Jaa maar je neemt het weer mee in je conclusies en daarmee scheep je die 'believer' weer in het hokje 'onzinverkoper' en geeft het weer een onbalans. En dan later je weer afvragen waarom niemand er op wil reageren natuurlijk, kom ik hoef het niet uit te leggen denk ik.quote:Op maandag 9 november 2009 13:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat er een hoop aan de hand is in zijn bovenkamer is toch enkel een observering gebaseerd op zijn eigen post ?
Als jij Het miljoen van Randi deel 2 leest, ben jij dan van mening dat zich weinig heeft afgespeeld in Boca's bovenkamer ? Daar gaat zijn hele post toch juist over ?
Ik heb het tenminste over ervaringen die zich tijdens mijn leven in mijn werkelijkheid voordoen ,quote:Op maandag 9 november 2009 12:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Jezus, die Summers heeft de bek vol van 'open staan voor' maar staat zelf niet open voor zelfs de meest rudimentaire testen?
ROFLquote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Stuitend hoor dit.
Led, je hebt niet eens in de gaten na al die posts dat ik een vrouw ben. Je lijkt zo vol te zijn van je eigen overtuigingen dat ook zoiets simpels jou ontgaat.
Verder is de term 'bovenkamer' een denigrerende term. En als ik dan zó open ben geweest dan zou het je sieren je woorden wat zorgvuldiger te kiezen. Want hoe makkelijk is het niet iemand er op af te rekenen Led...? Héél makkelijk, juist.
Verder lijkt mijn ervaring om recht van krom te onderscheiden, er niet toe te doen. Waarschijnlijk omdat dat niet meetbaar is en omdat ik het niet met jou eens ben.
Maar wat ik constateer is dat ik niet wil discussiëren met mensen die geen respect hebben voor andermans ervaringen (met nadruk op 'ervaringen'). Eéndimensionaal denken is mij te bekrompen. Sterker nog: ik vind het eigenlijk het discussiëren niet meer waard. Te eenzijdig voor mij.
Eisen van een ander dat hij/zij jouw ervaringen erkent, maar tegelijkertijd de optie niet open laten dat er een (rationele) verklaring of zelfs een wetenschappelijke onderbouwing van de gaven kan komen..quote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar wat ik constateer is dat ik niet wil discussiëren met mensen die geen respect hebben voor andermans ervaringen (met nadruk op 'ervaringen'). Eéndimensionaal denken is mij te bekrompen. Sterker nog: ik vind het eigenlijk het discussiëren niet meer waard. Te eenzijdig voor mij.
Héél pijnlijk voor mij dat je mij hier uitlacht.quote:Op maandag 9 november 2009 13:53 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
![]()
Je roept gewoon: Ik heb hele erge dingen meegemaakt, maar ik zeg niet wat! En nu doe ik alles op gevoel en intuïtie, maar ik zeg niet wat! En ik zeg ook niet wat ik daarmee bereikt heb!
En nu voel ik me aangevallen en beledigt, dus nu zeg ik niets meer!
100% zoooooo meee eensquote:Op maandag 9 november 2009 14:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Eisen van een ander dat hij/zij jouw ervaringen erkent, maar tegelijkertijd de optie niet open laten dat er een (rationele) verklaring of zelfs een wetenschappelijke onderbouwing van de gaven kan komen..
Wie is dan de "stijfkoppige sceptic" vraag ik me dan oprecht af.
We zullen het nooit eens worden Dragorius. Gevoel versus ratio, ga er maar aanstaan.quote:Op maandag 9 november 2009 14:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Eisen van een ander dat hij/zij jouw ervaringen erkent, maar tegelijkertijd de optie niet open laten dat er een (rationele) verklaring of zelfs een wetenschappelijke onderbouwing van de gaven kan komen..
Wie is dan de "stijfkoppige sceptic" vraag ik me dan oprecht af.
Je zou ook eens een keer je best doen zeg.. om het ergens mee eens te zijnquote:Op maandag 9 november 2009 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We zullen het nooit eens worden Dragorius. Gevoel versus ratio, ga er maar aanstaan.
Neem ik het mee in mijn conclusies ?quote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jaa maar je neemt het weer mee in je conclusies en daarmee scheep je die 'believer' weer in het hokje 'onzinverkoper' en geeft het weer een onbalans. En dan later je weer afvragen waarom niemand er op wil reageren natuurlijk, kom ik hoef het niet uit te leggen denk ik.
Al zou het met een zwaailicht met sirene in iemands gezicht loeien, sommige mensen vinden het te eng en gaat over de grens die ze zichzelf hebben gesteld , daar doe je niks aan ,quote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Stuitend hoor dit.
Led, je hebt niet eens in de gaten na al die posts dat ik een vrouw ben. Je lijkt zo vol te zijn van je eigen overtuigingen dat ook zoiets simpels jou ontgaat.
Verder is de term 'bovenkamer' een denigrerende term. En als ik dan zó open ben geweest dan zou het je sieren je woorden wat zorgvuldiger te kiezen. Want hoe makkelijk is het niet iemand er op af te rekenen Led...? Héél makkelijk, juist.
Verder lijkt mijn ervaring om recht van krom te onderscheiden, er niet toe te doen. Waarschijnlijk omdat dat niet meetbaar is en omdat ik het niet met jou eens ben.
Stel stel stel...quote:Op maandag 9 november 2009 14:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Al zou het met een zwaailicht met sirene in iemands gezicht loeien, sommige mensen vinden het te eng en gaat over de grens die ze zichzelf hebben gesteld , daar doe je niks aan ,
wie niet weet dat het bestaat doet dat helemaal zelf en loopt dagelijks zijn medemens met oogkleppen voorbij .
Zelfs het verschil tussen een theorie en ervaringen begrijpen mensen inene niet meer .
Ze zoeken het idd maar lekker uit .
Het gaat mij niet over "eens worden" want ik ben niet van de gevoel vs. ratio. Sterker nog, ik ben een sentimentele romantische klootzak, en da's al lastig genoeg. Ongeacht wat mensen schijnen te denken ben ik geen "volbloed" scepticus, heb ik ervaringen met Reiki die voor mij positief waren maar... MAAR.... ik kan er geen wetenschappelijke verklaring aanhangen. Maakt het voor mij die ervaring minder? Nee. Is het dan "echt" wat Reiki doet/deed met me? Dat weet ik dus niet.quote:Op maandag 9 november 2009 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We zullen het nooit eens worden Dragorius. Gevoel versus ratio, ga er maar aanstaan.
Je kleurt de tegenpartij in jouw discussies altijd af als een mongool als het ff kan, niet zo verongelijkt doen nu.quote:Op maandag 9 november 2009 14:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neem ik het mee in mijn conclusies ?
Ik zei dat ik het in het midden laat. Naar mijn mening zou het wel even tot nadenken kunnen zetten ja, maar ik heb er verder expres geen conclusies aan verbonden.
Zou iemand het respect willen opbrengen mij te laten zien waar ik er conclusies aan verbonden heb ?
Ik lach niet om je ervaringen, ook al weet ik niet dat ze waar/onwaar zijn, zoveel respect kan ik nog wel opbrengen. Ik lag om de manier waarop jij het allemaal verwoord.quote:Op maandag 9 november 2009 14:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Héél pijnlijk voor mij dat je mij hier uitlacht.
Dat doen ze altijd als ze niks meer weten te zeggen dat ergens op slaatquote:Op maandag 9 november 2009 14:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je kleurt de tegenpartij in jouw discussies altijd af als een mongool als het ff kan, niet zo verongelijkt doen nu.
Ja, de munitie word je gegeven, en je pakt het dankbaar op.
Maar goed, door dit te posten maak ik het natuurlijk er ook niet beter op, ik vind het alleen niet raar de mensen niet meer met je willen discusseren, ze zeggen altijd hetzelfde uiteindelijk tegen je
Ik vind het persoonlijk absoluut niet eng. Sterker nog, het lijkt me fantastisch om in het tijdperk te leven waarin wordt aangetoond dat allerlei paranormale gaven bestaan. Dat is nou juist ook het mooie aan sommige paranormale zaken, dat ze aantoonbaar zijn in experimenten.quote:Op maandag 9 november 2009 14:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Al zou het met een zwaailicht met sirene in iemands gezicht loeien, sommige mensen vinden het te eng en gaat over de grens die ze zichzelf hebben gesteld , daar doe je niks aan ,
wie niet weet dat het bestaat doet dat helemaal zelf en loopt dagelijks zijn medemens met oogkleppen voorbij .
Zelfs het verschil tussen een theorie en ervaringen begrijpen mensen inene niet meer .
Ze zoeken het idd maar lekker uit .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |