mij lijkt het dus ook ideaal (vandaar dat ik die van Tessie heb gekocht), vooral als ik in mijn eentje boodschappen ga doen ofzo, dan heb ik toch lekker mijn handen vrij...quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:53 schreef ymme het volgende:
Ik heb grote belangstelling voor een Lodger draagzak. Dit lijkt me gewoon ideaal tijdens het winkelen/in huis/tijdens het honden uitlaten etc.
Zijn er hier mensen die hier ook over denken, of die dit juist onzin vinden?
de lodger kan je ook nog als heupzitter gebruiken bij wat grotere kindjes...quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:02 schreef ymme het volgende:
Alleen jammer dat het maar tot ongeveer 1 jaar te gebruiken is. Maar ja, als we er tot die tijd, maar heel veel plezier van hebben gehad(vind eerlijk gezegt 60 euro, best wel wat geld voor z'n ding, maar goed).
Zen is ok!quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:38 schreef Incantrix het volgende:
Zow, weer terug van yoga en helemaal Zen enzo![]()
Asy, sticker is altijd fijn, jeuj!En aankomen, ja, de laatste weken gaat dat ook echt superhard, maar als je niet zo veel kan bewegen gaat het vanzelf he? Eén voordeel: wij kunnen ons strakkies vast weer beter bewegen en dan gaat het afvallen vast ook wel een beetje vanzelf
Toch?
Vameprotica, hoe is het vandaag met je zusje?
Ymme, ik heb gekozen voor een draagdoek omdat dat me inderdaad fijner leek dan een constructie die je maar over één schouder draagt. Als ik ga winkelen heb ik altijd al last van mijn schouder als ik een tas over één schouder heb hangen, laat staan als het om je kindje gaatOnze draagdoek krijgen we binnenkort, ik ben zo benieuwd
Ik vind het helemaal geen onzin. Het lijkt me erg praktisch om de kleine mee te kunnen sjouwen. Ik begrijp van fervent draagsters dat het bovendien over het algemeen heel fijn is om je kleine bij je te hebben, zowel voor ouder als kind.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:53 schreef ymme het volgende:
Ik heb grote belangstelling voor een Lodger draagzak. Dit lijkt me gewoon ideaal tijdens het winkelen/in huis/tijdens het honden uitlaten etc.
Zijn er hier mensen die hier ook over denken, of die dit juist onzin vinden?
ik zit nu op +12quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
komt vast wel goed met dat aankomen Asy.. ik ben ook al flink zwaarder hoor... (vast meer dan jij hahaaa). En het leuke is, dat er nu mensen vinde dat ik er beter uitzie dan ervoor..![]()
Hoe weet je dan dat die fijn zijn?quote:
Ik heb 'vroeger' met mijn jongere zusjes gelopen in een babybjorn. Op zich is dat best fijn, alleen hou je dat niet lang vol.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat die fijn zijn?
Oh, ik kan me wel voorstellen dat je denk dat je een draagdoek fijn vindt, maar hoe zoek je die doeken uit? Ik weet zelf namelijk niet waar te beginnen, dus daar ben ik nieuwsgierig naar. Het komt op mij over alsof je al best veel over draagdoeken moet weten voor je een goede keuze kunt maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb 'vroeger' met mijn jongere zusjes gelopen in een babybjorn. Op zich is dat best fijn, alleen hou je dat niet lang vol.
En het is gewoon een gevoel wat ik erbij heb...
wat zij zegtquote:Op woensdag 4 november 2009 08:20 schreef freecell het volgende:
Claudia, 40 weken![]()
En ik herken helemaal wat je zegt over de draagdoekenscène![]()
Zelf vond ik in het begin mijn rekbare doek (tricotslen) heel fijn. Makkelijk knopen, lekker rekbaar voor een klein baby'tje en wat algemener, ze hebben hem gewoon bij babyzaken![]()
Pas later ben ik gaan kijken naar geweven doeken, ik heb een paar en een paar gehad, waaronder ee ringsling, maar die vond ik nu juist niet handig
Als ik voor mezelf mag spreken:quote:Op woensdag 4 november 2009 09:09 schreef leonieke het volgende:
Even een dom vraagje, maar ik hoor vaak van mensen zeggen dat ze moeite hebben met het slapen tijdens de zwangerschap. Gaat het dan voornamelijk over het vaak opstaan 's nachts om naar het toilet te gaan of is het nog iets anders?
Aww.quote:
Kijk eens in het draagdoekentopic en vraag daar eens rond. Misschien mag je wel van iemand een draagdoek lenen.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik kan me wel voorstellen dat je denk dat je een draagdoek fijn vindt, maar hoe zoek je die doeken uit? Ik weet zelf namelijk niet waar te beginnen, dus daar ben ik nieuwsgierig naar. Het komt op mij over alsof je al best veel over draagdoeken moet weten voor je een goede keuze kunt maken.
In mijn geval zou het betekenen dat ik in het wilde weg doeken aan moet gaan schaffen waarvan ik een deel later verkoop omdat ik ernaast bleek te zitten. Ik vind dat een nogal merkwaardige strategie. Dat wil zeggen, ik zou dat met andere producten nooit doen. 'Ik koop gewoon een paar verschillende mp3-spelers en ik zie wel welke bevalt,' zeg maar. Ik wil gewoon naar een winkel kunnen.
Het is natuurlijk altijd de vraag of je kindje het ook fijn gaat vinden om meegedragen te worden, maar dat geldt evenzeer voor bijvoorbeeld een box en die heb ik ook gewoon gekocht.
ik heb dat maandag ook aangegeven, dus is niet nieuw, ze weet ervan....quote:Op woensdag 4 november 2009 10:02 schreef freecell het volgende:
Mooie echo
Hmm BJ, sterretjes zijn niet de bedoeling, dan zou ik nu wel ff de verloskundige bellen hoor
Ik woon in Amsterdam. Daar was pas toevalling een meeting, maar toen voelde ik me te zwanger om m'n gezicht te laten zien.quote:
Hij is ongelooflijk beweeglijk, dus ik vermoed dat hij nog wel een tijdje blijft zitten. En het zegt waarschijnlijk niets, maar hij heeft zo vaak de hik dat hij ongetwijfeld ook nog voldoende vruchtwater heeft en geen enkele reden ervaart om Het Paradijs te verlaten.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef lunastar het volgende:
claudia 40 weken... maakt je baby nog geen aanstalten om te komen piepen... want ze wachten hier allemaal op vers babynieuws![]()
Gewoon even naar draagdoekentopic. Er zitten zat dragende mama's in je regio die iets kunnen uitleggen en waar je kunt voelen aan doeken (en als je heel braaf bent, wil misschien iemand nog wel eentje uitlenen)quote:Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik woon in Amsterdam. Daar was pas toevalling een meeting, maar toen voelde ik me te zwanger om m'n gezicht te laten zien.![]()
[..]
meeten is altijd gewoon leukquote:Op woensdag 4 november 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, simmu, dat vind ik een heel lief aanbod!Het is voor mij denk ik het beste om even de komst van de spruit af te wachten en naar een meeting te gaan. Daar moet t.z.t. toch animo voor zijn gezien de grote hoeveelheid november- en decembermama's!
niemand kan je daartoe dwingen. desnoods eis je een andere arts en daarmee klaar! natuurlijk weet een arts het meest over het medisch verhaal, maar het is jouw lijf en jouw keuze en daarmee basta!quote:Op woensdag 4 november 2009 11:27 schreef Aoraki het volgende:
Ja, ik las al eerder dat die van jouw zo ontzettend bot zijn, Lily... Dat is echt niet fijn. Misschien scheelt het dat bij ons 2 van de 4 gyns vrouwen zijn en ik heb alleen die gehad...
Ik ben alleen nog wel een beetje zenuwachtig voor het gesprek over de bevalling omdat vorige keer de gyn eigenlijk aanstuurde op een natuurlijke stuitbevalling, maar hoe meer ik er over lees, hoe minder ik daar voor voel. Hopelijk kan ik dat goed duidelijk maken, en 'dwingen' ze me niet iets op wat ik eigenlijk niet wil
Dat is wel een gek idee ja! Heeft ie het lieveheersbeestpakje al aangehad?quote:Op woensdag 4 november 2009 12:31 schreef Troel het volgende:
Ongelooflijk dat ik gisteren uitgerekend was en mijn mannetje alweer ruim 2 weken oud is
Nee, dat duurt nog wel 10 cmquote:Op woensdag 4 november 2009 12:37 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat is wel een gek idee ja! Heeft ie het lieveheersbeestpakje al aangehad?![]()
Faja, veel beterschap! Vervelend om je zo belabberd te voelen. (psst de envelop is naar je onderweg gegaan net hoor!)
Aoraki, wat spannend! Dus misschien krijg je al wel een datum te horen v een keizersnede? Of willen ze alsnog gaan proberen te draaien?
Maar ik neem aan dat je buik er niet op past als je op je zij ligt...quote:Op woensdag 4 november 2009 12:53 schreef mama_papa het volgende:
DjRandall gefeliciteerd met je sticker
Ik doe mijn voedingskussen tussen mijn knieën (als hij helemaal uitgeklapt is) zodat het onderste gedeelte bij mijn voeten ligt en het bovenste gedeelte bijna bij mn gezicht.
Ik kan echt niet meer zonder slapen! Het slaapt zo lekker![]()
![]()
Hoop dat je hier wat aan hebt
Mijn heup maar ook de botten in mijn dijen (en daar zit echt nochtans vrij veel vet rondquote:Op woensdag 4 november 2009 10:14 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, ik moet er 's nachts uit om te plassen. Door het slapen ben ik dan een beetje stijf waardoor ik moeilijk loop ivm mijn bekken/ischias. En het duurt dan even voordat ik weer een lekkere houding heb gevonden om in te slapen...
Van welke botten heb je pijn?
Hehe, ik snappem...., maar wat is dan de meerwaarde van het kussen als hij eigenlijk naast je ligt?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:34 schreef mama_papa het volgende:
DjRandall: de kussen laat ik om mijn buik heen liggen of soms leg ik het over mijn buik heen...hmm als ik het zo lees klinkt het zo raar, maar ik weet het niet beter uit te leggen
Ze hadden beide idd de griep maar dan niet de Mexicaanse. Ik ben wel vaker verkouden maar niet zo erg dat het gewoon pijn op de borst doet en ik het extra benauwd heb ervan. Mijn keel is ook opgezet, hoofd doet pijn (vooral bij bukken) dus zal ook wel iets met de holtes gaande zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:20 schreef Tan het volgende:
@Faja, dat klinkt niet goed. Hadden jouw kinderen dan de griep (al dan niet met sombrero's) of heb je gewoon een hele fikse, gemene verkoudheid te pakken? Ik hoop voor je dat de ABkuur snel aanslaat! Sterkte en beterschap
(<- met mondkapje voor
)
ik krijg enorm pijn in mn buik als mijn knieën tegen elkaar aan liggen. Met zo'n kussen ertussen ligt het fijner en ik vind het ook een fijn gevoel om een kussen bij/tegen mijn buik te hebbenquote:Op woensdag 4 november 2009 13:40 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Hehe, ik snappem...., maar wat is dan de meerwaarde van het kussen als hij eigenlijk naast je ligt?
Het is inderdaad lastig uit te leggen maar voor mij is het een soort houvast omdat ik niet gewend ben om op mijn zij te liggen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:40 schreef DJRandall het volgende:
Hehe, ik snappem...., maar wat is dan de meerwaarde van het kussen als hij eigenlijk naast je ligt?
ja, nou ja, ik heb hem net 1 keer gezien dus ik wacht nog maar even afquote:Op woensdag 4 november 2009 12:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
Lily je kan ook een andere gyneacoloog vragen hoor.
Wordt een beetje moe van de constante stroom van tegenstrijdige berichten. Eerst de mexicaanse griepprik, nu weer dit. Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen gevoel te volgen, maar zo worden mensen wel heel onzeker gemaakt. Alsof je nooit de goede keuze kan maken.quote:'Lang slikken van foliumzuur leidt tot astma'
Vrouwen die aan het eind van hun zwangerschap foliumzuur innemen, lopen een grotere kans dat hun kind astma krijgt. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek dat wetenschappers van de Universiteit van Adelaide in Australië hebben uitgevoerd.
De bevindingen staan in de nieuwe editie van het wetenschappelijke tijdschrift American Journal of Epidemiology.
De wetenschappers onderzochten ongeveer vijfhonderd kinderen die tussen 1998 en 2005 waren geboren. Wanneer de moeders ook laat in de zwangerschap nog foliumzuur slikten, steeg de kans dat hun kind als kleuter astma zou krijgen met ongeveer 30 procent.
Zwangere vrouwen krijgen in veel westerse landen, waaronder Nederland, het advies om in de maand voor de bevruchting en aan het begin van de zwangerschap foliumzuurtabletten te slikken. Dat moet aangeboren afwijkingen, zoals een open ruggetje, voorkomen. De onderzoekers benadrukken dat ze geen nadelige gevolgen van het vroeg slikken van foliumzuur hebben gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |