abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 16:13:48 #133
137949 Disana
pi_74576629
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, iedereen gaat er even vanuit dat als Wilders 'aan de macht zou komen' ons hele democratische stelsel omver gegooid zou worden, alsof de treinen al klaar staan
Zo doorzichtig, en zo ineffectief. Wilders gaat meer en meer stemmen krijgen als de huidige politieke partijen deze tactiek van demonisatie blijven doorzetten.
Wilders zelf kan niet veel direct uitrichten, maar hij kan wel de onvrede aanwakkeren onder een groot deel van de bevolking. Dat kan omslaan in volkswoede en dan is er moeilijk een weg terug.
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:15:09 #134
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74576677
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik krijg al jaren regelgeving waar ik niet om vraag!

Niet Westerse allochtonen die de boel hier verzieken waar ik niet om heb gevraagt.
Polen waar ik niet om heb gevraagt.
Ant-Privacy (Lees Anti-Terreur) regelgeving
Verhoging van de zorg kosten (terwijl ik nooit gebruik maak van de zorg)
Last verzwaring / nivelerings maatregelen.
Rekeningrijden
Minder koopzondagen
Europa]

En zo kan ik nog wel even doorgaan,....

Elke keer weer wordt je door politici keihard bedrogen!
Hoezo? hebben ze ooit het tegenovergestelde beloofd of zo?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74576693
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:13 schreef gekster het volgende:

[..]

dan geef je ook automatisch aan dat je gelooft dat het "vooroordeel" waar is dat een dame meer kans maakt om iets te overkomen in een buurt met marokkanen/moslims dan in een boerendorp.
het zijn juist de zwakkeren in de samenleving die als eerste slachtoffer worden.

homosexuelen, ouderen, vrouwen.

en de blijf van mijn lijfhuizen zitten niet voor niks vol met moslim dames
Daarom zal ik het volgende nogmaals herhalen: Ik erken het probleem met straatterreur-marokkanen en vind ook dat die klootzakjes met hand en tand dienen te worden bestreden. Wilders betrekt alleen de islam bij deze problematiek, en daar heb ik problemen mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74576697
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Wilders zelf kan niet veel direct uitrichten, maar hij kan wel de onvrede aanwakkeren onder een groot deel van de bevolking. Dat kan omslaan in volkswoede en dan is er moeilijk een weg terug.
Nogmaals, wat is de motivatie van de stemmers?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74576701
quote:

[..]

Wilders de schuld geven van de woede die zich momenteel van het volk meester maakt.
pi_74576719
quote:

[..]

Zo`n volkswoede kan alleen ontstaan als de bevolking het idee heeft dat de regerende elite hun niet hoort.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 16:16:41 #139
137949 Disana
pi_74576735
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:15 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Wilders de schuld geven van de woede die zich momenteel van het volk meester maakt.
Het stuk is een waarschuwing, evenals de opmerking van Herman van Veen die zoveel bedreigingen opleverde.
pi_74576745
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:05 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het is geen vreemdelingenhaat, het is overlasthaat, overlast die vooral wordt veroorzaakt door vreemdelingen.
En dat is een wezenlijk verschil met al die debiele Nazi-vergelijkingen. Die haatte Joden puur omdat het Joden waren.

De meeste mensen stemmen Wilders bij gebrek aan een alternatief, niet omdat ze het nu roerend met hem eens zijn.
Yeah right "overlasthaat". Dat is nog steeds geen reden om op een eenmanspartij stemmen die 1 miljoen mensen discrimineert. Door op zo'n fascistische beweging te stemmen verklaar je al die goedwillende mensen die gediscrimineerd zullen worden door Wilders, de oorlog. Als je denkt dat de hangjeugd voor overlast zorgt, dan zul je nog wat meemaken als de fascist Wilders aan de macht komt.
pi_74576752
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als er een deportatie gaande was, zou het te laat zijn voor een spiegel.
[..]

Onzin. Deelnemen aan het democratisch stelsel staat niet gelijk aan het zijn van een democratische partij. Om dat laatste vast te stellen, kan je alleen maar naar de interne organisatie kijken.
wilders wil alleen de criminele elementen keihard aanpakken.

toch raar dat er dan zoveel verzet is.

stel dat alle criminele allochtonen zoals wilders wil het land worden uitgetrapt, tijdelijk importverbod van niet westerse allochtonen en een stop op de bouw van moskeeen.
zou betekend dat alle verstorende elementen binnen de islam en moslims verwijderd worden en er dus alleen "goede" allochtonen nog kunnen resideren in nederland.

lees je dus ook geen negatieve berichten meer in de media.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 16:17:44 #142
137949 Disana
pi_74576770
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo`n volkswoede kan alleen ontstaan als de bevolking het idee heeft dat de regerende elite hun niet hoort.
En momenteel wordt dat nog geuit door achter Wilders te gaan staan. Wilders, de elite bij uitstek want niet gediend van een democratische partij.
pi_74576803
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom zal ik het volgende nogmaals herhalen: Ik erken het probleem met straatterreur-marokkanen en vind ook dat die klootzakjes met hand en tand dienen te worden bestreden. Wilders betrekt alleen de islam bij deze problematiek, en daar heb ik problemen mee.
alsof de islam goed is voor een samenleving.

zeg nu eens eerlijk, zou jij graag in een islamitisch land willen leven...
pi_74576805
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:17 schreef Disana het volgende:

[..]

En momenteel wordt dat nog geuit door achter Wilders te gaan staan. Wilders, de elite bij uitstek want niet gediend van een democratische partij.
Je kan veel van Wilders zeggen, maar hij speelt zijn rol als nieuwe 'man van het volk' natuurlijk geweldig. Dat andere partijen daar niet mee om kunnen gaan is zeer pijnlijk om aan te zien.
pi_74576807
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:15 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Voor een deel is het wel zijn schuld. Dat mensen boos zijn op straatterroristen, dat is de fout van deze figuren. Echter, dat de woede en angst zich ook richt op de islam, is de fout van Wilders. Zag laatst een programma waarin een jongen werd gevraagd wat zijn reden was om voor de PVV te stemmen.

Ik ben de islam gewoon spuugzat, zegt ie. Om daar vervolgens aan toe te voegen: Die kutmarokkanen die voor overlast zorgen moeten eruit.

Volgens hem bestaat er dus een verband tussen straatterroristjes en de islam. En dat is dom.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 16:19:45 #146
137949 Disana
pi_74576846
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan veel van Wilders zeggen, maar hij speelt zijn rol als nieuwe 'man van het volk' natuurlijk geweldig. Dat andere partijen daar niet mee om kunnen gaan is zeer pijnlijk om aan te zien.
Wat mij betreft is het slechts pijnlijk dat Wilders zich van taktieken bedient die zo ontwijkend en aanvallend zijn dat een antwoord daarop vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.
pi_74576851
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:18 schreef gekster het volgende:

[..]

alsof de islam goed is voor een samenleving.

zeg nu eens eerlijk, zou jij graag in een islamitisch land willen leven...
Tuurlijk niet. Maar ik heb niet het gevoel dat de islam onze westerse manier van leven bedreigt. Moslims zitten niet in gebedshuizen snode plannetjes te ontwikkelen om onze regering omver te werpen.
pi_74576852
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:16 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Yeah right "overlasthaat". Dat is nog steeds geen reden om op een eenmanspartij stemmen die 1 miljoen mensen discrimineert. Door op zo'n fascistische beweging te stemmen verklaar je al die goedwillende mensen die gediscrimineerd zullen worden door Wilders, de oorlog. Als je denkt dat de hangjeugd voor overlast zorgt, dan zul je nog wat meemaken als de fascist Wilders aan de macht komt.
Je denkt werkelijk dat Wilders als solo man aan de macht kan komen in ons huidig stelsel? Vreemd, ik had toch iets meer verwacht van jou.
pi_74576869
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:16 schreef Martin73 het volgende:

Eng mannetje...
Ja, ik generaliseer.
pi_74576887
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het slechts pijnlijk dat Wilders zich van taktieken bedient die zo ontwijkend en aanvallend zijn dat een antwoord daarop vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.
Nou ja onmogelijk, onmogelijk. Het enige antwoord wat men nu heeft is de nazi-vergelijkingen van weleer maken, in de hoop dat mensen uit angst 'rechts-extremist' genoemd te worden niet op hem zullen stemmen. Dat lijkt me nou niet de beste tactiek om Wilders te bestrijden.
pi_74576911
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Ben je serieus bang van een volksopstand? Waartegen dan? Die stukken tuig op straat? Alleen maar mooi toch? Meer dan genoeg ruimte voor gewone mensen dan

Geen gezeik meer, gewoon fatsoenlijke mensen in Nederland, of ze nou oorspronkelijk uit het buitenland komen of niet.
Mr. Prolapse 2009
pi_74576927
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

Tuurlijk niet. Maar ik heb niet het gevoel dat de islam onze westerse manier van leven bedreigt. Moslims zitten niet in gebedshuizen snode plannetjes te ontwikkelen om onze regering omver te werpen.
Net zoals de Wilders aanhang niet alvast de gastanks aan het bijvullen is of hakenkruisvlaggen zitten te naaien.

Samengevat: het valt allemaal wel mee, er wordt weer wolf geroepen.
Ja, ik generaliseer.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 16:22:22 #153
137949 Disana
pi_74576944
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja onmogelijk, onmogelijk. Het enige antwoord wat men nu heeft is de nazi-vergelijkingen van weleer maken, in de hoop dat mensen uit angst 'rechts-extremist' genoemd te worden niet op hem zullen stemmen. Dat lijkt me nou niet de beste tactiek om Wilders te bestrijden.
Wie in de politiek heeft nazi-vergelijkingen gemaakt? Ik weet slechts van twee politici die de PVV respectievelijk een extreem-rechtse partij en een racistische partij noemen. Het overige geluid, dat wat mij betreft nog veel te spaarzaam is, komt uit de samenleving.
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:22:39 #154
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74576956
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat zijn twee verschillende zaken.

Of vind je dat alle moslims in principe schuldig zijn aan de problemen en dat zij hiervoor gestraft dienen te worden?
nee maar ze zijn wel schuldig aan het opleggen van HUN wetten en cultuur in een niet islamitish land .
iets wat in hun land niet zo maar zal gaan.

daarom dienen ze niet gestraft te worden ...in tegendeel ze kunnen wel op hun verantwoordelijkheid gewezen worden .wat het mee brenkt om in een europees land te wonen ..maar dan is het ineens dicriminatie .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74576961
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als er een deportatie gaande was, zou het te laat zijn voor een spiegel.
[..]

Onzin. Deelnemen aan het democratisch stelsel staat niet gelijk aan het zijn van een democratische partij. Om dat laatste vast te stellen, kan je alleen maar naar de interne organisatie kijken.
Onzin.
pi_74576965
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor een deel is het wel zijn schuld. Dat mensen boos zijn op straatterroristen, dat is de fout van deze figuren. Echter, dat de woede en angst zich ook richt op de islam, is de fout van Wilders. Zag laatst een programma waarin een jongen werd gevraagd wat zijn reden was om voor de PVV te stemmen.

Ik ben de islam gewoon spuugzat, zegt ie. Om daar vervolgens aan toe te voegen: Die kutmarokkanen die voor overlast zorgen moeten eruit.

Volgens hem bestaat er dus een verband tussen straatterroristjes en de islam. En dat is dom.
Ja, maar er zijn ook wel verbanden aan te tonen tussen de afkomst van de overlastgevers en de geloofsovertuiging. Immers, de talloze voorbeelden waarin vrouwen werden aangemerkt als zijnde ongelovige hoer door een allochtone groepering, komt natuurlijk niet uit de lucht vallen, daar zit wel degelijk iets meer achter dan wat 'straatjochies'.

Ik zeg niet dat de Islam het bron van al het kwaad is, maar sommige van die straatjochies gebruiken hun opvattingen qua geloof wel degelijk om bepaalde acties goed te praten.
pi_74576968
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:21 schreef Northside het volgende:

[..]

Net zoals de Wilders aanhang niet alvast de gastanks aan het bijvullen is of hakenkruisvlaggen zitten te naaien.

Samengevat: het valt allemaal wel mee, er wordt weer wolf geroepen.
Die vrees heb ik ook niet. Maar persoonlijk vind ik dat Wilders zijn toon wel eens een beetje mag matigen. Je zou potdomme maar een praktiserend moslims zijn die in NL woont, je zou toch knettergek worden van zo´n kerel.
pi_74576980
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:05 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het is geen vreemdelingenhaat, het is overlasthaat, overlast die vooral wordt veroorzaakt door vreemdelingen.
Geweldige post.

