Ja sorry , ik heb per ongeluk jouw topic gekaapt en ben er nog niet aan toe gekomen om het te lezen.quote:Op maandag 9 november 2009 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:
In het land waar de muur stond, gelooft men het meest in Kapitalisme en de vrije markt
Duitsers houden het meest van Kapitalisme, fransen het minst
Dat denk ik ookquote:Op maandag 9 november 2009 21:19 schreef bijdehand het volgende:
Chinese kolonisatie... ik gun het ze van harte. China kan Afrika wel beter maken geloof ik. Die zijn niet zoals het zwakke westen.
Dus kan het Ministerie van Ontwikkelingshulp binnenkort opgeheven worden?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:41 schreef Rbhp het volgende:
China werkt al met heel veel Afrikaanse landen waaronder Ghana, Malawi, Chad, Ethiopie, Zambia, Senegal, Nigeria, Angola, Sudan, Ivoorkust, etc. Er vertrekken dagelijks vluchten vanuit China naar Afrikaanse landen. Probeer maar eens te tellen hoeveel vluchten er direct vanuit Amsterdam naar Afrikaanse landen vertrekken. Ik denk dat je meer geluk hebt via Parijs.
Verder vertrekken Chinese entrepreneurs naar Afrikaanse landen om hun bedrijven op te zetten, dus we hebben het niet alleen over grote organisaties die wegen (China Road and Bridge Construction actief in 29 Afrikaanse landen) bouwen of spoorwegen, maar gewoon Chinezen die ijs gaan verkopen en naar verluid zitten er ongeveer 40,000 Chinezen verspreid over Afrika. Dat zijn allemaal mensen die economisch gezien iets bijdragen aan het continent.
Men kan hier wel spreken over kolonisatie of profiteren, maar we weten allemaal, tinstaafl.
Wij? Naar mijn weten is er geen wij. Er zijn voorvaderen en andere mensen; ik heb Afrika niets aangedaan.quote:Op maandag 9 november 2009 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar laten we eerlijk wezen: wij als westen hebben ook goed ons best gedaan om Afrika effe lekker keihard kapot te verkrachten. Is goed gelukt, naar ik dacht.
Wat een kinderachtige opmerking. Net doen alsof je niet weet waarover ik rep, zodat je lekker mal kunt reageren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Wij? Naar mijn weten is er geen wij. Er zijn voorvaderen en andere mensen; ik heb Afrika niets aangedaan.
Niet bepaald. Het Marshallplan was 12.4 miljard dollar in 1954. In huidige valuta zou dat meer dan 100 miljard Euro zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:20 schreef Otis2.0 het volgende:
Een soort Marshallhulp?
Zoals de wat rijkere landen binnen Afrika?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:51 schreef kitao het volgende:
Geen vinger uitsteken , je schouders ophalen en achteloos de andere kant opkijken is idd niets doen.
Ah, oké. Maar in principe komt het op hetzelfde neer. Toen werd de SU kwaad vanwege dit 'economisch imperialisme'.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Niet bepaald. Het Marshallplan was 12.4 miljard dollar in 1954. In huidige valuta zou dat meer dan 100 miljard Euro zijn.
Ondersteund door het imperialisme ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:30 schreef Waterwereld het volgende:
Zoals de wat rijkere landen binnen Afrika?
Was een serieuze opmerking hoor. En als ik het dus over "de Chinezen" heb, heb ik het over de Chinese regering, niet die Chinese boer die iedere dag met moeite van zijn rijsttuintje rondkomt en voor de rest geen besef van de wereld heeft.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een kinderachtige opmerking. Net doen alsof je niet weet waarover ik rep, zodat je lekker mal kunt reageren.
Klopt, de TT moet inderdaad 'China begint met het uitbreiden van zijn imperium' zijn. Nu is het Nederlands op dit gebied was losser dan bijvoorbeeld het Duits, maar in dit geval lijkt mij 'haar' toch echt fout.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:18 schreef Kees22 het volgende:
Was het niet het China? Net zoals het Nederland?
Vroegâh werd naar onzijdige woorden verwezen met hemzijn en niet met haar.
Dank voor de steun! Ik vraag me af waarom naar onzijdige woorden tegenwoordig steeds vaker met "haar" verwezen wordt. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:37 schreef thabit het volgende:
[..]
Klopt, de TT moet inderdaad 'China begint met het uitbreiden van zijn imperium' zijn. Nu is het Nederlands op dit gebied was losser dan bijvoorbeeld het Duits, maar in dit geval lijkt mij 'haar' toch echt fout.
Correct taalgebruik is belangrijk.quote:Op donderdag 12 november 2009 02:39 schreef Rbhp het volgende:
Lekker belangrijk, blijf eens on-topic!
Correct taalgebruik en on-topic blijven is belangrijk, je voegt namelijk niets toe aan de discussie hier met alleen je spelling check.quote:Op donderdag 12 november 2009 03:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Correct taalgebruik is belangrijk.
Uit zijn nek kletsen kan iedereen wel, dat schiet niet op.
Alsof China zo'n heilig boontje is.quote:Op maandag 9 november 2009 06:09 schreef NorthernStar het volgende:
Lijkt me een verdomd lastige keuze voor de Afrikanen. Een oude wereldmacht die een geschiedenis van geweld, afpersing, het installeren en steunen van dictators en het continent overspoelen met wapens heeft, of zaken doen met een nieuwe opkomende macht die met samenwerkingsprojecten en financiele steun komt.
Ik begreep dat na de rellen van laatst er een hele zooi oeigoeren zijn verdwenen, nu weet ik waar ze naar toe zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 10:10 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik hoop toch niet dat mensen denken dat China uit liefde investeert? Lijst met werkkampen. link En vergis China niet met hongkong Is iets heel anders dan China.
En even voor de goede orde? Je komt ook in een werkkamp terecht wanneer je luistert naar kritiek, journalist bent en niet de juiste dingen hebt gezegd die de regering wil horen, of gewoon christen/gelovig bent. Hellaas dus echt niet alleen misdadigers die daar zitten, maar ook mensen met een eigen mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |