nee, ook nietquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alleen Geert Wilders mag onbeperkt bedreigd worden.
Zuiveren? Als ik het goed herinner wou die nou juist dat dat gezeik over 'zuivering' afgelopen moest zijn .. binnen is binnen, deal with itquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, als het hem met een succesvol en gekwalificeerd team was gelukt om dit land van ongewenste en wezensvreemde elementen te zuiveren.
Zowel de extreme moslims als de extreme PVV zijn verwerpelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ach, de beveiliging voor Wilders is ook voor de show wil je zeggen? Beide kanten zijn geen lieverdjes
Het is niet de schuld van die meisjes - achteraf, maar het is ook naief om te denken dat gekken niet bestaan - vooraf. Die bestaan, en die hebben altijd bestaan. Vandaar dat ik niet 's nachts in mijn eentje uitgebreid op straat hang in een kort rokje. Dat zou wel móeten kunnen, maar niet alles geschied zoals het zou moeten. Ik vind dat dan ook nooit een mooie vergelijking, al wordt die wel continu gemaakt. Zo denk ik er ook over bij bijvoorbeeld van Gogh, als je op die manier je uitdrukt, - los van het feit dat het zou moeten kunnen - kun je wel idioten verwachten, ja. Sommige mensen kunnen het niet met woorden af, dat is niets nieuws.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht om in het openbaar zijn mening te uiten. Ook publieke figuren. Het zou je overigens sieren als je je rug recht houdt en niet meegaat in de vergroffing van het debat.
[..]
Vind jij ook dat het hun eigen schuld is als meisjes die korte rokjes dragen worden verkracht of aangerand?
Zo heeft elke partij dat wel als ik me niet vergis. En wetende hoe het journaille in NL is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:45 schreef yyentle het volgende:
[..]
Zowel de extreme moslims als de extreme PVV zijn verwerpelijk.
Het is overigens ook merkwaardig en verontrustend dat er geen journalisten bij de PVV-bijeenkomsten aanwezig mogen zijn.
Je vergist je ja. Bij elke partij zullen er gekken rondlopen, maar niet een paar duizend die jou allemaal dezelfde dag nog weten te vinden als je alleen maar iets zegt wat ze niet willen horen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zo heeft elke partij dat wel als ik me niet vergis. En wetende hoe het journaille in NL is.
Je moet dat moeten niet al te letterlijk nemen, want zo was het niet bedoeld. Dit is gewoon weer zo'n voorbeeldje van lezen wat je wil lezen, eigen interpretatie, wat ik je overigens niet kwalijk neem.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht om in het openbaar zijn mening te uiten.
Ik had het over de besloten bijeenkomstenquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:48 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je vergist je ja. Bij elke partij zullen er gekken rondlopen, maar niet een paar duizend die jou allemaal dezelfde dag nog weten te vinden als je alleen maar iets zegt wat ze niet willen horen.
Jammer van de toevoeging, maar goed dat hij er gelijk wat over zegt.quote:Wilders: bedreiging Van Veen is kwalijk
ANP Geert Wilders (ANP)
DEN HAAG - Geert Wilders verwerpt alle bedreigingen die mogelijk vanuit zijn achterban zijn geuit aan het adres van zanger Herman van Veen. ‘Hij dient absoluut niet te worden bedreigd en als dat wel het geval is, vind ik dat zeer kwalijk’, stelde de PVV-leider dinsdag.
Hij voegt er wel direct aan toe dat hij hoopt dat ‘het demoniseren van de PVV door het maken van domme opmerkingen en kwalijke vergelijkingen stopt’. Van Veen zei maandagavond in het tv-programma Pauw & Witteman dat hij duizenden mails heeft gekregen van onder anderen PVV-aanhangers waarin ‘hele nare, beangstigende dingen’ staan. Aanleiding daarvoor is een bericht in De Telegraaf, waarin stond dat de zanger tijdens een herdenking in Utrecht van de val van de Berlijnse Muur de PVV heeft vergeleken met de NSB.
Nuance
Volgens Van Veen ligt het veel genuanceerder en heeft hij nooit de intentie gehad mensen te kwetsen. In een toespraak waarin de zanger waarschuwde voor het gevaar van totalitaire systemen heeft hij gezegd dat de PVV niet mag worden als de NSB. ‘De PVV is geen politieke partij, maar een vereniging, een beweging waar één man het vooralsnog voor het zeggen heeft. Dat is niet democratisch’, aldus Van Veen. Hij zei ‘echt geweldig van de leg’ te zijn door de vele bedreigende reacties die hij vervolgens via de mail ontving.
My bad.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik had het over de besloten bijeenkomsten
Dat er consequenties zitten aan het hebben van een mening over de PVV en/of de mensen die de PVV steunen, was al langer bekend.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef bouillabaisse het volgende:
Maar de daaruit voortvloeiende consequenties zijn ook voor iedereen om zelf te dragen.
Verder is het helaas wel zo dat het extreem veel extreme reacties zijn, maar goed het is ook een misselijke vergelijking, zelfs na die "nuance" nog.quote:
Ook dit is weer een versimpeling van de realiteit. En nogal generaliserend. Dat bouillabaisse de dreigementen goedpraat, wil niet zeggen dat hij er actief deel aan nam. Dat bepaalde mensen - voor het gemak gaan we ervan uit dat het PVV-aanhangers zijn - dergelijke haat- en dreigmails sturen, wil ook nog niet zeggen dat de volledige PVV-achterban zich hieraan schuldig maakt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:40 schreef yyentle het volgende:
Meen je dit serieus? Mensen worden door de PVV gewoon de mond gesnoerd en dat is nogal bedreigend.
Afijn, de niet PVV'ers weten nu in ieder geval alvast wat hun te wachten staat als ze openlijk voor hun mening uitkomen.![]()
Het betekent natuurlijk wel dat de PVV-aanhangers die dit doen net zulke terroristen zijn als de extreme moslims.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:
Noem mij maar Devil's Advocate, maar er worden ook doodsbedreigingen naar Wilders geuit, ook nu nog. Dus tsja, nogmaals, het komt weer eens van beide kanten
Klopt. Het zijn beiden "fanatici" en dat is de gevaarlijkste groep, van beide kanten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:57 schreef yyentle het volgende:
[..]
Het betekent natuurlijk wel dat de PVV-aanhangers die dit doen net zulke terroristen zijn als de extreme moslims.
Stel je niet zo aan. Wat zijn voor jou de consequenties dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:53 schreef yyentle het volgende:
[..]
Dat er consequenties zitten aan het hebben van een mening over de PVV en/of de mensen die de PVV steunen, was al langer bekend.
Wie zegt dat het PVV-aanhangers zijn, die dit doen? Is dat al vast komen te staan dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:57 schreef yyentle het volgende:
[..]
Het betekent natuurlijk wel dat de PVV-aanhangers die dit doen net zulke terroristen zijn als de extreme moslims.
En toch... als er iemand iets zegt over marokkanen en hij krijgt dreigmails van marokkanen, dan is het hek van de dam, dat mogen die kutmarokkanen niet doen, land uit blablabla. Nu gebeurt het andersom en ik zie mensen op de FP het gewoon goedpraten... Sorry, maar dan valt mijn mond open van verbazing en zijn er schijnbaar duizenden hypocriete zieligerds bezig geweest die net zo erg zijn als hun ilsmitische bedreigers.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Verder is het helaas wel zo dat het extreem veel extreme reacties zijn, maar goed het is ook een misselijke vergelijking, zelfs na die "nuance" nog.
Noem mij maar Devil's Advocate, maar er worden ook doodsbedreigingen naar Wilders geuit, ook nu nog. Dus tsja, nogmaals, het komt weer eens van beide kanten
De privepeiler van Wilders probeerde mij op te sporen en dit is ook gedeeltelijk gelukt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Wat zijn voor jou de consequenties dan?
Idd, dat laatste is vele malen plausibeler dan het eerste!quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:59 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Wie zegt dat het PVV-aanhangers zijn, die dit doen? Is dat al vast komen te staan dan?
Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
Ik vind dat niet echt te vergelijken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:
Ja natuurlijk, het is een complot.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:59 schreef bouillabaisse het volgende:
Het zou mij niks verbazen als het linkserds zijn die de PVV op deze manier een hak proberen te zetten.
Van Gogh, die zijn "tegenstanders" graag per telefoon de huid vol schold en niet vies was van een scheldbrief meer of minder. Om die man nu met Voltaire te vergelijken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Suko het volgende:
Een uispraak di werd onderschreven door \Theo van Gofh en de zijnen:"oals Voltaire ooit formuleerde: "Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
Klopt, maar goed dat zijn dan ook de mensen die dom genoeg kunnen zijn om dreigmails te sturenquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Jerruh het volgende:
[..]
En toch... als er iemand iets zegt over marokkanen en hij krijgt dreigmails van marokkanen, dan is het hek van de dam, dat mogen die kutmarokkanen niet doen, land uit blablabla. Nu gebeurt het andersom en ik zie mensen op de FP het gewoon goedpraten... Sorry, maar dan valt mijn mond open van verbazing en zijn er schijnbaar duizenden hypocriete zieligerds bezig geweest die net zo erg zijn als hun ilsmitische bedreigers.
Moslimmarokkaan of Nederlander, aan de hand van uitspraken dreigmails sturen is gewoon zielig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |