Precies mijn punt, mensen moeten leren afstand te nemen van het geloof. Realiseren dat je geen organisatie nodig hebt om in (een) God te geloven.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:12 schreef JoaC het volgende:
[..]
Lees de bijbel en kijk wat die voor gevolgen heeft gehad voor zowel mensenlevens als vrijheid.
Hoe technologisch ontwikkeld waren we in de Middeleeuwen? Hoe deden die gekke islamitische Ottomanen het?
alle religies zijn georganiseerd, dat is niet alleen de islam, dat er meer conflicten zijn met mensen met een islamitische achtergrond hoeft niet eens te betekenen dat baarden homos aanvallen, het kan ook betekenen dat de huidige derde generatie niets op heeft met het geloof en gerust overdag een hotdog eten terwijl het ramadan is, veel van deze mensen worden juist door heren als Wilders het orthodoxisme in gejaagd terwijl de genen die wel goed van wil zijn bij een sollicitatie niet aangenomen worden ipv een autochtoon die er dan nog een paar interne gesubsidieerde cursussen bij krijgt om op het zelfde niveau te komen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:11 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik voel mij hier niet op aangesproken, ik ben immers geen Wilders aanhanger. Ik uit kritiek op georganiseerde religie.
Selectief kopieren en plakken vind ik een beetje triest, lees gewoon alle posts wijsneus.
Ze moeten niks, er bestaat zoiets als vrijheid, deze kent uiteraard grenzen. Geloof is een individueel iets, dat het vaak in groepsverband word geuit is een individuele keuze, daar horen mensen vrij in te zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:16 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Precies mijn punt, mensen moeten leren afstand te nemen van het geloof. Realiseren dat je geen organisatie nodig hebt om in (een) God te geloven.
Ik zet je inderdaad in een karikatuur, dat jij daar vervolgens eigen conclusies uit haalt is een gevolg daarvan.quote:Het feit dat je 'gekke islamitische Ottomanen' gebruikt toont aan dat je denkt dat ik islamieten gek of idioot vind. Weer zo'n typisch foefje om de ander neer te zetten als xenofoob.
Dat was inderdaad in de middeleeuwenquote:En om antwoord op je vraag te geven: de gekke Ottomanen konden met 2 miljoen man Wenen niet innemen
Dus de Islam is een gevaar omdat we een woord als 'Islamofoob' hebben?quote:Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Het punt hier was dat we geen woord hebben als Reformofoob, of Christendomfoob. Wederom geniet alleen de Islam deze dubieuze eer.
Is het omdat we allemaal een bloedhekel hebben aan moslims? Nee. We hebben immers ook geen Surinamofoben, omdat we weten dat Surinamers geen bedreiging vormen voor een samenleving. Het komt omdat we realistisch zijn en inzien dat de Islam zeer zorgwekkende teksten levert die serieuzer genomen worden dan veilig is.
Het feit dat je iemand als karikatuur neerzet zegt dat je geen poot hebt om op te staan. Nou wordt dat zowieso vermoeilijkt als je continu voorover gebukt staat voor intolerantie.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:25 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik zet je inderdaad in een karikatuur, dat jij daar vervolgens eigen conclusies uit haalt is een gevolg daarvan.
Of ik probeer je naat het ontkrachten ook belachelijk te maken, het is hier een vrij land. Leuke aanname btw.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:29 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Het feit dat je iemand als karikatuur neerzet zegt dat je geen poot hebt om op te staan.
Tip: SowieSo BEmoeilijkt.quote:Nou wordt dat zowieso vermoeilijkt als je continu voorover gebukt staat voor intolerantie.
Nee, het feit dat we een woord 'Islamofoob' hebben toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn om kritiek te uiten op een bepaald geloof.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:28 schreef waht het volgende:
[..]
Dus de Islam is een gevaar omdat we een woord als 'Islamofoob' hebben?
We hebben ook een woord dat luidt: 'triskaidekafoob', waarbij de betreffende persoon bang is voor het getal dertien. Betekent dit dat het getal dertien een gevaar voor ons is?
dus het woord 'claustrofoob' toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn voor het kritiek geven op kleine ruimtes?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:37 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Nee, het feit dat we een woord 'Islamofoob' hebben toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn om kritiek te uiten op een bepaald geloof.
Of het toont aan dat sommigen een irrationele angst hebben voor de Islam.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:37 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Nee, het feit dat we een woord 'Islamofoob' hebben toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn om kritiek te uiten op een bepaald geloof.
Daarom ben ik ook geen Wilders aanhanger, hij valt moslims aan omdat ze moslim zijn. Ik val de religie (alsmede andere religies) aan omdat het haat en geweld predikt.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
alle religies zijn georganiseerd, dat is niet alleen de islam, dat er meer conflicten zijn met mensen met een islamitische achtergrond hoeft niet eens te betekenen dat baarden homos aanvallen, het kan ook betekenen dat de huidige derde generatie niets op heeft met het geloof en gerust overdag een hotdog eten terwijl het ramadan is, veel van deze mensen worden juist door heren als Wilders het orthodoxisme in gejaagd terwijl de genen die wel goed van wil zijn bij een sollicitatie niet aangenomen worden ipv een autochtoon die er dan nog een paar interne gesubsidieerde cursussen bij krijgt om op het zelfde niveau te komen.
Zoals het plaatsen van een cartoon en het niet durven uitzenden van de cartoon door nieuwszenders en het niet durven vernietigen van Mecca in een hollywood film (2012)?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:40 schreef waht het volgende:
[..]
Of het toont aan dat sommigen een irrationele angst hebben voor de Islam.
Ik zie overigens op steeds minder plekken dat men bang is om kritiek te leveren op de Islam. Genoeg kamerleden die geen probleem hebben kritiek te uiten, het ligt alleen wel aan de manier waarop dit gebeurd en wat de intenties daarachter zijn.
Wilders levert toch kritiek op de Islam? Die levert genoeg kritiek voor ons allemaal.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:44 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Zoals het plaatsen van een cartoon en het niet durven uitzenden van de cartoon door nieuwszenders en het niet durven vernietigen van Mecca in een hollywood film (2012)?
Oke, mijn fout. Laat ik het anders formuleren. Het feit dat iemand die kritiek uit en bezorgt is om de ontwikkelingen van de Islam in de vrije wereld, en dus de vrijheden van moslims in het algemeen (mensen als Richard Dawkins, Christopher Hitchens etc) neergezet wordt als Islamofoob is zorgwekkend.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
dus het woord 'claustrofoob' toont aan hoe ontzettend bang we wel niet zijn voor het kritiek geven op kleine ruimtes?
Of het afspelen van Fitna?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:44 schreef Halve_Maen het volgende:
Zoals het plaatsen van een cartoon en het niet durven uitzenden van de cartoon door nieuwszenders en het niet durven vernietigen van Mecca in een hollywood film (2012)?
Dat heeft te maken met een internationale economie, als je handel wil drijven met het midden oosten(olie) moet je wel zo diplomatiek zijn om te beseffen dat het niet verstandig is om de leiders niet op de tenen te trappen met een hersenspinsel van een cartoonist.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:44 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Wauw, dus het feit dat een filmmaker geen moslims wilt beledigen komt omdat hij anders geen handel kan drijven met de leiders van het midden oosten?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met een internationale economie, als je handel wil drijven met het midden oosten(olie) moet je wel zo diplomatiek zijn om te beseffen dat het niet verstandig is om de leiders niet op de tenen te trappen met het hersenspinsel van een cartoonist.
Nee, een Islamofoob is bang voor het Islamitische geloof, niet bang voor de kritiek op dat geloof..... een klein, doch essentieel verschil.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:37 schreef Halve_Maen het volgende:
Ow dus vrijheid van meningsuiting staat gelijk aan het recht op belediging?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:50 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Wauw, dus het feit dat een filmmaker geen moslims wilt beledigen komt omdat hij anders geen handel kan drijven met de leiders van het midden oosten?
Zo leer je elke dag weer wat.
Oke, jij je zin, we schaffen cartoons gewoon af. Net als films. Het zou immers mensen kunnen beledigen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ow dus vrijheid van meningsuiting staat gelijk aan het recht op belediging?
Hey, een karikatuur, je hebt vast en zeker geen poot om op te staan?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:58 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Oke, jij je zin, we schaffen cartoons gewoon af. Net als films. Het zou immers mensen kunnen beledigen.
Ik denk dat hij dat wel kan ja. De 'noodzaak' voor beveiliging speelt hem natuurlijk ontzettend in de kaart in zijn rol van slachtoffer van de grote, boze, steeds verder oprukkende Islam. Hij zal het zeker cultiveren.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:48 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
En Wilders kan ook zo lekker vrij buiten rondlopen gelukkig.
Totdat hij neergeschoten wordt natuurlijk. Dan zeg je 'tja, het was een extremist'.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat wel kan ja. De 'noodzaak' voor beveiliging speelt hem natuurlijk ontzettend in de kaart in zijn rol van slachtoffer van de grote, boze, steeds verder oprukkende Islam. Hij zal het zeker cultiveren.
Argento zegt dan ook dat hij dan waarschijnlijk gevaar loopt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:04 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Totdat hij neergeschoten wordt natuurlijk. Dan zeg je 'tja, het was een extremist'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |