ik zit nu op +12quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
komt vast wel goed met dat aankomen Asy.. ik ben ook al flink zwaarder hoor... (vast meer dan jij hahaaa). En het leuke is, dat er nu mensen vinde dat ik er beter uitzie dan ervoor..![]()
Hoe weet je dan dat die fijn zijn?quote:
Ik heb 'vroeger' met mijn jongere zusjes gelopen in een babybjorn. Op zich is dat best fijn, alleen hou je dat niet lang vol.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat die fijn zijn?
Oh, ik kan me wel voorstellen dat je denk dat je een draagdoek fijn vindt, maar hoe zoek je die doeken uit? Ik weet zelf namelijk niet waar te beginnen, dus daar ben ik nieuwsgierig naar. Het komt op mij over alsof je al best veel over draagdoeken moet weten voor je een goede keuze kunt maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb 'vroeger' met mijn jongere zusjes gelopen in een babybjorn. Op zich is dat best fijn, alleen hou je dat niet lang vol.
En het is gewoon een gevoel wat ik erbij heb...
wat zij zegtquote:Op woensdag 4 november 2009 08:20 schreef freecell het volgende:
Claudia, 40 weken![]()
En ik herken helemaal wat je zegt over de draagdoekenscène![]()
Zelf vond ik in het begin mijn rekbare doek (tricotslen) heel fijn. Makkelijk knopen, lekker rekbaar voor een klein baby'tje en wat algemener, ze hebben hem gewoon bij babyzaken![]()
Pas later ben ik gaan kijken naar geweven doeken, ik heb een paar en een paar gehad, waaronder ee ringsling, maar die vond ik nu juist niet handig
Als ik voor mezelf mag spreken:quote:Op woensdag 4 november 2009 09:09 schreef leonieke het volgende:
Even een dom vraagje, maar ik hoor vaak van mensen zeggen dat ze moeite hebben met het slapen tijdens de zwangerschap. Gaat het dan voornamelijk over het vaak opstaan 's nachts om naar het toilet te gaan of is het nog iets anders?
Aww.quote:
Kijk eens in het draagdoekentopic en vraag daar eens rond. Misschien mag je wel van iemand een draagdoek lenen.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik kan me wel voorstellen dat je denk dat je een draagdoek fijn vindt, maar hoe zoek je die doeken uit? Ik weet zelf namelijk niet waar te beginnen, dus daar ben ik nieuwsgierig naar. Het komt op mij over alsof je al best veel over draagdoeken moet weten voor je een goede keuze kunt maken.
In mijn geval zou het betekenen dat ik in het wilde weg doeken aan moet gaan schaffen waarvan ik een deel later verkoop omdat ik ernaast bleek te zitten. Ik vind dat een nogal merkwaardige strategie. Dat wil zeggen, ik zou dat met andere producten nooit doen. 'Ik koop gewoon een paar verschillende mp3-spelers en ik zie wel welke bevalt,' zeg maar. Ik wil gewoon naar een winkel kunnen.
Het is natuurlijk altijd de vraag of je kindje het ook fijn gaat vinden om meegedragen te worden, maar dat geldt evenzeer voor bijvoorbeeld een box en die heb ik ook gewoon gekocht.
ik heb dat maandag ook aangegeven, dus is niet nieuw, ze weet ervan....quote:Op woensdag 4 november 2009 10:02 schreef freecell het volgende:
Mooie echo
Hmm BJ, sterretjes zijn niet de bedoeling, dan zou ik nu wel ff de verloskundige bellen hoor
Ik woon in Amsterdam. Daar was pas toevalling een meeting, maar toen voelde ik me te zwanger om m'n gezicht te laten zien.quote:
Hij is ongelooflijk beweeglijk, dus ik vermoed dat hij nog wel een tijdje blijft zitten. En het zegt waarschijnlijk niets, maar hij heeft zo vaak de hik dat hij ongetwijfeld ook nog voldoende vruchtwater heeft en geen enkele reden ervaart om Het Paradijs te verlaten.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef lunastar het volgende:
claudia 40 weken... maakt je baby nog geen aanstalten om te komen piepen... want ze wachten hier allemaal op vers babynieuws![]()
Gewoon even naar draagdoekentopic. Er zitten zat dragende mama's in je regio die iets kunnen uitleggen en waar je kunt voelen aan doeken (en als je heel braaf bent, wil misschien iemand nog wel eentje uitlenen)quote:Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik woon in Amsterdam. Daar was pas toevalling een meeting, maar toen voelde ik me te zwanger om m'n gezicht te laten zien.![]()
[..]
meeten is altijd gewoon leukquote:Op woensdag 4 november 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, simmu, dat vind ik een heel lief aanbod!Het is voor mij denk ik het beste om even de komst van de spruit af te wachten en naar een meeting te gaan. Daar moet t.z.t. toch animo voor zijn gezien de grote hoeveelheid november- en decembermama's!
niemand kan je daartoe dwingen. desnoods eis je een andere arts en daarmee klaar! natuurlijk weet een arts het meest over het medisch verhaal, maar het is jouw lijf en jouw keuze en daarmee basta!quote:Op woensdag 4 november 2009 11:27 schreef Aoraki het volgende:
Ja, ik las al eerder dat die van jouw zo ontzettend bot zijn, Lily... Dat is echt niet fijn. Misschien scheelt het dat bij ons 2 van de 4 gyns vrouwen zijn en ik heb alleen die gehad...
Ik ben alleen nog wel een beetje zenuwachtig voor het gesprek over de bevalling omdat vorige keer de gyn eigenlijk aanstuurde op een natuurlijke stuitbevalling, maar hoe meer ik er over lees, hoe minder ik daar voor voel. Hopelijk kan ik dat goed duidelijk maken, en 'dwingen' ze me niet iets op wat ik eigenlijk niet wil
Dat is wel een gek idee ja! Heeft ie het lieveheersbeestpakje al aangehad?quote:Op woensdag 4 november 2009 12:31 schreef Troel het volgende:
Ongelooflijk dat ik gisteren uitgerekend was en mijn mannetje alweer ruim 2 weken oud is
Nee, dat duurt nog wel 10 cmquote:Op woensdag 4 november 2009 12:37 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat is wel een gek idee ja! Heeft ie het lieveheersbeestpakje al aangehad?![]()
Faja, veel beterschap! Vervelend om je zo belabberd te voelen. (psst de envelop is naar je onderweg gegaan net hoor!)
Aoraki, wat spannend! Dus misschien krijg je al wel een datum te horen v een keizersnede? Of willen ze alsnog gaan proberen te draaien?
Maar ik neem aan dat je buik er niet op past als je op je zij ligt...quote:Op woensdag 4 november 2009 12:53 schreef mama_papa het volgende:
DjRandall gefeliciteerd met je sticker
Ik doe mijn voedingskussen tussen mijn knieën (als hij helemaal uitgeklapt is) zodat het onderste gedeelte bij mijn voeten ligt en het bovenste gedeelte bijna bij mn gezicht.
Ik kan echt niet meer zonder slapen! Het slaapt zo lekker![]()
![]()
Hoop dat je hier wat aan hebt
Mijn heup maar ook de botten in mijn dijen (en daar zit echt nochtans vrij veel vet rondquote:Op woensdag 4 november 2009 10:14 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, ik moet er 's nachts uit om te plassen. Door het slapen ben ik dan een beetje stijf waardoor ik moeilijk loop ivm mijn bekken/ischias. En het duurt dan even voordat ik weer een lekkere houding heb gevonden om in te slapen...
Van welke botten heb je pijn?
Hehe, ik snappem...., maar wat is dan de meerwaarde van het kussen als hij eigenlijk naast je ligt?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:34 schreef mama_papa het volgende:
DjRandall: de kussen laat ik om mijn buik heen liggen of soms leg ik het over mijn buik heen...hmm als ik het zo lees klinkt het zo raar, maar ik weet het niet beter uit te leggen
Ze hadden beide idd de griep maar dan niet de Mexicaanse. Ik ben wel vaker verkouden maar niet zo erg dat het gewoon pijn op de borst doet en ik het extra benauwd heb ervan. Mijn keel is ook opgezet, hoofd doet pijn (vooral bij bukken) dus zal ook wel iets met de holtes gaande zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:20 schreef Tan het volgende:
@Faja, dat klinkt niet goed. Hadden jouw kinderen dan de griep (al dan niet met sombrero's) of heb je gewoon een hele fikse, gemene verkoudheid te pakken? Ik hoop voor je dat de ABkuur snel aanslaat! Sterkte en beterschap
(<- met mondkapje voor
)
ik krijg enorm pijn in mn buik als mijn knieën tegen elkaar aan liggen. Met zo'n kussen ertussen ligt het fijner en ik vind het ook een fijn gevoel om een kussen bij/tegen mijn buik te hebbenquote:Op woensdag 4 november 2009 13:40 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Hehe, ik snappem...., maar wat is dan de meerwaarde van het kussen als hij eigenlijk naast je ligt?
Het is inderdaad lastig uit te leggen maar voor mij is het een soort houvast omdat ik niet gewend ben om op mijn zij te liggen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:40 schreef DJRandall het volgende:
Hehe, ik snappem...., maar wat is dan de meerwaarde van het kussen als hij eigenlijk naast je ligt?
ja, nou ja, ik heb hem net 1 keer gezien dus ik wacht nog maar even afquote:Op woensdag 4 november 2009 12:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
Lily je kan ook een andere gyneacoloog vragen hoor.
Wordt een beetje moe van de constante stroom van tegenstrijdige berichten. Eerst de mexicaanse griepprik, nu weer dit. Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen gevoel te volgen, maar zo worden mensen wel heel onzeker gemaakt. Alsof je nooit de goede keuze kan maken.quote:'Lang slikken van foliumzuur leidt tot astma'
Vrouwen die aan het eind van hun zwangerschap foliumzuur innemen, lopen een grotere kans dat hun kind astma krijgt. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek dat wetenschappers van de Universiteit van Adelaide in Australië hebben uitgevoerd.
De bevindingen staan in de nieuwe editie van het wetenschappelijke tijdschrift American Journal of Epidemiology.
De wetenschappers onderzochten ongeveer vijfhonderd kinderen die tussen 1998 en 2005 waren geboren. Wanneer de moeders ook laat in de zwangerschap nog foliumzuur slikten, steeg de kans dat hun kind als kleuter astma zou krijgen met ongeveer 30 procent.
Zwangere vrouwen krijgen in veel westerse landen, waaronder Nederland, het advies om in de maand voor de bevruchting en aan het begin van de zwangerschap foliumzuurtabletten te slikken. Dat moet aangeboren afwijkingen, zoals een open ruggetje, voorkomen. De onderzoekers benadrukken dat ze geen nadelige gevolgen van het vroeg slikken van foliumzuur hebben gevonden.
Ai, wat vervelend, nou beterschap dan maar. Klinkt inderdaad als bijholteontsteking, ben ik zelf ook op geabonneerdquote:Op woensdag 4 november 2009 13:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ze hadden beide idd de griep maar dan niet de Mexicaanse. Ik ben wel vaker verkouden maar niet zo erg dat het gewoon pijn op de borst doet en ik het extra benauwd heb ervan. Mijn keel is ook opgezet, hoofd doet pijn (vooral bij bukken) dus zal ook wel iets met de holtes gaande zijn.
Al wat bekend van je suiker prik dagje?
Maar waarom zou je aan het einde nog foliumzuur slikken als je geen thalassemie of epilepsie o.i.d. hebt? Ik ben dan wel benieuwd naar de inclusiecriteria en methodiek van dit onderzoek. En wat davinia ook zegt: een stijging van een risico hoeft nog niet te betekenen dat het risico hoog is. Ik snap wel wat je bedoelt en volgens mij is dat ook een beetje mode tegenwoordig. Net als dat je van iedere scheet kanker kunt krijgen en dat je daar toch maar vooral ook continu op gewezen moet worden. Met gezond verstand maak je m.i. júist goede keuzes.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:49 schreef DJRandall het volgende:
Das lekker:
[..]
Wordt een beetje moe van de constante stroom van tegenstrijdige berichten. Eerst de mexicaanse griepprik, nu weer dit. Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen gevoel te volgen, maar zo worden mensen wel heel onzeker gemaakt. Alsof je nooit de goede keuze kan maken.
Ik slik nog wel de zwangerschapsvitamines van VSM. Deze zijn geschikt voor de gehele zwangerschap en bevat ook foliumzuur. Vandaar dat het bericht mij dus opviel.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:26 schreef WupWup het volgende:
[..]
Maar waarom zou je aan het einde nog foliumzuur slikken als je geen thalassemie of epilepsie o.i.d. hebt? Ik ben dan wel benieuwd naar de inclusiecriteria en methodiek van dit onderzoek. En wat davinia ook zegt: een stijging van een risico hoeft nog niet te betekenen dat het risico hoog is. Ik snap wel wat je bedoelt en volgens mij is dat ook een beetje mode tegenwoordig. Net als dat je van iedere scheet kanker kunt krijgen en dat je daar toch maar vooral ook continu op gewezen moet worden. Met gezond verstand maak je m.i. júist goede keuzes.
quote:Op woensdag 4 november 2009 15:47 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ik slik nog wel de zwangerschapsvitamines van VSM. Deze zijn geschikt voor de gehele zwangerschap en bevat ook foliumzuur. Vandaar dat het bericht mij dus opviel.
Maar het ging mij er dus ook om dat je inderdaad van elke scheet ziek wordt.
En die laat ik nogal wat tegenwoordig....
een ietsje. foliumzuur wordt maar beperkt opgenomen door je lichaam. de rest plas je gewoon uit. maar wat davinia verder zei is gewoon correct: een stijging van 30% op een kans van 10% is idd niet zo heel veel.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:56 schreef WupWup het volgende:
Daarom was ik dus ook even benieuwd naar de opzet van dit onderzoek, want het zal om bepaalde hoeveelheden foliumzuur gaan. Maar het zal wel... (of ben ik dan iets te makkelijk hierin?)
quote:Op woensdag 4 november 2009 16:19 schreef Incantrix het volgende:
Uitgewalvist en bezig met babywasje nr. 3Kreeg daarnet alweer bijna een hartaanval, keek in de machine en ondanks de 4 (!) anti-kleur-doorloop-doekjes die ik erin had gepropt had een wit rompertje dat naast een blauw shirtjes zat ineens blauwe randjes, dus ik meteen de wasmachine stopgezet en kijken.. Was ik even vergeten dat ik ook nog héél zachtblauwe (bijna witte) rompertjes met een wat donkerder blauw randje had
Misschien maar niet meer elke 5 minuten gaan kijken of het wel goed gaat en wat anders gaan doen dus, whaha! Alhier dus weer your friendly neighbourhood Incantrix om u te vervelen
Och Faja, dat schiet niet op he? Inderdaad, zulke dingen zijn wel te verwachten als je 2 zieken in da house had, maar toch, klinkt echt heel naar.. Nogmaals beterschap
DJ Randall, jeej voor de stickerHelemaal goed!
BJ, oei, dat klinkt inderdaad wel heftig, pas alsjeblieft op, niet omvallen hoor! Ben benieuwd wat je bloeddruk dan gaat doen morgen..
Davinia.... Ondanks dat je vaak wel weet dat er vroeg of laat weer een slechte dag aan zal komen doet die écht slechte dag altijd nogal zeer he? Zéker als je weer niet met je kleintje kunt doen wat je zou willen, dikke bah
Hoop dat het morgen beter gaat..
Luna, jeumig, ik had toch echt wel op een-berichtje gehoopt zo onderhand.. Hang in there en ik doe voor je duimen hoor!
Wupwup, ook weer goedgekeurd, altijd weer mooi
Ow, en ik slik ook multivitaminen voor zwangeren en daar zit dus ook foliumzuur inNouja, met mijn termijn maakt het allemaal tóch niet meer zo veel uit, waarschijnlijk is het eventuele kwaad dan toch al geschied. En we zien het wel hoor, pfff.. Je mag op het moment toch al niks meer, dan kan dit er ook nog wel bij
overtollig foliumzuur wordt deels uitgescheiden via de galwegen (opslag vindt plaats in de lever) dus ontlasting en deels via de urine. maar dit gaat wel heul erg offtopic zoquote:Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef simmu het volgende:
[..]
een ietsje. foliumzuur wordt maar beperkt opgenomen door je lichaam. de rest plas je gewoon uit. maar wat davinia verder zei is gewoon correct: een stijging van 30% op een kans van 10% is idd niet zo heel veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:02 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, zojuist de kledingkast van onze smurf weer uitgebreid... Nu moet ik echt ophouden... of het kind straks elke 3 uur andere kleren aan doen.
oehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* freecell gaat online shoppen
En elke drie uur schone kleren? Spugen, spuitpoep.... mwa, 3x per dag red je wel denk ik![]()
Wat een verschrikkelijk nieuws. Terechte tranen! Heel veel sterkte hoor!quote:Op woensdag 4 november 2009 18:08 schreef mama_papa het volgende:
Moet het gewoon even kwijt hoor
Broer zijn meisje heeft nu voor de 2de keer een miskraam, ze was nu 6 weken zwanger![]()
Moet evenhoor
Hmm, zojuist de kledingkast van onze smurf weer uitgebreid... Nu moet ik echt ophouden... of het kind straks elke 3 uur andere kleren aan doen.
Dank je voor de tip, heb er voor mijn zoon een badjas besteld voor 5 euro en van die soksloffen voor 2.10 euro per paar (heb gelijk 4 paar besteld van 2 maten 2 paar, eentje voor de creche en eentje thuis). Zat er vanmiddag nog naar te kijken bij de rainbowbabies en daar kosten ze 15 euro per paar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He jakkes wat sneu. Kan me voor stellen dat je dan even moet huilen, helemaal ook omdat je zelf zwanger bent en je hun ook een kindje gunt.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:08 schreef mama_papa het volgende:
Moet het gewoon even kwijt hoor
Broer zijn meisje heeft nu voor de 2de keer een miskraam, ze was nu 6 weken zwanger![]()
Moet evenhoor
Woohoo, heerlijk hoor!quote:
quote:Op woensdag 4 november 2009 19:39 schreef Aoraki het volgende:voor de goedgekeurden en voor Groofkens voor je verlof.
Ik ben net weer terug van de Gyn. Mijn bloeddruk is weer binnen de perken, dankzij de bloeddrukverlagers, dus dat is goed nieuws. CTG van de kleine kreeg een 10 van de Gyn. Dus dat is ook allemaal prima.
We hebben het nog over een draaipoging gehad om de kleine uit de stuit te krijgen, maar de gyn vond dat daar bij mij teveel risico aan zat en te weinig slagingskans. Teveel risico ivm met mijn bloeddruk en de hoeveelheid vruchtwater (genoeg, maar niet mega veel), en te weinig slagingskans vanwege placenta aan de voorkant en strakke baarmoeder etc. Oftewel we gaan het niet proberen.
We hebben het over de bevalling gehad, stuitbevalling vs. keizersnede. Ik had er al veel over gelezen en ik zag een stuitbevalling dus niet zitten. Ik had een heel betoog, maar de gyn was het direct met me eens. Ze vond dat je voor een volle 100% achter een stuitbevalling moest staan, omdat anders de kans van slagen erg klein is. Dus ik krijg nu een keizersnede. In week 39 wordt ie gepland, volgende week een gesprek met de anesthesist en dan krijgen we de datum wanneer we ons ventje krijgen! Een baby op afspraak, beetje gek, maar ook wel een geruststellende gedachte, eigenlijk...
Daarnaast dacht de Gyn dat als ik de 39 weken uit zou dragen, dat hij bij de geboorte 2900-3000 gr zou wegen en dat is ook eenwaard aangezien we daar een paar weken geleden nog zoveel zorgen over hadden.
Kortom, ondanks heel het medische circus om deze zwangerschap heen, ben ik nu helemaal blij! Het is misschien niet zoals gepland, maar het is zoals het is. Ik ben gewoon weer gelukkig!
Dank je wel, thanks, gracias! Heb 9 (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) dingen besteld, dankzij jou! Al is de site wel heel errug traag nu....
Groofsken:Geniet er van!
Aoraki, dat moet een gekke gedachte zijn, om te weten wanneer je kindje komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |