Maar in beide gevallen zijn het mensen die zich aan de Nederlandse wet houden, zowel moslims die besluiten mensen NIET als untermenschen te behandelen, en christenen die NIET iemand die op zondag werkt gaat stenigen.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:04 schreef Halve_Maen het volgende:
De Islam ziet dat wel zeker. Moslims kiezen ervoor om niet mensen als untermensch te behandelen. Maar volgens de Islam zijn dat geen goede moslims.
Net zoals je volgens de Bijbel iemand die op zondag werkt, dood hoort te stenigen.
Beide kwalijke zaken, eentje wordt alleen totaal niet serieus genomen, de andere nog veel te veel.
Edit: Aanpakken wordt steeds maar weer als een soort krachtterm gebruikt, alsin, verbieden etc. en dat is niet wat ik bedoel. Ridiculisatie is 1 manier, wordt al jaren toegepast op andere religies maar bij onze Islamitische medeburgers pakt dat toch altijd een beetje vreemd uit...quote:Op donderdag 5 november 2009 20:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar in beide gevallen zijn het mensen die zich aan de Nederlandse wet houden, zowel moslims die besluiten mensen NIET als untermenschen te behandelen, en christenen die NIET iemand die op zondag werkt gaat stenigen.
En daar zit em ook de kneep: Het overgrote deel van de moslims gedraagt zich verder normaal, en als de overheid wat meer greep krijgt op wat er in scholen wordt verteld - en dat is inclusief de strenge sociale controle op gereformeerde scholen bijvoorbeeld - dan zou er geen probleem moeten zijn, en absoluut geen reden om alle moslim scholen, moslim verenigingen en moskee's te verbieden, dan wel af te schaffen.
Er wonen 1 miljoen moslims in Nederland, en van die moslims zijn een enorm deel gewoon gelovig. Ik ben zelf totaal niet gelovig, maar zie wel in waarom het aanpakken van een geloof gewoon totaal de verkeerde aanpak is. Het verleden leert ons dat als een geloof wordt aangepakt, dat dat geloof naar de huiskamer wordt meegenomen in plaats van in het openbaar. Voorbeelden zijn de schuilkerken van katholieken in de 17e eeuw, het onderduiken van de Russische-Orthodoxe kerk met name in de Stalin-Kruschev periode (Breshnev was de eerste die de kerk weer enigszins openlijk toeliet), en het Jodendom tijdens de tweede wereldoorlog.... al werd men KEIHARD aangepakt door de autoriteiten, hun gebruiken, geloof, en cultuur werd niet opgegeven.
Moslims zullen dat ook niet doen. En hoe harder je bepaalde zaken aanpakt, hoe dieper het in de huiskamers verdwijnt. Als je het openlijk toelaat, kan er in ieder geval een dialoog over gevormd worden, hetgeen een veel betere aanpak is, en wellicht ook veel beter voor het laten "verwesteren" van de Islam, zodat men op een gegeven moment hetzelfde gaat denken als Christenen over het stenigen van de man die op zondag werkt.
Verbied bepaalde zaken, en het wordt gewoon weggestopt binnen de eigen groeperingen. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld toch veel liever dat een schaap de hals wordt doorgesneden in een hygiėnisch en controleerbare slagerij dan dat men het weer thuis in de badkuip gaat doen, en dat men enige controle heeft over wat voor onderwijs er gegeven wordt vanuit het ministerie dan dat men na bezoek aan de publieke basisschool door ouders naar de imam worden gestuurd voor wellicht veel hardere lessen.
Naar mijn mening is het wegdrukken, verbieden etc van dit soort zaken geen goede aanpak, en helpt niet bij het laten leven van 1 miljoen moslims in Nederland zonder de kloof tussen hen en autochtonen steeds verder open te reten.
Onzin, gereformeerden genieten in Nederland net zo goed van een positie waarin ze bepaalde zaken ongestraft kunnen voortzetten. De bekende voorbeelden zijn de SGP die het nog steeds niet toelaat - als enige politieke partij in de EU, inclusief de Islamitische partijen - dat vrouwen een politiek verkiesbare functie bekleden of in het partijbestuur komen. En dan is er het voorbeeld van de gereformeerde school in Apeldoorn waar meisjes alleen in rok het schoolgebouw mogen betreden, wat dus betekend dat men de regenbroek in het fietsenhok moet af doen, en zich daar moeten voorzien van de rok etc...... en het voorbeeld van ambtenaren die uit geloofsovertuiging geen homohuwelijken willen afsluiten, en dat dan ook niet hoeven te doen.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:13 schreef Halve_Maen het volgende:
Oh maar dit ben ik ook met je eens. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ALLE religies aangepakt dienen te worden en....dat worden ze ook. Met uitzondering van de Islam.
Ter verduidelijking, ik bedoel ook aangepakt worden qua ridiculisatie, satire en debat. Die zooi in staphorst is toch beduidend kleiner dan het Islamitische probleem.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin, gereformeerden genieten in Nederland net zo goed van een positie waarin ze bepaalde zaken ongestraft kunnen voortzetten. De bekende voorbeelden zijn de SGP die het nog steeds niet toelaat - als enige politieke partij in de EU, inclusief de Islamitische partijen - dat vrouwen een politiek verkiesbare functie bekleden of in het partijbestuur komen. En dan is er het voorbeeld van de gereformeerde school in Apeldoorn waar meisjes alleen in rok het schoolgebouw mogen betreden, wat dus betekend dat men de regenbroek in het fietsenhok moet af doen, en zich daar moeten voorzien van de rok etc...... en het voorbeeld van ambtenaren die uit geloofsovertuiging geen homohuwelijken willen afsluiten, en dat dan ook niet hoeven te doen.
Wat betreft filmmakers.... tja, als ze er voor kiezen bepaalde dingen niet op te blazen.....het zij zo. Wellicht heeft dat ook meer te maken met de verwachte reactie. Het mag ook wel duidelijk zijn dat bepaalde landen in het midden-oosten inderdaad meteen met Fatwa's beginnen te gooien..... maar toen Salman Rushdie's boek werd verdoemd, stonden er in Amsterdam ook geen duizenden moslims het bewuste boek te verbranden op de dam. Je moet dat dus toch een beetje met een korreltje zout nemen, want de moslims in Nederland zijn met uitzondering van een kleine groep extremen toch behoorlijk gematigd, en staan niet -zoals in Engeland - met borden in Den Haag dat de Islam de boel over zal nemen in Nederland.
En eerlijk gezegd verwacht ik in de meeste EUROPESE landen ook geen massademonstraties als die scene er wel in zou zitten. In de landen in het Midden Oosten worden ze al knettergek van een Deense cartoonist, binnen Europa en zeker binnen Nederland is dergelijke gekte niet echt op grote schaal waargenomen.
Waarom zijn het altijd de islamofoben die zo slecht zijn in Nederlands...quote:Op donderdag 5 november 2009 21:24 schreef harmenthebest het volgende:
Wie plegen er in Irak en Afganistan aanslagen???
Moslims.
Volgens mij is het christendom veel vredelievender als dat van de Islam.
Of niet soms???
Beetje flauw van je, oke zijn post was ook niet al te diepzinnig. Islamofoob vind ik zo'n non-term, is er ook een Christendomfoob? Er is wel een Jodenhaat, namelijk de haat van mensen die het Joodse geloof aanhangen.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
Waarom zijn het altijd de islamofoben die zo slecht zijn in Nederlands...
Welk geloof overheerst in de landen waar de militairen (voornamelijk doelwit aanslagen) die Irak en Afghanistan binnen vielen vandaan kwamen?
Angst voor de gevolgen van een geloof, of angst voor een specifiek geloof op zich kan bestaan, en is er ook in het geval van de islam. Er is een verschil tussen islamkritiek en islamofobie. Islamcritici kunnen islamofobisch zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:33 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Beetje flauw van je, oke zijn post was ook niet al te diepzinnig. Islamofoob vind ik zo'n non-term, is er ook een Christendomfoob? Er is wel een Jodenhaat, namelijk de haat van mensen die het Joodse geloof aanhangen.
Islam = religie. Moslim = mens. Kritiek uiten op religie kan in mijn ogen nooit een fobie zijn.
Angst ? Bull=shit . Zie hier (video) waarom het gevaarlijk is . Waarschuwen en mensen ergens op wijzen heeft niets met angst te maken.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:39 schreef JoaC het volgende:
[..]
Angst voor de gevolgen van een geloof, of angst voor een specifiek geloof op zich kan bestaan, en is er ook in het geval van de islam. Er is een verschil tussen islamkritiek en islamofobie. Islamcritici kunnen islamofobisch zijn.
