abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 08:40:24 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74374658
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
komt vast wel goed met dat aankomen Asy.. ik ben ook al flink zwaarder hoor... (vast meer dan jij hahaaa). En het leuke is, dat er nu mensen vinde dat ik er beter uitzie dan ervoor..

ik zit nu op +12
Ik ken je natuurlijk verder helemaal niet maar ik vind in elk geval dat je er nu prima uitziet. Ben ook echt een beetje 'jaloers' op je mooie lijntje en mooie bolletje
mag ik strakjes na de bevalling een beetje discipline van je lenen?

Incantrix, ik hoop ook dat ik die kilo's weer snel kwijt ben. Maar ik moet nu toch echt gaan opletten...

[ Bericht 29% gewijzigd door Asyniur op 04-11-2009 08:50:16 ]
  woensdag 4 november 2009 @ 08:46:57 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74374757
Tan, fijn dat je bij de vroedvrouw mag blijven!
Hopelijk is het suikerverhaal hetzelfde als de 'reuzenbaby'

Dragen lijkt mij ook reuzenfijn
Heb niet voor niks al 4 draagdoeken
pi_74374797
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:46 schreef Asyniur het volgende:
Heb niet voor niks al 4 draagdoeken
Hoe weet je dan dat die fijn zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 november 2009 @ 09:05:50 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74375071
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat die fijn zijn?
Ik heb 'vroeger' met mijn jongere zusjes gelopen in een babybjorn. Op zich is dat best fijn, alleen hou je dat niet lang vol.
En het is gewoon een gevoel wat ik erbij heb...
  woensdag 4 november 2009 @ 09:07:27 #105
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74375098
voor de mijlpaal van 40 weken van Claudia
voor alle goedgekeurde dames!
voor de dames die dit nodig hebben

Gisteren weer naar eindhoven geweest voor de gratis echo Wat word mn meisje groot zeg Hoewel ik nu 25 weken en 3 dagen ben hebben ze gisteren het hoofdje gemeten van 23 weken en 1 dag, ze heeft dus een iets kleiner hoofdje. Maakt niks uit gelukkig
Verder was ze natuurlijk weer erg druk en was ze weer een goede oefening voor de studenten

Heb 6 foto's mee gekregen! Plaats even de leukste

Nu al met dr vingertje omhoog!

Voorkant van dr gezichtje

En van de zijkant

Ik ga even wat eten en me dan alvast voorbereiden op de verloskundig 10:30 een afspraak, ben benieuwd!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_74375131
Even een dom vraagje, maar ik hoor vaak van mensen zeggen dat ze moeite hebben met het slapen tijdens de zwangerschap. Gaat het dan voornamelijk over het vaak opstaan 's nachts om naar het toilet te gaan of is het nog iets anders? Ik heb namelijk al een paar dagen last van pijn aan mijn botten (kan dat? ) waardoor ik niet meer zo lang op mijn zij kan liggen (ik slaap normaalgezien altijd op mijn zij). Is dat een standaardkwaaltje of zou het toch aan de staat van de matras liggen? Ik heb namelijk niet echt de indruk dat mijn buik al in de weg ligt ofzo...

mama_papa: wat een mooie echo's! Zo heb ik ze echt nog niet gekregen. Tijdens de laatste echo (20-weken echo) heb ik maar twee foto's meegekregen en van één van de twee heb ik echt geen flauw idee wat er nu precies op staat (foto twee zijn zijn benen... )
pi_74375180
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb 'vroeger' met mijn jongere zusjes gelopen in een babybjorn. Op zich is dat best fijn, alleen hou je dat niet lang vol.
En het is gewoon een gevoel wat ik erbij heb...
Oh, ik kan me wel voorstellen dat je denk dat je een draagdoek fijn vindt, maar hoe zoek je die doeken uit? Ik weet zelf namelijk niet waar te beginnen, dus daar ben ik nieuwsgierig naar. Het komt op mij over alsof je al best veel over draagdoeken moet weten voor je een goede keuze kunt maken.

In mijn geval zou het betekenen dat ik in het wilde weg doeken aan moet gaan schaffen waarvan ik een deel later verkoop omdat ik ernaast bleek te zitten. Ik vind dat een nogal merkwaardige strategie. Dat wil zeggen, ik zou dat met andere producten nooit doen. 'Ik koop gewoon een paar verschillende mp3-spelers en ik zie wel welke bevalt,' zeg maar. Ik wil gewoon naar een winkel kunnen.

Het is natuurlijk altijd de vraag of je kindje het ook fijn gaat vinden om meegedragen te worden, maar dat geldt evenzeer voor bijvoorbeeld een box en die heb ik ook gewoon gekocht.
pi_74375219
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:20 schreef freecell het volgende:
Claudia, 40 weken

En ik herken helemaal wat je zegt over de draagdoekenscène
Zelf vond ik in het begin mijn rekbare doek (tricotslen) heel fijn. Makkelijk knopen, lekker rekbaar voor een klein baby'tje en wat algemener, ze hebben hem gewoon bij babyzaken
Pas later ben ik gaan kijken naar geweven doeken, ik heb een paar en een paar gehad, waaronder ee ringsling, maar die vond ik nu juist niet handig
wat zij zegt

ik had er eentje van draagdoek.nl, daar heb ik selene van begin af vaak in gehad. ik heb selene nu nog steeds vaak in een mei tai trouwens. binnenkort komt er een nieuwe
ik ben in het begin veel naar meets gegaan, dan kan je makkelijk dingen proberen of gewoon lekker rustig rondkijken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74375280
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:09 schreef leonieke het volgende:
Even een dom vraagje, maar ik hoor vaak van mensen zeggen dat ze moeite hebben met het slapen tijdens de zwangerschap. Gaat het dan voornamelijk over het vaak opstaan 's nachts om naar het toilet te gaan of is het nog iets anders?
Als ik voor mezelf mag spreken:

* maagzuur
* misselijkheid/braken
* stijve/versteende handen
* eruit moeten i.v.m. volle blaas
* wakker gemaakt worden omdat je snurkt
* moeilijk om kunnen draaien omdat je op een gegeven moment je buikspieren niet meer kunt gebruiken zoals je gewend bent
* rugpijn (dat zijn de enige botklachten die ik heb, laag onderin mijn rug)

Over buikspieren gesproken: ik doe erg mijn best om mijn rechte buikspieren zoveel mogelijk te ontlasten. Ik wil graag doen wat ik kan om diastase te voorkomen.
pi_74375341
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:07 schreef mama_papa het volgende:
En van de zijkant
[ afbeelding ]
Aww.

Mijn spruit had zo rond de 20 weken een relatief groot hoofd terwijl het nu een relatief klein hoofd is. Dat kan dus nog alle kanten opgaan.
pi_74375474
MP, wat een super mooie echo-foto's! Die van opij zijn ook echt duidelijk joh, te gek!

Leo, ik lig nu ook op mijn zij en wordt elk uur zo'n beetje wakker om te draaien omdat het anders echt pijn gaat doen. Da's wel irritant, maar het begint langzaam te wennen.
  woensdag 4 november 2009 @ 09:48:06 #112
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74376005
Goedemorgen! Hoe is het hier?

Claudia 40 weken, waaauuw! Dat is een hele spannende!

Tan, fijn dat je bij de VK kunt blijven en dat de baby uiteindelijk geen reuzenkind is zeg maar. Lijkt me toch wel fijn

MP, die foto's, hoe líef! Ik vind ze geweldig, die met dat vingertje ook!

Leonieke, bij mij begint het vaak met iets waardoor ik wakker wordt (plassen, maagzuur, whatever) en dan kan ik niet meer in slaap komen, heel irritant.

Vinden jullie die reclame van dat zielige berenbeest naast het reactieveld ook zo irritant? Bluh, word er helemaal naar van

voor de rest..

En wat de aanschaf van een draagdoek betreft had ik dus hetzelfde als jullie, ik kon er écht geen wijs uit en nergens is een fysieke winkel te vinden. Toen heb ik iets gedaan dat eigenlijk helemaal niet mijn stijl is: ik had het er toevallig over met een bekende en zij riep meteen over een bepaalde draagdoek waar haar zus erg enthousiast over is. Ze stuurde me een linkje door van het betreffende merk en de site was mooi en duidelijk, op de plaatjes was duidelijk op welke manieren deze geknoopt kon worden en dat zag er goed uit, de prijs was netjes en ze had me gezegd dat ze 'm zo voor me mee kon nemen uit Spanje alwaar wél een winkel te vinden is en waar haar zus dus woont. Ik ben dus blind gevaren op de ervaring van een bekende (zij zelf gebruikt 'm ook voor haar nichtje als ze in Spanje is bij haar zus), ik weet sowieso niets van draagdoeken dus ik heb voor deze keer mijn kritisch oog maar even gesloten en er eentje genomen op advies van iemand die ik vertrouw. Mocht het een miskoop zijn, dan zie ik dat dan wel weer, da's dan eigen schuld, dikke bult

En dan ga ik nu de walvis doen, dahag!
3!
  woensdag 4 november 2009 @ 09:50:19 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74376051
@ Claudia; jeujjjj 40 weken!!! @ Claudias beebje; kom nu maar lekker buiten spelen!!

@MP: wat een mooooooie echoplaatjes weer!

@Leonieke: het slechte slapen heeft bij mij voor mijn gevoel niet zoveel met lichamelijke klachten te maken... Ik ben gewoon heel snel wakker de laatste tijd en slaap erg onrustig en moet ook vaak plassen... verder draai ik eigenlijk nog wel vrij makkelijk en heb ik nog genoeg houdingen waarin ik lekker lig... maar het lukt gewoon niet zo goed meer....

@Asy; die groeispurt tussen 20 en 30 weken heb ik ook gehad, ik was met mijn 24 weken controle ook ineens 5 (!!!) kg zwaarder dan bij 20 weken... echt ongelofelijk en die keer erna weer 2,5 kg....en de laatste keer, gelukkig iets minder; 1,5 kg...
inmiddels zit ik dus ook op ongeveer + 12,5 kg .....vind het best veel, maja allemaal in het belang van ons kindje en de VK is erg tevreden over mijn buik en gewicht, dus ik probeer me er niet meer te druk over te maken....

Ik had gisteravond alweer vlekker/ sterretjes in mijn gezichtsveld, vorige week vrijdag ook enorm migraine gehad, maar denk dat nu wel duidelijk is, dat mijn lichaam niet zo blij is met een hogere bloeddruk en vermoed dat die sterretjes van gisteren dus ook wel aantonen dat mijn bloeddruk te hoog is... erg vervelend en lastig... ben heel benieuwd of mijn bloeddruk morgen wat gezakt is bij de VK....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74376359
Mooie echo

Hmm BJ, sterretjes zijn niet de bedoeling, dan zou ik nu wel ff de verloskundige bellen hoor
  woensdag 4 november 2009 @ 10:11:46 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74376572
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, ik kan me wel voorstellen dat je denk dat je een draagdoek fijn vindt, maar hoe zoek je die doeken uit? Ik weet zelf namelijk niet waar te beginnen, dus daar ben ik nieuwsgierig naar. Het komt op mij over alsof je al best veel over draagdoeken moet weten voor je een goede keuze kunt maken.

In mijn geval zou het betekenen dat ik in het wilde weg doeken aan moet gaan schaffen waarvan ik een deel later verkoop omdat ik ernaast bleek te zitten. Ik vind dat een nogal merkwaardige strategie. Dat wil zeggen, ik zou dat met andere producten nooit doen. 'Ik koop gewoon een paar verschillende mp3-spelers en ik zie wel welke bevalt,' zeg maar. Ik wil gewoon naar een winkel kunnen.

Het is natuurlijk altijd de vraag of je kindje het ook fijn gaat vinden om meegedragen te worden, maar dat geldt evenzeer voor bijvoorbeeld een box en die heb ik ook gewoon gekocht.
Kijk eens in het draagdoekentopic en vraag daar eens rond. Misschien mag je wel van iemand een draagdoek lenen.
En je kan beginnen met een goede alrounder... Kun je altijd nog verder kijken...
voordeel van de draagdoeken is dat de meeste 2ehands niet veel goedkoper zijn dan een nieuwe, terwijl dat bij mp3 spelers wel het geval is
  woensdag 4 november 2009 @ 10:12:48 #116
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74376601
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:02 schreef freecell het volgende:
Mooie echo

Hmm BJ, sterretjes zijn niet de bedoeling, dan zou ik nu wel ff de verloskundige bellen hoor
ik heb dat maandag ook aangegeven, dus is niet nieuw, ze weet ervan....
en ik moet morgenochtend langs... dus denk dat ik wel tot morgen kan wachten.
(en mijn kindje is nog lekker bewegelijk, dus dat is het belangrijkste).
  woensdag 4 november 2009 @ 10:14:12 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74376638
BJ, jij bent wel even een paar weken verder dan ik ben...

M_P, mooie plaatjes weer hoor!

Leonie, ik moet er 's nachts uit om te plassen. Door het slapen ben ik dan een beetje stijf waardoor ik moeilijk loop ivm mijn bekken/ischias. En het duurt dan even voordat ik weer een lekkere houding heb gevonden om in te slapen...
Van welke botten heb je pijn?

Claudia, in welke regio woon je?

[ Bericht 45% gewijzigd door Asyniur op 04-11-2009 10:21:20 ]
  woensdag 4 november 2009 @ 10:17:23 #118
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74376718
Morgend en meld het valt hier steeds maar stil... en ze blijven tussen de 15 minuten komen als ik ze heb dan... we hebben ons nu maar op vrijdag vastgepint... intussen ben ik laatste wasje aan het doen... en het huis aan het inspecteren of er nog iets moet gedaan worden... want wachten duurt toch lang

Las dat een paar dames gisteren weer stickertje hebben gekregen...

Guess normaal doet gyn een inwendige echo.. alé dat was hier toch... veel succes alvast vandaag...

even verder lezen...
pi_74376744
ik wil trouwens best draagdoekdemonstreren hoor, maar we wonen nogal in verweggistan in de rimboe (drenthe.....)
er is binnenkort toch ook een oostelijke draagdoekmeet?

BJ, pas idd op hoor, het kan zomaar in een uurtje of wat heel veel erger worden!
  woensdag 4 november 2009 @ 10:21:07 #120
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74376824
claudia 40 weken... maakt je baby nog geen aanstalten om te komen piepen... want ze wachten hier allemaal op vers babynieuws
  woensdag 4 november 2009 @ 10:21:48 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74376844
Luna, het schiet bij jou ook niet echt op hè?
pi_74376913
Claudia, 40 weken Hup nu meteen gaan baren dan
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 4 november 2009 @ 10:25:09 #123
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74376954
Geduld hebben... dat moeten we we nemen er de paar daagjes extra er nu maar bij... maar toen het 1november werd was ik wel beetje teleurgesteld... want je kijkt 9 maanden uit naar oktober... en dan zit je opeens met baby in buik al in november... maar ja... buikehuisje is veel te goed denk ik
pi_74377111
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:14 schreef Asyniur het volgende:
Claudia, in welke regio woon je?
Ik woon in Amsterdam. Daar was pas toevalling een meeting, maar toen voelde ik me te zwanger om m'n gezicht te laten zien.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef lunastar het volgende:
claudia 40 weken... maakt je baby nog geen aanstalten om te komen piepen... want ze wachten hier allemaal op vers babynieuws
Hij is ongelooflijk beweeglijk, dus ik vermoed dat hij nog wel een tijdje blijft zitten. En het zegt waarschijnlijk niets, maar hij heeft zo vaak de hik dat hij ongetwijfeld ook nog voldoende vruchtwater heeft en geen enkele reden ervaart om Het Paradijs te verlaten.

Jij bent eerst aan de beurt, en ik zie WupWup nog wel voorpiepen. Daarna kom ik me melden.

-Edit- En ik kan me zo goed voorstellen dat je het zat bent! Wat wordt je geduld op de proef gesteld. Gelukkig duurt het nu echt echt écht niet lang meer!
pi_74377203
als mensen bereid zijn de verzendkosten heen/terug te betalen wil ik ook wel mijn rekbare doek opsturen hoor (met handleiding) kan je iig goedkoper proberen. (ja, ik ben een groot draagdoekfan.......)
  woensdag 4 november 2009 @ 10:43:09 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74377554
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik woon in Amsterdam. Daar was pas toevalling een meeting, maar toen voelde ik me te zwanger om m'n gezicht te laten zien.
[..]
Gewoon even naar draagdoekentopic. Er zitten zat dragende mama's in je regio die iets kunnen uitleggen en waar je kunt voelen aan doeken (en als je heel braaf bent, wil misschien iemand nog wel eentje uitlenen)
Ik zeg: doen!
pi_74377637
Ach, simmu, dat vind ik een heel lief aanbod! Het is voor mij denk ik het beste om even de komst van de spruit af te wachten en naar een meeting te gaan. Daar moet t.z.t. toch animo voor zijn gezien de grote hoeveelheid november- en decembermama's!
pi_74377864
Voor Lunastar... vrijdag is nog 2 nachtjes slapen... het schiet toch al wel een beetje op, maar kan me de teleurstelling best voorstellen hoor.
pi_74378056
Luna balen meid dat het niet wil door zetten. Maar voor je het weet is het vrijdag. Nog even vol houden. Wachten duurt idd lang.

Claudia, 40 weken !! En ook leuk nog een A'damse.

Volgens mij heeft de geboortewinkel in Amsterdam wel een aantal draagdoeken als ik me niet vergis.

BJ, sterretjes zien is niet zo goed hoor. Misschien kan de verloskundige even langs rijden bij je om je bloeddruk te controleren.

Mama_papa mooie echo's. Dat zij aan zicht

Tan, gelukkig mag je weer terug naar de verloskundige maar balen dat je nu wel weer tig onderzoeken hebt moeten ondergaan en nu nog een suikerprik dagje. Hopelijk valt het allemaal reuze mee.

Mijn man is nu antibiotica halen voor mij. Ik heb een verhoogde temperatuur, knallende koppijn, keelpijn, warm en dan weer koud, snotter en hoest me het apelazerus en toch maar even de dokter gebeld net. Mijn kinderen hebben mij flink aangestoken maar helaas is dat alles niet echt prettig als je al astma hebt. Heb het gevoel als of er een olifant op mijn borstkast zit.

[ Bericht 45% gewijzigd door Faja-Lobi op 04-11-2009 11:06:45 ]
pi_74378071
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, simmu, dat vind ik een heel lief aanbod! Het is voor mij denk ik het beste om even de komst van de spruit af te wachten en naar een meeting te gaan. Daar moet t.z.t. toch animo voor zijn gezien de grote hoeveelheid november- en decembermama's!
meeten is altijd gewoon leuk

dragen ook, vraag maar aan selene
pi_74378316
Lunastar, jouw geduld wordt wel op de proef gesteld. hang in there

Leonieke, slecht slapen is voor mij:

maagzuur
en geen goede houding kunnen vinden

Ik ben een buikslaper en op mijn zij slapen vind ik gewoon niet lekker dus ik ga van linkerzij naar rechterzij en weer terug de hele nacht door (beiden liggen niet zo lekker).
En het voedingkussen tussen mijn benen sleep ik dus ook heen en weer mee

Ik hoef er niet vaak uit om te plassen en heb verder geen pijnklachten.

oh, en mijn echtgenoot snurkt helaas en ookal is het niet heel hard het stoort me vreselijk dus ik draag ook vaak oordopjes maar dat werkt niet altijd
pi_74378425
Faja, je klinkt goed ziek zeg.
Beterschap hoor!
  woensdag 4 november 2009 @ 11:09:42 #133
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74378449
kom net terug van de vk en we hebben weer een sticker hoor
bloeddruk was 100/50, baarmoeder ligt goed, hartje doet het ook goed
nu in 4 weken tijd 2 kg aangekomen in totaal nu dus 5 kg
moet nu elke 3 weken terug komen

ga nu even met de benen omhoog op de bank Bedankt voor de lieve reacties op de echofoto's

nu is het wachten tot de volgende bevalt, het word weer spannend denk ik zo
pi_74378608
Lily zo voel ik me ook. Ik voel me overreden door een goederentrein maar het was te verwachten na ruim 2 weken zieke kindjes verzorgen. Eens ben je aan de beurt. En dat is bij mij altijd wanneer de kinderen aan de betere hand zijn.

Ik slaap ook normaliter op mijn buik en nu dus vaak op mijn rug omdat het draaien van de ene naar de andere zij een crime is met zo een voedingskussen. Ik vecht daar echt mee in bed.
pi_74378729
Op mijn rug zou ik ook nog wel prettig vinden (want na buik verkies ik rug) maar dat gaat nu niet.
Ik krijg dan geen lucht...

ziek maar goed uit (voor zover dat mogelijk is met 2 kinderen erbij dan)
pi_74378772
Faja, dat klinkt echt niet lekker zeg! Veel beterschap.

Ik moet het denk ik afkloppen, maar ik heb heel weinig slaapproblemen. Ben morgen 36 weken en ik heb ergens tussen de periode van 20 en 30 weken wel moeilijker kunnen slapen. Maar nu is het eigenlijk geen probleem. Ik moet wel vaak naar de wc, maar daarna slaap ik eigenlijk direct weer. De enige reden waarom ik 's nachts wakker lig is door mijn eigen gepieker over de groei van de kleine en mijn bloeddruk...

MP, mooie echo foto's en fijn dat je weer een sticker hebt.

BJ, oei sterretjes en hoofdpijn, dat klinkt niet goed... Hopelijk valt de meting morgen mee...

Ik moet vanmiddag weer voor CTG + bloeddruk meting gevolgd door gesprek met de gyn, over mijn bloeddruk en waarschijnlijk over de bevalling omdat meneer nog steeds in een stuit ligt... Ik hoop dat mijn bloeddruk nu onder controle is, want ik wil niet opgenomen worden... Afgelopen maandag voor het laatste bij de vk geweest om te vertellen dat ik medisch geworden ben... Echt heel jammer, maar gelukkig zijn de gynaecologen bij ons in het ziekenhuis echt super aardig, net als de vk's en de verpleegkundigen, dus dat maakt het wel minder erg...
  woensdag 4 november 2009 @ 11:21:48 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74378905
Mag ik heel even spuien?
Ik ben dat bekken toch zo grondig, spuugzat!

3 dagen gaat het goed! dan een dagje wat minder, en dan weer een paar dagen goed. Dus ik heb goede hoop dat eea aan het stabiliseren is, durf zelfs te posten dat ik niets zeg, omdat het anders veel erger wordt morgen, en welja!
Alles prikt en steekt me weer! zelfs weer in mijn enkel, die zenuwpijn die eigenlijk weg was... niet dus!
mijn heupen, mijn bekken, mijn bovenbenen, alles staat weer in brand, ik ben het zo ontzettend zat! jaja, je ebnt er nu bijna, he? ja, maar iedere keer die terugslag is nog veel erger dan continue hetzelfde hebben. hier kan je toch niet van opaan? en uiteraard is de slechte dag weer op woensdag als ik eli thuis heb. PR is zelfs thuis om me te helpen, krijgt zorgverlof en zo, maar ik heb weer zo'n last dat ik eigenlijk opgerold in een balletje op de bank wil ligen en verder niks doen... laat dat nou net niet kunnen op woensdag...

en vanochtend babyzwemmen was weer stom. schoonvader was mee en die snapt het gewoon niet. ik steeds weer proberen instrucites te geven vanaf de kant, niet te dichtbij, want dan wil eli weer bij mij zijn, maar hij doet alles net verkeerd, en ik kreeg op een gegeven moment echt zo'n blik van eli, terwijl hij het normaal geweldig vindt. vorige week met PR was één groot feest...

ik ga zo verder bijlezen, sorry!

Oh, Vlindur is vandaag 32 weken!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74378928
Wat spannend allemaal Aoraki. Ben benieuwd.

En wat heerlijk dat de artsen zo aardig zijn (ik maak me dus echt al druk over mijn tweede afspraak volgende week met de gyn omdat hij zo bot was).
Ik heb maandag ook een laatste keer bij de vk (jammer).

Davinia
pi_74379085
Ja, ik las al eerder dat die van jouw zo ontzettend bot zijn, Lily... Dat is echt niet fijn. Misschien scheelt het dat bij ons 2 van de 4 gyns vrouwen zijn en ik heb alleen die gehad...
Ik ben alleen nog wel een beetje zenuwachtig voor het gesprek over de bevalling omdat vorige keer de gyn eigenlijk aanstuurde op een natuurlijke stuitbevalling, maar hoe meer ik er over lees, hoe minder ik daar voor voel. Hopelijk kan ik dat goed duidelijk maken, en 'dwingen' ze me niet iets op wat ik eigenlijk niet wil
pi_74379902
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:27 schreef Aoraki het volgende:
Ja, ik las al eerder dat die van jouw zo ontzettend bot zijn, Lily... Dat is echt niet fijn. Misschien scheelt het dat bij ons 2 van de 4 gyns vrouwen zijn en ik heb alleen die gehad...
Ik ben alleen nog wel een beetje zenuwachtig voor het gesprek over de bevalling omdat vorige keer de gyn eigenlijk aanstuurde op een natuurlijke stuitbevalling, maar hoe meer ik er over lees, hoe minder ik daar voor voel. Hopelijk kan ik dat goed duidelijk maken, en 'dwingen' ze me niet iets op wat ik eigenlijk niet wil
niemand kan je daartoe dwingen. desnoods eis je een andere arts en daarmee klaar! natuurlijk weet een arts het meest over het medisch verhaal, maar het is jouw lijf en jouw keuze en daarmee basta!

en een knuffel voor de dames die zo afzien. blech.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:50:17 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74379943
Zo, nu wel bijgelezen

Claudia, en anderen die twijfelen over een doek, ik zou bijna zeggen, stel je vraag in het draagdoekentopic en dan krijg je vast prima tips en links en merken en zo. En anders kan je mss een doek lenen van iemand? En wat sowieso een veilige is, kies een van de grote merken, die raak je zo weer kwijt als het niks blijkt te zijn voor jullie En wat het ook is, als je bij een groot, bekend merk begint, weet je dat een goede kwaliteit koopt. Als dat bevalt kan je gaan fine-tunen en meer de details in welke weving jij het prettigst vindt. Maar in het begin is het belangrijkste criterium kleur (als je eenmaal gekozen hebt voor rekbaar vs. Geweven)
Oh, ik lees dat je in Amsterdam woont, dan woon ik nog best in de buurt. Ik heb alleen geweven doeken, maar die kan je wel even komen voelen als je wil? (en nog de deur uit wil, overtijd en zo)

Tan, fijn dat je bij de vlos mag blijven!

Mp, mooie echo! En gefeliciteerd met je sticker!

Leo, ik word meestal wakker als me omdraai in mijn slaap, want dat geeft altijd steken in mijn maar als ik weer lig, maf ik weer verder voor maagzuur heb ik een hele stellage van kussens gebouwd, waardoor ik op een ware skischans lig met mijn bovenlijf. Wil ik ook nog wel eens vanaf glijden, maar wederom terugklauteren en we maffen weer!

BJ, wat irritant als je ook nog migraine krijgt van je bloeddruk!

Faja, balen dat je aan de AB moet! Hopelijk gaat het snel weer beter!
pi_74381067
Aoraki, het is jouw lichaam, jouw kind en dus ook jouw bevalling. Als jij niet wilt dat het een stuitbevalling wordt dan sta je daar als patient sterk in. Niemand kan je daar toe dwingen. Mijn gyneacoloog wou mij een maand of 6 na de 2e bevalling onder plaatselijke verdoving curreteren omdat er nog een stukje was achter gebleven in mijn baarmoeder. Het zou wel mee vallen en ik voelde misschien alleen een soort van menstruatie kramp etc. Ik heb voet bij stuk gehouden dat ze me maar plat moest spuiten. En dat is ook gebeurd. Ze mogen best een voorkeur hebben maar jij beslist wat er met je lichaam gebeurd.

Davinia, balen dat het weer zo erg is met je bekkenklachten. Ik moet zeggen dat ik sinds ik bij de kraker ben geweest het een stuk minder pijn doet (minder vaak dan) dan eerst. Hij heeft het redelijk recht gekregen en het scheelt een hoop. Gisteren had ik dan wel flink pijn weer toen het met een niesbui er in schoot. Misschien heeft je verloskundige nog adviezen?

Lily je kan ook een andere gyneacoloog vragen hoor. Ik had een russische man als gyn die vreselijk bot was en waar ik gewoon bang van was. Toen hij een keertje niet kon kreeg ik een andere vrouwelijke arts en ik heb haar gevraagd mij over te nemen als patient. Erg fijn dat het kon. Als je trouwens een kussen extra onder je hoofd legt krijg je dan wel lucht met op je rug slapen? Ik heb 2 kussens en heel soms met maagzuur een 3e. Dan zit ik meer dan ik lig maar scheelt wel.
pi_74381090
Voor Faja's trein en olifant... niet lief dat jij nu ook nog ziek moet worden.
Voor Davinia en het bekken... Jojo-en is nooit leuk.
Aoraki, ik ga voor je duimen morgen dat je in elk geval een goed gesprek hebt waar je je ook beter door kan voelen. En natuurlijk dat alles goed gaat met de kleine.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:31:42 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_74381268
Ongelooflijk dat ik gisteren uitgerekend was en mijn mannetje alweer ruim 2 weken oud is

Dames, zet hem op hoor! Verse baby's zijn zeer welkom!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74381458
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:31 schreef Troel het volgende:
Ongelooflijk dat ik gisteren uitgerekend was en mijn mannetje alweer ruim 2 weken oud is

Dat is wel een gek idee ja! Heeft ie het lieveheersbeestpakje al aangehad?

Faja, veel beterschap! Vervelend om je zo belabberd te voelen. (psst de envelop is naar je onderweg gegaan net hoor!)

Aoraki, wat spannend! Dus misschien krijg je al wel een datum te horen v een keizersnede? Of willen ze alsnog gaan proberen te draaien?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 4 november 2009 @ 12:41:03 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_74381559
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:37 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat is wel een gek idee ja! Heeft ie het lieveheersbeestpakje al aangehad?

Faja, veel beterschap! Vervelend om je zo belabberd te voelen. (psst de envelop is naar je onderweg gegaan net hoor!)

Aoraki, wat spannend! Dus misschien krijg je al wel een datum te horen v een keizersnede? Of willen ze alsnog gaan proberen te draaien?
Nee, dat duurt nog wel 10 cm
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74381795
Faja: heel veel beterschap
Davinia: dat is echt balen!

Hier weer een sticker op mijn voorhoofd zitten vandaag. Alles goed bij vk, wel lage bloeddruk (90/55). Verder moet ik even in de gaten houden of mijn buik geen pijn gaat doen, door de spanning die ik aangaf te voelen. En ik zag wat witjes...Verder goed dat ik me beter voel me minder werken en dat ik meer kan rusten.

Vraagje, zo'n voedingskussen, hoe gebruiken jullie dat? Ik heb het idee dat mijn bed vol ligt en ik kan geen enkele manier vinden om lekker tegen dat ding aan te kruipen. Hij lijkt zo groot!
  woensdag 4 november 2009 @ 12:49:36 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_74381841
Hier ligt het voedingskussen onder mijn bed. Tenminste, ik geloof dat het daar ligt, weet het niet eens zeker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 november 2009 @ 12:53:37 #149
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74381999
DjRandall gefeliciteerd met je sticker

Ik doe mijn voedingskussen tussen mijn knieën (als hij helemaal uitgeklapt is) zodat het onderste gedeelte bij mijn voeten ligt en het bovenste gedeelte bijna bij mn gezicht.
Ik kan echt niet meer zonder slapen! Het slaapt zo lekker
Hoop dat je hier wat aan hebt
  woensdag 4 november 2009 @ 13:20:59 #150
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74382878
@mama_papa, wat een leuke echoplaatjes! Super om te zien

@Faja, dat klinkt niet goed. Hadden jouw kinderen dan de griep (al dan niet met sombrero's ) of heb je gewoon een hele fikse, gemene verkoudheid te pakken? Ik hoop voor je dat de ABkuur snel aanslaat! Sterkte en beterschap (<- met mondkapje voor )

@BJ vervelend die sterretjes zien. Ik heb het zelf alleen na het fietsen en dat trekt snel weer weg gelukkig. Toevallig had ik afgelopen vrijdag ook migraine, of het nu van de hoge bloeddruk kwam weet ik niet maar de VK was wel boos dat ik niet even gebeld had M.a.w. je moet even je VK bellen dus
Gister bij de Gyn was mijn bloeddruk weer goed, van de drie metingen waren er twee netjes en eentje nog nét acceptabel. Het is bij mij dus erg variabel, dat is dus ook de reden dat ik nu weer terug mag naar de VK (dat vroeg Claudia_X toch?)

Heb vanochtend met de VK gebeld vanwege het prikken (moest van de Gyn, dat bellen dus), maar ze vond het niet zo urgent. Dus dat glucose prikken mag ook bij de volgende controle 16 november. Ik krijg tussendoor nog wel een extra echo, en dan wordt mijn bloeddruk ook weer gemeten geloof ik, dus ze houden me wel in de gaten. Ook moet ik echt bellen als ik ook maar de minste symptomen heb.
pi_74382917
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:53 schreef mama_papa het volgende:
DjRandall gefeliciteerd met je sticker

Ik doe mijn voedingskussen tussen mijn knieën (als hij helemaal uitgeklapt is) zodat het onderste gedeelte bij mijn voeten ligt en het bovenste gedeelte bijna bij mn gezicht.
Ik kan echt niet meer zonder slapen! Het slaapt zo lekker
Hoop dat je hier wat aan hebt
Maar ik neem aan dat je buik er niet op past als je op je zij ligt...
pi_74382929
Claudia 40 weken

Tan fijn dat je bij de verloskundige mag blijven! Ik hoop mee op goede bloeduitslagen!

Ik heb al vier draagdoeken in de kast hangen Wel allemaal rekbaar, dus ik móet over een aantal maanden weer op zoek naar nieuwes. Vervelend zeg

Leonieke er zit niks anders op dan die echofoto´s dan maar te posten en ons mee te laten raden naar wat erop staat

Het is verloskundigedag geloof ik: ik ben ook weer goedgekeurd vanochtend Baby is nu weer wel een stukje ingedaald, dus ik hoef niet meer plat als m´n vliezen breken Deze schatte de baby op 6 pond, dus een lekker kleine frummel

Oh en ik piep voorlopig nog niet voor hoor, daar schijn je toch echt eerst buikpijn voor te moeten krijgen en ik wil niet vrijdag, want dan heeft de waarneemster dienst
pi_74383010
DjRandall ik heb dat voedingskussen na een paar keer proberen weer het bed uitgemieterd. Ik kan er niet goed mee omdraaien en dat is toch echt wel nodig als je bekkenklachten hebt...
pi_74383118
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:14 schreef Asyniur het volgende:

Leonie, ik moet er 's nachts uit om te plassen. Door het slapen ben ik dan een beetje stijf waardoor ik moeilijk loop ivm mijn bekken/ischias. En het duurt dan even voordat ik weer een lekkere houding heb gevonden om in te slapen...
Van welke botten heb je pijn?
Mijn heup maar ook de botten in mijn dijen (en daar zit echt nochtans vrij veel vet rond ). Ik vrees gewoon dat onze matras er voor heel veel tussenzit als ik het hier zo lees want overdag heb ik eigenlijk nooit pijn aan mijn botten (ook niet als ik in de zetel lig ofzo).
  woensdag 4 november 2009 @ 13:34:10 #155
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74383380
DjRandall: de kussen laat ik om mijn buik heen liggen of soms leg ik het over mijn buik heen...hmm als ik het zo lees klinkt het zo raar, maar ik weet het niet beter uit te leggen
pi_74383598
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:34 schreef mama_papa het volgende:
DjRandall: de kussen laat ik om mijn buik heen liggen of soms leg ik het over mijn buik heen...hmm als ik het zo lees klinkt het zo raar, maar ik weet het niet beter uit te leggen
Hehe, ik snappem...., maar wat is dan de meerwaarde van het kussen als hij eigenlijk naast je ligt?

[ Bericht 6% gewijzigd door DJRandall op 04-11-2009 13:48:44 ]
pi_74384178
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:20 schreef Tan het volgende:

@Faja, dat klinkt niet goed. Hadden jouw kinderen dan de griep (al dan niet met sombrero's ) of heb je gewoon een hele fikse, gemene verkoudheid te pakken? Ik hoop voor je dat de ABkuur snel aanslaat! Sterkte en beterschap (<- met mondkapje voor )

Ze hadden beide idd de griep maar dan niet de Mexicaanse. Ik ben wel vaker verkouden maar niet zo erg dat het gewoon pijn op de borst doet en ik het extra benauwd heb ervan. Mijn keel is ook opgezet, hoofd doet pijn (vooral bij bukken) dus zal ook wel iets met de holtes gaande zijn.

Al wat bekend van je suiker prik dagje?
  woensdag 4 november 2009 @ 14:00:49 #158
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74384232
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:40 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Hehe, ik snappem...., maar wat is dan de meerwaarde van het kussen als hij eigenlijk naast je ligt?
ik krijg enorm pijn in mn buik als mijn knieën tegen elkaar aan liggen. Met zo'n kussen ertussen ligt het fijner en ik vind het ook een fijn gevoel om een kussen bij/tegen mijn buik te hebben Geen idee waarom
pi_74384677
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:40 schreef DJRandall het volgende:
Het is inderdaad lastig uit te leggen maar voor mij is het een soort houvast omdat ik niet gewend ben om op mijn zij te liggen.
Maar goed; als het ding niks voor je doet dan laat je m toch zeker uit je bed

Faja, met kussens rechtop zittend krijg ik wel lucht maar dan kan ik zeker niet slapen. Als ik maagzuur aanvallen krijg dan zit ik zo maar dan is slapen dus ook uitgesloten.

De antagel (anti maagzuurmiddel) doet trouwens best veel voor me
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
Lily je kan ook een andere gyneacoloog vragen hoor.
ja, nou ja, ik heb hem net 1 keer gezien dus ik wacht nog maar even af

Ik heb wel af wat dingen over hem gehoord van anderen. Hij is inderdaad een rare en bot maar weet wel van wanten schijnt.
Als de andere gynaecologen het niet meer weten wordt hij erbij geroepen zeg maar...

we zien het wel waar het schip strandt

[ Bericht 11% gewijzigd door lily op 04-11-2009 14:20:55 ]
pi_74385951
Das lekker:
quote:
'Lang slikken van foliumzuur leidt tot astma'

Vrouwen die aan het eind van hun zwangerschap foliumzuur innemen, lopen een grotere kans dat hun kind astma krijgt. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek dat wetenschappers van de Universiteit van Adelaide in Australië hebben uitgevoerd.

De bevindingen staan in de nieuwe editie van het wetenschappelijke tijdschrift American Journal of Epidemiology.

De wetenschappers onderzochten ongeveer vijfhonderd kinderen die tussen 1998 en 2005 waren geboren. Wanneer de moeders ook laat in de zwangerschap nog foliumzuur slikten, steeg de kans dat hun kind als kleuter astma zou krijgen met ongeveer 30 procent.

Zwangere vrouwen krijgen in veel westerse landen, waaronder Nederland, het advies om in de maand voor de bevruchting en aan het begin van de zwangerschap foliumzuurtabletten te slikken. Dat moet aangeboren afwijkingen, zoals een open ruggetje, voorkomen. De onderzoekers benadrukken dat ze geen nadelige gevolgen van het vroeg slikken van foliumzuur hebben gevonden.
Wordt een beetje moe van de constante stroom van tegenstrijdige berichten. Eerst de mexicaanse griepprik, nu weer dit. Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen gevoel te volgen, maar zo worden mensen wel heel onzeker gemaakt. Alsof je nooit de goede keuze kan maken.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:56:41 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74386215
antagel roels!! al is het wel heel erg goor! en probeer het zo lang mogelijk uit te stellen...

djrandall, dat bericht liet PR me net ook zien, ja. hoe hij het redeneerde, als je normaal 10% kans hebt om astma te ontwikkelen, wordt dat nu 13%. bij ons komt er verder geen astma voor, dus het zal wel loslopen, toch?
en idd, ect voor iedere scheet ben je tegenwoordig als zwangere een risicogroep! beetje irritant...
  woensdag 4 november 2009 @ 15:09:45 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74386636
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:59 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ze hadden beide idd de griep maar dan niet de Mexicaanse. Ik ben wel vaker verkouden maar niet zo erg dat het gewoon pijn op de borst doet en ik het extra benauwd heb ervan. Mijn keel is ook opgezet, hoofd doet pijn (vooral bij bukken) dus zal ook wel iets met de holtes gaande zijn.

Al wat bekend van je suiker prik dagje?
Ai, wat vervelend, nou beterschap dan maar. Klinkt inderdaad als bijholteontsteking, ben ik zelf ook op geabonneerd

En prikdagje hoeft pas over twee weken De VK achtte het niet op korte termijn noodzakelijk, dus dat scheelt weer.
pi_74387125
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:49 schreef DJRandall het volgende:
Das lekker:
[..]

Wordt een beetje moe van de constante stroom van tegenstrijdige berichten. Eerst de mexicaanse griepprik, nu weer dit. Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen gevoel te volgen, maar zo worden mensen wel heel onzeker gemaakt. Alsof je nooit de goede keuze kan maken.
Maar waarom zou je aan het einde nog foliumzuur slikken als je geen thalassemie of epilepsie o.i.d. hebt? Ik ben dan wel benieuwd naar de inclusiecriteria en methodiek van dit onderzoek. En wat davinia ook zegt: een stijging van een risico hoeft nog niet te betekenen dat het risico hoog is. Ik snap wel wat je bedoelt en volgens mij is dat ook een beetje mode tegenwoordig. Net als dat je van iedere scheet kanker kunt krijgen en dat je daar toch maar vooral ook continu op gewezen moet worden. Met gezond verstand maak je m.i. júist goede keuzes.
pi_74387821
Nou ja, wupwup

Ik slik dus nog steeds mijn zwangerschaps(muli)vitamines.
Daar zit van alles in maar ook foliumzuur...
pi_74387855
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar waarom zou je aan het einde nog foliumzuur slikken als je geen thalassemie of epilepsie o.i.d. hebt? Ik ben dan wel benieuwd naar de inclusiecriteria en methodiek van dit onderzoek. En wat davinia ook zegt: een stijging van een risico hoeft nog niet te betekenen dat het risico hoog is. Ik snap wel wat je bedoelt en volgens mij is dat ook een beetje mode tegenwoordig. Net als dat je van iedere scheet kanker kunt krijgen en dat je daar toch maar vooral ook continu op gewezen moet worden. Met gezond verstand maak je m.i. júist goede keuzes.
Ik slik nog wel de zwangerschapsvitamines van VSM. Deze zijn geschikt voor de gehele zwangerschap en bevat ook foliumzuur. Vandaar dat het bericht mij dus opviel.
Maar het ging mij er dus ook om dat je inderdaad van elke scheet ziek wordt.
En die laat ik nogal wat tegenwoordig....
  woensdag 4 november 2009 @ 15:56:21 #166
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74388252
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:47 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ik slik nog wel de zwangerschapsvitamines van VSM. Deze zijn geschikt voor de gehele zwangerschap en bevat ook foliumzuur. Vandaar dat het bericht mij dus opviel.
Maar het ging mij er dus ook om dat je inderdaad van elke scheet ziek wordt.
En die laat ik nogal wat tegenwoordig....
pi_74388269
Daarom was ik dus ook even benieuwd naar de opzet van dit onderzoek, want het zal om bepaalde hoeveelheden foliumzuur gaan. Maar het zal wel... (of ben ik dan iets te makkelijk hierin?)
  woensdag 4 november 2009 @ 16:19:47 #168
95408 Incantrix
pi_74389132
Uitgewalvist en bezig met babywasje nr. 3 Kreeg daarnet alweer bijna een hartaanval, keek in de machine en ondanks de 4 (!) anti-kleur-doorloop-doekjes die ik erin had gepropt had een wit rompertje dat naast een blauw shirtjes zat ineens blauwe randjes, dus ik meteen de wasmachine stopgezet en kijken.. Was ik even vergeten dat ik ook nog héél zachtblauwe (bijna witte) rompertjes met een wat donkerder blauw randje had Misschien maar niet meer elke 5 minuten gaan kijken of het wel goed gaat en wat anders gaan doen dus, whaha! Alhier dus weer your friendly neighbourhood Incantrix om u te vervelen

Och Faja, dat schiet niet op he? Inderdaad, zulke dingen zijn wel te verwachten als je 2 zieken in da house had, maar toch, klinkt echt heel naar.. Nogmaals beterschap

DJ Randall, jeej voor de sticker Helemaal goed!

BJ, oei, dat klinkt inderdaad wel heftig, pas alsjeblieft op, niet omvallen hoor! Ben benieuwd wat je bloeddruk dan gaat doen morgen..

Davinia.. .. Ondanks dat je vaak wel weet dat er vroeg of laat weer een slechte dag aan zal komen doet die écht slechte dag altijd nogal zeer he? Zéker als je weer niet met je kleintje kunt doen wat je zou willen, dikke bah Hoop dat het morgen beter gaat..

Luna, jeumig, ik had toch echt wel op een -berichtje gehoopt zo onderhand.. Hang in there en ik doe voor je duimen hoor!

Wupwup, ook weer goedgekeurd, altijd weer mooi

Ow, en ik slik ook multivitaminen voor zwangeren en daar zit dus ook foliumzuur in Nouja, met mijn termijn maakt het allemaal tóch niet meer zo veel uit, waarschijnlijk is het eventuele kwaad dan toch al geschied. En we zien het wel hoor, pfff.. Je mag op het moment toch al niks meer, dan kan dit er ook nog wel bij
3!
pi_74389724
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:56 schreef WupWup het volgende:
Daarom was ik dus ook even benieuwd naar de opzet van dit onderzoek, want het zal om bepaalde hoeveelheden foliumzuur gaan. Maar het zal wel... (of ben ik dan iets te makkelijk hierin?)
een ietsje. foliumzuur wordt maar beperkt opgenomen door je lichaam. de rest plas je gewoon uit. maar wat davinia verder zei is gewoon correct: een stijging van 30% op een kans van 10% is idd niet zo heel veel.
pi_74390313
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:19 schreef Incantrix het volgende:
Uitgewalvist en bezig met babywasje nr. 3 Kreeg daarnet alweer bijna een hartaanval, keek in de machine en ondanks de 4 (!) anti-kleur-doorloop-doekjes die ik erin had gepropt had een wit rompertje dat naast een blauw shirtjes zat ineens blauwe randjes, dus ik meteen de wasmachine stopgezet en kijken.. Was ik even vergeten dat ik ook nog héél zachtblauwe (bijna witte) rompertjes met een wat donkerder blauw randje had Misschien maar niet meer elke 5 minuten gaan kijken of het wel goed gaat en wat anders gaan doen dus, whaha! Alhier dus weer your friendly neighbourhood Incantrix om u te vervelen

Och Faja, dat schiet niet op he? Inderdaad, zulke dingen zijn wel te verwachten als je 2 zieken in da house had, maar toch, klinkt echt heel naar.. Nogmaals beterschap

DJ Randall, jeej voor de sticker Helemaal goed!

BJ, oei, dat klinkt inderdaad wel heftig, pas alsjeblieft op, niet omvallen hoor! Ben benieuwd wat je bloeddruk dan gaat doen morgen..

Davinia.. .. Ondanks dat je vaak wel weet dat er vroeg of laat weer een slechte dag aan zal komen doet die écht slechte dag altijd nogal zeer he? Zéker als je weer niet met je kleintje kunt doen wat je zou willen, dikke bah Hoop dat het morgen beter gaat..

Luna, jeumig, ik had toch echt wel op een -berichtje gehoopt zo onderhand.. Hang in there en ik doe voor je duimen hoor!

Wupwup, ook weer goedgekeurd, altijd weer mooi

Ow, en ik slik ook multivitaminen voor zwangeren en daar zit dus ook foliumzuur in Nouja, met mijn termijn maakt het allemaal tóch niet meer zo veel uit, waarschijnlijk is het eventuele kwaad dan toch al geschied. En we zien het wel hoor, pfff.. Je mag op het moment toch al niks meer, dan kan dit er ook nog wel bij
Dat zal je leren om te veel naar lieve babywasjes te kijken... hihi

voor alle goedgekeurden!!!
pi_74390327
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef simmu het volgende:

[..]

een ietsje. foliumzuur wordt maar beperkt opgenomen door je lichaam. de rest plas je gewoon uit. maar wat davinia verder zei is gewoon correct: een stijging van 30% op een kans van 10% is idd niet zo heel veel.
overtollig foliumzuur wordt deels uitgescheiden via de galwegen (opslag vindt plaats in de lever) dus ontlasting en deels via de urine. maar dit gaat wel heul erg offtopic zo
  woensdag 4 november 2009 @ 16:52:55 #172
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74390419
@Incantrix: Zo zat ik dus toen ik net op mijzelf woonde voor het eerst wassen...hele tijd voor het raampje te kijken of alles wel goed ging Ik snap het dus wel een beetje
  woensdag 4 november 2009 @ 16:54:15 #173
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74390469
sooow ik ben dr ook weer hoor en ik leef nog ook

eerst ff jompelen voor Vlindur 32 weken alweer!!!!

@trixje; lekker bezig met je babywasjes dus wat leuk! en bij mij waren er ook 2 setjes met veel kleurtjes erin en wit erin, en die kleuren zijn ook iets doorgelopen... wel erg jammer.... maja valt niet echt op, als je het niet weet....

ik zag weer een aantal mensen die goedgekeurd waren goed hoor!!!

@Faja; beterschap gewenst....

en oe dat was ik vanmorgen helemaal vergeten, maar wilde Davinia nog even heel veel sterkte wensen met haar bekkenklachten.... net nu je dacht dat het wat beter ging.... wat onwijs vervelend allemaal.. kan me voorstellen dat je soms flink baalt en gefrustreerd raakt, vooral omdat je ook nog een kleintje hebt rondlopen... in elk geval sterkte en een onwijs dikke

@luna; jammer dat het nog niet echt doorzet... ik hoop voor je dat je idd vrijdag van je kleintje kan gaan genieten!

en wat is er met multivitamines met foliumzuur mis? heb er denk ik overheen gelezen, maar ik slik die dus ook al de hele zwangerschap???

verder zijn mijn vlekken/ sterretjes momenteel weer weg. En ik heb niet de VK gebeld, aangezien die klachten er maandag ook al waren, en ik had haar verteld over die klachten, dus dat is niet nieuw. En morgenochtend mag ik dus weer voor de check en moet ik ook weer urine meenemen om op eiwit te testen.
duimen jullie morgenochtend allemaal even voor me???
ik heb vandaag wel wat rust kunnen houden, heb dvd's gekeken. (Fort Alpha; jeugdsentiment) en nog een klein dutje gedaan uiteindelijk.
voel me wel een beetje nutteloos, maar alles in het belang van ons kindje....
  woensdag 4 november 2009 @ 17:37:38 #174
95408 Incantrix
pi_74391718
En natuurlijk maakte ik me druk om niks, op die doekjes zat nauwelijks kleur (de was ervoor wel trouwens, de blauwe wiegendekentjes geven klaarblijkelijk wel af)en alles hangt mooi uit Morgenochtend maar even een foto, het licht is nu te slecht.. En de poezemauws hebben hun nomnom er ook weer inzitten, heel fijn allemaal. Kan ik nog ff chillen voor mijn nichtje en lief er zijn.

Lijnloos, whaha, idd.. Eigen schuld enzo, whehe

MP: Nou echt, suf he? Normaal heb ik dat echt nóóit, maar de gedachte aan zwaar doorgelopen kleuren en allerlei kleertjes die al onbruikbaar zouden zijn voor de baby überhaupt is geboren was toch wel érg afschrikwekkend. En het zijn ook allemaal zúlke lieve spullies!

BJ, ow, jammer dat er bij jou wel iets is doorgelopen,gelukkig niet opvallend. Ik had ook een paar héle kleine blauwe plekjes op het limegroene wiegendekentje, maar dat zie je ook alleen maar als je het dekentje centimeter voor centimeter inspecteert, dus nouja En fijn dat je je rust een beetje hebt kunnen vinden, hopelijk gaat dat nutteloze gevoel snel weer weg Je bent helemaal niet nutteloos, je bent hardstikke hard bezig hoor! Dat andere dingen daardoor wel op een laag pitje komen is heel naar, maar het went wel kan ik je zeggen. Ik duim in elk gevqal heel hard met je mee, ok?
3!
pi_74392525
Hmm, zojuist de kledingkast van onze smurf weer uitgebreid... Nu moet ik echt ophouden... of het kind straks elke 3 uur andere kleren aan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74392602
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:02 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, zojuist de kledingkast van onze smurf weer uitgebreid... Nu moet ik echt ophouden... of het kind straks elke 3 uur andere kleren aan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oeh
* freecell gaat online shoppen

En elke drie uur schone kleren? Spugen, spuitpoep.... mwa, 3x per dag red je wel denk ik
  woensdag 4 november 2009 @ 18:08:44 #177
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74392722
Moet het gewoon even kwijt hoor
Broer zijn meisje heeft nu voor de 2de keer een miskraam, ze was nu 6 weken zwanger
Moet even hoor
pi_74393426
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:08 schreef mama_papa het volgende:
Broer zijn meisje heeft nu voor de 2de keer een miskraam, ze was nu 6 weken zwanger
Moet even hoor
Wat een verschrikkelijk nieuws. Terechte tranen! Heel veel sterkte hoor!
pi_74394276
Och Dat soort dingen blijven zo vervelend... Veel sterkte!
pi_74394487
quote:
SPOILER
Dank je voor de tip, heb er voor mijn zoon een badjas besteld voor 5 euro en van die soksloffen voor 2.10 euro per paar (heb gelijk 4 paar besteld van 2 maten 2 paar, eentje voor de creche en eentje thuis). Zat er vanmiddag nog naar te kijken bij de rainbowbabies en daar kosten ze 15 euro per paar.
pi_74394601
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:08 schreef mama_papa het volgende:
Moet even hoor
He jakkes wat sneu. Kan me voor stellen dat je dan even moet huilen, helemaal ook omdat je zelf zwanger bent en je hun ook een kindje gunt.
pi_74394608
*duikt ook de online Lief winkel in
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74395276
Mp, wat een rotbericht, kan me voorstellen dat je effe goed van slag bent! voor jou maar vooral voor je broer en zijn vriendin... Bah
  woensdag 4 november 2009 @ 19:24:21 #184
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74395426
Verlof
pi_74395669
Mama_Papa wat een vervelend bericht. Heel erg voor hun.
Kan me voorstellen dat het voor jouw nu erg dubbel moet wezen.
Voor jullie.
pi_74395677
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:24 schreef Groofsken het volgende:
Verlof
Woohoo, heerlijk hoor!
pi_74395696
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:24 schreef Groofsken het volgende:
Verlof
pi_74395774
Hebben jullie dit ook:

Ik maak mij z'n zorgen af en toe. Met die mexicaanse griep.
Steeds meer mensen worden er ziek door/van.
En waarom moet nu juist deze ziekte uitbreken terwijl ik zwanger ben, denk ik vaak.
Ik probeer het echt te voorkomen. Door bij zieke mensen weg te blijven (morgen gaat dit niet lukken, oppas jongen is ziek, maar geen mexicaanse griep hoor) en mijn handen vaker te wassen, als het even kan met detol.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:32:51 #189
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74395791
Vorige keer waren die laatste werkloodjes veel minder zwaar , maar hey, I've made it. Nu nog even weten te ontspannen en dan lekker de laatste rommelperiode in .
  woensdag 4 november 2009 @ 19:33:59 #190
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74395842
Ik kreeg vandaag van de vk ook een folder over de Mexicaanse griepprik mee, vind het ook maar moeilijk, ook voor mijn dochtertje wat te doen. Dus ik begrijp je wel ja, Ymme.
pi_74395974
Ben eigenlijk ook tegen de griepprik.
Maar wat als ik de mexicaanse griep wel krijg? Is dit een gevaar voor mijn baby? En ga je hier dood aan etc etc. Alle doemsenario's gaan om in mijn hoofd
pi_74396097
voor de goedgekeurden en voor Groofkens voor je verlof.

Ik ben net weer terug van de Gyn. Mijn bloeddruk is weer binnen de perken, dankzij de bloeddrukverlagers, dus dat is goed nieuws. CTG van de kleine kreeg een 10 van de Gyn. Dus dat is ook allemaal prima.

We hebben het nog over een draaipoging gehad om de kleine uit de stuit te krijgen, maar de gyn vond dat daar bij mij teveel risico aan zat en te weinig slagingskans. Teveel risico ivm met mijn bloeddruk en de hoeveelheid vruchtwater (genoeg, maar niet mega veel), en te weinig slagingskans vanwege placenta aan de voorkant en strakke baarmoeder etc. Oftewel we gaan het niet proberen.

We hebben het over de bevalling gehad, stuitbevalling vs. keizersnede. Ik had er al veel over gelezen en ik zag een stuitbevalling dus niet zitten. Ik had een heel betoog, maar de gyn was het direct met me eens. Ze vond dat je voor een volle 100% achter een stuitbevalling moest staan, omdat anders de kans van slagen erg klein is. Dus ik krijg nu een keizersnede. In week 39 wordt ie gepland, volgende week een gesprek met de anesthesist en dan krijgen we de datum wanneer we ons ventje krijgen! Een baby op afspraak, beetje gek, maar ook wel een geruststellende gedachte, eigenlijk...
Daarnaast dacht de Gyn dat als ik de 39 weken uit zou dragen, dat hij bij de geboorte 2900-3000 gr zou wegen en dat is ook een waard aangezien we daar een paar weken geleden nog zoveel zorgen over hadden.

Kortom, ondanks heel het medische circus om deze zwangerschap heen, ben ik nu helemaal blij! Het is misschien niet zoals gepland, maar het is zoals het is. Ik ben gewoon weer gelukkig!
  woensdag 4 november 2009 @ 19:43:22 #193
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74396293
oeee duikt ook de onlineshop in! Lief! is leuk!!!
  woensdag 4 november 2009 @ 19:46:51 #194
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74396452
Oh wat fijn Aoraki . Dat de beslissingen genomen worden zoals past bij jouw/jullie gevoel .

Fijn dat je je er weer goed over kunt voelen.
pi_74396484
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:39 schreef Aoraki het volgende:
voor de goedgekeurden en voor Groofkens voor je verlof.

Ik ben net weer terug van de Gyn. Mijn bloeddruk is weer binnen de perken, dankzij de bloeddrukverlagers, dus dat is goed nieuws. CTG van de kleine kreeg een 10 van de Gyn. Dus dat is ook allemaal prima.

We hebben het nog over een draaipoging gehad om de kleine uit de stuit te krijgen, maar de gyn vond dat daar bij mij teveel risico aan zat en te weinig slagingskans. Teveel risico ivm met mijn bloeddruk en de hoeveelheid vruchtwater (genoeg, maar niet mega veel), en te weinig slagingskans vanwege placenta aan de voorkant en strakke baarmoeder etc. Oftewel we gaan het niet proberen.

We hebben het over de bevalling gehad, stuitbevalling vs. keizersnede. Ik had er al veel over gelezen en ik zag een stuitbevalling dus niet zitten. Ik had een heel betoog, maar de gyn was het direct met me eens. Ze vond dat je voor een volle 100% achter een stuitbevalling moest staan, omdat anders de kans van slagen erg klein is. Dus ik krijg nu een keizersnede. In week 39 wordt ie gepland, volgende week een gesprek met de anesthesist en dan krijgen we de datum wanneer we ons ventje krijgen! Een baby op afspraak, beetje gek, maar ook wel een geruststellende gedachte, eigenlijk...
Daarnaast dacht de Gyn dat als ik de 39 weken uit zou dragen, dat hij bij de geboorte 2900-3000 gr zou wegen en dat is ook een waard aangezien we daar een paar weken geleden nog zoveel zorgen over hadden.

Kortom, ondanks heel het medische circus om deze zwangerschap heen, ben ik nu helemaal blij! Het is misschien niet zoals gepland, maar het is zoals het is. Ik ben gewoon weer gelukkig!
voor jouw goede nieuws betreft de bevalling.
Een keizersnede in week 39. Spannend, jammer en toch ook weer fijn!
Het gaat helemaal goed komen en in week 39 heb jij je baby!
pi_74396632
quote:
SPOILER
Dank je wel, thanks, gracias! Heb 9 ( ) dingen besteld, dankzij jou! Al is de site wel heel errug traag nu....

Groofsken: Geniet er van!
Aoraki, dat moet een gekke gedachte zijn, om te weten wanneer je kindje komt.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:52:59 #197
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74396725
de site is idd erg traag nu, ws druk, maar ik zet wel ff door... leuke dingen!

en Aoraki; wat fijn dat je bloeddruk is gezakt en wat fijn dat je duidelijkheid hebt over de week en weet waar je aan toe bent..
pi_74397719
Hmm, ik had lief om reclame-sponsoring moeten vragen

aoraki, fijn dat de bloeddruk onder controle is en het lijkt mij ook een heel raar idee, zo'n baby-op-afspraak gepland te hebben. Maar wel fijn dat je niet tegen je gevoel in hoeft te bevallen met stuit.

Ymme, hier ook eel twijfel sinds een paar dagen... Ik was fel tegen de vaccinatie, maar in et ziekenhuis gisteren werd het me wel aangeraden. Ik vind het ook zo moeilijk, want zover ik het begrijp is de grootst mogelijke schade als je het krijgt vooral voor jezelf (longonsteking) maar ook eventuele vroeggeboorte (hoewel ik natuurlijk al wel op het punt zit dat een kindje best een goede kans maakt als ze nu als komt). En aan de andere kant heb je gewoon een vaccin wat nog niet vol is doorgetest en waarbij ze er maar vanuit aan dat het niet schadelijk is, maar zeker weten doen ze het niet. En als het dan schadelijk is, dan eerder voor je kindje dan voor jezelf.
Ik heb maandag eens gekeke. Op de site van het rivm naar de feiten en cijfers rondom de griep. Als je daar heel nuchter naar kijkt zijn er helemaal nog niet heel veel mensen die ookdaadwerkelijk complicaties hebben opgelopen en daarvan was bij meer dan de helft al iets van een ziekte gaande. Het aantal zwangere vond ik ook best meevallen...
Ik weet het niet en wacht het nog even af... Misschien toch wel en misschien helemaal niet!
pi_74397882
m_p wat een rotbericht. Kan me voorstellen dat de tranen vlug kwamen.

Hier ga ik vandaag mijn bloeddruk maar eens niet meten. Wat een gekkenhuis was het weer vandaag op het werk. En dan voornamelijk problemen moeten oplossen die ik zelf niet veroorzaakt heb en die ik eigenlijk zelf niet hoorde op te lossen. Maar dat krijg je natuurlijk als de mensen in een beleidsfunctie geen beslissing durven te nemen. Kortom, het dagje verlof van morgen zal dubbel en dik genieten worden En dan hopelijk terug zen naar het werk op vrijdag
  woensdag 4 november 2009 @ 20:29:19 #200
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74398241
@leonieke; nu dan lekker even uitrusten he?? wel verstandig...

@lijnloos; ik weet ook nog steeds niet wat ik ga doen.....

en ik wilde je ook nog even bedanken voor de tip... heb ook mijn mandje vol!
nu nog even afrekenen, heb 10 (!) dingen haha.
(2 badcapes, 2 handdoeken, 1 badjasje, 1 wagenspanner, 1 rammelaar, 3 knuffels)

zit ook vast wat voor sinterklaas voor mijn nichtje bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')