeeld niet kunnen stemmen als dat een vereiste was.
Bij het gemiddelde bejaardentehuis zou ik me dat echt afvragen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die een partij stemmen uit gewoonte, maar dat zouden ze echt niet doen als ze niets met het gedachtengoed van de partij hebben. Stupide vergelijking dus.
We hebben het hier over gemankeerd neanderthalervolk dat uitblinkt in primitief gedrag richting de medemens dus het antwoord op jouw vraag is veelal: Neen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:19 schreef shouta het volgende:
Ik vraag me af of het merendeel dat PVV-stemmers hier domt vindt dat ook recht in het gezicht van hun buurman of collega die PVV stemt durft te zeggen.
Wat bedoel je met die vraag? Als ik weet dat mijn baas PVV stemt, vind ik dat heel dom, maar er kunnen allerlei redenen zijn om dat niet tegen hem te zeggen. Dat doet toch niets af aan het feit dat het heel dom van hem is op een partij te stemmen die slechts grossiert in knettergekke leuzen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:19 schreef shouta het volgende:
Ik vraag me af of het merendeel dat PVV-stemmers hier domt vindt dat ook recht in het gezicht van hun buurman of collega die PVV stemt durft te zeggen.
Elke partij heeft zijn domme kiezers. Mensen die in de propaganda van El Gore en zijn klimaathoax trappen zijn niet bijster intelligent (Groenlinks), mensen die heilig geloven in liberalisering ook niet (VVD) en mensen die geloven in socialistische ideologieën ook niet (SP). Het cynisme en nihilisme zijn het ware geloof, want er zijn geen feiten - enkel meningen - en niemand heeft gelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:23 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Op welke partijen zouden die "domme kiezers" voor de PVV gestemd hebben?
Laat dat nu juist niet het geval zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:24 schreef Hukkie het volgende:
Bij de PVV weet je in ieder geval wat je krijgt als je PVV stemt, bij de meeste gevestigde partijen is het door voortschrijdend inzicht nog maar de vraag of je dat weet.
Onzin. Ik heb altijd gelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Elke partij heeft zijn domme kiezers. Mensen die in de propaganda van El Gore en zijn klimaathoax trappen zijn niet bijster intelligent (Groenlinks), mensen die heilig geloven in liberalisering ook niet (VVD) en mensen die geloven in socialistische ideologieën ook niet (SP). Het cynisme en nihilisme zijn het ware geloof, want er zijn geen feiten - enkel meningen - en niemand heeft gelijk.
Hele bevolkingsgroepen neerzetten als "primitief" en "gemankeerd neanderthalervolk" is een beetje hetzelfde als wat Geert Wilders doet. Dus wat dat betreft verlaag je je tot zijn niveau.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
We hebben het hier over gemankeerd neanderthalervolk dat uitblinkt in primitief gedrag richting de medemens dus het antwoord op jouw vraag is veelal: Neen.
True, maar dan is het nog wel zo dat die gewoontestemmers niet per definitie minder intelligent zijn, hooguit ongeinteresseerd. Zoals ik al eerder zei wil ik Wilders-stemmers niet dom noemen, ik vind alleen wel dat ze erg oppervlakkig zijn als het om hun opvattingen gaat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft ook zeker niet, maar waar het hier om gaat is dat mensen die PVV stemmen per definitie als dom weggezet worden, terwijl dat voor bijvoorbeeld voor 'gewoonte stemmers' in nog grotere mate geldt imho.
Ssst.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Bij het gemiddelde bejaardentehuis zou ik me dat echt afvragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |