abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2009 @ 01:21:42 #151
32402 s0k
..............................
pi_74711723
ik vind die kino's schijt irritant worden
Had al een hekel aan blair witch project achtige zooi, maar met een lading scifi erbij wordt het absoluut niet beter
..................................................................................................................................................
pi_74712139
Ik vond het wel een goede ep.
Ik alleen heb nog steeds niet het stargate gevoel zoals bij SG-1 en (in mindere mate) SGA, het lijkt tot nu toe eerder op een slap aftreksel.

En dit plaatje klopt nog steeds:
  zondag 15 november 2009 @ 02:18:17 #153
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_74712227
Ik vond de aflevering verrassend. Het camerawerk e.d. En tijdens de actiescenes. Einde is wat raar, maar daar gaan ze volgende aflevering wel op verder of anders kan je het zelf wel invullen. Top. Eindelijk iets wat erg boeide. Ben benieuwd of dit eenmalig even was ofdat we nu komende afleveringen meer van dit kunnen verwachten.
  zondag 15 november 2009 @ 03:03:51 #154
17061 mvt
blame Canada
pi_74712522
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:21 schreef s0k het volgende:
ik vind die kino's schijt irritant worden
Had al een hekel aan blair witch project achtige zooi, maar met een lading scifi erbij wordt het absoluut niet beter
schijt irritant camerawerk, hoop dat ze het niet vaker gaan gebruiken zo.
We were to understand there would be pie and punch?
  zondag 15 november 2009 @ 03:30:45 #155
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_74712683
Toffe episode. Eindelijk.
pi_74714332
Deze serie duurt te lang.

Ik mis een dreiging van buitenaf. Telkens weer het schip dat hapert, of een willekeurige one-off situatie waar de personages zich uit moeten redden, is gewoon saai.

Een serie heeft een doel nodig, een doel dat wat dringender en directer is dan "We moeten naar de aarde!".

Je weet dat je verkeerd zit als zelfs Voyager verhalen had die dringender en spannender waren.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 15 november 2009 @ 11:26:29 #157
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74714502
Mensen die al 8 afleveringen lang zitten te kankeren hoe slecht alles is, en elke week weer terugkomen om te vertellen hoe slecht het wéér was.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74714770
Heb gisteren 5 minuten gekeken, toen afgezet. Weet nog niet of ik het nog een keer probeer, maar het boeit me gewoon te weinig. De karakters, hun situatie. De helft zou ineens dood kunnen gaan, en het zou me niets doen. Dan klopt er iets niet aan je serie, lijkt me...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_74714933
quote:
Op zondag 15 november 2009 12:28 schreef Richardfun het volgende:
Heb gisteren 5 minuten gekeken, toen afgezet. Weet nog niet of ik het nog een keer probeer, maar het boeit me gewoon te weinig. De karakters, hun situatie. De helft zou ineens dood kunnen gaan, en het zou me niets doen. Dan klopt er iets niet aan je serie, lijkt me...
Het duurde dan ook 10 minuten voordat het echt begon.

Voordat deze aflevering begon vond ik wel dat de Stargate wel wat centraler mocht staan, gelukkig gebeurde dit dan ook.

Veel mensen zitten inmiddels te klagen over de hoeveelheid drama en de verhaallijnen, maar ze vonden wel SG-1 vanaf het begin leuk, waar SG-1 de zoveelste simpele beschaving tegenkwam, een probleempje ondervond, en twintig minuten later was alles weer koek en ei. De Apophis verhaallijn werd op ten duur ook strontvervelend, want hij leek net wel Murdoc uit Macqyver.

Als ik SG-1 vanaf het begin het gevolgd dan had ik het al na een aantal afleveringen opgegeven. Niet wetende dat het pas leuker werd vanaf seizoen 2 en echt goed vanaf seizoen 5.
pi_74715250
Leuke episode voor een keer met wat aktie, overigens vond ik sg1 met de ori ook aftakelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_74716500
quote:
Klopt, ik ben dan ook gestopt met kijken na deze aflevering.
  zondag 15 november 2009 @ 15:13:36 #162
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74716684
Richardfun, deze aflevering was juist een erg leuke. Ga het nog een keer kijken. Iedereen zegt het, op heel veel andere messageboards ook.
When all else fails, you always have delusion.
pi_74717226
Hmm, zal het nog een kans geven dan. Maar het zegt wel erg veel als 'procedurals' zoals The Mentalist en Numb3rs me eerder de media player doen opstarten dan een Stargate serie...
  Boks-Chick zondag 15 november 2009 @ 15:52:40 #164
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74717572
vond deze aflevering chill. Spannend, leuke invalshoek en storyline.

Enige wat ik nog wel vind is dat de meeste karakters nog vrij vlak blijven. Enige welke mij aanspreken zijn Eli en Rush. De rest doet me niet zo heel veel. ohwja, young heeft ook wel iets meer diepgang, maar spreekt me eenvoudigweg niet zo veel aan.

Heb wel het gevoel dat er steeds meer lijn in komt. Ben erg benieuwd wat de schrijvers in gedachten hebben waar het uiteindelijk allemaal naar toe gaat.

Maar tot nu toe overall een leuke serie.
lolwut
pi_74718338
quote:
Op zondag 15 november 2009 13:50 schreef Mr.Silencer het volgende:
Het duurde dan ook 10 minuten voordat het echt begon.
Dat en de vorige zeven afleveringen waar geen zak in gebeurde.
quote:
Voordat deze aflevering begon vond ik wel dat de Stargate wel wat centraler mocht staan, gelukkig gebeurde dit dan ook.
En dat is na hoeveel afleveringen pas het geval? Laten we eerlijk zijn. Stargate is een naam die ze eraan geplakt hebben om nog iets van de oude garde te winnen. Een ingebouwd publiek dat afkomt op de naam en wat dat betreft heel wat fouten kunnen vergeven.

Ik rekende mezelf bij die groep.

Verleden tijd. Stargate Universe is te traag, het heeft geen richting die boeiend is, en het borduurt voort op het succes van anderen.
quote:
Veel mensen zitten inmiddels te klagen over de hoeveelheid drama en de verhaallijnen, maar ze vonden wel SG-1 vanaf het begin leuk, waar SG-1 de zoveelste simpele beschaving tegenkwam, een probleempje ondervond, en twintig minuten later was alles weer koek en ei. De Apophis verhaallijn werd op ten duur ook strontvervelend, want hij leek net wel Murdoc uit Macqyver.
Dat zie je verkeerd. Mensen klagen niet over de hoeveelheid drama en verhaallijnen, mensen klagen over het feit dat het nergens heen lijkt te gaan. Heel veel mensen die nu klagen over SG-U vonden destijds BSG geweldig, en dat was een serie met nog meer drama en verhaallijnen, dezelfde mensen vonden Lost in het eerste seizoen ook goed te pruimen is mijn vermoeden.

Mensen klagen niet over het feit dat er drama is, dat er meerdere verhaallijnen zijn, ze klagen over de kwaliteit van die drama, ze klagen over de kwaliteit van de vele verhaallijnen.

En in de eerste 8 afleveringen van SG-1 gebeurde er al meer dan in de eerste acht afleveringen van SG-U. SG-1 had daarbij ook nog eens een duidelijke richting, met een duidelijke schurk, en daarmee had het ook nog zoiets als aangetoond potentieel.

Je bleef zitten omdat je iedere aflevering weet iets nieuws te zien kreeg, omdat het verhaal steeds weer een stap verder ging... maar je bleef iedere week terugkomen omdat je wilde ideeen had over wat er zou kunnen gebeuren. Dingen die tussen neus en lippen door genoemd werden door andere personages. Verhaallijnen die de indruk gaven dat er iets in de toekomst stond te gebeuren.

Dat alles is SG-U vreemd. Het zijn mensen op een schip, en we hebben welgeteld 1 bizar korte scene gezien waarin iets gebeurde dat aangeeft dat er iets van potentieel aanwezig is. Er vloog een schuttle weg... en we weten niet met wie erin. 8 afleveringen lang heb ik moet wachten op ook maar de volgende stap voorwaarts, en ik heb niks gekregen.

Resultaat: ik haak af.
quote:
Als ik SG-1 vanaf het begin het gevolgd dan had ik het al na een aantal afleveringen opgegeven. Niet wetende dat het pas leuker werd vanaf seizoen 2 en echt goed vanaf seizoen 5.
Je vergelijkt appels met peren.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 15 november 2009 @ 17:14:29 #166
167595 mirved
Infobesitas
pi_74718995
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:45 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Mensen klagen niet over de hoeveelheid drama en verhaallijnen, mensen klagen over het feit dat het nergens heen lijkt te gaan. Heel veel mensen die nu klagen over SG-U vonden destijds BSG geweldig, en dat was een serie met nog meer drama en verhaallijnen, dezelfde mensen vonden Lost in het eerste seizoen ook goed te pruimen is mijn vermoeden.

Mensen klagen niet over het feit dat er drama is, dat er meerdere verhaallijnen zijn, ze klagen over de kwaliteit van die drama, ze klagen over de kwaliteit van de vele verhaallijnen.

En in de eerste 8 afleveringen van SG-1 gebeurde er al meer dan in de eerste acht afleveringen van SG-U. SG-1 had daarbij ook nog eens een duidelijke richting, met een duidelijke schurk, en daarmee had het ook nog zoiets als aangetoond potentieel.

Je bleef zitten omdat je iedere aflevering weet iets nieuws te zien kreeg, omdat het verhaal steeds weer een stap verder ging... maar je bleef iedere week terugkomen omdat je wilde ideeen had over wat er zou kunnen gebeuren. Dingen die tussen neus en lippen door genoemd werden door andere personages. Verhaallijnen die de indruk gaven dat er iets in de toekomst stond te gebeuren.

Dat alles is SG-U vreemd. Het zijn mensen op een schip, en we hebben welgeteld 1 bizar korte scene gezien waarin iets gebeurde dat aangeeft dat er iets van potentieel aanwezig is. Er vloog een schuttle weg... en we weten niet met wie erin. 8 afleveringen lang heb ik moet wachten op ook maar de volgende stap voorwaarts, en ik heb niks gekregen.

Hier ben ik het mee eens. Een serie is spannend door dat iets gebeurt en je wilt weten hoe het afloopt. Er gebeurt al nauwelijks iets 6 afleveringen op dat schip. Dit alles zorgt dat je niet echt uit kijkt om te zien hoe het verhaal afloopt/verder gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door mirved op 15-11-2009 21:13:01 ]
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zondag 15 november 2009 @ 17:16:28 #167
87680 Mirel
pi_74719056
Ik blijf het hoe dan ook volgen want ik heb een voorliefde voor scifi. Vroeg of laat gebeurt er toch wel iets. Zelfde doe ik met V en Flash Forward. Die laatste begint nu wel meer tempo te verkrijgen overigens.
  zondag 15 november 2009 @ 20:24:39 #168
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74725303
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:12 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ah kijk, dat heb ik gemist door het doorspoelen. Het leek wat te worden en was ergens ook wel wat, maar dat gejank elke keer tussendoor.
Als je (de behoefte voelt om) doorspoelt kun je net zo goed niet kijken lijkt me.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 20:54:00 #169
9859 crew  Karina
Woman
pi_74726868
Ik vond het maar een ingewikkelde, vergezochte aflevering, eigenlijk snapte ik het niet helemaal terwijl ik verhalen met timetravel meestal wel leuk vind.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 15 november 2009 @ 21:09:08 #170
87680 Mirel
pi_74727708
De team is er meerdere malen geweest. Eerste keer stuurden ze een kino door de gate terug, maar die ging naar dezelde gate, maar dan op een andere plek in de tijd (zonnevlammen fucken met stargate wormholes waardoor die alleen verbinding leggen met de dichtsbijzijnde gate, en dat is dezelfde, maar dan ergens in het verleden of de toekomst)
In die kino zagen ze shit, en schedel van iemand, wat dus Rush bleek uit een ander tijdstip die ook door de gate ging.
Uiteindelijk gaan ze allemaal dood in de ep behalve die ene Sgt die dan zijn kino met alle nodige informatie opstuurt door de gate, zodat het team op een ander tijdstip dát weer zal tegenkomen.

Ze gaan d'r met deze ep vanuit dat ze telkens iets in het verleden terugsturen, maar in stargate science hoeft dat niet altijd zo te zijn, want in Atlantis kwam Sheppard eens ergens ver in de toekomst terecht.
  zondag 15 november 2009 @ 21:47:46 #171
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74729824
quote:
Of er klopt iets niet aan jou. Misschien moet je gewoon stoppen met kijken, want het is blijkbaar niet voor jou. ik vermaak me er kostelijk mee in elk geval.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 15 november 2009 @ 22:33:55 #172
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_74732489
Supervette aflevering.

Ik snap trouwens écht niet wat de mensen die het niks aan vinden dan nog in dit topic doen. Een keer zeggen dat je het niet leuk vind, of erop bent afgeknapt, lijkt mij genoeg. Als je hier dan wat langer rond blijft hangen om erover te discusseren (het hoe en waarom je het niet leuk (meer) vindt) is ook prima, maar ik zie hier ook mensen posten die het alleen maar afzeiken, maar dan blijkbaar wel blijven kijken ( ). Ik ga toch ook niet in het topic van Boer zoekt Vrouw, WipeOut, of whatever posten hoe slecht ik het allemaal wel niet vind?

Stop dan gewoon met kijken, en nog belangrijker, met posten, en laat ons (wij die de serie wel leuk vinden) dit topic hebben. Maak desnoods een topic in KLB aan als je zo nodig moet zeiken.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_74736750
Toegegeven, dit was een best aardige aflevering. Acceptabele filler, zegmaar. Leuk dat er nu tenminste meer met de Stargate gedaan werd. Nu nog een doorlopende verhaallijn.
pi_74738585
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:45 schreef PhalanX het volgende:

Wat bij Lost zo goed was, is dat er elke aflevering wel iets gebeurde waarvan je denkt 'wtf wat is dit nu weer?', waar ze dan na niet al te lange tijd weer mee verder gingen en het ook vaak ophelderden/verklaarden. Intussen zijn er dan ook weer nieuwe mysteries bijgekomen, wil je weten waar ze in vredesnaam zijn, of ze ooit wel van dat eiland af komen, en zo ben je iedere keer weer teleurgesteld als de 45 minuten om zijn, dat je denkt 'kut, weer een week wachten, ik wil nu weten hoe het verder gaat ' (dat je ook een paar seizoenen in 1 ruk hebt gekeken omdat je het niet vanaf het begin volgde, maar niet meer kan stoppen als je eenmaal bent begonnen ). De verdieping in de personages d.m.v. de flashbacks was ook interessanter en grondiger.

Dat gezegd vond ik deze SGU aflevering best wel leuk... ook een stap in de goede richting, meer mysterie en actie en minder gehuil. Het "Indiana Jones"-gehalte van SG-1 zal het waarschijnlijk nooit krijgen, daarvoor is de hele sfeer sowieso al te somber. Nu nog eens wat meer over die shuttle inderdaad.
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:16 schreef Mirel het volgende:
Ik blijf het hoe dan ook volgen want ik heb een voorliefde voor scifi. Vroeg of laat gebeurt er toch wel iets. Zelfde doe ik met V en Flash Forward. Die laatste begint nu wel meer tempo te verkrijgen overigens.
FlashForward volg ik ook, ik hoor een hoop gezeik over het slechte acteerwerk... maar ik heb me er eigenlijk nooit aan gestoord? Ik let vooral op het leuke verhaal, veel mysterie, en idd een steeds beter tempo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fleischmeister op 16-11-2009 03:29:00 ]
  maandag 16 november 2009 @ 07:59:40 #175
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_74739118
Ik vond de aflevering goed. Eindelijk de spanning waarop ik zat te wachten. Ben nu ook echt benieuwd hoe dit verder gaat volgende week
Het komt goed. Zo niet, dan toch
pi_74743631
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:33 schreef Caspian het volgende:
Supervette aflevering.

Ik snap trouwens écht niet wat de mensen die het niks aan vinden dan nog in dit topic doen. Een keer zeggen dat je het niet leuk vind, of erop bent afgeknapt, lijkt mij genoeg. Als je hier dan wat langer rond blijft hangen om erover te discusseren (het hoe en waarom je het niet leuk (meer) vindt) is ook prima, maar ik zie hier ook mensen posten die het alleen maar afzeiken, maar dan blijkbaar wel blijven kijken ( ). Ik ga toch ook niet in het topic van Boer zoekt Vrouw, WipeOut, of whatever posten hoe slecht ik het allemaal wel niet vind?

Stop dan gewoon met kijken, en nog belangrijker, met posten, en laat ons (wij die de serie wel leuk vinden) dit topic hebben. Maak desnoods een topic in KLB aan als je zo nodig moet zeiken.

Jij bent nieuw in TV?
  maandag 16 november 2009 @ 12:25:55 #177
19242 yavanna
Results may vary.
pi_74744472
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:24 schreef kingmob het volgende:

[..]

Als je (de behoefte voelt om) doorspoelt kun je net zo goed niet kijken lijkt me.
Ik kijk ook niet echt, het staat meer op de achtergrond aan. Mja, als 'oud' SG liefhebster blijf ik toch nog hoop houden dat het beter wordt.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 16 november 2009 @ 12:31:32 #178
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_74744595
Dit is inderdaad 1 van de betere afleveringen mag ook wel,

vergelijken met een andere serie (dan stargate) vind ik dom,
1) voyager wist waar het was en moest alleen naar "huis"
2) BSG oud was op weg naar een locatie .. bsg nieuw zuigt te erg ..

SGU is teveel menselijk drama maar in SGA zie je wel meer van "ontdekking" op het schip hoewel dat natuurlijk in het begin beperkter was .. maar niet zo beperkt als SGU

Wel grappig dat toevallig in een penible situatie solarflares + deadly alien enzv .. gebeurt ze hebben space suits .. waarom die niet gebruiken ? "pak alien" en weer terug .. probleem opgelost.
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_74749283
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:31 schreef mr4hughz het volgende:
Dit is inderdaad 1 van de betere afleveringen mag ook wel,

vergelijken met een andere serie (dan stargate) vind ik dom,
1) voyager wist waar het was en moest alleen naar "huis"
2) BSG oud was op weg naar een locatie .. bsg nieuw zuigt te erg ..

SGU is teveel menselijk drama maar in SGA zie je wel meer van "ontdekking" op het schip hoewel dat natuurlijk in het begin beperkter was .. maar niet zo beperkt als SGU

Wel grappig dat toevallig in een penible situatie solarflares + deadly alien enzv .. gebeurt ze hebben space suits .. waarom die niet gebruiken ? "pak alien" en weer terug .. probleem opgelost.
Ik vond BSG 'nieuw', helemaal niet zuigen.

Wat het toeval betreft, daar kun je over discussiëren. Het schip viel toch zelf uit FTL? Wellicht dat het al ingeprogrammeerd stond dat ze het water uit die Ijs-planeet konden drinken, maar dan wel het tegengif moesten hebben uit die/een wereld met die beesten.
pi_74749496
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:19 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik vond BSG 'nieuw', helemaal niet zuigen.

Wat het toeval betreft, daar kun je over discussiëren. Het schip viel toch zelf uit FTL? Wellicht dat het al ingeprogrammeerd stond dat ze het water uit die Ijs-planeet konden drinken, maar dan wel het tegengif moesten hebben uit die/een wereld met die beesten.
Het schip zal ongetwijfeld iets van 'biosensoren' hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:24:15 #181
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74779880
Toffe ep, lekker vaag en veel actie. Niet te vergelijken met de standaard SG formule en ik kan het me voorstellen dat mensen die de originele SG trip door willen zetten teleurgesteld zijn maar als je het 'stand alone' bekijkt wordt het al een stuk interessanter. Dus Let it goooo en bekijk het als een nieuwe serie want dat is het ook, het gebruikt alleen ook stargates. En ik heb persoonlijk ook geen problemen met wat drama dus dat kan er ook mee te maken hebben .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:54:31 #182
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_74786291
Kweenie hoor, de plotline was leuk en wel spannend maar in de opbouw van de serie ontbreekt nog steeds iets. Ze proberen dat te vullen met flashbacks (back naar wat en waarom) en spelletjes met de stones.

Ik zie een stuk of 30 mensen aan boord van een schip en iedereen hangt maar een beetje rond. 1 staat er interessant te doen aan de knoppen maar legt niks uit en verder lijkt iedereen -een beetje gelaten- zich te laten vervoeren van A naar B.

Dat schip is huge!, bevat vast nog veel meer gadgets als de kinos, er zijn legio mogelijkheden om ook andere secties van het schip te gaan ontdekken en heel veel ruimte voor vage shit aan boord van het schip die er voor moeten zorgen dat de karakters naar elkaar groeien. Dat doe je door noodzakelijke afhankelijkheden, niet door uitstapjes op planeten.

Ik blijf kijken maar denk echt dat ze te vroeg gestart zijn of dat er een belangrijke schrijven last minute vertrokken is oid
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:36:14 #183
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74787447
Goeie EP
eindelijk wat meer SciFi Met time travel notabene
ik denk wel day Chloe en co er wel weer bovenop komt die horen bij de cast.

Trouwens als ze in de tijd kunnen knoeien nu, kunnen ze vast wel andere geinige dingen met uithalen. Ben benieuwd.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:36:30 #184
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74787451
ohja

pi_74788124
Nou ik vond de laatste aflevering ook niet zo heel geweldig.
Je kan wel zien dat het budget voor de serie veel lager is als met sg-1.

Het mooie daarvan vond ik juist de nieuwe planeten, met grote scenes.
Nu zit je naar een donker scherm te kijken, wat ze waarschijnlijk opnemen in een studio op een set van 10 bij 5.

Ik geef het nog één aflevering een kans anders haak ik ook maar af.
Do what you love, love what you do!
pi_74788283
Budget lager? Volgens mij is het budget hoger hoor.
pi_74788306
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:05 schreef kree het volgende:
Nou ik vond de laatste aflevering ook niet zo heel geweldig.
Je kan wel zien dat het budget voor de serie veel lager is als met sg-1.
Is dat zo? Ik meen dat het budget per aflevering een mijoen dollar hoger ligt dan voor SGA, maar weet niet precies hoe dat zit met SG1.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_74788573
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kweenie hoor, de plotline was leuk en wel spannend maar in de opbouw van de serie ontbreekt nog steeds iets. Ze proberen dat te vullen met flashbacks (back naar wat en waarom) en spelletjes met de stones.

Ik zie een stuk of 30 mensen aan boord van een schip en iedereen hangt maar een beetje rond. 1 staat er interessant te doen aan de knoppen maar legt niks uit en verder lijkt iedereen -een beetje gelaten- zich te laten vervoeren van A naar B.
Ze kunnen niet veel anders he en er is maar 1 iemand met veel verstand van de ancients
quote:
Dat schip is huge!, bevat vast nog veel meer gadgets als de kinos, er zijn legio mogelijkheden om ook andere secties van het schip te gaan ontdekken en heel veel ruimte voor vage shit aan boord van het schip die er voor moeten zorgen dat de karakters naar elkaar groeien. Dat doe je door noodzakelijke afhankelijkheden, niet door uitstapjes op planeten.
80 procent van het schip is niet toegankelijk, dus de uitstapjes naar de planeten zijn tot nu toe de enige optie.
quote:
Ik blijf kijken maar denk echt dat ze te vroeg gestart zijn of dat er een belangrijke schrijven last minute vertrokken is oid
Ik heb weinig aan te merken op de schrijvers anders.
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:30:26 #189
167595 mirved
Infobesitas
pi_74788864
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:21 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Ze kunnen niet veel anders he en er is maar 1 iemand met veel verstand van de ancients
[..]

80 procent van het schip is niet toegankelijk, dus de uitstapjes naar de planeten zijn tot nu toe de enige optie.
[..]

Ja dat hebben ze allemaal zelf zo geschreven. Niemand verplicht ze 80% van het schip ontoegankelijk te maken of dat maar 1 iemand ancient kent
pi_74790073
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik meen dat het budget per aflevering een mijoen dollar hoger ligt dan voor SGA, maar weet niet precies hoe dat zit met SG1.
Weinig van te merken dan
Trouwens de special effects waren bij atlantis wel beter.
pi_74790325
Alles was beter bij SGA, alhoewel Teyla mij altijd heeft doen denken aan een actrice uit de porno industrie.
pi_74790675
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:08 schreef kree het volgende:

[..]

Weinig van te merken dan
Trouwens de special effects waren bij atlantis wel beter.
Dat is gewoon onzin, SGA had ook weleens twijfelachtige CGI.
pi_74792230
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Alles was beter bij SGA, alhoewel Teyla mij altijd heeft doen denken aan een actrice uit de porno industrie.
Ik was dus niet de enige.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:25:12 #194
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74795415
quote:
Zij was een van de redenen om te kijken

Haar eigen site
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:05:07 #195
87680 Mirel
pi_74797250
Teyla is een dikkin.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:10:16 #196
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74797480
zeker ook te puntige knieën?
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:35:36 #197
87680 Mirel
pi_74798548
En een vieze ruimte tussen haar tanden.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:03:38 #198
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74799694
Ach ja, het enige wat ik kan denken bij het merendeel van de zeurpieten die desondanks al hun klagen en roepen hoe slecht het acteren, de scripts, de special effects e.d. zijn toch maar blijven kijken is dit:

dinsdag 17 november 2009 @ 23:34:27 #199
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74801065
Jammer dat (terechte) kritiek niet welkom is.
Dan kan je dit beter het SGU-fanboy-topic gaan noemen.
pi_74801164
Nou goed, ik ben dan misschien een "doom-denker" maar ik denk dat er niet veel nieuwe seizoenen na dit seizoen gemaakt gaan worden.
We zijn nu al 8 afleveringen verder en het is nog steeds niet echt boeiend.

Of ik wordt te oud voor Stargate, dat kan natuurlijk ook nog.... Na 10 seizoenen sg-1 en atlantis (die heb ik nog geneens helemaal afgekeken, tot wat voor seizoen is die gekomen?)

Nouja effe zaterdag maar afwachten en dan zie ik het wel weer.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:59:55 #201
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74802152
quote:
Jij ook
  woensdag 18 november 2009 @ 00:16:30 #202
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74802696
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Jammer dat (terechte) kritiek niet welkom is.
Dan kan je dit beter het SGU-fanboy-topic gaan noemen.
Kritiek is een ding, maar als mensen 8 afleveringen lang elke week komen zeuren hoe slecht het was, of zeggen dat ze alle afleveringen heel slecht vonden, dan is het geen kritiek meer, maar zeuren om het zeuren. Als je het écht zo slecht vind blijf je niet wekenlang kijken en posten op het internet dat het slecht is.
pi_74803935
Ik denk dat een seizoen 2 er sowieso wel gaat komen. Het is op het moment syfy's op 1 na best bekeken serie (beste is Ghost Hunters).
pi_74804154
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Kritiek is een ding, maar als mensen 8 afleveringen lang elke week komen zeuren hoe slecht het was, of zeggen dat ze alle afleveringen heel slecht vonden, dan is het geen kritiek meer, maar zeuren om het zeuren. Als je het écht zo slecht vind blijf je niet wekenlang kijken en posten op het internet dat het slecht is.
Dat is geen zeuren maar uiting geven aan schok en ongeloof welke zich van je meester maken na bijna een decennia SG kijken, dat ze zo snel iets prachtigs kunnen verpesten!
Dat roept emoties op en die kan en behoor je te uiten op je favoriete website dus bij deze.
pi_74808374
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, ga ff tegen mensen die al tijden "fan" zijn van Stargate en als sinds de SG-1-topics hier meeposten, dat ze dat nu niet meer mogen omdat we Universe niet zo leuk vinden.
Gast, flikker op. Als ik elke week wil kijken in de hoop dat ze er nu wel iets van hebben gemaakt, dan doe ik dat.
Als je trouwens goed leest zie je dat de meeste mensen die de eerste 7 afleveringen hebben geklaagd, bij de 8e nu wel positieve berichten hebben gepost.

Klagen over posters die een serie niet (meer) leuk vinden is zoooooo Prison Break #15.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:41:47 #206
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74810532
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is geen zeuren maar uiting geven aan schok en ongeloof welke zich van je meester maken na bijna een decennia SG kijken, dat ze zo snel iets prachtigs kunnen verpesten!
Dat roept emoties op en die kan en behoor je te uiten op je favoriete website dus bij deze.
Ik vind dat toch merkwaardig. SGA was al echt een stuk slechter (af en toe zelfs dramatisch) en SG1 werd met de Ori ook maar matig afgeraffeld. Het lijkt er meer op dat mensen dat nog niet voor zichzelf konden toegeven en dat nu dan toch wel of zo.
Nu is dit TV en gebeurd het in ieder topic, maar het blijft idd merkwaardig dat sommige notoire zeurders elke week terug blijven komen. Er is een groot verschil in niet zo enthousiast zijn en klagen over onvolkomenheden en gewoon elke week alleen maar zeggen dat het ruk was imo. Het is zo... nutteloos. Van het eerste gaat nog een soort liefde uit, het tweede is gewoon trollen. Wellicht uit teleurstelling, maar het is nog steeds trollen.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:37:45 #207
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_74812424
Ik zit pas bij episode vijf, maar ik vind 't een toffe serie!
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_74813778
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit. Heb de meest recente ep nog steeds niet gezien, gewoon geen zin om te kijken...
  woensdag 18 november 2009 @ 16:34:10 #209
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_74820952
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:21 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tsja, zeg dan niks, als je alles slikt als zoete koek is zelfs de Libelle spannend
  woensdag 18 november 2009 @ 16:38:17 #210
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_74821100
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:34 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Tsja, zeg dan niks, als je alles slikt als zoete koek is zelfs de Libelle spannend
kom op zeg...zo volslagen onredelijk zijn die punten nu ook weer niet...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 18 november 2009 @ 16:51:07 #211
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_74821604
En mijn punten dat Crush het vuur niet veel heter aan de schoenen gelegd zou moeten worden (wat als Crush er niet meer is?) ga iig en beetje overdracht doen ofzo??? hallooo, het zijn bijna allemaal militairen

Het niet zomaar accepteren dat 1 persoon zegt dat 80% van het schip onbruikbaar is terwijl 1 eigenwijze kolonel er tegen die melding in al voor heeft gezorgd dat ze een vorm van een cockpit hebben uberhaupt? zou er misschien niet nog 10% zo zijn?

Ik zeg niet dat het ruk is maar het is niet volkomen en mist samenhang, als je dat ontkent ben je volgens mij niet goed. nofi

Afijn, ik blijf "lekker kritisch" kijken en mn gal hier spuien naar behoeven, de fanboys doen dat ook
  woensdag 18 november 2009 @ 16:51:50 #212
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_74821621
zit hier choftur een punt te maken alsof het real life is
  woensdag 18 november 2009 @ 17:03:27 #213
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_74822018
Hij heet niet Crush maar Rush
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 18 november 2009 @ 17:11:02 #214
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_74822249
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hij heet niet Crush maar Rush
Zo fucked up ik he?
  woensdag 18 november 2009 @ 23:48:46 #215
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_74837550
Hm alweer een nieuwe spin-off van stargate ?
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_74876225
Heel erg jammer, maar wat een tenenkrommende slechte serie tot nu toe.
Ik heb zelfs de laatste aflevering doorgespoeld met de scene dat Eli zonodig z'n gevoelens moest gaan uiten.. goedkope character building noem ik dat.

Bah, bah!
Maar ik blijf het voorlopig toch nog even volgen. Hopelijk wordt het beter.

Enige pluspuntje vind ik dat ze eindelijk het saaie shoot-em-up van SG-1 en Atlantis hebben losgelaten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:01:22 #217
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74876553
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:43 schreef STING het volgende:
Heel erg jammer, maar wat een tenenkrommende slechte serie tot nu toe.
Ik heb zelfs de laatste aflevering doorgespoeld met de scene dat Eli zonodig z'n gevoelens moest gaan uiten.. goedkope character building noem ik dat.

Bah, bah!
Maar ik blijf het voorlopig toch nog even volgen. Hopelijk wordt het beter.

Enige pluspuntje vind ik dat ze eindelijk het saaie shoot-em-up van SG-1 en Atlantis hebben losgelaten.
Wtf, je vind het schieten enzo van SG-1 niet tof, maar deze tragere variant ook niet. Waarom keek jehet dan? SG-1 was alleen maar schieten en oneliners strooien en daarom vond iedereen het gaaf.
pi_74876642
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:01 schreef ethiraseth het volgende:
Wtf, je vind het schieten enzo van SG-1 niet tof, maar deze tragere variant ook niet. Waarom keek jehet dan? SG-1 was alleen maar schieten en oneliners strooien en daarom vond iedereen het gaaf.
SG-1 vond ik een leuke serie, met leuke verhalen/episodes. De shoot em up was toen ook nog "nieuw". Pas in Atlantis begon me dat een beetje te vervelen eigenlijk. De humor van SG-1 vond ik ook erg leuk. Jack Oneillrulede toen, in combinatie met Daniel Jackson

SGU is voor mij te traag. Als ik het vergelijk met V, is het bijv. een wereld van verschil.
Smaken verschillen uiteraard, voor mij bevat SGU te weinig inhoudelijk scifi verhaal en zit er teveel soap in.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:55:47 #219
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_74880773
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:48 schreef Syb-rund. het volgende:
Je bent wakker geworden uit je winterslaap?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_74905014
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:48 schreef Syb-rund. het volgende:
Ze willen het juist als een onafhankelijke serie neerzetten (met af en toe een cameootje van O'Neill e.d. misschien), en het Stargate-gevoel van de eerste twee series is er dan ook nog niet veel geweest.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:05 schreef STING het volgende:

[..]

SG-1 vond ik een leuke serie, met leuke verhalen/episodes. De shoot em up was toen ook nog "nieuw". Pas in Atlantis begon me dat een beetje te vervelen eigenlijk. De humor van SG-1 vond ik ook erg leuk. Jack Oneillrulede toen, in combinatie met Daniel Jackson
Atlantis was een beetje meer van hetzelfde, en vind de karakters ook minder goed (vooral die Teyla, dat je dan eens een x afeleveringen hebt waarin ze niet of nauwelijks voorkomt en je haar helemaal niet gemist hebt ). McKay en Sheppard waren daar de echte smaakmakers.

Bij SG-1 waren de karakters allemaal veel sterker... zeker in het eerste SG-1 team (O'Neill, Carter, Teal'c, Jackson) kan nou niet direct eentje aanwijzen die ik het slechtst vond. Die ene sjap die er later bij kwam toen Jackson een brak nam (Jonas ofzo) vond ik wat minder.
  zondag 22 november 2009 @ 17:25:38 #221
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_74911610
Ep09 is een heeeeeel eind de goede weg op! was zelfs spannend
  zondag 22 november 2009 @ 17:27:07 #222
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_74911679
Na zo'n goede aflevering van vorige week komt er weer een bagger aflevering
  zondag 22 november 2009 @ 17:34:12 #223
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74912011
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:36 schreef Henno het volgende:

[..]

Ze willen het juist als een onafhankelijke serie neerzetten (met af en toe een cameootje van O'Neill e.d. misschien), en het Stargate-gevoel van de eerste twee series is er dan ook nog niet veel geweest.
[..]

Atlantis was een beetje meer van hetzelfde, en vind de karakters ook minder goed (vooral die Teyla, dat je dan eens een x afeleveringen hebt waarin ze niet of nauwelijks voorkomt en je haar helemaal niet gemist hebt ). McKay en Sheppard waren daar de echte smaakmakers.

Bij SG-1 waren de karakters allemaal veel sterker... zeker in het eerste SG-1 team (O'Neill, Carter, Teal'c, Jackson) kan nou niet direct eentje aanwijzen die ik het slechtst vond. Die ene sjap die er later bij kwam toen Jackson een brak nam (Jonas ofzo) vond ik wat minder.
Jonas was een beetje minder ja, maar de vervanger van O' Neill in de laatste seizoenen vond ik best een goede toevoeging.
  zondag 22 november 2009 @ 18:37:58 #224
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_74913612
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:36 schreef Henno het volgende:

[..]

[..]

Grotendeels mee eens.

Ze wilde het sg1 "gevoel" creeren bij Atlantis, en dat lukte ook wel maar op een gegeven moment was het gewoon uitgewerkt (vandaar dat het maar 5 seizoenen heeft gedraaid). Nu wilde ze dus inderdaad een heel ander concept proberen (BSG).

Ben nog niet afgehaakt maar echt super vind ik het nog niet. Ik kan in ieder geval niet wachten op de films van Atlantis en SG1 (o'neill central). Alleen zal het door de crisis nog wel even duren voordat ze komen.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 22 november 2009 @ 18:57:31 #225
167595 mirved
Infobesitas
pi_74914164
In principe is er in de nieuwe aflevering weer helemaal niets gebeurd. Dat lesbisch stel is er zeker ingeschreven om lekker controversieel te zijn in amerika en dat gedoe met dat kind was ook weer erg cliché.
Ik ben nu SG1 seizoen 10 aan het kijken en de humor en de avonturen maken het leuk om te kijken. Ze doen expres de drama eruit laten omdat niemand daar op zit te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')