Ai, wat vervelend, nou beterschap dan maar. Klinkt inderdaad als bijholteontsteking, ben ik zelf ook op geabonneerdquote:Op woensdag 4 november 2009 13:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ze hadden beide idd de griep maar dan niet de Mexicaanse. Ik ben wel vaker verkouden maar niet zo erg dat het gewoon pijn op de borst doet en ik het extra benauwd heb ervan. Mijn keel is ook opgezet, hoofd doet pijn (vooral bij bukken) dus zal ook wel iets met de holtes gaande zijn.
Al wat bekend van je suiker prik dagje?
Maar waarom zou je aan het einde nog foliumzuur slikken als je geen thalassemie of epilepsie o.i.d. hebt? Ik ben dan wel benieuwd naar de inclusiecriteria en methodiek van dit onderzoek. En wat davinia ook zegt: een stijging van een risico hoeft nog niet te betekenen dat het risico hoog is. Ik snap wel wat je bedoelt en volgens mij is dat ook een beetje mode tegenwoordig. Net als dat je van iedere scheet kanker kunt krijgen en dat je daar toch maar vooral ook continu op gewezen moet worden. Met gezond verstand maak je m.i. júist goede keuzes.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:49 schreef DJRandall het volgende:
Das lekker:
[..]
Wordt een beetje moe van de constante stroom van tegenstrijdige berichten. Eerst de mexicaanse griepprik, nu weer dit. Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen gevoel te volgen, maar zo worden mensen wel heel onzeker gemaakt. Alsof je nooit de goede keuze kan maken.
Ik slik nog wel de zwangerschapsvitamines van VSM. Deze zijn geschikt voor de gehele zwangerschap en bevat ook foliumzuur. Vandaar dat het bericht mij dus opviel.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:26 schreef WupWup het volgende:
[..]
Maar waarom zou je aan het einde nog foliumzuur slikken als je geen thalassemie of epilepsie o.i.d. hebt? Ik ben dan wel benieuwd naar de inclusiecriteria en methodiek van dit onderzoek. En wat davinia ook zegt: een stijging van een risico hoeft nog niet te betekenen dat het risico hoog is. Ik snap wel wat je bedoelt en volgens mij is dat ook een beetje mode tegenwoordig. Net als dat je van iedere scheet kanker kunt krijgen en dat je daar toch maar vooral ook continu op gewezen moet worden. Met gezond verstand maak je m.i. júist goede keuzes.
quote:Op woensdag 4 november 2009 15:47 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ik slik nog wel de zwangerschapsvitamines van VSM. Deze zijn geschikt voor de gehele zwangerschap en bevat ook foliumzuur. Vandaar dat het bericht mij dus opviel.
Maar het ging mij er dus ook om dat je inderdaad van elke scheet ziek wordt.
En die laat ik nogal wat tegenwoordig....
een ietsje. foliumzuur wordt maar beperkt opgenomen door je lichaam. de rest plas je gewoon uit. maar wat davinia verder zei is gewoon correct: een stijging van 30% op een kans van 10% is idd niet zo heel veel.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:56 schreef WupWup het volgende:
Daarom was ik dus ook even benieuwd naar de opzet van dit onderzoek, want het zal om bepaalde hoeveelheden foliumzuur gaan. Maar het zal wel... (of ben ik dan iets te makkelijk hierin?)
quote:Op woensdag 4 november 2009 16:19 schreef Incantrix het volgende:
Uitgewalvist en bezig met babywasje nr. 3Kreeg daarnet alweer bijna een hartaanval, keek in de machine en ondanks de 4 (!) anti-kleur-doorloop-doekjes die ik erin had gepropt had een wit rompertje dat naast een blauw shirtjes zat ineens blauwe randjes, dus ik meteen de wasmachine stopgezet en kijken.. Was ik even vergeten dat ik ook nog héél zachtblauwe (bijna witte) rompertjes met een wat donkerder blauw randje had
Misschien maar niet meer elke 5 minuten gaan kijken of het wel goed gaat en wat anders gaan doen dus, whaha! Alhier dus weer your friendly neighbourhood Incantrix om u te vervelen
Och Faja, dat schiet niet op he? Inderdaad, zulke dingen zijn wel te verwachten als je 2 zieken in da house had, maar toch, klinkt echt heel naar.. Nogmaals beterschap
DJ Randall, jeej voor de stickerHelemaal goed!
BJ, oei, dat klinkt inderdaad wel heftig, pas alsjeblieft op, niet omvallen hoor! Ben benieuwd wat je bloeddruk dan gaat doen morgen..
Davinia.... Ondanks dat je vaak wel weet dat er vroeg of laat weer een slechte dag aan zal komen doet die écht slechte dag altijd nogal zeer he? Zéker als je weer niet met je kleintje kunt doen wat je zou willen, dikke bah
Hoop dat het morgen beter gaat..
Luna, jeumig, ik had toch echt wel op een-berichtje gehoopt zo onderhand.. Hang in there en ik doe voor je duimen hoor!
Wupwup, ook weer goedgekeurd, altijd weer mooi
Ow, en ik slik ook multivitaminen voor zwangeren en daar zit dus ook foliumzuur inNouja, met mijn termijn maakt het allemaal tóch niet meer zo veel uit, waarschijnlijk is het eventuele kwaad dan toch al geschied. En we zien het wel hoor, pfff.. Je mag op het moment toch al niks meer, dan kan dit er ook nog wel bij
overtollig foliumzuur wordt deels uitgescheiden via de galwegen (opslag vindt plaats in de lever) dus ontlasting en deels via de urine. maar dit gaat wel heul erg offtopic zoquote:Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef simmu het volgende:
[..]
een ietsje. foliumzuur wordt maar beperkt opgenomen door je lichaam. de rest plas je gewoon uit. maar wat davinia verder zei is gewoon correct: een stijging van 30% op een kans van 10% is idd niet zo heel veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:02 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, zojuist de kledingkast van onze smurf weer uitgebreid... Nu moet ik echt ophouden... of het kind straks elke 3 uur andere kleren aan doen.
oehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* freecell gaat online shoppen
En elke drie uur schone kleren? Spugen, spuitpoep.... mwa, 3x per dag red je wel denk ik![]()
Wat een verschrikkelijk nieuws. Terechte tranen! Heel veel sterkte hoor!quote:Op woensdag 4 november 2009 18:08 schreef mama_papa het volgende:
Moet het gewoon even kwijt hoor
Broer zijn meisje heeft nu voor de 2de keer een miskraam, ze was nu 6 weken zwanger![]()
Moet evenhoor
Hmm, zojuist de kledingkast van onze smurf weer uitgebreid... Nu moet ik echt ophouden... of het kind straks elke 3 uur andere kleren aan doen.
Dank je voor de tip, heb er voor mijn zoon een badjas besteld voor 5 euro en van die soksloffen voor 2.10 euro per paar (heb gelijk 4 paar besteld van 2 maten 2 paar, eentje voor de creche en eentje thuis). Zat er vanmiddag nog naar te kijken bij de rainbowbabies en daar kosten ze 15 euro per paar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He jakkes wat sneu. Kan me voor stellen dat je dan even moet huilen, helemaal ook omdat je zelf zwanger bent en je hun ook een kindje gunt.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:08 schreef mama_papa het volgende:
Moet het gewoon even kwijt hoor
Broer zijn meisje heeft nu voor de 2de keer een miskraam, ze was nu 6 weken zwanger![]()
Moet evenhoor
Woohoo, heerlijk hoor!quote:
quote:Op woensdag 4 november 2009 19:39 schreef Aoraki het volgende:voor de goedgekeurden en voor Groofkens voor je verlof.
Ik ben net weer terug van de Gyn. Mijn bloeddruk is weer binnen de perken, dankzij de bloeddrukverlagers, dus dat is goed nieuws. CTG van de kleine kreeg een 10 van de Gyn. Dus dat is ook allemaal prima.
We hebben het nog over een draaipoging gehad om de kleine uit de stuit te krijgen, maar de gyn vond dat daar bij mij teveel risico aan zat en te weinig slagingskans. Teveel risico ivm met mijn bloeddruk en de hoeveelheid vruchtwater (genoeg, maar niet mega veel), en te weinig slagingskans vanwege placenta aan de voorkant en strakke baarmoeder etc. Oftewel we gaan het niet proberen.
We hebben het over de bevalling gehad, stuitbevalling vs. keizersnede. Ik had er al veel over gelezen en ik zag een stuitbevalling dus niet zitten. Ik had een heel betoog, maar de gyn was het direct met me eens. Ze vond dat je voor een volle 100% achter een stuitbevalling moest staan, omdat anders de kans van slagen erg klein is. Dus ik krijg nu een keizersnede. In week 39 wordt ie gepland, volgende week een gesprek met de anesthesist en dan krijgen we de datum wanneer we ons ventje krijgen! Een baby op afspraak, beetje gek, maar ook wel een geruststellende gedachte, eigenlijk...
Daarnaast dacht de Gyn dat als ik de 39 weken uit zou dragen, dat hij bij de geboorte 2900-3000 gr zou wegen en dat is ook eenwaard aangezien we daar een paar weken geleden nog zoveel zorgen over hadden.
Kortom, ondanks heel het medische circus om deze zwangerschap heen, ben ik nu helemaal blij! Het is misschien niet zoals gepland, maar het is zoals het is. Ik ben gewoon weer gelukkig!
Dank je wel, thanks, gracias! Heb 9 (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) dingen besteld, dankzij jou! Al is de site wel heel errug traag nu....
Groofsken:Geniet er van!
Aoraki, dat moet een gekke gedachte zijn, om te weten wanneer je kindje komt.
o ik ben dr ook zo blij mee. en die badcapes zijn ook zo handig!quote:Op woensdag 4 november 2009 20:43 schreef DJRandall het volgende:
Die badcapes zijn mooi ja!Heb er ook twee. En een wagenspanner, speeldoosje, muziekhondje, versierslinger, 2 kussenhoezen en speelbal. Ben helemaal in mijn nopjes...
nou ik had het er net met vriendlief over, en als ik niet meer aan het werk kom, wat ik eigenlijk wel een beetje verwacht....quote:Op woensdag 4 november 2009 20:45 schreef DaviniaHR het volgende:
m_p, wat een naar bericht, zeg!voor je broer en zn vriendin!
aoraki, eenvoor je bloeddruk, en ook eentje voor de (relatief soepele) beslissing om een ks te doen!
BJ, balen dat je je zo nutteloos voelt. het is nu idd even zoekn naar wat je wel en niet mag doen, en dan kan je binnen je grenzen toch wel weer dingen doen? als je alleenmaar plat ligt, blijft er ook niks van je conditie over, toch?
en groofsken heeft verlof!
Verder zijn jullie lief!inmiddels is het ergste weer bijgetrokken, maar de psychische klap is dan toch wel weer hard, zeg maar.
Nou nog mooi weer....quote:Op woensdag 4 november 2009 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou ik had het er net met vriendlief over, en als ik niet meer aan het werk kom, wat ik eigenlijk wel een beetje verwacht....
dan wil ik eigenlijk wel baantjes gaan zwemmen ofzo... idd om de deur maar uit te zijn en om een beetje beheerst in beweging te blijven...
en misschien ga ik wel even aan de wandel als het droog is...
(kunt hier heel mooi langs een kanaal wandelen, dus dat is wel een idee bij goed weer)
hoi!quote:
sterkte draculletje, ik hoop ook echt voor je dat je snel weer naar huis kuntquote:Op woensdag 4 november 2009 21:29 schreef draculettetje het volgende:
Even snel een reactie van mij vanaf m'n mobiel, ik heb begrepen dat vamp jullie een beetje op de hoogte houdt, dank voor alle beterschap wensen echt lief van jullie!
ik had gehoopt vandaag van het infuus te mogen en dan morgen naar huis, maar helaas hou ik m'n eten nog niet binnen, drinken inmiddels wel, hoop dan ook voor het weekend thuis te zijn!
kan ik tenminste ook lezen hoe het met jullie gaat!
groetjes
Mooi!quote:Op woensdag 4 november 2009 22:20 schreef Guess. het volgende:
De echo was helemaal goed,sterk kloppend hartje te zienOver 4wkn terug voor een nieuwe echo,in de tussentijd bloed laten prikken en volgende week dinsdag voorlichtingsgesprek in het ziekenhuis(omdat ik daar ga bevallen).Ik ben 16 juni uitgerekend
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook nog even langs Draakje geweest,ze heeft zelf verteld hoe het is.
Hopelijk kun je snel naar huis meissie
quote:Op woensdag 4 november 2009 21:29 schreef draculettetje het volgende:
Even snel een reactie van mij vanaf m'n mobiel, ik heb begrepen dat vamp jullie een beetje op de hoogte houdt, dank voor alle beterschap wensen echt lief van jullie!
ik had gehoopt vandaag van het infuus te mogen en dan morgen naar huis, maar helaas hou ik m'n eten nog niet binnen, drinken inmiddels wel, hoop dan ook voor het weekend thuis te zijn!
kan ik tenminste ook lezen hoe het met jullie gaat!
groetjes
Whehequote:Op donderdag 5 november 2009 08:39 schreef leonieke het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat we een dochter hadden met hoogblond haar![]()
Alleen wordt het hier een jongen en hebben zowel mijn man als ik vrij donker haar dus hoogblond (wat ik btw fantastisch zou vinden) wordt wat moeilijk
Maar misschien hebben ze gewoon gemist in het ziekenhuis
De meeste dromen toch, schijnt het. Ik hou dus nog maar even mijn hart vast voor wat komen zalquote:
Dat heb ik, écht waar, ook al een paar keer gedachtquote:Op donderdag 5 november 2009 08:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
\lijnloos tis zeker leuk om dat soort afspraken te maken, maar wel gek enzo. Wordt nu echt volwassen ofzo
Ow, ik heb juist het gevoel dat ik helemaal niks veranderd ben!quote:Op donderdag 5 november 2009 08:59 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat heb ik, écht waar, ook al een paar keer gedacht
Maar dan bedacht ik me ook vrij vlug dat er ook wel nog tijd zal zijn om even lekker onvolwassen te doenWel spannend allemaal, hé
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |