abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74566543
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:53 schreef yyentle het volgende:

[..]

Dat er consequenties zitten aan het hebben van een mening over de PVV en/of de mensen die de PVV steunen, was al langer bekend.
Stel je niet zo aan. Wat zijn voor jou de consequenties dan?

Het uiten van een ongezouten mening over zaken waar men geen verstand van heeft,heeft alleen consequenties voor publieke figuren. Die doen dat in het algemeen dan ook wijselijk niet. Tenzij het politici zijn, dan doen ze het juist wel.
pi_74566579
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:57 schreef yyentle het volgende:

[..]

Het betekent natuurlijk wel dat de PVV-aanhangers die dit doen net zulke terroristen zijn als de extreme moslims.
Wie zegt dat het PVV-aanhangers zijn, die dit doen? Is dat al vast komen te staan dan?

Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
pi_74566591
Take note van Veen Een uispraak die werd onderschreven door \Theo van Gofh en de zijnen:"oals Voltaire ooit formuleerde: "Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:35 #244
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_74566598
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Verder is het helaas wel zo dat het extreem veel extreme reacties zijn, maar goed het is ook een misselijke vergelijking, zelfs na die "nuance" nog.

Noem mij maar Devil's Advocate, maar er worden ook doodsbedreigingen naar Wilders geuit, ook nu nog. Dus tsja, nogmaals, het komt weer eens van beide kanten
En toch... als er iemand iets zegt over marokkanen en hij krijgt dreigmails van marokkanen, dan is het hek van de dam, dat mogen die kutmarokkanen niet doen, land uit blablabla. Nu gebeurt het andersom en ik zie mensen op de FP het gewoon goedpraten... Sorry, maar dan valt mijn mond open van verbazing en zijn er schijnbaar duizenden hypocriete zieligerds bezig geweest die net zo erg zijn als hun ilsmitische bedreigers.

Moslimmarokkaan of Nederlander, aan de hand van uitspraken dreigmails sturen is gewoon zielig.
put
your
clothes
on!
pi_74566626
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Wat zijn voor jou de consequenties dan?

De privepeiler van Wilders probeerde mij op te sporen en dit is ook gedeeltelijk gelukt.
Er werd dan gesproken in termen van "thuis langskomen om uitleg te vragen", "vingers breken" en er werd over "doodskisten" gesproken.

Ook al ben je anoniem en is het maar gedeeltelijk gelukt mij op te sporen, beangstigend is het wel.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:01:48 #246
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74566636
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:59 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Wie zegt dat het PVV-aanhangers zijn, die dit doen? Is dat al vast komen te staan dan?

Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
Idd, dat laatste is vele malen plausibeler dan het eerste!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:01:57 #247
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74566639
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:
Noem mij maar Devil's Advocate, maar er worden ook doodsbedreigingen naar Wilders geuit, ook nu nog. Dus tsja, nogmaals, het komt weer eens van beide kanten
Ik vind dat niet echt te vergelijken.

Hoe verwerpelijk de bedreigingen ook zijn, ik snap dat mensen zich bedreigd kunnen voelen door Wilders en handelen uit angst. Hij vertegenwoordigt een beweging en heeft een behoorlijke achterban verworven. Hij heeft dus macht en zit op de plek waar hij die ten gelde kan gaan maken: in Den Haag.

Datzelfde kan ik me niet voorstellen bij Herman van Veen. Hij is "slechts" een zanger, cabaretier, een entertainer. Bedreigingen aan zijn adres vind ik daardoor nog moeilijker te begrijpen... Er is geen andere grond voor dan radeloze woede. Uitvallen naar iemand wiens mening je niet moet. In dit laatste geval is wat mij betreft de vrijheid van meningsuiting dan ook veel meer in het geding. Hij wordt echt slechts aangevallen op wat hij zegt. Niet om wie hij is, wat hij doet of wat hij misschien nog zal doen.
pi_74566663
quote:

Ja natuurlijk, het is een complot.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:02:51 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74566667
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Suko het volgende:
Een uispraak di werd onderschreven door \Theo van Gofh en de zijnen:"oals Voltaire ooit formuleerde: "Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
Van Gogh, die zijn "tegenstanders" graag per telefoon de huid vol schold en niet vies was van een scheldbrief meer of minder. Om die man nu met Voltaire te vergelijken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74566669
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Jerruh het volgende:

[..]

En toch... als er iemand iets zegt over marokkanen en hij krijgt dreigmails van marokkanen, dan is het hek van de dam, dat mogen die kutmarokkanen niet doen, land uit blablabla. Nu gebeurt het andersom en ik zie mensen op de FP het gewoon goedpraten... Sorry, maar dan valt mijn mond open van verbazing en zijn er schijnbaar duizenden hypocriete zieligerds bezig geweest die net zo erg zijn als hun ilsmitische bedreigers.

Moslimmarokkaan of Nederlander, aan de hand van uitspraken dreigmails sturen is gewoon zielig.
Klopt, maar goed dat zijn dan ook de mensen die dom genoeg kunnen zijn om dreigmails te sturen Zoals je ongetwijfeld op het forum van marokko.nl users hebt die blij zijn dat van Veen de vergelijking maakte.

Nogmaals > beide kanten
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:03:31 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74566689
Moslim pleegt aanslag
PVV -> Moslims deugen niet
Moslims: jij fout, ik jouw bedreig

PVV heeft geen democratische partij structuur
Herman van Veen: PVV is niet democratisch, net de NSB
PVV aanhanger: Jij fout, ik jouw bedreig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74566693
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:01 schreef yyentle het volgende:

[..]

De privepeiler van Wilders probeerde mij op te sporen en dit is ook gedeeltelijk gelukt.
Er werd dan gesproken in termen van "thuis langskomen om uitleg te vragen", "vingers breken" en er werd over "doodskisten" gesproken.

Ook al ben je anoniem en is het maar gedeeltelijk gelukt mij op te sporen, beangstigend is het wel.
Dan neem ik aan dat je aangifte van bedreiging hebt gedaan?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74566736
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:01 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik geloof dat wij zijn uitgepraat.
pi_74566739
quote:

[..]

Tegenwoordig verbaas ik me nergens meer over. Zelfs niet meer over doodsverheerlijkende kale nichten op de publieke omroep.
pi_74566759
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat je aangifte van bedreiging hebt gedaan?
Ik hem het OM een bericht gestuurd en daarin alles uiteengezet. Dit is al jaren geleden.

Heb ook een bericht van ze terug ontvangen.
pi_74566783
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:02 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, het is een complot.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord.
Waar zeg ik dat er sprake zou zijn van een complot? Het complot speelt zich vooral in jouw hoofd af, geloof ik.
pi_74566797
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:05 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Ik geloof dat wij zijn uitgepraat.
Dat lijkt me ook wel ja.
pi_74566847
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:06 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat er sprake zou zijn van een complot? Het complot speelt zich vooral in jouw hoofd af, geloof ik.
Deze zin was toch van jou afkomstig?
quote:
pi_74566857
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:01 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik vind dat niet echt te vergelijken.

Hoe verwerpelijk de bedreigingen ook zijn, ik snap dat mensen zich bedreigd kunnen voelen door Wilders en handelen uit angst. Hij vertegenwoordigt een beweging en heeft een behoorlijke achterban verworven. Hij heeft dus macht en zit op de plek waar hij die ten gelde kan gaan maken: in Den Haag.

Datzelfde kan ik me niet voorstellen bij Herman van Veen. Hij is "slechts" een zanger, cabaretier, een entertainer. Bedreigingen aan zijn adres vind ik daardoor nog moeilijker te begrijpen... Er is geen andere grond voor dan radeloze woede. Uitvallen naar iemand wiens mening je niet moet. In dit laatste geval is wat mij betreft de vrijheid van meningsuiting dan ook veel meer in het geding. Hij wordt echt slechts aangevallen op wat hij zegt. Niet om wie hij is, wat hij doet of wat hij misschien nog zal doen.
Maar wat is nou het verschil tussen "slechts" een entertainer en "slechts" een cineast?
pi_74566863
In- en intriest dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')