Ik herleid vaak uit woorden van mensen die op gewelddadige teksten uit de Koran wijzen angst voor de gevolgen van deze teksten, en vaak verwerpen deze mensen de islam, dat noem ik islamofobie.
Oke, dus als jij schrijft dat homo's vergast moeten worden en dat verspreidt onder de mensen en ik uit daar kritiek op nadat ik opgemerkt heb dat er een relatie bestaat tussen toename van geweld tegen homo's en jouw teksten, ben ik volgens jouw logica een JoaCofoob?quote:Op donderdag 5 november 2009 21:39 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik herleid vaak uit woorden van mensen die op gewelddadige teksten uit de Koran wijzen angst voor de gevolgen van deze teksten, en vaak verwerpen deze mensen de islam, dat noem ik islamofobie.
bepaalde moslims zeggen dat je ze van een flatgebouw moet tyfen, refos en bepaalde katholieken/protestanten vinden dat het te genezen valt, in beide gevallen komt het op het zelfde neer, "jij bent niet normaal dus willen we van je af" en in dat opzicht vind ik beide opvattingen ook moreel niet kunnen.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:59 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Oke, dus als jij schrijft dat homo's vergast moeten worden en dat verspreidt onder de mensen en ik uit daar kritiek op nadat ik opgemerkt heb dat er een relatie bestaat tussen toename van geweld tegen homo's en jouw teksten, ben ik volgens jouw logica een JoaCofoob?
Als ze willen wel(alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat je met een cursus je sexuele geaardheid kan veranderen), als ze niet willen hebben is de enig overgebleven optie een soort van uitstoting, iets wat minder geevolueerde zoogdieren ook doen op het moment dat hun kind iets mankeert.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:17 schreef Picchia het volgende:
Als homo's genezen willen worden op alternatieve wijze dan moet daar toch een mogelijkheid voor zijn, lijkt mij?
Het punt hier was dat we geen woord hebben als Reformofoob, of Christendomfoob. Wederom geniet alleen de Islam deze dubieuze eer.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
bepaalde moslims zeggen dat je ze van een flatgebouw moet tyfen, refos en bepaalde katholieken/protestanten vinden dat het te genezen valt, in beide gevallen komt het op het zelfde neer, "jij bent niet normaal dus willen we van je af" en in dat opzicht vind ik beide opvattingen ook moreel niet kunnen.
Dat heeft niks met realisme te maken, eerder met willekeurigheid en je ogen sluiten voor bijbel/thora teksten die precies het zelfde zeggen en de mensen die dat letterlijk naleven omschrijven als een 'kleine groep' waar het bij moslims meteen zou moeten betekenen dat alle moslims het zelfde denken. Een soort van willekeurigheid die wel eerder gebruikt is voor propangandistische doeleinden.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Het punt hier was dat we geen woord hebben als Reformofoob, of Christendomfoob. Wederom geniet alleen de Islam deze dubieuze eer.
Is het omdat we allemaal een bloedhekel hebben aan moslims? Nee. We hebben immers ook geen Surinamofoben. Het komt omdat we realistisch zijn en inzien dat de Islam zeer zorgwekkende teksten levert die serieuzer genomen worden dan veilig is.
Ehm ja willekeurigheden die een patroon vormen zijn in mijn ogen geen willekeurigheden meer. En je claimt hiermee wederom dat mensen dus erop uit zijn moslims te naaien zonder enige reden.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat heeft niks met realisme te maken, eerder met willekeurigheid en je ogen sluiten voor bijbel/thora teksten die precies het zelfde zeggen en de mensen die dat letterlijk naleven omschrijven als een 'kleine groep' waar het bij moslims meteen zou moeten betekenen dat alle moslims het zelfde denken. Eeen soort van willekeurigheid die wel eerder gebruikt is voor propangandistische doeleinden.
Orthodoxe christenen hebben, netzo als orthodoxe moslims, niks te vrezen mits ze binnen de wet handelen, zodra ze dat niet doen zullen ze net zo hard aangepakt worden, het verschil is alleen dat veel van deze orthodoxe christenen die verzuiling hebben meegemaakt, waardoor ze weten hoe ze zich zo genuanceerd(of politiek correct, hoe vies beide omschrijvingen voor de gemmiddelde Wilders aanhanger zullen klinken) mogenlijk op moeten stellen, dat zal met de autochtone moslim net zo goed gebeuren.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:46 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ehm ja willekeurigheden die een patroon vormen zijn in mijn ogen geen willekeurigheden meer. En je claimt hiermee wederom dat mensen dus erop uit zijn moslims te naaien zonder enige reden.
Ik heb al zovaak aangegeven dat alle georganiseerde religies afschuwlijke verhalen bevatten en geweld prediken, het punt is alleen dat er in deze samenleving nou eenmaal wat minder extreme christenen wonen dan dat er extreme islamieten zijn. Maar de AIVD zal wel corrupt en discriminerend zijn.
Als er daarbij een duidelijke angst voor JoaC's uit de tekst blijkt(vaak in combinatie met irrationele gevolgtrekkingen), wel. Is deze angst niet aanwezig is het JoaCkritisch. Overdreven kritisch kan ook weerquote:Op donderdag 5 november 2009 21:59 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Oke, dus als jij schrijft dat homo's vergast moeten worden en dat verspreidt onder de mensen en ik uit daar kritiek op nadat ik opgemerkt heb dat er een relatie bestaat tussen toename van geweld tegen homo's en jouw teksten, ben ik volgens jouw logica een JoaCofoob?
Deze discussie is al gehouden in deze thread, beetje zinloos om weer te copy paste. Lees anders ff terug.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Orthodoxe christenen hebben, netzo als orthodoxe moslims, niks te vrezen mits ze binnen de wet handelen, zodra ze dat niet doen zullen ze net zo hard aangepakt worden, het verschil is alleen dat veel van deze orthodoxe christenen die verzuiling hebben meegemaakt, waardoor ze weten hoe ze zich zo genuanceerd(of politiek correct, hoe vies beide woorden voor de gemmiddelde Wilders aanhanger zal klinken) mogenlijk op moeten stellen, dat zal met de autochtone moslim net zo goed gebeuren.
De vraag is dan, is Wildersofoob zo erg dan? ik neem aan dat jij jezelf met trots Wildersofoob zou noemen. Waarom heeft Islamofoob zo'n merkwaardig negatieve bijklank? Omdat het onterecht is? Lees de Quran zou ik zeggen en zie de gevolgen op de aarde.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als er daarbij een duidelijke angst voor JoaC's uit de tekst blijkt(vaak in combinatie met irrationele gevolgtrekkingen), wel. Is deze angst niet aanwezig is het JoaCkritisch. Overdreven kritisch kan ook weer
Ik zie een verband tussen Wilders-aanhangers en selectieve interpretaties, ik zou dus Wilderskritisch genoemd kunnen worden. Ik ben alleen al iets van 5 jaar bang voor de gevolgen van een Wilders met veel macht, is zou dus een Wildersofoob genoemd kunnen worden.
quote:Op donderdag 5 november 2009 12:44 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Geef een voorbeeld dan? Kritiek hebben op de Islam is zeker weten gefundeerd.
Dat is wat ik bedoel met het niet ingaan op argumenten, op het moment dat Wilders(aanhangers) geen wederwoord willen geven is komt het neer op het geven van een onbetwistbare mening ipv inhoudelijk in te gaan op argumenten.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:00 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Deze discussie is al gehouden in deze thread, beetje zinloos om weer te copy paste. Lees anders ff terug.
Ik voel mij hier niet op aangesproken, ik ben immers geen Wilders aanhanger. Ik uit kritiek op georganiseerde religie.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
[..]
Dat is wat ik bedoel met het niet ingaan op argumenten, op het moment dat Wilders(aanhangers) geen wederwoord willen geven is komt het neer op het geven van een onbetwistbare mening ipv inhoudelijk in te gaan op argumenten.
Lees de bijbel en kijk wat die voor gevolgen heeft gehad voor zowel mensenlevens als vrijheid.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:02 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
De vraag is dan, is Wildersofoob zo erg dan? ik neem aan dat jij jezelf met trots Wildersofoob zou noemen. Waarom heeft Islamofoob zo'n merkwaardig negatieve bijklank? Omdat het onterecht is? Lees de Quran zou ik zeggen en zie de gevolgen op de aarde.
Precies mijn punt, mensen moeten leren afstand te nemen van het geloof. Realiseren dat je geen organisatie nodig hebt om in (een) God te geloven.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:12 schreef JoaC het volgende:
[..]
Lees de bijbel en kijk wat die voor gevolgen heeft gehad voor zowel mensenlevens als vrijheid.
Hoe technologisch ontwikkeld waren we in de Middeleeuwen? Hoe deden die gekke islamitische Ottomanen het?
alle religies zijn georganiseerd, dat is niet alleen de islam, dat er meer conflicten zijn met mensen met een islamitische achtergrond hoeft niet eens te betekenen dat baarden homos aanvallen, het kan ook betekenen dat de huidige derde generatie niets op heeft met het geloof en gerust overdag een hotdog eten terwijl het ramadan is, veel van deze mensen worden juist door heren als Wilders het orthodoxisme in gejaagd terwijl de genen die wel goed van wil zijn bij een sollicitatie niet aangenomen worden ipv een autochtoon die er dan nog een paar interne gesubsidieerde cursussen bij krijgt om op het zelfde niveau te komen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:11 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik voel mij hier niet op aangesproken, ik ben immers geen Wilders aanhanger. Ik uit kritiek op georganiseerde religie.
Selectief kopieren en plakken vind ik een beetje triest, lees gewoon alle posts wijsneus.
Ze moeten niks, er bestaat zoiets als vrijheid, deze kent uiteraard grenzen. Geloof is een individueel iets, dat het vaak in groepsverband word geuit is een individuele keuze, daar horen mensen vrij in te zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:16 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Precies mijn punt, mensen moeten leren afstand te nemen van het geloof. Realiseren dat je geen organisatie nodig hebt om in (een) God te geloven.
Ik zet je inderdaad in een karikatuur, dat jij daar vervolgens eigen conclusies uit haalt is een gevolg daarvan.quote:Het feit dat je 'gekke islamitische Ottomanen' gebruikt toont aan dat je denkt dat ik islamieten gek of idioot vind. Weer zo'n typisch foefje om de ander neer te zetten als xenofoob.
Dat was inderdaad in de middeleeuwenquote:En om antwoord op je vraag te geven: de gekke Ottomanen konden met 2 miljoen man Wenen niet innemen
Dus de Islam is een gevaar omdat we een woord als 'Islamofoob' hebben?quote:Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Het punt hier was dat we geen woord hebben als Reformofoob, of Christendomfoob. Wederom geniet alleen de Islam deze dubieuze eer.
Is het omdat we allemaal een bloedhekel hebben aan moslims? Nee. We hebben immers ook geen Surinamofoben, omdat we weten dat Surinamers geen bedreiging vormen voor een samenleving. Het komt omdat we realistisch zijn en inzien dat de Islam zeer zorgwekkende teksten levert die serieuzer genomen worden dan veilig is.
Het feit dat je iemand als karikatuur neerzet zegt dat je geen poot hebt om op te staan. Nou wordt dat zowieso vermoeilijkt als je continu voorover gebukt staat voor intolerantie.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:25 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik zet je inderdaad in een karikatuur, dat jij daar vervolgens eigen conclusies uit haalt is een gevolg daarvan.
Of ik probeer je naat het ontkrachten ook belachelijk te maken, het is hier een vrij land. Leuke aanname btw.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:29 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Het feit dat je iemand als karikatuur neerzet zegt dat je geen poot hebt om op te staan.
Tip: SowieSo BEmoeilijkt.quote:Nou wordt dat zowieso vermoeilijkt als je continu voorover gebukt staat voor intolerantie.
Nee, het feit dat we een woord 'Islamofoob' hebben toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn om kritiek te uiten op een bepaald geloof.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:28 schreef waht het volgende:
[..]
Dus de Islam is een gevaar omdat we een woord als 'Islamofoob' hebben?
We hebben ook een woord dat luidt: 'triskaidekafoob', waarbij de betreffende persoon bang is voor het getal dertien. Betekent dit dat het getal dertien een gevaar voor ons is?
dus het woord 'claustrofoob' toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn voor het kritiek geven op kleine ruimtes?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:37 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Nee, het feit dat we een woord 'Islamofoob' hebben toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn om kritiek te uiten op een bepaald geloof.
Of het toont aan dat sommigen een irrationele angst hebben voor de Islam.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:37 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Nee, het feit dat we een woord 'Islamofoob' hebben toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn om kritiek te uiten op een bepaald geloof.
Daarom ben ik ook geen Wilders aanhanger, hij valt moslims aan omdat ze moslim zijn. Ik val de religie (alsmede andere religies) aan omdat het haat en geweld predikt.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
alle religies zijn georganiseerd, dat is niet alleen de islam, dat er meer conflicten zijn met mensen met een islamitische achtergrond hoeft niet eens te betekenen dat baarden homos aanvallen, het kan ook betekenen dat de huidige derde generatie niets op heeft met het geloof en gerust overdag een hotdog eten terwijl het ramadan is, veel van deze mensen worden juist door heren als Wilders het orthodoxisme in gejaagd terwijl de genen die wel goed van wil zijn bij een sollicitatie niet aangenomen worden ipv een autochtoon die er dan nog een paar interne gesubsidieerde cursussen bij krijgt om op het zelfde niveau te komen.
Zoals het plaatsen van een cartoon en het niet durven uitzenden van de cartoon door nieuwszenders en het niet durven vernietigen van Mecca in een hollywood film (2012)?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:40 schreef waht het volgende:
[..]
Of het toont aan dat sommigen een irrationele angst hebben voor de Islam.
Ik zie overigens op steeds minder plekken dat men bang is om kritiek te leveren op de Islam. Genoeg kamerleden die geen probleem hebben kritiek te uiten, het ligt alleen wel aan de manier waarop dit gebeurd en wat de intenties daarachter zijn.
Wilders levert toch kritiek op de Islam? Die levert genoeg kritiek voor ons allemaal.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:44 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Zoals het plaatsen van een cartoon en het niet durven uitzenden van de cartoon door nieuwszenders en het niet durven vernietigen van Mecca in een hollywood film (2012)?
Oke, mijn fout. Laat ik het anders formuleren. Het feit dat iemand die kritiek uit en bezorgt is om de ontwikkelingen van de Islam in de vrije wereld, en dus de vrijheden van moslims in het algemeen (mensen als Richard Dawkins, Christopher Hitchens etc) neergezet wordt als Islamofoob is zorgwekkend.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
dus het woord 'claustrofoob' toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn voor het kritiek geven op kleine ruimtes?
Of het afspelen van Fitna?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:44 schreef Halve_Maen het volgende:
Zoals het plaatsen van een cartoon en het niet durven uitzenden van de cartoon door nieuwszenders en het niet durven vernietigen van Mecca in een hollywood film (2012)?
Dat heeft te maken met een internationale economie, als je handel wil drijven met het midden oosten(olie) moet je wel zo diplomatiek zijn om te beseffen dat het niet verstandig is om de leiders niet op de tenen te trappen met een hersenspinsel van een cartoonist.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:44 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Wauw, dus het feit dat een filmmaker geen moslims wilt beledigen komt omdat hij anders geen handel kan drijven met de leiders van het midden oosten?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met een internationale economie, als je handel wil drijven met het midden oosten(olie) moet je wel zo diplomatiek zijn om te beseffen dat het niet verstandig is om de leiders niet op de tenen te trappen met het hersenspinsel van een cartoonist.
Nee, een Islamofoob is bang voor het Islamitische geloof, niet bang voor de kritiek op dat geloof..... een klein, doch essentieel verschil.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:37 schreef Halve_Maen het volgende:
Ow dus vrijheid van meningsuiting staat gelijk aan het recht op belediging?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:50 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Wauw, dus het feit dat een filmmaker geen moslims wilt beledigen komt omdat hij anders geen handel kan drijven met de leiders van het midden oosten?
Zo leer je elke dag weer wat.
Oke, jij je zin, we schaffen cartoons gewoon af. Net als films. Het zou immers mensen kunnen beledigen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ow dus vrijheid van meningsuiting staat gelijk aan het recht op belediging?
Hey, een karikatuur, je hebt vast en zeker geen poot om op te staan?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:58 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Oke, jij je zin, we schaffen cartoons gewoon af. Net als films. Het zou immers mensen kunnen beledigen.
Ik denk dat hij dat wel kan ja. De 'noodzaak' voor beveiliging speelt hem natuurlijk ontzettend in de kaart in zijn rol van slachtoffer van de grote, boze, steeds verder oprukkende Islam. Hij zal het zeker cultiveren.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:48 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
En Wilders kan ook zo lekker vrij buiten rondlopen gelukkig.
Totdat hij neergeschoten wordt natuurlijk. Dan zeg je 'tja, het was een extremist'.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat wel kan ja. De 'noodzaak' voor beveiliging speelt hem natuurlijk ontzettend in de kaart in zijn rol van slachtoffer van de grote, boze, steeds verder oprukkende Islam. Hij zal het zeker cultiveren.
Argento zegt dan ook dat hij dan waarschijnlijk gevaar loopt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:04 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Totdat hij neergeschoten wordt natuurlijk. Dan zeg je 'tja, het was een extremist'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |