Dan neem ik aan dat je aangifte van bedreiging hebt gedaan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:01 schreef yyentle het volgende:
[..]
De privepeiler van Wilders probeerde mij op te sporen en dit is ook gedeeltelijk gelukt.
Er werd dan gesproken in termen van "thuis langskomen om uitleg te vragen", "vingers breken" en er werd over "doodskisten" gesproken.
Ook al ben je anoniem en is het maar gedeeltelijk gelukt mij op te sporen, beangstigend is het wel.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:01 schreef yyentle het volgende:
[..]
De privepeiler van Wilders probeerde mij op te sporen en dit is ook gedeeltelijk gelukt.
Er werd dan gesproken in termen van "thuis langskomen om uitleg te vragen", "vingers breken" en er werd over "doodskisten" gesproken.
Ook al ben je anoniem en is het maar gedeeltelijk gelukt mij op te sporen, beangstigend is het wel.
Tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over. Zelfs niet meer over doodsverheerlijkende kale nichten op de publieke omroep.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:59 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Wie zegt dat het PVV-aanhangers zijn, die dit doen? Is dat al vast komen te staan dan?
Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
Ik hem het OM een bericht gestuurd en daarin alles uiteengezet. Dit is al jaren geleden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:03 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je aangifte van bedreiging hebt gedaan?
Waar zeg ik dat er sprake zou zijn van een complot? Het complot speelt zich vooral in jouw hoofd af, geloof ik.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:02 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, het is een complot.
Waar heb ik dat toch eerder gehoord.
Dat lijkt me ook wel ja.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:05 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]![]()
Ik geloof dat wij zijn uitgepraat.
Deze zin was toch van jou afkomstig?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:06 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat er sprake zou zijn van een complot? Het complot speelt zich vooral in jouw hoofd af, geloof ik.
quote:Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
Maar wat is nou het verschil tussen "slechts" een entertainer en "slechts" een cineast?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:01 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt te vergelijken.
Hoe verwerpelijk de bedreigingen ook zijn, ik snap dat mensen zich bedreigd kunnen voelen door Wilders en handelen uit angst. Hij vertegenwoordigt een beweging en heeft een behoorlijke achterban verworven. Hij heeft dus macht en zit op de plek waar hij die ten gelde kan gaan maken: in Den Haag.
Datzelfde kan ik me niet voorstellen bij Herman van Veen. Hij is "slechts" een zanger, cabaretier, een entertainer. Bedreigingen aan zijn adres vind ik daardoor nog moeilijker te begrijpen... Er is geen andere grond voor dan radeloze woede. Uitvallen naar iemand wiens mening je niet moet. In dit laatste geval is wat mij betreft de vrijheid van meningsuiting dan ook veel meer in het geding. Hij wordt echt slechts aangevallen op wat hij zegt. Niet om wie hij is, wat hij doet of wat hij misschien nog zal doen.
De partij die beledigd werdquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar wat is nou het verschil tussen "slechts" een entertainer en "slechts" een cineast?
Ja, je kunt je gewei er wel bij opzetten, maar in die quote staat dus nergens dat er sprake zou zijn van een complot, oftewel een samenzwering. Ergo, het complot lijkt zich vooral in jouw hoofd af te spelen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef yyentle het volgende:
[..]
Deze zin was toch van jou afkomstig?
[..]
Jij spreekt van mensen die de PVV een hak willen zetten dus vooralsnog ga ik er maar vanuit dat jij met complottheorieen bezig bent.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:12 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Ja, je kunt je gewei er wel bij opzetten, maar in die quote staat dus nergens dat er sprake zou zijn van een complot, oftewel een samenzwering. Ergo, het complot lijkt zich vooral in jouw hoofd af te spelen.
Nou, bijvoorbeeld dat die cineast tegen links aanschopte, en dit met de dood moest bekopen. Terwijl de entertainer die tegen rechts aanschopte alleen wat bedreigingen kreeg te verwerken, en hierover uitgebreid huilie mocht doen bij de vaderlandse publieke omroep.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar wat is nou het verschil tussen "slechts" een entertainer en "slechts" een cineast?
Klinkt wel heel erg linkserig 'ik keur af dat de moslims die joden bedreigen, maar kan het wel begrijpen want ze hadden zo'n slechte jeugdquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat is geen "maar-toch" clausule, hij geeft gewoon aan dat... Maar toch zou zijn dat hij het kan "begrijpen" dat mensen dat doen.
Heeft wilders afstand gedaan van wat hij heeft losgemaakt?quote:Tsja Pechtold heeft geen afstand gedaan van wat hij heeft losgemaakt met zijn domme uitspraken, evenals van Veen niet.
Precies. Daar ga jij vanuit. Het zit in jouw hoofd, want ik schrijf nergens dat het om een complot zou gaan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef yyentle het volgende:
[..]
Jij spreekt van mensen die de PVV een hak willen zetten dus vooralsnog ga ik er maar vanuit dat jij met complottheorieen bezig bent.
Dat is wel het meest aannemelijk. Dat linkse tuig deinst nergens voor terug!quote:Op maandag 9 november 2009 23:39 schreef bijdehand het volgende:
Een extreem-links figuur bedreigt Herman van Veen zodat de aanhang van de PVV de schuld krijgt. Clever!
Misschien moet je de definitie van het woord complot eens opzoeken in het woordenboek.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Precies. Daar ga jij vanuit. Het zit in jouw hoofd, want ik schrijf nergens dat het om een complot zou gaan.
En de CIA heeft natuurlijk 9/11 gedaanquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is wel het meest aannemelijk. Dat linkse tuig deinst nergens voor terug!
Klopt en ik verlaag me niet tot het "begrip voor terreur" niveauquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef Zith het volgende:
[..]
Klinkt wel heel erg linkserig 'ik keur af dat de moslims die joden bedreigen, maar kan het wel begrijpen want ze hadden zo'n slechte jeugd'
![]()
Nee, maar dat is in het kader van een debat (al ontbreekt dat nog steedsquote:Heeft wilders afstand gedaan van wat hij heeft losgemaakt?
Neen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de CIA heeft natuurlijk 9/11 gedaan
Die definitie had ik daarstraks al voor je opgezocht. Die luidt samenzwering. Nu mag jij me even uitleggen waar ik spreek over een samenzwering, als ik het over een paar eenlingen heb die denken bijdehand te zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef yyentle het volgende:
[..]
Misschien moet je de definitie van het woord complot eens opzoeken in het woordenboek.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Die definitie had ik daarstraks al voor je opgezocht. Die luidt samenzwering. Nu mag jij me even uitleggen waar ik spreek over een samenzwering, als ik het over een paar eenlingen heb die denken bijdehand te zijn.
quote:Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
Och, zoals linksen niet lezen wat Wilders zegt. Die gaan alleen maar af op uit het verband gerukte quotes.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
zo zie je maar hoe dom Wilders aanhangers zijn als ze Van Veen gaan bedreigen terwijl ze niet eens lezen wat hij zegt ...
je vergeet extreem links. Die zijn nog wel het verwerpelijkst.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:45 schreef yyentle het volgende:
[..]
Zowel de extreme moslims als de extreme PVV zijn verwerpelijk.
Extreem links en extreem rechts zijn vriendjes van elkaar.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
je vergeet extreem links. Die zijn nog wel het verwerpelijkst.
Ik vergat ze ja en dat terwijl ik helemaal niet gecharmeerd ben van extreem links.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
je vergeet extreem links. Die zijn nog wel het verwerpelijkst.
Ben ik het mee eens. Maar ook andersom wordt het goedgepraat op exact dezelfde manier: "je had kunnen weten dat er zulke reacties op komen"quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Jerruh het volgende:
Moslimmarokkaan of Nederlander, aan de hand van uitspraken dreigmails sturen is gewoon zielig.
De schoen wringt hem ergens anders.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar het systematisch afschilderen van bijna 1 miljoen Nederlanders als aanhangers van een brute pedofiele fascist, duistere figuren die "ons" land willen overnemen en iedere "echte" Nederlander als minderwaardig zien en het liefst onthoofden is niet aanzetten tot haat ?
Hmm, juist. Snap je een beetje waar de schoen wringt als een PVV'er jammert over demonisatie e.d. ?
Maar daarom is het ook belangrijk dat vrijheid van meningsuiting blijft, zolang het binnen de wet is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
mensen die voor andere mensen bepalen wat ze moeten doen. die zijn verwerpelijk.
live and let live.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen
Bedankt dat je zo heel simpel met weinig woorden hebt gezegd wat ik eigenlijk ook bedoelde....quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Moslim pleegt aanslag
PVV -> Moslims deugen niet
Moslims: jij fout, ik jouw bedreig
PVV heeft geen democratische partij structuur
Herman van Veen: PVV is niet democratisch, net de NSB
PVV aanhanger: Jij fout, ik jouw bedreig
Ja hoor, net zo goed als De heer Wilders dat mag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:05 schreef yyentle het volgende:
Mag Herman van Veen geen mening hebben?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Moslim pleegt aanslag
PVV -> Moslims deugen niet
Moslims: jij fout, ik jouw bedreig
PVV heeft geen democratische partij structuur
Herman van Veen: PVV is niet democratisch, net de NSB
PVV aanhanger: Jij fout, ik jouw bedreig
Jij hoort daar ook thuis? Mag je niet zeggen wat je vind zonder bedreigt te worden?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:03 schreef HiZ het volgende:
Wat de gemiddelde Nederlandse artiest zegt over de politiek is zo blaartrekkend dom dat het niet zo verbazingwekkend is dat andere domme mensen er heftig op reageren. Wilders en Van Veen horen bij mij in dezelfde categorie mensen thuis; het soort dat niet denkt voordat ze wat zeggen.
Jawel, maar het zou hem sieren als hij zijn meningen voor zich zou houden. Gelet op zijn eigen geheul met dictaroriale regimes (DDR) heeft hij erg weinig recht van spreken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:05 schreef yyentle het volgende:
Mag Herman van Veen geen mening hebben?
En waar heb ik dat gezegd? Ook domme mensen als Van Veen en Wilders mogen van mij zeggen wat ze willen. Maar dat maakt het niet dat ze het moeten zeggen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:23 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij hoort daar ook thuis? Mag je niet zeggen wat je vind zonder bedreigt te worden?
Dat geldt voor zoveel mensen, maar helaas...quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jawel, maar het zou hem sieren als hij zijn meningen voor zich zou houden. Gelet op zijn eigen geheul met dictaroriale regimese (DDR) heeft hij erg weinig recht van spreken.
We hadden het over Wilders en Herman van Veen. Als je mijn argumentatie volgt kun je Theo van Gogh dus in dezelfde categorie plaatsen als Herman van Veen. Met als klein verschil dat ik het werk van Herman van Veen beter vind.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:59 schreef bouillabaisse het volgende:
Wie zegt dat het PVV-aanhangers zijn, die dit doen? Is dat al vast komen te staan dan?
Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
Ik vraag me af wat hier precies mee wordt bedoeld. Weet Wilders dat er onder zijn aanhang veel incapabele platte figuren met een grote mond heeft zitten? Of denkt Wilders dat anderen van buitenaf de partij zouden kunnen infiltreren.quote:Wilders heeft een goede reden om een eenmansbeweging te blijven, zo stelt zijn advocaat A. Moszkowicz: "Via een ledenbestand kunnen allerlei louche mensen de PVV van binnenuit kapotmaken."
Die partij gaat over dierenleed, en hoevaak word jij overvallen door een schaap met bontkraagje, of een oorbelletje, of met plat haags accent?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik bedoel, van andere partijen lees ik dit nooit en zie ik dit ook nooit. De PvdD is relatief nieuw en een nette partij zonder geweld of schreeuw- en scheldpartijen.
De PvdD is dan ook niet belangrijk en zal nooit groot worden. Wilders zijn standpunt snap ik dus wel, hij is een grote partij en dus moeten alle risico's op een fiasco vermeden worden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat hier precies mee wordt bedoeld. Weet Wilders dat er onder zijn aanhang veel incapabele platte figuren met een grote mond heeft zitten? Of denkt Wilders dat anderen van buitenaf de partij zouden kunnen infiltreren.
Ik bedoel, van andere partijen lees ik dit nooit en zie ik dit ook nooit. De PvdD is relatief nieuw en een nette partij zonder geweld of schreeuw- en scheldpartijen.
Wat ben je ook een droeftoeterquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:59 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Omdat je maar één blik op de LPF hoeft te werpen om dat in te zien.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:59 schreef Disana het volgende:
Dat zijn geen antwoorden op mijn vraag. Waarom gaat Wilders er al bij voorbaat vanuit dat zijn partij door louche elementen ondermijnd kan worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |