abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:43:19 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74566111
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen Geert Wilders mag onbeperkt bedreigd worden.
nee, ook niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74566165
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, als het hem met een succesvol en gekwalificeerd team was gelukt om dit land van ongewenste en wezensvreemde elementen te zuiveren.
Zuiveren? Als ik het goed herinner wou die nou juist dat dat gezeik over 'zuivering' afgelopen moest zijn .. binnen is binnen, deal with it
pleased to meet you
pi_74566187
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ach, de beveiliging voor Wilders is ook voor de show wil je zeggen? Beide kanten zijn geen lieverdjes
Zowel de extreme moslims als de extreme PVV zijn verwerpelijk.

Het is overigens ook merkwaardig en verontrustend dat er geen journalisten bij de PVV-bijeenkomsten aanwezig mogen zijn.
pi_74566220
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Iedereen heeft het recht om in het openbaar zijn mening te uiten. Ook publieke figuren. Het zou je overigens sieren als je je rug recht houdt en niet meegaat in de vergroffing van het debat.
[..]

Vind jij ook dat het hun eigen schuld is als meisjes die korte rokjes dragen worden verkracht of aangerand?
Het is niet de schuld van die meisjes - achteraf, maar het is ook naief om te denken dat gekken niet bestaan - vooraf. Die bestaan, en die hebben altijd bestaan. Vandaar dat ik niet 's nachts in mijn eentje uitgebreid op straat hang in een kort rokje. Dat zou wel móeten kunnen, maar niet alles geschied zoals het zou moeten. Ik vind dat dan ook nooit een mooie vergelijking, al wordt die wel continu gemaakt. Zo denk ik er ook over bij bijvoorbeeld van Gogh, als je op die manier je uitdrukt, - los van het feit dat het zou moeten kunnen - kun je wel idioten verwachten, ja. Sommige mensen kunnen het niet met woorden af, dat is niets nieuws.

Dat van Veen schrikt snap ik echter wel. Dit was een vrij genuanceerde uitspraak die helemaal niet ontzettend beledigend is, in dat licht is zijn bedreiging wel enigzins onverwacht, in mijn ogen.
pi_74566231
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:45 schreef yyentle het volgende:

[..]

Zowel de extreme moslims als de extreme PVV zijn verwerpelijk.

Het is overigens ook merkwaardig en verontrustend dat er geen journalisten bij de PVV-bijeenkomsten aanwezig mogen zijn.
Zo heeft elke partij dat wel als ik me niet vergis. En wetende hoe het journaille in NL is.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:48:45 #231
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74566257
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zo heeft elke partij dat wel als ik me niet vergis. En wetende hoe het journaille in NL is.
Je vergist je ja. Bij elke partij zullen er gekken rondlopen, maar niet een paar duizend die jou allemaal dezelfde dag nog weten te vinden als je alleen maar iets zegt wat ze niet willen horen.
pi_74566275
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Iedereen heeft het recht om in het openbaar zijn mening te uiten.
Je moet dat moeten niet al te letterlijk nemen, want zo was het niet bedoeld. Dit is gewoon weer zo'n voorbeeldje van lezen wat je wil lezen, eigen interpretatie, wat ik je overigens niet kwalijk neem.

Ja dat recht heeft iedereen. En van dat recht heeft Herman van Veen ook gewoon gebruik gemaakt. Maar de daaruit voortvloeiende consequenties zijn ook voor iedereen om zelf te dragen. Dus wees gewoon een vent, in plaats van daarover te gaan zitten klagen en huilen op tv.

Als ik m'n mond opentrek in het openbaar dan zal iedereen z'n schouders ophalen. Als een publiek figuur dat doet, dan springt iedereen er bovenop, zo werkt het nu eenmaal. Als je dat als publiek persoon niet wil, als dat je angst aanjaagt, dan kun je maar beter gewoon je mond houden.
pi_74566353
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:48 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Je vergist je ja. Bij elke partij zullen er gekken rondlopen, maar niet een paar duizend die jou allemaal dezelfde dag nog weten te vinden als je alleen maar iets zegt wat ze niet willen horen.
Ik had het over de besloten bijeenkomsten
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:53:04 #234
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74566376
quote:
Wilders: bedreiging Van Veen is kwalijk
ANP Geert Wilders (ANP)

DEN HAAG - Geert Wilders verwerpt alle bedreigingen die mogelijk vanuit zijn achterban zijn geuit aan het adres van zanger Herman van Veen. ‘Hij dient absoluut niet te worden bedreigd en als dat wel het geval is, vind ik dat zeer kwalijk’, stelde de PVV-leider dinsdag.

Hij voegt er wel direct aan toe dat hij hoopt dat ‘het demoniseren van de PVV door het maken van domme opmerkingen en kwalijke vergelijkingen stopt’. Van Veen zei maandagavond in het tv-programma Pauw & Witteman dat hij duizenden mails heeft gekregen van onder anderen PVV-aanhangers waarin ‘hele nare, beangstigende dingen’ staan. Aanleiding daarvoor is een bericht in De Telegraaf, waarin stond dat de zanger tijdens een herdenking in Utrecht van de val van de Berlijnse Muur de PVV heeft vergeleken met de NSB.

Nuance
Volgens Van Veen ligt het veel genuanceerder en heeft hij nooit de intentie gehad mensen te kwetsen. In een toespraak waarin de zanger waarschuwde voor het gevaar van totalitaire systemen heeft hij gezegd dat de PVV niet mag worden als de NSB. ‘De PVV is geen politieke partij, maar een vereniging, een beweging waar één man het vooralsnog voor het zeggen heeft. Dat is niet democratisch’, aldus Van Veen. Hij zei ‘echt geweldig van de leg’ te zijn door de vele bedreigende reacties die hij vervolgens via de mail ontving.
Jammer van de toevoeging, maar goed dat hij er gelijk wat over zegt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:53:30 #235
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74566391
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik had het over de besloten bijeenkomsten
My bad.
pi_74566398
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef bouillabaisse het volgende:

Maar de daaruit voortvloeiende consequenties zijn ook voor iedereen om zelf te dragen.
Dat er consequenties zitten aan het hebben van een mening over de PVV en/of de mensen die de PVV steunen, was al langer bekend.
pi_74566452
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:53 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

My bad.
Verder is het helaas wel zo dat het extreem veel extreme reacties zijn, maar goed het is ook een misselijke vergelijking, zelfs na die "nuance" nog.

Noem mij maar Devil's Advocate, maar er worden ook doodsbedreigingen naar Wilders geuit, ook nu nog. Dus tsja, nogmaals, het komt weer eens van beide kanten
Mr. Prolapse 2009
pi_74566468
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:40 schreef yyentle het volgende:
Meen je dit serieus? Mensen worden door de PVV gewoon de mond gesnoerd en dat is nogal bedreigend.
Afijn, de niet PVV'ers weten nu in ieder geval alvast wat hun te wachten staat als ze openlijk voor hun mening uitkomen.
Ook dit is weer een versimpeling van de realiteit. En nogal generaliserend. Dat bouillabaisse de dreigementen goedpraat, wil niet zeggen dat hij er actief deel aan nam. Dat bepaalde mensen - voor het gemak gaan we ervan uit dat het PVV-aanhangers zijn - dergelijke haat- en dreigmails sturen, wil ook nog niet zeggen dat de volledige PVV-achterban zich hieraan schuldig maakt.

Ook vind ik het vreemd dat we kiezers moeten opdelen in twee groepen: 100 procent voor de PVV, 100 procent tegen de PVV. De realiteit ligt een stuk genuanceerder. Ik heb feitelijk vrij weinig tegen de PVV, hoewel ik er persoonlijk niet op stem. Het is mijn partij niet en ik stoor me vooral aan het populisme en de onbeschoftheid. Maar dat is nog weer wat anders dan fel tegen zo'n partij zijn. Er zijn best opvattingen waarin ik de PVV wel kan begrijpen of volgen. Zo zal het met meer mensen zijn.

Ik vind het vreemd om het politieke, cq. inhoudelijke debat steeds langs bizarre scheidslijnen te voeren, zoals links-rechts of pro- en contra-PVV.
pi_74566504
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:

Noem mij maar Devil's Advocate, maar er worden ook doodsbedreigingen naar Wilders geuit, ook nu nog. Dus tsja, nogmaals, het komt weer eens van beide kanten
Het betekent natuurlijk wel dat de PVV-aanhangers die dit doen net zulke terroristen zijn als de extreme moslims.
pi_74566532
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:57 schreef yyentle het volgende:

[..]

Het betekent natuurlijk wel dat de PVV-aanhangers die dit doen net zulke terroristen zijn als de extreme moslims.
Klopt. Het zijn beiden "fanatici" en dat is de gevaarlijkste groep, van beide kanten.

Al geloof ik niet dat er enkel dreiging in de mails zal hebben gezeten, dat er ook niet-PVV-stemmers tussen zaten etc.

Maar de dreigmails die ertussen zaten maken uiteraard de meeste indruk.
Mr. Prolapse 2009
pi_74566543
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:53 schreef yyentle het volgende:

[..]

Dat er consequenties zitten aan het hebben van een mening over de PVV en/of de mensen die de PVV steunen, was al langer bekend.
Stel je niet zo aan. Wat zijn voor jou de consequenties dan?

Het uiten van een ongezouten mening over zaken waar men geen verstand van heeft,heeft alleen consequenties voor publieke figuren. Die doen dat in het algemeen dan ook wijselijk niet. Tenzij het politici zijn, dan doen ze het juist wel.
pi_74566579
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:57 schreef yyentle het volgende:

[..]

Wie zegt dat het PVV-aanhangers zijn, die dit doen? Is dat al vast komen te staan dan?

Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
pi_74566591
Take note van Veen Een uispraak die werd onderschreven door \Theo van Gofh en de zijnen:"oals Voltaire ooit formuleerde: "Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:35 #244
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_74566598
quote:

[..]

Verder is het helaas wel zo dat het extreem veel extreme reacties zijn, maar goed het is ook een misselijke vergelijking, zelfs na die "nuance" nog.

En toch... als er iemand iets zegt over marokkanen en hij krijgt dreigmails van marokkanen, dan is het hek van de dam, dat mogen die kutmarokkanen niet doen, land uit blablabla. Nu gebeurt het andersom en ik zie mensen op de FP het gewoon goedpraten... Sorry, maar dan valt mijn mond open van verbazing en zijn er schijnbaar duizenden hypocriete zieligerds bezig geweest die net zo erg zijn als hun ilsmitische bedreigers.

Moslimmarokkaan of Nederlander, aan de hand van uitspraken dreigmails sturen is gewoon zielig.
put
your
clothes
on!
pi_74566626
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Wat zijn voor jou de consequenties dan?

De privepeiler van Wilders probeerde mij op te sporen en dit is ook gedeeltelijk gelukt.
Er werd dan gesproken in termen van "thuis langskomen om uitleg te vragen", "vingers breken" en er werd over "doodskisten" gesproken.

Ook al ben je anoniem en is het maar gedeeltelijk gelukt mij op te sporen, beangstigend is het wel.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:01:48 #246
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74566636
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:59 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Wie zegt dat het PVV-aanhangers zijn, die dit doen? Is dat al vast komen te staan dan?

Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
Idd, dat laatste is vele malen plausibeler dan het eerste!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:01:57 #247
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74566639
quote:
Ik vind dat niet echt te vergelijken.

Hoe verwerpelijk de bedreigingen ook zijn, ik snap dat mensen zich bedreigd kunnen voelen door Wilders en handelen uit angst. Hij vertegenwoordigt een beweging en heeft een behoorlijke achterban verworven. Hij heeft dus macht en zit op de plek waar hij die ten gelde kan gaan maken: in Den Haag.

Datzelfde kan ik me niet voorstellen bij Herman van Veen. Hij is "slechts" een zanger, cabaretier, een entertainer. Bedreigingen aan zijn adres vind ik daardoor nog moeilijker te begrijpen... Er is geen andere grond voor dan radeloze woede. Uitvallen naar iemand wiens mening je niet moet. In dit laatste geval is wat mij betreft de vrijheid van meningsuiting dan ook veel meer in het geding. Hij wordt echt slechts aangevallen op wat hij zegt. Niet om wie hij is, wat hij doet of wat hij misschien nog zal doen.
pi_74566663
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:59 schreef bouillabaisse het volgende:

Ja natuurlijk, het is een complot.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:02:51 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74566667
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Suko het volgende:
Een uispraak di werd onderschreven door \Theo van Gofh en de zijnen:"oals Voltaire ooit formuleerde: "Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
Van Gogh, die zijn "tegenstanders" graag per telefoon de huid vol schold en niet vies was van een scheldbrief meer of minder. Om die man nu met Voltaire te vergelijken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74566669
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Jerruh het volgende:

[..]

En toch... als er iemand iets zegt over marokkanen en hij krijgt dreigmails van marokkanen, dan is het hek van de dam, dat mogen die kutmarokkanen niet doen, land uit blablabla. Nu gebeurt het andersom en ik zie mensen op de FP het gewoon goedpraten... Sorry, maar dan valt mijn mond open van verbazing en zijn er schijnbaar duizenden hypocriete zieligerds bezig geweest die net zo erg zijn als hun ilsmitische bedreigers.

Moslimmarokkaan of Nederlander, aan de hand van uitspraken dreigmails sturen is gewoon zielig.
Klopt, maar goed dat zijn dan ook de mensen die dom genoeg kunnen zijn om dreigmails te sturen Zoals je ongetwijfeld op het forum van marokko.nl users hebt die blij zijn dat van Veen de vergelijking maakte.

Nogmaals > beide kanten
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')