Maar linksen gaan dit nooit snappen. Die geven liever de belastingbetaler de schuld. Die lastige, vervelende belastingbetaler, die maar blijft zeiken over z'n auto die in de hens is gezet door kut-Marokkanen, z'n dochter die wordt uitgewoond door loverboys en z'n buurt die in de greep is van criminele, met pipa's zwaaiende negers.
pi_74576985
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies. Deden ze er maar eens wat aan, dan zou Wilders een stuk minder mensen naar zich toetrekken.
pi_74577058
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Wie in de politiek heeft nazi-vergelijkingen gemaakt? Ik weet slechts van twee politici die de PVV respectievelijk een extreem-rechtse en een racistische partij noemen. Het overige geluid, dat wat mij betreft nog veel te spaarzaam is, komt uit de samenleving.
Ach kom op, er worden op verschillende lagen in de politieke wereld vergelijkingen gemaakt met de NSB, die later uitgroeide als het boegbeeld van Nazisme. De huidige politieke elite is ook niet vies van wat creatieve beschuldigingen in de rondte slingeren.

Ze zouden hun energie eens niet moeten focussen op Wilders de wind uit de zeilen te halen, maar meer op de voedingsbodem waarop Wilders zijn huidige populariteit heeft gebouwd. Men doet veel te veel aan symptoombestrijding.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 16:25:24 #161
137949 Disana
pi_74577059
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:21 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ben je serieus bang van een volksopstand? Waartegen dan? Die stukken tuig op straat? Alleen maar mooi toch? Meer dan genoeg ruimte voor gewone mensen dan

Geen gezeik meer, gewoon fatsoenlijke mensen in Nederland, of ze nou oorspronkelijk uit het buitenland komen of niet.
Het grote verschil tussen de meeste posters hier en mij is waarschijnlijk dat mijn ouders de oorlog hebben meegemaakt in Rotterdam en familieleden zijn gedeporteerd naar werkkampen. Als mij iets is meegegeven, is het wel hoe breekbaar vrijheid en democratie zijn. De gedachte dat er niet veel voor nodig is om het tij ten slechte te keren is mij niet vreemd, en de hetze van Wilders tegen moslims vind ik dus inderdaad verontrustend; nog verontrustender vind ik het dat mensen zich zo gemakkelijk achter hem scharen.
pi_74577063
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn ook wel verbanden aan te tonen tussen de afkomst van de overlastgevers en de geloofsovertuiging. Immers, de talloze voorbeelden waarin vrouwen werden aangemerkt als zijnde ongelovige hoer door een allochtone groepering, komt natuurlijk niet uit de lucht vallen, daar zit wel degelijk iets meer achter dan wat 'straatjochies'.

Ik zeg niet dat de Islam het bron van al het kwaad is, maar sommige van die straatjochies gebruiken hun opvattingen qua geloof wel degelijk om bepaalde acties goed te praten.
Zit een kern van waarheid in. Jmmer alleen die straatventjes even voorbijgaan aan de vreedzame passages in de koran. Het is misschien ook meer cultuurgebonden dan religie-gebonden.

Bovendien: elke autochtoon die op de vuist gaat in de kroeg haalt zijn motivatie toch ook niet uit de bijbel?
pi_74577123
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Het grote verschil tussen de meeste posters hier en mij is waarschijnlijk dat mijn ouders de oorlog hebben meegemaakt in Rotterdam en familieleden zijn gedeporteerd naar werkkampen. Als mij iets is meegegeven, is het wel hoe breekbaar vrijheid en democratie zijn. De gedachte dat er niet veel voor nodig is om het tij ten slechte te keren is mij niet vreemd, en de hetze van Wilders tegen moslims vind ik dus inderdaad verontrustend; nog verontrustender vind ik het dat mensen zich zo gemakkelijk achter hem scharen.
Dat was in de oorlog, sowieso niet te vergelijken met de situatie nu. Of is Nederland bezet?
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 16:28:43 #164
137949 Disana
pi_74577184
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach kom op, er worden op verschillende lagen in de politieke wereld vergelijkingen gemaakt met de NSB, die later uitgroeide als het boegbeeld van Nazisme. De huidige politieke elite is ook niet vies van wat creatieve beschuldigingen in de rondte slingeren.

Ze zouden hun energie eens niet moeten focussen op Wilders de wind uit de zeilen te halen, maar meer op de voedingsbodem waarop Wilders zijn huidige populariteit heeft gebouwd. Men doet veel te veel aan symptoombestrijding.
Ik weet daar echt niets van. Er wordt maar gewezen op de 'elite' en 'links' en de 'gevestigde orde', maar ik zie juist vrijwel geen commentaar. De gevestigde partijen zijn juist angstvallig stil.
pi_74577186
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb je dit bericht gelezen?
Studente in minirok van universiteit gestuurd

En dat is een katholiek land en geen islamitisch land.
pi_74577190
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:23 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Geweldige post.

Maar linksen gaan dit nooit snappen. Die geven liever de belastingbetaler de schuld. Die lastige, vervelende belastingbetaler, die maar blijft zeiken over z'n auto die in de hens is gezet door kut-Marokkanen, z'n dochter die wordt uitgewoond door loverboys en z'n buurt die in de greep is van criminele, met pipa's zwaaiende negers.
Inderdaad.
pi_74577207
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij bent dus iemand die denkt nu in vrijheid te leven en onze samenleving een democratie is.
Mag ik even lachen?
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 16:29:41 #168
137949 Disana
pi_74577222
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:27 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat was in de oorlog, sowieso niet te vergelijken met de situatie nu. Of is Nederland bezet?
Het gaat om het principe. Democratie en vrijheid krijg je niet gratis, daar moet over gewaakt worden.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 16:31:06 #169
8781 crew  Frutsel
pi_74577273
Tis geen nieuws, maar een opinie.
---> POL

Misschien dat je d'r daar nog wat van kunt maken.

[ Bericht 30% gewijzigd door Frutsel op 10-11-2009 16:45:37 ]
pi_74577348
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Het gaat om het principe. Democratie en vrijheid krijg je niet gratis, daar moet over gewaakt worden.
Vrijheid? Hele buurten zijn geannexeerd en verworden tot no go area's, dat noem ik geen vrijheid.

Ja, voor de elite die veilig in hun zwaarbewaakte villa's in het Gooi of in het Bloemendaalse wonen, daarvoor is het makkelijk om vergoelijkend te praten over de overlast. Zij hebben er namelijk niet direct last van.
Het zijn de gewone burgers die er last van hebben, en al een veel te lange tijd.
pi_74577702
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:33 schreef Lavenderr het volgende:
Vrijheid? Hele buurten zijn geannexeerd en verworden tot no go area's, dat noem ik geen vrijheid.

Ja, voor de elite die veilig in hun zwaarbewaakte villa's in het Gooi of in het Bloemendaalse wonen, daarvoor is het makkelijk om vergoelijkend te praten over de overlast. Zij hebben er namelijk niet direct last van.
Het zijn de gewone burgers die er last van hebben, en al een veel te lange tijd.
Ik vraag me af hoeveel burgers er echt persoonlijk overlast hebben meegemaakt en hoeveel mensen alleen bang zijn of de verhalen uit de media hebben. Iedere weldenkend mens met enige opleiding is buurten als Kanaleneiland (de no-go areas die jij noemt) toch allang ontvlucht?
Ja, ik generaliseer.
pi_74577729
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:29 schreef Matteüs het volgende:

Jij bent dus iemand die denkt nu in vrijheid te leven en onze samenleving een democratie is.
Mag ik even lachen?
En jij zet jezelf nu neer als een NWO-conspiracy-fanaat, alleen door deze 2 zinnen te gebruiken.
Ja, ik generaliseer.
pi_74577753
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:45 schreef Northside het volgende:
Iedere weldenkend mens met enige opleiding is buurten als Kanaleneiland (de no-go areas die jij noemt) toch allang ontvlucht?
Ik wel in elk geval. Neemt niet weg dat ik die lui die al die shit veroorzaken alsnog het land uit wil hebben, het liefst zo snel mogelijk. Het worden er namelijk steeds meer, in plaats van minder.
pi_74578179
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:46 schreef Northside het volgende:

[..]

En jij zet jezelf nu neer als een NWO-conspiracy-fanaat, alleen door deze 2 zinnen te gebruiken.
Helaas heb je nu eenmaal mensen zoals jij die als ze wat lezen wat niet in hun wereldje past, het direct op de hoop van "samenzwering" gooien. (Inderdaad, het Nederlandse woord voor conspiracy is samenzwering. Gek he?). We moeten het daar maar mee doen.
pi_74578271
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:00 schreef Matteüs het volgende:
Helaas heb je nu eenmaal mensen zoals jij die als ze wat lezen wat niet in hun wereldje past, het direct op de hoop van "samenzwering" gooien. (Inderdaad, het Nederlandse woord voor conspiracy is samenzwering. Gek he?). We moeten het daar maar mee doen.
Denk nou niet dat je mij kent, ik ben redelijk open-minded en geloof ook niet in de zaligmakende overheid en haar democratische beginselen. Maar als je een punt wil maken in een serieuze discussie overtuig je niemand door dat soort dingen te zeggen, mensen denken dan wat ik zei...
Ja, ik generaliseer.
pi_74578323
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Denk nou niet dat je mij kent, ik ben redelijk open-minded...
Was te lezen in je veroordeel-post inderdaad.
Ga wat nuttigs doen warhoofd.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:43:49 #177
104871 remlof
Europees federalist
pi_74579343
quote:

[..]

Ik vraag me af hoeveel burgers er echt persoonlijk overlast hebben meegemaakt en hoeveel mensen alleen bang zijn of de verhalen uit de media hebben. Iedere weldenkend mens met enige opleiding is buurten als Kanaleneiland (de no-go areas die jij noemt) toch allang ontvlucht?
Ik woon ook in een "prachtwijk" met 75% inwoners van allochtone komaf. Maar ik heb het hier prima naar m'n zin. De enige keer dat ik bedreigd ben was door een blanke tokkie toen ik hem vriendelijk vroeg of ie iets aan de kant kon gaan met z'n scooter toen ik er met m'n auto langs wou
pi_74579461
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik woon ook in een "prachtwijk" met 75% inwoners van allochtone komaf. Maar ik heb het hier prima naar m'n zin. De enige keer dat ik bedreigd ben was door een blanke tokkie toen ik hem vriendelijk vroeg of ie iets aan de kant kon gaan met z'n scooter toen ik er met m'n auto langs wou
Daar gaat het niet om. Het gaat niet om of je nou wel of niet in een allochtone wijk woont en zo ja, of je dan wel of niet last hebt van "ze".

Het gaat erom dat - voornamelijk links ja - de problemen niet goed aanpakt. Bijv. de problematiek van Marokkaanse jongeren. Vrijwel iedereen snapt dat er met Marokkkaanse jongeren een probleem is. Maar wat doen de gevestigde partijen? Ze voeren geen beleid zodat de overlast onder die groep daalt. Sterker nog: tegenwoordig lopen 11-jarige Marokkaanse jongetjes zich ook al zwaar te misdragen.

Het gaat om de problemen in de samenleving. En dat softe, wegkijkende, buurthuisbouwende gedoe van de afgelopen jaren werkt niet! Leer dat nou eens...
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:55:41 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_74579623
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat niet om of je nou wel of niet in een allochtone wijk woont en zo ja, of je dan wel of niet last hebt van "ze".

Het gaat erom dat - voornamelijk links ja - de problemen niet goed aanpakt. Bijv. de problematiek van Marokkaanse jongeren. Vrijwel iedereen snapt dat er met Marokkkaanse jongeren een probleem is. Maar wat doen de gevestigde partijen? Ze voeren geen beleid zodat de overlast onder die groep daalt. Sterker nog: tegenwoordig lopen 11-jarige Marokkaanse jongetjes zich ook al zwaar te misdragen.

Het gaat om de problemen in de samenleving. En dat softe, wegkijkende, buurthuisbouwende gedoe van de afgelopen jaren werkt niet! Leer dat nou eens...
Natuurlijk moet iedereen die zich misdraagt of een buurt onleefbaar maakt hard aangepakt worden. Ik denk alleen dat er veel mensen zijn die in bijna volkomen autochtone wijken wonen die de grootste mond hebben in deze discussie. Dat is niet goed voor de zuiverheid daarvan, je moet wel bij de feiten blijven.

Er wonen hier honderden marokkanen in de tienerleeftijd in de buurt en ik heb nooit last van ze.
pi_74579793
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Natuurlijk moet iedereen die zich misdraagt of een buurt onleefbaar maakt hard aangepakt worden.
En dat gebeurt nu dus niet. En dat zal de komende 10 jaar bij de traditionele partijen ook niet gebeuren.
quote:
Ik denk alleen dat er veel mensen zijn die in bijna volkomen autochtone wijken wonen die de grootste mond hebben in deze discussie. Dat is niet goed voor de zuiverheid daarvan, je moet wel bij de feiten blijven.
Het kan best zijn dat mensen die in louter autochtone wijken wonen, de problematiek overdrijven. Maar evengoed is het ook zo dat sommige mensen die in probleemwijken wonen de problematiek bagataliseren. Al met al heft het 1 de ander dus op.
quote:
Er wonen hier honderden marokkanen in de tienerleeftijd in de buurt en ik heb nooit last van ze.
JIJ hebt nooit last van ze. Dat kan.
Maar in het algemeen is er wel veel buitenproportionele overlast van Marokkaanse jongeren. En dat moet eens een keer hard aangepakt worden (en nee, dat zullen de traditionele partijen niet doen).
pi_74579856
Daarom is deze post van Northside volkomen nutteloos:
quote:
Het gaat er niet om of persoon X wel persoonlijk overlast heeft meegemaat en persoon Y niet.

Er IS een probleem met Marokkaanse jongeren bijvoorbeeld. En dat moet hard aangepakt worden. En dat doen de traditionele partijen niet (en dat zullen ze de komende 10 jaren ook niet doen). ZIe hier o.a. waarom Wilders zo hard kan groeien.
pi_74579906
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Natuurlijk moet iedereen die zich misdraagt of een buurt onleefbaar maakt hard aangepakt worden. Ik denk alleen dat er veel mensen zijn die in bijna volkomen autochtone wijken wonen die de grootste mond hebben in deze discussie. Dat is niet goed voor de zuiverheid daarvan, je moet wel bij de feiten blijven.

Wees maar blij dan.
Maar het is natuurlijk niet zo dat omdat jij er geen last van ondervindt het probleem niet bestaat.
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:10:21 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_74579936
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:05 schreef Zienswijze het volgende:
Daarom is deze post van Northside volkomen nutteloos:
[..]

Het gaat er niet om of persoon X wel persoonlijk overlast heeft meegemaat en persoon Y niet.

Er IS een probleem met Marokkaanse jongeren bijvoorbeeld. En dat moet hard aangepakt worden. En dat doen de traditionele partijen niet (en dat zullen ze de komende 10 jaren ook niet doen). ZIe hier o.a. waarom Wilders zo hard kan groeien.
Wilders heeft ook geen oplossingen. Geen die in een democratisch land dat zich aan de Rechten van de Mens houdt toepasbaar zijn iig.
pi_74579998
Het speeltje van de VARA
Maar fok haalt het wel ..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_74580097
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Wilders heeft ook geen oplossingen. Geen die in een democratisch land dat zich aan de Rechten van de Mens houdt toepasbaar zijn iig.
Wilders heeft wel oplossingen. Of hij die voor elkaar krijgt is de vraag. Maar wat wel vast staat is dat zijn invloed - of het nou in het volgende kabinet of weer in de oppositie is - met ongeveer 25 a 30 kamerzetels ervoor zal zorgen dat de aanpak rond Marokkaanse probleemjongeren fors zal worden verhard.

Want met de invloed van de PvdA, CDA, VVD op de aanpak van Marokkaanse probleemjongeren kom je niet ver. Dat bewijzen de afgelopen 10 jaren maar eens.
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:20:05 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_74580174
De fout die gemaakt is is dat we er bij de eerste gastarbeiders vanuit zijn gegaan dat ze binnen een paar jaar weer zouden vertrekken. Er is dus geen aandacht besteed aan inburgering. Dat gebeurt nu veel meer, maar dat neemt de problemen die we met sommigen van de huidige generatie jonge marokkanen hebben niet weg.
pi_74580219
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wilders heeft wel oplossingen.
Wilders heeft geen werkbare oplossingen. Zijn oplossingen zijn in strijd met de (grond)wet en internationale verdragen.
pi_74580249
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:21 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wilders heeft geen werkbare oplossingen. Zijn oplossingen zijn in strijd met de (grond)wet en internationale verdragen.
die kun je allemaal aanpassen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_74580282
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:20 schreef remlof het volgende:
De fout die gemaakt is is dat we er bij de eerste gastarbeiders vanuit zijn gegaan dat ze binnen een paar jaar weer zouden vertrekken. Er is dus geen aandacht besteed aan inburgering. Dat gebeurt nu veel meer, maar dat neemt de problemen die we met sommigen van de huidige generatie jonge marokkanen hebben niet weg.
Precies. En wat doen de traditionele partijen er dan aan om de problemen met Marokkaanse jongeren op te lossen? Niet veel dus, want er wordt alsmaar erger betreffende de Marokkaanse jeugdproblematiek.

Tijd om dat softe, wegkijkende, buurthuisbouwende beleid te dumpen en de overlastgevende jongens eens echt hard aan te pakken. En daar kan de invloed van de PVV voor zorgen.
pi_74580295
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:22 schreef qonmann het volgende:

[..]

Die kans is even groot als de kans dat Wilders een tweede Hitler wordt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:25:04 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_74580309
quote:

[..]

Als je zelf niks om democratie geeft en nooit meer wil kunnen stemmen en in een politiestaat wil wonen wel ja.
pi_74580336
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies. En wat doen de traditionele partijen er dan aan om de problemen met Marokkaanse jongeren op te lossen? Niet veel dus, want er wordt alsmaar erger betreffende de Marokkaanse jeugdproblematiek.

Tijd om dat softe, wegkijkende, buurthuisbouwende beleid te dumpen en de overlastgevende jongens eens echt hard aan te pakken. En daar kan de invloed van de PVV voor zorgen.
Jij bent erop tegen dat de traditionele partijen geen racistisch onderscheid maken, maar een onderscheid in daden. Mensen zoals jou zullen daarom nooit tevreden zijn. Gelukkig zijn er genoeg redelijke mensen in Nederland die vinden dat strafbare handelingen het criterium zijn en niet de afkomst.
pi_74580345
Het gaat om de invloed van de PVV. Hun invloed (met ongeveer 25 a 30 kamerzetels) kan er namelijk zorgen dat het beleid rondom Marokkaanse jongeren fors word verhard.
pi_74580381
quote:

[..]

Daarom ! We passen dan nu de wet aan zodat Wilders en z'n aanhang naar de Noordpool verkast kan worden. Gewoon, omdat het kan !
pi_74580410
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
Het gaat om de invloed van de PVV. Hun invloed (met ongeveer 25 a 30 kamerzetels) kan er namelijk zorgen dat het beleid rondom Marokkaanse jongeren fors word verhard.
Hoeveel invloed heeft de SP op dit moment met hun 25 zetels in de kamer? Niets noemenswaardig. Dat komt omdat de coalitie het voor het zeggen heeft en niet de oppositie.
pi_74580437
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:26 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jij bent erop tegen dat de traditionele partijen geen racistisch onderscheid maken, maar een onderscheid in daden. Mensen zoals jou zullen daarom nooit tevreden zijn. Gelukkig zijn er genoeg redelijke mensen in Nederland die vinden dat strafbare handelingen het criterium zijn en niet de afkomst.
Er is een groot probleem met jongens van Marokkaanse afkomst. Het komt vaak onder die bevolkinsgroep voor. Daarom is het noodzakelijk dat er extra beleid op die groep wordt gevoerd. Want anders lopen er onder de volgende generatie ook veel Marokkaanse criminelen rond.
pi_74580456
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoeveel invloed heeft de SP op dit moment met hun 25 zetels in de kamer? Niets noemenswaardig. Dat komt omdat de coalitie het voor het zeggen heeft en niet de oppositie.
En hoe groter de PVV wordt, hoe meer kans er is dat ze in de Kamer komen.

Komen ze niet in de kamer, geef niet. Het wanbeleid van de andere partijn zal ervoor zorgen dat de PVV nog groter wordt. En zal de PVV dus in 2015 weer proberen om in de coalitie te komen.
pi_74580472
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
Er wordt helemaal geen beleid wetmatig verhard voor een specifieke bevolkingsgroep. Alleen het feit dat je dit soort dingen stelt laat al zien dat je van toeten noch blazen weet. Het is gewoon simpele retoriek die je ergens op het internet hebt gelezen en je eigen hebt gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')